padła mi w zimę pompa wodna. Powyginała mi zawory w silniku. Została wymieniona głowica, uszczelki, zawory, rozrząd oraz pompa wodna. Po naprawie tych części zaczął brać olej w bardzo dużych ilościach co było widoczne w spalinach. Mechanik stwierdził iż: przestawił się zapłon o 30 stopni z niewiadomych przyczyn, nie na wszystkich cylindrach chodzi silnik....
no więc tak dziś machanik zdjoł głowice i tak wałek rozrządu do szlifu głowica do sprawdzenia tłoki pierścienie do wymiany nagar na kolektorze od głowicy 0.5cm (sporo prawda ale tylko na dwuch garach) petryga uciekalo przez uszczelke obok pompy wodnej olej bralo przez tloki narazie tyle dam znać dalej co i jak no i wszystko jasne panewka od tłoka sie...
Pompa wody jest z wtyczką (pewnie od napędu elektrycznego). Jak ja zostawię odłączoną to chyba nic się nie stanie? Opis wg tisa : Przełączalna pompa wodna jest zawsze WŁĄCZONA w położeniu domyślnym. Po otrzymaniu polecenia, element nastawczy odłącza pompę wodną od silnika. Czujnik materiału silnika został wprowadzony do głowicy silnika do sterowania...
Witajcie, Od niedawna jestem współposiadaczem z moją dziewczyną Astry jak w temacie;p Jestem początkującym kierowcą, więc proszę o wyrozumiałość,jeśli pomyliłem dział to proszę Moderatora o przeniesienie tematu. Jak na rocznik to ma dopiero 120tyś przebiegu, ponieważ troszkę stała i właśnie myślę że przez to narobiło się problemów;/ Jazda początkowa...
Opel Astra III H rok 2005 silnik diesel 1.7 CDTI 100 konny Wczoraj wymieniliśmy pompę wody, bo z niej ciekło, ale zbiorniczek nie ma na 100% czujnika, sprawdzaliśmy... no i kabla też nie widzę do tego czujnika, nie wiem czy jakaś uboga wersja czy co? Zastanawia mnie, czy ta pompa wodna mogła ciśnienie podnosić w układzie, znajomy twierdzi że to przez...
Z tego cp piszesz kolego masz prawdopodobnie uszkodzoną uszczelke pod głowicą, albo pompę wodną
Cześć, w należącej do moich rodziców Astrze 1,7 td ('97 silnik Opel) pojawił się ciekawy problem z temperaturą cieczy. Z nieznanych powodów temperatura co jakis czas (co ok 15 -20 min. nie ma reguły) gwałtownie wzrasta nawet do 100', po czym po jakimś czasie w zależności od przypadku samoczynnie zaczyna opadać! Wyjęcie termostatu nie pomogło. Temperatura...
witam ponownie pompa na 100% była uszkodzona obciażała instalacje elektryczna i palił sie bezpiecznik, a jak juz zadziałała to chwile podziałało zgasło i było juz po zawodach. Filtr paliwa wymieniłem w momencie wymiany pompy spróbuje jeszcze domowymi sposobami czyli odkrecic przewód paliwowy przed filtrem. Jestem umówiony na pomiar ale niestety godziny...
Witam, mam ASTRĘ II (G) Kombi 1.6 16v (silnik X16XEL) Problem jest klasyczny chyba dla tego samochodu (powoli zaczynam mieć go dosyć mimo, że mam go dopiero od ok. miesiąca). Kiedy go kupowałem, oczywiście objawów nie było żadnych, ale już dwa dni później zaczął ciężko ruszać jak postał trochę i obroty lekko falowały. Z biegiem czasu było to coraz bardziej...
Pojawiły mi się piski w okolicach pompy wodnej, zdjąłem pasek wielorowkowy, odpaliłem silnik i nie piszczało, tylko jedno małe ale, silnik był już wtedy lekko ciepły, a piski zawsze zaczynały mi się jak płyn chłodzący zbliżał się do temperatury pracy (> 80 °C). Czy to pasek jest już zużyty, optycznie wygląda na dobry, i jak by to była wina paska, to...
Niestety na tych schematach nie ma tego rozrządu co ja mam ;p U mnie wszystkich kół jest 5 -- < koło wałka rozrządu , pompy , rolka , wał korbowy , pompa wodna .<
Witam Mam Astre 1.7 td 95. rok podczas pracy na wolnych obrotach rozleciały się dźwigienki na zaworach ssących. Wymieniłem je na nowe kupiłem nowy kompletny rozrząd z pompa wodną i teraz to wszystko chce złożyć do całości nie mogę dojść w którym miejscu na wale są jakieś punkty żeby to ustawić na pompie znalazłem wałek rozrządu krzywką do góry a co...
Wąż z tyłu przy pompie wodnej, wąż przy nagrzewnicy i chłodnicę wyjąć całkiem jak chcesz wszystko spuścić. W pompie jednak jeszcze trochę zostanie, chyba że ją wyjmiesz.
Mi to wygląda na małą wydajność pompy wodnej. nie wiem jaki masz przebieg i czy wymieniałeś pasek rozrządu razem z pompą? Jeżeli w czasie jazdy jest OK, a gotuje (wywala) podczas np zatrzymania, to weź to pod uwagę.
no i zabrałem się za asteroida:) zlokalizowałem rurkę która biegnie do bloku silnika (rurka ze zdjęcia zdjęcie na pierwszym poście . Rurka zaznaczona na zdjęciu ( ta dolna) biegnie od pompy wodnej własnie do bloku silnika (do turbiny?). Obok widoczna jest czarna obudowa. muszę ją zdjąć aby dostać sie do tej rurki przy pompie, dostęp bardzo utrudniony....
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
Ja bym uczepil sie pompy wodnej zmieniales ja kiedys jaki masz przebieg
Przy wymianie rozrządu wymianiałeś pompę wodną?
termostat to jedna z możliwych przyczyn... a może pompa wodna a może uszcz.pod głowicą itd. więc nie wiadomo,czy kolega ma się nie martwić...
Witam. Mam astrę 1,4/16V Ecotek. Ostatnio pękł mi wałek od pompy "wodnej" Rozrząd kolizyjny ale już naprawiony. Wymienione chyba wszystko (zawory ,popychacze,szlif gniazd). Po naprawie pali mi się kontrolka z piorunem. Z kodów wyczytałem że to czujnik wałka rozrządu. (ASO na techu potwierdziło i zaleciło wymianę czujnika) Po wymianie czujnika kontrolka...
wymiana paska rozrządu co 60 tyś najlepiej ze wszystkimi rolkami. A co do pompy wodnej to w zależności czy jest podejrzenie uszkodzenia. Pozdro Dodano po 4 A jeśli chodzi o 1.6 8V to nie zawsze jest "bezkolizyjnie". Zależy w jakim stanie jest silnik i czy nie jest przegrzany. Jak jest przegrzany to dzwigienki zaworów są osłabione i mogą się pokrzywić...
Przy nagrzanym silniku się zalewa, baardzo wolne obroty, gaśnie, czasem obroty spadają prawie do zera podczas jazdy na wolnych.Przy zimnym silniku wszystko działa poprawnie. Przy nagrzanym silniku się zalewa, baardzo wolne obroty, praktycznie gaśnie, czasem obroty spadają prawie do zera podczas jazdy na wolnych, nie reaguje na pedał gazu, czuć zapach...
Ja widziałem paski co po 13kkm były urwane, Gates made in china. To jedna przyczyna, a druga to metody domorosłych "szpeców" i zakładanie paska rozrządu na siłe, bo nikt im nie powiedział że w co niektórych autach pompa wodna służy do napięcia paska, a napinacz ma tylko zagwarantować jego właściwe naciągnięcie. Mi pękł po niecałych 40 kkm, pomimo że...
Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest...
Jeżeli alternator jest sprawny a się nie kręci, to może się uszkodzić podczas pracy silnika. A czasami na pasku nie ma również pompy wodnej, obok wspomagania i alternatora? wówczas mogłaby się woda zagotować. Odnośnie samego napinacza, jeśli pasek nie chodzi po nim na całej powierzchni to może brakuje tam jakieś tulejki, podkładki ?
Witam. Nie znam się na samochodach więc proszę o pomoc oraz o wyrozumiałość. Mam problem. Tydzień temu mechanik z mojego osiedla wymienił mi: uszczelkę pod głowicą (łącznie z planowaniem głowicy), świece, palec rozdzielacza, pasek rozrządu i napinacz, pompę wodną, filtr powietrza oraz termostat. Problem mój polega na tym, że podczas postoju (np. w korkach)...
Witam. Nie znam się na samochodach więc proszę o pomoc oraz o wyrozumiałość. Mam problem. Tydzień temu mechanik z mojego osiedla wymienił mi: uszczelkę pod głowicą (łącznie z planowaniem głowicy), świece, palec rozdzielacza, pasek rozrządu i napinacz, pompę wodną, filtr powietrza oraz termostat. Problem mój polega na tym, że podczas postoju (np. w korkach)...
mam problem z Astra 2000r silnik Y17DT podczas jazdy kiedy temperatura na wskaźniku dochodzi do około 90 stopni silnik gaśnie po ostygnięciu można go normalnie odpalic. Sprawdziłem termostat i pompę wodną są OK. Czy ktoś wie jak rozwiązac ten problem??
Naciąg paska masz tam regulowany automatycznym napinaczem. Dobrym tropem wydaje się pompa wodna. Czy przy zdjętym pasku pompa obraca się swobodnie? Może szlag trafił łożysko pompy i uszczelnienie, wałek się blokuje i to jest przyczyną poślizgu paska na kole pasowym wału korbowego? W jakim stanie jest napinacz? W najgorszym wypadku klin koła pasowego....
W astrze stałym problemem jest chłodnica,tam często cieknie.Ale ta ilość wskazuje bardziej na pompę wodną.Kiedy ostatnio wymieniałeś rozrząd.Na przewodach jeśli jest przeciek będzie nalot.Sprawdź czy podłoga jest sucha z przodu bo może być z nagrzewnicy przeciek.
dzień dobry oprócz tego co radzi emeryt2 jeżeli by nie pomogło zastanowiłbym się na zle działającą pompą wodna najlepiej odpowietrzać przy wężach do nagrzewnicy
tylko co on pod ta głowicą zobaczy.. przecież kamień na tłoka nie wpadł.. a pompa wodna nie moze stukać?
Jezeli ch cesz byc 100% ze twuj motor bedzie dalej chodzil i ne pujdzie uszczelka pod glowicom to. 1 pompa wodna do wymiany. 2 Termostat 3 Wylej caly plyn z chlodnicy,i kup reiniger .Pare razy uklad wyplukac. zobaczysz ile wyleci brodu. Odpowietszac niemusisz robi to sam Nalej jak bedziesz mial wszystko gotowe nowego plynu,motor starten ,ogrzewanie...
Witam...mam pytanie.....jeżdżę Oplem Astra 1.4 16v wersja G...3 tygodnie temu wymieniłem rozrząd wraz z pompą wodna,,,,wszystko było o.k...przez 2 dni.....po tym okresie....kiedy zapalam silnik zimny czy ciepły bez różnicy pracuje perfect....przez 3-4 minuty..później...dochodzą z strony silnika dźwięki typu takiego głuchego stuku tzw. tyrkotanie ....sa...
RamzyY- płyn leci pod dywanik w kabinie i dlatego szyby parują kavior- ja stawiam na pompę wodną, nowe nie zawsze dobre
Mam problem z wyciekającym płynem chłodniczym.. w silniku oplowskim 1.7 td od strony alternatora (poniżej) na łączeniu z przystawką pompy wodnej widac jak wycieka i płynie po uchwycie jakimś..czy ktoś się może orientuje czy tą rurkę da się wymieni albo czy jest tam jakaś uszczelka na tym łączeniu?? muszę często dolewac, przy częstych wyjazdach nawet...
Przełożyłem głowice wszystko pasuje jedynie co to rura która idzie od pompy wodnej i czujnik ciśnienia oleju. W silniku c16se rura ma trzy wyjścia a z innego dwa natomiast czujnik oleju jest w głowicy a w tamtym na bloku.
Pomocy.... każdy mechanik miówi co iinnego... wymienie pół auta Poel Astra 1.7TD isuzu 95r.To że jestem kobieta nie znaczy że nie mam tak do końca pojęcia dlatego tu jestem:|:| Otóż jest w chłodnicy drobny wyciek, sama widziałam ale przesiąka tylko w czasie jazdy (podkładałam karton kiedy stał i nic)ale właśnie wymieniłam czujnik temt. bo wiatrak się...
No auto zostało wyremontowane. Co do naprawy. Okazało się że pierwszy mechanik próbował mnie naciągnąć na bardzo duże koszty naprawy. Rysy na cylindrze tłoku nie było !!! Sam tego nie sprawdziłem więc wiadomo. W aucie została zregenerowana głowica, wymienione pierścienie na tłokach, wstawiona nowa pompa wodna i wiadomo uszczelka, świece i nowe śrury....
Witam mam Astrę 1.7 diesel 95r/silnik oplowski/, po wymianie dźwigienek silnik dziwnie odpala. Zacznę od początku, rozsypała się pompa wodna w wyniku czego połamały się dźwigienki oraz wystrzeliło 5 popychaczy. Wszystko zostało naprawione, ale powstał nowy problem-silnik dziwnie odpala /przed tym zajściem nie miałem z nim żadnego problemu/ rozrusznik...
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Na ośce jest zamontowana dławnica, coś podobnego do reperaturki pompy wodnej, przy montażu łatwo jest o uszkodzenie tego ustrojstwa. Czasem nie chce sie to przesuwać przy montażu i pęka węglikowy pierścień. Mi raz się udało a raz nie, oczywiście kupiłem następny i z uporem doprowadziłem do szczęśliwego finału. jak ci się uda i masz czym zrobić próżnię...
To objawy albo padającej uszczelki pod głowicą, albo mocno zapchanej nagrzewnicy albo padającej pompy wodnej. Wybieraj sobie.
za rozrząd zainkasował 1000 zł Pełna opcja: - pasek ~50zł - rolka ~120zł - pompa wodna ~200zł - 2 simeringi ~30zł - nowy płyn chłodzący ~50zł Ceny części dość wygórowane, zostaje 550zł za góra godzinę roboty? edit: Zapomniałem jeszcze o dolnym kółku zębatym bo czasem wymaga wymiany, ~150zł.
Wymieniłem ten czujnik i myślałem, że dalej źle wskazuje. Okazało się, że wskazywał dobrze i przy 120 stopniach pękła chłodnica. Wymieniłem chłodnicę na nową i dałem nowy czujnik temperatury wentylatora. Silnik chodzi lecz dalej nie ma chłodzenia. Wskaźnik na liczniku jest już sprawny. Przy 100 stopniach wentylator dalej się nie włącza. Po zwarciu pinów...
Dzwonilem do znajomego mechanika i potwierdził moje obawy co do pompy - ze sie zacznie lać itp - nie chce sie podjąć tematu. Wychodzi na to ze pozostaje wymiana. Tu mam pytanie dodatkowe-zakładam że pasek nowy będzie krótszy od starego, naciągniętego...czy da się go wymienić bez ruszania pompy wodnej? wtedy zamkne naprawe w koszcie paska.
Witam Szanownych Forumowiczów, Ostatnio zauważyłem znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po oględzinach moich a później mechanika nie stwierdziliśmy żadnych wycieków/przecieków, mokrych dywaników, płynu w oleju etc. Samochód posiada instalację gazową. Nic nie wskazuje również na spalanie płynu w komorze silnika, nie ma białych spalin, osłabienia...
A jak chcesz wykluczać alternator bez jego demontażu? Nawet jeśli łożyska nie stawiają oporu, może być kilka innych przyczyn. Kolego wykluczyć alternator poprzez zdjęcie paska klinowego i pózniej odpaliłem auto tzn.bez napędu alternatora,pompy wodnej ,sprezarki klimy,napinacza,rolki aby te rzeczy wykluczyć i okazuje sie że to nie jest wina w/w coś...
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Witam Kolego napiszę od początku jak było z moim silnikiem 1.7 dtl (oplowski) samochód wstawiłem do mechanika na wymianę paska rozrządu a przy okazji została wymieniona pompa wodna ,po remoncie silnik szybko łapał 95-100 stopni a wentylator się nie włączał ,mechanik jeszcze raz wymontował pompę okazała się sprawna ,do pewności wymieniłem chłodnice nic...
Witam jakiś czas temu tylko raz pojawił mi się komunikat poz.chłodziwa póżniej znikł byłem na komputerach u mechanika bo wymieniałem rozrząd spuszczał płyn do chłodnicy bo była wymieniana pompa wodna sprawdzał mi płyn w chłodnicy temperaturę ma do -22 stopni porobiłem wszystko i ostanio jechałem i znowu mi się pojawiło to samo nie wiem co to jest
Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się...
Nie ma żadnego kranika. Żeby spuścić cały płyn trzeba zdjąć dolny wąż przy chłodnicy, przy nagrzewnicy i pompę wodną lub chociaż waż z tyłu przy niej, dostęp niestety paskudny.
od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem Astra G 2.0 dtl ubywa płynu, auto dwa razy u mechanika, wymiana pompy wodnej itp. Dzisiaj sam zajrzałem i zauważyłem pęcherze na tym wężu gumowym od czego on jest ?
Ile czasu ma trwać ta próba 24h i na jakim ciśnieniu 24bar? Upieram sie przy tej wymnianie ponieważ pompa miała zainstalowany regulator temperatury skralpania w 2 miejscach przewód skręcany i tam istniało duże prawdopodobieństwo występowania nieszczelnosci.
A kto Ci każe spuszczać cały płyn??? Dolej na stan i odpal silnik. Możesz się przejechać żeby rozgrzać silnik do temperatuty roboczej czyli około 90 stopni( oczywiście z zakręconym korkiem). Po powrocie ogrzewanie na full ciepło i odkręć korek. Jeśli płynu ubyło to znowu dolewasz na stan. Czekasz aż wentylator włączy się przynajmniej dwa razy (dopuszczalne...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym pracuje na ssaniu i ma wyższe obroty). Dojeżdżam do mocno...
Teraz na poważnie ;). Wymacaj wykładzinę pod nagrzewnicą czy sucho, potem zdejmij osłonę rozrządu i pompę wodną obejżyj i rurę gumową za pompą. Jak to nigdzie z tych miejsc to znaczy że wyciek musi być gdzieś na wierzchu. PS Domyślam się że chodzi o tego oplowskiego diesla.
Ja mam podobny problem, Astra 1.4 8v Masła na korku mam tyle, że bym kromkę posmarował :) na bagnecie tez czasem jest. I to nie koniecznie uszczelka pod głowicą itd. itp... ! Bo płynu ani kropelki mi nie wzięło od bardzo bardzo długiego czasu!! Takie masło robi się najczęściej przy zmianie temperatur (najczęściej zimą, gdy silnik zmienia temperaturę...
Witam Mam ze swoją kochaną (ale starutką już i rdzewiejącą coraz bardziej) Asterką F taki dziwny problem, z którym na razie mój serwis sobie nie poradził. Informacje brzegowe: Astra z 1996 (po facelifcie) montowana na Żeraniu. Silnik 1,6 16V X16XEL. Przebieg 200tyś. Instalacja gazowa STAG (sekwencja) od 10 tyś km. Samochód eksploatowany ostatnie 100...
Termostat cieczy chłodzącej można założyć zimniejszy np. 87°C- nie pamietam już z czego,ale można dobrać według katalogu w sklepie motoryzacyjnym. Bez termostatu można bardzo łatwo przegrzać silnik, bo nie jest zamykany "mały obieg" pomijający chłodnicę. Aby olej podgrzać tak aby otworzył się termostat oleju trzeba troszkę się namęczyć , a wskazówka...
Witam, mam pytanie: wymieniałem ostatnio pompę wody w moim Oplu Astra H 1.7 cdti 125 KM i w jednym kanale wodnym była mała zaślepka, jakby ogranicznik przepływu wody. Nigdzie nie natrafiłem na coś podobnego i zamontowałem pompę bez tej zaślepki. Proszę o informacje czy ktoś miał kontakt z czymś takim i czy jest to niezbędne, dzięki.
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Astra II; 1,6i cat.; klima; typ silnika X16SZR; sterownik Multec Singlepoint; Samochód nie do zapalenia. Po włączeniu zapłonu, na zimnym silniku, bez zapalania silnika, po paru sekundach, zapala się wskaźnik wentylatora i włączają się wentylatory chłodnicy i klimatyzacji (w stanie prawidłowego działania wentylator działał na gorącym silniku, ale nie...
Witam! Mam pytanie! Potrzebuję dane techniczne silnika opla kadeta 1,6 ohc . Założyłem taki do swojego opla astry i chciałbym go zidentyfikować . Dodam że rozrząd jest napinany pompą wodną a nie samonapinaczem czy to jest jakaś starsza wersja?
Witam Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat. Sprawdź też poziom płynu. Gdy miałem w Astrze mało płynu to też słabo grzał. płyn mam zawsze stan myśle że pompa wodna i nie pamiętam czy jest zawór nagrzewnicy w omedze może to on coś nawala albo naprawde termostat
Syczy z korka zbiorniczka no to jest nieszczelny, a syczy bo ciśnienie się robi, jak by korek był szczelny to by węże twarde były aż by coś strzeliło (wąż, chłodnica, nagrzewnica, uszczelniacz pompy wodnej...) więc pewnie ktoś wyjął sprężynkę z zaworka w korku żeby jeszcze pojeździć i pewnie sprzedał Ci to auto Dla mnie jasna sprawa - uszczelka pod...
Energia za Darmo? Silnik Johnsona – PPM. Jest to silnik, który przekracza barierę 100 %, używa magnesów stałych do generowania i podtrzymywania swojego ruchu. Inż. Howard Johnson stwierdził, że przy odpowiednim ułożeniu magnesów energia poruszających się na nich elektronów może stanowić nieskończone źródło energii, dzięki której będą mogły się...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Aleksander_01: a ja tam mam Astrę F, a nawet mam kilka tych astr, one mają już ponad 20-25 lat (zależy która) i to rewelacyjne samochody, to że Ty nie chciał byś jeździć 15 letnim samochodem to nie znaczy że każdy, ja na ten przykład nie chciał bym jeździć nowym, bo one mnie po prostu wkurzają, właśnie przez te idiotyczne startstopy, przez ten beznadziejny...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...