no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Rozumiem ale nie to mi chodziło, aku w ciagu doby nigdy nie osiągnie SEM bo ciągle będzie lekko obciążony. Podam przykład oparty na moim moim przypadku. Przez 24h na dobę będę miał włączone zasilanie przetwornicy oraz sterownik pompy. W tej chwili nie pamietam jaki prąd pobierają, dla uproszczenia przyjmę 0.1C czyli rozładowanie aku bez wspomagania...
Witam. Jestem nowy na forum ale już kilkukrotnie przeszukiwałem fora pod kontem mojego problemu z autem: Opel Astra G 1.7 DTi Isuzu 2003 r. 142 tyś. Piszę ponieważ od ok pół roku mam problem ze wspomaganiem kierownicy (tak sądzę) - pompa wspomagania elektryczno-hydrauliczna TRW 2. Opis sytuacji: około pół roku temu po raz pierwszy zaświeciła się lampka...
Witajce dobrzy ludzie. Mam problem niesamowity ze wspomaganiem w fabii . Jakie są objawy proste przygasaja wszystkie światła . doszedłem do tego że pompa wspomagania ( elektryczna) dostaje wtedy tak jakby podwójnych obrotów coś jakby dochodził do niej wiekszy prąd. Jak ją odłączyłem od czujnika przy kolumnie to przestała wariować i światła nie przygasają...
Kolego, z czego ty błędy odczytujesz? Bo to na pewno nie jest pompa wspomagania. To moduł komfortu. Sprawdź ładowanie wtedy, kiedy nie ma wspomagania.
Masz schematy EHPS do sprawdzenia. A18 to wspomaganie , drugi schemat to wyjście sygnału ze sterownika silnika z16xep (pin zaznaczony na czerwono) - reszta chyba oczywista...
zawór nie objawia sie wlasnie tym ze pompa wyje tu mówisz i zaworze pompy wspomagania
A po co tu się wypowiadać. Chyba tylko żeby obstawić możliwą przyczynę u bukmachera. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić błędy w modułach. Szczególnie moduł wspomagania. Można też przejrzeć parametry live data: napięcia zasilania , dane z czujników, prąd pompy , komunikacje z innymi modułami itp.
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Zwarta dioda plusowa i napięcie z B+ "przedostaje" się na D+ . Pompa rusza wtedy jak jest m.inymi napięcie na D+
Witam Panowie. Powiedzcie czy to normalne że obudowie pompy wspomagania jest napięcie. Dodam że auto było po lekkim spotkaniu z sarną i zauważyłem iskrzenie jak obudowa pompy zaczęła dotykać swojego mocowania.
Witam. Mam pytanie dotyczące paska pompy wspomagania bmw e87 silnik m47. Czy tam jest jakakolwiek regulacja napięcia paska?
O ile dobrze zrozumiałem pytanie to chodzi Ci o napięcie podawane na silnik pompy wspomagania. Więc tak :Napięcie powinno być ok. 12V. (Przy uruchomionym silniku , kiedy pracuje alternator ok. 14.5V). Natomiast opór uzwojenia silniczka pompy mierzony zwykłym miernikiem to ok. 0-1 ohm (przy pomiarze odlączene zasilania pompy obowiązkowe)
Udało się rozwiązać problem?
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
Najlepiej podłączyć i odczytać błędy ale do sprawdzenia wiązka przy samej pompie wspomagania i okolic jej lub zostaje to że sama pompa zaczyna już siadać bo często wilgoci zalewa elektronikę w pompie,. Pompa powinna być z przodu za lewym nadkolem w zderzaku, szukać przetarć, można zobaczyć miernikiem czy napięcie jest stale na akumulatorze czy ma oscylacje...
Chodzi mi o to aby poza samochodem uruchomić tą pompę tym samym poznać zasadę jej uruchamiania. czy na Can H jak podam napięcie tak jak gdzieś przeczytałem około 6 do 9v to pompa ruszy? A możne nie stałe napięcie tylko z generatora o przebiegu prostokątnym ?
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
Witam. Właśnie sprawdzałem o świcie. Po odpaleniu wspomagania nie było kontrolka się świeci. Po podpięciu komputera mam następujące wskazania : Terminal 30 - 4,13V ......................... silnik pompy 0,0A Silnik pompy -wyłączony Obroty silnika pompy 0 Czujnik wspomagania TAK napięcie wzorcowe czujnika wspomagania- Prawidłowe Terminal 15 - 14,49V...
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Jakie napięcia na pinach?Zasilanie obciążone np.halogenem?
Jak masz stałe 240 Bar to ubity czujnik ciśnienia w module (no chyba że wciskasz wtedy hamulec ). Zakładaj stary moduł pompy bo raczej był dobry. Do zaadaptowania go potrzeba dwóch warunków odczyt z g201 od -8bar do +8bar oraz napięcie widziane przez ABS (zasilania) powyżej 12V.
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Hej a mugbyś byś pomierzyć napięcie na tej kostce 3 pinowej czy tak samo jest ciebie . Mi chyba padła pompa wspomagania w teście zegarów wywaliło błąd c 42068 czyli nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania pompą . Mam brak wspomagania , napięcie dochodzi masa jest na tych grubych kablach bezpieczniki też ok . Jak pomierzysz napisz ja u ciebie...
Jak na postoju nie ucieka przy kręceniu kołami, to nie będzie to błąd wspomagania, chyba że jakiś ogranicznik trybu na wyższych prędkościach, nie wiem dlaczego Ci powiedziano że to wspomaganie. Odgłos na końcach zakresu to w miarę normalna rzecz. Może przygasa, bo akumulator słaby od czegoś innego? A jak sprawdzałeś na postoju, że nie ucieka prąd, woltomierzem...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam szanowne grono posiadaczy a6c6. Mam pierwszy problem z tym autem. I w sumie nie wiem co i gdzie mam zrobić, wymienić itd. Natomiast... Pewnego dnia, jadąc do sklepu wspomaganie działało normalnie,ale po ponownym wejsciu i odpaleniu auta, już było brak wspomagania. Przy odpaleniu nie było jakiegoś niepokojącego dźwięku, płynu jest stan i nie pieni...
Pojazd Astra G 1,7 CDTI Isuzu Pompa wspomagania TRW uruchamia się, jak podamy napięcie po stacyjce i napięcie z D alternatora. Problem mam taki, że przy regeneracji alternatora dobrali nieodpowiedni regulator i z D mam 12,5 V, przy poprawnym ładowaniu. Z tego powodu wspomaganie uruchamia się po kilku sekundach od uruchomienia silnika. Czy taki układ...
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
krok 1 naładowac bateria ,akumulator lub załzyc inny 100 procent sprawny. 2 wykasowac pamiec usterek w wspomaganiu ukladu kierownicy . 3uruchomic silnik i sprawdzic czy wspomaganie dziala. jesli nie dziala i glosi blad . 1 zmierzyc napiecie na przewodzie 30 do pompy wspomagania na wtyczce ,nie miernikiem tylko mocna prubowka musi swiecic tak jak na...
Witam ,Kangoo 1,5 DCI 2003 rok. Mam problem z elektrycznym wspomaganiem w kangoo, mianowicie pompa załącza się na krótko, a po podłączeniu nie działa, napięcie jest, myślę, że to przekaźnik, tylko nie wiem który to jest ;/ .
Tematu nie rozwiązałem kupiłem pompę używkę i działa wspomaganie
W168 jak mysle. Miernik w łape i obmierz zasilanie pompy.
czujnik przy pompie wspomagania
Masz wspomaganie elektryczne czy elektroniczne? Bo to jest różnica . Raczej elektryczne czyli zwykly silnik elektryczny polączony z pompą olejową . Jeśli brak jest napięcia na wspomaganiu i liczniku to sprawdź bezpieczniki w komorze silnika to dośc częsta usterka w renówkach .
Bardzo dziękuje za pomoc !! Czyli pierwszy przekaźnik (zwierno rozwierny) będzie sterowany + z pozycji, z niego napięcie pójdzie do przekaźnika drugiego (czasowego) który będzie sterowany + który pojawia się po uruchomieniu silnika na przewodzie od pompy wspomagania. A z niego napięcie pójdzie na Światła DRL. Dobrze?
białe smugi to pewnie woda była w tej pompie / układzie. późniejsze uruchamianie się pompy jest związane prawdopodobnie z napięciem na akumulatorze.
Witam. Renault Master 2017r. pompa elektrohydrauliczna. Wspomaganie co jakiś czas się przycinało, na desce komunikat o awarii. Po wyłączeniu zapłonu wracało do "normy". Wtyczki czyściutkie, masy wyczyszczone, problem nie ustępuje. Błąd na cdif 3 to konfiguracja sterownika - C1608. Błąd wykasowany i powraca. Były momenty, że nie można było połączyć się...
Czujnik na pompie wspomagania do sprawdzenia.
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Witam, remontuję golfa 2 i po przekręceniu kluczyka nie bzyczy pompa wspomagania hamulców, jeśli palcami zewrę styki przekaźnika to pompa działa, jak sprawdzić prawidłowe działanie przekaźnika, bo po jego wyjęciu i podaniu napięcia cewka przekaźnika działa.
Uzwojenia wyglądają dobrze. Pomierz klucze, tu będzie problem. Przyczyną awarii jest zapewne spadek napięcia na zasilaniu pompy.
Sprawdz napięcie paska od pompy wspomagania jeżeli luzny to wymien
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Sprawdz stan akumulatora i napięcie ładowania
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Jak w temacie.Czy aby wymienićregulator napicia muszę demontować pompę wspomagania hamulców.Za podpowiedz dzięki.
Mam elektryczna pompę wspomagania która skutecznie na jałowym biegu obniża napięcie (oczywiście jak kręcę kierownicą) . Nic co mam wykryć 1-2 volty różnicy nie będzie działać w tym samochodzie.
Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku 14.07 z włączonym silnikiem. Podczas dodawania gazu spada do 13.97.. Tak więc albo alternator albo regulator napięcia :/ Jak to się ma do braku wspomagania fajery? Pompę masz na pasku. Nawet przy elektrycznej, te napięcia nie spowodują zaniku wspomagania. Dodano po 4 Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku...
Pompa wspomagania miała wyciek na łożysku przez co miała luz i powodowała opór na pasku,aż do momentu że pasek spadł,a mimo to nie miałem pojęcia dlaczego spadł aż zacząłem sprawdzać każde koło od paska klinowego i od pompy wspomagania miało luz. Jak się okazało akumulator był walnięty totalnie nie trzymał napięcia często się rozładowywał,gdy go sprawdzałem...
Witam Przeszukałem wiele wątków ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem jestem nowym użytkownikiem forum i prosze o wyrozumiałość. Często zauważam iż wątki sa opisowe bez szczegółów który wiele zmieniają. Mój przypadek: Vw poli 2020r 1.4 benzyna po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka wspomagania nie zapale sie ale po odpaleniu silnika kontrolka...
Witam. Mam takie cudo jak Polo z 2002 roku, brak wspomagania kierownicy, kontrolka gaśnie, brak błędów, napięcia na pompie są. Kodowanie 00110. Miał ktoś coś takiego ?
Odpinam kostkę od pompy paliwa i objaw taki sam jak auto nie chciało odpalać w trasie.gasnie po 2 sek i wyje chyba pompa wspomagania do momentu wyłączenia zapłonu i tyle
Ja kupiłem moją Fabię 1.4 MPI z 2006 r podanie jak Tkoczu89 z rozbitym przodem a konkretnie lewą stroną. W pompie został uszkodzony zbiornik (reszta cała), który zakupiłem i uzupełniłem płynem i wstawiłem do auta. Pompa firmy SMI-Koyo. Przez pierwszy miesiąc pompa chodziła dość lekko, po drugim ciężej. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła, nie było...
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Ikarusa nie ma potrzeby smarować ciśnieniowo jak nie masz wtryskiwacza .Tam w oryginale w górnym otworze był wtryskiwacz uruchamiany krzywką z wału korbowego Czasem były ikarusy z wałem korbowym zakończonym płetwą która napędzała pompę wspomagania . Hs 31 dobrze kombinujesz i nie dawaj na nią napędu paskiem bo jednak to spora sprężarka i pasek trzeba...
Co do wbijania szpilek, to tak niszczy się przewody. Naruszasz izolację,dostaje się wilgoć i miedź koroduje,pęka. No faktycznie, ja to robiłem w sprzęcie RTV , więc i wilgoci za wiele nie było, - dzięki nie pomyślałem o tym. Awaria wyskakuje podczas zwykłej jazdy ( nie hamowania, nie skrętu itd.), Polo jest córki ale doświadczyłem kilka razy tego sam....
Witam serdecznie jak w temacie nie dochodzi mi napiecie do przełacznika dmuchawy (3stopniowy). Przez co jest strasznie utrapienie w wilgotne dni takie jak mamy teraz. wyłacznik ma 4 przewody. podając na 3 z nich napiecie na "krótko" ze stacyjki uruchomilem 3 stopnie nawiewu, przez co sprawdzilem ze silnik nawiewu jest 100% sprawny. jednak podajac na...
Witam, Jak w temacie, poniższy akapit można pominąć bo opowiada szerszą historię, pytanie pod koniec. W aucie zaczęło być słychać pasek od alternatora, po kilku używania auta podjechałem na parking zgasiłem auto, odpaliłem i już nie było wspomagania. Nie dojechałem już do domu bo po 40km oderwał się kawałek paska od alternatora i wkręcił w rozrząd....
sprawdzałeś w ogóle czy jest napięcie około 12v na pompie przy włączonym silniku?
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
Jeśli piszczy przy skręcie kołami może być winny pasek od pompy wspomagania, nie od alternatora. Jeśli chodzi o napięcie, obiło mi się coś o uszy, że w Twojej astrze zamiast klasycznej pompki wspomagania na pasek montowali elektryczne pompki wspomagania, stąd przy skręcie kołami obciążenie dla alternatora :)
Podbijam temat bo sam jestem ciekawy, moja siostra ma takie same auto tzn Mercedesa A W168 tylko silnik 1.7 diesel i faktycznie wspomaganie chodzi w nim bardzo ciężko w porównaniu do innych aut... Wydaje mi się, że ten typ już tak ma... Można sprawdzić stan instalacji dochodzącej do pompy, przeczyścić styki, zamontować przekaźnik, sprawdzić napięcie...
I jeszcze jedno pytanie, do pompy zazwyczaj dochodzi trzecia wtyczka ta od czujnika skrętu, w mojej pompie jest ona po prostu zaślepiona. To w takim razie gdzie idzie czujnik skrętu ? Pompa info o obrocie kierownicą dostaje po canie z esp. Zresztą sprawdzałem zasilanie przy pompie. Sprawdziłeś obecność napięcia a nie zasilanie. Launch pokazuje,że jest...
Musisz odpowiedzieć na kilka pytań: 1. Czy ogrzewanie wczesniej działało i nagle przestało, czy od początku od kiedy masz ten samochód ogrzewanie nie działało? 2. W Saxo występowały dwa rodzaje sterowania ogrzewaniej szyby tylnej. a) na wyłączniku "dwupozycyjnym" włącz - wyłącz b) na wyłączniku zwiernym (dotykowym) + mechanizm czasowy który automatycznie...
Oczywiście miałem na myśli pompę od wspomagania a nie od paliwa z oczywistych względów. Napięcie mierzone na baterii też z oczywistych względów a regulator napięcia był już wymieniony na samym początku bo dawał 13.5V - ale zapady też były.Jeżeli to pompa od wspomagania okaże się winna to może i ona zabiła tamten regulator. Jeszcze takie pytanie: czy...
Napięcie odniesienia, problem może być poza pompą.
Sprawdzić spadek napięcia na przewodach/zasilanie. Sprawdzić CAN ,sprawdzić testerem co widzi sama pompa i licznik.
Akumulator działa Nie sądzę żeby był sprawny, załóż na próbę inny lub chociaż zmierz mu miernikiem napięcie po włączeniu zapłonu.
Jeśli nie ma odpowiedniego napięcia to nie będzie pracowała pompa wspomagania. Przyczyny z jakimi się spotkałem w tego typu awariach to brudne zaśniedziałe połączenia prądowe i masowe, niesprawny akumulator, alternator, poślizg paska napędowego alternatora lub uszkodzenie koła napędowego na silniku ponieważ ma ono warstwę gumy na tym samym kole między...
Witam. Mam problem z pompa wspomagania firmy TRW w Vw Polo 9N. Pompa została wymieniona na taką samą i po podłączeniu nie reaguje. Jest napięcie wszystkie wiązki całe adaptacja pompy Vagiem zrobiona i nic. Pompa na pewno jest sprawna bo sprawdzałem ,,na krótko". Poprzednia pompa się zatarła przez wyciek płynu.
Kod błędu wyskoczył na tech2. Brak komunikacji z pompa wspomagania??? Tylko gdzie teraz szukac przyczyny? w pompie czy po przewodach? napięcie dochodzi i can chyba też bo inaczej bym auta nie odpalił. Rozkładam ręce....... Dodano po 4 Czy to oznacza dosłownie brak komunukacji poprzez can pompy wspomagania? Oznacza wymiane pompy? Czy może być inna usterka?...
pewnie słabo napięty ten pasek (napinacz?) albo kiepski sam z siebie.
Witam wszystkich, mam problem z fabią I, otóż brak w niej wspomagania chodź czasem się pojawia. Zauważyłem również że nie zapala się nawet na sekundę kontrolka na liczniku od wspomagania a na dodatek brak diagnozy pompy. Napięcia sprawdzone na kostce zasilania 12.4V na kostce małej 3 piny na can 2.5v na trzecim po zapłonie 12.3v, dla pewności sprawdzona...
Napisałem że; 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21) To nie jest 28 Volt tylko oznaczenie złącza w PSF1. Napięcie ma być takie jak na akumulatorze.
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Napięcie w instalacji bądź łaskaw podać!
Dziękuję za podpowiedź. Zdejmę pasek i sprawdzę jak wyglądają rolki i jak chodzą. Zastanowiło mnie, że piszczy tylko podczas ruszania kierownicą. Lekko ruszając kierownicą jest taki dźwięk jakby skręciło się koła maksymalnie i zadziałał zawór w pompie wspomagania. Trwa to przez pół minuty po odpaleniu, potem wszystko jest ok.
Nie wiem co się stanie jak ci wspomanie się rozleci czy mozliwa jest dalsza jazda. Pozdrawiam. Niestety jak pompa wspomy padnie (się zablokuje) to również nici z dalszej jazdy bo w tym modelu silnika ten sam pasek napędza pompę wody i pompę wspomagania.
Kolego, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy takich skoków nie masz spowodowanych pompą wspomagania. Nie piszę jak, inni podpowiedzą.
Zawór i to jeden masz w pompie,na korpusie pompy masz tabliczkę, a na niej maksymalne ciśnienie na jakie jest ustawiony zawór przelewowy najczęściej 90-140 bar. Sprawdzałeś: stan paska, napięcie, stan koła pompy?
miałem dokładnie to samo, co ty. w związku z jaśniejszym świeceniem świateł przy wyższych obrotach myślałem, że pada regulator napięcia i od tego zaczyna wariować wspomaganie. pan elektro-mechaniko-czarodziej stwierdził że do wymiany pompa wspomagania, sterownik i czujnik skrętu, razem jakieś 3,5k zł. Pojechałem więc do ASO - za 450 zl wymienili czujnik...
Pasek jest napięty więc to chyba nie to.
Dziwna sprawa ze nagle z alternatorem padla pompa. Mniejsze napięcie ale większy prąd. Wystarczy aby upalić elektronikę w pompie. Praw fizyki nie oszukasz.
Zobacz czy masz napięcie na czujniku wspomagania. Zmierzyłem dziś tą wtyczkę od czujnika pompy wspomagania i jest na pinie wtyczki z fioletowym kablem 13.5V tyle samo co aktualne ładowanie. Na pinie z z czarnym kablem pokazało mi -0.02V
Witam. Dzisiaj spotkałem się z problemem w mojej polówce a mianowicie jak odpaliłem samochód wspomaganie normalnie działało po paru minutach jak zgasiłem i go odpaliłem zastałem brak wspomagania, dodam że nie wyskoczył żaden błąd, bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są dobre oraz jest napięcie przy wtyczce pompy 14V. Co może być że nie ma wspomagania?
To że jego VAG nie morze odczytać to nie znaczy że masz uszkodzony komputer, zmień elektryka. Z tego co wiem lubią siadać moduły od pompy wspomagania, miałem taki przypadek. A sprawdził ci napięcie ładowania ten elektryk? Proszę czytać ze zrozumieniem. Po wskazaniu modułu wspomagania w tym aucie, ostrzeżenie anuluję. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości,...
Oprócz zasilających to jest chyba z 8 kabli, 4 wtyczki. Pompa dostaje info od ecu na temat prędkości pojazdu. Słyszałem, że niektóre modele biorą też z czujnika na maglownicy prędkość skręcania kół, więc napewno nie da rady uruchomić w standardowym trybie pracy. Pytanie, czy można uruchomić podłączając zasilanie i podając napięcia na któreś (które ?)...
Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie...
Witam, mam problem z Peugeot Expert 2.0 HDI. Nie działa mi wspomaganie. Komputer diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem wspomagania pokazując błąd F047. Początkowo problem był chwilowy, wspomaganie raz działało a raz nie. Wyskakiwała przy tym kontrolka czerwonej kierownicy i stop. Czasem świeciła się sama kontrolka z działającym wspomaganiem, czasem...
No ok, ale da się coś z tym zrobić czy nowy sterownik szukać ? Możesz rozwinąć bardziej swoją myśl ? Nie kontaktuje coś ? Luty na elementach smd wyglądają zdrowo. Zastanowiło mnie właśnie to napięcie na sterowniku które tester widzi że 0v.
Sprawdź główne połączenia masowe.Pompa wspomagania w skodzie dużo ciągnie pądu.Objaw prawie normalny.W każdej skodzie przysiada napięcie podczas ruchu kierownicą.
pompa wspomagania jakie ciśnienie wspomagania pompa wspomagania wydajność
onedrive android biały pionowy pasek matryca laptop spadł
Toyota Yaris II 2011 – demontaż płytki drukowanej z brzęczykiem i elementami licznika Paragon Backup & Recovery 9 – klucz do darmowej wersji, alternatywy, migracja danych