no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Kolego, z czego ty błędy odczytujesz? Bo to na pewno nie jest pompa wspomagania. To moduł komfortu. Sprawdź ładowanie wtedy, kiedy nie ma wspomagania.
Masz schematy EHPS do sprawdzenia. A18 to wspomaganie , drugi schemat to wyjście sygnału ze sterownika silnika z16xep (pin zaznaczony na czerwono) - reszta chyba oczywista...
Witam Panowie. Powiedzcie czy to normalne że obudowie pompy wspomagania jest napięcie. Dodam że auto było po lekkim spotkaniu z sarną i zauważyłem iskrzenie jak obudowa pompy zaczęła dotykać swojego mocowania.
Zwarta dioda plusowa i napięcie z B+ "przedostaje" się na D+ . Pompa rusza wtedy jak jest m.inymi napięcie na D+
Witam. Mam pytanie dotyczące paska pompy wspomagania bmw e87 silnik m47. Czy tam jest jakakolwiek regulacja napięcia paska?
O ile dobrze zrozumiałem pytanie to chodzi Ci o napięcie podawane na silnik pompy wspomagania. Więc tak :Napięcie powinno być ok. 12V. (Przy uruchomionym silniku , kiedy pracuje alternator ok. 14.5V). Natomiast opór uzwojenia silniczka pompy mierzony zwykłym miernikiem to ok. 0-1 ohm (przy pomiarze odlączene zasilania pompy obowiązkowe)
A po co tu się wypowiadać. Chyba tylko żeby obstawić możliwą przyczynę u bukmachera. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić błędy w modułach. Szczególnie moduł wspomagania. Można też przejrzeć parametry live data: napięcia zasilania , dane z czujników, prąd pompy , komunikacje z innymi modułami itp.
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Chodzi mi o to aby poza samochodem uruchomić tą pompę tym samym poznać zasadę jej uruchamiania. czy na Can H jak podam napięcie tak jak gdzieś przeczytałem około 6 do 9v to pompa ruszy? A możne nie stałe napięcie tylko z generatora o przebiegu prostokątnym ?
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
Witam. Właśnie sprawdzałem o świcie. Po odpaleniu wspomagania nie było kontrolka się świeci. Po podpięciu komputera mam następujące wskazania : Terminal 30 - 4,13V ......................... silnik pompy 0,0A Silnik pompy -wyłączony Obroty silnika pompy 0 Czujnik wspomagania TAK napięcie wzorcowe czujnika wspomagania- Prawidłowe Terminal 15 - 14,49V...
Udało się rozwiązać problem?
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Najlepiej podłączyć i odczytać błędy ale do sprawdzenia wiązka przy samej pompie wspomagania i okolic jej lub zostaje to że sama pompa zaczyna już siadać bo często wilgoci zalewa elektronikę w pompie,. Pompa powinna być z przodu za lewym nadkolem w zderzaku, szukać przetarć, można zobaczyć miernikiem czy napięcie jest stale na akumulatorze czy ma oscylacje...
Tematu nie rozwiązałem kupiłem pompę używkę i działa wspomaganie
Hej a mugbyś byś pomierzyć napięcie na tej kostce 3 pinowej czy tak samo jest ciebie . Mi chyba padła pompa wspomagania w teście zegarów wywaliło błąd c 42068 czyli nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania pompą . Mam brak wspomagania , napięcie dochodzi masa jest na tych grubych kablach bezpieczniki też ok . Jak pomierzysz napisz ja u ciebie...
krok 1 naładowac bateria ,akumulator lub załzyc inny 100 procent sprawny. 2 wykasowac pamiec usterek w wspomaganiu ukladu kierownicy . 3uruchomic silnik i sprawdzic czy wspomaganie dziala. jesli nie dziala i glosi blad . 1 zmierzyc napiecie na przewodzie 30 do pompy wspomagania na wtyczce ,nie miernikiem tylko mocna prubowka musi swiecic tak jak na...
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Jakie napięcia na pinach?Zasilanie obciążone np.halogenem?
Bardzo dziękuje za pomoc !! Czyli pierwszy przekaźnik (zwierno rozwierny) będzie sterowany + z pozycji, z niego napięcie pójdzie do przekaźnika drugiego (czasowego) który będzie sterowany + który pojawia się po uruchomieniu silnika na przewodzie od pompy wspomagania. A z niego napięcie pójdzie na Światła DRL. Dobrze?
Masz wspomaganie elektryczne czy elektroniczne? Bo to jest różnica . Raczej elektryczne czyli zwykly silnik elektryczny polączony z pompą olejową . Jeśli brak jest napięcia na wspomaganiu i liczniku to sprawdź bezpieczniki w komorze silnika to dośc częsta usterka w renówkach .
czujnik przy pompie wspomagania
Witam ,Kangoo 1,5 DCI 2003 rok. Mam problem z elektrycznym wspomaganiem w kangoo, mianowicie pompa załącza się na krótko, a po podłączeniu nie działa, napięcie jest, myślę, że to przekaźnik, tylko nie wiem który to jest ;/ .
W168 jak mysle. Miernik w łape i obmierz zasilanie pompy.
Jak na postoju nie ucieka przy kręceniu kołami, to nie będzie to błąd wspomagania, chyba że jakiś ogranicznik trybu na wyższych prędkościach, nie wiem dlaczego Ci powiedziano że to wspomaganie. Odgłos na końcach zakresu to w miarę normalna rzecz. Może przygasa, bo akumulator słaby od czegoś innego? A jak sprawdzałeś na postoju, że nie ucieka prąd, woltomierzem...
Czujnik na pompie wspomagania do sprawdzenia.
białe smugi to pewnie woda była w tej pompie / układzie. późniejsze uruchamianie się pompy jest związane prawdopodobnie z napięciem na akumulatorze.
Jak masz stałe 240 Bar to ubity czujnik ciśnienia w module (no chyba że wciskasz wtedy hamulec ). Zakładaj stary moduł pompy bo raczej był dobry. Do zaadaptowania go potrzeba dwóch warunków odczyt z g201 od -8bar do +8bar oraz napięcie widziane przez ABS (zasilania) powyżej 12V.
Sprawdz napięcie paska od pompy wspomagania jeżeli luzny to wymien
Witam, remontuję golfa 2 i po przekręceniu kluczyka nie bzyczy pompa wspomagania hamulców, jeśli palcami zewrę styki przekaźnika to pompa działa, jak sprawdzić prawidłowe działanie przekaźnika, bo po jego wyjęciu i podaniu napięcia cewka przekaźnika działa.
Kolego naprawiam pompy wspomagania od lat zawodowo.Ta pompa startuje po podaniu jednakowych napięć na oba kabelki sterujące.Pisałem wyraźnie o odcięciu kabelka od alternatora.
Wspomaganie w Zafirze A (czy tez Astrze G) jest elektrohydrauliczne i pompa załącza się gdy napięcie w instalacji przekroczy 13,5V.
Witam. Renault Master 2017r. pompa elektrohydrauliczna. Wspomaganie co jakiś czas się przycinało, na desce komunikat o awarii. Po wyłączeniu zapłonu wracało do "normy". Wtyczki czyściutkie, masy wyczyszczone, problem nie ustępuje. Błąd na cdif 3 to konfiguracja sterownika - C1608. Błąd wykasowany i powraca. Były momenty, że nie można było połączyć się...
Jak w temacie.Czy aby wymienićregulator napicia muszę demontować pompę wspomagania hamulców.Za podpowiedz dzięki.
Sprawdz stan akumulatora i napięcie ładowania
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Witam szanowne grono posiadaczy a6c6. Mam pierwszy problem z tym autem. I w sumie nie wiem co i gdzie mam zrobić, wymienić itd. Natomiast... Pewnego dnia, jadąc do sklepu wspomaganie działało normalnie,ale po ponownym wejsciu i odpaleniu auta, już było brak wspomagania. Przy odpaleniu nie było jakiegoś niepokojącego dźwięku, płynu jest stan i nie pieni...
Mam elektryczna pompę wspomagania która skutecznie na jałowym biegu obniża napięcie (oczywiście jak kręcę kierownicą) . Nic co mam wykryć 1-2 volty różnicy nie będzie działać w tym samochodzie.
Witam serdecznie jak w temacie nie dochodzi mi napiecie do przełacznika dmuchawy (3stopniowy). Przez co jest strasznie utrapienie w wilgotne dni takie jak mamy teraz. wyłacznik ma 4 przewody. podając na 3 z nich napiecie na "krótko" ze stacyjki uruchomilem 3 stopnie nawiewu, przez co sprawdzilem ze silnik nawiewu jest 100% sprawny. jednak podajac na...
Pompę sprawdzamy manometrem, jeśli jest dobra to zostaje przekładnia, stawiam na pompę.
Uzwojenia wyglądają dobrze. Pomierz klucze, tu będzie problem. Przyczyną awarii jest zapewne spadek napięcia na zasilaniu pompy.
Odpinam kostkę od pompy paliwa i objaw taki sam jak auto nie chciało odpalać w trasie.gasnie po 2 sek i wyje chyba pompa wspomagania do momentu wyłączenia zapłonu i tyle
Podbijam temat bo sam jestem ciekawy, moja siostra ma takie same auto tzn Mercedesa A W168 tylko silnik 1.7 diesel i faktycznie wspomaganie chodzi w nim bardzo ciężko w porównaniu do innych aut... Wydaje mi się, że ten typ już tak ma... Można sprawdzić stan instalacji dochodzącej do pompy, przeczyścić styki, zamontować przekaźnik, sprawdzić napięcie...
Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku 14.07 z włączonym silnikiem. Podczas dodawania gazu spada do 13.97.. Tak więc albo alternator albo regulator napięcia :/ Jak to się ma do braku wspomagania fajery? Pompę masz na pasku. Nawet przy elektrycznej, te napięcia nie spowodują zaniku wspomagania. Dodano po 4 Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku...
Witam. Mam takie cudo jak Polo z 2002 roku, brak wspomagania kierownicy, kontrolka gaśnie, brak błędów, napięcia na pompie są. Kodowanie 00110. Miał ktoś coś takiego ?
Co do wbijania szpilek, to tak niszczy się przewody. Naruszasz izolację,dostaje się wilgoć i miedź koroduje,pęka. No faktycznie, ja to robiłem w sprzęcie RTV , więc i wilgoci za wiele nie było, - dzięki nie pomyślałem o tym. Awaria wyskakuje podczas zwykłej jazdy ( nie hamowania, nie skrętu itd.), Polo jest córki ale doświadczyłem kilka razy tego sam....
Witam po długiej przerwie.Snikers ma racje napięcie może być nawet niższe niż 12V i pompa wystartuje.Sprawdzałem takie pompy przed włożeniem z akumulatora bez ładowania.Startują po kilku sekundach.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Witam, Mam problem ze wspomaganiem (elektryczno-hydrauliczne). Niedawno regenerowałem pompę i generalnie przez parę dni działała po czym wspomaganie padło. Po podpięciu na krótko pompa działa. Na rozłączonej wtyczce też jest napięcie. Jednak po podłączeniu pompy napięcie znika (0.15 V). Co może być przyczyną?
Witam Przeszukałem wiele wątków ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem jestem nowym użytkownikiem forum i prosze o wyrozumiałość. Często zauważam iż wątki sa opisowe bez szczegółów który wiele zmieniają. Mój przypadek: Vw poli 2020r 1.4 benzyna po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka wspomagania nie zapale sie ale po odpaleniu silnika kontrolka...
Pompa wspomagania miała wyciek na łożysku przez co miała luz i powodowała opór na pasku,aż do momentu że pasek spadł,a mimo to nie miałem pojęcia dlaczego spadł aż zacząłem sprawdzać każde koło od paska klinowego i od pompy wspomagania miało luz. Jak się okazało akumulator był walnięty totalnie nie trzymał napięcia często się rozładowywał,gdy go sprawdzałem...
Jeśli piszczy przy skręcie kołami może być winny pasek od pompy wspomagania, nie od alternatora. Jeśli chodzi o napięcie, obiło mi się coś o uszy, że w Twojej astrze zamiast klasycznej pompki wspomagania na pasek montowali elektryczne pompki wspomagania, stąd przy skręcie kołami obciążenie dla alternatora :)
Nie wiem co się stanie jak ci wspomanie się rozleci czy mozliwa jest dalsza jazda. Pozdrawiam. Niestety jak pompa wspomy padnie (się zablokuje) to również nici z dalszej jazdy bo w tym modelu silnika ten sam pasek napędza pompę wody i pompę wspomagania.
Witam, Jak w temacie, poniższy akapit można pominąć bo opowiada szerszą historię, pytanie pod koniec. W aucie zaczęło być słychać pasek od alternatora, po kilku używania auta podjechałem na parking zgasiłem auto, odpaliłem i już nie było wspomagania. Nie dojechałem już do domu bo po 40km oderwał się kawałek paska od alternatora i wkręcił w rozrząd....
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Oczywiście miałem na myśli pompę od wspomagania a nie od paliwa z oczywistych względów. Napięcie mierzone na baterii też z oczywistych względów a regulator napięcia był już wymieniony na samym początku bo dawał 13.5V - ale zapady też były.Jeżeli to pompa od wspomagania okaże się winna to może i ona zabiła tamten regulator. Jeszcze takie pytanie: czy...
Witam, od kilku dni nie działa mi wspomaganie w moim Peugeot 307, 2001r, 2.0 hdi. Napięcie do pompy dochodzi. Chciałbym na początek wykluczyć uszkodzenie samej pompy i posprawdzać piny na wyjściu pompy. Nie wiem jednak który pin za co odpowiada i jakie powinno być na nim napięcie. Poratuje ktoś jakimś schematem? Pozdrawiam :)
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
Dziwna sprawa ze nagle z alternatorem padla pompa. Mniejsze napięcie ale większy prąd. Wystarczy aby upalić elektronikę w pompie. Praw fizyki nie oszukasz.
sprawdzałeś w ogóle czy jest napięcie około 12v na pompie przy włączonym silniku?
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Witam. Dzisiaj spotkałem się z problemem w mojej polówce a mianowicie jak odpaliłem samochód wspomaganie normalnie działało po paru minutach jak zgasiłem i go odpaliłem zastałem brak wspomagania, dodam że nie wyskoczył żaden błąd, bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są dobre oraz jest napięcie przy wtyczce pompy 14V. Co może być że nie ma wspomagania?
To że jego VAG nie morze odczytać to nie znaczy że masz uszkodzony komputer, zmień elektryka. Z tego co wiem lubią siadać moduły od pompy wspomagania, miałem taki przypadek. A sprawdził ci napięcie ładowania ten elektryk? Proszę czytać ze zrozumieniem. Po wskazaniu modułu wspomagania w tym aucie, ostrzeżenie anuluję. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości,...
Akumulator działa Nie sądzę żeby był sprawny, załóż na próbę inny lub chociaż zmierz mu miernikiem napięcie po włączeniu zapłonu.
Kolego, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy takich skoków nie masz spowodowanych pompą wspomagania. Nie piszę jak, inni podpowiedzą.
Napięcie w instalacji bądź łaskaw podać!
Napięcie odniesienia, problem może być poza pompą.
Witam wszystkich, mam problem z fabią I, otóż brak w niej wspomagania chodź czasem się pojawia. Zauważyłem również że nie zapala się nawet na sekundę kontrolka na liczniku od wspomagania a na dodatek brak diagnozy pompy. Napięcia sprawdzone na kostce zasilania 12.4V na kostce małej 3 piny na can 2.5v na trzecim po zapłonie 12.3v, dla pewności sprawdzona...
Kod błędu wyskoczył na tech2. Brak komunikacji z pompa wspomagania??? Tylko gdzie teraz szukac przyczyny? w pompie czy po przewodach? napięcie dochodzi i can chyba też bo inaczej bym auta nie odpalił. Rozkładam ręce....... Dodano po 4 Czy to oznacza dosłownie brak komunukacji poprzez can pompy wspomagania? Oznacza wymiane pompy? Czy może być inna usterka?...
Zawór i to jeden masz w pompie,na korpusie pompy masz tabliczkę, a na niej maksymalne ciśnienie na jakie jest ustawiony zawór przelewowy najczęściej 90-140 bar. Sprawdzałeś: stan paska, napięcie, stan koła pompy?
Zobacz czy masz napięcie na czujniku wspomagania. Zmierzyłem dziś tą wtyczkę od czujnika pompy wspomagania i jest na pinie wtyczki z fioletowym kablem 13.5V tyle samo co aktualne ładowanie. Na pinie z z czarnym kablem pokazało mi -0.02V
Witam. Mam problem z pompa wspomagania firmy TRW w Vw Polo 9N. Pompa została wymieniona na taką samą i po podłączeniu nie reaguje. Jest napięcie wszystkie wiązki całe adaptacja pompy Vagiem zrobiona i nic. Pompa na pewno jest sprawna bo sprawdzałem ,,na krótko". Poprzednia pompa się zatarła przez wyciek płynu.
Jeśli nie ma odpowiedniego napięcia to nie będzie pracowała pompa wspomagania. Przyczyny z jakimi się spotkałem w tego typu awariach to brudne zaśniedziałe połączenia prądowe i masowe, niesprawny akumulator, alternator, poślizg paska napędowego alternatora lub uszkodzenie koła napędowego na silniku ponieważ ma ono warstwę gumy na tym samym kole między...
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Napisałem że; 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21) To nie jest 28 Volt tylko oznaczenie złącza w PSF1. Napięcie ma być takie jak na akumulatorze.
Spalił się silnik napędu pompy we wspomaganiu lub układ nim sterujący . Zgłasza przerwę w obwodzie silnika ...
Masz vaga to nie ma lekko i zrób to sam. Chodzi o kodowanie, no ale wtedy wołałby kodowanie raczej. Ja stawiam na uszkodzenie pompy- nie wystawia napięcia na g250.
Oprócz zasilających to jest chyba z 8 kabli, 4 wtyczki. Pompa dostaje info od ecu na temat prędkości pojazdu. Słyszałem, że niektóre modele biorą też z czujnika na maglownicy prędkość skręcania kół, więc napewno nie da rady uruchomić w standardowym trybie pracy. Pytanie, czy można uruchomić podłączając zasilanie i podając napięcia na któreś (które ?)...
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Dziękuję za podpowiedź. Zdejmę pasek i sprawdzę jak wyglądają rolki i jak chodzą. Zastanowiło mnie, że piszczy tylko podczas ruszania kierownicą. Lekko ruszając kierownicą jest taki dźwięk jakby skręciło się koła maksymalnie i zadziałał zawór w pompie wspomagania. Trwa to przez pół minuty po odpaleniu, potem wszystko jest ok.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Napięcie zmierzyłes na wtyczce przy pracującej pompie?
Sprawdzić spadek napięcia na przewodach/zasilanie. Sprawdzić CAN ,sprawdzić testerem co widzi sama pompa i licznik.
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy
Albo rozwali niepotrzebnie wiązkę. Panowie, jak już radzicie to z sensem, ok? Bo jak wiązka to nawet wystarczy odkręcić lewy halogen i już za****sty dostęp do wtyczek pompy się robi. I teraz byle miernikiem wystarczy sprawdzić napięcia na magistrali; bez śmiechu.
No ok, ale da się coś z tym zrobić czy nowy sterownik szukać ? Możesz rozwinąć bardziej swoją myśl ? Nie kontaktuje coś ? Luty na elementach smd wyglądają zdrowo. Zastanowiło mnie właśnie to napięcie na sterowniku które tester widzi że 0v.
I jeszcze jedno pytanie, do pompy zazwyczaj dochodzi trzecia wtyczka ta od czujnika skrętu, w mojej pompie jest ona po prostu zaślepiona. To w takim razie gdzie idzie czujnik skrętu ? Pompa info o obrocie kierownicą dostaje po canie z esp. Zresztą sprawdzałem zasilanie przy pompie. Sprawdziłeś obecność napięcia a nie zasilanie. Launch pokazuje,że jest...
Witam Problem dotyczy braku wspomagania w renault thalia 1.5dci 2003r. Jest to wspomaganie elektrohydrauliczne(pompa hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym). Na wtyku do silnika jest napięcie silnik nie kręci również po odpaleniu czy po podłączeniu silnika na krótko powinien chodzić o ile jest sprawny??
Dziękuje a w jaki sposób mogę to sprawdzić i sterownik jest w pompie tak? na kostce napięcia 2,4 są więc wydaje się że wchodzi natomiast czy wychodzi?
Wspomaganie jest elektryczne i pracuje cały czas. Gdy alternator zaczyna dawać zbyt niskie napięcie - wtedy się wyłącza. Czyli przede wszystkim sprawdzić alternator.
Nikomu nie mogę polecić mojego rozwiązania problemu, ale opiszę co zrobiłem: - sprawdzenie poziomu płynu wspomagania (był OK), - sprawdzenie napięcia paska napędzającego pompę (OK), - ustawiłem samochód w błocie, by zmniejszyć opory tarcia opony o podłoże, silnik włączony, na obrotomierzu ok. 1500 - 2000 obr/min., - 50 razy obrót kierownicą maksymalnie...
Mechanik podłączył pod komputer i stwierdził uszkodzenie sterownika pompy -pompa do wymiany. Wykluczam napięcie bo mam 14.2v a akulator ma 5 miesięcy. Jak sprawdzić czy tranzystorki są właściwie sterowane?
pompa wspomagania jakie ciśnienie wspomagania pompa wspomagania wydajność
ustawi adres publiczny potencjometr liniowy logarytmiczny termet czyścić wymiennik ciepła
pralka samsung ecobubble pralka samsung ecobubble
Lokalizacja kabla kierunkowskazów w skuterze 4T Lokalizacja bezpiecznika w mikrofalówce Whirlpool W7MD440NB