Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Stan oleju ok bo wygląda na pianę w zbiorniku.
Witam. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć schemat pompy wspomagania kierownicy do Skody Fabii. Samochodzik jest wyposażony w silnik 1,4 MPI 50kW z 2001 roku. Jednak nigdzie nie mogę dopatrzeć się owego schematu. Jeśli ktoś z Forumowiczów jest w posiadaniu tego schematu będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam serdecznie
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
ten temat już leciał poczytaj o wymianie tranzystorów . pare dni temu . ktoś to w miare dokładnie opisał . choć ja uważam że lepiej wymienić na nową . szkoda kłopotów i ciągłego grzebania a jak chcesz załatwić używke pogadaj z chłopakami ze skody
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Witam mam podobny problem z pompa wspomagania w fabi 2 1.4 tdi miałem stluczke i pali sie kontrolka i nie działa wspomaganie prąd dochodzi jest w tych 2 grubych przewodach i w tej miejszej wtyczce z tymi 3 przewodami pomorze ktos podpowie ????
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
ok 40 min
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
Woda w pompie.
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
Dziękuję za obszerne rady. Czujnik odłączałem od pompy (po wyjęciu lewego halogena) - rozrusznik nie kręci. Rozpiąłem bezpiecznik od pompy wspomagania (nr 3 przy akumulatorze) rozrusznik nie kręci.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
Więźka can do przedzwonienia lub nowa. Lub pompa zakorodowała w środku.
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Witam. Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pompą wspomagania marki KOYO. Jakieś dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedają takie regenerowane pompy w zamian za starą pompę. Z lekkim bólem serca ale szczęśliwy że będę miał sprawne...
raczej tak gdyz vw stosowal te same pompy wspomagania do wiekszosci modeli Dodano po 38 Fabia jest na cyesciach golfa
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Jak sobie poradzies z tym wspomaganiem? Mam podobny problem. Wymieniony czujnik przekadni i czasem jest ok czasem nie. Po zaláczeniu zaplonu kontrolka nie gasnie. Czy zatem pompa do wymiany?
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Szukam pomocy? W czasie pracy silnika pali się kontrolka wspomagania,ale słychać nierówną pracę pompy.Płyn jest .I czasami w czasie jazdy pojawia się wspomaganie ,ale do chwili zgaszenia silnika.jak zgaszę i odpalę jeszcze raz to znowu nie ma.pompe rozbierałem ale do silniczka nie wchodziłem.Ma jakiś naciek na obudowie.Komputerem sprawdziłem to pokazało...
Porównaj ze starym.
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje. Nie zawsze. Jeżeli są zapisane liczne błędy odnośnie pracy pompy, to nie ma prawa wystartować bez skasowania vagiem.
Witam Wszystkich ,Sorry za to ze sie wtrace w tym mijscu ale chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;) Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania "...
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
dzięki a możesz powiedzieć łopatologicznie w którym miejscu przy pompie tego szukać dziękuje.
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
Test lampki działa?może żarówka spalona. Musisz na komputerze odczytać kody błędów i spróbować skasować. Jeżeli nie pomoże to podaj jaki błąd wywaliło. Często tam się psują sterowniki pompy el. a są razem z pompą.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
ważne byłoby mieć kod błędu, ale zwykle zespół pompy problemem i "z wbudowanym
Czy ktoś może poradzić co robić? Poszukać elektromechanika który nie pie***li bzdur klientom . W obu stosowanych pompach wspomagania firm KOYO i TRW są stosowane silniki bezszczotkowe. Przeciążenie obwodu następuje w wyniku zwarć spowodowanych wodą i skutkami korozji. Sama wymiana płynu wspomagania niczego nie załatwi. Odczytałeś błędy?
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Witam, mam w zasadzie 2 pytania, czy zielony olej wspomagania który podobno ma pasować do Pompy TRW (Skoda Fabia 1,9 TDi) jest podzielony na jakieś gatunki typu gęstość, lepkość itp.ostatnio mechanik wlewał mi do regenerowanej pompy zielony płyn od BMW i nadal lipa z tym wspomaganiem, i druga sprawa czy trudno zmienia się samemu olej do wspomagania,bo...
Jak się grzała to na pewno się zatarła.Jest jeszcze jeden myk w pompie tam jest zaworek i może się zawiesił.
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
wiec pewnie uszkodzona pompa, ale warto jeszcze sprawdzić czy na kablu czarnym jest napięcie, i czy coś się dzieje na pomarańczowym\pomarańczowy z czarnym paskiem. To magstrala CAN, i jak tam jest błąd to pompa nie rusza i się nie diagnozuje.
Skoro brak komunikacji ze wspomaganiem to możliwe że: - uszkodzona pompa - uszkodzona instalacja w aucie - kiepski sprzęt diagnostyczny - ale to auto ogarnia każdy kabelek po linii K.
Nic nie trzeba robić przy pompie Koyo.Kodowanie ma tylko lekki wpływ na siłę wspomagania.Jeśli pompa jest gorąca(,sprawdź w parametrach temperaturę) to masz zbyt duży opór w części wysokociśnieniowej.Może być uszkodzony dolny wąż do pompy.Sprawdź w parametrach pobór prądu przy kołach na wprost.
Jak dobrze kojarzę to w Fabii I jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, może silnik pompy "się kończy"?
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
no chyba że masz elektryczne to sorry Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi. Nie dziwi cię nic?
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Po sprawdzeniu wiązki i odpięciu wtyczek od Airbagu, ABS i od pompy wspomagania, okazało się że problem jest pompa, auto odstawiłem do warsztatu celem jej wymiany, przyczyna tkwiła w pompie została zalana wodą.
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
prawdopodobnie pada Tobie pompa wspomagania ale najpierw upewnij sie czy niezawilgotniała wiazka elektryczna w tych rocznikach było to czesta przyczyna dziwnych zachowac urzadzen elektrycznych
DZIĘKI Rozumiem, że jak będę jechał na warsztat to pompę wspomagania należy rozłączyć,aby nie zatrzeć ? bo wyleciał cały płyn
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
możliwe że komputer by zablokował po wystrzale poduszek ? Niemożliwe A jednak możliwe . W tej fabianie po wystrzeleniu jaśków w sterowniku pompy wspomagania zapisuje się błąd 01656 - Crash signal co skutkuje wyłączeniem pompy . To jest opisane w serwisówce a i sam osobiście to przerabiałem na takiej swojej fabii
Miałem podobna usterkę. W serwisie powiedzieli: czujnik lub pompa. Podpowiedzieli- wymień czujnik, jest tańszy i w 90% to on. Pomogło i teraz jeżdżę już 2 rok. Podpowiem że nie można sprawdzić czy pompa czy czujnik, tylko podmiana elementu.
Witam, zaswieca się kontrolka od wspomagania i mrugają światła nawet na desce rozdzielczej,a wspomaganie raz jest raz nie ma. Wymieniłem czujnik skretu i dalej to samo po przejechaniu z 15 km to samo się dzieje. Sprawdzałem poziom płynu i jest ok,sprawdzałem masę i jest też. Co mam jeszcze sprawdzić zanim stwierdzę, że to pompa? Ma ktoś jakieś sugestie?
Podepnij pompę na stole i będzie jasne czy wina leży po stronie pompy czy instalacji auta, która jest kiepska(podłużnica lewa strona)
Sterownik w skodzie jest w pompie i często pada jak podmieniłeś skasuj błąd i będzie OK :-)
skoda fabia pompa wspomagania skoda fabia wspomagania wspomagania skoda fabia
blokada drzwi pralka sprawdzić gorenje plazma panasonic naprawa centrala alarmowy schemat
orange światłowód orange światłowód
Radio Manta RS5501 Toronto - samoczynne włączanie Jak przerobić cyfrę 1 na 3 w różnych kontekstach