Witam. Tryb awaryjny cały czas (check engine) pozostałych objawów brak. Sterownik pompy wtryskowej naprawiany parę lat temu. Znalazłem informację że czujnik obrotow wału pompy wtryskowej ale nie jest to część zamienna. Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Dzięki za info
Nie doszukuj się winy w tłumiku podjedż do kogoś na kompa i niech sprawdzi pompę najlepiej podczas jazdy.Dawkę paliwa podczas przyspieszania i czujnik obrotów pompy wtryskowej.
Czujnik czego ? Zewnętrznie nie masz na tej pompie żadnego czujnika, Są nastawniki dawki i kąta wtrysku. Nieruchome. Pod sterownikiem, wewnątrz pompy jest czujnik obrotów pompy, również przykręcony na stałe. Rozumiem, że chodzi o pompę wtryskową, VP44.
http://www.autodieselparts.com.pl/872,14... https://www.azetdiesel.pl/pl/p/Czujnik-k...
Temat był już poruszany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Nacięcie na klin powinno być ustawione na godzinę 12. Podjedź gdzieś gdzie naprawiają takie pompy i ustawią bez problemu. Niby to tylko pompa wysokiego ciśnienia, ale na sobie ma czujnik obrotu.
Sprawdź czy masz obroty pompy i silnika. Prawdopodobnie czujnik obr. pompy wtryskowej
Może czujnik obrotów wałka pompy?
Do sprawdzenia masz wiązkę od pompy plus czujnik obrotów pompy, jeśli była grzebana może latać wewnątrz.
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Wkładasz kołki blokujące 6mm w wałki i pompę wtryskową, a wał blokujesz blokadą wkładają w miejsce czujnika obrotów wału korbowego. Blokujesz naprężacz łańcucha. Teraz kolorowe ogniwa łańcucha dopasowujesz do oznaczeń na wałkach rozrządu i zakładasz cały łańcuch na dole. Odblokowujesz naprężacz wałka, wyjmujesz wszytskie 4 blokady, robisz 2 obroty wałem...
Witam, mam problem z Transitem MK5 2.4 l 115 KM, a mianowicie przy odpalaniu wchodzi błąd P1666, czyli brak synchronizacji obrotów czujnika obrotów z czujnikiem obrotów silnika, tylko w momencie rozruchu. Jak już silnik chodzi, to obroty się zgrywają. Ale przez ten ułamek sekundy przy odpalaniu łapie błąd P1666 i wchodzi w tryb awaryjny i ogranicza...
http://obrazki.elektroda.pl/7195997500_1... Miałem identyczną usterke i wymieniłem czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej.
Prawdopodobnie sterownik pompy. Wydatki się szykują. P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej - zobacz jeszcze czujnik obrotów.
Zobacz czy w czasie szarpania nie giną obroty pompy albo wału ale stawiałbym na czujnik położenia wałka pompy wtryskowej
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
a czujnik obrotów pompy wtryskowej
Niestety nie posiadam VIN, silnik kupiony z zamiarem wstawienia do innego pojazdu . Udało mi się już odnaleźć i podłączyć przewody do potencjometru gazu, czujnika temperatury powietrza, temperatury płynu , zaworów sterujących podciśnieniem , pompy wtryskowej , czujnika obrotów wału korbowego. Nie wiem jak podłączyć zasilanie żeby to wszystko zadziałało,...
dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałem, gość też mi tłumaczył że nie odpali, a numeru błedu nie pamiętam ale chyba N-108, na 100% opis błędu to CZUJNIK KĄTA OBROTU POMPY WTRYSKOWEJ-USZKODZENIE i nie mam ciśnienia na wtryskach prawdopodobnie przez ten czujnik, ma ktoś taki czujnik na zbyciu ? pompa 106 C
Mam problem z Ford Transit MK5 2,4 l 115 KM: wyświetla błędy P1666 i P1564. Wymieniono czujnik obrotów wału i czujnik obrotowy w pompie wtryskowej; wymieniono rozrząd, aby wyeliminować luzy. Auto odpala normalnie, nie kopci, ale na 4. i 5. biegu nie ma mocy. Nie wiem, czego szukać jeszcze. AI: Czy sprawdzałeś filtr paliwa, wtryskiwacze albo pompę wysokiego...
Teoretycznie po wymianie czujnika obrotów pompy wtryskowej powinno się kalibrować pompę wtryskową na stole probierczym. Tyle teorii lub opinii z boscha. Z praktyki jak jest problem to wystarczy przestawić trochę w lewo lub w prawo czujnik obrotów co przyśpieszy lub opóźni kąt wtrysku pompy. Czujnik obrotów można też sprawdzić za pomocą specjalnego testera...
Na podstawie sygnału z czujnika wału korbowego i czujnika kąta obrotu przestawiacza wtrysku (czujnik w pompie wtryskowej) obliczony jest kąt wtrysku ( w uproszczeniu) .
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Jaka jest rola czujnika na pompie wspomagania napędzanej paskiem? Pytam, gdyż przy wycieku oleju ze zbiorniczka (nadłamany króciec węża) pompa się zapowietrzyła i wspomaganie działało tylko na wysokich obrotach. Ciśnienie na niskich obrotach zapewne było niskie ale nie paliła się żadna kontrolka (brak informacji o błędzie). Za co ten czujnik odpowiada?
Witam, jest to mój pierwszy post w związku z czym proszę o wyrozumiałość jeżeli coś opisałem nie fachowo. Czy po przekręceniu stacyjki bez zapalania, ecu powinien ustawić dawkę rozruchową, w związku z czym "palec" nastawnika dawki paliwa powinien wysterować dozator (pierścień odsłaniający przelew na tłokoroździelaczu)? Czy powinno to być widoczne dla...
Zrobiłem tak, ściągnąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia paliwa, odpaliłem auto, chwile popracował (nie szarpał na obrotach) potem podłączyłem wtyczkę i od tamtego czasu samochód mi ani razu nie szalał na obrotach, co najwyżej pojawia się minimalne falowanie obrotów, ale to jest prawie niezauważalne na wolnych obrotach. Wcześniej wtyczka była dobrze przypięta,...
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Pompa podciśnienia napędzana silnikiem DC 12V o mocy kilkunastu watów jest sterowana czujnikiem który zwiera styki po osiągnięciu docelowego podciśnienia. Odbywa się to za pomocą przekaźnika który wyłącza pompę po podaniu napięcia na cewkę. Układ działa, ale silnik często jest uruchamiany i zatrzymywany w cyklach krótszych niż sekunda, gdyż podciśnienie...
Skoro piszesz, że kontrolka się nie zapala to pedał gazu raczej można wykluczyć. A w ogóle to ta kontrolka zapala się na chwilę po włączeniu zapłonu? Trzeba sprawdzić okablowanie czujnika położenia wałka pompy wtryskowej oraz czujnika obrotów koła zamachowego. Przewód czujnika w pompie lubi się ułamywać przy samej wtyczce, szczególnie po naprawach pompy...
Jak jest dobry to zadziała.W środku jest czujnik obrotów i musisz odkręcić .Nie wiem jak zawory, czy będziesz przekładał czy ciął?Jak psg5 immo nie jest w pompie .Przekładaj.
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
Czujnik czyta z koła zamachowego i masz go w bloku silnika po stronie rozrusznika. Ssanie idzie z pompy wtryskowej , na zaworek w głowicy i do Vacuum pompy. Wiązkę najwygodniej przełożyć w całości. Piny pasują zamiennie do jednej i drugiej wtyczki. Ja po prostu rozpinam wtyczki i składam od nowa do właściwego sterownika. Gdyby był bez turbo, wystarczyła...
Błędy p1665,p1563,p1664,p1608,p0335 są to typowe błędy od sterownika pompy wtryskowej. Najważniejszy błąd p0335 jest to błąd obrotów czujnika wału korbowego. Nie chodzi tu o czujnik obrotów pompy wtryskowej. Że tak powiem błąd p0335 jest błędem "niedobrym". Jeżeli po wymianie czujnika wału korbowego na pewny czy nowy, będzie nam dalej wyskakiwał en...
szukam pin out komputera i do sterownika pompy VP44 Dodano po 6 coś znalazłem https://fordtransit.org/forum/viewtopic.... tylko jeszcze szukam schematu , które kable od czujnika położenia wału korbowego to są i które od czujnika obrotów pompy wtryskowej
Kolego trzeba sprawdzic nastawnik kąta wtrysku,i czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej jak co to służę pomocą w naprawie tej pompy proszę dzwonic 790 718 520
P1220 - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem P1345 - Uszkodzenie czujnika położenia pompy wtryskowej P0725 - Nieprawidłowy sygnał z obwodu czujnika prędkości obrotowej silnika P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej Co do przyczyny tych błędów niech się wypowie ktoś kto się na tym zna, ja...
Witam, po kolei, wymieniłem pompę paliwa w zbiorniku, pompę wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze, czujnik ciśnienia paliwa na listwie i zawór scv. Problem nie znikł. Następnie wyczyściłem Dpf. To samo, tryb awaryjny 3 tys.obr. gaśnięcie silnika. Wkurzyłem się wymieniłem na starą pompę w baku, stary czujnik ciśnienia paliwa i scv. Jedyną rzeczą którą zrobiłem...
Ok. Co to znaczy minimalnie przestawiona pompa wtryskowa? Pompa wtryskowa jest na klinie, nie ma czujnika obrotów pompy. Koło zębate po wyjęciu pompy wyglądało że siedzi sztywno i raczej o ząb nie powinno sie nic przestawić na kołach zębatych.
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
Pewnie uszkodzony jest czujnik obrotów w pompie wtryskowej albo sterownik pompy.
Na pompie wtryskowej są dwa siłowniki podciśnieniowe. Z tego co pamiętam, jeden odpowiada za zatrzymanie silnika, a drugi do podciśnieniowej regulacji obrotów. Jest jeszcze czujnik podciśnieniowy do tzw. podwyższonych obrotów biegu jałowego przy zimnym silniku. Do stacyjki są doprowadzone przewody podciśnieniowe, które po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Może odłącz czujnik położenia wału i zobacz w parametrach rzeczywistych czy sterownik widzi obroty. Jeśli czujnik w pompie jest dobry to będzie widział.
Pompa w zbiorniku nie dostarcza paliwa do przodu. Vag zapewne pokazal uwalony czujnik obrotów pompy wtryskowej i dlatego nie pali. Zostaw pompe w zbiorniku i zbieraj kase na naprawe pompy vp44.
Witam chciałem odświeżyć temat mam renault clio 2 z silnikiem 1.5dci na zimnym silniku samochód kręci nawet do 5tyś lecz już przy 5 czuć dławienie. Po rozgrzaniu się silnika samochód po dodaniu gazu gaśnie przy 3tyś obrotach niezależnie czy jedzie się samochodem czy doda się gazu na postoju. Z wymienionych rzeczy: czujnik położenia koła zamachowego...
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Texa nie łączy się z fh16 szeregowo. Ale dobrze tłumaczy błędy chociaż nie wszystkie. Czujnik pedału hamulca. Jeśli jest wszystko ok. to po odpaleniu napompowaniu powietrza naciskasz na pedał hamulca i kontrolka powinna zgasnąć jeśli nie to jeden jest pod pedałem hamulca, i o ile dobrze pamiętam włącznik ciśnieniowy z lewej strony za kabina tez jest...
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Problem u mnie w magnumie jest oczywiście z odpalaniem i falowaniem na niskich obrotach. Najlepsze jest to, że większość mechaników u których auto stało stwierdziło, że to na pewno nie pompa. ( Auto nie kopci i idzie jak burza) trudno jest mi stwierdzić kiedy tak naprawdę obroty zaczęły falować. Zakupiliśmy je i wszystko...
Hmm... Przerabiałem 2 razy ten temat. (U mnie P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej) Za pierwszym razem winowajcą okazał się czujnik obrotów na wale. OP-Com pokazywał obroty prawidłowo, jednak na oscyloskopie przebieg wyglądał już nie tak ładnie. Drugim razem z lenistwa na pewniaka wymieniłem czujnik..... lecz...
Witam, mam problem z Berlingo 1 2006 1.6HDI 90km. Jakiś czas temu podczas jazdy zgasł i wyskoczył check wraz z napisem "Antipollution fault". Po podpięciu pod komputer pokazało niskie ciśnienie paliwa. Wymieniony został filtr paliwa, regulator na pompie wtryskowej oraz czujnik na listwie wtryskowej. Auto jeździ normalnie, ale powyżej 3000 obrotów odcina...
juz doszedłem do tego przyczyną był uszkodzony "czujnik kąta obrotu" w pompie wtryskowej tak sie to chyba nazywa BRAZOWY kabelek.. i cisnienie z pompy przez kabelek dawało na reszte instalacji :D
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia,nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia i czujnik temperatury paliwa w nim do sprawdzenia.
czujnik obrót pompa wtryskowy obrót pompa wtryskowy czujnik obrót pompa wtryskowy mondeo
aplikacja symbiana saeco czyszczenie oporność głośnik
stukanie skoda włącznik elektromagnetyczny
Ustawienie położenia tłoka w Defro K2 - instrukcja Konfiguracja AVRISP mkII w Eclipse IDE