To jest zwykły simering. Filmów na temat wymiany jest sporo. np. ten: https://www.youtube.com/watch?v=qBQe0Fsc... Najgorszy jest demontaż starego uszczelniacza. Ważne, żebyś nie uszkodził wałka i łoża pod uszczelniacz. Sposobów jest wiele. Wpisz sobie w wyszukiwarce simering wymiana i będzie tego sporo.
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
Wczoraj robilem ten rozrzad w Focusie 11r 1.6 70kw, wiec koło od wałka blokowane kołkiem, wał ustawiony tak, ze otwór w flanszy od bieżni magnetycznej czujnika na godz 12 ma wejsc wiertlo 5mm a kolo od pompy posiada flansze ktora kreci sie razem z nim, ustawiasz na godzinę 3. Otwór na blokade pompy jest na 6mm ale oryg blokada (niestety tej nie posiadam)...
Będą także na dnie obudowy filtra paliwa.
Osiągalne nowe bez większego problemu. A0000772209
Nie nie trzeba. Wał i wałki do blokowania.
ale nie w C5 No jak nie? Przecież były....
Piszczy bo ma maksymalne ciśnienie, tak samo zachowuje się po wypięciu wtyczki. Na biegu jałowym powinno być 40 bar. Instalacja do sprawdzenia , wtyczka przy regulatorze pin 1 -plus po bezpieczniku 23(15a) w komorze silnika, pin 2 - sterowanie pin 15 złącza 60 pinowego sterownika . Jak pompy i instalacja sprawne to zostaje sterownik. Problem jest taki...
Tak więc, jeśli wszystko było zblokowane, wał korbowy i wałki rozrządu, jak może się to nie synchronizowac z pompą? Koło wału na które zakładasz pasek nierządu jest 2 razy mniejsze niż koła wałków więc trzeba zdjąć pasek i obrócić raz wałem i wtedy będzie ok.
Wykręć zawór SCV z pompy wysokiego ciśnienia i oglądnij pod kątem opiłków
2,6 + - 0,4 bar.
Witam. W tych silnikach istotną czynnością jest ustawienie pompy wysokiego ciśnienia. Na kole wałka rozrządu są dwa otwory z których jeden jest do ustawienia samej pompy paliwa. Jak wymieniałem silnik tego typu DW10, to na glowicybpo stronie pompy wysokiego ciśnienia paliwa była naklejona informacja z ustawieniami.
Pompa nie ma czujnika ale musi mieć synchronizację z silnikiem . Potrzebna jest specjalna blokada która blokuje pompę . Jeżeli ktoś zdejmie koło od pompy przed zablokowanie go to przed ponownym montażem musi jeszcze złożyć rozrzad
Zrób wykres z działania pompy wysokiego ciśnienia czyli wzrostu ciśnienia na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Witam i proszę o pomoc w tym samym wątku.. W związku z wymianą silnika w Midlum 180 dci 2006 rok przezbrajałem osprzęt silnika w tym pompę wysokiego ciśnienia. Przed demontażem pompy ze starego sprawdziłem ustawienia i wyszło mi, że: kiedy 1 tłok jest w górze (zawory zamknięte) a na czwartym zawory mijają się to znak na kole zębatym pompy zgrywa się...
Tak patrzę na to zdjęcie to jest pompa wysokiego ciśnienia
czemu będą jaja? jak to zwykła pompa wysokiego ciśnienia.
Pomiar ciśnienia na zasilaniu pompy wysokiego ciśnienia dużo wyjaśni.
Mam scanie R440 XPI ze zdemontowaną pompą wysokiego ciśnienia. Na pompie jest znak 0 ale teraz pytanie na który znak koła zamachowego ustawić silnik do montażu pompy?
czujnik temperatury ma kolor zielony.Znajduje się pod vacu pompą i pompą wysokiego ciśnienia, z prawej strony sinika :-)
Pompa wysokiego ciśnienia układu Common Rail :)
Elo, czy spotkał się ktoś z syczeniem na pompie wysokiego ciśnienia? Na zgaszonym silniku, ale na zapłonie, pompka paliwa w zbiorniku zaczyna podawać paliwo i podczas jej pracy słychać na pompie wysokiego ciśnienia syczenie (prawdopodobnie z górnego króćca lub szybkozłączki). Nie chodzi mi już o lokalizację, bo na forum nikt tego nie znajdzie, lecz...
P0094? Nie otwiera wtryskiwaczy z powodu niskiego ciśnienia paliwa. Masz zasilania na regulatorze w pompie? Co widzi ECU podczas kręcenia? Jest prąd na pompę paliwa w zbiorniku?
Dziękuję za odzew. Na zdjęciu co wstawiłem jest wszystko. Pompa działa, nie jest już zapocona jak wcześniej.
ja miałem na myśli pompkę wstępną https://obrazki.elektroda.pl/2380773700_... bo skoro błąd dotyczy układu niskiego ciśnienia to ona jest najważniejszym elementem tego układu i jej wytrzymałość też nie imponuje. Tak jak powyżej Kolega pisze pompy wysokiego ciśnienia i wtryski oczywiście też do sprawdzenia - za niskie ciśnienie wysokiego...
Znajdziesz go na pompie wysokiego ciśnienia . Po wymianie konieczna jest kalibracja.
No i tutaj dokładnie tak jest, na dole wał korbowy, na górze rozrządu, z prawej duże pompa wysokiego ciśnienia, WP to pompa wody, pozostałe to rolka i napinacz. pozdr
Witam. Mam podobny problem. Udało się rozwiązać ?
Co znaczy padła, zatarła się, sypnęła opiłkami?
Napęd napędem. Ciśnienie powinno być. Ze schematu wynika że zawór redukcyjny jest w pompie zasilającej. Z drugiej strony pompa wysokiego powinna budować ciśnienie nawet bez pompy zasilającej jeśli układ jest odpowietrzony. Jeśli nie robi nic to albo powietrze w układzie albo pompa wc padła, albo rozrząd razem z głowicą padły a pompa się nie kręci bo...
Oddałem do sprawdzenia pompę wysokiego ciśnienia Bosh CR/CP1H3/L70/10-789S. Niestety pompa opiłkowała, została zregenerowana. Z regeneracji wróciła ale z odkręconym kołem zembatym i teraz głowie się jak je dokręcić, żeby niczego nie uszkodzić. Moment tam to 90 Nm, więc trochę jest. Instrukcja serwisowa mówi o blokadzie, niestety nigdzie nie widzę takich...
Mógłby ktoś podrzucić z jakim momentem dokręca się śruby mocujące wtryskiwacze?
Ta pompa ma na zewnątrz zębatą pompkę, która zaciąga paliwo z baku. Odłącz powrót paliwa od pompy wysokiego ciśnienia i sprawdź czy w czasie kręcenia rozrusznikiem idzie paliwo na powrót.
Problem z odpalaniem był spowodowany uszkodzonym zaworem sterującym wydatkiem paliwa, znajdującym się na pompie wysokiego ciśnienia. Kalibracji przepływomierza nie było trzeba robić. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Regulacji dokonujesz pomiędzy dzwigienką a mostkiem zaworowym,to co pokazano na rysunku to sprawdzenie luzu zużycia mostka. Co do pompy wysokiego ciśnienia to tak jak z kompresorem zakładasz i działa :D nie trzeba się bawić w ustawienia.
Teraz pytanie do was. Gdzie znajduje się czujnik temperatury paliwa? Szukaj szarej wtyczki z dwoma przewodami nad pompą wysokiego ciśnienia.
Może być i z pewnością jest uszkodzony, od tego należało zacząć ale musisz założyć oryginalny z odpowiednim ciśnieniem bo padnie pompa wysokiego ciśnienia
Witam mam pytanko pacjent audi a7 2011 rok 3.0 250 koni chodzi mi o wyjęcie pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Po schemacie widzę że napędza ją łańcuch w necie znalazłem różne informacje ale bez konkretów. Czy można wysunąć pompę bez wyjmowania silnika i dobierania się do rozrządu?
Te zdjęcia co pokazujesz wskazuje na nieszczelność pompy Wysokiego Ciśnienia (WC). Warto pomyśleć także o pasku rozrządu, bo mechanik będzie musiał wyciągnąć pompę do uszczelnienia.
Witam wszystkich posiadam nieszczesnego seata exeo 2.0 tdi caga w mojej kadecji złuszczyła się już 2 pompa pierw przebieg 123tys km teraz przy 242;( nowy bak wysczyszczony uklad no i pompa z all...po regeneracji wtryski miałem kupione już 4 szt nowe wcześniej bo stare i tak dawały już oznaki zurzycia..wszystko ładnie poskładane przy okazji nowy rozrzad...
zobacz jak wygląda zawór do regulacji ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia tam szukałbym przyczyny, do zestawu moze jakies błędy masz ??
Przecież to jest pompa wysokiego ciśnienia a nie pompa wtryskowa. Jej ustawienie nie ma znaczenia dla układu wtryskowego. Pasek majątku nie kosztuje więc go wymień i nie dziaduj. Śrubę na kole pasowym wału i tak powinieneś dać nową więc jak już będziesz w sklepie to weź nowy pasek. 18 zębów między wałkiem a pompą a znaczniki są pomiędzy zębami na pasku.
Pierwsze co zaopatrz się w blokady rozrządu. Potem z górki, auto w górę, koła prawe z wozu, nadkole z wozu, pasek napędu dodatkowego wraz z kołem pasowym z wozu, osłony rozrządu z wozu, rozrząd blokujemy, pasek i wszystkie rolki z wozu, odkręcasz kółko, odkręcasz pompe, odpinasz paliwo, odpinasz kostki, pompa w ręku. Montaż odwrotnie do demontażu, piwko...
Ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia sprawdzałeś? Oleju w silniku nie przybyło? Możesz spróbować zacisnąć (zaślepić) przewód powrotowy z pompy i próbować odpalić.
" przed pompą wysokiego ciśnienia nie występuje żadna wstępna pompa" czyli masz tam podcisnienie. powinno byc -0,5 bar regulator cisnienia jest na listwie i kto wie czy z listwa nie jest wymienialny. Na pompie jest reg przepływu. Sprawdz na opiłki, ogólne zanieczyszczenie.
Objawy takie jakby odcinał ci paliwo powyżej 3 tyś lub po prostu go brakowało. Może to być uszkodzony zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.
Może być czujnik ciśnienia,regulator ciśnienia na listwie,brudne paliwo,pompa wysokiego ciśnienia siadła.Podkładka nie ma nic do palenia powinien zapalić tylko kompresja by uciekała i słychać by było takie cykanie.
Wytłumaczone tak, że chyba nie ma co dodać.
Jestem posiadaczem MF5455. Mam problem z odpaleniem . Zgasł mi i nie mogę go odpalić. Pompka elektryczna podaje, a pompa wtryskowa nie chce podawać na wtryski. Czy siadła pompa ,czy może być inna przyczyna? Wcześniej zdarzało się,że się zapowietrzał.
Nie, kolego. Nie ma potrzeby demontażu rozrządu.
Dzięki za zainteresowanie. Czyżbym miał takie szczęście i druga pompa wysokiego ciśnienia była w ten sam sposób zła? na obu pompach wysokiego ciśnienia ten sam błąd układ niskiego ciśnienia-ciśnienie za niskie.
Mierzyć to sie dosłownie nie da, najwyżej KTSem albo czyms jako wartość zmierzoną. Poniżej 200Barów ECU chyba nie zezwala na rozruch. nie jestem do końca pewien. W CDI częsko padają pompy wysokiego ciśnienia
sprawdz czy przy wzroście obrotów i ciśnienia silnik nagle zaczyna głośniej pracować , jeśli tak się dzieje to wymień zawór regulacji ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia common rail a jak silnik pracuje w miarę normalnie sprawdz czujnik ciśnienia na listwie...
Instrukcja nie obejmuje poprawnego ustawienia czujnika koła pompy wysokiego ciśnienia. Przy zwykłej wymianie rozrządu to nie istotne ale gdy silnik stracił synchro to kluczowa sprawa bo masz 50 procent szansy że silnik odpali.
Po jakis 2-3 sekundach od wyłączenia zapłonu.
Wtryski prędzej czy później będziesz robił, oby pompa wysokiego ciśnienia przeżyła. Po spuszczeniu tego ze zbiornika, wymianie filtra paliwa, zalaniu On i przeplukaniu układu się okaże.
Nie moze nic rownowazyć, bo to nie masa wirujaca, a jak by zatrzymywal silnik bez dodatkowej kompresji gpz to by rwalo pasek napędowy
Sam kod błędu wskazuje na usterkę regulatora ciśnienia, który jest w pompie wysokiego ciśnienia. Trzeba zobaczyć stan krzywek na wałku i popychacz (chyba miałeś go na myśli pisząc tłoczek), czy nie ma opiłków. Ciśnienie paliwa na biegu jałowym ma być ok. 40 bar, pompa w zbiorniku w zależności od sterowania daje 4-7 bar. Z doświadczenia, nie zakładaj...
Tylko że są dwa sposoby ustawiania w zależności od tego jaki masz numer pompy ,ten który podałeś jest prosty ale to trzeba wiedzieć i wiedzieć do jakiej pompy go zastosować
Pompa wysokiego ciśnienia znajduje się w przedniej części silnika z prawej strony samochodu.Nie jesteś w stanie sam jej naprawić (jeśli oczywiście wina leży po stronie pompy).Jeśli nie masz doświadczenia w mechanice i nie posiadasz odpowiednich narzędzi to nawet jej nie wymontujesz.W tym aucie demontaż rozrządu i pompy jest trudny.
Wiew że ta ze zbiornika podaje w granicach 150-200 barów. Nie pamiętam ile daje wtryskowa . Co to za bzdury! Od 3 bar do 6 bar jest dobrze ze zbiornika. Pompa wysokiego ciśnienia 1600bar max.
Jeśli we wtryskiwaczach uszkadzają się zaworki to przyczyną może być pompa wysokiego ciśnienia lub zanieczyszczenia w układzie. Kolejną przyczyną może być jakość części użytych do regeneracji. Po rozebraniu wtryskiwacza istniej możliwość ustalenia przyczyny usterki.
Pierwszy raz korzystam z takiej pomocy, więc proszę o wyrozumiałość. Padła mi pompa wysokiego ciśnienia w Tiguanie 1 2010 rok 2 litrowym dizlu 140 konny. Pytanie moje: czy zamiennik, czy po regeneracji, czy drogi oryginał? Proszę o pomoc, co z tym zrobić. Dziękuję.
witam wszystkich Puegeot 406 HDI - podobne problemy 1. przy gaszeniu przekręcałem kluczyk a on jeszcze ok 3-5 sek pracował 2. kolejny objaw, podczas jazdy po nawet delikatnym ujęciu gazu (nie całkiem tylko odrobinę) silnik gasł, żeby jechać dalej trzeba bylo zdjąć klemę lub wyjąć kluczyk ze stacyjki i poczekać ok 5 sek., potem odpalał i do następnego...
Witam prosze o rade mam mercedesa 1.7 cdi a klasa 2001 rok 3 miesiące temu autko zaczęło mieć problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku. Silnik mieli a nie może zaskoczyć po kilku próbach odpala. Na komputerze pokazało błąd czujnik położenia wału. czujnik został wymieniony 3 miesiące temu na nowy a błąd skasowany. I nagle po tym czasie problem wrócił...
Witam, jak to nie tajemnica wagi państwowej :D to podaj kolego co to za samochód i silnik, to można coś więcej podpowiedzieć.
A jaki rocznik , bo 2001/2003 można normalnie wyprogramować EGR. Pompa wysokiego ciśnienia NIE MA zaworu bezpieczeństwa. Polecam oddać ją do uszczelnienia lub sam to możesz zrobić--uszczelki są dostępne w sieci. Ew. wymień , ale nie będziesz wiedział czy nie jest tak samo uszkodzona.
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Tak, uszkodzona pompa wstępna w pompie wysokiego ciśnienia
czy pozycja wypusu na wałku przy montażu pompy ma znaczenie ? 1. nie ma znaczenia 2. pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku ma podawać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia - ten układ sam się odpowietrza po włączeniu zapłonu 3. aby w ogóle komputer spróbował uruchomić silnik, czyli dać impuls do wtryskiwaczy, to musi mieć sygnał z czujnika położenia wału...
Jakiej pompy?Jakich czujników? Nazwałbym to pompą wysokiego ciśnienia, jak to w każdym CR?? No chyba że nie mówimy o Z17DT?? A mówiąc czujnik miałem na myśli elektrozawór regulacji ciśnienia SCV- moje "przejęzyczenie".[/quote]
Problem rozwiązany, przyczyną był immobilizer.
Błąd P0090 dotyczy obwodu regulatora ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia. Z tego co piszesz to nikt nie sprawdzał nstalacji. Dlaczego? Drugi błąd dotyczy ciśnienia, jest skutkiem. Wymieniałeś pompę wysokiego ciśnienia razem z regulatorem?
W roczniku 2005 będziesz miał pompę wysokiego ciśnienia z wbudowaną pompą zasilającą. Elektryczna pompka paliwa była w pierwszych rocznikach silników HDI (z komputerem BOSCH). Zazwyczaj problemem są nieszczelności w przewodach paliwowych, filtrze paliwa itp. Jeśli OBD nie łączy się z ECU to możesz mieć problem z zasilaniem ECU (BSI, BSM). Sprawdź jeszcze...
Chodzi o elektrozawór ciśnienia paliwia - a gdzie to się znajduje przy filtrze paliwa, czy na listwie wtrysków ? Regulator na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia sterowany bezpośrednio z ecu odpowiednim współczynnikiem
Problem rozwiązałem sam bez Fachowego wsparcia Wielkie Dzięki!!! Wsparcie by nigdy nie dotarło Pozdrawiam
Miałem to samo przy meganie 1.9 dci 2002r, odcinała zapłon tak powyżej 2 tys obrotów przy obciążeniu, wymieniłem prawie wszystko łącznie z pompą wysokiego ciśnienia, którą na szczęście mogłem oddać a okazało się że winna była pompa niskiego ciśnienia, koszt około 120 zł chiński zamiennik. Pompa powinna mieć wydatek ponad 2litry ropy na minutę co bardzo...
witam wszystkich ja miałem taki sam problem z moim sprinterem 311 cdi , po zrobieniu około 300 kilometrów zgasiłem auto i po 10 minutach próbowałem je odpalic i klapa dopiero po jakis 5-6 sekundach odpalał i tak było przez jakis miesiąc , na forach czytałem ze to najprawdopodobniej wtryskiwacze na przelewach bo cały układ miałem szczelny i nie łapał...
Pompa CR- wysokiego ciśnienia.
Kolego jeżeli silnik gaśnie to tak jak wspomniane, czujnik wału lub czujnik (nastawnik) regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Może też być uszkodzony czujnik na listwie wtryskowej. Jeżeli ciśnienie paliwa jest poza zakresem z reguły za wysokie, silnik gaśnie żeby uchronić go przed poważniejszą usterką. Bez podpięcia pod komputer się nie...
Temat nadal aktualny i boryka się nadal z tym problemem powyżej. Czy ktoś ma jakiś pomysł. Mam w planach wymianę pompy wysokiego ciśnienia bo tylko to nie było wymieniane.
Bez przesady, myślisz że na wszystko są momenty dokręcania? Może serwis by posiadał ale nie zwykły śmiertelnik. Dokręć z siłą ale nie urwij czegoś lub nie zerwij gwintów. Co do wałka to dokręć mocno i tyle, prawdopodobnie i tak jest odwrotny gwing do obrotów pompy więc się nie odkręci.
Wystarczy sprawdzić jakie ciśnienie panuje na listwie w momencie rozruchu.
Wymiana pompy wysokiego ciśnienia.
Udało się coś namierzyć? Jest pompka w baku, czy pompa wysokiego ciśnienia do zrzucenia?
Schemat ustawienia .......
opis pompy wysokiego ciśnienia
Witam, Mam identyczny problem w swoim C3 Kolega emeryt pisał o pompie paliwa. Masz na myśli pompę wysokiego ciśnienia, tą co na pasku rozrządu chodzi?
jutro zmieniam zawór na pompie wysokiego ciśnienia ...a tak z ciekawości w którym miejscu znajduje się ten zawór?
Dobra dzięki za fachową pomoc. Sam sobie posprawdzałem i ogarnąłem. Po prostu ów mechanik chyba sobie tym kablem coś sprawdzał on nie był do niczego podłączony. Sprawdziłem sterownik pompy w każdy możliwy sposób i wychodzi że sterownik nie wysyła sygnału na zawór.
a jakieś schematy rozrządu???bo pompa jest do wyjęcia!!!
Hym... , pewnie bym zmienił mechanika bo szkoda kasy i czasu. Że zbiegło się to ze środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy no.. może akurat. Może padł zawór regulacji na pompie CR, ale teraz nie wiadomo dokładnie co gość namieszał. Jeżeli podał na zawór napięcie i auto pracuje to znaczy że sterownik w tej części akurat działa prawidłowo. Patrząc na pozostałe...
Miałem podobne w Carisma GDI, wejściowe 3atm, wyjściowe szaleje od 16 do 46, podłożyłem trzy pompy wysokiego ciśnienia, kombinowałem z uszczelkami pod nimi, cieńsza, grubsza aby krzywka na wałku bardziej lub mnie naciskała na rolke popychacza, podkladałem dwa regulatory, a problem robił potencjometr przepustnicy, fałszował zasilanie na regulator ciśnienia.
witam potrzebuje schematu ustawienia pompy wysokiego cisnienia w renau;t midlum 180 dci pompa była regenerowana i teraz wyrzuca błąd synchronizacji
Świece grzeją dopiero od poniżej 5 C i przy obecnych temperaturach nie są potrzebne do odpalenia. Jak nie odpala to najczęściej brak paliwa (test plakiem tylko nie męcz go pracą na sprayu bo nie zdrowe dla silnika) . Z najprostszych to filtr paliwa. Przy jego przytkaniu pompa HP nie jest wstanie wytworzyć ciśnienia powyżej 300-350 bar potrzebnego do...
Dzień dobry! Mam dziwny problem w Laguna III 1.5DCI 2012 110KM. Przygotowuję auto do wymiany wtrysków i mam problem z likwidacją powietrza w układzie paliwowym. Wymieniono: 2 nowe filtry paliwa Filtron (drugi miał robiony test szczelności), nowy przewód igielitowy do i z filtra do pompy wysokiego ciśnienia z nowymi wtyczkami, nowy oring na podgrzewaczu...
Z tego, co wiem, to sprawdzał ciśnienie i jest podobno w porządku. Wiem jeszcze, że wspominał o jakiejś pompie wysokiego ciśnienia.
Temat rozwiązany. Winna była pompa wysokiego ciśnienia "przestrzelona" jak to określił mechanik czyli zużyta sekcja, pompa zregenerowana i auto hula.
Czyli to odkręcenie paru obrotów tej tak jakby większej śruby co jest w tym na torxa 20 spowoduje spuszczenie ciśnienia?
pompa wysokiego ciśnienia sitko ducato pompa wysokiego ciśnienia volvo pompa wysokiego ciśnienia
electrolux eww1697mdw marantz standby bialy ekran widac
simlock nokia 3510i simlock nokia
Mitsubishi Outlander II brak świateł mijania i drogowych – żarówki, bezpieczniki, przekaźniki sprawne Canon MP282 – rolki załadunku papieru kręcą odwrotnie, błąd 6000, enkoder, mostek H