po gwincie albo między przewodem. Będzie widać gdzie puszcza bo. Uuuaa i weź się tu domyślaj o co chodzi? przyszedł chyba jakiś mądrala forumowy zacytował i ta kropka nienawiści na końcu. Jaaa Cieeeeee :D :D Pozdrawiam ;)
Może pompka hamulcowa jest uszkodzona?
Po wymianie pompki hamulec odpowietrzony i działa poprawnie. Temat rozwiązany.
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Byc może jest tak że pompki sa za małe i mają za mała pojemność i nie mieści się w nich tyle płynu aby tłoczek hamulcowy cofnąć na tyle żeby hamulec sie nie grzał. Najlepszym rozwiązaniem było by założyć oryginalne pompki
W samochodach przez duże S jest elektryczny hamulec postojowy i elektryczna pompka ciśnienia hamulca awaryjnego działającego na 4 koła a wyzwalanego wciśnięciem i przytrzymaniem postojowego. No ale to stosowane jest dopiero od 20 lat więc te auta jeszcze nie przyjechały do Polski.
robiłeś coś ostatnio przy hamulcach czy stało się to nagle ? może pompka się zacieła albo coś ? chociaż nigdy się z czymś takim nie spotkałem
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Czy tłoczek pompki hamulca odbija do końca, odsłaniając otworki w zbiorniczku (powinny być dwa, z tego jeden zasłonięty blaszką)? Najczęściej występuje korozja aluminium w rowkach uszczelniaczy tłoczków hamulcowych, trzeba je dobrze wyskrobać. Jeśli układ hamulcowy nie był serwisowany i był na starym płynie, to niektóre płyny hamulcowe potrafią wytrącać...
pompka hamulca chodzi idealnie , tłoczek się cofa do końca. Jeżeli chodzi o gumki to nie jestem w stanie ich wymienić ponieważ nie są one nigdzie dostępne.
Posiłkując się schematem połączyłem kable z kostką przy pompce paliwowej. Część oznaczona na schemacie: -1216 to Wł/Wył hamulca postojowego (kolory kabli nie zgadzały się), Kable zasilające kolorystycznie prawie zgodne (różnica w kolorze zasilania pompki paliwowej) Hamulec postojowy po wymianie bezpiecznika zadziałał. -1057 potencjometr pedału sprzęgła...
Czyli po prostu pompkę wymienić?
Kolego teraz przejrzałem układ i powietrze nie ma nic wspólnego z hamulcami. Podejrzewam że hamulce działają na olej hydrauliczny z pompy hydraulicznej a pompka przy pedale hamulca podaje olej hydrauliczny z pompy na zaciski tylko teraz pytanie czy pompka hamulca przy pedale nie podaje jak trzeba czy pompa hydrauliczna wytwarza słabe ciśnienie oleju....
Na tłok w pompie hamulcowej działa siłownik hydrauliczny zasilany ciśnieniem z pompy hydraulicznej a steruje tym rozdzielacz w którym suwak przesuwa cisnienie wytwarzane przez pompkę hamulcową sprzęgniętą z pedałem hamulca. Pompa hamulcowa, siłownik i rozdzielacz to skręcony jeden element a zobaczysz to jak wsuniesz się pod maszynę. Po zgaszeniu silnika...
Ture11 napisał: Użycie pompki wspomagania hamulców z jakiegoś auta, do zapompowania wody poprzez usunięcie powietrza z rury To jest jakieś nowe rozwiązanie do rozpatrzenia. To dobre rozwiązanie: pompa hamulcowa Audi A4 B6 2.0 FSI 8E0927317 - na 12V ale trzeba uważać, by ani kropla nie trafiła do tej pompy.
Witam, mam problem ze swoim ursusem mianowicie po odpaleniu biegi ciężko wchodzą a jak się rozgrzeje to już prawie wcale, dodam jeszcze ze po wciśnięciu sprzęgła ciągnik hamuje chociaż pompka hamulca stoi w miejscu. Na wolnych obrotach rzucalo całym ciagnikiem, odjechałem silnikiem odkrecilem zamach dałem do tokarza żeby wewnętrzną stronę sprawdził....
witam o ile mi wiadomo to bezpiecznik z klimy znajduje sie przy akumulatorze sa tam 3 sztuki i który to dokładnie jest to tez nie wiem. u mnie bezpieczniki sa dobre wiec szukam przekaznika od klimy i nie wiem gdzie jest. Znalazłem 2 przekazniki nad pompką hamulca w takim plastikowym opakowaniu ale nie wiem czy to te są
Pompki składał tata wiec chyba dobrze zwłaszcza ze nie raz to robił i wszystko było ok.
Koledzy.. Czy ktoś z was ma w swojej konstrukcji hamulec tarczowy lub odśrodkowy? Budowa mojej prądnicy pozwala mi na zamontowanie np tarczy hamulcowej po przeciwległej stronie wału wirnika.Poza obudowę prądnicy wychodzi wałek fi40mm i długości około 50mm.Aż się prosi ,żeby wykorzystać to jakoś sensownie. :) Wpadłem na taki pomysł ,żeby zamontowac na...
Części dostaniesz wszędzie: Agroma, u mnie Sanrol, Rolsan :D Pompka do odpowietrzanie nie chodzi ciężko.
Cześć! Dzisiaj został wymieniony przewód hamulcowy lewego koła (patrząc od tyłu ciągnika), a to dlatego, że poprzedni był załamany ok 3 cm za wyjściem z pompki. Nie było możliwości żeby odpowietrzyć hamulec. Jednak po wymianie i odpowietrzeniu hamulce nie działają tak jak powinny.......... Ja powiem tak: ciągnik pewnie dłuższy czas jeździł na jednym...
Mam przejechane 140 tys km pewne jak w banku. A z tą pompką hamulca i obudową filtra zgadzam się w 100 procentach bo tak się stało. Oddam to na warsztat i jak opłaci się to robić to zatrzymam a jak jakaś cena z kosmosu to sprzedaję tego cudownego vw polo 😡 kiedyś miałem golfa 2 1.6 TD nie zniszczalny 😁 a to co teraz robią to wstyd. posiadam...
Bład wyrzuca tylko w tedy gdy naciskam hamulec .Pompka wacom sprawdzona jest ok .
No ale powiedz, jakiej produkcji są te nowe pompki hamulcowe?
brak prawego chamulca w ursusie c360 now pompka chamulcowa długa
Witam, Saab 900 2.1 krokodyl. Podczas jazdy, słabe wspomaganie hamulca. Pompka załącza się co 2 wciśnięcie hamulca, zapala się kontrolka ABS/Hamulce. Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, jak pompuję w hamulec to idą bąbelki ze zbiorniczka płynu hamulcowego do tego stopnia że płyn się pieni. Co jest tego przyczyną ?
Witam. Po wymianie pompki od wspomagania układu hamulcowego nie można odpalić auta. Kontrolki świecą, brak zapłonu. Akumulator nie był odłączony. Wygląda to na odcięcie zapłonu przez immobilizer. Drugim kluczykiem to samo. Rozrusznik na krótko kręci. Proszę o ewentualną pomoc. Pozdrawiam Lucjan.
Witam. Jak dziala uklad hamulcowy przypuszczam ze wiesz. Naciskasz pedal hamulca, dziala pompka plynu hamulcowego itd...blabla. Uklad wspomagania dziala na zasadzie podcisnienia (jak trafnie stwierdziles podlaczony jest do kolektora ssacego). I kiedy naciskasz hamulec uruchamiasz pompke a takze zawor ktory powoduje ze podcisnienie dziala na membrane...
Jeżeli przewód jest sparciały, to odkręcenie banjo przy pompce nie puści Ci hamulca. Jeśli jednak puści Ci hamulec, to jak w poprzednim moim poście wina będzie leżała w pompce. Weź pod uwagę, że ktoś mógł tam kiedyś grzebać i powkładać nieoryginalny zestaw naprawczy czy dźwignię.
Witam mam problem z pompką sprzęgła, wymieniłem ją na używaną No to masz odpowiedź. Ten układ jest prosty jak cep i możesz go odpowietrzać jak zwykły hamulec bez umysłowych udziwnień.
Teraz mi podsuneliscie pomysl z hydraulicznym, mam w domu wycisk sprzegla od civica pompka od hamulca motocyklowego i bedzie smigac jak talala :D Kierownica ma miec max obrot 180stopni taze nic plątac sie nie bedzie ;) A czy jest wykonalne zrobienie takiego elektromagnesu? Ma to byc pojazd wyscigowy (przynajmniej takie zalozenie jest) na bazie rysunkow...
Prawdopodobnie masz zacięty rozdzielacz [wyrównywacz ] w prawej pompce [tej dłuższej ] . Ale najpierw sprawdź czy dobrze jest ustawiony[ nie ma zbyt dużego luzu jałowego ] popychacz lewego hamulca . Pozdrawiam Zbyszek
W moim Unie bak też rosił od spodu bo pogniotłem go na jakimś wysokim krawężniku. Zajechałem do mechanika, on polutował go jakims kwasem, zasmarował czymś jeszcze i juz nie cieknie. Pompka paliwa faktycznie jest w baku, ale tylko w Uniaczach z wtryskiem. A hamulec...no cóż- pompka. Pomino, ze autko jest w miarę bezawaryjne to przy takim przebiegu cudów...
Ja mam ustawione przy dźwigni pompki mały skok żeby hamulec reagował szybciej, po przez dokręcenie śrubki na klamce. Rozumiem że to bardziej wypycha tłoczki i pozostawia je w takim położeniu? Powinienem pozostawić jakichś luz na pompce klamki? To też dobrze pan wspomniał o ślimaku licznika, może to on też hałasuje. Może powinienem go wyczyścić, nasmarować.
Hamulce odpowietrzone z użyciem pompki podciśnieniowej na szczęście poza jednym zaciskiem wszystko było sprawne.
Ja miałem taki sam problem , więc wymieniłem pompki ale też nic to nie dało dopiero uszczelniacze na półośce . Od roku jest spokój.
dokładnie odpowietrzony więc spróbuje z pompką
Jeden i ten sam zbiorniczek płynu do hamulców i sprzęgła. Czasem leci z wyjścia do pompki sprzęgła, nigdy spod gumek pompki. Gumki dostepne z całym zestawem naprawczym pompy.
Niewiem jak jest w twoim Kramerze, pewnie masz wspomaganie hamulców(serwomechanizm) ale czy pneumatyczne (podciśnieniowe) czy hydrauliczne z pompy olejowej. Piszesz, że masz olej w zbiorniku, więc podejrzewam, że masz wspomaganie hydrauliczne. A co z płynem hamulcowym czy jest stan, czy nie ma wycieków na postoju i podczas wciskania hamulca. Jeżeli...
witam! Ja właśnie zmieniłem skrzynie w mojej omedze 2,5 tds z automata na manual a koszty to: skrzynia 250zł, kompletne sprzęgło 370zł,połowa wału napędowego (od strony skrzyni)50zł, pedał sprzęgła z pompką i hamulca i drążek zmiany biegów-50zł łożysko do wału korbowego (6002) 10zł robocizna 0zł (sam robiłem) rozrusznik pasuje ten sam a z komputerem...
Praktycznie, w silniku i obudowie, nie ma żadnych. Jedyna to mocowanie sprzęgła, było na klin lub stożek, ale to trzeba sprawdzić. Pozostałe różnice, to gumowe amortyzatory przy rączce i dwa rodzaje pompki oleju. Pompka była plastikowa lub aluminiowa, ale to bez znaczenia. W modelach 490 był montowany hamulec. Nie pamiętam już czy w 90 była tulejka...
po wyciągnięciu klucza ze stacyjki auto wciąż pracuje i nie gaśnie Trzeba zdusić go hamulcem aby zgasł Jednak kontrolki wciąż się palą i pracuje jakaś pompka pod maską. Sprawdź czy "sprzęgiełko" w stacyjce - przy przekręcaniu klucza - potrafi za każdym razem mechanicznie "przekręcić" kostkę stacyjki ? Rozbierz obudowy kolumny kierownicy i sprawdź czy...
Można tak jak mówi seweryn7701 prościej jest jednak wyjąć sworzeń z pedału i tam sprawdzić czy jest luz [gumę trudno założyć bez wyjęcia pompki ].
A robisz to sam ? Wlej płynu na max,niech ktoś pompuje pedałem hamulca a Ty dodatkowo odsysaj pompką musi się udać.
Może przepuszcza sama pompka hamulcowa.
Jakie masz ciśnienie na obwodzie 17 bar? Kierownica dobrze pracuje? Sprzęgło również? Rozbierz zawór co jest pod maską i sprawdź, czy nie zaszedł syfem.
(at)romano78 Ale w tej dyskusji o buforze chodziło o sposób w jaki w nim najefektywniej zmagazynować ciepło. Sam sposób dostarczania do niego ciepła jest właściwie mniej znaczący. Na Twoim schemacie brakuje pompki w obwodzie bufora za tym wymiennikiem ciepła. Sama jednak idea użycia wymiennika jest jakby na to nie patrzeć hamulcem. Takie połączenie...
Może to być problem z pompką w ABS-ie. Na postoju jak podeptasz pedał hamulca to musi się włączyć się pompka, wię sprawdź czy działa, jak nie to sprawdź też przekaźniki które ją załączają. Najlepiej to odczytaj błędy.
W jakim stanie musiał by być płyn lub jakie temperatury osiągnąć by sprzęgło było tak miękkie? Poważni wy czy nie bardzo? NIe wspomnę co by sie działo z hamulcami wtedy. Wymień pompkę.
Chłopie, masz w profilu wpisane "technik mechanik" a podstawowej rzeczy nie umiesz ogarnąć. Było już pisane, że układ pneumatyczny ma niewiele wspólnego z hydraulicznym. Koła hamują w końcu, czy nie? Bo jeśli nie hamuje lewe koło, to chyba proste że coś z pompką i rozpierakiem lewego hamulca jest nie tak. Odpowietrzyć na początek bym proponował.
Może jeszcze trzeba ten czujnik stopu wkręcic?
odpowietrzałaś hamulce może to być przyczyna
Sprawdzenie podcisnienia: Wejsc rano do samochodu (nie odpalac!). Naciskac pedal hamulca az bedzie twardy. Nacisnac jeszcze raz i trzymac. Wtedy odpalic silnik - jak wszystko jest ok to powinien zmieknac w ciagu kilku-kilkunastu sekund. Jak nie mieknie to albo jakas nieszczelnosc albo uszkodzenie serwa/pompki vacuum
Mam problem z podłączeniem alternatora od toyoty camry 2,0 TD 1990rok produkcji. ten alternator jest z pompką do wspomagania hamulca. nie wiem czy kabel gruby prądowy który idzie bezpośrednio na akumulator jest podkręcony pod regulator napięcia/szczotki czy pod jedną z trzech diud, które wychodzą na wierzch z tyłu alternatora , ja tego nie rozbierałem...
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
W dokumentacji masz pewnie podaną histerezę. Szukaj pompek do pracy ciągłej. Zawsze też można się podratować dodatkowo czujnikiem stopu by załączyć pompkę. W chwili naciśnięcia na hamulec. Zawsze można dać ori od samochodu elektrycznego. Czujnik podciśnienia masz też w pompach od centralnego zamka.
W Case pompa z boku skrzyni to pompa główna hydrauliki z tego co się orientuję. Kwestia druga to czy u Ciebie to sprzęgło jest takie jak np w zetorze 7211 czyli zbiorniczek, pompka jak do hamulców i wysprzęglik czy sterownie odbywa się hydraulicznie na zupełnie innej zasadzie. Ale nie sądzę bo Twój opis i typowe objawy wskazują bardzo jednoznacznie...
można tak ując w skrócie ciśnienie na sprzęgło wytwarza pompka sprzęgłowa a nie cisnienie z pompy oleju
A co znaczy że po tym pedał HAMULCA poszedł ci od razu w dół? No chyba że się przejęzyczyłeś. Mimo wszystko obstawiam wyrobiony na początku ruchu tłoczka cylinder pompki i to ona przepuszcza płyn i dlatego pedał co ileś naciśnięć jest coraz niżej.
Po wymianie pompki nie zaciska mi hamulca ale ciezko chodzi pedal czy teraz servo do wymiany? tylko syczy podczas wciskania jak juz go trzymam wcisnietego to jest cisza a dwa to musze go mocno dociskac bo inaczej bym wjezdzal w inne samochody jak bym lekko mial hamowac
Jaki masz luz na pedale hamulca? W jakim stanie są przewody elastyczne przy pompkach?
Jak to jest, jeżeli pedał hamulcowy "ucieka", a płyn nigdzie się nie wydobywa, to co jest przyczyną? Stawiam na pompkę, ale wiadomo ile to kosztuje, więc wolałbym mieć pewność.
Najpierw sprawdz szczelność przewodu podciśnienia od wakum do serwa. Sprawdz dolot powietrza do wakum . Postaw auto na znacznym spadku (z górki lub pod) . naciśnij raz hamulec i zobacz czy auto po puszczeniu podału natychmiast zaczyna sie toczyć. jeśli tak , to winna jest pompka wakum jeśli nie , serwo.
Sprawdź czy nie masz odpowietrzników na pompce.
Witam Tylko dla potomnych . Pompka podciśnieniowa wspomagania hamulców [ vacum ] mierzona wakuometrem [ po usunięciu awari pękniętego przewodu ] , przy pracy silnika na wolnych obrotach wynosi - 0,9 bara .
Zamek udało się mnie uruchomić z podobnym problemem w ten sposób : ze strzykawki razem z igłą wprowadziłem płyn do hamulców do zamka i po kilku chwilach /1 min/ wydmuchiwałem kilkakrotnie sprężonym powietrzem-kompresorem - używając szmatki do przetarcia można też pompką , powinno poskutkować . Powodzenia
Mam problem z hamulcami w tico. Otóż odpalając rano samochód pedał hamulca caly poszedł do dołu i hamują tylko przednie koła i to gdy wcisne do samego dołu pedał hamulca. Ostatnio wymieniałem pompke hamulcową mając ten sam problem lecz jak się okazało to nie pompka:/ proszę o jakąkolwiek wskazówkę.
Jak się płyn spieni to trzeba odczekać i dalej spokojnie odpowietrzać. Problemy są jak są przewody o dużej średnicy i mają kolana. W starych instrukcjach pisali, żeby połączyć wężykiem odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym z odpowietrznikiem na wysprzęgliku i odpowietrzać naciskając pedał hamulca.
Wymień płyn hamulcowy - to profilaktycznie a powinno też zwiększyć skuteczność hamowania. Na dobre zajmij się wspomaganiem hamulca czyli do przeglądu serwo - czy jest szczelne. Pomocna byłaby pompka do wytwarzania podciśnienia. Wężyk i jego końcówki do sprawdzenia.
Witam! Fiat cc 700 1995r. Podczas ruszania zauważyłem, że przednie koła są zablokowane, a pedał hamulca jest bardzo twardy. Po odkręceniu odpowietrzników i spuszczeniu płynu hamulcowego, koła puściły. Zmieniłem serwo, płyn hamulcowy i pompkę (tylko, że używaną), ale jak chce odpowietrzyć hamulce, to pedał jest cały czas miękki, nawet po dłuższym pompowaniu....
Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce.
Myślisz, że samo zejdzie? Odpowietrznik przy kole jest dość nisko, a powietrze będzie parło raczej ku górze. Próbowałem też metody jaką znalazłem na forum. Może i kontrowersyjna, ale według mnie wygodna. Założyłem długi przewód 6mm, jeden koniec na odpowietrznik, drugi do zbiorniczka. Poluzowałem minimalnie odpowietrznik i pompowałem. Płyn bardzo ładnie...
Dokładam, że ostatnio zrobiłem test pompy wstępnej w zbiorniku paliwa. Sposób, w jaki to zrobić, podaje kanał AUTO EKG na YouTube. Okazało się, że pompa podaje książkowo. Nie dało mi jednak spokoju i zaglądałem do zbiornika. Okazało się, że cały zbiornik jest oblepiony czarną substancją (olej, który poszedł do układu podczas awarii pompy vacuum). Wyczyściłem...
Jak zwykle nie ma kodu.Ale na oko to pewnie AWX. Pompa na głowicy do sprawdzenia. To co do puszczania paliwa i hamulca.Bo wyrabia się króciec w aluminium.Choć może być i serwo kto to wie. A gumki na pompkach jak wymieniał to ocenił chociaż gniazda?Po co.
Witam, mam problem z hamulcami w Nissan Cabstar z 2007r, auto ma pomocniczy hamulec ehs, problem jest taki, że cały czas pedal hamulca wpada w podłogę, została wymieniona pompka hamulcowa, wszystkie tarcze i klocki, przy odpowietrzaniu leci czysty płyn, a pomimo tego pedal wpada w podłogę, przód wtedy staje dęba a tył ledwo co, gdzie szukać przyczyny?...
Racja pompki to tam nie ma. Żebym znał zasadę działania tego sprzęgła i hamulca byłoby prościej szukać.
Już go olałem. Również dlatego, że miał zrobić ręczny, a go nawet nie ruszył. Mam jeszcze jedno pytanie: czy po odpaleniu samochodu, gdy dość mocno trzymam wciśnięty pedał hamulca (ale nie z całej siły) to normalnym jest, że stopniowo, powolutku się opuszcza? A może pompka podciśnienia ma nieszczelność?
Luz na pompcw jaki masz? Zamień przewody miejscami wychodzące z długiej pompki i sprawdz czy zacznie odwrotnie hamować.
Ma to, że EDC "widzi" wciśniety lekko pedał hamulca, a wtedy nie pozwala podać dawki na pompki. Tak mi się wydaje. Dokładnie .... nie działa ACC- adaptive cruise control, na wciśniętym hamulcu blokuje się pedał gazu.
Odpowietrzyłbym w drugą stronę. Czyli na odpowietrznik nakładamy wężyk z odpowietrznika lewego przedniego zacisku hamulcowego, odkręcamy obydwa odpowietrzniki i ciśniemy hamulcem. Pilnować poziomu płynu.
Posiadam new holland ts 90 brak wyjścia hamulca na przyczepy ani pneumatyki ale też i hydrauliki pierwszego niema bo brak sprężarki ale hydrauliki ? To drugie powinno gdzieś wychodzić tylko z kąt? Z pompki czy gdzieś z obudowy tylniego mostu?
Kolego poszukaj w internecie bo widziałem kiedyś ze ktoś sprzedaje taki zestaw do montażu w przyczepie żeby hydrauliczny system był sterowany z pneumatyki ciągnika . Była gokładany jakaś pompka z zaworem pneumatycznym do przyczepy .
(at)Milejow 2.5 dci wychodzi z turbiną na geometrii i bez, pompa wtryskowa z wbudowaną pompą wstępną lub z pompką elektryczną w baku, z czujnikiem hamulca na 2 piny lub 4, itd. konfiguracji było dużo. Ja nie chcę się kłócić, tylko chcę się jak najwięcej dowiedzieć informacji, by zwalczyć mój problem. Dodano po 11 Czyli mam dorobić instalację elektryczną...
Brak hamulców to standard w Zetorach (i pogięte przody). W serii 52/62/72/77 są zastosowane charakterystycznej konstrukcji pompki hamulcowe - z odwróconymi przyłączami tzn. na końcu pompki jest dopływ do zbiorniczka, a od góry wyjście do hamulców (wyrównywacza). Jak one są zbudowane, nie wnikałem. Proponuję rozebrać chociażby jedną z nich dla sprawdzenia....
Mam opla corsę 1,5 diesel z 1994 roku i wystąpiła w nim usterka polegająca na ty iż nie działają świece żarowe oraz żarzy się kontrolka ładowania. Ładowanie jest sprawdzałem. Elektromechanik stwierdził że uszkodzony jest alternator ale to by tłumaczyło żarzenie się kontrolki ale co to ma wspólnego ze świecami żarowymi. W tym modelu alternator jest połączony...
Oba ciągniki prawie takie same poza kilkoma dosłownie detalami technicznymi. 4011 ma słabszy silnik (choć dziś po remontach już to raczej silnik 60-ki), inna pompa oleju i filtr oleju inny układ kierowniczy, wspornik osi przedniej, hamulce na jedną pompkę, inna konstrukcja wałka wom,pompa hydrauliczna, inne przełożenie zwolnic, dodatkowe łożysko w podstawie...
Pompka ? Myslalem ze cos takiego stosowal mercedes w latach 60/70 ubieglego wieku... teraz sa silowniki elektryczne przy kazdym zamku. W latach 60/70 mercedes nie stosował osobnej pompki do centralnego zamka; podciśnienie było brane z układu wspomagania hamulca ( z "serwa") Pompka elektryczna pojawiła się wraz z wprowadzeniem modelu 126, potem 201...
może pompka się przytarła i się czasem zawiesza albo to coś z abs
Trzeba odpowietrzyc głowny system i system hamowania przyczepy (jesli jest).Ważne jest dlawienie węża powrotu szczypcami tak jak opisuje serwisowka.jeżeli wszystko jest dobrze to olej do pompki pedałów podejdzie sam.
5 godzin walki i efekt jak na zdjęciach.W zbiorniczku nie ma filtra oleju, przynajmniej takiego jak jest w zbiorniku paliwa. Nie mogę niestety ściągnąć wentylatora pomimo użycia ściągacza (amatorskiego), czy może być nakręcany na gwincie?, jak tez koła z hamulca a pompka niestety przykręcana jest od spodu więc trzeba wyjąć cały silnik ale chyba temu...
Ja juz dałem sobie spokój na razie, wszystko posprawdzane na kablach, ciągłość jest wszędzie, podmieniłem EPB na inne, i nici z tego. Pozostaje mi chyba tylko wymiana pompki sprzęgła z czujnikiem, bo dowiedziałem się ze ktoś kiedyś w nim wymieniał wysprzęglik,i może coś tam nabroił.
Ostatnio zaczołem troche ekstremalnie wykorzystywać mój przerobiony hamulec i jest spoko. Można sobie pozwolić nawet na ładne stoppie, trzeba tylko troche poćwiczyć. Tak więc namawiam do przeróbki pompki hamulcowej w MZ. Trzeba się potem przyzwyczaić do ostrzejszego hebelka.
Dobre, mocne silniczki o niewielkich wymiarach stosowane są w pompkach centralnego zamka (VW/mercedes) bądź układach hamulca ręcznego (Renault/Ford). Producent silniczków - Johnson electric http://www.johnsonelectric.com/en/soluti...
Witam, ostatnio kupiłem sobie Fiata Punto 1995r. Gość od którego go kupowałem mówił że jest lekki problem z hamulcami i ze trzeba wymienić szczęki na nowe. Tak też zrobiłem i co?? I nic pedał wpada do samej podłogi, no hamowanie zaczyna się tak gdzies na 3/4 skoku pedału. a tak to leci w dół bez żadnego oporu, przy czym słychać wyraźny syk od strony...
Pompka hamulcowa od Zetora/Ursusa posiada zaworek utrzymujący nadciśnienie w układzie, jest to wymagane ze względu na konstrukcję hamulców bębnowych i wymaganą w tym celu dodatkową samoregulację luzu. Proponuję rozebrać pompkę i usunąć ten zaworek (gumkę znajdującą się na końcu cylindra), albo zastosować inną pompę hamulcową która takich dodatków nie...
sprawdz jak wygląda korektor siły hamowania kól tylnej osi. Z tylu tarcze czy bebny? Tak czy inaczej sprawdź samoregulator hamulców tylnich bo moze któryś szwankuje i cofa sie za dużo, co w rezultacie pompka nie jest w stanie na jeden raz spowrotem nabić...
Witam sprawdzałeś pompkę elektryczna od płynu czy działa . Nie mają pompy płynu a na przewodzie zasilającym jest szybkozłącze poniżej serwa hamulca i wszystko. Samochody nie mają klimy ani webasta. Pompka występuje chyba tylko w samochodach z webasto i na rynek skandynawski tak mi się wydaje ale .... Na wiosnę grzały jeszcze a teraz w ogóle nie grzeją....
To jest tempomat niezależny, nie trzeba go kodować w sterowniku. Padają pompki które robią podciśnienie oraz przekaźniki w sterownikach. Styczniki przy pedałach hamulca i sprzęgła rozumiem sprawne?
gdy odkręcam odpowietrznik to płyn ścieka do naczynia i tłoczki chowają się ale nie zawsze czasami trzeba cofnąć ręcznie przez to mocowanie co się reguluje żeby cofnęło.. złożyłem raczej dobrze, tarcze rozpierające są nowe, tarcze hamulcowe, pompki, wyrównywacz, luz na pedale prawidłowy, gdy zluzuję nakrętki naciągające hamulec i gdy pociągam ręką...
stuki hamulca samoregulator hamulca cewka hamulca
akumulator izolować minolta 1600w rozrząd carisma
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 E350 4MATIC 722.9 – procedura XENTRY Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 4x4 E350 skrzynia 722.6 – procedura krok po kroku