Podaj nr vin.
Witam, potrzebny schemat elektryczny załączania pneumatycznego elektrozaworu włączającego pompę hydrauliczną kipra, w chwili gdy wciśnięte jest sprzęgło. Kiper będzie montowany na Mercedesie Atego 1998 r. Na siłowniku włączającym sprzęgło jest jakiś czujnik, czy można go wykorzystać ??
Pompa jest rozbieralna i można wymienić sam silnik - problem może być z jego zakupem. Ciekawe co tam się stało - z uszkodzeniem silnika w pompie jeszcze się nie spotkałem. Najłatwiej byłoby zdobyć pompę z układu do którego została zatankowaną ropa - pompa jako całość jest niesprawna, ale silnik jest wciąż dobry.
a droga jest tka naprawa? można to wykonać samemu?
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Poszło na PW.
A elektrozawór ten który podaje powietrze do przystawki sprawdziłeś ?
Jak podasz VIN to mogę poszukać o ile to jeszcze aktualne.
BS 5441 - Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi tylnej z lewej strony ma zwarcie z masą ...więc myślę, że wszystko jasne ...
Jest to moduł SCR, i najlepiej odłączać każdy element oddzielnie i sprawdzać kiedy zwarcie ustanie. Może to też być podgrzewacz dozownika lub sam dozownik.
Problem rozwiązany. Sterownik nie wysyła sygnału na pierwsze 3 pompy pld
Witam pojawił się taki błąd i auto pracuje prawdopodobnie tylko na 3 cylindry. Wiem że jest to problem z 3 pierwszymi pompami PLD zwarcie do plusa ,tylko teraz pytanie czy wina którejś pompy czy sterownik? Może ktoś przerabiał. Jutro wróci drugie takie auto i mam zamiar podmienić sterownik. Pozdrawiam
Jeśli tylko poziom wyświetla, to raczej zasilanie na module jest, wygląda mi na wiązkę przy pompie albo sam czujnik poziomu. Do przedzwonienia wiązka od pompy do modułu.
Podbijamy temat i witam serdecznie. Wydajność oleju przez pompę wspomagania kierownicy samochodowe czy ciężarowe są takie małe? Do maks. 5l.min? Pomału powoli to będzie działać. Obroty minimalne ok. Ciśnienie ok. Chciałbym to wykorzystać do koparki mini. Albo podnośnik tylny trzypunktowy zaczep rolniczy esioka czy Ursus C-360...w Ostrówku... Co o tym...
U mnie sprawa była bardzo prosta, ale trochę zeszło z dojściem do tego. Rozsypała się jakaś złączka która zatkała przewód paliwa na zasilaniu. Po udrożnieniu wszystko wróciło do normy. Odkręć przewody najbliżej pompy i spróbuj dmuchnąć, jeśli nie pójdzie lub bardzo ciężko, masz odpowiedź.
U mnie wygląda to że kiedyś komuś chyba zatarła się rolka na końcu pompy i wytarła wałek bo wytarta jest tylko jedna krzywka. Ktoś zamontował druga pompę i po problemie. Ale czy jedna wytarta krzywka ograniczy tak moc?
Pompy jak na PW :)
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
Jak podmieniałeś pompy i bez zmian to może lać wtrysk. Gołym okiem tego nie zobaczysz popuszczając przewód. Przy lejącym pompa ma zmniejszoną dawkę. Zamień wtryskiwacze miejscami, 2-3 Co tak na raty to robisz? Zrób raz a dobrze, jak Ci dobrzy ludzie radzą. :) Napisałem wcześniej byś dał wtryski do sprawdzenia. Mierzyłeś kompresje to trza było to zrobić...
Witam. Autko chodzi.. Wymontowałem wtryskiwacze i znalazłem przyczynę. W jednym podwiesiła się igła i kompresja przez wtrysk prawdopodobnie sadziła do pompy i powstawała piana. W drugim podobnie. Wtryski rozebrane, oczyszczone. Pomimo nowych końcówek taka przypadłość. Ot takie gówno kupujemy.... Jestem po trasie 500km, nie przerywał mi w trakcie jazdy....
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
Według literatury serwisowej ciśnienie zgromadzone w "pęcherzu" ma za zadanie tłumić pulsacje ciśnienia powstające w czasie pracy pompy oraz podczas jej wyłączania i załączania. Ciśnienie faktycznie 3,2 bara, w fabryce napełniony azotem, może to być również suche i pozbawione smarów powietrze. Bliższych informacji nie podano, chociaż z moich obserwacji...
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Witam, może ktoś wie o jakim przekroju i z jakimi końcówkami idzie przewód paliwowy z baku do pompy paliwowej w mercedesie atego 1217l rok 2000. I czy jest to przewód gumowy czy plastikowy? Niestety sam nie mam jak tego sprawdzić, bo dopiero będe jechał po ww. auto, które ma właśnie pękniety przewód paliwowy ssący.
dzieki za szybka reakcje! obroty skacza na postoju, jak i podczas jazdy, ale tylko jak jest zimny silnik. musze jeszcze dodac, ze jak jest zimny to przy wcisnietym sprzegle i wcisnietym pedale gazu obroty wchodza i spadaja, a jak jest cieply wciskam sprzeglo i gaz do podlogi i nic nie reaguje. tzn obroty stoja przy 600 rpm. pozdrawiam Dodano po 2 nr...
Zakładam, że cały układ zasilania sprawdziłeś na 100% a nie tylko korek. :) To zostaje Ci diagnostyka komputerowa na pracę MR. Wtryski i pompy do sprawdzenia. Bez komputera to możesz chłodzić pompy zimną wodą przed odpaleniem. :) FR - sprawdź czujnik pedału sprzęgła INS - chyba coś pomyliłeś ABS - przerwa na styku 2 zaworu ABS osi tylnej
Witam,wymieniłem wszystkie filtry na oryginały tak jak mi poradziłeś i narazie jest ok zapala,oleju upuściłem z silnika zobaczymy czy będzie sie podnosił stan.Na wszelki wypadek zabezpieczyłem sie w kpl.oringów na pompy również kupiłem oryginału w seriwsie merca i wyszło taniej niż w sklepie!
Ja nie stwierdzam sam tego, ze to sprawne. Te elementy były na sprawdzeniu na stole pobierczym. W firmie PEZAL w Gdańsku. Zajmują się regeneracja wtrysków i pomp. U nich kiedyś były robione właśnie te wtryski. Były teraz ponownie na sprawdzeniu i było ok. tak jak i pompy ok. Jeśli mi taka firma mówi że ok. to co mam sam to po nich sprawdzić ? Dzisiaj...
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Końcówki, nakrętki i sprężyny zamienione i potwierdzam, że pasuje. Gość od wtrysków powiedział że te nakrętki to zbędna sprawa ale nie zaszkodzi. Niestety wtryski to nie była jego bolączka. Nie można odpowietrzyć 4 cylindra. Przy luzowaniu przewodu na 4 pompie ile by nie czekać wylatuje paliwo z bąbelkami powietrza. Po po próbie wejścia na wysokie obroty...
Był zastały,stąd podejrzewam brak ciśń. wcześniej.Pompa mieliła w powrót Rzeczywiście - warunkiem uruchomienia się ciśnienia AdBlue w układzie jest zamknięcie takiego śmiesznego zaworka w pompie sterowanego własnie ciśnieniem powietrza. Jak ten zaworek się nie zamknie, to (jak sam zauważyłeś) pompa będzie "mielić na powrót". Z tym zaworkiem jest zawsze...
Spuszczasz płyn, zdejmujesz wąż gumowy z pompy wodnej. Na końcówce pompy, nad którą jest termostat, masz przykręcony wężyk do chłodzenia sprężarki, musisz go delikatnie odkręcić przytrzymując płaskim kluczem "oczko" wężyka, łatwo go złamać, przy przykręcaniu obudowy termostatu kluczem nasadowym przeszkadza. Odkręcasz dwie śruby M8 i masz termostat na...
I tu się mylisz koniol. Pompy jeśli chodzą na dobrym paliwie i nie dostają powietrza z dziurawego układu, silnik nie został przegrzany, to są nie do zajechania. Silniki mają po 1,2 - 1,5 miliona na zegarku a pompy nie były ruszane. Wtryskiwacze wytrzymują połowę z tego przebiegu, potem zwiększają koszty. :) Jak ktoś chce jeździć na niesprawnych wtryskach...
A mam inne wyjście! Ciśnienie- tyle co sprawdził elektryk, to na kompie. Poinformował mnie, że pompy ładnie chodzą i po kolei je rozłączał. Bazuję na wiedzy mechaników z serwisu i TYLE. Nie jestem mechaniorem, próbuję to jakoś ogarnąć ale z fragmentarycznych inf. za wiele nie wynika. Gdyby ktoś wpadł na pomysł sprawdzenia P, to już pewnie miałbym jakieś...
Witaj ... Istnieje jeszcze jedna opcja,jak to się dzieje w czasie mrozów to masz zamarznięty IC wymień wtedy obudowę filtra powietrza. Wprawdzie aż takich mrozów jeszcze nie było ale człowiek się całe życie uczy. :) Że na zamarznięty IC jedyne lekarstwo to wymiana obudowy filtra powietrza. Jak jest cała to też trzeba wymienić? Ale jak ma być na wesoło...
mam problem z 823. kupiłem niedawno i jadąc 800km przeż pierwsze 100 było ok a póżniej zaczoł przebierać i głośno chodzić po następnych 50km postał 10min i chodził równo ale jakby bez turbo taki słaby że 60km/h to ledwo ledwo. później znowu stukał aż do domu.i od tamtej pory dalej stuka.prawdopodobnie to sterowanie silnika coś szwankuje. doradźcie...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
wyświetlacz pewnie by pokazał jak by mial podłączenie do diadnozy wpięta biała wtyczka z przewodem zielono białym,,,,musisz go podłączyć pod giagnostyke komputerem bo inaczej to tyklo narobisz szkody, czasem sterownik jest w stanie blokadu rozruchu po przegrzaniu a jest to prawdopodobne po awarji silnika,,, a co do łożysk ceramicznych to chodzi o kulki...
atego dymi na bialo komputer pokazal ze wtrysk leje lub pompa po wymianie nic nie pomoglo czy to moze uszczelka ? prosze o pomoc
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Pompa wody?
Mało danych żeby coś pomóc zrobić zdjecie tej kostki podejrzewam ze nie masz sterowania.
Otworzyć sie nie chce - a jak nacisniesz przycisk w gore to pompa rusza?
Tak lewarek się zachowuje przy zapowietrzeniu układu. Nie próbuj na siłę bo zniszczysz pompę.
atego pompy atego kontrolka pompy atego atego
uruchomi laptop matryca lenovo sterowanie wtryskami benzyny citroen kontrolka kierownica
mastech m9803r parowanie pilota philips
Lexus LS XF40 wymiana dysku HDD na SSD – instrukcja, adaptery, objawy usterki Stycznik główny nie włącza się w Kemppi Pro 4200