Poniżej instrukcja. Pozostały załącznik ma hasło na pw.
W tym mercedesie nie było przystawki do pompy i nie ma instalacji. Potrzebny jest prosty schemat z wykorzystaniem czujnika na siłowniku włączajacym sprzęgło. Skrzynia biegów na hydrauliczny zewnętrzny mechanizm zmiany biegów.
a droga jest tka naprawa? można to wykonać samemu?
Pompa jest rozbieralna i można wymienić sam silnik - problem może być z jego zakupem. Ciekawe co tam się stało - z uszkodzeniem silnika w pompie jeszcze się nie spotkałem. Najłatwiej byłoby zdobyć pompę z układu do którego została zatankowaną ropa - pompa jako całość jest niesprawna, ale silnik jest wciąż dobry.
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Poszło na PW.
A elektrozawór ten który podaje powietrze do przystawki sprawdziłeś ?
Jak podasz VIN to mogę poszukać o ile to jeszcze aktualne.
BS 5441 - Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi tylnej z lewej strony ma zwarcie z masą ...więc myślę, że wszystko jasne ...
Jest to moduł SCR, i najlepiej odłączać każdy element oddzielnie i sprawdzać kiedy zwarcie ustanie. Może to też być podgrzewacz dozownika lub sam dozownik.
Problem rozwiązany. Sterownik nie wysyła sygnału na pierwsze 3 pompy pld
Witam pojawił się taki błąd i auto pracuje prawdopodobnie tylko na 3 cylindry. Wiem że jest to problem z 3 pierwszymi pompami PLD zwarcie do plusa ,tylko teraz pytanie czy wina którejś pompy czy sterownik? Może ktoś przerabiał. Jutro wróci drugie takie auto i mam zamiar podmienić sterownik. Pozdrawiam
Jeśli tylko poziom wyświetla, to raczej zasilanie na module jest, wygląda mi na wiązkę przy pompie albo sam czujnik poziomu. Do przedzwonienia wiązka od pompy do modułu.
Podbijamy temat i witam serdecznie. Wydajność oleju przez pompę wspomagania kierownicy samochodowe czy ciężarowe są takie małe? Do maks. 5l.min? Pomału powoli to będzie działać. Obroty minimalne ok. Ciśnienie ok. Chciałbym to wykorzystać do koparki mini. Albo podnośnik tylny trzypunktowy zaczep rolniczy esioka czy Ursus C-360...w Ostrówku... Co o tym...
U mnie sprawa była bardzo prosta, ale trochę zeszło z dojściem do tego. Rozsypała się jakaś złączka która zatkała przewód paliwa na zasilaniu. Po udrożnieniu wszystko wróciło do normy. Odkręć przewody najbliżej pompy i spróbuj dmuchnąć, jeśli nie pójdzie lub bardzo ciężko, masz odpowiedź.
U mnie wygląda to że kiedyś komuś chyba zatarła się rolka na końcu pompy i wytarła wałek bo wytarta jest tylko jedna krzywka. Ktoś zamontował druga pompę i po problemie. Ale czy jedna wytarta krzywka ograniczy tak moc?
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Pompy jak na PW :)
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
Jak podmieniałeś pompy i bez zmian to może lać wtrysk. Gołym okiem tego nie zobaczysz popuszczając przewód. Przy lejącym pompa ma zmniejszoną dawkę. Zamień wtryskiwacze miejscami, 2-3 Co tak na raty to robisz? Zrób raz a dobrze, jak Ci dobrzy ludzie radzą. :) Napisałem wcześniej byś dał wtryski do sprawdzenia. Mierzyłeś kompresje to trza było to zrobić...
Witam. Autko chodzi.. Wymontowałem wtryskiwacze i znalazłem przyczynę. W jednym podwiesiła się igła i kompresja przez wtrysk prawdopodobnie sadziła do pompy i powstawała piana. W drugim podobnie. Wtryski rozebrane, oczyszczone. Pomimo nowych końcówek taka przypadłość. Ot takie gówno kupujemy.... Jestem po trasie 500km, nie przerywał mi w trakcie jazdy....
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
Według literatury serwisowej ciśnienie zgromadzone w "pęcherzu" ma za zadanie tłumić pulsacje ciśnienia powstające w czasie pracy pompy oraz podczas jej wyłączania i załączania. Ciśnienie faktycznie 3,2 bara, w fabryce napełniony azotem, może to być również suche i pozbawione smarów powietrze. Bliższych informacji nie podano, chociaż z moich obserwacji...
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Zakładam, że cały układ zasilania sprawdziłeś na 100% a nie tylko korek. :) To zostaje Ci diagnostyka komputerowa na pracę MR. Wtryski i pompy do sprawdzenia. Bez komputera to możesz chłodzić pompy zimną wodą przed odpaleniem. :) FR - sprawdź czujnik pedału sprzęgła INS - chyba coś pomyliłeś ABS - przerwa na styku 2 zaworu ABS osi tylnej
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
dzieki za szybka reakcje! obroty skacza na postoju, jak i podczas jazdy, ale tylko jak jest zimny silnik. musze jeszcze dodac, ze jak jest zimny to przy wcisnietym sprzegle i wcisnietym pedale gazu obroty wchodza i spadaja, a jak jest cieply wciskam sprzeglo i gaz do podlogi i nic nie reaguje. tzn obroty stoja przy 600 rpm. pozdrawiam Dodano po 2 nr...
Witam, może ktoś wie o jakim przekroju i z jakimi końcówkami idzie przewód paliwowy z baku do pompy paliwowej w mercedesie atego 1217l rok 2000. I czy jest to przewód gumowy czy plastikowy? Niestety sam nie mam jak tego sprawdzić, bo dopiero będe jechał po ww. auto, które ma właśnie pękniety przewód paliwowy ssący.
Witam,wymieniłem wszystkie filtry na oryginały tak jak mi poradziłeś i narazie jest ok zapala,oleju upuściłem z silnika zobaczymy czy będzie sie podnosił stan.Na wszelki wypadek zabezpieczyłem sie w kpl.oringów na pompy również kupiłem oryginału w seriwsie merca i wyszło taniej niż w sklepie!
Ja nie stwierdzam sam tego, ze to sprawne. Te elementy były na sprawdzeniu na stole pobierczym. W firmie PEZAL w Gdańsku. Zajmują się regeneracja wtrysków i pomp. U nich kiedyś były robione właśnie te wtryski. Były teraz ponownie na sprawdzeniu i było ok. tak jak i pompy ok. Jeśli mi taka firma mówi że ok. to co mam sam to po nich sprawdzić ? Dzisiaj...
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Końcówki, nakrętki i sprężyny zamienione i potwierdzam, że pasuje. Gość od wtrysków powiedział że te nakrętki to zbędna sprawa ale nie zaszkodzi. Niestety wtryski to nie była jego bolączka. Nie można odpowietrzyć 4 cylindra. Przy luzowaniu przewodu na 4 pompie ile by nie czekać wylatuje paliwo z bąbelkami powietrza. Po po próbie wejścia na wysokie obroty...
Był zastały,stąd podejrzewam brak ciśń. wcześniej.Pompa mieliła w powrót Rzeczywiście - warunkiem uruchomienia się ciśnienia AdBlue w układzie jest zamknięcie takiego śmiesznego zaworka w pompie sterowanego własnie ciśnieniem powietrza. Jak ten zaworek się nie zamknie, to (jak sam zauważyłeś) pompa będzie "mielić na powrót". Z tym zaworkiem jest zawsze...
Spuszczasz płyn, zdejmujesz wąż gumowy z pompy wodnej. Na końcówce pompy, nad którą jest termostat, masz przykręcony wężyk do chłodzenia sprężarki, musisz go delikatnie odkręcić przytrzymując płaskim kluczem "oczko" wężyka, łatwo go złamać, przy przykręcaniu obudowy termostatu kluczem nasadowym przeszkadza. Odkręcasz dwie śruby M8 i masz termostat na...
I tu się mylisz koniol. Pompy jeśli chodzą na dobrym paliwie i nie dostają powietrza z dziurawego układu, silnik nie został przegrzany, to są nie do zajechania. Silniki mają po 1,2 - 1,5 miliona na zegarku a pompy nie były ruszane. Wtryskiwacze wytrzymują połowę z tego przebiegu, potem zwiększają koszty. :) Jak ktoś chce jeździć na niesprawnych wtryskach...
A mam inne wyjście! Ciśnienie- tyle co sprawdził elektryk, to na kompie. Poinformował mnie, że pompy ładnie chodzą i po kolei je rozłączał. Bazuję na wiedzy mechaników z serwisu i TYLE. Nie jestem mechaniorem, próbuję to jakoś ogarnąć ale z fragmentarycznych inf. za wiele nie wynika. Gdyby ktoś wpadł na pomysł sprawdzenia P, to już pewnie miałbym jakieś...
Witaj ... Istnieje jeszcze jedna opcja,jak to się dzieje w czasie mrozów to masz zamarznięty IC wymień wtedy obudowę filtra powietrza. Wprawdzie aż takich mrozów jeszcze nie było ale człowiek się całe życie uczy. :) Że na zamarznięty IC jedyne lekarstwo to wymiana obudowy filtra powietrza. Jak jest cała to też trzeba wymienić? Ale jak ma być na wesoło...
mam problem z 823. kupiłem niedawno i jadąc 800km przeż pierwsze 100 było ok a póżniej zaczoł przebierać i głośno chodzić po następnych 50km postał 10min i chodził równo ale jakby bez turbo taki słaby że 60km/h to ledwo ledwo. później znowu stukał aż do domu.i od tamtej pory dalej stuka.prawdopodobnie to sterowanie silnika coś szwankuje. doradźcie...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
wyświetlacz pewnie by pokazał jak by mial podłączenie do diadnozy wpięta biała wtyczka z przewodem zielono białym,,,,musisz go podłączyć pod giagnostyke komputerem bo inaczej to tyklo narobisz szkody, czasem sterownik jest w stanie blokadu rozruchu po przegrzaniu a jest to prawdopodobne po awarji silnika,,, a co do łożysk ceramicznych to chodzi o kulki...
atego dymi na bialo komputer pokazal ze wtrysk leje lub pompa po wymianie nic nie pomoglo czy to moze uszczelka ? prosze o pomoc
Mało danych żeby coś pomóc zrobić zdjecie tej kostki podejrzewam ze nie masz sterowania.
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Pompa wody?
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Otworzyć sie nie chce - a jak nacisniesz przycisk w gore to pompa rusza?
Tak lewarek się zachowuje przy zapowietrzeniu układu. Nie próbuj na siłę bo zniszczysz pompę.
W takim razie przebieg piwinienes liczyć nie w kilometrach a w motogodzinach. Bo rozumiem, ze jak pracujesz na pompie to silnik również chodzi. Jakiej pompie?
Już zrobione. Powodem awarii były dwa czerwone kabelki idące od rozrusznika do wiązki i przechodzące nie do kabiny, ale pod skrzynią biegów do sterownika pompy. Ciężko było znaleźć, bo raz przewodziły prąd, raz nie. Dziękuję za podpowiedzi.
Zalej go wodą z mydłem albo środkiem do płukania układu to będziesz miał pianę. A pompa wody?
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Jak sprzęgło sterowne linka czy hydraulicznie na pompie i tłoczkiem.
Witam, Jako, że mam podobny problem podepnę się pod temat. Autko Atego 818 2011r. Pompa AdBlue daje za niskie ciśnienie ok 2,5 bara. Sprawdziłem ciśnienie dla układu SCR jest 5,5 bara tak jak powinno być. Wymieniłem zaworek redukcji ciśnienia w pompie AdBlue na oryginalny mercedesa 000 142 00 19. Ciśnienie wzrosło do ok. 3,3-3,9 bara ale nadal jest...
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
3909 Pompa AdBlue ma przerwę. Jak radio kupiłeś to masz kod i instrukcję. :)
Witam. Mam problem z Mercedes Atego 2528, chodzi o ogrzewanie. Brak obiegu wody w nagrzewnicy - raz grzeje a na drugi dzień lipa. Termostaty wymienione, pompa wody też, obieg w nagrzewnicy jest. Może miał ktoś podobny problem.
MR 5127 - pompa jednosekcyjna cylindra 2 - usterka zasterowania
Trzeba sprawdzić obieg no i chłodnicę, czy pompa dobrze działa, może termostat się zacina.
a wysprzęglik? http://obrazki.elektroda.pl/3912875700_1... Trzeba rozbebeszyć i sprawdzić. Wysprzęglik, łożysko. Także pompa sprzęgła do sprawdzenia: http://obrazki.elektroda.pl/6649843800_1... Docisk ślizga? A nie tarcza? No i przydało by się dopisać: rocznik, silnik
No to paliwo w oleju, nie sądzę, aby trzeba było ściągać głowicę. Z pompą może być dobry trop.
przewód zasilający pompo - wtryskiwacze Ten samochód nie ma żadnych "pompo - wtryskiwaczy"
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
był to czujnik temperatury silnika ten przy pompie ,Problem rozwiązany dzięki za wsparcie.
Przewody sygnałowe lub wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych uszkodzone. Sprawdź czujniki ciśnienia na pompie i masę elektrozaworów na siłownikach.
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Pytanie nie jest precyzyjne: "VARIO" wychodziło z silnikiem sprinterowskim (zwykły turbo diesel z pompą rozdzielaczową) oraz z motorem z "Atego" (common rail) Ale to tak dla porządku - w tej chwili jestem poza domem i literaturą :| (wakacje)
Witaj Jeżeli usterka pojawiła się po trzech dniach problem tkwi ewidentnie po stronie przepłukiwania dozownika. Nowe update ma na zadanie wychwycić przytkanie dozownika i automatycznie przepłukać go Adblue i w dalszej fazie powietrzem. Nie jest tak jak opisuje Kolega GERRI ,problem jest po stronie sprężonego powietrza w dozowniku,nie po stronie Adblue....
Raczej znajdź przyczynę co daje tak duży opór że pasek piszczy np: pompa wody pada lub wspomaganie itd pozdro :D
Możesz wymienić kawałek wężyka na przeźroczysty (ewentualnie dodatkowo dołożyć pompkę ręczną) i zobaczyć czy rzeczywiście się cofa. Nie znam tego samochodu, ale w niektórych jest wstępna pompa elektryczna w zbiorniku, możesz ustalić czy u Ciebie jest i ewentualnie sprawdzić. Przywrócenie diagnostyki myślę że też warto zrobić, może się wtedy czegoś dowiesz.
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
Witam --trzeba pozakładać elektrozawory na dojściu z baku i na powrocie (przelewie)średnice wejść dopasować do węży paliwowych ,,to są takie od gazu lpg pierwszej generacji ,, podłączyć je do plusa po stacyjce!!! PALIWO NIE BĘDZIE UCIEKAŁO DO BAKU A W POMPIE NIE BĘDZIE ROBIŁA SIĘ PRÓŻNIA
jeżeli wodę nadal wypycha ze zbiornika przez ten wężyk to znaczy wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia np. uszczelka pod głowicą ? sprawdź też pompę wodną woda przy małym wycieku odparuje ale zostawia ślad np białe smugi?
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Nie upieram się ze to immo ale też nikt nie podał innego rozwiązania. W pierwszym poście pisałem że wszystkie zasilania do PLD dochodzą, sprawdziłem to w pierwszej kolejności. Czytałem w temacie Atego że zła opornosc cewki rozrusznika może blokować elektrozawory pomp. Co Ci z mojej lokalizacji ?? chcesz mi napisać gdzie mam najbliższe większe miasto...
Witam. Pojawił się problem Atego 1222, 2011 rok, skrzynia automat. Problem pojawia się po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów i nie ma reguły, raz 30 km, a następnym razem 150 km. Po zgaszeniu silnika zegary opadają na sam dół i w tym samym czasie powinien zgasnąć wyświetlacz biegów i podświetlenie tego wyświetlacza, lecz tak się nie dzieje i znowu...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Należaloby sie zastanowic jakie sa jeszcze roznice pomiedzy 150 a 170 konnym silnikiem. Mam na mysli pompy, wtryski itd. Obie wersje roznia sie z pewnoscia programem sterujacym i wymiana samej turbiny nic nie da. Natomiast gdybys zmienil i turbo i sterownik to taka zmiana jak najbardziej ma sens ale pod warunkiem ze pozostale elementy sa takie same.
Na początku przepraszam za zmyłkę, w temacie, napisałem, że jest to Atego, a samochód był wyprodukowany jeszcze przed wprowadzeniem tego nazewnictwa. Problemem jest prawdopodobnie silniczek w siłowniku, po rozebraniu siłownika okazuje się, że kiedy silnik pracuje to się z niego delikatni dymi. Podejrzewam, że sterownik wykrywa zbyt duży prąd pobierany...
Typowe miejsca po miesiącu mrozów? :) Podejrzewam, że cały silnik jest jak sito, nie do uratowania. Zdejmij głowicę, miskę olejową, na gładź bloku pod głowicą przykręć jakąś gumę zaślepiającą i woda w pompę pod ciśnieniem. Myślę, że przy każdym cylindrze pocieknie. Najłatwiej sprawdzić głowicę, ale to wierzchołek góry. :)
Co znaczy przerywa? Odcina gaz czy gaśnie silnik i nierówno pracuje? To ciśnij po gazie aż zacznie na dobre go dławić. Jesli to układ paliwowy to w końcu błędy pomp wyskoczą. O układzie zasilania było na forum. Jak nie, to szukaj w elektryce, czujnik sprzęgła, neutral, pedal gazu. Górski sprawdziłeś?
Silnik już jest rozebrany, przyczyną najprawdopodobniej było zepsucie pompowtryskiwacza, który spowodował pęknięcie tłoków (chyba dwóch). Obrócone są panewki. Z tego co się dowiadywałem pasują też silniki 230KM, 240KM, 280KM bo podobno tylko różnią się komputerem i mają lekko inne pompo-wtryski, a moc to tylko sprawa elektroniki. Czy to prawda? Szukałem...
Witam serdecznie. Posiadam MB Atego 1518 z roku 2006 i od pewnego czasu, jest tylko rano przy zimnym silniku straszny jęk, szum przy skręcaniu kierownicą i ciężko jest nią ruszyć( ściana nad pedałami ciągle mokra i spocona). Domyślam się że przyczyną jest pompa. Zasięgałem rad u mechaników mówią że może być też nieszczelność węży. Chciałem dodać że...
Witam Panowie mam problem z Mercedesem Atego 1518 rok 2006 zaczęło się kopcenie na przy postoju na swiatlach. Wtryski zrobione problem nadal występuje , diagnoza komputerem zawiesza się pierwszy wtrysk znowu wyciągnięty i zrobiony nadal to samo. Pompa podmieniona dwa dni spokoju i znowu kopci .Czuć w kabinie przepalonym olejem a później dym z wydechu....
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Po prawej stronie od tego przewodu masz tekelan z nadmiaru na listwie niskiego ciśnienia, ta wysoka jakby "przedłużka" to zawód utrzymujący ciśnienie na listwie. Przytrzymaj kluczem główkę tekelanu i poluzuj śrubę mocującą, powinno wylecieć powietrze. Podejrzewam, że szyna jest zapowietrzona, a że 3 pompa jest najbliżej to łapie te powietrze. Koniecznie...
Kolego, Euro 4 i 5 to nie sposób przeniesienia napędu na skrzynię. :) Byś nie błądził to podpowiem. W Atego centralny wysprzęlik jest cały czas zaparty łożyskiem wyciskowym o słoneczko docisku. Odpowiada za to sprężyna odpychająca łożysko od podstawy siłownika. W Actrosie łożysko jest na stałe złączone z dociskiem i również spręzyna w siłowniku utrzymuje...
Jak już pisałem miałem taki problem przy Manie na elektronicznej pompie wtryskowej, gdzie tachograf maił zasilanie aby wskazywać godzinę, ale podczas odpalania wprowadzał jakiś błąd uniemożliwiając odpalenie silnika. Wtedy okazało się, że podczas ładowania akumulatorów został uszkodzony przewód zasilający tacho. Uszkodzenie prawdopodobnie nasilało się...
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Witam. Uszkodzony system sprężonego powietrza SCR po odczytaniu komunikatu MR a 6883 na fisie, kontrolka silnika się nie świeci, ad blue pobiera bo ubywa ze zbiornika. Proszę o radę co mogę zrobić samemu na bazie, żeby znaleźć przyczynę, ponieważ to komunikat zbyt ogólnikowy, więc zacząłem od podłączenia manometru do dozownika bo nie dysponujemy ani...
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
witam proszę o pomoc w sprawie podłączenia zegara do sterownika pieca ebera. poniżej podaje oznaczenia pieca i sterownika oraz zdjęcie zegara, poszukuje także instrukcji do tegoż zegara. jakie powinno być napięcie na świecy oraz na pompie paliwa? jak wykasować ewentualne błędy w sterowniku? czy przy pomocy tego zegara można sprawdzać kody błędów? Gdzie...
Tylko odpowietrznikiem sprzęgła odpowietrzysz, ale musisz po włączeniu zapłonu zasterować zmiany biegów. Parzyste, nieparzyste i wsteczny. Popuszczasz odpowietrznik na 3-5 sekund jak pompa przestanie pracować, pilnując cały czas poziomu płynu. Po odkręceniu odpowietrznika pompa prawie natychmiast powinna się włączyć. Jak wszystko jest czyste to możesz...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym prosic o pomoc w rozszyfrowaniu błędów w mb Atego 1217. Pojawiają się następujące błędy FR 1 7070 INS 2 4021 oraz świeci sie kontrolka EDC Podczas wyświetlania tych błędów wyskakuje również strzałka nad znaczkiem koła otoczonego okładzinami,(trzeci symbol od lewej) Bardzo proszę o pomoc. Dodam że samochód ciężko...
pompy atego atego kontrolka pompy atego atego
bootowanie samsung zmywarka whirpool uszkodzony moduł mercedes atego koło
Różnica między motor voltage a rated voltage w silnikach elektrycznych Czyszczenie aluminiowego filtra fazy lotnej LPG BRC