przewod wychodzacy z pompy vacum idzie do serwa ma po srodku zaworek zwrotny z ktorego wychodzi kruciec na podlaczenie reszty ukladu podcisnienia czyli zaworki n75 turbo klapa gaszaca egr itp...w serwie cisnienie trzyma gdyz podczas wyciagania krućca z samego serwa slychac jak syczy powietrze.wiec serwo jest sprawne
i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem? Zwieksza cisnienie paliwa cos kolo 7 barów przy max obrotach. Tak mniej wiecej moge sie minimalnie mylić.
Witam, mam problem z golfem 4 1.9tdi 90km 1998 rok Gdy jade szybciej około 100-120 to nagle auto słabnie i dopiero po ponownym odpaleniu jest wszystko ok Dodam ze poci sie lekko z pod pompy vacum I teraz pytanie czy chodzi wlasnie o to ze ucieka cisnienie z pod pompy i slabnie czy cos z turbiną? Da sie to jakos zdiagnozowac bez komputera? a moze ktos...
Na poprzedniej został wymieniony zimering od tej wymiany zimering uszkodzil sie ,ropa dostala sie do oleju,komputer pokazywal ze nie pali na jeden cylinder i nie chciał odpalic. Teraz odpala chodzi bardzo głośno ale nie pokazuje błędu z cylindrami ,tylko ciśnienie za każdym razem inne. Na te cisnienie auto nie powinno wogole odpalac. Dodano po 1 Możliwe...
Brak ciśnienia z silnika na vacum pompę To znaczy ? olej do niej nie dochodzi ?
Ciśnienie paliwa w normie? Pompa Wysokiego ciśnienia sprawna? Pomp w baku ? Filtr paliwa czysty? Korek wlewu oryginalny ? Wężyki od Vacum szczeknę ? ktoś ich nie pomylił ?
u mnie problem jest juz rozwiazany.podwujna pompa (zasilajaci i vacum) dawala za male cisnienie na pompowtryski. wymiana pompki zalatwila wszystko.teraz pali od dotkniecia.
Ciśnienie pompy vacum 11,5 bar. przy 4 tyś obrotu. Super. Ale auto ciągle nie pali tak jak trzeba. Jeden z konsultantów telefonicznych pracowni Milewczyka mówił coś o tym że pompowtryski mogą być uszkodzone elektrycznie (?) Że niby pompowtryski działają w dwóch fazach, rozruchu i pracy. Co o tym myślicie. Pompowtryski Siemens.
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
Czy udalo ci sie rozwiazac problem braku oleju w vacum ?
Witam. Mam problem z scharanem 1.9 tdi 115KM. Samochód niema mocy od samego doły. W silniku brak błędów. W samochodzie wymieniono turbine, zaworek n75, czujnik ciśnienia, pompę vacum, wycięto katalizator. Ciągle ciśnienie doładowania o około 300 za małe. Logi grupy 003,008,011
No to zobaczymy czy teraz jak lepsze cisnienie robi to bedzie odpalal. Jak nie to zostanie mi tylko pompa vacum w głowicy do sprawdzenia a jeśli ona bedzie ok to juz nie mam pomysłów
Bo to działa tak. Jedziesz to nie używasz hamulców więc wszystko jest ok a gdyby nawet to masz wyższe obroty i wyższe ciśnienie oleju dlatego pompa jest doszczelniona i wszystko jest ok. Jak zwalniasz obroty spadają i spada ciśnienie oleju i wydajność pompy vacum przez niedoszczelnienie dlatego ginie podciśnienie i tym samym wspomaganie hamulców. Nie...
Takie pytanie Czy uszkodzony wtryskiwacz może być powodem zapowietrzania się układu ? sprawdziłem wszystko poza wtryskami. Ręce opadają . Uład sprawdzony pod ciśnieniem i pompą vacum
Tak mam szczelna dziś po południu zmierzę ciśnienie na pompie vacum i zobaczymy co dalej
Silnik na pompowtryskach ma dwie pompy jedna w baku tylko by podać paliwo do filtra i druga tzw tandem pompa czyli pompa vacum i pompa paliwa w jednym zamontowana na kancu wałka. Pompa ta wytwarza cisnienie potrzebne do szybkiego napełnienia pompowtryskiwaczy. Na wolnych cisnienie powinno być ok 2 min 1.5 bara a przy 2000 ok 8 bar. Przyczyn niskiego...
Witam, Dziś robiłem pomiary ciśnienia na pompie vacum i wyszło tak: -podciśnienie >-0,95 na wolnych obrotach -ciśnienie paliwa -> +2,5 na wolnych obrotach -ciśnienie paliwa ->+7,5 przy obrotach 4tyś. Pozdr.
Uszczelniacze wymienialem nic to nie pomoglo. Glowica byla na regeneracji i powiedzieli mi ze jest szczelna. Remont robilem z uwagi na wyrzucanie plynu chlodniczego zbiormiczkiem. A co powiesz na podpieranie zaworow? Moze cisnienie oleju zbyt wysokie lub niskie.
Witam.Okazalo sie że od ciśnienia zostala uszkodzona pompa vacum po wymianie pompy auto odpala i nie gaśnie. Chodzi jak traktor wiec jeszcze pewnie cos do wymiany.
To co może być winą za dużego ciśnienia w serwie ? Pompa vacum ? Istnieje taka możliwość, że za duże ciśnienie wspomagania hamulca może występować czy mechanik mnie zbył taką historyjką ?
Ciśnienie jest ok Dodano po 3 Nie wiem dokładnie ale ale mechanik sprawdził ciśnienie na początku i po zmianie pompy vacum mówił że ciśnienie jest takie jak powinno
Bepieczniej zrobić próbę szczelnosci azotem technicznym,taniej niż kupowanie filtra-odwadniacza który i tak nie wylapie całosci wody z powietrza,no chyba,że posiadasz dwustopniową pompę głębokiego vacum i odpompujesz powietrze wraz z wilgocią przed napełnieniem czynnikiem.I tak przed napelnieniem czynnikiem musisz opróżnić uklad z powietrza pompą próżniową,ten...
Proszę was o pomoc,może ktoś miał podobny problem. Bo to raz, w różnych samochodach, oraz różne usterki były przyczyną :/ Jedz na komputer niech odczytają błędy. Przykłady: pompa vacum, pompa wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wałka rozrządu, uszczelniacze pod pompowtryskami, pompa wstępna w baku i jeszcze coś by się znalazło.
Nie ma ciśnienia paliwa przy rozruchu. Pompa vacum lub co bardziej prawdopodobne uszkodzony oringi przy montażu pompowtysków. Czasem zdarza się że masz uszkodzony pompowtysk, aby byłyby inne objawy.
kolego załóż podciśnienie bezpośrednio z pompy vacum na gruszke turbo i zobacz czy bedzie poprawa przez chwile(później notlauf) jeżeli bedzie to znaczy że sterowanie turbo nie jest ok i bedziemy szukać dalej
Szczelność robiłem dymiarka i nigdzie nie było nieszczelności. Może pompa vacum daje małe ciśnienie paliwa bo od 2000 obr już tego problemu nie ma
Pomiar ciśnienia na pompie wstępnej i pompie "vacum". Pewnie to by coś wyjaśniło.
Czyli jest problem z rozruchem,? Czy jednak mimo to dobrze odpala? Kompresja mierzona na zimnym czy ciepłym silniku?? Kiedy występuje problem? Po dłuższym postoju? Czy tylko gdy silnik wystygnie? Pompa vacum? Pompa vacum wytwarza podciśnienie. Jakie ciśnienie widzi komp na wyłączonym silniku? A jakie jakie na odpalonym na wolnych obrotach?
Niestety dopadł mnie problem z kolejnym samochodem w domu. Auto to Passat B6 2006 2.0 tdi 16v 170 km BMR na pompowtrysku Siemens. Opis zdarzenia: W czasie jazdy zaczęło rzucać silnikiem jakby pracował na 3 cylindry zjechałem na zatoczkę, zgasiłem auto i już nie mogłem go odpalić. Przyjechał do mnie brat z texa, po podłączeniu pokazało zawór pompowtryskiwacza...
Wężyki tu nie mają żadnego wpływu na vacum i na gwarancję a podają wodę demi do wytwornicy pary i odprowadzają skropliny / użytkownik sam je montuje / W teście vacum obniża się ciśnienie w komorze do -0,8bar i vacum powinno być stabilne w jakimś przedziale czasu. Dopuszcza się tylko niewielkie wahnięcia ciśnienia np 1,3 mbar/min. Może być uszkodzona...
witam, chciałbym wznowić post. Mam identyczny problem, mam 2.0 tdi bmr 170 km. kręci jak na załączonym filmie. silnik długo się kręci, im mniejsza temperatura tym gorzej odpala. Jak nie rozładuje akumulatora to odpala i gaśnie. Jak zaskoczy to trzepie silnikiem. W samochodzie została wymieniona pompa vacum, sprawdzone pompowtryski i ciśnienie na cylindrach...
kolego teraz to juz kombinujesz to zrob sobie cisnienie na wylocie 4 a max cisnienie na laczniku 4,6 i bedzie ok. do procka bedziesz potrzebowal jeszcze chyba przetwornik cisnienia. a co do lacznika to da sie ustawic mniejsza histereze niz te 1,6bar nie wiem jaki masz lacznik ale jezeli polski z hydro-vacum to oni robia jesli sie nie myle 3 rodzaje...
Witam, Minęły już przeszło 2 tyg. jak auto wróciło do mechanika... Stwierdzono, że przy skręcie kierownicą - bodajże w prawo ginie gdzieś zasilania i autem miał zająć się elektryk. Niestety elektryk po ponad tygodniu "walki" sie poddał. Mechanik postanowił w przyszłym tygodniu przeprowadzić jeszcze jeden test - wyjać pompę i wstawić do testów inną,...
Sprawdź króciec od vacum pompy ,napewno jest luz i traci ciśnienie .Najlepiej oklej to dobrym klejem .
PD Najczęściej gaśnie z braku paliwa - tylko gdzie ono może znikać jak pompka pracuje? Można ominąć i filtr i pompkę zawężając pole poszukiwań. Ciekawe jakie jest ciśnienie na vacum w momencie gaśnięcia (końcówkę do pompy można dorobić z przewodu hamulcowego). Synhro i regulację pompek pewnie już ktoś wykonał - można sprawdzić dla pewności.
Nie doładowanie może wynikać też z innych rzeczy. Czujnik ciśnienia w kolektorze, zawór N75, pompa vacum.
Nie ma żadnego pomiaru podciśnienia. Podciśnienie jest potrzebne do dwu rzeczy - napędu serwa hamulców, sterowania zaworem EGR i częściowo turbiną. No ale jak do napędu serwa to dlaczego nie?Ja chciałem żeby sprawdził też ciśnienie oleju bo może szwankować układ pseudo kontrolek.A co ma pompa vacum do ciśnienia oleju?Też myślę że nic bo te pompy są...
Ok. Dzięki za info . Też myślałem o wyrzuceniu odmy. Co do drzwięku to gościu od wtrysków też mi to powiedział, ten typ tak ma. Bo już nawet to sprawdzałem. Sprawdziłem też ciśnienie sprężania, wymieniłem pompę vacum bo cykała. Wymieniłem łańcuch, ale go przeciągnąłem i sprawdziłem endoskopem ślizgi i koło. U mnie bagnet jest po prawej stronie i nie...
Ciśnienia na cylindrach wynoszą od 28 do 29. Dodano po 2 Sprawdzałem ciśnienie paliwa na vacum pompie - jest 2,5 Bara na jałowym, nie wiem jakie powinno być. Jeśli ma ktoś taką wiedzę to proszę o odpowiedź.
Witam Właśnie doszedł do mnie wakuometr ,jakie powinno być nominalne ciśnienie ? Wakuometr wpinam bezpośrednio do vacum pompy ?
Przepraszam że nie odpisałem wcześniej ale byłem za granicą i zostawiłem auto. Tak wszystkie koła blokują równomiernie. Postanowiłem wymienić pompe abs na inną- efekt dalej jest ten sam. Zdemontowałem wszystkie zaciski hamulcowe i je sprawdziłem- są ok. Pompa vacum wydaje się być ok. Zostataje pompa hamulcowa, czy ona mogłaby dawać takie objawy? Czym...
Cześć, sprawdziles ta pompę wody o której pisano wyżej? Kanały wodne o których pisałaś wyżej nie są zakamienione? Zalewany zawsze płynem? Nie wodą. Ogólnie z tego co piszesz auto nie wyjeżdża w trasę? Bo pytanie jak z ostatecznie z odpowietrzeniem układu jest u ciebie - ile wchodzi ci litrów? Ja akurat korzystam z systemu do zalewania mana euro 6 -...
Podejrzewam pompę vacum, ktoś wie jakie ciśnienie powinna pokazać ? Jutro przełoże turbinę, może to coś pomoże
Robert, ja bym sprawdził dwie rzeczy, mianowicie jakie ciśnienie daje pompka wstępna w zbiorniku to raz, oraz założyłbym przezroczysty przewód paliwowy na próbę na zasilanie i powrót z tandem pompy co nam ukaże czy piana robi się bo nie pobiera paliwa z filtra czy na powrocie z tandem pompy bo są wydmuchane miedziane uszczelki na wtryskach, i kompresja...
Od tej gruszki idzie do takiego czarnego zaworka i on ma wtyczkę od dołu i dalej od niego do trójnika na vacum i chyba EGR? Sprawdź na czuja czy cisnienie ssania na wężyku do "gruszki" jest tak samo mocne co na wężyku który wchodzi do elektrozaworu . Jesli tak to zepnij na sztywno - omijając elektrozawór- dwa wężyki - wychodzący i wchodzący do elktrozaworu...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Tyle mogę powiedzieć, że błędu od ciśnienia oleju nie ma. Jak kręciliśmy wałem to od str pompy vacum leciał zrdowo olej i z tej str od obudowy rozrządu też. Na krzywkach też był olej podczas ustawiania rozrządu. Gdzie tu jest czujnik ciśnienia oleju wiesz może? Czy możliwe że jakby sworzen na tłoku był do wymiany to by cichło po odpięciu czujnika walka?...
Wymiana pompy vacum pomogła, była rozszczelniona!
Sztanga chodzi plynnie w całym zakresie bez żadnych zacięć. I jeszcze jedno, zauważyłem ,że na Fisie pokazuje większe średnie spalanie ok 2litry w górę. Czy może to być pompa paliwa ta mechaniczna przy vacum pompie, która daje za małe ciśnienie?
Kolega żartuje - pompa vacum wytwarza podciśnienie a nie ciśnienie, więc o pompowaniu dętki zapomnij.
WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech Dodano po 1 jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił Czy regulator ciśnienia paliwa to inaczej pompa vacum podciśnienia? Czy to coś zupełnie innego?
Mam zwykłą najprostszą sprężarkę, bez zmiennej geometrii z zaworem upustowym wastegate sterowany podciśnieniem ponieważ elektrozawór który steruje gruszką podłączony jest do pompy vacum a pompa vacum wytarza podciśnienie a nie ciśnienie. No chyba że coś się zmieniło. Jak podłączyłem gruszkę do tego zaworku a drugi koniec dałem do ręcznej pompki vacum...
Jeszcze jest taki problem że kruciec przy pompie vacum jest luźny. Może tam gubic ciśnienie i przez to odcinac turbo?
Znaki rozrządu są dobrze ustawione.Zdjelem dekiel od klawiatury i posprawdzałem czy dochodzą napięcia do wtryskiwaczy i jest ok.A może pompa vacum padła.I nie daje takiego ciśnienia?
To moje cudo jest trochę inne wyłącza pompę jak ciśnienie spadnie do 1,5 bar (podobno) nie ma określonego max. ciśnienia raczej, minimalne w jakim może pracować to 2 bara'y. Włącznik ciśnieniowy mam ustawiony na około 1,7 bara. Powiedzmy braknie wody przy ciśnieniu 2,5 bara pompa cały czas pracuje to ciśnienie nie spadnie w zbiorniku ?
Pompa Vacum?
Mam pytanie do fachowców. Smarowanie silnika w silniku Mazdy fr7j 143 km. Po remoncie chodził na dotarciu jakiś czas, ale hamulec nagle zniknął. Jest bardzo twardy. Doszedłem, że jest problem ze smarowaniem na pompę vacum. Którędy idzie smarowanie na pompę? Sprawdziłem ciśnienie oleju i jest ponad 5,5 bara na jałowym i rośnie z obrotami. To jest za...
Witam Wszystkich. Panowie mam problem ze swoim autem taki, że czasami brakuje mu mocy. Podłączyłem wczoraj KTSa i były 3 błędy 1. ciśnienie w rurze dolotowej poniżej granicy regulacji 2. sterownik silnika zablokowany 3. początek wtrysku (różnica regulacji) Po skasowaniu błędów już się nie pojawiły. A jednak coś jest nie tak,czasami słabo auto się wkręca...
Witam wymieniłam wszystkie uszczelniacze przy pompowtryskach zgodnie z sugestią kolegi i było super 2 tygodnie i problem znowu powrócił !!! Ktoś mi powiedział że to pompa vacum tylko z tego co sie orientuje to pompa ta ma utrzymać ciśnienie a u mnie ewidentnie słychać że nagle brakuje paliwa to co ma wtryskach to wypali i zaraz gaśnie !!! Już sama niewiem...
Krótka piłka-masz problemy z ciśnieniem paliwa.Najprawdopodobniej dostaje w kość pompa,blokuje filtr,chrzani sie regulator ciśnienia,albo robi się vacum w zbiorniku (bo nie działa odpowietrzenie). Z chęcią sie dowiem co to za egzotyczna rzecz "..czekaj,zaraz....o! " układ regulacji pedału gazu"
Witam. Mam pytanie bo troche poznałem temat ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem a nie wiem czy mechanik mnie nie chce spławić. Kiedy były jeszcze mrozy po nocy rano wsiadając do auta miałem twardy pedał hamulca który po odpaleniu schodził w dółi auto hamowało normalnie. Gdy zima minęła i temperatura była już wyższa zajwisko to zaniknęło i rano...
Cześć, mam to samo, również bxe. Wymienione PompoWtryski pierwsze sprawdzone na maszynie i dobre są. Pompa vacum wymieniona oraz wiązka pompowtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, książka, oringi na pompkach nowe. Te same objawy, przerywanie u mnie tylko przy 2000 rpm w czasie jazdy, podczas przyspieszania, zakres 2-3 tys, przerywanie masakryczne, ze chce...
przyczyn może być wiele. potrzebna jest dobra diagnoza, bip,y , synchronizacja, i wiele wiele innych czynników które mają wpływ na odpalanie. czasami to po prostu f,paliwa. albo oringi na wtryskach ale wtedy przybywa oleju. pompa vacum czasami robi małe ciśnienie/zapowietrza się. Przede wszystkim DIAGNOZA komputerowa na początek
Pompa działa. Ciśnienie do 5 atm. Chodzi równo i cicho. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za informacje i pomoc. Pozdrawiam
wsadziłem naw pompę vacum Pompy tandemowe mają specjalny króciec do podłączenia manometru i zweryfikowania jej ciśnienia, więc przed wymianą trzeba było zrobić test.....
Do pompki paliwowej w baku nikt nie zagladał przy filtrze i analogicznie dalej jest dobrze. Sama pompka paliwo podaje dość obficie jak odkręciłem śrubkę odpowierzajacą. Pompa vacum daje na biegu jałowy ciśnienie w okolicy 3bar A przy obrotach 2500 około 9bar.
Atmosfera może być w postaci filtra na zaworku lub koło złącza elektrycznego taka okrągła czapka, i tamtędy zawór upuszcza podciśnienie z turbiny, kiedy to musi zmniejszyć ciśnienie doładowania, olej to na razie. Od pompy vacum musi być cienki przewód podciśnieniowy do akumulatora podciśnienia a z niego na zawór a z zaworu na aktuator w turbinie.
Sprawdziłem króciec od i przewody od pompy Vacum i nie wykryłem żadnych luzów;nieszczelnosci. Czy możliwe aby sama pompa nie generowała odpowiedniego ciśnienia, dodam już że podmienialem zawór n75. Zamówiłem wakuometr i za parę dni rzeczywiste ciśnienie będę chciał zmierzyć.
Nikt nic nie wnosi do tematu a szkoda bo to częsty problem w silnikach EA189 CGLC D CJCA B C CAY itd... Może większa ilość użytkowników uniknęła by niepotrzebnych kosztów choć wiem jak ciężko to zdiagnozować a wiec- po wymianie; -czujnika -pompy oleju -panewek -podstawy filtra -hydrauliki (wałki bez śladów zużycia) ciśnienie przy temp 100 C 5w30 pozostało...
pompe vacum sprawdzałem u mechanika i powiedział że daje dobre ciśnienie, ale pompa też jakoś dziwnie piszczy trzeba by przepatrzyć cały układ i przeczyścić elektrozawory ewentualnie sprawdzić czy są dobre
Brak błędów na komputerze, czujnik położenia wału drugi, filtry dwa wymienione, zaworek zwrotny nowy założony. Podejrzewam właśnie pompę podciśnieniową. Ale czy możliwe, że przycina się i nie daje ciśnienia. Zauważyłem również, że w króćcu od serwa było delikatnie zaolejone. Może pompa Vacum puszcza już??
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Ciśnienie na przewodzie od vacum pompy jest - strzykawkę zaciągnęło. Podłączyłem więc na krótko przewód od gruszki turbo do vacum pompy i przejechałem się autem. Turbo ożyło ale wstaje tak od 1800 obrotów. Nie piłowałem auta bo na max doładowaniu było ale to ważny trop. A że wczoraj testowałem gruszkę i nie mogłem zassać z niej powietrza ustami czy...
Witam Panowie mam problem chodzi o 1.9 tdi Agr 90 km. A mianowicie jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem servo w mojej Octavi , ponieważ siedząc w odpalonym samochodzie i trzymajac noge na hamulcu nagle coś psyknelo strzeliło i pedal stwardnial. Po wymianie ( servo brałem używkę ) pojezdzilem 3 tygodnie i jadąc dzisiaj nagle znowu pedal twardnieje. A mianowicie...
Witam Od jakiegoś czasu nie potrafię poradzić sobie z podciśnieniem w swoim seacie leon 1m 1.9tdi silnik ASV Wszystko zaczęło się od trybu awaryjnego i nie działającego turbo oraz hamulców i trzęsącego się silnika po gaszeniu samochodu, po podjechaniu do mechanika stwierdził jednoznacznie ,gruszka turbo do wymiany ,a że terminy dość odległe postanowiłem...
Pewnie serwo się kończy.Te 0.75 to też nie bogato. Taki mam maksymalny zakres na wakuometrze, w drugim aucie które jest sprawne pokazuje tyle samo Ja bym obstawiał uszkodzoną przeponę w serwie. Jeżeli byłaby uszkodzona to trzymała by ciśnienie?
Diagnozuję Delphi i jest problem, bo w tym samochodzie nie pokazuje mi żadnych parametrów silnika. Z vacum pompy podciśnienie koło 7 było, ale był moment, że z biornika ciśnienia wychodziło może z 4. Podpinałem też bezpośrednio z vacuum do zaworu turbo i nic to nie dało, może dlatego że wtedy nie pracowała przepustnica, która sterowana jest podciśnieniem....
No to podaję wartości na mojej pompie jest miedzy -0,8a -0,9 w innym aucie przekracza -1,0 , po gwałtownym i puszczeniu pedału naciśnięciu u mnie spada do -0,3 a w innym do -0,6 i wytworzenie podciśnienia u mnie jest niemal 2 krotnie dłuższe niż w innym aucie. Dodam że że układ jest szczelny nie mam przecieków bo na wakumetrze nawet po 10 min. nie widać...
Znaczy się z pompy z tego krośca na który zakładam wężyk to idzie ciśnienie jak sie przyłoż palec to czuć ale na palcu tez miedzy innymi widać olej który to ciśnienie sobie wydmuchuj.
Sprawdzałeś działanie pompy vacum, czy hamulec nożny jest skuteczny tj. działa Ci wspomaganie ?. Turbina jest sterowana podciśnieniem z pompy vacum.
Borykam się od jakiegoś czasu z wyciekami oleju w 1.9 TDI, uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona, góra silnika sucha a pod samochodem dalej plamy , zauważyłem że na sprężarce klimy wiszą krople czarnego oleju, klima była sprawdzana pod względem szczelności , trzyma czynnik i ciśnienie....ciężko wypatrzyć skąd to kapie, czy sprężarka?? Gdzieś czytałem...
Jeśli nie masz czujnika to kolo może pasować i z czujnikiem i bez , ale bardzo często te silniki wyglądają tak samo a różnią się wykonaniem np. pompy podciśnieniowej ale i napędem pompy wysokiego ciśnienie a nawet sterowaniem wtryskiwaczami . Bardzo ciężko spotkać dwa takie same silniki z tego modelu .
Nic poważnego, nie kopci ale wydaje mi się że może być za słabe ciśnienie paliwa wydaje mi się że to może być problem z pompą vacum, i coś koło 4000tys obrotów turbina tak jak by się na chwilkę przycinała ale później już idzie normalnie dalej. Komputer nie wyświetla żadnych błędów.
Jakie panuje podciśnienie w układzie na zimnym silniku, jakie na ciepły i jak długo zajmuje pompie vacum wytworzenie odpowiedniego podciśnienia na ciepłym silniku?
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Co mege jeszcze sprawdzic jesli chodzi o te odpalanie ? 1. Pompa paliwa - część AJMów ją ma a część nie. Ciśnienie robocze chyba około 1bar jeżeli nie myli mnie pamięć 2. Filtr paliwa, a szczególnie uszczelka pod filtrem 3. Przewody po drodze aż do listwy w głowicy doprowadzającej paliwo do PD (czy nie ciekną, czy złączki nie uszkodzone gdzieś itp.)...
Witam. Jak w temacie. AVF w Passacie B5 w trakcie jazdy rzekomo zaczęło rzucać motorem i zgasł. Co sprawdzone: Ecu błędów brak Pompa w baku sprawna podaje paliwo ciśnienie w normie Vacum podmieniona Kanały paliwowe przedmuchane Oringi na pompkach są wiązka pd sprawdzona Synchro -0.6 Czujnik wału sprawny Przy zapłonie, pokauzje status pompek 2, w trakcie...
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa to wyskoczył błąd REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA...
Witam. A czy mógłbyś podpowiedzieć która to grupa? W sumie zrobię test na 7,18,23 może być? Oczywiście na rozruchu? Będę musiał sobie poczytać jak zmierzyć ciśnienie tej pompy bo jeszcze nie jestem w temacie. Pompa Tandem to inaczej vacum? Bo jeśli tak to zimą tamtego roku wyskakiwał mi błąd na vagu z nią związana i kontrolki mi się cały czas świeciły...
Witam Może jestem nowy i zakładam nowy temat ale takiego problemu nie znalazłem. Auto w temperaturze ok 20 stopni pali bez problemu,poniżej zaczynają się schody. Po prostu odpala i natychmiast gaśnie... Co sprawdziłem: 1.czujnik temperatury-jest ok.(nawet podłączałem nowy oryginalny) 2.świece - były dwie spalone - wymieniłem wszystkie cztery (nie mają...
Zawór był demontowany, czyszczony. Pracuje ładnie. Z ciekawości na zawór sterujący turbiną podałem ciśnienie z zewnątrz (podłączyłem sprężarkę). Dalej bez poprawy... Jeżeli dobrze rozumuję to mówiąc o Pierburgu, masz na myśli vacum pompę, czy zawór sterujący powietrzem dolotowym?
Niech mechanik wkręci manometr i sprawdzi jakie faktycznie jest ciśnienie , jak nie ma to niech dobierze się do pompy - były one wadliwe w 2.0TDI PD. P.s Trochę dziwi mnie że twoj mechanik o tym nie wie i zamiast zacząć od tego to ci pompę vacum wymienia.
Byłem na kompie (CDIF) u znajomego i tak: P0704- 6 czujnik sprzęgła P0400- 0 EGR P1125- 0 ciśnienie turbo P1125- A czujnik też coś z ciśnieniem w kolektorze Jeszcze ABS się pali,czujnik do wymiany (ale przez to chyba nie wchodzi w tryb awaryjny :D ). Po skasowaniu wszystko zniknęło. Jeździliśmy tym samochodem i jeździliśmy ok. 10km sprawdzaliśmy parametry,...
Kolego czy znalazłeś przyczynę problemu? Mam ten sam silnik i identyczny problem. Silnik remontowałem bo lejący wtryskiwaczy wypalił tłok. Przy okazji wymieniłem chłodnice EGR, które sypały opilkami. Wtryski nowe. Po 5k km wysypało turbo i po regeneracji dokładnie zaczęły występować te komunikaty o ciśnieniu oleju szczególnie przy schodzeniu silnika...
Witam, mam problem z moim passatem b6 z 2009 roku, samochód stał około 2 miesiące w miejscu, po tym serwis pełny i wymieniony egr bo pokazywał błąd. Aktualnie auto jak już odpali jeździ idealnie, żadnych kontrolek, aczkolwiek jak odpali..., żeby odpalił trzeba go krecić długo 10sekund jednocześnie pompując gazem i na zapłonie kluczykiem. W tym kierunku...
Przyczyną może być: zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy. najprędzej to właśnie może być bo mi się wydaje że ciśnienie jest słabe a nie mam vacumetra żeby zmierzyć jakie jest ciśnienie a niczym innym nie zmierzę,
Miałem z kilkoma takimi do czynienia. Zawsze była padnęta KKK. Dziwne, że serwis nie wyjął tego sitka. W zaleceniach serwisowych jest informacja żeby się tego pozbyć. Nic nie wiadomo czy była czyszczona pompa vacum. Tam też gromadzą się opiłki. Po czyszczeniu silnika i przed montażem turbiny powinno się zrobić test wydajności i ewentualnie pomiar ciśnienia...
Czujnik ciśnienia MAP ma pokazywać na włączonym zapłonie około ciśnienia atmosferycznego. A błąd który masz wskazuje na niedoładowanie. Sztanga nie jest zaciągana do końca bo np uszkodzony N75 albo nieszczelności w układzie podciśnienia ,gruszka wężyki pompa vacum itp. Albo nieszczelność dolotu,dziurawe węże dolotowe albo chłodnica powietrza.A może...
Zawór wymieniłem na nowy, bo stary dmuchał a nie zasysał. gruszka chodzi ale nie zassałem jutro spróbuję. Jeśli ma być pod ciśnienie to chyba coś przed zaworkiem jest uszkodzone że dmucha? Skoro dmucha z zaworu sterującego do gruchy a nie zasysa to może jednak pompa vacum padła?
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą.
pompy vacum uszczelka vacum pompy uszczelnienie pompy vacum
alternator bosch podłączyć grzałka termostat solar panele
VW Passat B6 2.0 TDI 2006 – lokalizacja przekaźnika głównego J271/J317 w E-boxie Diagnoskop Autel - brak synchronizacji: przyczyny i rozwiązania