A w silniku AEA nie było już przypadkiem hydraulicznych popychaczy?
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Okazało się że otrzymałem do starszej generacji silników szklanki. Teoretycznie niczym się nie różnią wyglądowo, ale niestety mają inną wagę i ciśnienie otwarcia. Jedno jest tylko zastanawiajace, podobnież te szklanki miały pasować do silnika AHF.Nie wiem czy była to niewiedza sprzedawcy czy celowe wprowadzanie w błąd. Bo nie jeden sprzedawca na Allegro...
Kolego na 99% stuka popychacz hydrauliczny,do wymiany kpl popychaczy
Sprawdź popychacze.
ja stawiam na popychacze
Widze ze niemasz zaufania do mechanika? A,,, zawory sa na popychaczach hydr.
spoko- znalazłem info.Tylko skrzynia z zielonym okrągłym dekielkiem wchodzi w rachubę bo u mnie sprzęgło jest typu docisk przymocowany do wału a zdejmujemy koło zamachowe a więc uruchamiane popychaczem.
Ja bym sprawdził jak wygląda popychacz rolkowy i krzywki na wałku rozrządu. Przy odkręcaniu powinno być czuć naprężenie od sprężyny trzpienia popychacza.
Głowica szla do szlifierza. A coś więcej z tymi popychaczami?
A powiedz mi w czym taka różnica jest??!!! Najpewniej w tym (TYLKO DOBRE) :) A co do tematu jak nie wiesz jakie masz to układaj tak jak były. Ja nie wiem czemu zawszę staram sie wszystko założyć tam gdzie chodziło nawet jak są hydro-popychacze.
To jest silnik azd wiec na każdy cylinder osobna cewka, kolego co masz na myśli z tymi popychaczami?
Obym się mylił ale w tych motorkach stukają tłoczki o cylinderek
Przyjrzyj się dokładnie popychaczom hydraulicznym na tym cylindrze, czy nie są wygniecione. Miałem taką samą sytuację w Golfie AEE. Kompresja była przy badaniu, a zaraz po odpaleniu, czyli otrzymaniu większego ciśnienia oleju - ginęła. Wina leżała po stronie popychacza(był delikatnie wygnieciony - uszkodzony).
u mnie w golfie wine ponosiła kulka od popychacza przy skrzyni.
Silniczek masz przy wtrysku jeżeli to monopunkt .Czarna prostokątna obudowa z wystającym w stronę cięgła przepustnicy popychaczem.
filter wymieniłem ale słyszałem że to moze być pompa olejowa , na małe ciścnienie jest ok ale na duże do popychaczy nie wyrabia
Mam BXE, ma przejechane ponad 180 tys. km, obsługa w cyklu LL i jeździ... ale nie ryzykowałbym poodnoszenia mocy/momentu. Tyle, że ponoć to już jest poprawiona seria - z końca 2009 roku. Poza wytartymi panewkami podobno potrafią się przetrzeć "szklanki" popychaczy.
Wałek rozrządu z popychaczami w porządku?
A może on chodził juz pod koniec na mineralnym oleju, a po zalaniu półsyntetykiem przepłukało silnik i wyszły mankamenty. Ja tez stawiam na popychacze zaworów.
Na początek kupiłbym filtr innej firmy przy za dużym ciśnieniu było by trudno zimny silnik uruchomić z powodu popychaczy hydraulicznych.
Lata temu to było ale podstawowym problemem był wytarty popychacz pompy paliwa.
Będziesz musiał zdemontować pierwszy pasek rozrządu bo to jest pokrywa zespolona z wałkami. Uważaj na dźwigienki popychaczy jak będziesz zakładać z powrotem
Popatrz na koło pasowe wału korbowego czy nie ma bicia bocznego. To zazwyczaj świadczy o poluzowaniu się koła rozrządu na wale korbowym ( pisał o tym kolega mechanik33). Z mojego doświadczenia to najczęstsza przyczyna takiego zachowania tych silników.
Na nowym silniku kompresja 12 atm . A przewody wysokiego sprawdzałeś ,czy jest iskra na świecy .Co do popychaczy to może być ale ja bym obstawiał za małe smarowanie ich bo jak będzie większe jak ty piszesz to i tak nie ma to wpływu na popychacze.
Będziesz pisał 1001 postów i czekał na cudowne uzdrowienie samochodu, czy weźmiesz się za robotę i sprawdzisz cokolwiek z tego co Ci sie tu sugeruje?/ Nie ma tam żadnych samoregulatorów, luz zaworowy jest regulowany wymiennymi płytkami umieszczonymi w popychaczach.
Ramie linki obraca sie na ośce która wchodzi do skrzyni. Na tej ośce zamontowany jest taki a'la wodzik który naciska na popychacz. Raz miałem tak, że ten wodzik miał pęknięcie w miejscu w którym obejmuje ośkę.
Naprawdę nikt nie wpadł na to, że jeden (lub więcj) popychacz hydrauliczny może stukać?
Golf 2 miał hydrauliczny popychacz. Opisz dokładnie problem, bo może to nie jest problem zaworów.
Też mi wygląda na podstawioną pompę. Czy jest możliwliwość regulacji długości popychacza pompy lub serwa?
Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju. Zdarzały się przypadki że hydrauliczne popychacze za mocno pompowało.
to co mogło byc przyczyną rozrząd nie ruszony, popychacze przytarte czy co?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
tzw rozrząd panie. przez te popychacze ci się pochrzaniło
Na innym forum pokazali mi zdjęcie i moglem źle odczytać nie te oznaczenie. W przyszłym tygodniu zweryfikuję czekam na pogodę będę regulował popychacze pompowtrysków. Dziękuję za odpowiedz.
ponieważ reszta była w stanie dobrym. Popychacze widocznie nie byly proste.
Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
kolego, napisz jaki masz silnik, rodzaj oleju i czy klekoczą ci popychacze zaworów na wolnych obrotach
Moj silnik ( 2,0 16V 136KM ) też bierze ok 1 l na 10000 i to jest chyba normalne ,ale to 16V. masz kolego rację teraz to już robi się normą jak miałem kiedyś mk3 1.4 abd 60KM to tam w instrukcji było napisane że "zużycie oleju może wahać sie w granicach do 1l/10000km i może zależeć też od stylu jazdy kierowcy" w latach 80-90 to konstruktorzy prześcigali...
Zobaczyć popychacz pod deklem 5-go biegu!! Często zdarza się tak,ze się po prostu wyciera i jest za krótki. wymienić taki popychacz to 10 minut roboty...
Albo pręt popychacza przebił tarczkę oporową w docisku...
Problem rozwiązany OKAZAŁO się jednak że to tulejka w korbowodzie (w sumie dwa korbowody).
witam,wymieniłem szklanki popychaczy i stuk ustał.problem z głowy!:D
Tak podpowiada logika. W silnikach TSI były też problemy z popychacz pompy wysokiego ciśnienia. Nie drogi dostępne Ina.
Panewki na korbowodach ok sprawdzałem.auto jechało może 5 km od odpalenia i zaczło okropnie stukać a po chwili straciło moc.po przyjechaniu do domu nie było kompresji na 2 pierwszych cylindrach. zgadzam się z tą uszczelką pod głowicą. tylko skąd ten stukot?? Ciśnienie oleju traciło się czasami na 5 sekund przy dużych prędkościach. Sprawdzę wieczorem...
Bardziej zająłbym się tym stukiem.jak masz uszkodzony popychacz to też na zimnym możesz mieć przeboje
Ja za to sporo się tych linek nawkładałem z powrotem, po błędnej diagnozie i wymianie przez kogoś innego. Częściej w tych skrzyniach spotykałem się z uszkodzeniem łożyska oporowego, popychacza, czy dźwigienki która naciska na łożysko.
1Z o juz stary silnik jeżeli odpala od strzała i po chwili nim telepie to moze byc wina popychaczy chydraulicznych...warto je sprawdzic
W stanie spoczynku przepona może zamykać nieszczelność, a po naciśnięciu pedału hamulca może się otwierać. Nie takie rzeczy się zdarzają. A jak nie przepona, to może zawór w popychaczu. Generalnie podmienił bym serwo.
jak byłem u mechanika to spisaliśmy numery głowicy i okazało sie ze była montowana w golfach 3 i passatach B4 90 km. Po za tym popychacze po numerach nie pasowały.
Daj sobie spokuj, skoro pisałeś w poprzednim temacie, że sprzęgło brało od połowy...zakładaj nową linkę, nawet manualną, wyreguluj i w pedał... Pod tym zielonym dekielkiem, jak pisze kolega mortego jest rzeczywiście dżwignia, ale jest też sprężyna, a pod dżwignią jest łożysko dopiero pod nim jest popychacz...a jak zaczniesz przestawiać na frezach to...
witam byłem u mechanika i wykluczył popychacze może rzeczywiście pompa
Na Golfach się nie znam przyznam szczerze, ale efekt samozapłonu po zgaszeniu auta to b. częst źle wyregulowany luz zaworowy (wiem bo miałem tak u siebie). Nie wiem czy golf z tym silnikiem z tego roku ma popychacze hydrauliczne ale pewnie nie ma i moim zdaniem regulacja luzu zaworowego jest wskazana co 15kkm
ale wszyskto zablokowane było jedynie zdemontowałem koło zebate wałka rozrządu bo wymnieniałem popychacze może wałek przestawiłem ???
Sprawdzone ciśnienie oleju - OK. Wymieniłem popychacze hydrauliczne - nie pomogło. Jakaś podpowiedź ?
Pierwsze sprawdzę luz na tym popychaczu jeśli to nie pomoże wezmę się za przewody giętkie.
Na szybko przychodzą mi do głowy2 rzeczy: podpieranie popychaczy i woda w filtrze paliwa ale to napewno sprawdziłeś.
Ok dzięki rok 87, obudowa metalowa,zastanawiam się nad 15W40, no ale ma hydro popychacze i w tym problem czy mu nie zaszkodzi
Sam kod błędu wskazuje na usterkę regulatora ciśnienia, który jest w pompie wysokiego ciśnienia. Trzeba zobaczyć stan krzywek na wałku i popychacz (chyba miałeś go na myśli pisząc tłoczek), czy nie ma opiłków. Ciśnienie paliwa na biegu jałowym ma być ok. 40 bar, pompa w zbiorniku w zależności od sterowania daje 4-7 bar. Z doświadczenia, nie zakładaj...
Cisnienie oleju jest ok tylko co dziwne po sciagnieciu walkow czesc popychaczy twarda a czesc miekka. Tylko tam hdzie miekkie np na 2 cylindrze tam kompresja jest...Cyrk z tym wozem
Olej w skrzyni jest wymieniony na nowy, bo była wymieniana laska popychacza sprzęgła, która wchodzi w skrzynię oraz sama dźwigienka. Laska popychacza i dźwigienka były wymienione, bo auto szarpało przy ruszaniu, gdy postało dłużej. Jak już był rozgrzany to przypadłość ta nie występowała.
Były juz lekkie slady zuzycia popychaczy wiec postanowiłem je wymienic. ładnie odpala i chodzi rowno tylko ze stuka Dodaje filmik slychac na poczatku
Popychacz pompy sprawdź a najlepiej wymień. Grosze kosztuje a one lubiły się wycierać dając właśnie takie objawy.
śmierdzi taka przepalona ropa . Albo przepalony olej. Zdejmij rurę idącą z intercoolera do zaworu EGR i sprawdź czy za bardzo nie jest zaolejona. Demontaż intercoolera i sprawdzenie czy nie ma tam oleju też dałby obraz czy turbina nie rzuca olejem w dolot. To najprostsze z kroków, dalej to uszczelniacze popychaczy zaworów. Ale to już tylko demontaż...
Jutro podam dokładny opis błędu i parametry. Kliny sprawdzone i jest ok. A zastanawiają mnie popychacze. Kilka miękkich a kilka twardych. Ale czy to mogłaby być przyczyną wypadania zapłonow?
• Przed regulacją należy całkowicie cofnąć wyłącznik. • Prostownik przestawić na 6 V i podłączyć do obu górnych styków przyłączeniowych nastawnika, biegunem dodatnim do góry. • Odczekać, aż popychacz cofnie się do końca. • Do obu dolnych przyłączy nastawnika przepustnicy podłączyć omomierz. • Między popychacz a śrubę oporowa...
mam zapytanie czy masz wyczuwalny luz na pedale hamulca w momencie jak zaczynasz go naciskac ,bo to jest bardzo istotne jesli tego luzu nie czujesz to znaczy ze popychacz znajdujacy sie w serwie a naciskajacy tloczek pompy nie ma luzu i jednoczesnie podnosi ci pedal do gory ,na koncu tego popychacza jest wkret regulacyjny do ustawienia luzu (ok.0,5...
kupiłem nowe popychacze olej oryginalny elf mineralny filter umówiłem sie z kolega mechanikiem na piatek a dzien wczesniej o 20 był dzwon wjechał we mnie golf. Jeli ktos chce kupic nowe oryginalne popychacze to posiadam 8szt http://obrazki.elektroda.net/21_12370234...
Tu nie trzeba mieć pieniążków, tylko twardą rękę i cisnąć mechanika aż naprawi, co popsuł. jak odebralem od niego to auto wstawilem na wymiane sprzegla pozniej mialem wstawic do niego na poprawe to on stwierdzil ze pierdolii nie robi i mialem go podac do sadu bo podobno sad uznaje polroczna gwrancje nie pisemna ale to daleka rodzina i tak troche glupio...
witam ma pytanie chce wymienic silnik w golf 1.3 mam na gazniku a gosc ma do sprzedania na wtrysku ale juz ten najnowszy bez dziury na mechaniczna pompke paliwa.Czy jest w glowicy prowadzenie tego krotkiego popychacza pompki czy juz nie ma sladu po tym ?
W VW golf miałem taką usterkę. Wyłącznik krańcowy przy pedale hamulca miał regulacje skoku popychacza. Wystarczyła mała regulacja. W Twoim przypadku może być podobnie. Sam wyłącznik połączony jest przez szybko złącze więc ze sprawdzeniem nie będzie kłopotu.
Miska była zwalona bo była skorodowana to przy okazji nastąpiła wymiana. Sprawdzałem czy na korbowodach jest luz, nie było. Ciśnienie sprawdzałem, 2bary przy 2tys, jak instrukcja mówi. Do garów też kamerą zaglądałem, nic szczególnego nie widać, jak wnętrze cylindra. Zastanawiam się czy to nie jest któryś popychacz, ale częstotliwość tych stuków jest...
Witam. Dodaję logi które zdążyłem zrobić, przy kolejnym logu na trzecim tłoku urwało zawór, lepiej nie pytajcie o skutki :| Ale do rzeczy: http://vaglog.pl/log_256082.html http://vaglog.pl/log_256079.html http://vaglog.pl/log_256080.html http://vaglog.pl/log_256081.html http://obrazki.elektroda.pl/7072056500_1... Generalnie po ustawieniu...
Może Ci sięzawiesza hyydrauliczny popychacz i uchyla zawór ssący lub wydechowy. widziałem taki numer w Kadecie i Golfie.
Ok, uszkodzona pompa może spowodować awarię panewek, ale główna wygląda jak z fabryki, na korbach nie ma żadnych luzów, silnik chodził idealnie, nawet popychacze się specjalnie nie tłukły pomimo niskiego ciśnienia. Klient powiedział, że problem z kontrolką powstał jak wracał z Pyrzowic (ok 100km z Krk), olej castrol magnatec fullsynt, regularnie zmieniany
Dzięki za porady kupiłem nowy bagnet i na razie jest ok.Mam jeszcze jedno pytanko mam teraz w silniku olej 15w40 ale słychać popychacze ktoś mi mówił że mam wlać 10w40 . Czy ktoś tego próbował ?
Witam. Ostatnio mechanik wymienił zawór regulacji ciśnienia oleju (on chyba jest w bloku silnika) w moim CYAC 1,6 TDI 105 KM Niestety to nic nie dało. Teraz powiedział, że założy kolejną nową pompę oleju, podobno zdarza się że nowy zamiennik pompy olejowej może być już z góry trefny. Nie wiem, coś mi mówi że to też nic nie da. Przy pomiarze manometrem...
Z tyłu skrzyni masz plątaninę popychaczy i dźwigienek wybieraka, rozbierz to ustrojstwo, wyczyść dokładnie wszystkie osie i przeguby kulkowe, nasmaruj porządnie i będzie trybić jak nowe.
Jeszcze teorie że popychacze napełniają się kilka minut dramat. A ile? 10 sekund? Miałem golfa 4 w benzynie i tam popychacze klepały przynajmniej 2 minuty. Wyjechałem z parkingu dojechałem do pierwszych świateł i dopiero dzwiek silnika wracał do normy. Jak ma rozwalone popychacze albo popychacz to będzie i z czasem klepać cały czas. Ja widzę że ty...
spalanie stukowe jest to odgłos jakby ktoś włożył nakrętkę na cylinder i zapomniał jej wyjąc. może padły ci hydrauliczne popychacze zaworów? zagrzej silnik do tem. pracy zaś silnik, zdejmij osłonę wałka rozrządu i czymś miękkim np. kawałek drewna naciśnij popychacz jeśli wyczujesz luz to znaczy że padły hydrauliki. koszt to ok. 100 zł za 8 szt.
Nie, głowica z hydraulicznymi popychaczami ma 2 spływy oleju, pomiędzy 1i2 i 2i3 cylindrami z przodu silnika, głowica z płytkami regulacyjnymi ma tylko jeden między 2i3
Witam ponownie. Będę miał chwile czasu wiec zamierzam zerknąć na pompę oleju. W tamtym tygodniu zmienialiśmy uszczelkę misy u kumpla i nie jest dużo z tym pracy. Bez kanału wystraszy popuścić z przodu sanki i je lekko wyprzeć i już jest dostęp do misy. Niech ktoś mi powie tylko jaka jest tolerancja w luzie między zębnym oraz między trybami a obudową...
Rozwiązał się problem stukających zaworów w moim Vento. Historia była długa. Tak jak opisywałem po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory (bardzo głośno). Mimo, że samochód po założeniu chodził długo nic to nie dało. Zmieniliśmy popychacze na nowe firmy INA i nic to nic dało. Mechanik jeszcze raz zdjął głowicę żeby wszystko sprawdzić (typ...
Okazało się, że głowica jest uszkodzona. Nie jest pęknięta lecz gniazda popychacza są wyrobione i konieczne jest spawanie, stąd moje pytanie czy lepiej kupić zregenerowaną za 1000 zł z wałkiem (lecz nie wiadomo skąd ona jest i co przeszła) czy robić swoją (koszt będzie podobny jak za zakup używanej)? Ogólnie jest u mnie wytartych wałek, popychacze,...
sądząc po przebiegu to jeszcze nie powinny klepać chyba że ktoś nie dbał o silnik a z olejami bywa różnie (jak kupiłem sobie golfa na dojazd do pracy to popychacze klepały jak był zimny a po wymianie oleju jak ciepły chociaż olej był tej samej klasy co po poprzednim właścicielu) zrób jak ja i wymień wszystkie tyle że ty 2x więcej zapłacisz ale masz...
Pod blaszanym deklem w skrzyni biegów dźwignia naciska na coś co wygląda jak popychacz , potrafi się to rozsypać . Popychacz naciska na pręt a ten na talerzyk w docisku sprzęgła , jak zdemontujesz dźwignię sprawdzisz stan popychacza , można wtedy wyjąć pręt i skontrolować stan powierzchni pracy pręta , jeżeli nie jest gładki i odbiega od wycinka kuli...
Witam ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą i jest nie do końca dobrze. Samochód golf 3 1.6 silnik ABD lub ABU zależy jaka książka:) Więc po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu rozrządu (co prawda dało się ustawić optymalnie w taki sposób, że na kole rozrządu znak się różnił o trochę mniej niż pół ząbka w stosunku do znaku na wale) ale inaczej...
Witajcie. Golf 3 silnik 1.8 ADZ 90KM W moim aucie, jak dodam gazu, od około 2 tys. obrotów słychać takie jakby rzęrzenie, coś jakby luźna śrubka obracała sie na czymś, czy coś. Myślałem, że to coś z wydechem ale wlazłem pod auto i stwierdziłem, że raczej to nie z wydechu.. Jest to co najmniej nie pokojące bo słychać to nawet w środku przy zamkniętych...
zdjąłem kolektor ssący wyczyszczę go dokładnie i będziemy widzieć, ale trochę tego smaru z sadzami tam jest może to być to. jutro działam dalej ,napewno jutro dam znać co jest grane ,bo jeszcze myślałem czy coś się nie psują popychacze ale mi to nie pasuje bo auto do końca jeżdziło bez zarzutu ,na razie dzięki za pomoc
Propozycja nie do odrzucenia. Sejczento 900 dlaczego? Brak ustawiania luzu popychaczy załatwia to hydraulika ,brak paska rozrządu silnik pracuje na łańcuchu, wtrysk jednopunktowy ponadto blacharka ocynk.
Witam. Mam problem z ustawieniem rozrządu w tym silniku. Robię tak: 1 tłok w GMP (za pomocą suwmiarki w pierwszym cylindrze), wałek rozrządu ustawiony tak, żeby pierwsze zawory były zamknięte i blokada na końcu wałka. No i silnikiem idzie zrobić max pół obrotu w jedną lub drugą stronę. Po rozpięciu rozrządu i obracaniu wału korbowego delikatnie, aż...
Skąd taka pewność że to zawory? Być może wyrabia się sworzeń na korbowodzie i objaw bardzo podobny do uszkodzonych popychaczy, z tym że z czasem będziesz miał będzie o wiele głośniej...Warto zwrócić na to uwagę.
Kwestia pompy dającej za wysokie ciśnienie, przez co napinacz naciągał łańcuch jak bycze jaja. Wracam do tematu koleś od którego kupiłem zalał 10w40 chyba zrobił manniane, moim zdaniem za grubo jak na ten motor choć książka serwisowa uwzględnia ten olej ? no i oczywiście popychacz się odzywa na zimnym długo klepie aż się dobrze zagrzeje.
Witam wszystkich, niedawno w moim golfie IV 1,9 TDi wymieniłem uszczele pod głowicą (planowanie), popychacze,i regenerowałem turbinę. Niestety po złożeniu silnik odpala normalnie, ale nie wkręca się na obroty...od dołu przyśpiesza dobrze ale przy 3,5tys obr zaczyna się dusić. Sprawdzona była kompresja ok, przepływka, regulacja pompowtrysków,komp. żadnych...
rozrusznik jest dobry akumulator mam nowy może przy wymianie tych popychaczy konieczne jest wyregulowanie pompek dodam że pomyślałem sobie również że może coś z czujnikiem halla może go poruszyli jest zaoliwiony przeczysciłem go ale zero efektu ale coś musi z tą wymianą być na rzeczy bo wcześniej golf śmigał bez żadnych problemów
może być za wysokie Za niskie. O zbyt wysokim tam nic nie ostrzega, po prostu gasną po przegazówce bo popychacze zawory podpierają. cisnienie jest b dobre Wartości podaj i warunki pomiaru.
Jak ci mogą "wałki puszczać" W tym modelu mogą, ale ja bym zdjął miskę olejową i oglądnął panewki, bo może się okazać, że nie ma sensu robić głowicy, popychacze się tłuką bo nie ma ciśnienia oleju, wymiana nic nie da Zobacz sobie jaki miałem przypadek [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Wymieniłem ten termostat...przyczyną nieprawidłowego działania było wypięcie się termostatu z zatrzasku http://obrazki.elektroda.net/66_12292814... ( jednego z czterech ) na zdjęciu...Wyłamał się w trakcie próby wciśnięcia z powrotem...Co do samej wymiany to raczej nie zdejmował bym obejmy zaciskowej z węża...wystarczy wykręcić te dwie śruby...
Witam- Trochę się po siłowałem z tym i niestety wkładka może i była oryginalna - ale była tak zaśniedziała ze można było całą wydłubać śrubokrętem :/ Więc skupiłem się tylko na Centralnym - trochę na to popatrzyłem i nie chcąc dużo cudować w miejsce tego popychacza zrobiłem popychacz z drutu 5mm i teraz nie ma opcji wciśnięcia przycisku otwarcia klapy-...
Niskie obroty + duże obciążenie silnika = brak ciśnienia oleju = puste popychacze = za mało i z puźno otwierają się zawory = znaczny spadek mocy. Dopuki kierowca nie zmieni złych nawyków to nie ma szans żeby silnik poprawnie pracował.
cykający popychacz popychacz zaworow popychacz spadł
opalarka grzeje toyota radio zasilać arduino termometr ds18b20
Podświetlenie nóg Citroen C4 B7 - lokalizacja podłączenia Generowanie klucza SSH w PuTTY dla OpenATV