"wypada również jeden konik z popychacza zaworow" w żargonie zaciera ci się klawiatrura . Prawdopodobnie zatkany otwór olejowy w tej oś z klawiszami .
Wkładka dzwigienki popychacza zaworow. Trzeba zrzucić pokrywki i sprawdzić Przy okazji można sprawdzić też jak wyglądają gniazda kuliste popychaczy.
Jaką długość mają laski popychaczy zaworów w silniku Volvo B20? Standardowa długość to 8 3/4 cala (około 222 mm). Czy różni się w zależności od wersji silnika?
Jakie są różnice między przekładniami Volvo Penta Z 100 a Z 280? Dowiedz się o mocy, konstrukcji, technologii i zastosowaniach obu modeli.
Czy można zamienić silnik Volvo Penta 100 na 280 bez przeróbek? Dowiedz się, jakie modyfikacje są konieczne w zakresie mocowania, układu napędowego, chłodzenia i elektryki.
Nie wiem jaki to model silnika ale to chyba będzie to. http://www.fhukaktus.pl/sklep/prowadnica...
Mechanicznie to jest tam silnik prawie identyczny jak w cc900. Roznice to napewno, popychacze zaworow w cc900hydrauliczne,pokrywa rozrzadu,brak na obudowie termostatu miejsca dla czujnika temperatury. Wydaje mi sie ze lancuszek i kola zebate powinny pasowac,mozesz to ocenic po zdjeciu obudowy rozrzadu.
Jesli mialby ktos podobny problem, to sa to popychacze zaworow (kieliszi)... W mojej astrze wysiadly przy 170 tyś km. Pozdrawiam i zamykam temat.
Witam, mam zamiar wymienic popychacze zaworow w mercedesie A169 rok 2006 silnik 170 116KM. Czy jest mozliwosc wymiany bez demontazu silnika?
No to jak nie ma odmy z pokrywy (silnik z koncówką numeru od 4413)to jest na lewej stronie silnika wyprowadzona z pokrywy popychaczy zaworow.(do tego numeru)
Jezeli chcesz sie upewnic ze dobrze wybrales znak to ustaw tlok pierwszego cylindra w punkcie GMP a krzywki walka rozrzadu dla pierwszego cylindra maja byc uniesione o jednakowa odleglosc od popychaczy* zaworow * popychacze czyli moga to byc łapki popychaczy lub bezposrednio szklanki popychaczy
ja bym sprawdzil na ktorym culindrze nie pali i dobral do popychaczy zaworow
Samoregulatory zaworowe same powinny kasowac luz. Jedynie co mi wpada do glowy to cisnienie oleju czy prawidlowe jest w ukladzie smarowania. Moze to nie popychacze cykaja tylko inny element napedu zaworow.
Witam! czasem ciezko cos zdiagnozowac przez internet ale w tych silnikach potrafily pasc popychacze zaworow , mielismy juz pare takich przypadkow ze po wymianie bylo jak reka odjal ...
Witaj.Widze ze znasz sie na tym,ja niestety nie mam bladego pojecia o czym piszesz.Podlaczali pod kompa ale nic nie wykazalo.Nie zmienialem osprzetu w glowicy.Zostal wymieniony lancuch i napinacz walkow,popychacze zaworow i przy okazji kpl rozrzad.Po tym wszystkim cala glowica ale dalej bylo to samo. Nie wiem co to jest ten zawor ocv?Od czego Ty bys...
Witam! Czy ktos moze mi wyjasnic co sie dzieje ?! ( usterka jak w temacie). Auto ma 9 lat, przebieg 230 kkm, osiagi bardzo dobre, nie bierze oleju, lecz tylko lekko stukaja olejowe popychacze zaworow podczas uruchamiania zimnego silnika, po chwili cichna. Silnik typu F3P na monowtrysku. Skad olej w kolektorze ssacym, ze az poci sie uszczelka pod nim?!!...
Kolego wqq Dawno ale jeszce wszystko pamietam taki sam silnik mial takze fiat 126 bis z ta roznica ze mial klasyczne popychacze zaworow oraz stykowy zaparat zaplonowy oraz odwrotna prace sinika (znaczy w bisie krecil sie w druga strone ) moglbys takze wrzucic zdjecie miski olejowej , pompy cieczy chlodzacej i oleju .
sprawdz jaki masz olej , ma byc rzadki syntetyk conajmniej 5w 40 lub 0 , w pewnej serii tych silnikow w niskich temperaturach popychacze zaworow wypelniaja sie nadmiernie zbyt gestym olejem i zawory sie nie domykaja , przez co ucieka kompresja , niekoniecznie musi tak byc u ciebie , bo nie wiem co masz za olej ale warto sprawdzic , jesli jest gaz byc...
Witam wszystkiech mam problem z moim fiatem CC gaznik polski, nie weber. Wszystko zaczeło sie kilka dni temu przy spadku temperatury powietrza i uszkodzeniu jednego z kabli zapłonowych. Po Wymianie kabli i siwiec występuja nastepujace objawy: Spadek mocy, nie chce jechac i gasnie. Na postoju chodzi rowno, ale slychac straszny stukot silnika, swiece...
Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy...
Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi sie na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km...
Tu nie trzeba mieć pieniążków, tylko twardą rękę i cisnąć mechanika aż naprawi, co popsuł. jak odebralem od niego to auto wstawilem na wymiane sprzegla pozniej mialem wstawic do niego na poprawe to on stwierdzil ze pierdolii nie robi i mialem go podac do sadu bo podobno sad uznaje polroczna gwrancje nie pisemna ale to daleka rodzina i tak troche glupio...
Witam problem mój polega na tym iż jakiś czas temu w auci jak wyżej przeskoczył pasek rozrządu , silnik zostal wymontowany i stwierdzono jak wyżej - uszkodzone popychacze zaworow- remont silnika nie wchodzi w grę ( koszt wyciągnięcia wtryskiwacza w mojej okolicy to 150-200 pln/ szt. ) . pytanie moje jest następujące czy jest różnica w silniku 2.2 hdi...
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Samochod to Nissan Almera, model N15, 1,4 16V, '99 z ABS'em Dwa pytania: 1. Do wymiany jest piasta w przednim lewym kole (zatarło się łozysko, uszkodziło piaste). Orginał strasznie drogi, a zamiennikow jakos nie umiem znalesc. Do kupienia mam cały macpherson ale z auta bez ABS. Czy jest roznica w piascie z ABS - bez ABS ? 2. Po odpaleniu długo trwa...
witam juz nie wiem co robic z ta 60tka z silnikiem 40stki ciezko pali jak chyci to jakby na 3 gary i dymi po odpaleniu i na wolnych obr. a dasz gazu to czarnym zadymi i na obrotach zyleta i dymu tak nie widac a na wolnych dymi niesamowicie i czasami kuleje jakby na 3 chodzila i po pierwszym odpaleniu ciezkim nastepne dotyk a dluzej postoi to juz kreci...
Luzy się sprawdza szczelinomierzem może między trzonkiem zaworu a popychaczem, daj zdjęcie tych zaworow. Która śruba? Ta pod kątem że sprężyną to dysza i regulacja mieszanki a ta ewidentnie od spodu to prawdopodobnie do spuszczania wody z gaźnika.
Witam .. mam nastepujący problem .. posiadam forda scorpio z r 95 z silnikiem 2500 diesel .. wyskoczył mi ostatnio popychacz zaworow na 2-gim cylindrze i zawor stanął bokiem , czytałem na necie ze jest to dosc czesta usterka w tym silniku (szok) włozyłem ten owy zawor na swoje miejce ( po zdjęciu pokrywy zaworow)i od tamtej pory nie mogłem odpalic silnika...
moj mail to jaran82(at)o2.pl. Glownie moje pytanie w tym momencie mialo dotyczyc jak sciagnac walek rozrzadu z glowicy (Głowice mam juz wyciagnieta z silnika)?? jak sciagnac popychacze? czy ustawianie zaworow sie nie przestawi? czy na cos trzeba zwrocic uwage zeby potem zlozyc to tak samo?
Z tego co wiem te auta mialy wadliwy rozrzad.Byl dostepny upgrade za grube ojro... Robilem rozrzad w jednym takim, nalatane mial grubo ponad 200tkm ,wszystko ustawilem jak nalezy,pojezdzil ponad pol roku i nagle zaczal halasowac bo lancuch przeskoczyl ,co spowodowalo pozniej pogiecie popychaczy zaworow.Dokopalem sie do rozrzadu i okazalo sie ,ze napinacz...
Czy juz sie wyjanilo, skad te stuki?
Witam.Ja na twoim miejscu by sprawdził popychacze zaworów.One są hydrauliczne i lubią ulegać awarii.
Autko jest u mechanika, zdjal pokrywe zaworow i wyjal popychacze, ktore wedlug niego sa stare, a ja poprzedniemu dalem nowe:/ Czy to moze byc przyczyna stukow w silniku??
większy luz zaworow ssących jest fabryczny. dziwne ale to prawda. natomiast mnie chodzilo o sprawdzenie kompresji po regulacji czy juz nie ma różnic. ale z tego linku wynika ,że sklepywały się popychacze b.równo. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
Generalnie ten silnik nie jest skomplikowany tu masz lekturkę (ogólne info) www.ceramizer.pl/.../Halasujace-hydrauli... Jeżeli nie miałeś wcześniej doczynienia z tego typu ingeręcją w silnik, zastanów się dwa razy zanim podejmiesz jakiś krok (piszesz że to nie twoje auta), a schrzanić roboę jest bardzo prosto. Na yotube masz...
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
W tym silniku o ktorym piszesz niema chyba hydro-popychaczy , sprawdz wiec ustawienie luzu zaworow , jezeli bedzie za maly moga byc takie jaja , sprawdz jeszcze styk czujnika polozenia walu korbowego , jest kolo kola pasowego .
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
A czego masz szukać i po co wymieniać? Sprawdź luzy i załóż dekiel z powrotem. Dźwigienki są osadzone na kulistych nakrętkach, więc latają na boki. Dopiero w momencie dociśnięcia popychaczem usztywniają się we właściwych pozycjach. Tyle. http://www.agregaty-czesci.pl/silnik-hon... http://www.agregaty-czesci.pl/silnik-hon...
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
A w silniku AEA nie było już przypadkiem hydraulicznych popychaczy?
Sprezanie po 25bar na kazdym cylindrze. Po zdjeciu pokrywy zaworow. I jak przekrece silnikiem tak zeby krzywki byly w gorze wiekszosc popychaczy normalnie wciskam srubokretem czyli sa uszkodzone ?
jeżeli po regulacji zaworów auto zaraz, niemalże od razu " rozklekota" się na zaworach ( znowu duże luzy), to przeżegnaj się.Silnik trzeba wyjąć, wałek + wszystkie popychacze rolkowe do wymiany.Wada fabryczna pewnej serii silników.Rolki w popychaczach się rozlatywały wskutek wady produkcyjnej.
Witam jest to 1998r czyli jest to Terrano 2 luzy zaworowe są ustawiane hydraulicznie wiec tam nie ingerujemy dopóki samo regulator nie zacznie sprawiać problemów. A jak zacznie sprawiać problemy to zostaje nam go wymienić na nowy.
U mnie w nowym silniku tzn od nowości były płytki około 4.0 mm chyba na trzech popychaczach takie były a inne w okolicach 4 mm. Musiałem dokupić dwie albo trzy płytki a pozostałe pasowały zamiennie między luzami zaworów.Ustawiałem sam z siebie bo mam lpg i tak sprawdziłem a mam przejechane 60 tys w gazie a w sumie 90 tys. Ale instalacje sam konfigurowałem...
Jezeli ten silnik ma szklanki (popychacze hydrauliczne) to moze wystarczy wymienic olej. Jezeli niema szklanek to wyregulowanie zaworow mysle ze zalatwi sprawe. Daj znac jak ci poszlo.
Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna . Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni . czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności...
chodzi o rozszerzalność materiału na zimnym silniku luzy są większe a na ciepłym w skutek rozszerzalności materiału luzy kasują się.z tego co piszesz że na zimnym klekoce a na ciepłym przestaje wydaje mi się że masz zużte dżwignie popychaczy zaworów.bardzo ważne czy wtwoim bolidzie nie ma czasami popychaczy hydraulicznych bo jeżeli są to jest całkiem...
Mozliwe, ale to nie przez zbyt wysokie cisnienie lecz przez "osiadanie" zaworow na gniazdach (wybijanie), ktore powoduje, ze popychacz powinien sie cofnac, a nie moze. Popychacze sa zbyt dobre. Mysle, ze wystarczyloby spuscic z nich olej, czego, aczywiscie, nie robi sie dla klienta (gwarancja). Pozdrawiam, Georges
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Ja musialem staczac popychacze prawie o 1 mm na dole bo ktos planowal glowice u gory.Mial problem z domykaniem zaworow.
Witam, czy przy wymianie popychaczy na nowe (zaczynają stukać na zimnym silniku) trzeba je wycisnąć a potem wstępnie napiąć czy włożyć nowe i od razu napinać wg. tej procedury? Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do...
Luz zaworowy na popychaczach hydraulicznych 0,05 jeśli jest większy to brak krzywek na wałku
Witam wszystkich.Mam powazny problem z moim escortem.Mianowicie miałem wode zamiast płynu chłodniczego i jak tylko przyszły mrozy odrazu spusciłem całą wode i zalałem płynem.Po prubie odpalenia pękły popychacze zaworów.Kupiłem nowe i znowu Pękły nawet niewiem z jakiego powodu.Po raz kolejny załozyłem nowe ale boje sie ze znowu pękną.Mam pytanie czy...
Mam na myśli szklanki, którymi regulujemy luz zaworowy ;) Dziękuję za link!
Cześć, chciałbym wyregulować luz zaworowy w swojej maszynie. mam 6 cylindrowy silnik. Regulacja na tzw. mijankę. Włożyłem ustalacz w GMP wskoczył mi w otwór, i teraz mam tak, że zawory na 1 cylindrze, że mogę swobodnie obracać popychaczami i mogę swobodnie podnieść dźwigienkę palcami, a natomiast na szóstym cylindrze mam tak, że nie mogę obracać popychaczami...
Ty tak na serio ?
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
+ planowanie, gniazda zaworowe...
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Po wyjęciu popychaczy okazało się że wszystkie one od strony wydechu są totalnie zapchane czarnym węglowym osadem.Próba mycia sprejami wszelkiej maści nic nie dała( najlepiej spisywał sie sprej do gażników)Osad wymaga usunięcia za pomoca drewna a dopiero póżniej mycie. Teraz dopiero zaczynam rozumiec niektore "dziwne" problemy rodakow ze znakomita...
Silnik gasnie ale po kilku minutah mozna go odpalic,swiece wymieniałem chyba jest ok chociaz mam jeszcze małe wątpliwosci co do układu zapłonowego.....orginalnie była założona cewka a pod kołem magnesowym jest chyba to bedzie kondensator z przerywaczem,na tym układzie nie miałem iskry.Załozyłem cewke ktora nie potrzebuje kondensatora i iskra jest ale...
Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
Silniki 3.0tdi euro 6 tez maja tego wrzoda ..i to jest staly problem nie tylko zreszta VW BMW i Range Rover 2.0 tez maja ten problem zwlaszcze w tych najmocniejszych opcjach i zacieraja sie na potege ..range rover juz jest znany ze w range rover sport 2.0tdi 240PS silniki zdychaja jak slimaki po trutce .. Tez z powodu tego chorego wymyslu.. Niestety...
Coś podobnego do popychaczy lasek z C-360. Nie zobaczysz ich. Jedyne ustawienie to tak jak wyżej opisano. A czemu chcesz ustawić luzy?
Luz popychaczy w gniazdach sprawdź , ciśnienie oleju jest jak trzeba ?
tam są hydrauliczne popychacze
witam serdecznie, otóż zaczęło się od tego że wybralem się ostatnio w dośc długą drogę ok 1000 km, podczas jazdy przy dużej prędkości okolo 120-140 i wyżej czułem takie 2 sekundowe przerywanie jakby była za mała dawka gazu (zdarzało się to rzadko i nie utrudniało jazdy), także zauważalny był inny dzwięk silnika przy postoju nawet na małych obrotach,...
Luzy zaworowe ustawia się na zimnym. Luz zaworowy jest potrzebny do kompensacji rozszerzalności temperaturowej popychacza (jeśli takowy jest) oraz samego trzonka zaworu. Po prostu zimny zawór jest krótszy a gorący dłuższy. Z tego samego powodu gorące zawory wydechowe mają większy luz zaworowy a chłodzone powietrzem i paliwem zawory dolotowe są zimniejsze...
No i jakich należy się spodziewać objawów Glosna praca dobiegajaca spod pokrywy zaworow - samej gory silnika. Odglos przypominajacy rytmiczne stuki, cykania. W nowszych silnikach zawory sa regulowane automatycznie, za pomoca tzw. popychaczy hydraulicznych. Jesli je masz regulacja reczna w takim silniku nie ma miejsca.
Głowica najprawdopodobniej do regeneracji (pogiete zawory, popychacze) W najgorszym przypadku uszkodzeniu mogł ulec ktoryś z tłoków. Ale skoro mowisz ze mamusia jechała wolno to pewnie skonczy sie na wymianie kilku zaworow i bedzie po kłopocie. Wsdzystkiego dowiesz sie dopiro jak zdejmiesz głowice.
Nie mojej konstrukcji a czemu pytasz ? A tak, dla jaj. A tak na poważnie - gdyby to był silnik Twojej konstrukcji, to może zdradziłbyś, jak jest zrealizowana kompensacja luzu zaworowego. A tak, to dupa blada...
Ciężko powiedzieć jakie dwa miejsca masz na myśli.. Ten dodatkowy okrągły kanał z dwoma śrubkami, to jest miejsce na zawór SAS (secondary air system), silnik skutera bez tego też będzie prawidłowo pracował, zawór jest zamontowany ze względu na ekologię aby spaliny były lepiej dopalane w układzie wydechowym. W nowym zestawie rozumiem, że wcale tego nie...
Dzień dobry, Sprawa dotyczy luzu zaworowego w silnik 1,4 109km z Kia Rio III 2012. (silnik to G4FA występuje też w Hyundai I30) Samochód bez gazu od zawsze i ma prawie 200.000km przebiegu, jak wiadomo w tych silnikach powinno się sprawdzać luz zaworowy bo popychacze są sztywne. Niestety regulacja odbywa się przez ich wymianę. Teoretycznie luzy powinny...
Nie wiem na tych rysunkach ewidentnie widac bardzo niedokladne zalozenie LPG,jeszcze do tego ta szczelina w mixerze(czemu ma to sluzyc???)pewnie zle dobrany mixer i ponacinane otwory w przewodzie powietrza i szczelina w miejscu montowania mixera,jezeli chodzi o klekot zaworow jak jest zimno to jest to normalne(zimny olej,zanim wypelni korpus i laske...
Kolego źle siadły ci laski popychaczy sprawdź to i sprawdź ich długości czy nie różnią się ssące od wydechowych.
Wymień uszczelniacze osłon popychaczy ,uszczelkę pod pokrywą zaworów.Jeśli to nie to to możliwe ,że pierścienie tłokowe się kończą i wali olej z odmy wprost na filtr!
Tak oczywiście pytam czy da się zrobić to bez zdejmowania głowicy, ponieważ to generuje koszty. Widzę po kliencie, że nie stać go zwyczajnie na samochód, który kupił a takich jest 80 %. Jeśli chcesz regulować luzy zaworowe przy popychaczach to nie mam pytań.
Remontuję dokładnie silnik f2l411, bardzo podobny do 511. Jaki luz zaworowy? Jaki luz między denkiem a głowicą? Jak smarowane są tuleje cylindryczne? Czy olej na nie dostaje się poprzez popychacze? Proszę o pomoc
Wstępne ustawienie przeprowadza się na "pustych" popychaczach. Jeżeli złożyłeś klawiaturę na napełnionych popychaczach to zachodzi obawa że pogięły się laski popychaczy. Sprawdź laski i zacznij montować od początku zgodnie ze wskazówkami w książce.
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
To ten silnik coś jakby opelek to ja myślę tak jak byś sprawdził czy wałek rozrządu nie jest że tak powiem wytarty i olej( jak sie długo długo nie wymienia to hydrauliczne popychacze zaczynają klepać) sprawdzenie ciśnienienia oleju też by pewnie nie zaszkodziło mimo to ze kątrolka się nie zapala.
Auto deko jest u mnie. Tylko nie wiem nadal nie mogę se na zdrowy rozum wyobrazić jak ono może dzwonić? Czy robi się jakiś większy luz między tym autodeko a popychaczem zaworu? Sprężynkę można zmienić tylko jak tu dobrać ją żeby za ciasna nie była bo się nie wyłączy dekompresja.
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
Przy tym przebiegu i ty jezdzisz na mineralnym oleju ( chyba 15W40 ) a gdzies na tym forum przewinal sie kiedys watek ze mineralne oleje zabijaja ukad hydraulicznej regulacji zaworow. No chyba ze nie jestes pewien tego przebiegu no to sie nie dziwie lub silnik ma apetyt na olej ale wtedy nalezy wykluczyc ten przebieg. Te silniki wytrzymuja duzo kilometrow...
występują tam hydro popychacze
No to juz pisze. Gybosc uszczelki nie ma najmniejszego wplywu na stukanie a jezeli by stukalo to tylko chwile bo by juz dawno zawory byly pokrzywione. Zaplon nie spowoduje stukania w silniku lecz jak juz strasznie bylby przestawiony to stukalo by w dolnej czesci silnika na ukladzie korbowo - tlokowym.Jezeli by kanalu olejowego w uszczelce nie bylo to...
Tak , Będziesz w stanie to sprawdzić.Po odkręceniu pokrywy ,za pomoćą dużego wkrętaka próbuj nacisnąć na popychacz.Jeśli się nawet minimalnie wciśnie oznacza to ,że nie trzyma ciśnienia oleju i jest uszkodzony.wymień jedynie ten,który się wciska.koszt 25 zł/szt.pozdrawiam
tez o Oplu Corsie slyszalem ale ze w tak malym przebiegu.kolega ma corse(ten nowsz model)wiem ze stan jej jest idealny, ma malo przejechane a na zimnym silniku tez zawory dawalo sie slyszec.bylo to nawet wczesna jesienia dopoki olej sie nie rozgrzal.znow porownujac cienkusa700 i opla corse to glosna prace zaworow i ogolnie ukladu rozrzadu w mrozne dni...
nowych popyczhaczy nie tzreba wyciskac jest tam tylko plyn konserwujacy ktory jest rzedki i pozakreceniu rozrusznikiem uloza sie do zaworow inaczej jest z uzywanymi jest tam gesty olej i nie wycisnie sie szybko zanurzac tez ich nie tzreba nic to nie da olej jest do nich wtlaczany pod cisnieniem specjalnymi kanalami sam nie wejdzie to bzdury w cc wada...
pewnie leci z pod obudow popychaczy zaworowych takie rozowe oringi pozdr
Cześć wszystkim. Może trafi ma ten temat jakiś znawca n52 i pomoże rozwiązać problem. Silnik n52 258km. Był zatarty na 3 cylindrach. Nowe tuleje tloki pierścienie, naprawa głowicy itd. Rozrzad złożony na blokadach. Efekt taki, że nawet po adaptacji silnika valvetronic zaworów nadal nie otwiera i silnik nie ma sprezania. Wydechowe zawory chodzą w całym...
Witam ! Bardzo prosił bym o pomoc w znalezieniu usterki w aucie : Auto odpala ale trzeba dodac gazu troszke w momencie odpalania, obroty faluja (skaczą od 1100 do nawet 200 !! ) silnik czasem gasnie po wrzuceniu na Luz w czasie jazdy na zakretach itp szarpie silnikiem podczas jazdy dodam że silnik jest po remoncie i dzieje sie to zarówno na gazie jak...
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
Powiem tak pan mechanik wymienil kopulke i swiece i odpalal z duzym trudem ale nie trzyma obrotow i na niskich obrotach nie pali na wszystkie ale wkreca sie na oboty. Nie oddawalem juz do niego tylko do innego i pan powiedzial tak... Rozrzad przestawiony o prawie dwa zabki i ze jego robota byla ewidentnie spieprzona! Najprawdopodobniej nie powyciskal...
popychacz delikatnie będzie napieraal na krzywke albo silnik będzie wyposażony w hamulec Jacobsa.....
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Widze ze sie zrozumiec chyba nie mozemy. W tym silniku pokrywa zaworow posiada jednoczesnie lozyska slizgowe od walka rozrzadu. To nie tak jak w starych samochodach ze walek rozrzadu jest przykrecany niezaleznie od pokrywy zaworow. Tutaj jest to jedna calosc, na dodatek nie ma tam uszczelki. Chodzi mi o preparat jaki mam zastosowac miedzy ta pokrywa...
Masz hydrauliczne popychacze zaworów. Nie trzeba nic regulować. To że silnik głośniej pracuje może być powodem że tłumniki się sypią. Odradzam wszelkią ingerencje w silnik jeśli wszystko z nim dobrze. Chyba że zacznie się problem z głośnym klekotaniem hydropopychaczy (jeśli stosujesz dobrej jakości oleje to zmiejsza się ryzyko ich awarii).
pokrywy zaworow ustawić zaworow sterownik zaworow
bezpiecznik zasilacza komputera oleju skrzyni biegów voyager duża dawka paliwa
wiązka pedału przyspieszenia wiązka pedału przyspieszenia
Golf 3 2.0 ADY - Problemy z pompą paliwa i ECU Niskie ciśnienie oleju w Hyundai i30 1.4 benzyna