Ściągałeś pokrywę zaworów? Popychacze całe?
A to tam są te płytki? Czy lepiej po prostu cały popychacz wymienić który klekocze?
Witam Pewnego dnia na wolnych obrotach pękła mi dźwigienka popychaczy zaworów w głowicy, Mam pytanko jak myślicie jaka mogła być przyczyna tej usterki. Wymieniłem dźwigienkie i popychacz jeden. Drugie pytanko czy powinienem od razu wymienic wszystkie popychacze i dźwigienki.
Jeżeli zawór uderzył w tłok to się nie wyprostuje. Ratuje Cię tylko ściągnięcie głowicy i wymiana zaworu.
niewyciśnięte przed założeniem popychacze
a czy trzeba sciagac glowice zyby wymienic popychacze?
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. Ja mam na podnośniku z22se po kolizji rozrządu i poszło tylko 8 ssących zaworów - koszt 800 zł (wymiana zaworów,prowadnic,uszczelnien, planowanie, szczelność itd.) No i jeszcze 2 tłoki pękły, ale sądząc po ich wyglądzie to nie była pierwsza kolizja :D
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Zawory. Hydrauliczne popychacze zaworów do wymiany. Może należy przemyśleć udrożnienie kanałów olejowych i należy sprawdzić ciśnienie pompy oleju.
http://www.liqui-moly.pl/component/virtu... Ja często lałem to do świeżego oleju.Jak nie pomoże to tylko wymiana popychaczy.
Poziom Oleju ok, dźwięk słychać cały czas. Nawet gdy naciska się pedal gazu. Dodano po 11 Ja obstawiam, że winą są popychacze zaworów. Jaki koszt może być przewidywany koszt naprawy?
Albo popychacz albo wytarta krzywka na wałku rozrzadu...
Z tego co piszesz wynika że były by to popychacze.ale więcej dowiesz się jak odkręcisz dekiel i zobaczysz czy nie są uszkodzone dźwigienki zaworów.
To co w takim razie tam jest? 1.9 cdti 120 KM 8 zaworowy posiada hydro-popychacze, szklanki, hydro-regulatory zaworów. Jak zwał tak zwał w każdym razie ma na pewno.
Wydaje mi się że to jest usterka mechaniczne uszkodzony popychacz hydrauliczny lub pęknięta sprężyna zaworowa.
Ciężko stwierdzić z opisu "klekocze" co dokładnie tam puka. Otwórz maskę i spróbuj się wsłuchać skąd to pukanie dochodzi. Czy spod pokrywy zaworów, czy gdzieś niżej, wtedy można cokolwiek powiedzieć.
Witam. Po nagrzaniu silnika słychać stuki w górnej części silnika, co to może być. Jeżeli są to hydrauliczne popychacze zaworów to czy można je wymienić bez demontażu wałka rozrządu?
Witam. Mam podobny problem, też klekocze pod pokrywą zaworową w tym samym miejscu. Wszystkie popychacze zaworów wyglądają na sprawne, czyli pewnie wałek jest już przeklepany.
Mam taakie podejrzenie - czy czujnik spalania stukowego nie będzie sygnalizował tego zjawiska, np. przy uszodzonym popychaczu zaworu (jeśli tłok będzie uderzał w niedomykający się zawór)?
One działały. Nagar podszedł pomiędzy zawór a gniazdo przez co zawór nie mógł się zamknąć. Sprężyna nie potrafiła podnieść zaworu przez nagar - popychacz do tego nic nie ma.
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
A to cykanie, o którym piszesz, to czasem nie szklanki (hydrauliczne popychacze zaworów)? Teraz słyszysz tylko przy zimnym, przyjdzie czas, że będzie je słychać cały czas...
Jaki procent że nie pogieło zaworów? Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu Połamały sie też dźwignie zaworowe. 0%, siła która uszkodziła wałek i popychacze, nie mogła pozostawić nie tkniętych zaworów i prowadnic.
absolutnie nie było żadnych objawów, wyprzedziłem dwie ciężarówki auto rozpędziło sie gdzieś do 140km było lekko z górki 5 bieg zapięty i bez gazu się toczył żeby wytracić prędkość i wtedy trach bach piłowanie z pod maski jakby ktoś zęba borował, wszystkie lampki jak choinka zaswieciły więc luz i zjazd na pobocze. Takie zaskoczenie. Podobno mogło być...
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Trzeba mieć sprytne palce hehe. Żebyś to dobrze skumał to musiałbyś widzieć a to nie możliwe. Podpowiedź tylko taka że trzeba przekręcić silnikiem tak żeby krzywka nie przyduszała dźwigienki i trochę wcisnąć zawór, ale tylko zawór czyli nie naduszać przez dźwigienkę. No trzeba użyć do tego trochę siły albo masy. Palcem zwalasz dźwigienkę z popychacza...
co za bzdury z nieotwierającym się zaworem. To nie silnik OHV gdzie popychacz mógłby się złamać. Wtryskiwacz wtryskuje i rozpyla ładnie ? Zamienić wtryskiwacze miejscami...
Dziękuję Wam koledzy za pomoc. Postaram się na początku wymienić popychacze na czwartym cylindrze, ponieważ tam komputer pokazuje błąd. Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany panewek. Pozdrawiam, Wojtek.
Witam. Zwracam sie z prośbą o wyjaśnienie moich wątpliwości bo słyszałem dwie wersje a nie wiem jaka jest prawidłowa. Otóż czy przed ponownym włożeniem popychaczy w głowicę trzeba je wcisnąć by olej z nich wypłynął? Czy mozna je poprostu włożyć bez wsciskania?. Pytam z powodu iz padła mi uszczelka pod głowicą i przy zlozeniu i odpaleniu nie chce by...
A coś lepiej słychać z którego miejsca po otwarciu maski bo nagrywanie jak teraz to woła o pomstę do nieba? Ściągniesz pokrywę zaworów to zobaczysz naciąg łańcuszka i górny ślizg bo bocznych to raczej nie dojrzysz ale górny ci też już wiele powie. Do tego kolektor dolotowy ściągnąć i sprawdzić klapki wirowe bo nie wiem czy coś wyczaisz na wyłączonym...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Załóż sobie jakąś suchą rękawicę i na pracującym silniku ściągaj na chwilę i zakładaj kolejno kabel ze świecy. Słuchaj czy po ściągnięciu danego kabla silnik się ucisza. Może to być któryś tłok(zużycie tłoka-zapieczenie, peknięcie pierścienia), sworzeń tłoka lub panewki na jego korbowodzie. Także nadpalony któryś zawór wydechowy(jego przylgnia lub gniazdo)....
to znaczy że bedzie wszystko pazowało? padła uszczelka pod głowica silnik zalał sie woda i przy próbie odpalenia połamały sie popychacze zaworów.. znajomy mówił za lepiej silnik bo uszczelka 320zł + wymiana a mam sprawny silnik za 300.
W Y17DT (Isuzu) są dwa wałki i nie ma VP-44, w X20DTL jest jeden wałek i jest VP-44. CO ZA BREDNIE SIĘ TUTAJ OPOWIADA!!!. Jak sie nie znasz to sie nie udzielaj. Obydwa silniki to jednowałkowe ośmiozaworowe jednostki. i wtrysk bezpośredni? tak ale do komory wstępnego spalania. Wcale Isuzu nie ma 2 wałków i 16 zaworów!!! to jest podstawowa 8 bez hadraulicznych...
Witam. Tak to klekotanie spod klawiatury zaworów to właśnie popychacze hydrauliczne ,wymienić proponuje i zmienić olej i filtr oleju, a co do furczenia sprawdzić cały układ wydechowy czy do wymiany czy do spawania.
Witam opel astra g 1998r 1,6 16v Mam problem z silnikiem pracuje on na trzech cylindrach jeden z cylindrów nie pracuje ponieważ olej zalewa świece i teraz pytanie z skąd? Było sprawdzone ciśnienie sprężania jest ok na 4 cylindrach.Cewka ok wtryski ok.Płyn w zbiorniczku ok nie ubywa.Na wolnych obrotach silnik ma drgania,podczas jazdy więcej spala paliwa.Na...
witam :? Mam mały problem prawdopodobnie z którymś zaworem (stuka )czy jest jakiś sposób na sprawdzenie popychacza hydraulicznego który to, czy metodą prób i błędów wymieniać pojedynczo . pozdrawiam
A ja chciałem dodać od siebie że też mam taką Omegę z takim silnikiem, od 8 (odkąd mam samochód) lat jestem świadkiem takich objawów jak kolega mówi (silnik klepie jak jest zimny) i wg mnie to jest sprawa hydraulicznych popychaczy zaworów...tak maja. Do póki nie dostaną oleju to klepią. Jeżdżę tak od 8 lat i wszystko jest ok. Auto nie bierze oleju,...
Tak, ale tam to było ewidentne. Na ostatniej krzywce było tak rozkręcone że dźwignia wysunęła się ze swojej pozycji. Co ciekawe niczego nie pogięło ani nie połamało, wkręciłem wszystkie śruby na klej i po naprawie. Dzięki za odpowiedź. Mówimy o tych śrubach? https://obrazki.elektroda.pl/7823532600_... Jeżeli tak, to przepraszam za...
Oj koledzy błądzicie a nie kolega goldwinger chyba po to wrócili do łańcucha aby nie było go trzeba wymieniać jak zwykły rozrząd , praktycznie powinien wytrzymać razem z żywotnością silnika ale zdarzają się usterki ale tylko dotyczące napinaczy które są hydrauliczne. Pomimo że to nie moja działka to uważam że usterka jest właśnie w rozrządzie.P Dobrze...
Może to być spowodowane tym, że olej jest ciepły, a co za tym idzie rzadki co ułatwia mu szybkie spłynięcie z hydropopychaczy zaworów. Po ponownym odpaleniu następuje ponowne napełnienie olejem popychaczy i przez chwilę możliwe jest słyszenie stukotu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju tego nie zaobserwowałeś?
bez obrazy, ale jak chcesz wyeliminowac alternator i inny osprzet, to zdejmij pasek i zrób jazde próbna, prądu w aku napewno starczy ci na min 50km, jak nic sie nie zmieni to poprostu bedziesz miał jedna rzecz do sprawdzenia mniej. możesz jeszcze sprawdzic jakie masz cisnienie oleju, miałem taki przypadek w mercedesie sprinterze, ze nie było cisnienia...
Witam, robił ktoś kiedyś coś takiego w oplu 8V?? bo mam do wymiany w moim c20ne a nie chce ruszać głowicy. Na alegro znalazłem taki przyrząd: http://obrazki.elektroda.pl/8766934100_1... ma ktoś coś takiego?? albo wymiary to mozna zrobić samemu wtedy... wciska się tym zawór przez tzw pastylkę czy o podkładkę zaworu?? Bo się zastanawiam...
Wymienić popychacze.
Łożyskowanie wałka w C20NE, jak i krzywki, są smarowane olejem dostarczanym przez trzeci (środkowy) czop wałka, kanałem w obudowie wałka łączącym się bezpośrednio z magistralą olejową głowicy. Popychacze hydrauliczne zasilane są z poziomego kanału olejowego, zakończonego zaworem przelewowym (kulka ze sprężyną) po stronie rozdzielacza pod górnym brokiem....
Wczoraj w warsztacie przeprowadzili dłuzszą obserwacje pracy silnika i przy mierzeniu kompresji okazało się że przy średnio nagrzanym silniku kompresja 1 cylindra była za mała, natomiast przy zimnym i dobrze nagrzanym z kompresja było ok. Stwierdzono że problem jest z zaworami ssącymi na 1 cylindrze które przy średnio nagrzanym silniku nie domykają...
Witam ponownie, auto złożone odpala bez problemu tylko pomimo moich starań i wymian dalej są stuki podejrzewam popychacze zaworów mimo że głowica była u "specjalisty". Ale zanim zacznę wymieniać wolę się upewnić ponieważ stuki są też w misce olejowej lecz wał korbowy panewki wału panewki korbowe i wszystko co najczęściej stuka wymienione, proszę o pomoc,...
Witam wszystkich,mam problem z swoją frotką,mianowicie dzieje sie to że od 1800 obr. do 2200 obr.mam stuki w silniku, popychacze olejowe zaworów wymieniłem wraz z pestkami na zaworach,krzywki wydaja mi sie ok,olej zalany orginalny opel 10w40,a on stuka i już :cry: jak silnik zimny cicho nic nie stuknie jak tylko sie rozgrzeje od razu zaczyna przy tych...
Cześć. Mam taki przypadek. Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem że na krzywkach wałków rozrządu oraz mocniej na dźwigience popychacza mam takie dość mocno widoczne wżery, jakby rdzy. Pytanie, skąd to mogło się wziąć, czy mogę to tak zostawić lub co z tym w ogóle zrobić? Druga sprawa, to czy po zdjęciu łańcuch rozrządu mogę ocenić jego stan? Cała sprawa...
Sprwadż luz. Po zdjęciu pokrywy zaworów sprawdż ile popychacz się wciska. Dopouszczalne to 0,1mm. Jeżeli więcej to popychacz do wymiany. Najlepiej przed tą kontrolą silnik rozgrać do włączenia wentylatora. Nailepiej wciskać za pomoca drewnianego klina. Garb krzywki wału musi być skierowany do góry.
Witam mam problem z silnikem 1.8 16v Eco tec. Silnik chodzi na samej benzynie. Samochód zakupiłem nie dawno i diagnozą mechanika były popychacze zaworów po wymianie na nowe firmy Ina oraz po wymianie rozrządu stuki pozostaly. Olej Gm 10w40 ciśnienie na tłokach 13 13 12 10.5 załączam filmik z pracą silnika. Macie może pomysl co to ? Samochód ma 116 km
najczęściej taki odgłosy pochodzą od zaworów do wymiany hydro-popychacze (szklanki), możliwe że niektóre się przypiekły lub zatkały nagarem.Można spróbować rozruszać w pojedynczych przypadkach ale to kłopotliwe i wtedy dźwięk znacznie zmaleje. W starszych fordach niski stan oleju na bagnecie powodował głośniejszą ich pracę .
W sprawie przerywania wymieniłbym jednak cewke. Przyczyną stuków na wolnych obrotach w tych silnikach są często popychacze hydrauliczne. Warto zdjąć dekiel zaworów i obejrzeć krzywki wałka rozrządu, dźwigienki zaworowe , wreszcie same popychacze warto ponaciskać czy któryś nie jest bardziej miękki od pozostałych. I olej wymienaj nie co 30 a co 15 tysięcy...
Popytaj tu: http://opel.auto.com.pl/forum/index.php?...
Z tym chodzeniem jak diesel to niekoniecznie rozrząd. Z braku oleju mogłeś załatwić popychacze. Zdejmij pokrywę zaworów i obadaj wałki czy nie mają jakiś ubytków. Czasami też pompa wody potrafi dawać taki hałas. Rozrządy to fakt, nie są najlepsze, ale klekot najczęściej występuje na zimnym po odpaleniu a jakby napinacz nie trzymał to czułbyś podczas...
Wygrałem zakład i w nagrodę powiem Ci, ze regulacja ta polega na likwidacji luzu zaworowego poprzez wymianę podkładek w popychaczach zaworów. Japońcy regulują luz w sposób mechaniczny, to Niemce regulują hydraulicznie - hihi. Można wymienić podkładki na podkładki o innej grubości lub zeszliwować podkładki o odpowiednią grubość. To silniki 1,7D (isuzu)...
witam ludzie co wy opowiadacie o regulacji zaworów w kadecie , ( chyba że z lat 80 - stary kańciak) , w kadetach są hydrauliczne popychacze zaworów a nie jakies tam śrubki , a to że ci nierówno chodzi to może być przyczyna nieszczelności na tłokach ( jeśli brał olej to na pewno są conajmniej pierścienie do wymiany , moze tłoki , a może tylko głowica...
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Raczej uważam, ze to popychacz hydrauliczny zaworu. Jeśli tak to nie ma konieczności zdejmowania głowicy - odkręcasz wałek rozrządu i ...masz już na wierzchu. Czy nie zdarza się, że w trakcie uruchamiania silnika, który sobie trochę (kilka-kilkanaście godzin) postał to zawory "zagrają" na chwile ?
ten sam problem mam teraz w bmw 316i i jak kolega wczesniej napisał wyglada to na popychacz któregos z zaworów tak ze układ zapłonowy mozna odpuscic oczywiscie i dobrze było by sie przygladnac przebiegom oscyloskopowym wysokiego napiecia dla pewnosci Dodano po 6 dobrze by było go zapiac do scanera i zerknac co tam komp zaswieci
Miałem okazję zajrzeć pod pokrywę zaworów i wychodzi na to, że rozrząd dobrze ustawiony, a sam łańcuch napięty jak struna. Spojrzałem też na popychacze i widać na kilku leciutkie ryski; na gładzi styku z wałkiem - nie znam tej dokładnej terminologii ;) Poranki coraz zimniejsze i taki chłód niestety nie służy temu silnikowi. Od startu poszarpuje jeszcze...
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Witam, szukam pomocy w temacie mojego samochodu tj opla vectry z silnikiem 1.6 16V z16xe. Szukałem na różnych forach, i u kilku mechaników ale nie mam cały czas odpowiedzi. Problem ? Cykanie przed i po remoncie kapitalnym. Wymieniłem podczas remontu : pierścionki, panewki na korbach(zapobiegawczo), remont głowicy w zakładzie tj : prowadnice, gumki,...
zależy ile kasy masz przeznaczone na zakup. do lpg (jezeli zależy Ci na kosztach) należy szukać od drugiej strony: od silników- najlepiej z łańcuszkiem rozrządu oraz z mechaniczną kompensacją luzu zaworowego (ale tylko nie płytkami lecz tak jak w maluchach- za pomocą sruby i przeciwnakrętki) lub z hydraulicznymi popychaczami (odpadnie regulacja zaworów-...
Ps. Masz na myśli skrzynkę która odpalam auto z kabelków ? Tak Napisz proszę co wymieniałeś w silniku po zerwanym pasku bo ja czasami kupuje takie auta i będę miał zarys czego się spodziewać :-( Ja kupiłem auto we Francji jako "moteur hs" czyli był uszkodzony motor. Cena była dobra to czemu miałem nie skorzystać okazało się, auto przekręciło się na...
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Opel Astra 2 Combi 99r. 1.6 16V Brak błędów Opis- Nagle z dnia na dzień przestał równo pracować na wolnych obrotach. Na światłach staje szarpie i gaśnie. Podejrzenie było ponownie na cewkę bądź świece ponieważ podobnie było przy przepalonej cewce ale jechał max 60km/h. Na początku zamieniłem cewkę na nową originalną problem nie znikł... wykręciłem świece...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Silnik zaczął stukać niedawno, wygląda to tak ze na zimnym oleju stukanie nie jest tak donośne jak na rozgrzanym silniku. Wcześniej był dolany do oleju doktor a po wymianie oleju na czysty stukanie jak by jeszcze bardziej natężone. Poczałkowo myślałem ze to popychacz z racji możliwie słabego ciśnienia oleju. Po zmierzenia ciśnienia okazało sie ze jest...
No więc problem rozwiązany. Kolega mrc_mrc podesłał mi podpowiedź na priv, jak się okazało w pełni trafioną. Otóż winną okazała się uszczelka pod głowicą. Przepuszczała niewielkie ilości płynu do 4 gara, więc po postoju, zanim płyn zgromadzony w cylindrze nie odparował, silnik pracował na 3 gary. Łatwy sposób na sprawdzenie: za każdym razem po zatrzymaniu...
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
odebralem samochod od mechanika ii co do cylindra to zostal jeden zawor wymieniony po dwa popychacze sie rozeszly. A co do gaszenia i zanizania obrotow to juz tego nie ma, jezdzilem dluzszy czas by go rozgrzac i testowalem lecz wszystko jest w porzadku. Jestem milo zaskoczony tym jak teraz jezdzi ;) trzyma obroty caly czas i oplacalo sie wydac troche...
Dobry wieczór, od kilku dni mam problem z Oplem Corsą C1.0 43 kW, Z10XE, 2003, 190 000 km. 1. Objaw 1 (9 dni temu): Dławienie silnika podczas ruszania ze świateł (ale nie przygasanie), opóźniona reakcja na pedał gazu, przy 90 km/h i próbie przyśpieszenia brak mocy, wibracje auta, lekki kangur. Brak check engine. Metodą gaz hamulec wystukany błąd P0130....
pytam bo ostatnio robiłem ale opelka astre i tam tylko krzywki popękały na popychaczach myslałem że może i tu tak bedzie,czyli rad nie rad trza głowice sciagać
I po co czyściłeś , jak nie tam przyczyna. Pozatym teraz parownik może puszczać gaz i zalewać. „'Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa” - Julian Tuwim Solenoid - zanim przeczytałem Twoją odpowiedź, znalazłem taką samą informację na innym forum o innym modelu Astry, czyli reset ECU silnika...
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
Zasadnicza kwestia: stuka na benzynie, gazie czy na obu? Nie zawsze winny jest hydrauliczny popychacz zaworu. Wtryskiwaczom benzyny również zdarza się hałasować. W moim Oplu wali wtryskiwacz na trzecim garze, ale jest szczelny, działa, więc powoduje tylko dyskomfort akustyczny. Najprostszą metodą weryfikacji jest zdejmowanie po kolei wtyczek z wtryskiwaczy...
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Witam, czytałem wiele tematów o podobnej tematyce i tu w tym temacie chciałbym zamieścić jakby dwa wątki odnośnie tego silnika z instalacją LPG, jedna kwestia to KZFR, ich hałasowanie i diagnoza, druga sprawa to sprawdzanie luzów zaworowych gdyż przy LPG jest to ważna bardzo sprawa dla tego silnika. Zamieszczam tu mój film uruchomienie auta po zimnej...
Witam , też kiedyś zrobiłem maszyne parową , trochę większą , w której sów tłoka wynosił ok 5 cm , rozrząd był na 2 mimośrodach , które popychały 2 Zawory zasłaniające (chyba tak się to nazywa) , reszta była wykonana normalnie . Niestety moja maszyna nie wytrzymała 3 Atmosfer z powodu słabego wału korbowego. Teraz mam zamiar budować podobną do mojej...
lasek popychacz zaworów stukać popychacz zaworów hydrauliczny popychacz zaworów
zdjąć taśma skaner gembird klawiatura pobrać firmware gargoyle
kamper instalacja junak światła
Samsung WB600 - Komunikat "Podłącz komputer" po podłączeniu USB Smarowanie wentylatora w piekarniku Samsung - jaki smar wybrać?