Trzeba wyjąć laski popychaczy zaworów i przez otwory po osłonach lasek podnieść szklanki popychaczy.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Co może być przyczyną To co demontaż / analiza ujawni
Kolego aluminiowy jest od dołu czy od góry?? Laska się wytarła bo pewnie był za duży luz zaworowy. Części dotych większych slników tylko w oryginale na zamówienie. Generalnie 2 do 3 dni roboczych.
Zanim się zabierzesz za ustawianie wtrysku i wyciąganie tłoków zmierz kompresję. Jeśli przedmuch z cylindra na uszczelce głowicy jest do kanału odpływowego oleju masz takie właśnie objawy. Możesz na ciepłym silniku zdjąć pokrywę zaworów i odpalić na chwilę silnik, zwróć uwagę czy przy którejś lasce popychacza zaworów nie idzie większa "mgiełka" do góry.
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
Panowie-ma ktoś jakieś skany -schematy -przekrój silnika poloneza? \chciałbym zobaczyć szczególnie,jak wyglądają laski:) popychaczy zaworów.
Witam, proszę o poradę w rozwiązaniu problemu jak w temacie. W 280 dxi wypięła się laska popychacza zaworów ssących 5 cylindra. Po wpięciu jej na miejsce, okazało się, że luzy zaworów są zdecydowanie za duże na wszystkich cylindrach (około 0,6 mm przy normie 0,15 ) a na 5 cylindrze prawie 1 mm Co może być przyczyną? Zaniedbanie w regulacji zaworów-...
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania...
Moje teorie: 1. brak iskry na świecy; 2. problem z paliwem; 3. zbyt mały luz na popychaczu zaworów, po rozgrzaniu laska popychacza się wydłuża i zawory zostają nie domknięte co powoduje brak sprężania.
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
Już to kiedyś przerabiałem. Najlepiej uciąć taki trzpień z zaworu samochodowego albo laski popychacza. Ja właśnie tak zrobiłem i zapomniałem co to wieczna regulacja sprzęgła. Po prostu oryginalny trzpień szybko sie odkształca bo zrobili go z jakiegoś szajs metalu, a co do kulki to radziłbym ją też wymienić na łożyskową odpowiedniej średnicy. Pozdrawiam
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Nakrętki kontrującej na klawiszu nie było? Czy wyciągałeś laskę popychacza żeby sprawdzić czy jest prosta czy tylko tak rzuciłes okiem? Jeśli laska skrzywiła się mogła też wypaść. Przy ustawianiu zaworów pamiętaj, że klawiatura może też być nierówno wyrobiona przy trzonku zaworu.
wyreguluj luz i zobacz jak dziala krzywka przy kreceniu walem. Moze sie okazac ze wyrobiony jest walek rozrzadu/ skrzywiona laska popychacza /zuzyty sam popychacz/wypalony zawor wydechowy
Witam cienki haczyk twardy w otwór gdzie osadzone laski popychaczy i do góry mają wyjść .
Jeżeli wypada ci jak to napisałeś konik z popychacza to dlatego że zaciera się i powstaje tak duży luz że popychacz wyskakuje . Trzeba zdjąć pokrywę zaworów , odkręcić dwie nakrętki M8 , podnieść klawiaturę , zdjąć pierścień segera z końca osi i zsunąć poszczególne elementy . Wyczyścić otwory przedmuchać i poskładać , zamontować do silnika , wyregulować...
Drążki popychaczy zaworów ssących i wydechowych miały różną długość.
Dawno tego nie robiłem, ale z tego co pamiętam, to były tam stosowane dwie różne długości lasek popychaczy - krótsze chyba dla zaw. ssących. Ludzie potrafili je pomylić podczas montażu.
Nie, ja bym nie ryzykował odpalania z wciśniętym zaworem. Trzeba zdjąć głowicę, rozpiąć zamki na zaworach (wszystkich !) i zobaczyć jak poruszają sie w prowadnicach, wybić ten zakleszczony i zweryfikować co spowodowało awarię (zatarcie czy skrzywienie) Przy zdjętej głowicy warto włożyć laski popychaczy do 1 i 4 i zaobserwować kręcąc kluczem czy mijanka...
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź, czy nie zgięło laski popychacza.
Masz w DASie listę błędów, zaznaczasz dany błąd z listy i wchodzisz głębiej klawiszem F3, w F6, F8 masz pomoc. Dodano po 13 (at)vskedzior, dźwignia zaworu bez powodu się nie uszkodzi. Jeśli stukanie to nie wina wtrysku, sprawdzaj rolkę szklanki popychacza, głębokość i skok laski, rolkę pompy wtryskowej. Zmierz ciśnienie oleju manometrem i kompresję...
Odkręć pokrywę zaworów i zobacz czy laski popychaczy chodzą. Pamiętam ze nieraz z tym był problem jak malec długo stał i olej był typu smar :)
Czy jest taka możliwość żeby ciśnienie oleju na jednym popychaczu uciekało przez laskę, która jeżeli dobrze rozumiem jest w środku pusta i przewodzi olej do smarowania dźwigienki zaworowej ? Wyeliminowałem takie ewentualne zdarzenie przez zamianę popychacza zaworu ssącego z wydechowym. Efekt dokładnie taki sam. Czy w hydroszklankach są sprężyny, które...
Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że blaszka w której poruszają się laski popychaczy jest rozerwana i jedna łaska przesunęła się blokując popychacz .Nie wiem jak nazywa się ten element profesjonalnie żebym mógł go kupić.
to po co w ogóle ją wymieniałeś? jak było gorzej od razu to było od razu jechać na reklamację, a przynajmniej zabrać starą pompę i byś najwyżej sam sobie ją wymienił z powrotem. Teraz już jest po wszystkiemu, więc albo kup sobie orginał używkę albo kup nowy orginał i tyle z używanymi pompami paliwa jest jednak ten problem, że jak długo leżą to zagniwają...
Witam Mam wielką prośbę. Poszukuję książki z serii OBSŁUGA I NAPRAWA Ford Transit, lub jeśli ktoś posiada schemat ustawienia rozrządu do transita 2,5d wyprodukowany w IV.1998r. Sprawa jest pilna. Dziś rano wkręcił mi sie w paski kot, tak kot i przez tego stwora mam pogiętę popychacze (niektorzy mowią na to laski) zaworów. Mam cichą nadzieję, że na wymianie...
to sprawdz co zuzyte co wiecej można podpowiedziec bez weryfikacji Zrób fotkę, bo nie znam tego silnika. Możliwe, że są wytarte dźwigienki, coś krzywe(np laska popychacza o ile coś takiego występuje)
Jeżeli nie zmieniasz oleju co 10000 km to moga w maluchu pozapiekać się dzwignie zaworowe ,wówczas wyskoczą laski popychaczy i zawory nie pracują Sprawdzić można to zdejmując pokrywę zaworów.
Witam. Mam problem z Fordem fiesta i jego silnikiem 1.3. Silnik zapala bez jakichś większych problemów lecz chodzi jakby na 3 cylindry, także nie ma odpowiedniej mocy. Po ściągnięciu okazało się, że na 1 i 3 cylindrze (liczę od lewej strony stojąc przed samochodem) nie otwiera się jeden z zaworów. Po dogłębnych oględzinach okazało się, że wykrzywione...
Olej z kanału olejowego jest tłoczony poprzez szklanki popychaczy i laski popychaczy do śrub regulacyjnych /tych od ustawiania luzu zaworowego/ otworem w śrubie jest podawany do dwóch otworów wywierconych w poprzek śruby w połowie wysokości i powinien być tam rowek /przewężenie / następnie poprzez otwór w dźwigni zaworowej i otwór w tulejce smaruje...
Najlepiej daj filmik z pracy zaworów na odpalonym silniku. Może wałek rozrządu się wytarl. To się stało z dnia na dzień czy coś grzebales i tak wyszło. Laski popychaczy nie są krzywe? :D
Podpowiem tylko że cykl pracy silnika D21 to 1-2-0-0. Czyli polowa silnika 4-cylindrowego o cyklu 1-2-4-3. Jesli 1 "w mijance" (4, nieistniejacy, w GMP koniec sprzezania) na 2 mozna dobrze wyregulowac zawor ssacy, ale nie wydechowy, ktory juz sie otwiera. Konsekwencja - zawor wydechowy ma zbyt duzy luz i laska popychacza moze oposcic zaglebienie w...
kolego jest jeszcze możliwość że nie wstrzeliłeś się s laską popychacza i jest ona na stopce która się ślizga po wałku rozrządu a nie w niej. przez co laska popychacza głębiej popycha zawór. opisz dokładniej co było robione w silniku? Bo nie wiem czy taka możliwość jaką opisałem jest w twoim przypadku możliwa. Czy można ustawić luz zaworowy? w sumie...
Rodowód tego silnika sięga lat 20 ubiegłego wieku. Wartość remontowa tego silnika według Deutza to 10000h. Niedbane zajeżdżane silniki osiągają 8000h, dbanie i chuchane ponad 20000h, więc, po co ceramizer? Schemat olejowy Pompa oleju z zaworem -> Wał korbowy z korbowodami ( w 913 korby drążone do smarowania główek korbowodowych) -> Wałek rozrządu i...
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
1/ zdjęcie po lewej To jest odśrodkowy regulator obrotów. Ten wystający biały cycek powinien przy składaniu przylegać do dźwigni regulatora (stalowy pręt zakończony "wiosłem" czyli taki rozklepany, zagięty pod kątem pręt, który przechodzi przez ściankę bloku silnika). Zazębienie z wałkiem jest dowolne - nie na żadne znaki. 2/ zdjęcie środkowe Te "zawory"...
Witam. Przyszły mi nowe popychacze. https://obrazki.elektroda.pl/8780748700_... Jak widać na zdjęciu popychacze trochę się różnią. Są to oryginały dobierane po nr Vin. Długości są takie same, ale różnią się główkami. Laska wylotowa jest w dodatku o 2 mam grubsza. Sprawdzałem to te główki niby pasują do szklanek i dźwigni zaworowych....
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Przy ręcznym kręceniu wałem (obroty b.niskie) popychacze nie muszą stać pionowo (mogą po skosie delikatnym i to jest ułamek mm z ich długości) i też przekłamują Np ustawisz jeden zawór i zapalisz na 2s silnik i zmierzysz ten sam zawór i inny wynik , nie 0,2 tylko 0,3mm . Większych herezji to w życiu nie czytałem. Powiedz mi jakim cudem popychacz będzie...
to nic, że są śrubki, one zostały ze starej konstrukcji, a pod laskami popychaczy są hydrauliczne popychacze. Walczyłem z takim polonezem, jak padły regulatory i zaczęły "klepać" zawory, to podciągnąłem luzy na prawie "0". Na krótko pomogło, potem zaczęły pukać następne, a te które były regulowane podparły sie. Tak więc zabawa nie warta straconego czasu...wymienić...
Panowie byłem i widziałem? Faktycznie gniazda zaworów są troszkę głębsze od oryginału o jakieś 1-1,5mm zastanawiam sie czy regenerować głowice czy kupić nowe bo różnica w cenie 50% poza tym jak sie okazało pękną na 4 tłoku pierścień olejowy a panewki strasznie wytarte a były nowe. Laski popychaczy też były na końcówkach trochę poszczerbione - do wymiany....
Witam, mam problem z swoim Ursusem C 360, leje on olejem przez kolektor, do tego kopci na biało gęstym dymem. Silnik pół roku temu był remontowany - nowy wał, wałek rozrządu, szklanki, laski popychaczy, pompa, współosiowość silnika głowice i tuleje wraz z tłokami zostawił bo były w bardzo dobrym stanie. Lecz po remoncie olej pokazywał się przez kolektor,...
Witam Cóż poczytałem te wypowiedzi temat ciekawy tym bardziej że pracuję w serwisie Skody . Skoro mówisz że coś dupneło podczas dodawania gazu i był to tłumik to moę z czystym sumieniem powiedzieć że raczej zapchany wydech był przyczyą. Dziwię się bardzo że w Feli z silnikiem 1,3 gdyż te objawy występowały jedynie w Felach z silnikami 1,6, po około...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Drogi kolego, walory poznawczo naukowe są dla mnie argumentem i tu się zgodzę że istotnie z tego powodu warto. Zanim jednak kolega konstruktor od skutera to zrobi niech przeczyta moją historię. 8 lat temu kupiłem Dniepra- fabrycznie nowego ! Ponieważ jego osiągi i ogólnie stan techniczny mnie nie zadowalał poczyniłem na początek takie oto zmiany które...
lasek popychacz stukać popychacz zaworów hydrauliczny popychacz zaworów
sterownik ekran nvidia windows telewizor toshiba 26el933g schemat blokady drzwi
instrukcja obsługi silvercrest rch7s52 silvercrest rch7s52
Kospel Wi-Fi Default Password for PPE3, PPE4, EKCO Boilers, C.MI2 Modules Sterownik LPG STAG, KME – tylko ręczne przełączanie na gaz powyżej 70°C, brak automatu