Wymieniałem w silniku na nowe hydro-popychacze INA po odpaleniu tradycyjnie zazgrzytały, procedura napełnienia. Ale mam problem bo po nagrzaniu silnika podparły zawory, ciśnienie oleju w normie osiąga max 5bar. I nie wiem czy to czasem nie przez to że jeszcze w nich jest powietrze i to ono tak robi ze podpiera czy może jednak coś z nimi jest?
Wygląda na zacierający się popychacz hydrauliczny lub realnie lekko podgięty zawór (dopóki zawór się nie obróci i nie podeprze to silnik chodzi prawidłowo).
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Przez to pisałem że lubi podeprzeć zawory. Gniazda są aluminiowe i 'siadają'. Wsuń papier (pasek) między popychacz a trzonek zaworu i obróć wałem na zamknięty zawór. Powinien wyjść bez problemu.
Oki samochód opanowany . Podparła się blaszka która przytrzymuje popychacz w gnieździe klawiatury . Temat zamykam . Dzięki wszystkim za pomoc . Pozdrawiam .
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
to nic, że są śrubki, one zostały ze starej konstrukcji, a pod laskami popychaczy są hydrauliczne popychacze. Walczyłem z takim polonezem, jak padły regulatory i zaczęły "klepać" zawory, to podciągnąłem luzy na prawie "0". Na krótko pomogło, potem zaczęły pukać następne, a te które były regulowane podparły sie. Tak więc zabawa nie warta straconego czasu...wymienić...
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij...
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
instrukcje serwisowe nie przewidują napraw z głową, tylko wymiany Jesli chcesz "naprawiac z glowa", to zastanow sie nad dzialaniem popychacza hydraulicznego. Mysle, ze przestaniesz "wyciskac olej". Ciepłe powietrze zawsze pomaga na podparte zawory do rozruchu Chcialbym uslyszec wyjasnienie tego fenomenu.
Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
Przy 1 cylindrze tak (bo jest włożona blokada gmp), ale z kolejnymi cylindrami będzie mało precyzyjne, nie wiadomo czy dasz radę włożyć szczelinomierz i czy będzie tam 0,50 i czy pokręcisz popychaczami bo zawory mogą być zbyt luźne albo podparte. Zastosuj w/w metodę. Jak ustawisz 1 to kolejny do ustawiania będzie 5, potem 3, potem 6, 2, 4. Ustawisz...
Zdecydowanie za niska, żeby silnik prawidłowo pracował. Mierzyłeś przy odkręconej manetce gazu na max? Teraz trzeba znaleźć przyczynę tak niskiej kompresji, do sprawdzenia: - czy rozrząd prawidłowo ustawiony, - czy klawiatura/mostek z popychaczami/dźwigienkami zaworów prawidłowo założony, - czy zawory nie są podparte (luz zaworowy), - czy kompresja...
witam opiszę całą historię ; samochód przyjechał do mnie z zerwanym łańcuchem więc założyłem nowy rozrząd ,popychacze,dźwigienki i przy okazji olej i zapalił ale już nie chodził na 4 cylindrze więc uznałem że oberwały zawory i są krzywe więc zdoiłem głowice i na pierwszy rzut wszystko ok po rozebraniu okazało się ze zawory są minimalnie krzywe więc...
Kompresję sprawdzałeś na zimnym silniku... obejrzyj wałek (czy krzywki się nie starły i mają odpowiedni skok) i popychacze, sądzę że na ciepłym silniku zawory albo są podparte albo się za mało otwierają. Przeczytaj też to: http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf - wymieniałeś też sterownik tego gaźnika? - czy po dalszym rozgrzaniu do 90*C objawy ustępują?...
Jest regulacja nawet przy hydraulice. Z tego co sobie przypominam (ostatnia regulacja to pewnie z 10 lat tamu, albo i dalej). Przy całkowicie napompowanych popychaczach luzujesz kontrę i wkręcasz śrubę regulacyjną, aż zlikwidujesz luz - jesli jest luz. Jeśli luzu nie ma (tzw. zawory podparte) to luzujesz srubę regulacyjną aż pojawi się luz, a następnie...
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
Podparte zawory, luz zaworowy sprawdzałeś? Jak płytki, śrubka to wyreguluj a jak hydrauliczne to możliwe że zacięty jest popychacz. Możesz mieć takie jaja przy pomiarze kompresji na ciepłym silniku że będzie prawie zerowe ciśnienie.
Witam po długiej przerwie. Temat jest nadal aktualny. Dzisiaj miałem chwilkę i pomierzyłem kompresję: 1 - 18 2 - 7 3 - 11 4 - 11 To był pierwszy pomiar i od razu zrobiłem drugi - wyniki po około 11 na każdym. Za duże ciśnienie na pierwszym jak sądzę może być wynikiem nienabitych popychaczy, za małe ciśnienie na drugim jak sądzę podparty zawór. Silnik...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
sprawdz luzy zaworowe.czasem jest tak,że zawory nie są podparte ale luz jest rzędu 5setek i wtedy pojawia się wypadanie zapłonow ,bo podczas pracy wydechowe sie rozgrzewają przez co wydłużają i podpierają popychacze.
Witam. Skoro kolega chce założyć gaz do auta to mniemam, że chce nim pojeździć jakiś czas. Mimo to radził bym skalkulować koszta, ponieważ naprawiałem już dwie toyoty avensis z tym silnikiem i dokładnie z tego rocznika i obie miały wypalone gniazda zaworowe. Zawory "wpadły" do głowicy do tego stopnia, że zostały podparte przez popychacze i silnik stracił...
Hmm,widziałem gdzieś opinie ,że powinny być twarde i trudno je ścisnąć jeśli są dobre, ale pisali też że miękkie więc w końcu nie wiem. Jak są opróżnione mają być miękkie, w innym wypadku po montażu będą podparte zawory, jedna w wypadku płukania benzyną ekstrakcyjną, możesz śmiało zakupić nowe, bo te będą klepały.
jacek0503 pamiętaj że twój silnik nie ma hydraulicznych popychaczy po założeniu instalacji częściej kontroluj luz zaworowy mam taki sam silnik. Ja kontroluje co 15 tyś w razie potrzeby regulacja. Widziałem już kilka tych silników z podpartymi zaworami, i zawsze to wynikało z niewiedzy użytkowników. Pozdrawiam
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Witam forumowiczów! Od miesiąca się bawię z moją nexia i już nie mam pomysłów. Miesiąc temu zabrałem się za wymianę wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych po złożeniu wszystkiego okazało się ze nie ma kompresji na 3 cylindrach, po czym wyszło że zawory są podparte wiec rozebrałem wszystko na nowo wymieniłem popychacze na nowe głowicę oddałem do sprawdzenia...
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Bardzo proszę Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV). Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na określoną wartość. Po czym poznać, że tłok jest w GMP ? Przede wszystkim...
Możliwe, że popychcze po prostu już kończą żywot. Nic nie jest niezniszczalne. Zmierz dla świętego spokoju ciśnienie na wysokich obrotach, ale tak jak pisałem - nie wierzę w problem tutaj, miałbyś podparte zawory i utratę kompresji a nie klepanie, jeśli problem byłby związany ze zbyt wysokim ciśnieniem. Można znaleźć opisy takich przypadków - podparło...
Silnik odpala średnio tylko na mrozach i wtedy podstukuje. Jeździ bardzo dobrze. Okazało się, że właściciel podał nieaktualne dane, wtryski są orginalne nigdy nie były regenerowane ani wymieniane. Sciągnąłem pokrywę zaworów wszystko wygląda dobrze - nie są zagięte popychacze - żaden nie jest przesadnie luźny - łańcucha napięcie dobre (nie da się go...
to po co w ogóle ją wymieniałeś? jak było gorzej od razu to było od razu jechać na reklamację, a przynajmniej zabrać starą pompę i byś najwyżej sam sobie ją wymienił z powrotem. Teraz już jest po wszystkiemu, więc albo kup sobie orginał używkę albo kup nowy orginał i tyle z używanymi pompami paliwa jest jednak ten problem, że jak długo leżą to zagniwają...
Witam, Mam dokladnie ten sam problem, przejade +/- 5 km i....... nagle pracuje jeden cylinder, CC kaszle i zaliczam POSTOJ. Odczekam kilka minut i czasem chodzi dalej, a czasem przychodze nastepnego dnia, zeby doprowadzic samochod pod dom :/ Straszne uczucie jadac z mysla, ze zaraz sie zatrzymasz, albo jak twoj samochod odmawia posluszenstwa, a stoisz...
popychacze zawory popychacze stukają hydrauliczne popychacze
sterowniki kontrolera sieci asusa nadajniki tmobile ademco express
skymaster 32sh1000 driver power state failure
Brak dźwięku w Medal of Honor na laptopie Prędkość 45 km/h w ciągnikach Zetor - modele i modyfikacje