Ty sobie żarty robisz? Napisałem wyraźnie-są różnej długości! Masz 4 od ssących i 4 od wydechowych. 4 krótsze, 4 dłuższe. I tyle. Patrz na koniki i będziesz wiedział która gdzie idzie.
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
Widze ze niemasz zaufania do mechanika? A,,, zawory sa na popychaczach hydr.
Jeszcze mocniej powiększyłeś tą szczelinę? A jest teraz wyczuwalny luz na popychaczach? Patrzyłeś czy zawory się przypadkiem nie cofają? (to by mogło oznaczać, że któryś jest nie domknięty).
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Musisz się dowiedzieć jeżeli był sprawdzany (rozbierany) w jakim stanie były popychacze, zawory, cylindry, termostat czy jest sprawny, czujnik temperatury. Jeżeli sterownik dobry, wtryski wymienione, pompa wymieniona to tutaj już tylko mechanika w silniku. Jeżdżenie na oleju rozrzedzonym benzyna nie skończy się dobrze...
Witam Chyba masz kosiarkę 4 suw. bo piszesz ze wyciekał olej Pewnie przestawiłeś rozrząd podczas zdejmowania dolnej pokrywy Na trybach są znaki więc łatwo sprawdzić Sprawdz też czy klin koła zamachowego jest na swoim miejscu i pokrywa się z wycięciem na wale i czy podnosi zawory przez boczne okienko(w okolicy tłumika) i przy okazji czy jest luz(zawór-popychacz)
popychacze? zawory klepią? rozrząd przestawiony? za dużo możliwości
Ponieważ nie odpali , bo będą uchylone zawory.
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
Postaram się jutro zajrzeć w ten rozrząd . Zdemontuj pokrywę zaworów sprawdź czy ruszają się popychacze i przy okazji ustaw zawory.
No... Możnaby jeszcze zrobić hardcorowy eksperyment tzn zatkać wypływ wody na króćcu goracej wody (np usunąć popychacz grzybka zaworu albo wsadzić jakiś kawał gumy) i zobaczyć czy pompka spręża powyżej ciśnienia zadziałania zaworu bezpieczeństwa za pompą. Jeżeli przeciśnie tzn że pompka daje radę. Jeszcze pytanko czy zawor na króćcu gorącej wody ma...
Popychacze takie same, przy ABT mogą być inne niż seria.
Poluzować tą niebieską nakrętkę i ustawić wysokość tego białego słupka (na którym jest zamocowany uchwyt popychacza)
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Sam wyciek to pikuś i nie jest przyczyna wylaczania sie kotla. Zapewne wchodzi w stan awarii i świci sie gorna dioda w zespole trzech pionowych diod informacyjnych na panelu czolowym. Przyczyna to najprawdopodobniej pad czujnika temp. C.O., nie wykluczam też padu czujnika CWU. Czyjniki sa te dokladnie takie same ale odpowiadaja za inne dane dostarczne...
Szklanka, popychacz, zawory. Bez rozebrania nic nie stwierdzisz. Rozrząd raczej odpada. Kiedy olej wymieniałeś? Czasem wystarczy wymienić olej i wszystko cichnie.
No ta na 90% zawór wlotowy jest otwarty cały czas i w ciągu jednego cyklu dwa razy zaciąga mieszankę i dwa razy wyrzuca ją do gaźnika. Albo pkazikb1kła sprężyna zaworu i go zablokowała albo poszedł popychacz i też zablokował zawór albo zaciął się konik. Musisz odkręcic pokrywę zaworów i już będziesz wiedział.
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Wykręć swiece wtrysk i zobacz czy aby na pewno masz gmp. pózniej zrób takie samo doswiadczenie jak robisz tyle że na 2i3 tłoku ich gmp ustalisz otworem po wtrysku i sprawdz czy blokuje na mijance w 2i3 jak tak to zawory skopane. z popychaczy olej wycisnoleś???
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
Zna ktoś - jak ustawić popychacze zaworów? Zawory sie ustawia w GMP tloka w koncu suwu sprezania. Czyli po mijance obroc o 360 stopni walem dalej (zgodnie ze wskazowkami zegara). Albo po wykreconym wtryskiwaczu wloz cos do komory spalania i "wyczuj" czy tlok jest w GMP (koniec suwu sprezania). A kamien, hmmm moze jakis srodek czyszczacy wlac do plynu...
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
może być za wysokie Za niskie. O zbyt wysokim tam nic nie ostrzega, po prostu gasną po przegazówce bo popychacze zawory podpierają. cisnienie jest b dobre Wartości podaj i warunki pomiaru.
hehe ja mam bardzo podobny problem i walcze juz z nim od jakiegos czasu vectra 1.8 16v rozbieralem dol, sprawdzalem panewki, pompe, luzy na sworzniach, luzy tlokowe, czyscilem i sprawdzalem popychacze, zawory, stan krzywek walkow i stan stopek walkow,wszystko dobrze a stuka sobie jak stukalo. co do panewek, jesli panewka zostanie obrocona to nie wytrzyma...
Chyba bez wymiany ZAWORU się nie obejdzie bo to nie są ŻARTY !!! Ten zawór ma sprężynę zamykająca go , uszczelkę i popychacz więc uważam że konieczna jest jego WYMIANA bez kombinowania !!!! NIEWYMIENNE, elementy tego zaworu SĄ Tego Powodem . Żadnego NAPRAWIANIA ZAWORU !!
zamykam temat. Auto zrobił mechanik... koszt: 3000 zł usterka: kółko napędzające pasek rozrządu miało ścienty klin i rozrząd stał i znaki ok ale wał i tłoki się obracały... Skutki: połamane zawory, górny remont głowicy popychacze zawory uszczelniacze itp... Na szczęście tłoki nie ucierpiały mocno i mogły być niewymieniane. Pozdrawiam wszystkich i nie...
Janaszek-masz na myśli zawory odcinające z popychaczem?Chodzi mi o przejsciówkę która nie uwolni zaworu serwisowego(tego który siedzi na stałe w klimatyzatorze) dopóki tego nie zechcę. Czyli tak-zakładam przejsciówkę,dokręcam solidnie-nic się nie dzieje.Przykręcam wąż od manometrow-nadal nic się nie dzieje.otwieram zawór na przejsciówce,popychacz popycha...
Nad laską popychacza
Była kolizja wymień popychacze (wszystkie) zawory te co pogięte innej opcji nie ma:)
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Trochę zbyt ogólnikowo powiedziane, bo chodzi współbieżność sygnału między czujnikami. Zasilanie jest wspólnie na styku 2, styk 1 minus, styk 4,5 sygnał. W razie wystąpienia FMI2 jednostka EBS nie rejestruje zwarcia czy przerwy, tylko odchyłkę położenia suwaków w pełnym zakresie ruchu, co też widać na komputerze, lub też idzie pomierzyć: suwaki dają...
Jakie popychacze, jaki zawór :?: O co chodzi :| ? Główny elektrozawór. W środku ma ruchome metalowe walce, które nazwałem popychaczami.
Samoregulatory zaworowe same powinny kasowac luz. Jedynie co mi wpada do glowy to cisnienie oleju czy prawidlowe jest w ukladzie smarowania. Moze to nie popychacze cykaja tylko inny element napedu zaworow.
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Bo kopci na zimnym na niebiesko i wymieniałem uszczelniacze, popychacze, docierałem zawory i grzechem byłoby nie sprawdzić pierścieni czy czasem nie popękane.
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
Być może popychacze zamieniłem miejscami, zawory były docierane dlatego też mógła zmniejszyć się odległość od popychacza ... Jutro ściągne miske i coś pokombinuje. Dzięki za pomoc tym postem.
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Popychacze pracują poza strefą komory spalania, to raczej wygląda na urwany zawór.
Nie każdy ma w domu przyrząd do pomiaru ciśnienia:P. Z tego co zaobserwowałem najpierw jest wtrysk a potem pojawia się iskra. Więc stąd wnioskuję, że otwarcie zaworów dolotowych może następuje w złym momencie i mieszanka nie trafia do komory spalanie, lub jak wcześniej zauważyłem z uwagi na możliwość różnych wysokości wałków i popychaczy zawory otwierają...
poziom oleju sprawdzany kilkakrotnie, jest prawie max. możliwe aby uciekało ciśnienie jak by pękły wałki i popychacze?? zawory zamykają komorę spalania na stałe chyba?? Więc co to za dziwne gulgotanie? takie nie za głośne, może normalna praca?? A pompa oleju na łańcuszku na dole silnika?? Ją za to winić? Tyle niewiadomych... Dziś popołudniem bedzie...
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
No wiec zdialem pokrywe za tlumikiem i okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, dotarlem zawory na 0,2 mm pilnikiem, zlozylem wszystko do kupy i odpalila za pierwszym razem;) dziekuje wszystkim za pomoc ;) jesli ktos ma jakies pytania prosze pisac ;)
Przy 1 cylindrze tak (bo jest włożona blokada gmp), ale z kolejnymi cylindrami będzie mało precyzyjne, nie wiadomo czy dasz radę włożyć szczelinomierz i czy będzie tam 0,50 i czy pokręcisz popychaczami bo zawory mogą być zbyt luźne albo podparte. Zastosuj w/w metodę. Jak ustawisz 1 to kolejny do ustawiania będzie 5, potem 3, potem 6, 2, 4. Ustawisz...
wałek,popychacze,wtryski,zawory i szklanki Popychacze hydrauliczne a szklanki to to samo tylko inna nazwa, pompo wtryski tylko do wymiany o ringi. Robiłem niedawno taki remont Szklana 100zł sztuka x8 Wałek 800zł panewki wałka 150zł. Uszczelniacze 30zł komplet x4 Mogą dojść rolki popychacza pompo wtrysku.. O dole się nie wypowiadam bo ja oceniałem po...
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Witam. W samochodzie z powodu uszkodzenia napinacza łańcucha przeskoczył rozrząd, 3 zawory wygięte konkretnie, na pozostałych 6 widać ślad po kontakcie z tłokami. Dodatkowo popychacze dość mocno zużyte. Pytanie mam takie, czy wymienić same zawory, popychacze i ten nieszczęsny napinacz, czy lepiej kupić drugą używaną głowicę, a o tej zapomnieć?
1. Napęd rozrządu. 2. Zawory. 3. Popychacze. 4. Głowicą lub jej uszczelka - teoretycznie. 5. Całkowicie zatarte tuleje - teoretycznie. 6. Pierścienie - teoretycznie jest taka możliwość.
Witam mam problem z odpaleniem mojego fiata. Otóż problem wygląda następująco: przy obracaniu kołem pasowym i przy odpalaniu skrzypi coś spod pokrywy zaworów i wypada również jeden konik z popychacza zaworow. (Zawory ustawione) Gaźnik czyściłem, zapłon ustawiony, (wymienione styki) Olej jest. Proszę o pomoc.[/b][/tex]
Witam ten silnik to CVH LJF/LJE? 1.6 EFI to chyba ten 77kW czyli setka koników przerzucona a jeździ się jak by to była wypoczynkowa moc. Te silniki to jakieś dziwne są kolega też coś narzekał na ale nie wiem czy na popychacze czy zawory coś tam działał więc zapytam może coś Ci podpowie.
Zamieniłem i dalej to samo.
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
Mialem 1,6 w golfie i jettce ale tam była hydraulika i wydaje mi się że wszystkie silniki miały popychacze.
Trzeba sprawdzić czy dochodzi olej na klawiaturę. Montowane w końcówce produkcji poloneza importowane walki rozrządu były marnej jakości. Wycierały się krzywki a potem uszkadzały hydrauliczny popychacz. Sprawdź czy zawory równo się chowają.
Sprawdź jeszcze ciśnienie, zawory (popychacze) i czy jest dobry katalizator ( nie zapchany) Pozdrawiam.
witam często taki objaw wywołany jest niedomykaniem zaworów. Problem znany w Mondeo do 97r.Wymienia się 8 popychaczy i zawór nadmiarowy oleju.kosz w ASO ok 2500zł
Jeżeli nie zmieniasz oleju co 10000 km to moga w maluchu pozapiekać się dzwignie zaworowe ,wówczas wyskoczą laski popychaczy i zawory nie pracują Sprawdzić można to zdejmując pokrywę zaworów.
Zawory. Hydrauliczne popychacze zaworów do wymiany. Może należy przemyśleć udrożnienie kanałów olejowych i należy sprawdzić ciśnienie pompy oleju.
Po parametrach w co mozna celować? Zacznij o remontu głowicy. Zawory, popychacze, prowadnice, gniazda pompek. Potem pompy do regeneracji, regulacja, ustawienie kąta ( dawki ) i jeśli ma ciśnienie jako takie na garkach to będzie dobrze.
Witam, jeśli nie to forum to proszę przenieść temat Otóż posiadam glebogryzarkę jak w temacie. Wczoraj normalnie odpaliła po zimie za pierwszym razem, popracowałem nią około 40 min i zgasiłem. Po upływie 20 minut chciałem odpalić a ona nic nawet nie stęknie, pojawiły się objawy jakby coś w środku silnika trzeszczało tak jakby spadł zerwał się łańcuszek...
Witam. Pisze z zapytaniem czy stosowal ktos do silnika dodatek do oleju który regeneruje popychacze i zawory wycisza stuki itp. Specyfik firmy Motul. Kupiłem ale stoję przed tym silnikiem i nie wiem czy nie przyśpieszę jego śmierci. Specyfik dostępny na allegro. Proszę o radę. Nie chce jeszcze wymieniać silnika.
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Witam!! Tak jak pisali koledzy wymień przewody podciśnieniowe.Jednak moim zdaniem to wałek rozrządu,popychacze, ewentualnie zawory sprawaiają te problemy.Odkręc pokrywe gaźnika i dodaj gazu.Jeśli zawory się niedomykają podczas przegazówki gaźnik będzie wyrzucał paliwo górą. Pozdrawiam PUFAN!!!
Wymienili tylko popychacze twierdząc że zawory dobre samochód ma przejechane 280tyś. Tak mam syntetyczny 5W50 Valvoline .
Otóż nie wszystkie sprężarki mają, bardzo szczelne zawory, konstrukcja mojej wyklucza taką możliwość. Moje zawory docierałem na szkle papierem ściernym 1200 + pasta polerska. Mimo to nie trzymały małej kompresji (sprawdzane ustami :) )(ich budowa, płytkowa, nie daje dobrego długiego uszczelnienia, a tylko chwilowe podczas pracy tłoka). Dodatkowo jeśli...
Po mojemu to popychacze hydrauliczne już siadają. Ale nie robiłbm tragedii bo jeśli po nagrzaniu cichną to nie jest jeszcze tak źle. Jeśli klepały na ciepłym to już gorzej. P.S Jeśli to wystąpiło po zmianie oleju (wzceśniej było cicho) to może zmieniłeś rodzaj oleju i ten ma inne parametry (gęstość, lepkość) i zaczeły klepać a wcześniejszy olej lepiej...
Czasami wystarczy wymiana oleju i zmiana na inny i popychacze potrafia sie uspokoic.
zwykle są takie same te zabezpieczenia, ale to niema znaczenia, załóż jak było, weź pilniczek iglaczek płaski wsuń między zawór a popychacz (w tym przewężeniu) i szuraj aż uzyskasz luz ok 0.15 - 0.20, zwykle tam luzu już niema wcale i przez to tak beznadziejnie te silniki chodzą
Rzeczywiście kolega ma rację jest to rzeczywiście wyjątek że nie ma ten silnik hydraulicznej regulacji zaworów, Na stronie nissana znalazłem taki wpis ,, W silnikach beznynowych MR20DE uprzejmie informuję, iż informacje zawarte w instrukcji użytkowania pojazdu są poprawne. W tym silniku jest ręczna regulacja zaworów (dokładnie: popychaczy). Jednakże...
Przed pierwszym odpaleniem założyłem klucz na wał i kręciłem pomału. Wszystko pracowało lekko, silnik na popychaczach to widać ładnie jak zawory się otwierają i zamykają.
Możesz dać zdjęcie tych dźwigienek? Cudów nie ma, coś jest źle złożone, przecież popychacz ani zawór się nie naciągnął. Jesteś całkowicie pewien, że rozrząd jest dobrze ustawiony i tłok nie uderza w zawór, czy tylko tak Ci się wydaje? Tłok zdejmowałeś? Uszczelka pod głowicą jest oryginalna.
Moje teorie: 1. brak iskry na świecy; 2. problem z paliwem; 3. zbyt mały luz na popychaczu zaworów, po rozgrzaniu laska popychacza się wydłuża i zawory zostają nie domknięte co powoduje brak sprężania.
.Czasem się trafił zatarty zawór przelewowy i pompował popychacze,ale po postoju takie coś na chwilę ma ciśnienie i nawet odpala.Jednemu rozleciał się kat i śmieci poszły z pulsacjami przez EGR do cylindra.Podlazło pod dwa zawory,ale żeby na czterech cylindrach to mało prawdopodobne. Też obstawiam przestawiony rozrząd. Bez kombinacji da się określić...
może być spowodowane złym ustawieniem tzn wałek przestawiony na tyle że zawory się nie pogną ale tłoki będą dotykać grzybków (będą ślady na tłokach) a uderzenia tłoka o zawór będą się amotryzowały na hydraulicznym popychaczu tak ustawiony silnik chodzi głośno (klepie) i nie chodzi zbyt długo (albo pęka zawór albo popychacz tudzież wałek rozrządu na...
A czy czasem w konikach nie ma popychaczy hudraulicznych?
Tak, dokładnie ten sam dźwięk. Tak, dolny zawór, gdy jest odpięty, grzechotania/stukania nie ma. Powoli kończą mi się pomysły: wtryski, rozrząd, panewki (sprawdzone), pompa oleju, zawory VANOS, cewki, świece, hydro popychacze i koniki zaworów. Koła VANOS zostały wymienione bez rezultatu.
Może Ci sięzawiesza hyydrauliczny popychacz i uchyla zawór ssący lub wydechowy. widziałem taki numer w Kadecie i Golfie.
a probowales odpalac silnik i nasluchiwac go bez paskow pomocniczych?? sprobuj... to moja metoda warsztatowa, bez uslyszenia tego stuku cieszko bedzie go zlokalizowac... czesto w tych silnikach padaja popychacze lub zawory maja luzy w prowadnicach, juz to kiedys cwiczylismy... no chyba ze ten stuk wyraznie dobiega od strony rozrzadu...
Tylko nie kupuj chińskiego wałka, bo na nim odpali i zaraz zgaśnie, nie opróżniają się popychacz i podpiera zawory
wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało Na nowe? zatkany kanał dopływu oleju do popychacza??? Może być.
Do sprawdzenia zawory i popychacze hydrauliczne (prawdopodobnie któryś się zawiesza lub się rozsypał)
Kolizyjny, ale przeważnie popychacze są pogięte i w 90% pomaga sama wymiana bez demontażu głowicy. Zdejmiesz pokrywę zaworów i będzie widać.
Zawory miałem nierozebrane. Tylko bez popychaczy i wałka. To teraz muszę rozebrać i dotrzeć zawory i zeszlifować trzonek, jeśli będzie za ciasno bo zawór opadnie?
Dedukuj kolego, to ty stoisz przed sprzętem. Zawór koliduje z tłokiem, ale tylko na drugim cylindrze. Ewidentnie przestawione fazy rozrządu, przynajmniej na drugim cyl. Albo źle ustawiony rozrząd na kołach albo coś z wałkiem rozrządu. Teraz ustawiasz na znaki, ale nie wiesz czy wcześniej jak było dobrze też było na znaki. Coś wymaga zmiany, bądź wymiany....
Jak "chłopak się zna", to pewnie wie, że w tym silniku zazwyczaj idą tylko dźwigienki, więc pewnie założył nowe i na resztę nawet nie spojrzał... w zasadzie to w jakiej kwestii masz wątpliwość? Jakie mogą być przyczyny, że hydro-popychacz otwiera zawór przy nominalnym ciśnieniu oleju albo raczej dlaczego zawór się nie domyka mimo braku nacisku dźwigienki?...
Kolega owik Potrzebne szkolenie w dziedzinie popychaczy hydraulicznych ! . Popychacze powinny być opróżnione aby podczas uruchamiania zawory nie zderzyły się z tłokami . Puste popychacze i tak powodują otwarcie zaworów wznios zaworu jest wówczas mniejszy jednak umożliwia uruchomienie , nie opróznienie popychaczy owocuje problemami z uruchomieniem -...
Chodzi Ci o regulacje luzów zaworowych? W GSI są popychacze hydrauliczne i się nie reguluje luzów, tylko wymiana popychaczy raczej.
JA W SWOIM POLDZIE MIALEM PODOBNY PROBLEM, OKAZALO SIE ZE DZIWNYM STRAFEM PEKLA MI TA TAKA KOPULKA MALA Z POPYCHACZA. I TAK JAK WYŻEJ, ZDEJMIJ POKRYWE I SIE WSZYSTKIEGO DOWIESZ, OD STRONY KLAWIATURY DOSTANIESZ SIE BEZ PROBLEMU DO POPYCHACZY I ZOBACZYSZ ZAWORY. PAMIETAJ NA ZIMNYM SILNIKU ;).
Za długie śruby głowicy Sugerujesz zbyt mocno splanowaną głowicę? Nie wydaje mi się. Ja miałem kiedyś taki przypadek, co prawda w innym silniku że musiałem robić głowicę po zerwaniu paska, za mocno splanowali mi głowicę ale śruby nie okazały się za długie, za to popychacze i zawory nie zamykały się. Nic nie pomogła grubsza uszczelka.
Nie łudź się że to tylko uszkodzony popychacz hydrauliczny, najprawdopodobniej masz wypalony zawór. Uszkodzony regulator hydrauliczny powoduje brak prawidłowej kompensacji luzu, czyli zawór "klapie".
zawory czy popychacze hydrauliczne? popychacze mogą dzwonić przez ok minutę jeżeli dzwonią cały czas to wymień olej - jeżeli nie pomoże to popychacze do wymiany
Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania...
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
popychacze podparły zawory astra popychacze oleju popychacze
żarówka piekarnika bezpiecznik zewrzeć telewizor danfoss starter
zamrażarka przeszklona zamrażarka przeszklona
Schemat modułu PC5.04.20.300 pralki Amica - gdzie znaleźć? Niebieskie podświetlenie kierownicy Fanatec - co oznacza?