Sam stosuję magnes i widziałem szklanki wyciągane magnesem po ok 50tys. i nic. Natomiast przeciwnikom tej metody proponuję przyssawkę z powodzeniem zastępuje magnes.
Trzeba wyjąć laski popychaczy zaworów i przez otwory po osłonach lasek podnieść szklanki popychaczy.
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Lotosa można śmiało lać tylko do padlin które nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów.
Raczej nie powinno być nic więcej uszkodzone, sprawdź tylko czy popychacz zaworu nie jest skrzywiony.
Chodzi mi o górę nie dół silnika w jakim stanie są mocowania popychaczy zaworów ewentualnie wygląd samych zaworów
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
Dzień dobry. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć z jaką częstotliwością pracuje wtryskiwacz oraz popychacz zaworu w silniku diesla? Nie wiem czy dobrze rozumiem ale gdy silnik ma np 900 obrotów to chodzi o obroty wału tak? Dwa pełne ruchy wału to jedna praca wtrysku, jedna popychacza zaworu wydechowego i jedna praca popychacza zaworu ssącego. Czyli każdy...
Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy...
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Wałek demontujesz bez zdejmowania misy olejowej, aczkolwiek olej zlać musisz. Druga opcja jeśli szklanki do wymiany przygrzewasz (przyspawujesz) pręciki i wyciągasz.
Kolego aluminiowy jest od dołu czy od góry?? Laska się wytarła bo pewnie był za duży luz zaworowy. Części dotych większych slników tylko w oryginale na zamówienie. Generalnie 2 do 3 dni roboczych.
Witam W trakcie jazdy spadła krzywka od zaworu ssącego, włożyłem krzywkę i cały czas zawór jest otwarty no i nie można odpalić. Silnik kręci ale popychacz w ogóle się nie rusza, nieumożliwiając odpalenie. Co może być przyczyną i jak to naprawić.
Musisz sprawdzić czy działają zawory. Za gaźnikiem jest odma, po jej odkręceniu są widoczne popychacze. Odkręć gaźnik, potem dekielek odmy, obracając wał ręką,sprawdź czy popychacze zaworów się poruszają. Luz pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu, powinien wynosić, 0.2 mm dla ssącego i 0.3 mm wydechowego. Zapamiętaj ustawienie dźwigni regulatora obrotów,...
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Witam kolego T5 1.9 105 KM 300.000 KM ja miałem takie same objawy jak ty.I powiem ci tak że do wymiany są wszystkie 4 uszczelniacze na pompowtryskach koszt to 470 złotych w serwisie.Oraz będę niedługo zmieniał popychacze zaworów bo przez to auto na jałowym biegu nie równo pracuje i koszt tego mi powiedzieli ponad 850 złotych za komplet 8sztuk.
Według danych jakich posiadam to miało by się to nazywać szklanka popychacza zaworu. Co do jakich to są to zawory regulowane. To masz złe dane - szklanka to nazwa potoczna, prawidłowo to jest właśnie popychacz. Zwykły, pasujący nawet z silnika 115C. Jeśli są zużyte dna, obowiązkowo wałek rozrządu do wymiany.
A to benzyna, diesel?
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Do regulacji zaworów konieczny jest mikrometr listkowy. Nie pamiętam dokładnej nazwy. Zasadniczo...
Jak jesteś nauczony, to podrzuć jakieś materiały jeśli masz, chętnie poczytam i dowiem się czemu pneumatyka się nie nadaje. To interesujący temat a nie wszyscy mają taką wiedzę jak Ty, dlatego zadają takie pytania. Chyba fora od tego są żeby podyskutować. PS. Wiem co to silnik bezkolizyjny.
Popatrz na koło pasowe wału korbowego czy nie ma bicia bocznego. To zazwyczaj świadczy o poluzowaniu się koła rozrządu na wale korbowym ( pisał o tym kolega mechanik33). Z mojego doświadczenia to najczęstsza przyczyna takiego zachowania tych silników.
Zna ktoś - jak ustawić popychacze zaworów? Zawory sie ustawia w GMP tloka w koncu suwu sprezania. Czyli po mijance obroc o 360 stopni walem dalej (zgodnie ze wskazowkami zegara). Albo po wykreconym wtryskiwaczu wloz cos do komory spalania i "wyczuj" czy tlok jest w GMP (koniec suwu sprezania). A kamien, hmmm moze jakis srodek czyszczacy wlac do plynu...
W tym silniku zaworów się nie reguluje. Robi się tylko nastawę wstępną po wymianie popychaczy. Ich wymiana wiąże się ze zdjęciem głowicy, planowaniem, wymianą uszczelek, śrub itd. Dlatego chciałem tam wsadzić coś co pojeździ chociaż 30-40 tysięcy.
Witam, mam autko Midlum 280 dxi w którym w wyniku wypracowania klina doszło do obrócenia szklanki popychacza zaworów. Niestety oprócz krzywki wałka rozrządu doszło do uszkodzenia gniazda szklanki a ściślej rowka prowadzącego klin szklanki w bloku silnika. Czy może ktoś zna adres w Polsce gdzie można zregenerować takie gniazdo? Pozdrawiam Piotr
Przepraszam Moderatorów. http://sklep.intercars.com.pl/
Przyczyna była taka, że dźwigienka pękła. Czasem się zdarza. Wymienia się tą pękniętą, plus ewentualnie wkładkę poprzez którą naciska ona zawór i tyle. Nawet głowicy nie trzeba zdejmować do tego.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki. 2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować. 3) Zapewne tak, na...
Witam, zakupiłem używany sodastream. Miał być niemalże nowy. Jak się okazało uszkodzone ma gniazdo mocowania butli CO2, a dokładniej brakuje w nim uszczelki oraz iglicy/popychacza zaworu w butli. Czy mogę taką część dokupić? Pierwsze zdjęcie poglądowe drugie realne .
4Bary
gdzie masz ten luz jak ruszasz zaworem na boki czy luz ten masz między popychaczem a trzonkiem zaworu? jeśli to drugie to raczej masz źle wyregulowane luzy zaworowe,jeśli to pierwsze to masz wytarta prowadnicę
jest to model 1.6 benzyna 4 cylindry, 8 zaworów, 74 kW (100 KM)
Witam wszystkich.Mam powazny problem z moim escortem.Mianowicie miałem wode zamiast płynu chłodniczego i jak tylko przyszły mrozy odrazu spusciłem całą wode i zalałem płynem.Po prubie odpalenia pękły popychacze zaworów.Kupiłem nowe i znowu Pękły nawet niewiem z jakiego powodu.Po raz kolejny załozyłem nowe ale boje sie ze znowu pękną.Mam pytanie czy...
Panowie ja mam lagune 1.8 8V i mam cykniete nieco ponad 300tys i od ponad 50tys mam taki problem ze na zimnym silniku przy obrotach około 3-4tys słychac strasznie wałek rozrzadu tak jakby miał luz lub wpadał jakies wibracje ale nie ma na bank.i czego to moze byc winna? podejrzewam pompe oleju ze moze juz byc padnieta i to nie prawda ze reno cos tam...
Witam mam takie pytanie miałem ostatnio taką sytuację że popychacz zaworu się przesunął z zaworu wydechowego i przed poprawieniem tego miał na cylindrze 0bar i mam pytanie ile może się zawór doklepac bo nadal nie chodzi silnik jak powinien
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Witam, Warsztat mechaniczny wymienił w moim aucie pompowtryskiwacze oraz wałek rozrządu ze szklankami oraz panewkami. Po wykonaniu jazdy testowej w dniu odbioru auta stwierdzono wadliwie zregenerowany jeden z pompowtryskiwaczy (silnik wibrował w pewnym zakresie obrotów). Po demontażu pompowtryskiwaczy dostałem wiadomość, że 7 z 10 szklanek (nowe elementy,...
Witam mam problem ponieważ wziąłem się za wymianę popychaczy zaworów w motorze Yamaha tw 125 popychacze były pęknięte. Zostało mi tylko wymienić popychacze na nowe ale nie wiem jak je zdemontować siedzą one na takich jakby tulejach których w żaden sposób nie idzie z środka wyciągnąć czy ktoś się bawił w taki motor albo ma podobny i wie jak to zdemontować?
Zwróć uwage ma stan tapicerek - jak bardzo jest powycierany fotel kierowcy, czy nie były zmieniane gumki na pedałach, jak wyglada kierownica, jak wajha zmiany biegów wygląda. No i to co mówił przedmówca, czyli podłużnice, stan blachy pod tapicerką, postaraj sie też zajżeć gdzieś w połowie auta żeby wyczaić czy to nie jest przeszczep, stan bagażnika....
Brak błedu sugeruje problem z pompa paliwa w baku, czasem trzeba wymieć cały kosz pompy. Te silniki są tez wrażliwe na zużycie popychaczy zaworów (szklanki) co może sugerować nierówną pracę na jałowym.
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
Wielkie dzięki, sprawdzę to w sobotę, bo wtedy mam wolne. Wyczytałem też coś takiego: Jura D-E-ENA-J-S-WE-Z-GIGA Silnik krokowy zaworu spustowego - UCL13N04B1UZ12 Silnik krokowy zaworu spustowego jest odpowiedzialny za ściskanie pręta popychacza zaworu spustowego, aby umożliwić przepływ kawy przez grupę zaparzającą. Jeśli silnik krokowy ulegnie awarii,...
Tak miałem na myśli popychacze zaworów (szklanki)
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
Moje teorie: 1. brak iskry na świecy; 2. problem z paliwem; 3. zbyt mały luz na popychaczu zaworów, po rozgrzaniu laska popychacza się wydłuża i zawory zostają nie domknięte co powoduje brak sprężania.
A masz znak GMP na kole magnesowym ?, Zresztą ustawisz GMP tłoka bez problemu i wałek rozrządu tak aby obie krzywki (ich wzniosy) były symetryczne przeciwległe do popychaczy zaworów
Witam. To jest podkładka regulująca luz na popychaczach zaworów.
Stukanie stukaniu nierówne. To może być napinacz, pompa wody, KZFR czy popychacz zaworu. Na odległość to tylko gdybanie.
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Zawory. Hydrauliczne popychacze zaworów do wymiany. Może należy przemyśleć udrożnienie kanałów olejowych i należy sprawdzić ciśnienie pompy oleju.
czy do wymiany hydraulicznych popychaczy zaworów w silniku 1.4 - 50 kW AME listopad 2000 r. trzeba zdjąć głowicę?
Kolega szuka w tym, co wymieniał. Szczególnie przyjrzy się kolega popychaczom zaworów. Luzy zaworowe ustawione?
A wymieniałeś wraz z głowica popychacze zaworów?
ten otwór na samym środku jest otwór na rurkke, która prowadzi olej do głowicy i smaruje popychacze zaworów. To trzeba zaślepić.
masz racje te luzy sie reguluje chyba ze auto jest na wtrysku ale nie ten rocznik.Regulacja wyglada tak popuszczasz kontry na zaworach az zrobi sie luz miedzy popychaczem a zaworem,potem dokrecasz popychacz do zaworu az luz zanika i teraz wazne.. trzeba wykonac napiecie wstepne czyli dokrecasz popychacz o 1obrot i 25 stopni kontra nakretki i zrobone...
Popychacze zaworów wymienione, nowy olej 10w40 zalany. Nadal to samo... Co może być przyczyną?
Żadnego popiskiwania na nagraniu nie słyszę, jedyne co słychać to hałasujące popychacze zaworów.
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Kolego luki01.02 jak poradziłeś sobie z tym problemem bo też mam podobny problem. Na wolnych obrotach ciśnienie oleju 0,5 - mierzone manometrem wkręconym na miejsce czujnika. Smok czysty. Panewki idealne. Pompa oleju jak nowa. Jedyny co znalazłem to patrząc na popychacze zaworów przy dwóch widziałem większe wycieki "bokiem" (miedzy głowicą a popychaczem)....
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Popychacze zaworów są hydrauliczne.
A jak powinien być zamontowany tłok ? strzałką w stronę otworów na popychacze zaworów czy strzałką w stronę omawianej wyżej zębatki? Dzięki za pomoc,czekam na odpowiedź.
Panewki, popychacze zaworów, koło dwumasowe, wałek rozrządu (jeżeli to PD), uszkodzony wtrysk.
Być może źle dobrany wałek rozrządu. Popychacze zaworów też wymienione?
Ewidentnie masz uszkodzony któryś z popychaczy zaworów(hydrostosy)
We wszystkich silnikach z wtryskiem paliwa słychać głośniej lub ciszej cykanie wtryskiwaczy paliwa. Słychać w Seicento i w Fordzie, w wielopunkcie i w jednopunkcie. Popychacze zaworów słychać jak silnik jest zimny i wtedy słychać charakterystyczne stukanie które po chwili ustępuje (jeżeli są popychacze hydrauliczne)
To "stukanie" to regulator hydrauliczny popychacza zaworów, na razie bym się tym nie martwił, dopiero jak zacznie walić na rozgrzanym silniku trzeba wymienić.
Panowie-ma ktoś jakieś skany -schematy -przekrój silnika poloneza? \chciałbym zobaczyć szczególnie,jak wyglądają laski:) popychaczy zaworów.
Drążki popychaczy zaworów ssących i wydechowych miały różną długość.
Dźwięk diesla wskazywał by na popychacze zaworów.
Popychacze hydrauliczne. Potocznie hydroelementy. Luz sie sam reguluje
Z tym silnikiem nie jest dobrze. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć natychmiast po uruchomieniu silnika, a nie po 30 sek. Faktycznie silnik może być do remontu lub wymiany, bo nie wiadomo co mogło się porobić z braku ciśnienia oleju. Mogą stukać panewki, i popychacze zaworów o ile są hydrauliczne, nie wiem nie znam tego silnika. Tak czy siak,...
mi tak klekotało jak sie zużyły hydrauliczne popychacze zaworów. po ich wymianie ucichło. a tłoki to raczej ci sie nie przewrócą :D
Oby to były tylko zużyte hydrauliczne popychacze zaworów do wymiany [url=http://www.zssplus.pl/transport/bud...
Witam. Zmień olej albo wymień popychacze hydrauliczne a przestanie klekotać ci pod deklem zaworów.
Tak chodziło mi o popychacze zaworów. A wiec jesli niektóre da wcisnąc się palcem to znaczy ze cos z nimi nie tak?
W tym modelu sa chydrauliczne popychacze zaworów a przedmówca miał chyba na mysli chyba przesuwniki wałków rozrządu a swoją drogą pomyśl o wymianie rozrządu pozdrawiam
Proponuje osłuchać pokrywę zaworów stetoskopem. Jeśli hałas pochodzi z tej okolicy, wymień hydrauliczne popychacze zaworów.
Jest przesunięcie koła na klinie, nie odpalałeś przypadkiem silnika bez noża. Zapłon jest opóźniony, skutkiem jest strzelanie w tłumik. Koło magnesowe musi być przesuniętw w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Luz mierzy się szczelinomierzem, dostęp do popychaczy jest po odkręceniu prostokątnej pokrywy, która jest za tłumikiem. Mierzy sie luz między...
Jeżeli ten otworek w odmie zatka się to potrafi nieźle walić olejem do filtra. Podobny otworek w podobnym (nie takim samym jak na zdjęciu silniku, ale jaki typ to nie pamiętam) spotkałem, było to chyba w jakimś 3,5 konnym silniku Briggsa w klapce zakrywającej popychacze zaworów, ale nigdy bym nie pomyślał że to "zawór odmy", zawsze wychodziłem z ałożenia...
"Splanuj" o 3 mm głowice i o tyle samo popychacze zaworów. Przybedzie ok 10 kM !
To nie jest moto doktor. Przynajmniej nie jest napisane. Pisze tylko ze poprawia lepkość oleju czysci zatarte przytarte stukajace popychacze. Nic tam nie pisze ze do zajechanych silników. To jakaś nowość firmy Motul specjalnie do popychaczy zaworów. Moj silnik nie bierze oleju tylko stuka cos w głowicy mech mówi ze to popychacze poza tym komputer wykazal...
Polecam artykuł [url=http://www.fsoautoklub.pl/?action=t... popychacze zaworów w polonezie
Problem z napinaczem? Może to też nie łańcuch tylko popychacze zaworów, może olej spływa z magistrali (zawór zwrotny w podstawie filtra oleju) i po odpaleniu przez kila sekund silnik nie ma oleju.
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie.
Brak podstawowej wiedzy na temat budowy i naprawy silników spalinowych. Zawory ustawia się w punkcie GMP pomiędzy suwem sprężania/pracy lub przy krzywce ustawionej naprzeciw dźwigni/popychacza zaworu - w zależności jak producent nakazuje. Ustawianie zaworów pomiędzy suwem wydechu/ssania jest niedopuszczalne z powodu tzw. współotwarcia zaworów.
znajomy powiedziaŁ że raczej chodzi tu o rozrusznik,a nie o ustawienie zaworów,poniważ ma on hydrauliczne popychacze zaworów.
kasuje luz miedzy zaworem a wałkiem w głowicy. jest on osadzony w aluminiowej dzwigience. jezeli jest nie sprawny slychac takie cykanie,jak sie jezdzi z niesprawnym potrafi peknac dzwigienka. prosze sobie wpisac w google: 2.5dci popychacz zaworu
odkręcić sprężyna na popychaczach zaworów Dobre, dobre. ale gdzieś kilka razy słyszałem że w masterze sie głowicy nie zrywa to zapytaj tam gdzie słyszałeś te głupoty.
Nie na 100% ale prawdopodobnie padają Ci hydrauliczne popychacze zaworów(samorególatory luzu zaworowęgo.
Sprawdź ciśnienie w cylindrach i świece jak wyglądają po odpaleniu jak jest zimny po krótkiej pracy. Może to być wtryskiwacz albo hydrauliczny popychacz zaworów, sprawdź czy podaję iskrę na wszystkich cylindrach na zimnym
Wymieniałeś w nim pasek rozrządu? W tych silnikach ustawienie na znaki nie jest łatwe, trzeba blokować wałki rozrządu, aby się nie przesunęły po odbezpieczeniu napinacza. Cewki też mogą się psuć, ale jest to rzadkie zjawisko. Może być również czujnik położenia wałka rozrządu i najgorsze popychacze zaworów.
A jaką częstotliwość ma ten klekot? Bo łańcuch to raczej grzechocze. Mogą to być w Twoim przypadku popychacze zaworów, może nagraj to?
A to cykanie, o którym piszesz, to czasem nie szklanki (hydrauliczne popychacze zaworów)? Teraz słyszysz tylko przy zimnym, przyjdzie czas, że będzie je słychać cały czas...
A może ren stuk pochodzi z zatartego hydraulicznego popychacza zaworów. olej w silniku wymieniałeś ?.
Tam jest pewnie łańcuch rozrządu,jak jest wyeksploatowany ,to mogą występować takie objawy. Zbyt duże luzy zaworowe też mają wpływ na pracę czterotaktów.Kiedyś jak rozebrałem silnik motopompy Honda ,okazało się że popychacze zaworów[dźwigienki ]były zrobione z wytłaczanej blachy,która po prostu się poprzecierała w miejscach styku z zaworami[szok, Honda...
kolego, napisz jaki masz silnik, rodzaj oleju i czy klekoczą ci popychacze zaworów na wolnych obrotach
popychacze zaworów przebiegi popychacze zaworów montaż popychacze zaworów renault
pamięć piekarnik medion internetowy mixer pioneer
vaillant usterki obrotomierz cinquecento sporting
K176IE5 - Europejski odpowiednik CD4020B lub HEF4020B Jak zaprogramować płytę główną Vestel 17MB170?