Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Co do oleju to silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów (przy tym przebiegu, pewnie już do wymiany), więc nie radzę lać tam oleju mineralnego. Te silniki brały olej nawet przy mniejszych przebiegach, te 0,3l/1000km można uznać za normę. To że z odmy lecie mgła oleju to norma i zawsze przepustnica jest cała zapaćkana olejem. Taka uroda tego silnika....
Wrzuciłbyś te pliki na YouTube... za dużo zachodu z czekaniem, zapisywaniem. Chodzi jak zimny diesel z przebiegiem 200+ tys. km ;) klekoczą popychacze zaworów. Wciskasz gaz do spodu przy 1000 obr/min ??? (...) No to powodzenia z takim stylem jazdy Co w tym złego - nie bój nic, sterownik silnika nie pozwoli "zrobić mu krzywdy".
Popychacze wymieniłem na nowe i nic się nie zmieniło. Jest to problem większości TDI o dużym przebiegu.
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że...
ten sam problem mam teraz w bmw 316i i jak kolega wczesniej napisał wyglada to na popychacz któregos z zaworów tak ze układ zapłonowy mozna odpuscic oczywiscie i dobrze było by sie przygladnac przebiegom oscyloskopowym wysokiego napiecia dla pewnosci Dodano po 6 dobrze by było go zapiac do scanera i zerknac co tam komp zaswieci
U mnie kontrolka się zaświeciła (zwykłe 1.2 - nie 12 V ale przebieg podobny) ale było już za późno. Auto faktycznie od dłuższego czasu dziwnie chodziło - lekko kopało czasami gasło na wolnych. Okazało się że uległy zatarciu szklanki popychaczy zaworów wydechowych na dwóch baniakach i w pewnym momencie skład spalin był tak paskudny że komputer zaświecił...
Olej zmieniany niedawno, przebieg niewielki ok 2-3 tkm, dokładnie nie powiem jaki ale napewno Castrol diesel 10W40 - zalewany raczej pod max dlatego że stuka któryś z zaworów - prawdopodobnie uszkodzony popychacz...ciśnienie nie sprawdzane.
Witam autko zrobione mechanik zalał mi Liqui Moly MoS2 i jest super cisza pod maską,10W40 do przebiegu 230 tyś. jest ok tak mi powiedział. Na zakończenie tematu chciałbym poznać wasze opinie na temat tego oleju.Pozdrawiam.
Witam. Również mam podobny problem. Volvo XC70 2,4 D5 185 KM, przebieg 490 000 km. Po dłuższym postoju 2-3 dni po uruchomieniu falują obroty (700-800), silnik się dławi i mocno trzęsie, raz kiedyś zgasł nawet. Jeśli dodam gazu na 1100-1200, pracuje normalnie. Taka sytuacja trwa kilkadziesiąt sekund, potem pracuje w miarę równo. ALE od dłuższego czasu...
O II ma zawieszenie wielowahaczowe, silnik 105KM jest trochę za słaby (ja mam 90KM w Puncie z silnika 1.3), choć w 2-3 osoby bez bagażu spokojnie daje radę. Silniki BXE miały problem z wycierającymi się i obracającymi panewkami na wale i wycierający się popychaczami zaworów. Mój ojciec ma krajowy egzemplarz OII FL z przebiegiem ponad 180 tys. km - wedle...
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
Może masz padnięte popychacze.Posiadam komplet takich popychaczy po przebiegu 15tys.km. więc jakbyś kiedyś był w okolicy to mógłbym ci je sprezentować, mnie tylko zawadzają.Wysyłka raczej nie wchodzi w grę ponieważ zaraz po demontażu zanurzyłem je w oleju, gdzieś kiedyś usłyszałem że spoczywanie "na sucho" im nie służy.
Przy ręcznym kręceniu wałem (obroty b.niskie) popychacze nie muszą stać pionowo (mogą po skosie delikatnym i to jest ułamek mm z ich długości) i też przekłamują Np ustawisz jeden zawór i zapalisz na 2s silnik i zmierzysz ten sam zawór i inny wynik , nie 0,2 tylko 0,3mm . Większych herezji to w życiu nie czytałem. Powiedz mi jakim cudem popychacz będzie...
witam, kupiłem ostatnio fiata stilo z uszkodzonym silnikiem, ma takie objawy: - silnik chodzi nierówno - na 3 cylindry - błąd 305- brak zapłonu na cyl. 4 (przebieg 190) Zmierzyłem kompresję na 4 cyl i wyszło 0. podłączyłem spręzone powietrze do cylindra i powietrze wali do kolektora wylotowego. Pytanie: - czy jest szansa że uszkodził się popychacz zaworu...
Rozdzielczość muszę utrzymać na poziomie mniejszym niż 0.1mm przy skoku max 10mm - czyli sterowanie można załatwić DACiem 8-bitowym, ale to inna dyskusja. Sprężyna powrotna... Najprostsze rozwiązanie w tego typu konstrukcjach np. [url=http://media.popularmechanics.com/i... Z tym, ze traci się kontrolę nad przebiegiem położenia...
Ile przebiegu i jaki olej lejesz do silnika? Jeśli chcesz wymienić popychacze musisz się liczyć z wymiana rozrządu. Rozrząd kompletny zamiennik około 220 zł., oryginał około 270zł., popychacze jak kolega wyżej pisał 50 za sztukę czyli za komplet 800zł., uszczelka pod pokrywę zaworów 60 zł.,to za części masz już około 1100 zł. Plus robota myślę że około...
cześć. Mam problem, mianowicie silnik przypomina nieco diesla, a konkretnie: -po odpaleniu słuchać z silnika jakieś stuki ( na ssaniu kiedy są większe obroty, kiedy silnik się zagrzeje i pracuje bez ssania nie ma stuków) -stuki pojawiają się przy większych obrotach, jazda na trasie jest przez to dość uciążliwa -głośne stuki pojawiają się przy ruszaniu...
Przy okazji może ktoś z kolegów doradzi mi w sprawie oleju silnikowego. Jaki olej lać do dafów EURO 5? Mam dafy w przebiegach 550-1100 tys km. Aktualnie używam oleju Silverlines Energy Strong LS CJ-4 10w-40 Dodano po 2 Czy ktoś z kolegów mógł by mi podać jakie powinny być wysokości krzywek na wałku i średnice rolek w szklankach?
Czołem forumowicze! Jestem Mateusz, nie udzielałem się jeszcze w tym dziale, choć na forum od ładnych paru lat, często czytam ;) Zamontowałem ostatnio gaz do swojej Corolli E12, 2002r, 1.4 VVTi. Wtryski HANA2000, Stag Qnext+, AC R02 i muszę wyregulować zawory. Przebieg to 120tys (raczej pewny, auto od znajomego). Jeden: czy mogę kupić gdzieś popychacze...
Witam Nie mam większych problemów z instalacją LPG w swoim Lanosie 1.5/8V, którym przekroczyłem 200 tyś. km, w tym 150 tyś. km. na gazie. Wymieniłem raz uszczelkę pod głowicą, oraz komplet naprawczy reduktora. Instalacja jest drugiej generacji. Mam możliwość nabycia Lanosa z przebiegiem 150 tyś.km, ale z silnikiem 1.6/16V, również z instalacją LPG drugiej...
Witam, Fiesta mk7 z silnikiem 1.4i SPJA. Problem to dosyć głośne stuki dochodzące z pod pokrywy zaworów. Przebieg to 196 tyś km. Auto zapala normalnie, moc jakby też ma. Stuki słyszalne przez cały czas, czy Moje pytanie, czy to możliwe że wszystkie szklanki padły od razu czy przyczyna leży może gdzie indziej. Może zły olej zalano, może zbyt niskie ciśnienie...
Witam, Niedawno zauważyłem, że przy dodaniu gazu słychać pod pokrywą zaworów nieprzyjemne klekotanie. Temperatura ciepły/zimny nic nie zmienia. Silnik jak to R6, pracuje równiutko i jest żwawy ;) Nie słychać charakterystycznego cykania jak przy padniętych popychaczach. Jedynie nieprzyjemne klekotanie słychać przy wkręceniu na obroty. Jakby małe chińskie...
Wymień szklanki i będziesz miał spokój. A tak na marginesie masz M50 z Vanosem czy bez, bo jeśli masz Vannosa i jeśli ma zużyte uszczelnienia też będzie cykał. Miałem M50B25 bez Vanosa i panewki wałków rozrządu trzymały nominał a motor rozbierałem przy przebiegu 718 000 km. Do tego przebiegu w motorze wymieniłem jedynie 4 szklanki. Jeśli olej był wymieniany...
Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi sie na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km...
Witam!!!!Mimo dobrze wyregulowanych zaworów,jest taka mozliwosc że w zaleznosci jak ułozy sie szklanka popychacza z płytka moze dochodzic do słyszalnych odgłosów pracy zaworów,inne rozwiazanie i praca jest przy samoregulatorach które ciagle stykaja sie z wałkiem rozrzadu.Prosze tez sprawdzic poziom oleju,nie patrzac na ten wskaznik elektroniczny na...
Walcze z takim samym problemem ale w silniku 2,4D AAB z transportera T4. Walcze juz jakiś czas z tym a na artykół trafiłem dziś , ciekawa lektura, ale ja doszedłem do wniosku juz wcześniej , że bez zdjęcia głowicy żadnymi płókankami problemu nie rozwiążę. Zrobię jeszcze jedną próbę z szklankami które miałem w innym aucie , które na pewno mam oryginalne,...
Odpowiedź jest krótka: te typy tak mają Typowa usterka CC 900. Najprostsze rowiązanie: należy wymienić wszystkie samoregulatory luzu przy popychaczach zaworów (8 sztuk po ok 40zł o ile się nie mylę są ich 3 rodzaje) lub całą oś z dzwigniami. Można dokonać korekty regulacji wstępnej (o ile jest w Twojej wersji) Szczegółowy opis w książce Obsługa i naprawa....
Witam, mam nadzieje że ktoś jeszcze przeczyta temat... Mam plusa z1997 roku, z h-popychaczami... Wczoraj nagle zaczęły mi te popychacze stukać i stukają na zimnym i gorącym non stop, silnik nie wygląda na słabszy a tak naprawdę to staram sie mu nie wciskać i ostrożnie jeździć w granicach 2tys obrotów, przewaliłem różne wątki i zgłupiałem już... wiem...
no to znowu obejrzałem mine i pojechałem ja ogladac az do rybnika http://moto.allegro.pl/item452553838_fia... auto niby przejechało od wymiany oleju ok 6000km a tam popychacze wala jak by miało przebieg ponad 300 000km co sie okazało auto oleju nie miało brakowało ponad 3 litry gdzie wchodzi do niego 4l pytanie co sie z nim stało?...
Witam! Ja też mam ten sam problem co misio. Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce. Błedów brak. Zastanawiające , jest jednak to , że jak odepnę czujnik wału korbowego to też odpala a chyba nie powinien oczywiści na ciepłym silniku bo na zimnym albo po nocy to trzeba kręcić i kręcić i dopiero po dłuższym czasie odpali. Świece, przewody, czujnik...
Witam, pacjent jak w temacie - CC 700 - wersja z katalizatorem i gaźnikiem Aisan. Przebieg 90k Problem ze stukającymi zaworami w tym silniku miał chyba każdy posiadacz tego autka. Niestety natrafiłem na egzemplarz wyjątkowo denerwujący. Zaczęło się dosyć niewinnie od stukających popychaczy podczas uruchamiania silnika po postoju. Później problem nasilał...
Przeglądając fora, widziałem, że dość dużym powodzeniem cieszy się instalacja BRC, okazało się, że w moim mieście jest jedna firma co takowa instalację zakłada, dokładnie to BRC sequent 24. Koszt instalacji to 2900, ale podobno w tych hondach nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów i dodatkowo trzeba instalować lubryfikator jego koszt to dodatkowe...
Ciśnienie sprawdzałem trzy razy na pierwszym cylindrze. Za każdym razem zero. Poczytałem troche na temat opinii o tym silniku i wysoko prawdopodobne że wypaliło któryś z zaworów. Ponoć nawet przy przebiegach ok 50tys km zdarzało się wypadanie zapłonów. Mój ma przejechane 300 tys. więc i tak dobry wynik. Rozrząd mam już zdjęty i sprawdzone walki z popychaczami...
Ich nie będzie słychać. Objaw jest taki - mimo braku jakichkolwiek innych przyczyn silnik nierówno pracuje kiedy jest zimny, po rozgrzaniu usterka mija bez śladu albo pozostaje bardzo lekka nierównomierność pracy. Natężenie rożne, w ciężkich przypadkach pojawia się usterka wypadania zapłonów na nieokreślonym cylindrze. Usterka bardzo powszechna w silniku...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. ... Silnik ten jest wyposażony w hydrauliczne kasowniki luzu zaworów...auto było eksploatowane na oleju Orlen Lubro Gas ( auto jest na gazie) 15W40 jest to olej mineralny... Obecnie chciałbym półsyntetykiem lub syntetykiem. Ewentualnie jeśli trzeba, to wypukam silnik jakimś płukaczem dostępnym w sklepie... Proszę...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Mam Poloneza 1994r instalcja gazowa 1996r. Na oryginalnym silniku 1,5 GLE (gaźnik) zrobił 197000km i chodził do 2007r później wymieniłem go na silnik Rovera. Unikaj jazdy poniżej 2000 obr. chwilowo 6000obr. mu nie zaszkodzi, najgorsza jazda to wysoki bieg i małe obroty, mój stary silnik po takim przebiegu można było skręcić na wolnych obrotach do 400obr....
Art.B i Ostsyl, jesteście pewni że wiecie o czym piszecie? Bo mi się wydaje że nie za bardzo. Jeśli słychać "terkotanie" to najprawdopodobniej popychacz hydrauliczny się skończył (albo pękła sprężyna któregoś z 4 zaworów), w każdym razie trzeba zajrzeć pod dekiel. Dodano po 3 Poza ciśnieniem sprężania sprawdź, czy masz na tym cylindrze iskrę, ew. wymień...
No właśnie luz zaworów uznałem za możliwą przyczynę. W końcu silnik ma duży przebieg a pewnie nigdy nie był on regulowany. W sumie też francuzi musieli dodatkowo skomplikować regulację, trzeba zdjąć wałek rozrządu i popychacze i dopiero jest dostęp do podkładek regulacyjnych. Jedź teraz do serwisu... Dobra tylko sprawdzę luz. Ostatnio robiłem przegląd...
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
mam pytanie odnośnie zerwanego paska rozrządu w 406 1.8 16V pasek zerwał mi sie na swiatlach przy ruszaniu ( moja wina powinienem wymienić po 50tys zwłaszcza ze samochód kupiony parę miesięcy temu ) wracając do tematu silnik byl na małych obrotach kiedy sie zerwał i nie zdazyl nabrać prędkości. teraz mechanik ocenił sprawę tak trzeba kupić 16 zaworów...
Witam. Mam problem z charakterystycznym wyciem w okolicy silnika w moim passacie b5 1.9tdi 110km. przebieg 290tyś. Skrzynia manualna pięcio biegowa. Wycie wystepuje podczas jazdy na biegach 3,4,5 bynajmniej na tych jest najbardziej słyszalne przy obrotach 2000 na mniejszych jak i na wiekszych obrotach ustaje. I wyje tylko podczas obciąrzenia np. jadac...
Raczej pogratulować Polakowi braków obsługowych. Przecież jeździ to po co coś robić jak się z...e to się naprawi. Szkoda, że jako użytkownik na poziomie 40 nie potrafiłeś pomóc i wnieść nic do sprawy. Samochód nie ma braków obsługowych , jest w moich rękach od 6 lat oleje filtry regulacje zaworów itp. robione według planu serwisowego a olej i filtry...
Objaw jest następujący, silnik stuka podczas pracy, stuk jest na 4 cylindrze, po osłuchaniu go stetoskopem wychodzi, że to hydro popychacze na 4 cylindrze. Jednak po zdjęciu pokrywy zaworów i odpaleniu silnika na 3 cylindrach olej jest poprawnie rozprowadzany, natomiast na 4 cylindrze brak smarowania. Na wałku widać lekkie przytarcie i przebarwienie,...
Myślę,że komputer różni się tylko mapą,wiec nie powinno być problemu. Natomiast zaślepka zaburza pracę a w tych silnikach praca EGR jest widoczna przez system. Świece można łatwo sprawdzić. Odłącz wszystkie przewody od świec. Wykorzystaj żarówkę od reflektora przedniego 55Wat. Podłącz do niej dwa przewody. Jeden z przewodów podepnij do + akumulatora...
A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol: Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika https://streamable.com/1t5x07 widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje przewody nowe sentecha zmieniłem...
Witam! Ostatnio mam problem z VW Touranem a mianowicie z jego mocą... Jeżdżąc spokojnie wszystko jest ok, ale gdy depnę pedał w podłogę i przekroczę 3500 obr/min silnik przechodzi na tryb awaryjny i nie mogę przekroczyć 3000obr/min. Po takim zachowaniu silnika pojawia się błądy: 04268 - nie wiem co oznacza... 08851 - P2293 Fuel presure regulator valve...
Witam. Miałem ten sam problem w Felicii z 95 roku. Mechanicy z autoryzowanego serwisu twierdzili, ze jest to normalne, ponieważ wynika to z konstrukcji skrzyni biegów, a właściwie systemu rozprowadzania oleju wewnątrz. Olej znajduje się na dole skrzyni i w czasie jazdy zostaje zabierany przez koło zębate do góry i scieka po rynience wyprofilowanej w...
Popękane krzywki wałków rozrządu. Czy ktoś spotkał się z podobną awarią lub wie co się tu mogło stać? Renault Megane I po lifcie, rocznik 1999, silnik 1.6 16v K4M, 79 kW, 110 KM, automatyczna skrzynia biegów typu DP0, przebieg 231 000 km. Podaję dużo informacji ponieważ nie wiem, które mogą się przydać, bo nie mam pojęcia co się stało z moimi wałkami...
Witam. Niestety praktycznie wszystkie Becie w Polsce mają grubo po 260 tyś przebiegu i praktycznie nieobsługiwane silniki (tzn. nie serwisuje się ich tylko jedzie do 'znachora' jak coś nie działa :( ) Ja miałem taki problem że obroty falowały prawie zawsze a jak było zimno to szły po odpaleniu do 2000 i silnik gasł zaraz potem albo nie dało sie jechać....
Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to...
Witam temat wygląda następująco. Kolega wymieniał zmieniał sobie pasek rozrządu i wszystko było ok do wymiany paska. Pomimo takich upałów jakie były tego lata to jadąc po trasie temp wahała się w granicach 80 stopni w ciągu dnia a w nocy to ledwo co 70 przekroczyła. Wiele razy jeździłem tym autem i wierzcie mi że wentylator dopiero się załanczał gdy...
Witam wszystkich! Niedawno nabyłem tytułowego passata B3 z silnikiem 1.8 o oznaczeniu PF (107KM, wtrysk digifant). Wszystko byłoby super, gdyby nie kilka problemów najprawdopodobniej właśnie z układem wtryskowym. Silnik ma najprawdopodobniej oryginalny przebieg 196tysięcy - wnioskuję po tym, że ciągle jest oryginalny pierwszy tłumik w wybitą datą bliską...
Witam, proszę o podpowiedź bo trochę błądzę od mechanika do mechanika, a każdy ma inną teorię. Trochę będzie esej, ale się trochę zamieszało. Żona posiada Chevroleta Cruze 1.8 benzyna 140km z 2012r - silnik A18XER - popularny ECOTEC Euro 5 (przebieg 240kkm) Po odpaleniu zawsze trochę klekotał przez parę sekund. Na forach wyczytałem, że zawory olejowe...
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez problemu, na luzie samochod chodzi caly czas bardzo ładnie (45 minut...
Jest trochę tego : http://www.ojelectronics.pl/SI%C5%81OWNI... Sterowanie napięciem 0-10V na trzecim kablu. Albo Heimeier: http://www.tahydronics.com/pl/Produkty-i... Sterowanie po trzecim kablu napięciem 0-10V, 2-10 V, są też wersje z magistralą EIB...
popychacze zaworów popychacze zaworów zaworow popychacze zaworów montaż
zespół parzenia interfejs optyczny licznika zasilanie konwertera multiswitcha
Jak zmierzyć rezystancję elektromagnesów? Brak świateł obrysowych w Fiat Ducato Euro 6 2023