w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Witam kolego T5 1.9 105 KM 300.000 KM ja miałem takie same objawy jak ty.I powiem ci tak że do wymiany są wszystkie 4 uszczelniacze na pompowtryskach koszt to 470 złotych w serwisie.Oraz będę niedługo zmieniał popychacze zaworów bo przez to auto na jałowym biegu nie równo pracuje i koszt tego mi powiedzieli ponad 850 złotych za komplet 8sztuk.
Musisz sprawdzić czy działają zawory. Za gaźnikiem jest odma, po jej odkręceniu są widoczne popychacze. Odkręć gaźnik, potem dekielek odmy, obracając wał ręką,sprawdź czy popychacze zaworów się poruszają. Luz pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu, powinien wynosić, 0.2 mm dla ssącego i 0.3 mm wydechowego. Zapamiętaj ustawienie dźwigni regulatora obrotów,...
Witam, Warsztat mechaniczny wymienił w moim aucie pompowtryskiwacze oraz wałek rozrządu ze szklankami oraz panewkami. Po wykonaniu jazdy testowej w dniu odbioru auta stwierdzono wadliwie zregenerowany jeden z pompowtryskiwaczy (silnik wibrował w pewnym zakresie obrotów). Po demontażu pompowtryskiwaczy dostałem wiadomość, że 7 z 10 szklanek (nowe elementy,...
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Popychacze hydrauliczne. Potocznie hydroelementy. Luz sie sam reguluje
Witam. Zmień olej albo wymień popychacze hydrauliczne a przestanie klekotać ci pod deklem zaworów.
1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki. 2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować. 3) Zapewne tak, na...
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
jeżeli po regulacji zaworów auto zaraz, niemalże od razu " rozklekota" się na zaworach ( znowu duże luzy), to przeżegnaj się.Silnik trzeba wyjąć, wałek + wszystkie popychacze rolkowe do wymiany.Wada fabryczna pewnej serii silników.Rolki w popychaczach się rozlatywały wskutek wady produkcyjnej.
Popatrz na koło pasowe wału korbowego czy nie ma bicia bocznego. To zazwyczaj świadczy o poluzowaniu się koła rozrządu na wale korbowym ( pisał o tym kolega mechanik33). Z mojego doświadczenia to najczęstsza przyczyna takiego zachowania tych silników.
W tym silniku zaworów się nie reguluje. Robi się tylko nastawę wstępną po wymianie popychaczy. Ich wymiana wiąże się ze zdjęciem głowicy, planowaniem, wymianą uszczelek, śrub itd. Dlatego chciałem tam wsadzić coś co pojeździ chociaż 30-40 tysięcy.
Witam, zmuszony byłem rozebrać rozrząd i na nowo ustawiać luz zaworów odpowiedzio 0.25 0.20 Przed tem luzu w ogóle nie było no to byłem w szkoku. Silnik trząsł drgał i co nie tylko. Teraz silnik ma mega siłę nie drży ale grają zawory. szperałem ile mają być luzy to wszscy mówią że się nie ustawie po jest hydraulicznie. A w tym silniku sa popychacze...
Nieumiejętne wyciskanie psuje popychacze więc jak nie masz praktyki to lepiej nie, tym bardziej że zamin poskręcasz wszystko to sprężyny zaworów zrobią tą robotę, ewentualnie wydłuż czas do rozruchu o 2 piwka i nie będzie problemu.
Postaram się jutro zajrzeć w ten rozrząd . Zdemontuj pokrywę zaworów sprawdź czy ruszają się popychacze i przy okazji ustaw zawory.
Jak jesteś nauczony, to podrzuć jakieś materiały jeśli masz, chętnie poczytam i dowiem się czemu pneumatyka się nie nadaje. To interesujący temat a nie wszyscy mają taką wiedzę jak Ty, dlatego zadają takie pytania. Chyba fora od tego są żeby podyskutować. PS. Wiem co to silnik bezkolizyjny.
Kolizyjny, ale przeważnie popychacze są pogięte i w 90% pomaga sama wymiana bez demontażu głowicy. Zdejmiesz pokrywę zaworów i będzie widać.
Sciągasz obudowe rozrządu,, wyciągasz klawiaturke i popychacze a samoregulatory wyciągasz zagiętym drutem. Przy okazji propnuje obejrzeć wałek rozrządu.
Przepraszam Moderatorów. http://sklep.intercars.com.pl/
Witam wszystkich.Mam powazny problem z moim escortem.Mianowicie miałem wode zamiast płynu chłodniczego i jak tylko przyszły mrozy odrazu spusciłem całą wode i zalałem płynem.Po prubie odpalenia pękły popychacze zaworów.Kupiłem nowe i znowu Pękły nawet niewiem z jakiego powodu.Po raz kolejny załozyłem nowe ale boje sie ze znowu pękną.Mam pytanie czy...
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. Ja mam na podnośniku z22se po kolizji rozrządu i poszło tylko 8 ssących zaworów - koszt 800 zł (wymiana zaworów,prowadnic,uszczelnien, planowanie, szczelność itd.) No i jeszcze 2 tłoki pękły, ale sądząc po ich wyglądzie to nie była pierwsza kolizja :D
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Jeżeli odpala i pracuje na wszystkie cylindry to źle ustawiona pompa , ustawienie na czujnik zegarowy rozwieje twoje wątpliwości .Dla pewności zmierz ciśnienie sprężania Dwa dni temu zjechał taki u mnie z warsztatu , po wkręconym pasku wielorowkowym .Standardowo głowica do zrzucenia , ślady zaworów na tłokach więc głowica do szlifierza,okazało się że...
Sam stosuję magnes i widziałem szklanki wyciągane magnesem po ok 50tys. i nic. Natomiast przeciwnikom tej metody proponuję przyssawkę z powodzeniem zastępuje magnes.
Kolego luki01.02 jak poradziłeś sobie z tym problemem bo też mam podobny problem. Na wolnych obrotach ciśnienie oleju 0,5 - mierzone manometrem wkręconym na miejsce czujnika. Smok czysty. Panewki idealne. Pompa oleju jak nowa. Jedyny co znalazłem to patrząc na popychacze zaworów przy dwóch widziałem większe wycieki "bokiem" (miedzy głowicą a popychaczem)....
Dzień dobry. Wymieniałem uszczelkę głowicy w 1.0 BoosterJet. Kompresja przed wymianą 2/0/2 bar. Po wymianie na każdym cylindrze 4/4/4 bar, na próbie olejowej około 6,5 bar. Samochód nie odpala, ale dostaje paliwo i iskrę. Głowica była planowana, zawory nie ruszane. Znajomy mechanik doradził, że mogą to być podwieszone zawory i jego zdaniem przyczyną...
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie.
Do wymiany popychaczy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów no i oczywiście klawiaturę-wałek z dżwigienkami i tymi popychaczami
Zawory. Hydrauliczne popychacze zaworów do wymiany. Może należy przemyśleć udrożnienie kanałów olejowych i należy sprawdzić ciśnienie pompy oleju.
WItam mam swojego cc700 i od pewnego czasu zaczął tracić moc i dzisiaj się za niego wziąłem. Mianowicie przy ok 3000 obr zaczyna przerywać i strzelać w wydech. Oblukałem wlewająć paliwo do gaźnika że z ruru dolotowej wywala na zewnątrz czyli zawory. Zdjąłem dekiel zaworów i wszystkie są twardo podparte i nie mają luzu boje się że się nie zamykają. Nawet...
Witam. Posiadam renault espace 4 z silnikiem 2.0 dci o mocy 150 KM. Niedawno usłyszałem dziwne dudnienie takie głuche dochodzące z filtra powietrza. Po przestudiowaniu wielu postów osób zmagajacych się z podobnym problemem stawiam na uszkodzone hydrauliczne popychacze lub wytarty walek rozrządu. To co mogłem na ten moment zrobić to zajrzałem tyle ile...
Hej, myślę, że to będzie najlepszy dział do mojego tematu. Może zrobię tutaj z tego małą relację prac i dziennik kosztów :) W skrócie, powoli i własnymi siłami odbudowuje, odgruzowuje i przywracam do sensownego stanu Audi A6 C5 z 99r. Silnik AQD 2.8 B+G, w manualu. Aktualnie, z racji krzywego zaworu ssącego w jednej z głowic, mam je obie zrobione już...
Tak miałem na myśli popychacze zaworów (szklanki)
Z tym silnikiem nie jest dobrze. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć natychmiast po uruchomieniu silnika, a nie po 30 sek. Faktycznie silnik może być do remontu lub wymiany, bo nie wiadomo co mogło się porobić z braku ciśnienia oleju. Mogą stukać panewki, i popychacze zaworów o ile są hydrauliczne, nie wiem nie znam tego silnika. Tak czy siak,...
To może być wina oleju (ciśnienia).Trzeba przebadać czy czasem na zimnym oleju nie dochodzi do sytuacji w której popychacze zaworów nie dostają zbyt wysokiego ciśnienia co powoduje ich uchylanie. Nie wiem jak jest zbudowany zawór nadmiarowy i czy czasem nie jest sterowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Jeśli dochodzi do jego zacięcia w pozycji...
Witam Pewnego dnia na wolnych obrotach pękła mi dźwigienka popychaczy zaworów w głowicy, Mam pytanko jak myślicie jaka mogła być przyczyna tej usterki. Wymieniłem dźwigienkie i popychacz jeden. Drugie pytanko czy powinienem od razu wymienic wszystkie popychacze i dźwigienki.
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Żadnej śruby nie urwało. Po urwaniu paska kręcono jeszcze długo rozrusznikiem. Ułamało stopkę od dźwigni, a śruby wszystkie oryginalne. Silnik 4224 Mth. Nie rozbierany od nowości. Tam nie ma możliwości źle założyć blokady. Dodano po 3 popychacze w esy floresy
Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi się na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km...
We wszystkich silnikach z wtryskiem paliwa słychać głośniej lub ciszej cykanie wtryskiwaczy paliwa. Słychać w Seicento i w Fordzie, w wielopunkcie i w jednopunkcie. Popychacze zaworów słychać jak silnik jest zimny i wtedy słychać charakterystyczne stukanie które po chwili ustępuje (jeżeli są popychacze hydrauliczne)
Pokrywa zdjęta, https://filmy.elektroda.pl/60_1702936553... zauważyłem, że są popychacze hydrauliczne, które dają się lekko uginać. Inne są bardzo sztywne, zwłaszcza ten na filmiku. W tej okolicy bardzo było słychać ten stukot po nagrzaniu silnika.
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Witaj .Mankamentem tych silników jest to że jeśli źle pali na zimnym lub szarpie silnikiem zaraz po zapaleniu jest problem z podpieraniem zaworów przez wałek .Najlepiej takie niby regulacje wykonać w czasie wymiany rozrządu ,ja to robię to tak że na zimnym silniku mierzę luzy jeśli w ogóle są ,następnie zapisuję i wyciągam popychacze opisując każdego...
witam serdecznie, otóż zaczęło się od tego że wybralem się ostatnio w dośc długą drogę ok 1000 km, podczas jazdy przy dużej prędkości okolo 120-140 i wyżej czułem takie 2 sekundowe przerywanie jakby była za mała dawka gazu (zdarzało się to rzadko i nie utrudniało jazdy), także zauważalny był inny dzwięk silnika przy postoju nawet na małych obrotach,...
Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
popychacze zaworów przebiegi popychacze zaworów zaworow popychacze zaworów montaż
ładowanie akumulatorków eneloop czujnik temperatury odległość sterownik komfort czujnik
corsair klawiatura corsair klawiatura
Kostka zamka tył Citroën C5 I – pinout, naprawa, numery OE, typowe usterki Kolor przewodu świateł postojowych Iveco