Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy "potencjometr"
To zwykły potencjometr ( reostat).
Zawór i tak musi być sprawny bo ma czujnik/potencjometr położenia trzpienia.
Ewidentnie na pierwszy rzut oka ja widzę uszkodzony CPP- czujnik położenia przepustnicy, a tym bardziej mnie umieścileś w przekonaniu gdy napisałeś, ze na kompie wyskakuje błąd przepustnicy. Sprawdź omomierzem czy wmiare równo zwiększa wartość i nie przerywa ten potencjometr.
Wiem że linki do allegro to lipa ale masz.... https://allegro.pl/oferta/wtyk-czujnika-...
Odepnij kostkę z czujnika i wtedy sprawdź, jeżeli wskazanie się zmieni na wskaźniku i zapewne wyskoczy błąd to masz odpowiedź. Można też znając orientacyjnie wartość rezystancji tego czujnika wysymulować go np. potencjometrem o odpowiedniej rezystancji.
Dobrze nie ma sprawy sprawdzę to tylko może mała podpowiedź albo fotka gdzie mogę znaleźć ten potencjometr.
To znaczy jak czujnik rośnie? Zwiększa się po odpaleniu? A nie jest po prostu wciśnięty? Ewentualnie sam potencjometr uszkodzony
Robiłem kiedyś taką samą Astrę i tak samo się zachowywała tylko wywalało też błąd EGR-a i faktycznie potencjometr w nim był uwalony.
odpowiedź jest prosta - wszystko jest ok - tak ma być po włączeniu świateł wyświetlacz nieznacznie przygasa- jego dalsze ściemniania następuje potencjometrem we włączniku świateł pozdrawiam jarek
niekoniecznie wina w samym potencjometrze
Najlepiej Techem, wystarczy jedynka, funkcja "kontrola modułu sterującego" i test zaworu EGR. Ale dalej nic nie wiadome o błędzie, czy chodzi o obieg cewki czy obieg potencjometru.
jest potencjometr
zobacz potencjometr przepustnicy
To jest raczej nierozbieralne... pojedź zrobić porządną diagnostykę - podłącz pod komputer, wejdź w dane bieżące i wyrysuj wykres napięcia na potencjometrze pedału gazu podczas jego płynnego wciskania i zwalniania... można i bez komputera - omomierzem podłączonym pod złącze przy potencjometrze.
luz na ośce przepustnicy i szwankuje przez to wskazanie potencjometru.
Potencjometr ten sam co w polonezie,koszt nowego (CTS) to około 96zł.
Witam. Podobny ale nie identyczny moduł widziałem kiedyś w KIA. Było to zamontowane w salonie i służyło jako asystent parkowania - odległość sygnalizowało właśnie buzerem i intensywnością jego głośności i przerw.. Z tym że tam były 2 potencjometry do regulacji i jeden sensor w zderzaku.
Ciekawy jestem świec i cewki. Źle dobrane świece, bądź uszkodzona cewka mogą powodować zakłócenia np. na potencjometrze przepustnicy.
Sondy lambda się nie naprawia. Po odkręceniu zazwyczaj już nie wygląda jak sonda lambda, tylko jak kawałek metalowego czegoś :) Jeśli te obroty nie przekraczają 1700-2000 obr/min. to możliwe , że jest to sonda, ale może to być również potencjometr przepustnicy...Ciężko powiedzieć.Mój golf ma również uwaloną sondę i chodzi normalnie, może troszkę wiecej...
W przełączniku masz dwa pokrętła, jedno z nich jest od regulacji wysokości świecenia reflektorów a drugie od regelacji jasności podświetlenia zegarów, wystarczy przekręcić nim do oporu i po problemie. chyba że źle poskładałeś przełącznik, (potencjometr podświetlenia).
Uszkodzony potencjometr przepustnicy
Sprawdź potencjometr przepustnicy.
Odkopuję, bo sam walczyłem z tematem ostatnie 3 dni, i pewnie inni też będą jeszcze szukać, a Google wyrzuca akurat ten wątek. Manetka z potencjometrem z Omegi, pacjent Astra G Coupe. Topran 202 146 - nie działa Meyle 100 830 0014 - działa perfekcyjnie Pinout: 58M -> 30 58S - 87A 15 - 87 I - potencjometr (wąski pin) T - przewód od spryskiwaczy (dodatkowy...
Witam. Jakiego potencjometru użyć do oszukiwania czujnika doładowania żeby podnieść ciśnienie turbo z 0.8 na 1 bar.
Pedał gazu (potencjometr) sprawdzony?
Podłącz pod komputer i zobacz jak jest odczytywane położenie pedału przyspieszenia (bo zdaje się jest tam "elektroniczny" pedał przyspieszenia), coś czuję, że "skończył się" potencjometr.
Czujnik pozycji portu na zgaszonym aucie (i włączonym zapłonie) powinien wskazywać ok 0.4V (na liście danych) - jak tak nie ma to do spr instalacja , czujnik portu (potencjometr) ew. jego ustawienie ...
Witam.To co oznaczyłeś to potencjometr przepustnicy.Pozdrawiam.
że nie działa większość podświetlenia jak zegarów , wyświetlacza A co z podświetleniem zegarów? Też nie działa? Miałem podobny problem. Okazało się, że problem był w złym styku na złączu multitimera. Poruszaj nim i sprawdź czy podświetlenie się nie pojawia. Patrz link http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... Spokojnie , działa ,...
Wkładasz cofniętego o niewielki kąt w stosunku do położenia śrubek. Po zakręceniu potencjometr powinien być już lekko podniesiony tzn nie całkowicie w skrajnym położeniu. Nic nie trzeba regulować.
A jak się czuje potencjometr pedału gazu?
Witam Walczyłem z takim czymś w innym silniku - przyczyną był regulator biegu jałowego - lekko się przycinał i powodował zły skład mieszanki (brak błędów i sonda też prawidłowo rabotała), ewentualnie szumy na potencjometrze. pozdrawiam
Do sprawdzenia jest jeszcze potencjometr przepustnicy(TPS).
Sprawdź nap z kompa na potencjometr powinno być 5V
No na slizgaczu potencjometru
10 mrugnięć to zero. P1405 - EGR, zacięty zawór lub uszkodzony potencjometr. podany zostanie 3-krotnie kod 12 Nie w nim.
Jeszcze jeden fakt. Kilka dni temu zauważyłem zwarcie na elemencie delco remy 199. Jest to czujnik/zawór podciśnienia. Czy uszkodzony czujnik może powodować skok obrotów? Czy można naprawić samemu potencjometr przepustnicy?
KWZ ??? Wtyczka z potencjometru??? Może coś jaśniej?
Zerkną bym na pozycjometr przepustnicy czy się nie wytarł potencjometr w środku
Czy objaw występuje na zimnym i ciepłym silniku?Możesz na próbę odpiąć sondę zobaczysz,czy coś się zmieni.Kiedyś kolega miał podobne problemy i sprawcą tego okazał się potencjometr na przepustnicy.
zobacz kolego czujnik tem. powietrza ewentualnie potencjometr ptzepustnicy-pozdrawiam
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
sprawdź potencjometr przepustnicy czy nie przerywa (trzeszczy)
Panowie, przestańcie dyrdymały wypisywać o brudnych przepustnicach, silniczkach krokowych i przepływomierzach. Trzeba wymienić potencjometr TPS i tyle.
silnik 1,6 16v XEL 100KM, sonda była wymieniana silnik krokowy również co nie przyniosło zadnych zmian, niebardzo rozumiem o co chodzi z tym "potencjometrem" i zaworem EGR.
http://astra.autokacik.pl/technika/napra... pkt. 104 mozliwe tez ze uszkodzil sie potencjometr ktorym reguluje sie jasnosc podswietlenia. na poczatek polecam ten opis: http://astra.autokacik.pl/technika/tidko... warto tez sprawdzic i przeczyscic przewody.
napięcie na slizgaczu potencjometru (niebieski kabel) poniżej 0,7V.
Mówisz o lambdzie? Wyjmowałem ją ostatnio, trochę była przykopcona ale wyczyściłem i nic nie dało :( Gdzie taki czujnik może się znajdować? Zdaje mi się, że pedał mam na linkę bo potencjometry były dopiero w Astrach III ale głowy nie daję.
ale potencjometr w elektrozaworze masz sprawny?
Dawno, dawno temu było sterowanie przewodowe, przewodem wielożyłowym o długości ok. 3m. W "pilocie" były umieszczone potencjometry. Regulowano siłę głosu, jaskrawość i kontrast. http://myvimu.com/exhibit/54661266-zdaln... Jako ciekawostka - Astra (TESLA) z 1960 roku miała gniazdo do podłączenia zdalnego sterowania ale telewizory...
już sprawdzalem potencjometr od sciemniacza i to nie to :(
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
A więc jeśli ma złączone cewki to wtedy jest humbuckerem, a nie singlem. Ten drugi za to pracuje w takim razie jak 2 single. Podejrzewam że jeden z przełączników służy bądź kiedyś służył do zwierania w nim cewek aby uzyskać humbuckera. Taki ciekawy bajer czasem spotykany w gitarach. Zastanawia mnie dlaczego są tylko 3 potencjometry? Mógłbyś podać ich...
Problem jest w tym modelu taki ze jak się wytrze potencjometr to normalny mechanik kupuje NOWY i zakłada , a tu widzę czary mary cuda wieanki.
W tym radiu nie ma potencjometru, jest impulsator.
Jest 10 stopni przed GMP. . Acha, i jak ma te 2000 obr też jest na 10 stopni? Chłopie, rzuć że okiem na parametry, jaki ciśnienie w kolektorze, jaka pozycja potencjometru, jaja temp. silnika.
Sprawdź potencjometr przepustnicy. Miałem to samo w C16NZ i okazało się że potencjometr jest uszkodzony.
masz taki malutki potencjometr w zegarach , ustaw sobie nim,. Pozdrawiam
A jakie jest widziane napięcie na ślizgaczu potencjometru? I jaki silnik, C14NZ czy C14SE?
Kolego pancerny MAP z corsy ,astry z wtyczką uciętą na szrocie z 30 dychy.Czarny przewód 5V,brązowy masa, zielony sygnał 0-5V.
Ja bym bardziej obstawiał coś z potencjometrem przepustnicy. Sterownik widzi dobrą temperaturę silnika?
Raczej tak. To jest potencjometr. Dowiedz się w internecie jak działa zwykły potencjometr w elektronice, to i tu sobie poradzisz
W sprawie gaśnięcia to jak mówiłem , sprawdzić krokowy, potem sondę, a na koniec potencjometr przepustnicy i czujnik podciśnienia.
EGR ma 5 styków - 2 od zasilania zaworu, 3 od potencjometru. Mierzysz potencjometr przy zasilaniu zaworu i bez zasilania go. Jak dokonać pomiaru potencjometru to chyba nie muszę tłumaczyć.
Może to głupie, ale nie masz przypadkiem ściemnionej tej deski potencjometrem. Często klięci wsiadając do auta ściemniają sobie kolanem podświetlenie.
[quote="sumacz"]nawet wczoraj byłem na analizatorze spalin i ustawienia są ok..quote] a badales sklad mieszanki podczas jazdy? sprawdz jak wyglada sygnal z sondy lambda podczas normalnej jazdy, na postoju moze byc OK, a podczas jazdy mieszanka moze sie zmieniac. Poza tym w blitzu jest mozliwosc regulacji mieszanki za pomoca wewnetrznego potencjometru...
Tak mam błędy stałe z pedałem gazu związane.Jutro podłącze i podeśle jakie . Jutro podmienię od znajomego sterownik pompy - myślę ,że pompa mechanicznie jest dobra stało się to podczas jazdy na wyższych obrotach nagle autko straciło moc zjechałem na pobocze i obroty na biegu jałowym 1500. Wcześniej z tym autkiem było wszystko porządku. Co najgorsze...
Witam. Może to być: a) silnik krokowy regulujący dopływ powietrza na wolnych obrotach, b) czujnik temperatury silnika c) potencjometr przy przepustnicy Mam a Astrze F C14NZ takie same objawy, a ww komponenty mam sprawdzone więc może to być coś jeszcze. :cry:
Aster był produkowany w kilku odmianach w miarę modernizacji konstrukcji. O ile schemat elektryczny zmienił się niewiele to w miare modernizacji wymieniano niektóre elementy na nowe technologie. Tarcze numerowe występowały w trzech rodzajach: "stara" tarcza marki Błonie, tarcza RFT (strasznie ciężko się nią kręciło, trzeba było czasami trzymać aparat)...
te trzy piny w środku to potencjometr informujący komputer o ruchu zaworu EGR
Sprawdz na zimnym reduktor a juz widać, że czujnik na rozdzielaczu zmarł na 99%. Trzeba by poszukać w sieci ile ma miec oporu w temperaturze 25 stopni i ewentualnie podstawić na chwilę jakis opornik lub potencjometr lub inny termistor ntc.
Kupię potencjometry gitarowe do gitary Defil Aster Rock 220kΩ
Potencjometr od balansu sprawny bo raz gra przód a raz tył, tylko że LEWA strona. To jest balans tył-przód czyli FADER. Sprawdz balans lewa-prawa czyli BALANCE zwany balansem. Aby tego dokonać pociągnij gałkę głośności nieco i pokręć.☺
Witam! Nie działa mi podgrzewanie foteli, kontrolki na potencjometrze świecą się normalnie. O co chodzi? help
A weź zapnij multimetr między jakiś metalowy element silnika a minusową klemę aku i zmierz napięcie jak szaleć zaczyna... A później zasymuluj czujnik potencjometrem i patrz co się dzieje
P-23 czujnik ciśnienia P-34 czujnik położenia przepustnicy/potencjometr/.P
zalezy czy zakleszczony, czy wytarty potencjometr. Mycie nic nie daje. Tylko skrobanka.
Ma albo uwalony potencjometr, albo wydmuchaną uszczelkę pomiędy korpusem przepustnicy a kolektorem.
ustawić potencjometr przepustnicy - przepraszam mój błąd źle się wyraziłem, chodziło o sprawdzić
Czytam launchem, nie symulowalem potencjometrem, ale mało prawdopodobne aby dwa czujniki mialy identyczną usterkę.
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
Grundig nie ma sterowania z kierownicy. VDO jest po prostu nowszym późniejszym modelem i zazwyczaj mniej zużytym {DELCO mają po naście lat}. Są też inne drobne różnice np. mocniejsza końcówka , czy regulacje elektroniczne barwy dźwięku a nie potencjometry. Dlatego ciężej go kupić.
W zasadzie to nie jest potencjometr tylko impulsator. Trzebe go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i złożyć - będzie dobrze.Samemu możesz nie dać rady, lepiej odstawić radio gdzieś do serwisu gdzie naprawiają radia.Pozdr Dodano po 1 W zasadzie to nie jest potencjometr tylko impulsator. Trzebe go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i złożyć - będzie dobrze.Samemu możesz...
Mata grzewcza to nic innego jak "grzałka" ale w tym przypadku zasilana z napięcia stałego i żeby sterować jej grzaniem potrzebny jest sterownik. Sterownik działa na zasadzie PWM, można go zbudować na popularnym NE555 z pełną regulacją potencjometrem albo zastosować rezystory w celu ustalenia konkretnego wypełnienia impulsów generatora a tym samym temperatury.
Możesz zamiast czujnika wstawić na chwilę potencjometr o podobnych parametrach i sam sterować wartością temperatury...i obserwować reakcję obrotów
Pewnie większe obciążenie Twojego silnika każe mu tak robić a skoro silnik po remoncie to może, jeszcze nie dotarty albo jakieś odbiorniki elektryczne czy jakieś większe opory mechaniczne silnika albo przepustnica bardziej otwarta dlatego że gdzieś wspomniane kable od czujnika przepustnicy albo położenia wału albo pedału gazu, (nie wiem czy w Twojej...
Witam.Chyba podpiales sie bezposrednio pod piny procesora D150 tam gdzie zaznaczyles niebieskimi kropkami?. Ja bym sie jak juz wpial przed opornikami R1500 4,7kOhm i R1501 4,7kOhm tez kondensatory 1uF za kondensatorami C1503 i C1509 .Popatrz na schemat strona 7. pin 59 i 57 D150 / CD in CC_MP3_NF_R /L Odbiornik nie posiada jako takiego potencjometru...
Kontrolka rezerwy działa tam w ten sposób,że układ elektroniczny wykrywa pewną,niską rezystancję potencjometru paliwowskazu.Nie ma żadnego styku z zbiorniku.
Napisz jakie to radio. Pamiętaj musisz kupić jak już wylogowane i z astry bo mimo ze elektronicznie z vectry c pasuje to ma inny przedni panel. Czasem pomaga wyczyszczenie lasera, jest też potencjometr na płycie lasera i jego podkręcenie też czasem pomaga.
witam, poszukuję schematu elektrycznego gitary, 2 elektromagnesy, 4 potencjometry, przełącznik 3-pozycyjny. jest to stara gitara produkcji Polskiej - ASTER - wzór les paula, proszę o pomoc zmieniłem potencjometry na nowe (identyczne) niestety teraz nie działają, musiałem źle połączyć układ. proszę o pomoc, pozdr. Przeniosłem z: Schematu/instrukcji......
Nie. Załączasz zapłon,silnik stoi.Robisz odczyt-gaz puszczony-wskazanie 06V 18% 1,5V 64% 3,20V 100% Jeżeli go wykręcisz z śrób i odbrócisz ,tak że przyjmie nienaturalne położenie wzgledem otworów to przy napieciu na slizgaczu 0,11V jest dopiero 0%. Astra z giełdy.Załozony był potencjometr Bóg wie od czego.Standardowy z wyglądu jak "Oplowski",z napisem...
Błędu nie pokazuje żadnego? Przerabiałem to i winny był potencjometr położenia przepustnicy - przetarta ścieżka oporowa. Tyle, że mój to C16NZ.
Myślę, że najprościej bedzie według schematu whyki Potencjometr 220k. Jedna noga to 5V ze sterownika klimatyzacji. Druga noga do masy. A trzecia od ślizgacza to powrót do sterownika. Powinno śie zmieniać od ok. 0V do 5V? Jaki ten potencjometr zastosować?
Tech 2,kontrola modułu sterującego,kontrola zaworu EGR,wsio się wyjaśni. Jeżeli zawór jest fizycznie ubity (wyślizgany potencjometr) zaślepienie nic nie da.
Silniczki mogą mieć rożna rezystancję potencjometrów. A co się zepsuło że chcesz naprawiać? te silniczki łatwo zrobić jak padają.
Problem będzie z regulacją podświetlenia. Jak widać na schemacie jest tam potencjometr (nr 2) w układzie dzielnika napięcia. Nie możesz tam podłączyć bezpośrednio podświetlenia bo go spalisz. Włączniki świateł przeciwmgielnych też nie będą mogły bezpośrednio nimi sterować.
Przy przepustnicy jest silnik krokowy. Jest sprawny ? Silniczek krokowy jest sprawny. Wszystkie inne czujniki czy tam inne rzeczy także. Dodano po 2 Styki nie są zaśniedziałe? Przewody całe czy może gdzieś jest jakiś przerwany? Jeżeli nie było to sprawdzone to zacząłbym właśnie od tego. Styki są czyste.Przewody sprawdzę w poniedziałek. A czy sterownik...
Przepustnice sobie wymyj, bo jest gnój pod tależykiem, a jak nie pomoże to proponuje wyregulować potencjometr przepustnicy o ile jest możliwość regulacji.
Hm.. skoro już wszytsko zawodzi t proponuję zorbić analizę spalin, coś powie o jakości spalania w silniku. I przy okazji może się rozwiąże dlaczego więcej pali... Byćmoże trzeba będzie potencjometrem CO podkręcić, tylko gdzie on w tej astrze jest ? Nigdy takiej nie widziałem... ;)
astra czujnik temperatury potencjometr klimatronik astra astra astra wycieraczki astra
huawei gniazdo naprawa instrukcja magnetowid toshiba indesit instrukcja pralka
klimatyzator galanz głowica netatmo
Toyota Avensis T27 – wymiana panelu sterowania szyb, kalibracja, zamienniki Parkside Performance PABSP 20 Li-C3 2023 – zatrzymywanie się na 1 biegu, zabezpieczenie czy wada?