Ja bym spróbował podłączyć wtyczkę i od tyłu wpiąć się multimetrem w przewód sygnałowy i ręcznie/testerem ruszać tym egr i sprawdzać jak zmienia się napięcie, jak jest bez obciążenia to te 5V może być ale jak podłączysz wtyczkę to powinno spaść i zmieniać się w zależności od położenia potencjometru.
Witam Prawdopodobnie jest to rozbieralne tylko jedno karotenie i już nie do złożenia wiec nie warto próbować chyba że w celu oglądnięcia co jest w środku
To jest typowa usterka nawiewu w peugeocie! Na płytce regulatora nawiewu są dwa duże owalne tranzystory o dziwnych oznaczeniach. W zamian można wstawić inne darlingtony z serii 2Nxxxx. Naprawiałem te moduły, koszt jednego tranzystora nie powinien przekroczyć 30 zł. Po wymianie zero reklamacji. Najlepiej dać do naprawy dobremu elektronikowi. Lub kupić...
Po drodze eliminacji co ciekawe , samochód zaczął się zachowywać normalnie po odłączeniu zaworu EGR, który jak później się okazało był uszkodzony. Komputer wysyłał parametry do zmiany położenia zaworu jedna ten miał uszkodzonego łożysko i się nie obracał. Po odłączeniu a następnie wyprogramowaniu zaworu samochód do dziś jeździ bez problemu. Wymienione...
Nie, ładnie i sucho we wtyczce również, map też wyjąłem i jest suchy, auto ma 20 lat ale tylko 97 tys. Przepustnica wygląda jak nowa w środku. Dodano po 1 A może sprawa wygląda tak że map sporadycznie robi zwarcie i zakłóca napięcia na potencjometrach ???
Wymieniłem potencjometr pedału gazu lecz nic to nie dało Po co ?, ten błąd dotyczy potencjometru - czujnika położenia przepustnicy
Zbyt duża moc do wytracenia, moim zdaniem tylko PWM. Przejrzyj np. ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Masz tam gotowy układ.
Sprawdź bezpiecznik F2 na BSM.
uszkodzony potencjometr ściemniacza, bądź skręcony na minimum
Ale ten problem występował już przed wyrzuceniem FAP. Chcę sprawdzić komunikację pomiędzy potencjometrem a sterownikiem. Komp wywalił błąd potencjometru.
Wartość kopiowania turbo na biegu jałowym powinna wynosić bodajże 78 procent i podczas wciskania gazu zmieniać się dość płynnie do max 20 procent . Można sprawdzić też ohmomierzem czujnik ale nie pamiętam wartości bo to jest zwykły potencjometr.
https://obrazki.elektroda.pl/3472487900_... Dodano po 4 Autodata podpowiada mi dwa błędy o tym samym kodzie, czytasz błędy nie dedykowanym sprzętem, więc nie wiadomo, który sobie przypisał , jeżeli przy pedale gazu już wymieniłeś, i nie pomogło to patrzył bym gdzie indziej , taka moja sugestia
OK dam znać jak wymienię ten potencjometr i trochę pojeżdżę
W załączniku schematy. 1320 to sterownik silnika ECU. 1262 to przepustnica. 1261 to pedał gazu. Tam czasem pękało połączenie miedzy płytką potencjometru a gniazdem przepustnicy - połączenie za pomocą aluminiowych drucików.
dzieki za odpowiedzi. Okazało sie ze czujnik od wstecznego jest uszkodzony a w wentylatorze zepsuł sie potencjometr Orientujecie sie jaki jest koszt nowego potencjometru?
Witam, ciesze sie ze moglem pomoc w temacie wtrysku. Co do problemu z kontrolkami-niestety ale prawdopodobnie uszkodziles sciezki nadrukowane na folii w zegarach, bedzie problem to naprawic, chyba ze dasz rade porobic mostki cienkiego przewodu lutując bezposrednio do oprawki zarowki i dalej do wtyczki.. To sposob bardzo dorazny, sprobuj poszukac sprawnych...
mam ten sam problem z p2562 czy mógłby ktos podac jakie paramtery omów w stosunku do cisnienia?
Ze schematu wynika że zasada działania jak w potencjometrze, 1- masa 2- sygnał 3- zasilanie. Do zweryfikowania multimetrem.
Pozostaje potencjometr pedalu przyspieszenia .
Oscyloskop i sprawdzasz potencjometry, jak trzeszczą, są do naprawy lub wymiany. A ja wiem, że będą trzeszczały.
Witam Czujnik położenia przepustnicy czyli potencjometr wielokrotnie rozkręcałem przemywałem WD-40 i osuszałem delikatnie flanelą. Zawsze były pozytywne efekty.Nie wolno myć benzyną,rozcieńczalnikiem czy spirytusem niczym co odtłuści ścieżki oporowe.To zupełnie ta samo jak ze sprzętem audio, po przemyciu potencjometru benzyną czy spirytusem w głośniku...
tak aby nie charczały na maksymalnie ustawionym potencjometrze jest to możliwe zrobić to bez żadnych dodatkowych wzmacniaczy? Nie,te charczenie to przesterowany wzmacniacz działający na max obrotach.
http://jimbutterworth.co.uk/5autobox.htm Tutaj masz trochę informacji o tej skrzyni biegów. Co do informacji o położeniu nie ma krańcówek a w silniczkach są potencjometry informujące o położeniu silniczków. Druga sprawa może warto zrobić adaptacje (uczenie) kratki skrzyni biegów.
sprawdz/wymien potencjometr na przepustnicy (tps)
widzi. To też sprawdziłem, ale zapomniałen napisać potencjometr gazu ok.
Przepustnice ma, test elementów w diagbox robiłem i pracują ładnie, na jedenj przepustnicy był delikatnie zielony pin. Niestety dalej zostają dwa błędy P0409 i P0490 odnośnie zaworu EGR. Dzięki za schemat, wszystkie kable od egr do ecu sprawdzone, nie wystawia zasilania na sterowanie zaworem, na potencjometr 5v.
Bo to nie potencjometr tylko sterownik silnika poszedł. A konkretnie napięcie na potencjometr. Skoro było zwarcie.
Peugeot czujnik temp info do kompa przeważnie zielona obudowa. o szarpanie to wygląda na potencjometr przepustnicy. Poza tym to wszystkie te czujniki idzie sprawdzić multimetrem. A no i była jeszcze jakaś sztuka co ją dodatkowa masa przy potencjometrze przepustnicy uzdrowiła.
https://obrazki.elektroda.pl/8444079300_... O ile w ogóle masz linkę a nie potencjometr bezpośrednio przy pedale gazu.
hmmm co to jest krancowka? od siebie moge tylko powiedziec, ze wycieraczki raz dzialaja, a raz nie wszystko zalezy od szczescia w obsludze potencjometra. :)
Kiedyś miałem podobny przypadek renaut 19 zamienione były wtyczki od zaworu wolnych obrotów i potencjometru przepustnicy... Wtyczki pasowały idealnie ,auto było po wymianie uszczelki pod głowicą nie zapalało... Efekt końcowy wymiana komputera i potencjometru. To był wielopunktowy wtrysk ...
Albo go zemuluj potencjometrem i patrz w parametrach
Witam. Rezystancja czujnika zmienia się wraz ze wzrostem temp. płynu chłodniczego aby go sprawdzić należy go obciążyć zmienną rezystancją, sprawdzenie polega na podpięciu zwykłego potencjometra.
Witam I w czym tkwił problem ? Mam tą samą sytuację
Odłącz kontrolnie zawór EGR i pojeździe z błędem, zobacz czy jest jakaś różnica. (Potencjometr potrafi przywierać 5v i kilka czujników nie daje odczytów.)
Musisz mieć Lexie bo bez niej będzie zgadywanka. Albo podłącz potencjometr żeby wykluczyć wskaźnik.
Dzięki za odpowiedź. Podjechałem do mechanika i okazało się, że potencjometr padł. Temat do zamknięcia.
Mi ostatnio wleciała mała ćma i alarm zaczął się włączać. Wystarczy że przeleci odpowiednio blisko czujnika. Na module alarmu powinieneś mieć ustawianą czułość zadziałania czujników (mały potencjometr), sprawdź to.
Ten błąd bardziej dotyczy pedał gazu niż potencjometru przepustnicy..... Warto ten błąd odczytać sprzętem dedykowanym
No potencjometr za silnik elektryczny nie będzie robić. Jak by go nie podłączyć. To jeszcze nie ta technologia. 🤣🤣
Problem leży w pedale gazu czy potencjometrze? Może linkę masz luźną...
Darek jeśli to jest system Bosch to na 100% potencjometr przepustnicy jest do wymiany.
Auto było bite z lewej strony, to tak na marginesie. No tak, ale podstawiałem drugi potencjometr, który pracował w pełnym zakresie od 0 do około 5V i wskazania diagnoskopu pokazują przepustnicę w połowie otwartą bez względu na położenie potencjometru. Tam siedzi Sagem.
Wiązka naprawiona. Czy po wymianie potencjometru gazu trzeba robić jego adaptację.
Ta pompa jest sterowana mechanicznie, żaden potencjometr nie ma tam nic do rzeczy
Spróbuj podłączyć o zbliżonych wartościach potencjometry i sprawdź czy ECU będzie widział zmiany przy ich regulacji.
Albo uszkodzony potencjometr przepustnicy i nie widzi pedału w idle.
Potencjometr pedału, zrobić pomiary w celu potwierdzenia usterki.
Tak , wymienić płytkę potencjometru przy pływaku!
Temperatura odniesienia w termistorach ntc to 25 stopni Celsjusza. Czyli termistor 10K ma przy 25 stopniach oporność 10 KOhm. Podłącz potencjometr, ustaw 25 stopni na wyswietlaczu potencjometrm, a później zmierz jaką ma w tym momencie oporność, to będziesz wiedział jaki termistor jest potrzebny (pewnie w wyniku trzeba uwzględnić ten szeregowo podłączony...
Dwie sprawy -potencjometr -krańcówka w nastawniku
Usterki tego typu diagnozuje się max pól godziny. -Nie chodzi nawiew -sprawdzam czy jest napięcie na silniku (żarówką 115 W), jeżeli nie ma "idę" do BSM. -Stwierdzam że napięcie nie wychodzi z BSM. Podaję sztucznie napięcie na wyjście BSM do wentylatora -jeżeli wentylator ruszył to już wiadomo o co chodzi, jeżeli nie to -sprawdzam czy dochodzi napięcie...
gdzie jest ten potencjometr , pg 306 1999r
Odłącz klemę bo w peugeotach przepustnice się wtedy adaptują automatycznie, spróbuj potencjometrem przepustnicy wyregulować jeśli ma możliwość regulacji na śrubkach.
Tam masz przepustnice sterowana elektrycznie. I nie żaden silnik krokowy tylko zwykły DC. Jak by był problem z czujnikiem położenia to objawiało by się inaczej i było by wykryte jako błąd. Tam są 2 równoległe potencjometry.
Dzisiaj wyciagnalem radio:po wlozeniu płyta sie nie obraca...Jak dostać sie do potencjometru lasera w tym cd?
a błąd potencjometru przepustnicy nie powrócił też może takie krzaki robić
Oscyloskop prawdę Ci powie jak się zachowuje potencjometr na gruszce. Odczyt sygnału i zasilania jednocześnie i najlepiej przy EDC
Rozebrałem lampę i ktoś zrobił druciarstwo. Jest tam potencjometr i jak zacząłem się tym bawić, to zaczęło działać, ale teraz 2. pytanie: lewa lampa działa, ale nie ma światła stop.
Wszystkie połączenia posprawdzane , silniczek regulacji i mikro wyłącznik posprawdzane , oczywiście ok. Zakładam z powrotem stary potencjometr na nim chociaż się nie mulił.
Witaj Mam pytanie czy do obsługi masz tylko jedno pokrętło :?: (w prawo-zewnętrzy, w lewo-wewnetrzny). W moim peugeocie jest takie właśnie rozwiązanie i jest tylko jeden wentylator który obsługuje te dwa nadmuchy. Całe sterowanie jest na płytce, która znajduje się na wentylatorze. Nalezy go wymontować i masz wszystko na widoku. Są tam takie eletroniczne...
On tylko kasował błędy, a gdzie znajduje się ten czujnik od komputera?? Czy lepiej moze zaprowadzić tam auto, i niech robi?? Zaraz jak skasował te błędy wyjechałem z warsztatu, zgasł i znów zapalił, jechałem i szarpał, potem już było normalnie. Myslałem tez o wymianie potencjometru przepustnicy, czy to może być to?? Hmm
Ja bym podstawił potencjometr zamiast czujnika na próbę. 12Ω to jakoś mało.
Złącze nr 2 M3 - Zasilanie cewki EGR, plus za przekaźnikiem M1 - sterowanie cewki B2 - Masa potencjometru C2 - Wejscie sygnału potencjometru EGR F2 - Zasilanie potencjometru Ale nie jestem pewien na 100%
protokół nic nie da, bo protokół określa tylko przepływ, poziomy, czy jest bit parzystości, czy go nie ma, ale jest jeszcze coś takiego jak ramka,czasami zwana definicją. A w ramce masz zawarte,to czy np 4 bit o wartości d20 to np kod błędu usterki potencjometru czy wskazanie aktualnej temperatury.
Może tak, może nie.. Na radiatorze masz kość sterująca tym silnikiem, 7 pinów, bodaj TLE1042, aczkolwiek może być pod inną, kodowaną nazwą. Wlutuj ją, wydrzesz z jakiegoś sterownika z passata 1,8. Albo przełóż sam sterownik. Ale sprawdź jeszcze potencjometr. K sie nie świeci?
Silniczek krokowy, jak sama nazwa wskazuje, jest silniczkiem skokowym - zasilanym impulsowo, 4 cewki, których końce są podpięte do 5V w stosunku do masy, a dwa następne kluczowane w miarę potrzeby masą. Więc teraz kwestia - czy napięcie 5V było mierzone w stosunku do masy, czy pomiędzy wyprowadzeniami wiązki? Mu8ltimetr, a szczególnie cyfrowy to średnio...
autoklima nie ma linek jest potencjometr cieplo zimno nie wiem dlaczego ciagle cieplo wieje
Dziękuję za zainteresowanie. Czy twoja odpowiedź wynika tylko z logiki, czy wiesz na pewno? Bo to różnie bywa. W tym samochodzie jest tempomat, czyli coś co steruje gazem za kierowcę. Z opisu błędu wynika, że ten czujnik jest związany z ograniczeniem prędkości jazdy, a to wcale nie musi być pod pedałem gazu. Jeżeli jest on zamontowany pod pedałem, to...
Chodzi o te mikrostyki przy zamkach. Sprawdzałem je komputerem działają poprawnie czy mikrostyk działa jak potencjometr czy tu są ramiona szukaj wtyczki z trzema kablami jest przymocowany tak żeby widziała zginanie się ramion
A może to być np związane z potencjometrem pedału gazu? Idzie go rozebrać i zobaczyć czy np. nie są wytarte ścieżki?
Nie nie, balans kręciłem już w różne strony. :? Zastanawiałem się, czy to może jest wina potencjometru, ale gdyby, to chyba cośby "trzeszczało" podczas kręcenia...
AVE... A na diabła tak kombinować i psuć zmieniarkę? Jeśli można kupić takie kostki, to się robi taki układ i niczego nie rżnie i nie psuje: http://obrazki.elektroda.pl/6269636900_1... Na CD może być dowolna muzyka, byle ustawić odtwarzanie w pętli. Potencjometr stereo logarytmiczny. Roboty mniej, nic nie trzeba rozbierać i psuć...
Plus i masę znalazłem, tylko nie wiem który kabel z wiązki jest sterujący. Czy w przypadku zwykłych lamp może zostać potencjometr przy zawieszeniu, czy muszę przerobić na regulację z kokpitu.
Witam Mam ten sam rocznik i miałem podobny problem. Jeśli mimo przekręcania pokrętła nie zmieniają się obroty to znaczy że pokrętło nie przesuwa suwaka "potencjometru". Wokół osi obrotu tego pokrętła są po prostu pola o różnej rezystancji i kręcąc pokrętłem zmieniamy wartość dzielnika napięcia który tworzy ów "potencjometr" i rezystor dużej mocy. Pozdrawiam
Ja mam silnik 1.6 HDI. Wymieniłem tez najpierw ten z potencjometrem ale okazało się, że problem nie zniknął. Drugi czujnik jest za nim lekko do góry. Żeby się do niego dostać dobrze jest wyjąć ten z potencjometrem. Wysyłam schemat ( to jest element nr 7 ) Zabezpieczony jest dwoma blaszkami i tylko na wcisk. Próbuj. Daj znać. Powodzenia
Zwykła przepustnica gdzie pod plastikowym deklem jest płytka od potencjometru trzymająca się na aluminiowych drucikach i silnik od jej napędu.
Trzeba podpiąć komputer diagnostyczny i zobaczyć co się dzieje, jakie są błędy i parametry bieżące. Wymiana połowy samochodu "na pałę" tylko generuje niepotrzebne koszty, na przykład potencjometr pedału gazu, po to jest zdublowany, aby awaria jednego nie uniemożliwiła dalszej jazdy
Kurcze u mnie tez wskaznik paliwa lezy na rezerwie. Blad jest -Czujnik zapasu paliwa. potencjometr w baku dziala. Testerem tez sprawdze wskazowke, dziala. Co to jest?
Należy sprawdzić świece, czy wszystkie podają iskrę. Zdarza się, że świeca może pod ciśnieniem podawać przerywaną iskrę. Koniecznie należy sprawdzić rurę podającą powietrze od przepływomierza do kolektora silnika. Miałem taki przypadek, że była pęknięta w sposób niezauważalny i samochód zachowywał się tak jak piszesz. Zanim doszedłem do wykrycia tego...
sprawdz czy jest sprawny potencjometr przepustnicy,jak tak to ustaw go w położeniu biegu jałowego na 1050 om.
no dobrze, to w takim razie, jeżeli to jest ten styczek krańcowego położenia lub potencjometr położenia musze wymienić całą przepustnicę czy da się to rozkręcić i naprawić?
Jak masz przekaźniki sterowane ze sterownika silnika to wystarczy ściągnać wtyczkę z czujnika temperatury na termostacie przy włączonym zapłonie, sterownik wchodzi w stan awaryjny i na wszelki wypadek włącza wiatrak, a jak niechcesz łapac błędów to zamiast czujnika zapnij potencjometr, powinien załączac mięzdy 400 a 200 omów.
miałem przypadek świecenia kontrolki silnika i błąd sterownika świec ; usterka była w przewodach byly przetarte w splocie do potencjometru gazu i przepływomierza i po naprawie koniec problemu :D
Przed miesiącem miałem ten sam problem w moim Peugeot'cie. Miałem uszkodzoną gałkę, która jest nałożona na potencjometr. Musisz zdjąć przód z radia, wtedy ściągniesz gałkę. W środku w gałce pęka taka tulejka, która jest wciśnięta na oś potencjometra. Zalecam to sprawdzić w pierwszej kolejności. Trochę odpowiedniego kleju, lepisz tulejkę i wszystko działa...
Potencjometr, przycisk w szereg, omomierz, kalkulator do wyliczenia średnich wartości. Sz.
OK, znalazłem problem. Obserwacja parametrów i chwila na skupienie dały efekty. Problemem było samo turbo, a raczej jego regulacja. Na gruszce jest potencjometr, który lubi się uszkodzić. Ten nie był uszkodzony, ale gruszkę miał źle wyregulowaną - fachowcy od turbo się nie popisali. Więc tak. Potencjometr wskazuje do sterownika procentowo i otwarta...
Może być wszystko. Na przykładzie silnika 2.0 HDI 136KM delikatne podszarpywanie zwłaszcza przy przyspieszaniu było spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia turbo, który mierzy w jakim położeniu znajdują się łopatki geometrii turbiny. Jest to zwykły potencjometr, którego załatwiła woda. Nie twierdzę, że macie to samo, ale zawsze jakiś trop.
1 proba odepnij wydech przed filtrem czastek stalych, mozesz nawet wykrecic sonde. Z mojego doswiadczenia auta z zapchanym filtrem odpalaja na moment i delikatnie gasna, dlatego mi tu smierdzi jakas inna usterka. Sprobuj odlaczyc EGR i sprawdz czy da rade zapalic (jesli padl potencjometr od kopiowania pozycji zaworu moze nie palic). Pozdrawiam
U mnie jest tylko potencjometr na pompie wtryskowej połączony mechanicznie z linką gazu. Samochód był podłączany dwukrotnie pod komp. (2x100zł. w Krakowie) i pokazywał tylko błąd EGR. Po tych wskazaniach wymieniłem elektrozawór egr na nowy i kontrolka diagn.silnika juz się nie zapala. Jak mam podłączyć miernik pod potencjometr na pompie? czy silnik...
Silnik krokowy Magneti Marelli,potencjometr nowy też orginał.Silnik po przebiegu 200 tyś.Nie pobiera oleju i nie ,,żyga,,
Jesli nastawnik nie podnosi obrotow to przeważnie to była wina wtartego potencjometru w zakresie położenia przepustnicy odpowiadającego wolnym obrotom. Lub niekontakującego styku krańcówki.
Dzień dobry, W moim 307 hdi 110 km, 2003 rok zaświeciła się kontrolka paliwa, po jedynym tankowaniu - nie pomogło, po drugim, dalej świeci rezerwa, trzecie tankowanie i dalej to samo. Wskazówka była cały czas na rezerwie pomimo trzech tankowań. Wyjąłem pompę pływak i po włączeniu zapłonu wskaźnik nie reaguje na dźwiganie potencjometru a teraz kontrolka...
On chodzi lekko, bo to potencjometr. Sprawdź czy nie wypalone gniazdo przekaźnika dmuchawy. Tylko nie pytaj który to i gdzie on jest. Zobacz, czy dochodzi zasilanie na silnik, czerwony kabel.
Witam, Zobacz potencjometr przepustnicy. Zdarza sie, ze wchodzi tam woda i powoduje tego rodzaju skutki. Pozdrawiam, Georges
[quote="cezars65"] pokrętło steruje silnikiem poprzez elektroniczny regulator A pamiętasz może gdzie on jest umiejscowiony? jest coś po prawej stronie u góry wiatraka ale tam też są cienkie kable jak na potencjometrze więc to raczej nie to. Czyżby bezpośrednio BSI tym sterowało po grubych kablach?
Zmierzyłem dzisiaj (wbijając igłę w przewody) napięcie na potencjometrze przepustnicy (tak zwany TPS lub jak kto woli czujnik położenia przepustnicy). Odczytane wartości wydają mi się trochę zaskakujące. Mianowicie. Na wejściu potencjometru wygląda, że jest wszystko prawidłowo - jest 5,1V. Natomiast wyjście potencjometru (środkowy przewód - regulowane)...
nie miałem schematu instalacji i spodziewalem sie raczej układu , myślałem że do tego elementu podpięty jest bezpośrednio potencjometr regulacji nawiewu ... dzięki za podpowiedź , przy najbliższej okazji to sprawdzę :)
To jest potencjometr. Można mierzyć rezystancję lub po podpięciu do auta można mierzyć napięcie. Pomiędzy dwoma pinami masz cały czas ta sama rezystancję - np. pomiędzy 1-3. Pomiędzy 1-2 oraz 2-3 będzie się zmieniać w zależności od tego jak będzie wychylona gruszka. Suma rezystancji pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinna dać wartość jaką jest pomiędzy 1-3. Oczywiście...
To jednopunkt?Jak to wtrysk Bosch, to siedzi potencjometr przepustnicy. Niestety nie powinno się go wymieniać razem z korpusem wtrysku ze względu ustawienia składu spalin. Pozdrawiam
potencjometr przepustnicy peugeot potencjometr przepustnica peugeot peugeot sygnał peugeot
zabudowa zmywarki hotpoint odkurzacz zabezpieczenie zasilacz ledowy
hulajnogi elektryczne problemy hulajnogi elektryczne problemy
Epson Stylus SX100 - Ucinanie zdjęć podczas skanowania Opór 70 Ω w grzałce 3x2 kW - czy to prawidłowe?