Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
olej zaciąga przez odmę, a te gwizdy to powietrze, które zasysa do skrzyni korbowej przez zimeringi. do wymiany cały zawór i labirynt.
Pewnie łapie gdzieś lewe powietrze do skrzyni korbowej. Pewnie pierwszy raz składałeś MZ i nie dopilnowałeś pewnych drobnych spraw..
Przed wszystkim kontrola wzrokowa simmeringu pro prądnicą. Jak widać wycieki to wymiana. Jednak z reguły simmeringi "puszczają" powietrze do skrzyni korbowej i nie ma śladów na zewnątrz. Czasami można wysłuchać ten efekt obracając powoli wałem przy zamkniętej przepustnicy, ale lepiej zrobić próbę podciśnienia dużą strzykawką. Wymaga to pewnych przygotowań....
A więc te uszczelniacze to zamienniki , jeśli je założysz to po max 2 latach średniego użytkowania pilarki bedziesz miał z nią problemy bo będą puszczać lewe powietrze do skrzyni korbowej więc poszukaj oryginalnych uszczelniaczy na wał , są niewiele droższe a dużo lepszej jakości .
http://obrazki.elektroda.pl/7415933300_1... Przecież to co zaznaczył to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jaki kontakt mają głowice ze skrzynią korbową ? Tam musi uchodzić powietrze żeby się skrzynia korbowa odpowietrzała. Szczelne cylindry tj. dobre pierścienie i brak rys = powietrze z głowicy zasysającej dostaje się do wylotowej. Tam musi...
witam dzis odwiedzilem serwis vw w celu znalezienia przyczyny nierownej pracy silnika a ze mieszkam w irlandi ceny jakie wolaja za naprawe sa kosmiczne wiec szukam pomocy u was w serwisie kazali wymienic throttle body jest to chyba( obudowa przepustnicy-zabrudzona byla w jakies kremowej mazi i wymienic crankcase breather pipe (jest to chyba rurka (doprowadzajaca...
Powiem tak teoretycznie nie powinno być oleju w tym przewodzie ponieważ cały olej powinien być skroplony w tym odstojniku, ale z praktyki wygląda to tak że olej jest tam zawsze i zawsze jakieś ilości będzie zaciągać do turbiny. Co do dymu z tego przewodu to to jest właśnie powietrze ze skrzyni korbowej.
Przedmuchaj ten odpowietrznik powietrzem, będziesz słyszałem kiedy powietrze przechodzi do skrzyni korbowej i uchodzi miarką oleju.
Wszystko wskazuje na odmę lub nieszczelność np korka oleju czy bagnetu. Przydał by się kod silnika ale to jest raczej już seria Bxx czyli powietrze ze skrzyni korbowej jest wysysane prze podciśnienie w dolocie i nieszczelności skrzyni korbowe wprowadzają lewe powietrze do układu i stąd te błędy. Jedynie 17604-podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły...
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
W nie dużych ilościach ale kapie mi olej z odmy. Jest tam taki zaworek i gąbka która ma za zadanie odprowadzić olej z powrotem do skrzyni korbowej. Mam pyt o ten zaworek, wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej i powinien się potem szczelnie zamknąć? Gdy wdmuchuje w niego powietrze to działa ok, przepuszcza powietrze jak należy, natomiast gdy chcę się...
Bo moja po czyszczeniu pokazuję na rozgrzanym 8/9kg/h a niby powinna pokazywać 11kg/h.. Bo ciągnie lewe powietrze. Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej - popularna odma.
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
będzie bardzo pluł olejem i trzba go będzie często uzupełniać. Skierować wylot sprężarki do separatora olej-powietrze, olej na powrót do skrzyni korbowej, powietrze w atmosferę. Problem z olejem wyeliminowany. Podciśnienie zależne będzie od stanu tłok-pierścienie, cylinder-zawory oraz objętości szkodliwej . Praktycznie -0.8 bar osiągalne z takiego...
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
A czy po takim czymś idzie go zgasić stacyjką czy trzeba go zadusić bieg i hamulec ? Dodano po 3 Opcji jest kilka jedną z nich jest brudny filtr powietrza i silnik pobiera powietrze ze skrzyni korbowej przy czym zapala własny olej ale w tym przypadku już kluczykiem się go nie zgasi pozostaje zaduszenie .
Będzie ci zasysac powietrze simmeringami jak dasz pełne podciśnienie w skrzynię korbową.
Korek wlewu, to także odpowietrzenie skrzyni korbowej i powietrze zawsze tam ucieka gdy tłok idzie w dół, natomiast gdy idziec w górę będzie zasysał powietrze do środka. Takie są prawa fizyki. Tak jest w każdym kompresorze tłokowym.
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Olej swiezo wlany stan odpowiedni. Nie dmucha przez wylot tylko cale powietrze ruchu tloka trafia do skrzyni korbowej.
Ja nie wiedząc ile należy wlać oleju to wlałem do niej około 0,5 litra a może więcej, bo jak pisałem w pierwszym poście ona w dekielku ma otwór o średnicy ok. 3mm w który była wkręcona śrubka i ja ten otwór uznałem jako kontrolkę poziomu oleju 3mm na bagnet to za mała średnica. Ale dalej martwi mnie to dlaczego to powietrze w skrzyni korbowej się tak...
Mam tak zbudowaną sprężarkę. Wymagane są pewne przeróbki. Po pierwsze trzeba zbudować dolot powietrza tak, by nie było ono zasysane ze skrzyni korbowej a z zewnątrz przez odpowiedni filtr. Po drugie wymuszone chłodzenie i to solidne. Ja akurat zrobiłem dlatego, że potrzebowałem ponad 15 bar. Przy klasycznych ciśnieniach lepiej jednak kupić normalną...
No i rzecz w dwusuwie bardzo ważna - szczelność skrzyni korbowej. Przy nieszczelnych uszczelniaczach powietrze nie będzie zasysane przez gaźnik tylko przy wale korbowym. Piszę o uszczelniaczach ale również może to być nie dokręcona miska skrzyni albo rozpuszczony przez benzynę nieodpowiedni środek uszczelniający.
to w takim razie zdemontuje rure cieplego powietrza ktore zasysa znad kolektora wydechowego.zastanawiam sie czy nie zalozyc samego filtra na krociec gaznika zeby bezposrednio zasysal powietrze. co o tym sadzicie?tylko co z przewodem odpowietrzenia skrzyni korbowej?(bo on jest wpiety w jeden glowny przewod ssacy powietrze z obudowy filtra i razem z odpowietrzeniem...
Do poprawy uszczelniacze i pokrywa skrzyni korbowej. Piła dostaje lewe powietrze i zatykanie właściwego wlotu powoduje stabilizację obrotów. W tym stanie nie wyregulujesz gaźnika. Uszczelniacze i pokrywę należy złożyć na poczciwy stary hermetic, żadnego silikonu.
Bzdura. Każdy silnik musi mieć odpowietrzenie skrzyni korbowej. Lewe powietrze nie spowoduje gaśnięcia tego silnika. Live Data i pogadamy. Tylko nie jakimś tam fejsikiem. Kolejny wątek, gdzie wszystko sprawdzono i jest źle. A wniosków z tego zero. To przykre. Sprawdzanie czujników indukcyjnych tylko na rezystancję nie jest miarodajne. Taką metodą można...
Dodam iż z tego co się orientuję SL 96 ma problem z cewkami i pali się w nim coś lecz objawy są wtedy lekko inne. Co więcej swego czasu miałem odmę profesjonalnie zrobioną przez mechanika na średnicy znacznie większej niż powinna być, efekt był taki że zasysało lewe powietrze do kolektora z skrzyni korbowej. Dzisiaj wyciągnąłem MAP SENSOR był nieco...
Może ciągnąć lewe powietrze na karterach (na łączeniu połówek, przy skrzyni korbowej), co do wydechu nie ma to znaczenia. A przy odpięciu dozownika zaślepiłeś jego wejście w gaźniku?
Witam, Przez jakiś czas nie chodzi mi ssanie(gaśnie jak jest zimny ale po rozgrzaniu silnika już jest ok), wymieniłem świece i kable(2 miesiące temu) ale nic nie pomogło więc dałem sobie spokój, ostatnio mechanik wymienił mi rozrząd(150tys). Po wymianie rozrządu auto zaczęło szarpać przy 1000 - 1500 obrotów na benzynie i 1000 - 2400 na gazie. Więc pojechałem...
A może nieszczelne wężyki od odpowietrzania skrzyni korbowej i łapie "fałszywe powietrze".
Nie znam tych sprężarek tego modelu ale wystarczy sprawdzić czy zasysa powietrze przez głowice czy poniżej tłoków . Jak przez głowicę to można zaślepić kanał do skrzyni korbowej . Pierścieni olejowych jak nie ma to można próbować coś zamontować . Jednak jak powietrze zasysane jest poniżej tłoków przez komorę korbową to wiele nie zrobisz ,no chyba że...
adamblonsky 20 Dzięki za szybką odpowiedź. No właśnie wszechobecne rozbryzgi z oleju zmusiły mnie do zdjęcia osłony. Przejechałem tak około 4000 km. Jutro zawiozę to do mechanika, tego samego co nie podłączył. Proszę jeszcze o odpowiedź na poniższe dwa pytania: 1) Rozumiem że, te zapylone powietrze poszło do skrzyni korbowej, czy dalej też i może rysować...
I tak nie powinno być w skrzyni korbowej ciśnienia. Odma zawalona.
Rebuso.. jeśli zamknięcie kolektora dolotowego sprężarki nazywasz podwieszaniem zaworów,to ktoś tu rzeczywiście nie widział porządnej sprężarki :D Zawór bezpieczeństwa to ten z prawej strony manometru,ten z lewej z rurką idącą do filtra ,puszcza ciśnienie zatykając dolot powietrza w kolektorze(dławiąc sprężarkę) dlatego powyżej 8 już nie wzrasta ciśnienie,mimo...
Obie sprężarki będą stawać na suwie sprężania. Jak kolega dojdzie do tej sprawy to... Dodano po 1 A sprawa jest bardzo prosta do rozwiązania i to tanio. Nie będą stawać. To musiałoby być jakieś niebotyczne ciśnienie, żeby nie pozwoliło na pracę sprężarki lub jej rozruch. Nad tłokiem, gdy sprężarka nie pracuje, nigdy nie utrzymuje się ciśnienie takie...
Witaj, to sprężarka chłodnicza, najprawdopodbniej 4-ro cylindrowa. Pod te elementy przyłączony był presostat, to nie są smarownice. Jako sprężarka powietrza trudna do użycia. Nie posiada pierścieni olejowych i dodatkowo ma kanał łączący skrzynię korbową z wylotem, przez co powietrze jest bardzo zanieczyszczone olejem, ubywa go na tyle szybko, że można...
To rurka odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) musi być olejoodporna Nowa to raczej w ASO
tak po lesie 125 dobre sobie jest u mnie na wiosce taki kawałek gładziutkiej nawierzchni koło 2km konstrukcja nie była za słaba i nie jest mogę zagwarantować ten cały pojazd był mocniejszy od malucha ze 4 razy jak kiedyś się bawiłem i przesadziłem walnełem sobie w bramę możesz wierzyć albo nie brama wyleciała z zawiasów jakby wogulę ich tam nie było...
Przecież to nie jest typowy dwusuw. Ma skrzynię korbową jak każdy silnik 4T. Dołożyli sprężarkę. Która spręża czyste powietrze a paliwo jest wtryskiwane bez oleju . Więc gdzie ma być to spalanie oleju?
obecnie w moim polonezie filtr nie jest potrzebny.rury dziurawe wyrzuciłem a dziury po nich zatkałem.silnik dalej pracuje.wystarcza mu powietrze ,które jest dmuchane ze skrzyni korbowej prosto do gardzieli gażnika .skąd tam tyle powietrza i to idzie z olejem bez filtra do gażnika.świece są czarne jak smoła.może zawory są żle ustawione?
Nie miałem czasu aby rozkręcać karter, ale teraz zauważyłem, że nie można napompować/zassać paliwa pompką. Czasem się uda, ale najczęściej jest powietrze, z tym, że jak odchyle gaźnik i przytkam otwór podciśnieniowy w gaźniku (ten co łączy się z cylindrem) to zasysa paliwo, a i też robi się nadciśnienie w zbiorniku paliwa, jak pompuje pompką (powietrze)....
Rolę zaworka powinny pełnić właśnie nazwane przeze mnie"blaszki" stalowe. Podczas pracy kompresora jedna z nich pozwala zasysać powietrze, druga natomiast w jednym kierunku przepuszcza sprężone powietrze do butli, a po wyłączeniu sprężarki powinna blokować odpływ powietrza z butli do cylindra. W Twoim przypadku nie spełnia ona tego warunku i powietrze...
Możliwe jest zużycie pierścieni i gładzi, wtedy w skrzyni korbowej panuje spore nadciśnienie. Wypływające z odpowietrznika powietrze porywa ze sobą rozpylony olej.
Przy niskiej temperaturze zawsze będzie "parował" z wydechu. Zrób jakąś dłuższą trasę i się uspokoi do czasu, aż postoi i wystygnie. Chyba, że pali olej - wtedy nie pomoże, ale to przecież czuć, czy spaliny śmierdzą właściwie, czy przepalonym olejem. Autor pisał, że 3 litry dolewa między wymianami. To że gaśnie jak odkręcisz wlew jest raczej normalne....
Tylko że w tym przypadku JUNAK to powietrze jest niepotrzebnie sprężane i nic to nie pomaga.
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
Sprawdzanie ciśnienia sprężania na silniku który bierze olej przez zużyte pierścienie nie będzie wiarodajny. Z tego powodu że wtedy jest objaw taki jak byś robił probe olejową i ciśnienie Ci się zwiększy. miałem kiedyś taki przypadek tylko że w BMW tez wywalała olej bawiłem się z nią dłuższy czas okazało się, że tunel zamontowany przed filtrem powietrza...
powiedz kolego jak wyglądają simeringi czy były wymieniane bo objawy podobne do tych co piszesz przy wolnych obrotach w skrzyni korbowej nie ma takiego ciśnienia a po dodaniu gazu manetką jest wtedy większe ciśnienie i przy wytartych uszczelniaczach skrzyni korbowej następuje spadek ciśnienia i dostaje się fałszywe powietrze i w ten sposób gaśnie silnik,czasami...
Witam mam takie pytanko ??? Ile czasu zajmuje nabicie butli do pełna? i czy ktoś wie coś na temat zaworu zwrotnego montowanego na wejściu kolektora tłocznego do baniaka?? Poza tym jak jest nabity to cały czas słysze że powietrze schodzi ale nie wiem czy przez odpowietrznik skrzyni korbowej czy przez cos innego? teraz będę go uruchamiał na silniku 11...
Witam ponownie mam kilka pytań po rozłożeniu sprężarki na części pierwsze zauważyłem iż zawory ssące umieszczone są na denku tłoka a powietrze do sprężania pobierane jest ze skrzyni korbowej i tutaj pojawia się pytanie czy przypadkiem nie jest to sprężarka z agregatu chłodniczego ?Jako tako nie posiada w głowicy wlotu zasysającego powietrze,wlot znajduje...
Witam Po dziadku odziedziczyłem kompresor ASPA 3JW60. Kompresor bardzo długo nabija ciśnienie 6 bar. Zauważyłem ,że w trakcie pracy kompresora dość mocno ucieka powietrze przez mały otwór z tyłu pompy nad wziernikiem oleju. Podejrzewam, że jest to odpowietrznik skrzyni korbowej .Co może być powodem i czy da się to naprawić ?
No właśnie jest to typowe zjawisko w "przechłodzonych"silnikach,tzn.takich które nie uzyskują temperatury pracy.Wiąże się to z tym że silnik jak się rozgrzewa ze skrzyni korbowej "uchodzi powietrze (rozszerza się),następnie silnik stygnąc wsysa powietrze z wilgocią.Wilgoć ta zawsze reaguje z olejem w ten sposób-tworzy się taka zółtawa maź-piana na korku...
Tłok który Cię interesuje ustawiasz w GMP, zawory mają być na nim zamknięte. Blokujesz wał. Przez otwór na świece podajesz sprężone powietrze. W ten sposób można sprawdzić czy brak kompresji spowodowany jest zaworami ssącymi czy wydechowymi. Będzie słychać jak powietrze ucieka kolektorem ssącym, tłumikiem czy skrzynią korbową a może zbiornikiem wyrównawczym.....
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
Witam, od zawsze myślałem o zastosowaniu silnika 2T, eliminując jego wady, a przede wszystkim spalanie oleju. Mój pomysł polega na tym, że skrzynia korbowa byłaby taka sama jak w 4T, powietrze do cylindra pod ciśnieniem pochodziłoby z turbosprężarki, a paliwo – wtrysk bezpośredni również pod odpowiednim ciśnieniem, eliminując układ rozrządu. Powstałaby...
Witaj akurat miałem na warsztacie ten sam problem a mianowicie silnik łapał gdzieś lewe powietrze w moim przypadku był to przewód podcisnienia między odpowietrzeniem skrzyni korbowej a przepustnicą. Posprawdzaj wszystkie przewody podcisnienia od filtra przepustnicy itd może gdzieś jest przerwany Pozdrawiam:)
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Mam Escorta z silnikiem 1,6 16v zetec i jeśli będzie zapchana rurka od tego odpowietrznika za przyczyną mrozu i jakiegoś syfu przypominającego masło. To czy normalne że olej powietrze wysadzi bagnetem wraz z olejem??
Sprawdź przewód który odpowietrza skrzynie korbową. Może okazać sie, że jest spękany ze starości i łapie fałszywe powietrze Nr OE BMW przewodu (11151743386). Pozdrawiam
Silnik dwusuwowy z racji swojej konstrukcji ma tę cechę że skrzynia korbowa bierze udział w cyklach pracy silnika, zwłaszcza ssania (i dodatkowo smarowanie olejem z paliwa). Jak się pojawiają nieszczelności na niej to dzieja sie takie właśnie cyrki że silnik dostaje lewe powietrze. Tu jest temat o podobnym traktorku jednoosiowym MF70 z silnikiem dwusuwowym,...
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak...
Mam do Ciebie pytanie, czy te objawy występują tylko kiedy się ochłodzi na zewnątrz (temperatura powietrza) ? Bo jeśli tak, to najprawdopodobniej masz pęknięty przewód doprowadzający ciepłe powietrze (od strony wydechu), lub jego brak, a po drugie proponuję zerknąć na odpowietrzenie skrzyni korbowej (odmę), ewentualnie wyczyścić.
Trzeba sprawdzić także przewody gumowe od odmy. Zarówno odpowietrzenie z pod pokrywy zaworów jak i odpowietrzenie skrzyni korbowej. Te modele mają bardzo często popękane węże, przez co łapią lewe powietrze, co może powodować falowanie obrotów.
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
W nie ktorych silnikach 16V pod kolektorem wydechowym jest odpowietrznik skrzyni korbowej od niego idzie rurka nad skrzynią biegow do kolektora ssącego.Rurka ta ma dwa kolanka gumowe ktore często są nieszczelne i przez nie jest zasysane fałszywe powietrze.
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
A taki olej na filtrze: Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do...
Mam identyczny problem. Honda Civic VI gen. 1998, 5D, 1.5 VTEC-E D15Z8. Sprawdzałem już wiele rzeczy, nowa kupułka, palec, filtr paliwa i powietrza, świece, wyregulowane luzy zaworowe, nowy pasek rozrządu z napinaczem, sprawdzony wałek rozrządu, kompresja nie najgorsza - różnica w ciśnieniach sprężania między najwyższym a najniższym jakieś 6%. W silniku...
ja miałem pęknięty plastikowy wężyk, który wchodzi do kolektora ssącego(przy podszybiu-nad turbo) Było to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Żygało olejem na turbo i przekłamania wartości na przepływomierzu przez tę nieszczelność/lewe powietrze. Łatwo to poznać po tym, że będzie olej na silniku przy podszybiu. Rurka jest plastikowa i po czasię musi pęknąć,...
Witam W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni...
Odpowietrznik dobrze działa,bo on ma właśnie za zadanie zasysać powietrze a nie wypuszczać paliwa dlatego nie zrobisz podciśnienia. Dodano po 51 Sprawdź sobie szczelność skrzyni korbowej czyli uszczelniaczy, połączenia gaźnik cylinder.
Witam sreka92 napisał: Na wolnych obrotach silnik pracuje stabilnie, ale po chwili zgaśnie. ( nie posiadam obrotomierza) Coś słaba ta stabilność! Powinien pracować dowolnie długo i równomiernie (jak na dwusuw) Wnioskując z odpowiedzi silnik dostaje za dużo paliwa (co nie jest wielką tragedią i jest łatwe do naprawy) lub "fałszywe powietrze" i równocześnie...
Świece -> kable -> kopułka + palec rozdzielacza - wyeliminujesz najczęstszą przyczynę ze strony układu zapłonowego. Potem ze strony układu zasilania powietrzem -szczelność rury gumowej pomiędzy VAF-em, a przepustnicą i tzw. portek - gumowej dwururki pomiędzy odmami i rurą ssącą. Silnik pomimo że dobry, ma głupio pomyślany układ odpowietrzania skrzyni...
Uszczelka chyba jest ok, ale sam nie wiem. Nowy iskrownik nie rozwiązał problemu, ale zauważyłem, po zdjęciu przewodu pulsacyjnego, jak się ciągnie szarpakiem, że idzie z niego powietrze razem z paliwem - pluje paliwem. Tak powinno być? Bo to wygląda jakby w skrzyni korbowej było paliwo. Trochę to dziwne wg mnie. Jeśli chodzi o gaźnik podłączyłem go...
witam u mnie powodem falowania obrotów był porostu rozerwany przewód poniżej "gruszki 'od odpowietrzenia skrzyni korbowej a ponieważ jest on niejako powleczony osłonka ocieplająca nie było tego widać fałszywe powietrze poprzez odme powodowało bujanie obrotów oczywiście znalazłem to przez przypadek a wymieniłem polowe gadżetów w około silnika i nic a...
Nie ma innych objawów . Simmeringi na wale są są po to żeby nie przepuszczały mieszanki paliwo powietrze która wraca kanałami w cylindrze nad tłok....? No i od prawej strony żeby olej przekładniowy nie dostawał się do skrzyni korbowej . Simmeringi mają wpływ na pogorszenie mocy lub kompresji ?
Jak powietrze swobodnie przelatuje w obie strony to jest uszkodzona płyta zaworowa, powinno dać się dmuchnąć tylko od strony LP Może taka sprężarka jest dziwnym tworem ale też mi się wydaje że powietrze nie powinno się cofać. Jutro będę miał drugą używaną sprężarkę, ciekawe czy będzie dobra..... I jeszcze pytanie czy takiej sprężarce że szrotu mogę...
Zastanawia mnie jednak ten niby zbiornik na olej. To nie zbiornik na olej tylko tzw. odma. Sprężarki samochodowe mają małe skrzynie korbowe, pulsujące w środku skrzyni ciśnienie a z nim cyklicznie zasysane i wydmuchiwane powietrze wygania olej przez ten kanał. Stąd puszka na górze żęby miało co spływać z powrotem, albo jest tam filtr itd. Szczególnie...
Czemu twierdzisz, że bajkę? Napisałem 25-30 barów, co jest zgodne z prawdą. Ta konkretnie sprężarka ma wybite na tabliczce bodajże 24 bary, Bitzer-y pracują do 28 barów, ciśnienie testowe to zazwyczaj 30-32 bary. Copeland-y również w większości 28-29,5 bara. Sprężarki typu scroll mają ciśnienia pracy w zakresie 18-31 barów, w zależności od producenta...
Witam Masz na myśli rurę łączącą pokrywę głowicy z rurą ssącą turbiny? To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej "odma" po separatorze oleju. Olej skrapla się w separatorze i wraca do głowicy a powietrze do turbiny. Przyczyną jest wiek i przebieg auta, leje prawie w każdym u mnie też więc zbytnio się tym nie przejmuj. Możesz lepiej uszczelnić dać drugą...
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd. O ile powietrze da się ścisnąć to oleju napędowego już nie i zbyt duże ciśnienie powoduje przedostawanie się oleju napędowego do skrzyni korbowej a stamtąd do miski olejowej i w ten sposób widoczny...
1-Zdejmij przewód z zaworu egr, zaślep i napisz co sie dzieje. 2-Sprawdź przewód który idzie od zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej a pod cewką łączy sie przez trójnik który się zasysa i pęka przez co zaczyna ciągnąć lewe powietrze i głupieje. elektrit ile kolega liczył te mignięcia? :)
ok zgadzam sie ze tłoki pracują równo jeden z drugim ale w silniku 4 cylindrowym tak jak piszesz jest naprzemiennie lecz nadal dwa tłoki chodzą równo ze sobą a w maluszku 2 ale razem golf jest chłodzony cieczą co o ile sie nie myle zresztą tez nie wiem dokładnie o jaki model silnika i z jakiego modelu golfa wam chodzi ale jest prawdopodobnie na pasku...
Napiszę co zrobiłem. Odkręciłem odmę. Dmucham w nią i powietrze przechodzi bez problemu. Po odpaleniu silnika bez odmy nie wyrzuca ani oleju ani bagnetu. Po założeniu odmy i wsadzeniu kolanka dolotowego od spodu bez podpięcia rurki od góry na odmie - efekt jest taki, że po uruchomieniu silnika zaczyna ślinić koło bagnetu, a po wyciągnięciu bagnetu wywala...
Ooooo widzisz, bardzo słusznie. Faktycznie bede musial ponownie przeanalizować tą przeróbke i w aucie i motorze bo o zassysaniu nie pomyslałem. A co by się działo jak by to tez zatkac na amen, tam chyba nie ma takiego cisnienia zeby na sile wybijało przez korek Tam nie ma żadnego zasysania, od zasysania powietrza do silnika spalinowego służy kolektor...
Przypomnę że ten silnik ma łożyska wału korbowego smarowane olejem przekładniowym. To oznacza że uszczelniacze znajdują się wewnątrz silnika i wymiana wiąże się z rozpołowieniem silnika. Simmerringi są montowane „sprężynką” na zewnątrz więc jest mniejsze ryzyko zaciągania lewego powietrza (a raczej oleju) ale może powodować wyciek mieszanki do skrzyni...
Tak ja włożyłem palca to tak wypychalo go O, to widzę super profesjonalny pomiar kompresji... wiec juz nie wiem Iskra jest? gaznik jest wyregulowany Wg dokumentacji czy na tzw. oko? może ktoś będzie wiedział z góry Z góry to może Pan Bóg... IMHO waść weź ten chiński twór i odwieź do mechanika co ten remont silnika robił i zgłoś reklamację. Pytania...
Podczas poszukiwań tego ustroistwa znalazłem nazwę odstojnik par oleju, ale nie jestem na sto procent pewien czy to poprawna nazwa. Szukałem tego w sklepach w mojej okolicy ale nikt nie potrafił tego znaleźć. Co do budowy to rozprułem mojego i ma bardzo dziwną budowę , w dolnej rurce znajduje się mały zaworek, chyba coś w stylu zaworu odpowietrzania...
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Witam posiadam stopę wibracyjną BOMAG bt64 z silnikiem 2-sów i podczas zapalania nie słyszę, jakiej kol wiek reakcji nie wiem co mogę jeszcze zrobić Wymieniłem simering w skrzyni korbowej, pierścienie na tłoku. Kompresja jest bo czuć jak zasysa powietrze w kanale dolotowym, podczas kręcenia jest iskra na świecy. Gaźnik rozkręciłem, wyczyściłem, wymieniłem...
Gdyby kompresor był dwu-tłokowy/cylindrowy mógłbyś ten odpowietrznik zablokować. Nie bardzo, bo przedmuchy znajdą sobie wyjście przez uszczelniacz razem z olejem, ewentualnie miarką oleju, jeżeli jest to będzie wyskakiwać... Każda sprężarka tłokowa musi mieć 'odpowietrzenie' skrzyni korbowej, nawet chłodnicza (ale skierowane jest w dolot). Tym odpowietrznikiem...
Witajcie, pierwszy raz piszę na forum więc ta trema :D . Mam od jakiegoś czasu podobny problem z RENAULT LAGUNA 1.9dCi 2001r.- spadek mocy (tryb awaryjny) a po wyłączeniu i włączeniu OK lub nachwilę OK. Auto ma teraz przejechane 40.000 km ale problemy zaczęły się przy 30.000 km. W ASO najpierw nie widzieli zadnych usterek a później stwierdzili, że to...
Witam. Mam problem z wsk 175. Nie zasysa paliwa do cylindra, mimo że pcham ją kilkanaście metrów i jak wykręce świecę, jest sucha mimo tego iż gaźnik jest przelany aż paliwo wycieka u góry. Kompresja jest bardzo dobra uszczelniacze nowe skrzynia korbowa też jest napewno szczelna bo właśnie dlatego robiłem remont silnika bo mysłałem ze gdzieś łapie lewe...
Odradzam H 450, to jest model w którym dolną część skrzyni korbowej stanowi plastikowy korpus pilarki. Gdy pilarka się przegrzeje lub będzie intensywniej użytkowana, dochodzi do wybicia się gniazd łożysk i odkształcenia plastikowej części — silnik zaciąga lewe powietrze, nie chce chodzić poprawnie, odpalać, aż w końcu się zatrze. Co najwyżej można polecić...
skrzynia korbowy powiatr skrzynia odpowietrzać skrzynia korbowy
miernik poziom sygnał touchpad device znajdować filtr paliwo
podłączenie betoniarki urwany gwintownik
Zastąpienie ULY 7741N wzmacniaczem OP07: analiza i porównanie Opis kabli w kostce klapy bagażnika Opel Vectra C kombi