Nieszczelny układ
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
węże po jeździe są twarde i gorące, a ja osobiście uważam (chociaż nie znam się aż tak dobrze), że uszczelka od głowicy nie ma tu za dużo wspólnego a po za tym gdyby tak się stało to miałbym wodę w oleju i przepuszczał by mi powietrze do benzyny a co za tym idzie samochód by się po prostu dusił a nic takiego się nie dzieje. Kurde sam już nie wiem...chyba...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Jak sobie z tym poradziłes mam taki sam problem tylko tyle że jak ja dodaje Gazu to z nagrzewnicy dopiero leci ciepłe powietrze a na jałowym bez Gazu zaś zimne
1 Nie nie był więc zapewne było powietrze w układnie. 2 Do całkowicie pustego układu wchodzi 615-685 gram czynnika R134a, wg sprzedawcy lub bardziej opisu aukcji puszka 170 g stanowi odpowiednik 453 g gazu R134a, więc powinna wejść cała puszka i połowa drugiej puszki. 3 Oczywiście, że silnik był uruchomiony, włączona klima, i nawiew na 4.
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Kolego nie chcę cię martwić, jak nie masz gazu, to pozostają przedmuchy z komór spalania i to duże, skoro po 2-3min jazdy wybija płyn ze zbiorniczka i jest to też powodem wariowania temperatury. Może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok. Mogę cię pocieszyć, że w megance też mam dopływ "dzikiego powietrza" do układu chłodzenia i podejrzewam,...
Witam, Samochód to renault clio 2. Od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego w instalacji ale problem polega na tym że za nic na świecie nie potrafię zlokalizować miejsca wycieku. Co udało mi się dotąd ustali to, że kiedy jeżdżę bez włączonego ogrzewania to płynu ubywa mniej więcej 300-400 ml ma jakieś 1000 km bo mniej więcej tyle pokonuję w ciągu...
Witam. Cosik słabo działa mi ogrzewanie. Latem wymieniany był rozrząd wraz z pompą. Pomyślałem, że może mechanik niedokładnie odpowietrzył układ, więc chciałem sprawdzić. Na wężu do nagrzewnicy jest odpowietrznik i tu mam pytanie. Wygląda jak zwykły odpowietrznik, czyli trójnik z kapturkiem. Po odkręceniu kapturka płyn nie leci (na wyłączonym silniku)....
Mam Renault Clio I 1.4 z 94'. Mam problem z ogrzewaniem. Prawa stona nadmuchów dział bez zarzutów, ale ze wszystkich otworów z lewej strony (od kierowcy) wieje zimne powietrze. Rozebrałem to wszystko, przeczyściłem i wszystko wygląda w porządku. Myślałem, że w czasie jazdy wpada zimne powietrze, ale na postoju też z lewej strony wieje zimne powietrze.
Dzień dobry. Zauważyłem ostatnio, że autko dłużej się nagrzewa, temperaturę na szczęście trzyma ale widać, że się nie domyka. Mowa o Clio III 1.2 16v. Potrzebuje się doradzić co do zakupu oraz poprawnego odpowietrzenia. Czy warto kupić zamienniki takie jak Vernet? Niektórzy piszą, że oni produkują OE, a jest dwa razy tańszy niż oryginał. Druga sprawa,...
Witam wszystkich! Przychodzę z problemem odpowietrzenia układu chłodzenia w Renault Master 2 2.5dci 2010r. Problemem polega na tym, iż gdzieś w układzie musi tworzyć się bańka powietrza jakby gdzieś płyn nie dochodził robiłem test na UPG wynik negatywny sprawdzona chłodniczka egr "jest sprawna" mechanicy rozkładają ręce nie mają pojęcia o co chodzi...
Witam zakupiłem tydzień temu Renault Premium i zauważyłem ubytek płynu chłodzącego, który najprawdopodniej wycieka na jezdnie w niedużych ilościach z pod zderzaka po lewej stronie. Czy ktoś może spotkał się z tym i wie skąd może być nieszczelność?
Problem jest taki że jeżeli autko postoi tak jak teraz przy temp koło 0 i od razu gdzies pojade nawet 10km to prawie wogóle sie nie nagrzewa silnik co za tym idzie ciepło sie nie robi w aucie, po przejechaniu dłuższej trasy jest bardzo podobnie chyba że zatrzymam auto, postoi chwile na zapalonym silniku to nagrzewa i ogrzewanie działa bez problemów,...
jestem wlascicielem reno clio (1993) i ostatnio zauwazylem ze cos sie dzieje z ogrzewaniem. wczesniej dosyc szybko zaczynalo mi wiac cieplym (wrecz goracym) powietrzem; od jakiegos czasu to gorace powietrze zamienilo sie w letnie. samochod nie dosc ze wolno sie nagrzewa to jeszcze nie tak jak to bylo wczesniej. moge przejechac 30km i w autku wiekszego...
Witam mam pewien problem ,mianowicie kupiłam renault clio rok 94 i niema ogrzewania. Wentylator chodzzi dobrze a jak postoji chwile na zapalonym silniku to zalacze ogrzewanie i dmucha przez chwile cieple i zaraz robisie zimne. Prossze pomozcie bo niemam jestem zielona w samochodach
Witam. Mam taki problem, otóż po awarii i wymianie pompy wody samochód trzyma wysoką temperaturę, czy pusty, czy załadowany. Odpowietrzony układ chłodzenia. Z nawiewów dmucha ciepłym powietrzem mimo iż włączona jest klimatyzacja i ustawione na chłodzenie. Awaria i wyciek płynu zauważone gdzieś po przejechaniu ok. 100 km. Proszę wszystkich o jakiekolwiek...
Mam problem z kilmatyzacja automatyczna w Lagunie II 2.2 dci Doszlo do rozszczelnienia , ktore zostało juz usuniete, ale po napelnieniu klimatyzacji temperatura powietrza w wylotach oscylowala w zakresie 18-26 stopni. W warsztacie w ktorym mi ja naprawial uznali ze to awaria sprezarki i odpompowali czynnik chodzacy i zaplacilem w sumie tylko 50 zl....
Po dniu lub dwoch uklad chlodzenia sie zapowietrza. W zbiorniczku wyrownawczym plyn podchodzi do korka i sie wylewa przez korek pod cisnieniem. Po odpowietrzeniu dwoma odpowietrznikami cisnienie spada. Podejrzenie jest oczywiscie na glowice, ale dziwne jest to, ze w zbiorniczku nie ma zadnego nalotu, auto nie dymi. Dlatego zastanawiam sie czy nie jest...
Witam. Oddałem auto do mechanika żeby wymienił mi uszczelkę pod głowicą w okolichach sierpnia. Niedawno zauważyłem, że jest problem z ciepłym powetrzem. Wymieniłem termostat i sprawdziłem czy przewód doprowadzający do nagrzewnicy jest ciepły tak samo jak odprowadzający. Pod nogami kierowcy w miejscu gdzie wchodzą rurki jest taki duży plastik i również...
Witam mam problem z ukladem chlodniczym tzn uklad sie zapowietrza plyn cofa sie do zbiorniczka wyrownawczego gdy odpowietrzy sie na wezu przy wlocie do srodka plyn poleci ze zbiorniczka wyrownawczego tez ubywa spada do normalnego poziomu jest dobrze a z czasem znowu sie zapowietrza gdy dostanie wyzsza temperature to tak jakby sie przepchalo i leci cieplo...
Proszę o poradę w następującej sprawie: w moim renault clio r. 98 ogrzewanie nie działa tak mocno jak powinno, a także siła nadmuchu na szybę przednią nie jest zadowalająca. Dodam że poziom płynu chłodzącego jest w normie.
Witam was mam wielki dylemat z którym nie mogę sobie poradzić,mam Megane Scenic z 98r silnik 1.6e 90km 8v z gazem sekwencja,problem polega na tym że termostat za 1 razem późno otwiera bo na 4 kresce potem spada na 3,drugim problemem są wahania temperatury silnika między 2 a czasem dochodzi za 4 i tak cały czas,co więcej z nagrzewnicy nie wieje ciepłe...
Witam, Mam problem z ogrzewaniem w swojej megance 1,4 rok 96, HB. Czytałem już trochę na podobne tematy i stosowałem się do większości zaleceń jednak problem nadal występuje. -Wczoraj wyciągałem nagrzewnice - wyglądała jak nowa, trochę syfu się z niej wylało ale obieg wody był normalny. -Węże dochodzące do nagrzewnicy są gorące -Przeczyściłem również...
A widzisz bo właśnie padła sprężarka :-( Sprężarka rzeczywiście musiała tłoczyć powietrze do układu chłodzenia bo po wyłączeniu auta przez jakiś czas było słychać jak w całym układzie bulgocze powietrze tak jakby układ nie był odpowietrzony .Przez głupi przewód auto nie grzało,padła sprężarka i webasto które chodziło przez kilka dni 24 h na dobe zanim...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Powietrze które dostaje się z kompresora powoduje zapowietrzanie obiegu chłodzenia.
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Jeżeli węże nagrzewnicy są ciepłe, wlot i wylot to powinno grzać. Sprawdź dla pewności cięgno zimne-ciepłe powietrze. Są różnego rodzaje odkamieniacze do układu chłodzenia. Problem polega na tym, że w starszych autach użycie może doprowadzić do rozszczelnienia chłodnicy albo nagrzewnicy. Jest jakieś ryzyko, że zrobi nam się dziura :(
Kuba posłuchaj rad ogura, zmień mechanika. Jedź do innego niech Ci odpowietrzy układ chłodzenia. Co do korka, to odkręcanie go na nagrzanym silniku to skrajne niebezpieczeństwo. Po nagrzaniu w układzie zawsze wzrasta ciśnienie. W momencie jak gwałtwonie odkręcisz korek, nastepuje rozprężenie i płyn może być wyrzucony poza zbiornik, w szczególności gdy...
Jak będziesz zalewał układ chłodzenia to wlewaj płyn pomału, cienką strużką. Wtedy jest szansa, że całe powietrze ujdzie. Czasami przy szybkim zalaniu w miejscach zagięć węży (syfony) blokuje się powietrze i układ nie chce się odpowietrzyć. Aczkolwiek jak wlewasz przez zbiornik to powinno się w miarę dobrze odpowietrzać.
napisałem to wcześniej. mam megankę kilka lat i wiem że uszczelki pod głowicą szybko się kończą, szczególnie na gazie. Jak znika ci płyn i nie kapie, jak leci z wydechu woda, jak masz bomble powietrza w układzie chłodzenia to co to może chłopie być? metodę postępowania opisałem wcześniej. jeszcze raz:mówisz że nie ma wycieków, wszystko jest szczelne,...
Zapowietrzony układ chłodzenia i stąd ta skacząca temperatura, sprawdzałaś rękoma czy wszystkie węże wodne są mniej więcej tak samo gorące? Ciężko się odpowietrza czasami taki układ z gazem dla tego trza w najwyższym punkcie zdjąć przewód wodny i wlewać płyn przez zbiorniczek i tak żeby się trochę przelało przez zdjęty wąż i wtedy zamknąć połączenie....
Witam. Pomiar ciśnienia sprężania wykluczył uszkodzenie uszczelki głowicy.Było mniej więcej równo 12.5 +\- 0,2.Znajomy mechanik sugerował przepłukać układ płynem do oczyszczania układu chłodzenia firmy Holts. Po tej operacji wyjąłem chłodnicę aby ją i cały układ przepłukać. Wtedy okazało się że żeberka chłodzące są całkowicie oblepione owadami i innymi...
Ten intercoller to jest jeszcze coś więcej niż ten wąż/przewód co w okolicach niego oznaczyłem na czerwono? Tak, zresztą wystarczy poszukać https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=inte... To dodatkowa chłodnica, tylko do powietrza dolotowego , w renówkach umieszczona/zamontowana zaraz za główną chodnicą (układu chłodzenia silnika). Jak...
Witam, ponownie ciąg dalszy tego mizernego ogrzewania w mojej megance :/ Myślałem, że to będzie już koniec tego problemu, ale jednak się pomyliłem. Przepłukanie troszkę pomogło, ale po przejechaniu 300km ogrzewanie z powrotem znikło, w trakcie jazdy zauważyłem, że dmucha letnie powietrze przy wolnej jeździe(30 km/h-60 km/h),a gdy przekroczy się te 60...
Witam, odświeżę temat. Mój problem wygląda następująco: Laguna 1.8 8v 96 r. LPG, z klimatronikiem. Nie włącza się wentylator chłodnicy. Wymieniłem czujnik przy chłodnicy. Problem pozostał. Płynu nie ubywa, układ jest szczelny ( przy odkręconych odpowietrznikach ( na chłodnicy i przy wężu na górze leci płyn bez bąbli). Płyn czysty, olej bez śladów osadu...
Oj miałem sporo problemów z tą nagrzewnicą ale twardzielem nie jestem z 10 razy ją wyciągałem ale kokpit też musiałem zdemontować. Najprawdopodobniej masz zapowietrzony ukła chłodzenia u mnie pomagały następujące czynności Po nalaniu płynu do chłodnicy przy zgaszonym silniku odpalam go i po trochu dolewając to co wciągnoł czekałem do załaczenia wentylatora...
samochody na gaz użytkuje od 15-lat. zamontowałem kilka instalacji, wymieniłem, usprawniłem. po latach stwiedzam że podstawą powodzenia jest dobre ogrzewanie reduktora. wydaje mi się że fabryczna instalacja po niewielkiej modyfikacji wystarcza do nagrzania reduktora w krótszym czasie jak próby dogrzania 7-iu litrów cieczy chłodzącej grzałką o mocy 300wat....
Witam Kolejna porcja cierpkich faktów dotycząca mojej Renówki. Dzisiaj ponownie postanowiłem odwiedzić gazownika. Odśnieżyłem auto, odpaliłem na benzynie. Odpaliła bardzo ładnie i bez długiego kręcenia. Przełączyłem na gaz i tez jechała bez problemów. Fakt, że było tak ślisko ze nie przkroczyłem 2000 obrotów. Ale zauważyłem ze pomimo iż silnik jest...
Panowie a może i panie, gdzie szukać a tym ciągniku termostatu w układzie chłodzenia? Jest to ciągnik z 2002 roku z silnikiem John deer-a. Ile tzw belek powinno być na wskaźniku podczas pracy silnika nie nieobciążonego. Mam wrażenie że temperaturę mam za niską po pierwsze dlatego że ogrzewanie dmucha sobie ledwie letnim powietrzem w zimne dni a na wskaźniku...
Witam !! Temat rozwiązano - opiszę może się komuś przyda. Problemem były tuleje ( obsady) wtryskiwaczy, pow wymianie wszystko wróciło do normy . Pozdrawiam Piotrek
Może i był tak mam od początku :idea: A wszystko poskładane ok :D było robione u gościa który się na tym zna i robił to nie raz .Stawiał jak wszyscy na chłodnice oleju ale to nie to :cry: Z czymś takim jeszcze nie miał do czynienia ze nic nie było widać po uszczelce ,zero ciśnienia powietrza w zbiorniczku . tyle ze cały czas minimalnie ubywa oleju auto...
No wlasnie to wszystko sie zgadza z tym przegrzaniem silnika bo podczas normalnej jazdy temperatura wg wskaznika jest prawie taka jak przy zgaszonym silniku i myslalem ze moze czujnik cos szwankuje ale jak autko postoji na wlacvzonym silniku na postoju to temperatura sie podnosi do polowy skali a nastepnie podczas jazdy znowu spada do minimalnego poziomu....
powietrze układzie chłodzenia ciśnienie układzie chłodzenia renault oleju układzie chłodzenia
zapowietrzenie silnika mercedes kondensatory foliowe ceramiczne uniwersalny akumulator
Samoczynne zmienianie stacji w radiu Selecline Lokalizacja zaworu upustowego turbo w Mercedes W639