Tym samym narzędziem co lewarek dźwigni biegów. Pompa pompuje od dołu a olej ze zbiorniczka przelewa się do pojemnika. Jest też sposób taki jak w "Scanii", nakrętka na zbiorniczku z przyłączem powietrza, pompujesz ok 0,8 bara (80kPa) po upływie 15-20 sekund i przepompowaniu kilku razy pedałem sprzęgła wypuszczasz powietrze ze zbiorniczka, powtarzasz...
Cześć, ponownie chłodniczka oleju / podkładka lub głowica? Ciężko na odległość bez zdjęcia zdiagnozować😏 Oczywiście możesz spróbować jeszcze raz umyć układ, mogło coś zostać w zakamarkach. Ja myję około 3 razy, odkręcam korek na dole mam dorobiony górny korek z wentylem i pomagam trochę dmuchnąć sprężonym powietrzem w zbiorniczek jednak powietrze zbiera...
Próbowałem coś takiego :D tylko żelazko po mojej modyfikacji nie nadawało się już do normalnego użytku. Obrałem stopę żelazka ze wszystkiego, dziury które były pod spodem zanitowałem zwykłymi nitami (zostawiłem tylko jeden otwór) od góry gdzie jest podawana woda przymocowałem zbiorniczek na wężu odpornym na wyższa temp. w środku stopy umieściłem termostat...
A jak masz zgaszony silnik i w układzie powietrza masz stan czyli ok 12 bar. Włącz zapłon i spróbuj załączyć retarder na wyłączonym silniku i sprawdz czy masz powietrze w zbiorniczku
Witam Miałem 1990 1,8 samochód nie do zajechania, jeździłem 17 lat :) A jak ściskasz węże, to nie bulgocze? A na górze są czujniki, wyciągnij jeden, leci płyn czy powietrze? . pozdrawiam
Zacznij od korka w zbiorniczku płynu.
Spróbuj wtłoczyć płyn pod ciśnieniem przez wysprzęglik tak żeby powietrze wyszło zbiorniczkiem. Powinno pomóc.
Co prawda w volvo tego nie doświadczyłem, ale często w oplu, vw czy daf jest taki myk, że podczas pracującego silnika pompa wody poprzez uszczelniacz zaciąga powietrze. Też są z tym cyrki
Jak dla mnie to normalna rzecz. Co prawda w mojej R-ce nie zwracałem uwagi na prędkość ale podczas przyspieszania-podrywa przód/ siada tył(komp poziomuje) i hamowania-siada przód/podrywa tył(komp poziomuje) potrzebne do tego jest powietrze, jak ciśnienie w zbiorniczku jest za niskie, załączy się kompresor, dobije ciśnienie w zbiorniku ciśnieniowym,...
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
W trudnych przypadkach a takie mi się czasem zdarzały , nalewam płynu do oporu i podaję sprężone powietrze do zbiorniczka przez przygotowaną nakrętkę z króćcem . Powietrze zredukowane do 0.1 atm , jestem w stanie odpowietrzyć układ hamulcowy sam .
czy mogę podlączyć przewód z powietrzem do zbiorniczka wyrównawczego czy muszę od dołu przez odpowietrznik ? Powietrze podłączasz do pojemnika z płynem czyli do narzędzia którym się posłużysz podczas odpowietrzania układu.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Nie. Pompę zostaw w spokoju. Klamka/pedał ma być w pozycji "jak najmniej wciśniętej". Kiedy strzykawką od dołu będziesz podawał płyn, to nie ma bata żeby ci w końcu górą nie wyszedł. Naturalnie trzeba poluźnić kalamitkę w zacisku, bo inaczej to płynu nie wtłoczysz. Do tego otwórz zbiorniczek płynu hamulcowego (by powietrze miało gdzie uchodzić).
Pompa ciągnie powietrze.
Tak myślałem ze jest to niekonieczne, zrobiłem odpowietrzanie ze wzgledu na zastosowaną pompkę wspomagania. dzięki za info. co do pytania o odpowietrzanie przy smarowaniu rozbryzgowym, tutaj tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=wRyXsIxo... z tego co widac powietrze odprowadzane jest do zbiorniczków, zebrany tam olej z oparów spływa do sprężarki.
Kolego naj proście będzie jeśli zrzucicie miskę olejówa i podacie powietrze do zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy zobaczysz czy przepadkiem nae puściła któraś tuleja.
Panowie jakie macie parametry oleju i powietrza ustawione na tych chińskich dyszach ? 0.4 bar powietrze Olej bez ciśnienia z zbiorniczka podgrzewacza
jeśli wskazówka lata to zawsze było tak bo mam doświadczenie w autobusach że było za mało płynu.Możesz mieć też powietrze.czyli tyłem niżej jak przód odkręć korek od zbiorniczka zostaw na noc i powietrze ujdzie.wyrównaj zapal otworzy termostat i zakręć zbiorniczek
Nieraz jak mam problem z odpowietrzeniem to popuszczam odpowietrzniki i pompuje [lekko , około 05 atmosfery] powietrze w zbiorniczek płynu dając lekkie ciśnienie co wpycha płyn w pompki . Jest to dobry sposób który pozwoli na szybsze odpowietrzenie hamulców . Pozdrawiam Zbyszek
wymienilem termostat czujnik plynu chlodzacego termostat i zbiorniczek wyrownawczy wraz z korkiem i robi sie cisnienie po odkreceniu korka i dmucha zimne powietrze po wyrzej 3000obr
dopompowałem pompką samochodową powietrze do zbiorniczka wyrównawczego do 4 barów (od dołu czarna nakrętka) i ruszyło. To moze jest uszkodzony zawór od naczynia przeponowego. Jak działa naczynie przeponowe [url=https://www.youtube.com/watch?v=Jk0... przeponowe
Zainstaluj dolne wymienniki klimatyzatorow przy grzejnikach, w miejscu usytuowania zbiorniczka z plynem podzielnika, a gorne wymienniki z dala od nich. :-) Zaplacisz jedynie za energie el. do klimy, a na podzielnikach niewiele sie zmieni. :-) Powietrze wokol zbiorniczka bedzie dosc chlodne, a klima odbierze cieplo z grzejnika pomijajac jego oddzialywanie...
Witam, a nie dało by się umieścić tego urządzenia na jakimś wózku i przemieszczać w całości bez rozłączania?. Naczynie wyrównawcze nie musi mieć przepony, wystarczy że na górze pompy dokręcisz jakiś zbiorniczek na powietrze. Do chłodzenia emulsji możesz wykorzystać część wymiennika z jakiejś chłodni przemysłowej (to miedziana rurka o średnicy ok. 10mm...
Zrób jakiś prosty BY pass, aby sprawdzić obieg bez nagrzewnicy. Całkiem możliwe, że chłodniczka jest do wymiany. Lub jak zwykle kompresor pakuje powietrze do obiegu chłodzenia.
To co na zdjęciu to zbiorniczek podciśnienia. Czy jest on dziurawy lub zapchany? Bardzo łatwo można to sprawdzić wdmuchując do niego powietrze i sprawdzając czy ucieka z niego powietrze. Poza tym można też sprawdzić czy nie jest zapchany. Tam jest kilka króćców. Wdmuchując powietrze jednym króćcem powinno ono się wydostawać każdym innym króćcem. Chyba...
No ostatnio robiłem tez w golfie te 3 częściowe pierscienie i checa była co nie miara po zmontowaniu wszystkiego na olej itd.... silnik - grze sie niemiłosiernie . sprawdziłem wszystkie przewody i odprowadzenia węzy do chłodnicy z termostatem włącznie i wszystko ok a powietrze zbiorniczkiem wyrzuca jak gorący ? wiec waż z kranu w kruciec w obieg układu...
Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałem, lecz samochód był ponownie u mechanika i zostały wymienione cienkie przewody odprowadzające powietrze do zbiorniczka z zaworkiem który tam jest i na razie jest dobrze. Dziękuje za wszelką pomoc !!
Tak gotuje,na rozgrzanym,na początku tak jak by się odpowietrzał,złapie temperatury zaczyna gotować i wywalać,zaraz pójdę sprawdzę z tymi świecami,dzięki za podpowiedź. Świece suche,kręcenie nic nie zmieniło,przy dmuchaniu w wężyk odpowietrzający (cienki który wychodzi od zbiorniczka ) powietrze przechodzi do zbiorniczka.
Witam, mam problem z Volvem. Mianowicie wyrzuca płyn chłodniczy. Rozsadziło jeden zbiorniczek, został wymieniony na drugi. Wyrzuciłem termostat, dalej to samo. Zaobserwowałem, że gdy nie pracuje sprężarka płyn idzie do zbiorniczka bez powietrza, gdy zaczyna sprężarka bić powietrze, do zbiorniczka idzie płyn z powietrzem/piana. Możliwe, że uszkodzona...
Z ABSem odpowietrzamy na włączonej stacyjce,oraz zaczynamy od lewego przedniego,poprzez,prawe przednie,lewy tył,potem prawy tył. Każde koło do momentu aż przestanie puszczać powietrze. W zbiorniczku cały czas płyn uzupełniać.
Tak właśnie chcę zrobić. Tylko co to za mały zbiorniczek? Nie można od razu nasadzić odpowietrznika auto? Sam odpowietrznik (jak foto poniżej) też ma swój własny zbiorniczek przez który powietrze ulatuje na zewn. http://obrazki.elektroda.pl/5061597100_1...
Jak najszybciej wymień ten korek w zbiorniczku na nowy, płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny i nie powinien mieć kontaktu z powietrzem
Sprawdzono samemu, test pokazuje CO2 w układzie. Jednak głowica szczelna, uszczelka nowa zamontowana. Mankament jest nie, że gotuje płyn i wyrzuca. Od razu po odpaleniu płyn w zbiorniczku rośnie, tak jakby się cofał. Po zgaszeniu nie wraca do układu, dopiero po odkręceniu odpowietrznika nagrzewnicy, z której uchodzi powietrze. Przy odkręconym odpowietrznika...
Ja to robię szybciej i łatwiej. Zamiast uruchamiać silnik i czekać aż wzrośnie ciśnienie można samemu je wytworzyć pompując powietrze do zbiorniczka(do tego celu w starym korku zamontowałem wentylek samochodowy), nie więcej niż 1 bar żeby nie ryzykować że coś rozsadzi. Wchodzi około 10l.
witam miałem taki sam problem wypychało mi plyn przez nadmiar wystarcztło przegazowac samochod i pojawiały sie powietrze w zbiorniczku zrobilem uszczelke i jest ok jak padnie uszczelka to pojawia sie biały dym z wydechu brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy i wyganianie płynu z układu
Najprawdopodobniej nie jest nabite powietrze do naczynia wyrównawczego(zbiorniczek). Na jego szczycie znajduje się wentyl samochodowy. Po wypuszczeniu wody z układu tak aby spadło do zera należy napompować do naczynia wyrównawczego porzez wentyl powietrza do wartości ciśnienia zalecanego w układzie grzewczym (najczęściej 0,5 -1 atm). Najlepiej kopresorem...
Witajcie, kolego według tego co widać to naczynko przelewowe jest za nisko i po wygaśnięciu ognia poziom wody się zmniejsza i do wężownicy bojlera dostaje się powietrze, następnie gdy zaczynasz palić woda zwiększa objętość i powietrze w wężownicy zostaje zamknięte i to powietrze powoduje odgłos przelewania i bomblowania, ale oprócz tego zbiorniczek...
Spróbuj podjechać na odcinek z piaskiem i mocno zahamuj kilka razy . ABS sie uruchomi i wypchnie powietrze z pompy do zbiorniczka.
z pracownikiem komisu Dodano po 3 Silnik nie zachowuję się jakby był zmęczony, wycieków nie ma. Powietrze ze zbiorniczka wyrównawczego nie uchodzi, syfu tam nie ma. Samochód ma moc. Tylko ta kontrolka, nic po za tym nie wskazuje na śmierć silnika
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
szaman108.Chodzi Ci ze mam odkrecic pokrywe termostatu czy mowa o innej pokrywie.Gdyby co to wymienialem u siebie termostat i tak jak wspominalem mam go pod ramą z prawej strony(strona pasazera).Najlepsze jest to ze powietrze nie leci do zbiorniczka wyrownawczego tylko ciecz tak szybko krązy ze az bulgota,jak gazu dodam to predkosc przeplywu cieczy...
Układ odpowietrzony. Zbiorniczek zalałem do pełna, odkręciłem oba odpowietrzniki, mocny dmuch :D w zbiorniczek, powietrze szybko uszło, polał się ciurkiem płyn i po temacie, trzyma temperature, ogrzewanie działa. georgesgr dzięki wielkie za pomoc pozdrawiam i szampańskiego wieczoru :)
Szybciej odessiesz strzykawką powietrze niż przepchniesz płyn. Zalej zbiorniczek do pełna i depnij kilka razy pedałem, potem poluzuj odpowietrznik i odsysaj płyn strzykawką, pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku i ssij aż się odpowietrzy. Warunek prawidłowego odpowietrzana to prawidłowo poskładany układ
Właśnie dzisiaj przerabiałem ten temat w primerze 2.2 .ktoś zamontował nie oryginalne węże doprowadzające ,pompa cały czas ciągła powietrze zamiast płynu do wspomagania,wyrczała przez czas cały dopóki nie miała dostępu płynu.Wyrzucznie płynu ze zbiorniczka w tej sytuacji jest jak najbardziej zrozumiałe ponieważ w obiegu zamkniętym dochodzi dodatkowy...
Glowice planowalem, węże twardnieja i jak jezdze z zakreconym korkiem to raz woda znika i po odkreceniu korka wychodzi powietrze i plyn sie pojawia a dzis np. Przed wyjazdem z pracy bylo malo plynu i dolalem do maxa i po przyjechaniu do domu znowu sprawdzalem to plyn byl i jak odkrecikem korek to znowu poszlo powietrze i zbiorniczek zrobil sie pelny...
Sorry Gregor ,pisalem na szybko. Mercedes to 3osiowa wywrotka. Plyn jest zalany nowy,pompa wspomagania nowa przewody drozne i szczelne ,filtr w zbiorniczku nowy . Mimo to plyn jest spieniony i zostaje wyrzucany przez zbiorniczek. Myslalem jeszcze o tych zwrotnicach bo w sumie jak na kolach stoi to fajera ciezko chodzi jak dzwigne przod to lekko,i moze...
Cześć. Audi A6 C5, 2003. Mam identyczna sytuacje - początkowo okresowe odgłosy pompy, po kilku nastu dniach zwiększone, wywalanie płynu przez otworek korka, wymiana pompy na używkę, następnie na nową i... coraz gorzej. Obecnie na nowej pompie lekki "pomruk" na wolnych obrotach i jeździe na wprost, wycie i często brak lub minimalne wspomaganie przy skrętach....
Schemat zakładania paska wielorowkowego focusa 1,6 16V. WP to pompa wody http://obrazki.elektroda.pl/9084491800_1... Dodano po 16 Jest sposób żeby sprawdzić głowicę bez zdejmowania (wstępnie). Ja u siebie w warsztacie mam taki tester do sprawdzania zawartości CO2 w układzie chłodzenia (zasysa się powietrze ze zbiorniczka układu i jeżeli...
Znowu się zapowietrza rano pusty zbiorniczek był słychać jak w chłodnicy bulgocze powietrze jak go odpowietrzyć
Witam was mam problem z ogrzewaniem w fordzie galaxy 2001r 1,9 Podgrzewacz mi chodzi i dochodzi do 90C ale nie grzeje za mocno tylko wieje chłodne powietrze płyn w chłodnicy jest i w zbiorniczku też jest i nie wiem już co mam zrobić.
Śruba wyczyszczona i założona. Dokręciłem do oporu. Próbowałem odpowietrzać jak radziłeś. Faktycznie, poziomo tłok idzie ok. 2 cm. do przodu. Obracam go pionowo i coś tam chlupie i się przemieszcza jakby powietrze z olejem. Przy naciśnięciu na tłok, bardzo ''wybula''gumowy korek i chce go wypchać. Oprócz tego tłoczek, którym się pompuje wystrzeliwuje...
To, że płyn wykipiał nie oznacza uszkodzonego korka. To tak ma być. Korek ma wypuścić płyn, ale po przekroczeniu warunków krytycznych. Jeśli robi to wcześniej, to świadczy o jego uszkodzeniu. Niestety nie wiemy, jak wyglądają węże podczas pracy silnika, wiec nie ma co gdybać, co może być uszkodzone. Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać...
Możliwe że jak powstaje ciśnienie w zbiorniczku to wypycha powietrze na zewnątrz.
Zdjąć przewód przed termostatem odkręcić korek zbiorniczka i w tym miejscu /po korku/dmuchnąć sprężonym powietrzem 90% płynu zleci.
Jeżeli płyn jest powyżej max i pojawia się powietrze w zbiorniczku to padła uszczelka pod głowicą. Z twojego opisu może wynikać ,że masz awarię wentylatora względnie któregoś z czujników lub tylko bezpiecznika. Możesz mieć też zapowietrzony układ chłodzenia, ale jeśli nie zmieniałeś płynu to raczej niemożliwe. Zastosuj się do porad kolegów jw.m.in.poruszaj...
w zbiorniczku wyrównawczym mam plyn. Odkreciłem rano korek i zapaliłem auto ale nic tam nie bąblowało w zbiorniczku... a wiec co to znaczy?? odkrecajac korek było słychać tkie syczenie jakby zeszlo cisnenie, powietrze z tego zbiorniczka. Nie znam sie zbytnio na samochodach i nie wiem czy to normalna rzecz czy jest cos nie tak
A dmucha ci ciepłe powietrze i nieubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku?
1. Ściągasz lewe przednie koło ;D 2. Zakładasz wężyk na odpowietrznik. 3. Zalewasz wężyk płynem DOT4. 4. Drugi koniec węża na odpowietrznik sprzęgła po zbiorniczkiem płynu DOT4. 5. Odkręcasz na stałe odpowietrznik od sprzęgła. 6. Odkręcasz nakrętkę od zbiorniczka z płynem. 7. Wykonujesz procedurę jakbyś odpowietrzał układ hamulcowy lewego koła. 8. Płyn...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Witaj. Płyn ok. Mówisz o przewodzie zasilającym? Jak go wymienisz to nie ruszaj lewarkiem. Na skrzyni masz dwa siłowniki. Jeden po lewej stronie przy ramie i drugi na skrzyni po prawej stronie. Do obydwu dochodzą 2 przewody metalowe. Praktycznie nad nimi są dwie śrubki na klucz 11, jedna zwykła i jedna z wystającą rureczką. Nałóż na tą wystającą przewód...
Czujnik ma cewkę i rdzeń, przy wypełnianiu zbiorniczka pod bębnem gdy powietrze przez rurkę wędruje do czujnika podnosząc rdzeń w cewce podaje sygnał ilości wody. Zakładam że zmniejszenie objętości zbiorniczka pod bębnem spowoduje konieczność większej ilości wody aby wywrzeć nacisk na rdzeń w cewce.
Rozrząd wymieniłem na nowy problem ustąpił. Autko chodzi cichutko nic nie trzeszczy. Mam jeszcze mały problem z ubytkiem płynu w układzie chłodzenia. Ciśnienie wydaje mi się z byt wysokie. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy trojnikach od nagrzewnicy i parownika i zobaczymy co bedzie....
Jedyne miejsce w układzie gdzie może być powietrze, to siłownik. W układzie pompa-orbitrol-zbiornik olej cały czas krąży i już dawno się odpowietrzył. Teraz musiałbyś poluzować jeden wąż na siłowniku i skręcać tak, by tym poluzowanym wyszło powietrze (jeśli tam jest), potem dokręcasz i luzujesz drugi i tak samo. Oczywiście cały czas pilnujesz by w zbiorniczku...
jeśli ze zbiorniczka nie wyciek cały płyn podczas wymiany to tyłu nie musisz ruszać bo małe prawdopodobieństwo że dostało się tam powietrze wystarczy tylko przód odpowietrzyć klasyczną metodą
Przy pracującym silniku zdejmij delikatnie przewód płynu chłodniczego idący z nagrzewnicy aby powietrze mogło się wydostać, możesz tez dmuchnć spręzonym powietrzem w zbiorniczek wyrównawczy.
Chyba teoria z zapowietrzoną górną częścią wymiennika ma sens lub glikol się jeszcze nie wymieszał tak jak trzeba i akurat trafiłem na to większe stężenie.Pompka obiegowa chodziła całą noc więc powinien się wymieszać.Jak odpowietrzyć górę wymiennika????Ma ktoś jakiś pomysł ? Wymiesza się na pewno, oto się nie martw. A jeśli chodzi o odpowietrzenie...
A czemu ma się zapowietrzyć? chciałem tylko zobaczyć czy jak wciskam hampel to cos wciąga mozna odkręcić nakrętkę i wciskać hamulec i sprzegło czy w momencie jak nacisne ww. pedał a będzie zbiorniczek odkręcony to zassie powietrzE?
Silnik nie był przegrzany? Sprawdz czy wali powietrzem do zbiorniczka może głowica źle złożona?
Każdy samochód ma mały odpowietrznik na przewodach łączących silnik z chłodnicą luc silnik z nagrzewnicą albo korek samoodpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym . Jak dla mnie każdy samochód odpowietrza się w inny sposób. Co do Twojego auta to ja zrobił bym to w taki sposób zalewasz układ płynem do momentu aż przestanie zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego,...
Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc. Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i...
Są na rynku przyrządy, aby sprężonym powietrzem zwiększyć ciśnienie w zbiorniczku. Ale odpowietrzyć czeba, obojętnie czy cylinderki hamulcowe albo sprzęgła spuszczając płyn do jakiegoś naczynia (przez odpowietrzniki).
Przecież piszę wyraźnie,że ma być podłączona do zbiornika jednocześnie u dołu i w górze.Woda wypierana wpłynie dołem podnosząc poziom w zbiorniczku,a powietrze,które może być w tej rurze,wyjdzie swobodnie bokiem.
To kolega nie ma pompy takiej w której zbiorniczek osadzony jest bezpośrednio w pompie , tylko płyn ze zbiorniczka do pompy płynie przewodem ? Jeżeli tak to proszę uszczelnić zaciskami przewód . Moim zdaniem mechanizm zasysania powietrza jest taki ,że tłoczek cofając się zassie powietrze.
Kiedy rozrząd zmieniany? Pompa wody też może już szwankować. Jak odpowietrzałeś? Wyda się głupie, ale na wzniesieniu najwygodniej, by powietrze poszło do chłodnicy (zbiorniczek). Tak już kupiłeś, czy może stało się nagle?
A poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest odpowiedni?
Wycieki jakieś pod samochodem są? Dmuchałeś od strony zbiorniczka i pompy w stronę spryskiwaczy sprężonym powietrzem przy zdjętym spryskiwaczu? Jeśli nie to: 1.zdejmujesz wężyk od zbiorniczka i pompki i dmuchasz sprężonym powietrzem 2.zdejmujesz od pompki i spryskiwacza i dmuchasz. Jeśli oba są przelotowe to zostaje wymiana pompki lub spryskiwacza....
Ja robiłem inaczej odowietrzanie czy to w bmw czy vw, popuszczałem korek zbiorniczka żeby powietrze miło mozliwość łatwiej sie wydostac, grzanie na max i nie miałem z tym problemu
No i właśnie o to chodziło! Teraz wiem, że pompa jest super,a wina leży w agregacie. Tył bębny, płyn wymieniany. Ale po wielokrotnym przelaniu z kół do zbiorniczka zrobił się czarnawy. Cylinderki z tyłu nie są w najlepszym stanie ale nie ciekną, wyczyściłem je i dostały smaru ATE. Czyli rozumiem, że wepchnąć płyn przez odpowietrznik i powietrze powinno...
Rozszczelniony przewoód zbiorniczka z płynem i bierze powietrze tamtędy. Serwis olał sobie temat.
Witam, jak w temacie. Wcześniej mondeo wywalało masowo wodę/płyn (czasem temp. szła w górę z powodu braku wody/płynu), ciężko było stwierdzić co to bo mechanik sprawdził pompę głowicę no ogólnie posprawdzał. Wymieniony został termostat dla pewności. Dziś słyszałem jakby powietrze z zbiorniczka (tak jakby wody nie było) lecz woda była. pomyślałem, zapowietrzony...
zostawiając napełniony zbiorniczek w 20% wodą Tam poziom wody nie powinien spadać. Jesli spada to jest nieszczelność. Zaciąga powietrze, kulka opada bo nie ma w czym pływać i zatyka pobieranie solanki. Poziom spada jedynie jak skończy się solanka.
..ale jaja :).Dzięki. Zastanawiam sie dlaczego ten wskaznik jest tak wyskalowany.W połowie jest ok.100 stopni.Wskazowka zatrzymuje się troszkie ponizej.A tak nawiasem,miałem zapowietrzoną nagrzewnicę,i dlatego plyn mi się zagotowal i wyrzuciło.Gdzies mam nieszczelny układ i zaciąga mi przy okazji,zamiast płyn ze zbiorniczka,powietrze. Pozdrawiam.Krzysztof
Zobacz czy idzie powietrze (pęcherzyki powietrza) do zbiorniczka wyrównawczego jak tak to czeka cie wymiana uszczelki pod głowicą, a jeżeli nie to sprawdz czy nie masz zapowietrzony układ chłodzący.
Mały samochodowy kompresor,elektrozawór i siłownik pneumatyczny z odpowiednim skokiem.Kompresor w tym małym zbiorniczku trzyma sprężone powietrze,elektrozawór przełącza,i powietrze zasila siłownik.
Z tymi odpowietrznikami i zbiorniczkami przed pompą jest taki problem, że w przewodach jest chyba podciśnienie i zamiast wywalić powietrze to pompa będzie je zasysać skąd się da. Jak zrobisz zbiorniczek przed pompą i powrót do niego, to pompa będzie sobie tylko z niego brać paliwo, bo po co ma zasysać z baku jak stąd jej łatwiej? A jak się skończy w...
Witam! Mam problem z kostkarką w lodówko-zamrażarce Daewoo FRS-T20DAM Side-by-Side. Uszkodzenie polega na tym że kostkarka nie widzi że w pojemniku kostkarki jest zrobiony lód w maksymalnej ilości zapełniający już całą komorę. Kostkarka nadal produkuje lód dopiero odłączenie wody zaworkiem ogranicza produkcję ,ale mechanizm nadal działa i wysypuje powietrze...
Brak masła nie oznacza że uszczelka/głowica są szczelne. Może sadzić powietrze do układu chłodzenia i zaburzać przepływ, stąd brak ogrzewania. Także nie wykluczałbym głowicy/uszczelki. Zobacz czy powietrze nie idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
Otóż powietrze albo tylko bąbelki wydostają się odpowietrznikami głowic i mój problem polega na tym że owe głowice sciągałem dałem do planowania nie stwierdzono na nich jakiś pęknięć na tulejach też nic nie było widać więc to złożyłem i dupa nadal burczy. Odłączyłem sprężarke powietrze nadal się wydostaje.Czy jest możliwe że winny jest agr zapomniałem...
zmień dyszę podłącz kompresor podgrzewacz zamontuj jak podgrzewanie nie będzie konieczne to termostat ustawisz na 0 stopni zbiorniczek z tą twoją mieszaniną musi być blisko dyszy żeby powietrze zassało mieszankę
Zalej do pełna i obserwuj czy widać powietrze. Jeżeli będzie okej, wymień korek spustowy zbiorniczka wyrownawczego.
W związku z tym, że mam offgridową instalację, to zapewne, jak każdy, mam problem z magazynowaniem nadwyżek. W ubiegłym roku konsumowałem 10 kW, a w tym roku udaje się nawet 25 kW pochłonąć. Ale to nadal za mało i po południu instalacja leży. Obecnie magazynuję energię w dwóch bojlerach 140 l, w 12 kW magazynie energii, pompie w basenie, uzupełnianiu...
Czytam i wiem o co biega. Tylko mam jeszcze pytanie. Nie mam oryginalnego zbiornika przeponowego tylko pospawany zwykły zbiornik (wyrównawczy), czy on może być czy musi być kupiony ? Podłącze od dołu i mam nadzieję że to teoretyczne powietrze (chociaż będzie zrobione vacum układu ) będzie do góry tego zbiorniczka .
Audi a4b7 3.0tdi 233 km. Układ chłodzenia: Problem polega na tym że zapala mi się kontrola układu chłodzenia. Gdy zgaslem auto otworzyłem maskę płynu jak by nie było w zbiorniczku, dopiero gdy odkrecilem korek i wyplacilem powietrze plyn wrócił. Auto zostawiłem u mechanika ale jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o podpowiedź co to może być?
Pompki perystaltyczne z zasady zapewniają mniej więcej stałe natężenie strumienia. Niespecjalnie nadają się do okresowego dozowania cieczy, zwłaszcza pod zwiększonym ciśnieniem. Ich zasadniczą wadą jest to, że wymagają okresowej kalibracji, oraz kalibracji po każdej wymianie węża, który zużywa się dość szybko. Pompki które Cię interesują to pompki (a...
A w jakich warunkach ci wyrzuca płyn? Jak sprawdzałeś sprężarkę? Czy silnik zimny czy ciepły i zaczyna wyrzucać? Czy płyn jest czysty oraz zbiorniczek? Czy samochód posiada retarder?
Tzn wyglada to tak jakby przy zakręconym korku w codziennej eksploatacji nie zaciągalo płynu. Ściągając wężyk od zbiorniczka do pompki na zakręconym korku plyn nie uciekal. Dopiero luzując zakretke zaczyna lecieć. Czy może pompka nie zasysac ? Sprzęgło wciskasz płynem który już jest w pompce, a do pompki powinna wpływać z drugiej strony ze zbiorniczka...
witam. mam problem z moją megane 1.6 8V. po jeździe gdy odkręce korek to około 5 minut powietrze wychodzi przez zbiorniczek wyrównawczy lecz płynu nie ubywa. wymieniłem już termostat, zrobiłem uszczelkę pod głowicą, wymieniłem pompe wody bo delikatnie juz ciekła, wymieniłem chłodnice ponieważ myślałem ze przypchana jest i juz mi sie pomysły skończył....
Witam, a wie ktos moze jakim olejem ma byc zalany uklad wspomagania?, u mnie jest tylko rozszczelniony zbiorniczek na olej i lapie lewe powietrze
Najprostsze pytanie. Zamieniałeś zbiorniczki na lek i sprawdziłeś czy tłoczy powietrze bezpośrednio z aparatu? No ale skoro dzisiaj kupiony i nie działa to najprościej chyba wymienić
cisnienie zbiorniczku bulgotanie zbiorniczku ślady oleju zbiorniczku
radio grzać końcówka tranzystor to220 honda civic benzyna akumulator
pralka ariston hydrostat ładowarka tl494
Niestabilne połączenie Wi-Fi w domofonie - jak rozwiązać problem? Wymiana żarówki w zmywarce Whirlpool do zabudowy