Kolego (at)mczapski coś Ci się nie pomyliło? W układzie jednoobwodowym zanik ciśnienia powoduje hamowanie. Natomiast w dwuobwodowym jeden przewód zasila powietrzem zbiornik przyczepy, a pojawienie się ciśnienia na dwóch pozostałych powoduje hamowanie (odpowiednio dla jednego i drugiego obwodu). Dlatego taka przyczepa nie będzie hamować przy podłączeniu...
Przepraszam, że odkopuję stary temat, ale dysk znowu zaczął nawalać. Po kilku minutach pracy silnik zaczyna powoli zwalniać, by po 10 sekundach całkiem się zatrzymać. Zauważyłem, że czas poprawnej pracy zależy od... temperatury otoczenia. Przy 20°C może działać cały dzień, a przy 28°C staje po niecałej minucie pracy. Kupiłem drugi taki dysk, i zamieniłem...
Uszkodzone serwo.
Witam mam problem z powietrzem w scani 124 420 z 2003 roku a mianowicie hamuje mi naczepa podczas jazdy oraz nie dzialaja biegi na dolnej skrzyni i nie dziala impulsator od predkosci. Wymienilem w samochodzie zawor czterodrozny ora dwa zawory na skrzyni biegow i dalej nie ma poprawy. Sprezarka pompuje normalnie tak jak powinna i nie wiem co jest nigdzie...
Regulacja jak wyżej gazu ale napewno odwrócenie dolotu w stronę przeciwną do kierunku jazdy na to pomoże lub/ewentualnie podniesienie dawki gazu na niskich obrotach. Standardowy problem z wlotem powietrza skierowanym do kierunku jazdy i wtedy przy hamowaniu jest za dużo powietrza a mało gazu i stąd trzeba przegazowywać.
Przeważnie to nie parametry są przyczyną słabego hamulca lecz tarcza, klocek, zacisk wydajność (spadki) powietrza.
Mam problem w Scani 4, dzisiaj rano nabiłem powietrze i podczas podczepiania pod przyczepe kilka razy mocniej nacisnęłem na hamulec aż zauważyłem że na prawym zegarze w oczach uchodzi powietrze, nabiłem jeszcze raz do końca i pompowałem hamulcem i powietrze znika w oczach, podociągałem grzechotki, ubytków żadnych podczas hamowania nie słychać, kompresor...
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
To może R3 ma jakiś sens - żeby końcowa faza hamowania ruletki była szybsza (jak od tarcia, a nie samego oporu powietrza). Ale chyba jednak nie, R1 to załatwia.
O ile pamiętam (można sprawdzić w Wikipedii), to ciepło właściwe powietrza jest 0.2°C/g, 1l powietrza to 1.3g; 0.81m3/minutę to 13.5l/s; wychodzi, że 15W powinno je podgrzać o 1°C, więc 1.8kW o 120°C, gdyby był jeden taki wentylator, przy czterech tylko 30°C - ale pod warunkiem, że nic nie będzie hamować przepływu powietrza.
Modyfikacja dolotu powietrza załatwi ten problem.
Wykonywano już wirówki, które robiły coś koło miliona obrotów na sekundę. Ograniczeniem jest rozpylanie wirnika przez siłę odśrodkową - po prostu po osiągnięciu pewnych obrotów zamienia się w chmurkę pyłu... Konstrukcja nie jest bardzo trudna (najtrudniej chyba zrobić próżnię, bez niej opór powietrza hamuje). Ważna jest sprawa łożyskowania - klasyczne...
Tak, jest potrzebny. Atmegą możesz sterować samym regulatorem, ale to regulator zasila silnik, który potrzebuje napięcia i sporego prądu. Najlepiej sterować regulatorem za pomocą sygnału PPM/PWM. Regulator natomiast może zasilać układ sterowniczy napięciem ok. 6VDC przez tzw. układ BEC. Mowa oczywiście o regulatorach fabrycznych. Nie wiemy co chcesz...
Witam. Miałem identyczny problem, wystarczyło oczyścić silniczek krokowy sterujący przepływem powietrza.
Bartek zobacz co Sobie planujesz. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale on to zrobił chwyt powietrza jak beczka nic dziwnego ze opór powietrza to hamował Czy z płatami gdzie główną siła ciągu jest siła nośna nie będzie lepiej ? Dodano po 7 tak czy siak powoli skłaniam się do wiatraka tradycyjnego. Gdzie można by kupić...
Ponieważ wykorzystanie hamowania silnikiem to tylko jego opory tarcia + przepompowanie powietrza z wdechu do wydechu. ...a sprężanie Przy zwykłym silniku masz po tym suw rozprężania, czyli odzyskania energii ze sprężonego powietrza.
Musisz kupić lub pożyczyć tester kompresji na znanym portalu aukcyjnym to ok. 100zł. W warsztacie ok dwóch piw :D Wkręcasz w miejsce świecy zakręcasz rozrusznikiem i odczytujesz ciśnienie na manometrze Zapomniałeś dodać, że na czas pomiaru przepustnica gaźnika ma być maksymalnie otwarta, by nie hamowała przepływu powietrza.
W tym temacie jest opisana http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
PROPONUJE zmienic wlot powietrza do filtra tak aby nie byl ustawiony do przodu auta tylko do tylu (jak na przyklad jedziesz szybko lub hamujesz do kolektora dostaje sie wiecej powietrza i dlawi silnik a jak obrocisz do tylu to nie bedzie od tego uzalezniony). Typowa prypadlosc wsrod aut na LPG. POZDRAWIAM Posted from a mobile
I jak zachowuje się spoiwo lutownicze gdy jest tak podgrzewane wielokrotnie z dostępem do tlenu. Utlenianie się roztopionego stopu lutowniczego, czy to przy lutowaniu lutownicą, czy w tyglu jest zjawiskiem normalnym. Przy każdym lutowaniu już po kilku, kilkunastu sekundach (szybkość mocno zależy od temperatury) widać że powierzchnia stopu, pierwotnie...
Błędy dotyczą koła 4 ; czujnik prędkości obrotowej koła, prędkość koła 4 różni się od prędkości pozostalych kół lub.... uszkodzony sterownik. Może zmieniałeś ostatnio opony lub masz flaka na tej stronie.Jeden z błędów dotyczy też koła 3 ; ciśnienie w module hamowania jest większe od zera po zakończeniu fazy odprowadzenia powietrza na końcu hamowania....
Naprawa udana. Problemem był kabel masowy tylnego komputera. Fabryka najpierw pomalowała rame a potem założyli kleme śrubkę skręcili i czas oraz rdza zrobili swoje.... marka zobowiązuje..... Pozdrawiam i dziękuje za porady
Na pewno masz rację, każda przegroda hamuje przepływ powietrza. Zastosowałem siatkę w pierwszym modelu bo prąd powietrza przedostający się przez otwory i przerywany przez wirnik wentylatora powodował "granie", a nie chciałem ruszać już płyty przedniej więc zastosowałem siatkę. Żeby osłonić jakoś wentylator, najlepiej zastosować typową osłonę składającą...
Kolego miałem takie przypadki niejednokrotnie i w 97% przypadków winna była sprężarka choć nie chciałem dopuścić do siebie takiej myśli Pozdrawiam
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
W sportowych samochodach też tarcze lubią się świecić, ale mają hamulce hydrauliczne wiec chyba nie od tego zależy. Trzeba wymieniać płyn hamulcowy żeby wody w sobie nie miał. Płyn pseudorajdowy kosztuje 180zł/l . Wiec sam sobie odpowiedz ile kosztuje naprawde dobry płyn. Pozatym ciężarówki maja 2 obwody powietrza. I powietrzem hamują naczepy, łatwo...
Zdjęcie schematu instalacji w lepszej jakości. ASTV to zawór który chcesz podłączyć. BWG to pedał hamulca. 11-Wejście- to zasilanie powietrzem z butli trzeciego obwodu powietrza. 22-wyjście żółta klamka. 12- wyjście czerwona klamka. 42-wejście sterujące pedał hamulca. 43-wejście sterujące klamka hamulca ręcznego.
To dzieki za schemaciki. Mam jeszcze pytanko czy ktoś zakłądał sprężarkę powietrza d o hamowania przyczep i zawory? Bo tu jest hydrauliczne .
Zamontuj miarkownik ciągu i po sprawie, wydatek około 100zł. Dostaje gdzieś powietrza, musisz uszczelnić drzwiczki.
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
Próbowałeś powiesić jakąś gładką kulkę z namalowanym znacznikiem i sprawdzić jak długo się będzie kręciła? W zasadzie tylko tarcie powietrza powinno ją hamować.
Typowy objaw przy uszkodzonym siłowniku tylnej osi. Powietrze ucieka z siłownika po zwolnieniu h-ca postojowego. Przy jeździe na pusto pobory powietrza do hamowania są niewielkie i nic się nie dzieje, po załadowaniu autka do hamowania zużywa się dużo więcej powietrza. Sprężarka nie nadąża uzupełniać i zaczyna blokować postojowy. Napompujcie ful powietrza,...
...a jeszcze lepiej "usiąść na ogonie" jakiemuś w miarę szybko jadącemu TIRowi, nie dość że powstrzymuje to od szaleństw i gwarantuje płynną jazdę, to jeszcze zmniejsza opory powietrza.
taaak. hamulec w przyczepie masz pneumatyczny. noże masz pełno wody w zbiorniku z powietrzem i hamując wszystkie wylata i nie ma czym odblokować póki nie napompuje znowu. może sprężarka słabo daje, może przewody przypchane?
Jeżeli sprawdzasz z głośnikiem w otwartej obudowie, to zniekształcenia (trzaski) mogą wynikać z braku hamowania membrany przez poduszkę powietrzną (sprężystość powietrza) występującej w obudowie. Nadal widzę kilka punktów lutowniczych co do których mam wątpliwości. Ponadto płyta po przejściach - możliwe, ze wystąpiło jakieś mikropęknięcie ścieżki -...
Na moje oko masz uszkodzony czujnik hamulca. Cały czas podaje sygnał że hamujesz. Odpięcie czujnika nie naprawi problemu. Na przewodzie sygnałowym musi być stan niski lub wysoki. Jeśli stan "wisi w powietrzu" to kontroler nadal nie pozwoli na jazdę. Sprawdź czujnik halla w manetce hamulca.
Wentylatory w tych migomatach sa glosne. Maja zapewnic dobre chlodzenie. Jesli masz 401 bez chlodzonego uchwytu to za wentylatorem nic nie masz. Nie ma kierownicy powietrza ani chlodnicy ktora hamuje przeplyw powietrza i troche tlumi obroty wentylatora. Mozesz tylko sprawdzic czy na łopatach wentylatora nie ma nalepionego brudu. Moze powodowac jeszcze...
Załóż siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne. Do tego zbiornik powietrza i zawór szybkiego spuszczania razem z zaworem siły hamowania. Masz jedno czy dwuobwodowe hamulce w ciągniku? Teraz patrzę, ze można kupić całą instalację do montażu. Wpisz hamulce pneumatyczne przyczepy
Powietrze w środku może wirować dłużej, niż miska (bo miska jest dodatkowo hamowana przez opór powietrza z zewnątrz).
sprawdż czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza dlatego przy hamowaniu może gasnąć
Wymieniłem tydzień temu zawór czterodrożny i było do dziś całkiem fajnie. Dziś zahamowałem przed skrzyżowaniem mocniej i skrzynia się zawiesiła na 9. Oczywiście to samo nie można nic zrobić nawet przerzucić na luz. Nie ma żadnych ubytków powietrza przy hamowaniu. Zaczynam się zastanawiać czy sterownik skrzyni razem z tymi zaworkami nie zaczyna się wieszać.
Bo jak hamujesz silnikiem to energię kinetyczną samochodu zamieniasz na sprężanie powietrza w cylindrach. A jak jedziesz na luzie to jedyne co cię hamuje to opory powietrza i tarcie kół. Więc będziesz wolniej wytracał prędkość, może i dalej zajedziesz, ale tylko od momentu wrzucenia luzu. Gdybyś miał przejechać 100km stylem że rozpedzasz się do 100km/h...
Twierdzisz w pierwszym poście, że zaciski OK, klocki i tarcze OK, pedał i korektor zregenerowany... To właściwie wszystko masz OK. Pozostaje Ci wszystko sprawdzać od nowa. Pedał, zawór i czujniki ABS, siłowniki, zaciski, ciśnienie powietrza, szukaj numerów błędów w instrumencie.
jak gaśnie na obu paliwach,przy hamowaniu, to sprawdź czy lewego powietrza nie zasysa w układzie wspomagania hamowania,gdy naciskasz pedał haulca
Wężyki nie puchną ani nie są rozwarstwione też na to wpadłem i sprawdziłem.Ja myślę że może jest taka możliwość aby się gotował płyn?Jakiś trefny?Ale z drugiej strony patrząc to przy odpowietrzaniu leciał czysty przeźroczysty bez pęcherzy powietrza.
Sterowanie tutaj odbywa się poprzez stały impuls magnetyczny w momencie przejścia wahadła nad cewką, to z kolei powoduje ciągłe przyspieszenie aż do potencjalnej destrukcji urządzenia. Chyba kolega zapomina o oporze powietrza, które hamuje wahadło tym mocniej im bardziej się rozpędza. Wystarczy nie przesadzać z wielkością (energią) impulsu.
Co do VIS: Napięcie zasilania Napięcie zasilania jednostki sterującej przekroczyło 30,5 V. Podczas pracy alternatora mógł zostać odłączony akumulator. Przy napięciu powyżej 30,5 V dostępne są tylko następujące funkcje: Światła mijania, światła postojowe, przekaźnik 21, światła hamowania, kierunkowskazy, wycieraczki szyby przedniej (niska prędkość)....
Zgaduję: 1. zła regulacja wolnych obrotów 2. źle ustawiony wlot powietrza (przy hamowaniu powietrze wlatuje z inna predkoscia i chwilowo zmienia sie drastycznie sklad mieszanki) 3. zasyfiony filtr powietrza 4. zbyt bogata mieszanka (silnik lubi taką jak jest zimny, jak sie rozgrzeje to za mocno koryguje sklad bo zdjeciu nogi z gazu i gasnie) 5. nie...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
W siłownikach nawet podwójnych po zaciągnięciu ręcznego nie na powietrza, to nie naczepa nie wprowadzaj w błąd!!! w siłowniku dwustronnego działania powietrze jest albo z jednej albo z drugiej strony membrany. Jeżeli nie ma powietrza hamuje wyłącznie sprężyna. Po nabiciu powietrza do układu pneumatycznego mamy ciśnienie całyczas z jednej lub drugiej...
przeładować powietrzem lutownica powietrzem powietrzem scania
żółty zielony szary czarny brązowy pilot przestał działać programować zegar webasto
ogrzewanie toyota lodówka grzeje zamiast chłodzić
Podłączenie Skytec ST-140 do komputera przez AUX Hasło do zdalnych ustawień Growatt 5000ES