Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Jak dymi i nie wchodzi na obroty to możesz mieć problem ze świecą, lub ze zbyt dużym poziomem paliwa. Po twoim dmuchaniu gaźnika mógł się zawiesić pływak, lub blokuje się na wałku, zaworek iglicowy może puszczać. Sprawdź poziom oleju, oraz kompresje, kto wie czy nie padły pierścienie.
Witam ponownie Po pierwsze trzeba ustalić skąd ten olej się tam znalazł. Myślę, że pomógł by pomiar kompresji na cylindrach choć pewna ilość oleju nad tłokiem może ten pomiar zafałszować. Jak wygląda poziom oleju w silniku? Pozdrawiam
Może warto kompresje sprawdzić? Jezeli sa luzy na pierścieniach to gubi olej.
Dlaczego akurat skupiles sie na wtryskach, jakakolwiek diagnostyka wskazywala na to ?? Sprawdz najpierw kompresje, i poziom oleju, zwiekszone spalanie moze byc spowodowane slaba kompresja i przez pierscienie dostaje sie do oleju, ktory staje sie coraz rzadszy i jest spalany. Wtryski poprawnie zlozone z powrotem ?? Sprawdz czy nie kopci spod korka (...
problemy ze smarowaniem (...) napinacz puścił i przeskoczył Jest to bardzo możliwy scenariusz. Poziom oleju na bagnecie, był praktycznie na poziomie "dolnej kreski". Podczas kręcenia rozrusznikiem, nie słychać żadnego "oporu" związanego z kompresją w cylindrach. Obecnie, rozrusznik kręci silnikiem, tak jak gdyby były wykręcone świece ... a przy sprawnym...
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź na zapalonym silniku czy idzie do skrzyni korbowej kompresja. Najlepiej byłoby sprawdzić manometrem jakie jest ciśnienie sprężania. Jak nie ma kompresji na drugim cylindrze to w czasie pracy silnika będzie się podnosił poziom oleju. Do ch....ry jak "mechanik" wymieniał pierścienie to czemu nie ma mieć kompresji nie...
Silnik odpalił na samostart, jednak nie odpala tak jak przed awarią. Pewnie jak ostygnie problem wróci i czeka pomiar kompresji i uszczelka pod głowicą. W wodzie spalin nie ma, poziom oleju się nie podnosi, płynu nie ubywa.
Jaki masz poziom oleju i jaką posiada lepkość?Pod wpływem temperatury może być utrata kompresji.
Witam wszystkich. Mam taki problem: w baku bylo około pół litra benzyny, przez przypadek zatankowałem do tego pół litra ropy, po przejechaniu około 2-3km usłyszałem dziwny dźwięk silnika i zgasiłem skuter. Wszystko wyczyściłem (bak, przewody paliwowe, filterek paliwa, filtr powietrza, gaźnik) zawory wyregulowane, poziom oleju odpowiedni, świeca wymieniona....
Ma zobaczyć czy nie widać pęcherzyków powietrza???zawartych w oleju? Kolego SIKORALLY czy poziom oleju się zmniejsza? co było przyczyną naprawy głowicy?
Witam! Posiadam auto z silnikiem V6 2.5 TDI o kodzie BDH z roku 2004. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że wzrasta mi poziom oleju w silniku. Diagnoza: diesel dostaje się do oleju. Dzisiaj rozkręciłem wtryski (zostały sprawdzone czy nie leją i czy prawidłowo rozpylają paliwo), które są w 100% sprawne. Kompresja jest na prawidłowym poziomie. I teraz moje...
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
No więc tak. Okazało się, że poprzedni mechanik nie zdjął całkowicie skrzyni biegów, tylko ją poluzował i odgiął na hama. Nie dość, że przez to nie był w stanie poprawnie wymienić uszczelniacza, to jeszcze uszkodził pozostałe i dodatkowo jakiś korek serwisowy. Po jego akcji skrzynia ledwo dała się zdjąć. Całe szczęście sytuacja jest już opanowana i...
Z tego, co piszesz to wynika, że masz przedmuch kompresji do komory korbowej, albo za wysoki poziom oleju, sprawdź ciśnienie sprężania, nie wygląda to dobrze, przy takich objawach mogą być popękane pierścienie, albo dziury w tłokach, np. przez te pseudo chiptuningi.
Witam, Toyota Avensis T22 1.6 VVTi + LPG 3ZZ FE. Podczas przyspieszania dość mocno szarpie, tylko wypięcie czujnika położenia przepustnicy powoduje że problem znika, na nowym czujniku jest to samo. Brak kodów usterek, w parametrach TPS (stary i nowy) pokazuję 10% na nie wciśniętym pedale a na wciśniętym pedale w podłogę ok 60%. Wszystko inne działa,...
Trzeba pożyczyć dobry a lepiej bardzo dobry akumulator,i dokonać próby mechanicznego kręcenia.Przy tej okazji sprawdzamy zapłon kompresję zasilanie w paliwo,poziom oleju itp.Jak odpali to słuchamy jego pracy a właściwie jego odgłosów jakie wydaje.sprawdzamy ładowanie akumulatora i ciśnienie oleju.Po sprawdzeniu silnika należy sprawdzić podwozie czyli...
Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Ceny silników na aukcjach :) Cokolwiek sprawdzałeś? Poziom oleju? Zdjąłeś pasek osprzętu i sprawdziłeś czy wszystko się kręci jak powinno? Ciśnienie oleju? Ustawienie rozrządu? Kompresje?
Każdy popychacz ściskam palcami praktycznie bez użycia siły, olej wylatuje otworem. Wiem, że do końca nie wierzy się klientowi, ale w ciągu nocy nie mógł się zatrzeć. Dzwoniłem do właściciela, dolewał oleju bo zdarzyło się, że kontrolka ciśnienia świeciła z braku oleju. Dla niego oznaczało to niski poziom oleju. Podczas jazdy bez ciśnienia raczej panewki...
Witam na kompresję umówiłem się na sobotę więc wtedy się okaże ale jeszcze jeno mnie zaczęło martwić, poziom oleju na bagnecie mi wzrasta, płyn chłodniczy ok nie ubywa kolor różowy co to może być?
Ale nie zaobserwowałem zęby był słaby w polu to chyba raczej kompresje nie wywala? Dodano po 24 Gdy by uszczelka puściła to poziom oleju by wzrastał. A poziom oleju stoi w miejscu.
Podniosłeś chociaż maskę? Sprawdziłeś poziom oleju? Płynu chłodzącego? Świece? Migająca kontrolka silnika zwykle sygnalizuje poważną awarię wymagającą jak najszybszego zatrzymania samochodu i wyłączenia silnika... masz najprawdopodobniej uszkodzony układ zapłonowy i wypadają zapłony. Jazda w takim stanie grozi zniszczeniem katalizatora (o ile już do...
roman, spokojnie , biala maz na korku oleju to niedogrzny silnik, gdyby "poszla" uszczelka pod glowica /co nie wykluczone/ z rury wydechowej wychodzil by bialy dym /kleby pary/, moze masz w ukladzie chlodzenia nie tylko plyn chlodniczy, wymien go jak nie jestes pewny /mniejszy -bez porownania- koszt niz wymiana uszczelki/, zalej we wlasciwy sposob /juz...
Poziom oleju we wtorek zostanie własnie sprawdzony, wydaje mi się że może to miec własnie znaczenie ze nie ma odpowiedniej kompresji oleju dla tego przy wrzuceniu R i D zaczyna działać. Co do uderzenia, raczej w skrzyni ono nic nie uszkodziło, bardziej wydaje mi się ze brak oleju mógł jej zaszkodzić. Skrzynia zostanie niedługo zdjęta, lecz chciałem...
Moga byc tez uszkodzone uszczelki pod glowica i tak pewnie jest ,prosze sprawdzac olej czy nie ma paliwa w nim bo moga byc tez uszkodzone pierscienie lub gumki pod zaworami ale raczej to pierwsze jesli kopci na niebiesko ja wlasnie to robie po zdjeciu glowicy i cylindra wlasnie to ujrzalem uszczelki trzymaly kompresje ale byly uszkodzone do wewnetrznej...
Nie bardzo to wygląda na wymiany oleju co 15 tyś. Sprawdzałeś czy olej po wymianie czy był jaśniutki tak że poziom trudno odczytać z bagnetu Przy LPG to powinno być tylko lekkie zażółcenie na nie czarny nagar. No chyba że puszcza spaliny odmą ale to musiało by być mega i kompresja co za tym idzie na niskim poziomie. PS Nawet w mojej pierwszej starej...
Trochę dużą ta kompresja, tak na 1000 km ile trzeba dolać oleju? Ja bym sprawdził szczelność cylindra sprężonym powietrzem. Może być zawór podpalony. Już od bardzo dawna nie dolewalam oleju. Poziom jest ok, robiłam teraz wykresy z OBDII ale nie da się ich pobrać z aplikacji. Wykres sondy 1 i kąt wyprzedenia zaplonu. Nic więcej sensownego nie mogłam...
A4 B9 2.0 TDI DETA 190KM. 250k przebiegu. Auto dymi na szaro, moc jest.. Test uszczelki ok, płynu nie ubywa, oleju też. Auto ogólnie długo kręci bez zagrzania świec, nawet w garażu przy temp 10'. Często wypalał się DPF. Po 150km bywało ze poziom sadzy był 20g. Został zakupiony drugi dpf i scr(okazyjnie z rozbitka 50k nalotu, w którym zerwało miske)....
Jak będzie mały dopływ benzyny to poziom nie będzie rósł, bo na gorącym silniku benzyna zaraz paruje i przez odmę pary kierowane są do układu dolotowego, ale smrodek zostanie. Może źle myślę.
Ponieważ jesteśmy już coraz bliżej prawdy (prezes) to jeszcze jedno pytanie: objawy cierpień silnika Twojego auta polegały na: 1. wypadaniu zapłonu? 2. dużym zużyciu oleju? 3. dużym zużyciu oleju i dymieniu (chmura podczas ruszania) ale tylko przy rozgrzanym silniku - 105 st.C.? 4. wszystkich tych objawach? i pytanie do wszystkich: czy na wyświetlaczu...
No to w takim razie jest on przytarty. Pozostaje szlif, albo zakup kitu. Spróbuj jeszcze wyregulować ten gaźnik. Jeśli to nic nie pomoże to wymień cylinder, tłok, moduł, świece, cewkę. Najbardziej polecam cewkę oraz świece od NGK. A następnym razem: Sprawdzaj regularnie poziom oleju (silnik 4T) Sprawdzaj działanie pompy oleju i jego poziom w mieszalniku...
Sprawdzic cisnienie oleju i stopien sprezania w cylindrach"kompresje".
kompresja w okolicach 13,5 na 4 cylindrach maksymalna różnica w kompresji to ok 0,7 bara Zrób test szczelności,być może kompresja wychodzi dobra przez uszczelnianie olejem. Poz założeniu nowych pierścieni i włożeniu tłoków do cylindra zalałem wszystko ropą, poziom płynu utrzymał się przez kilka godzin. Dodano po 7 Te 890 złotych za tłoki z pierscieniami,...
Kompresję ma prawidłową ? Nie przeskoczył rozrząd ? Nie pamiętam czy ten model był na kołach zębatych czy na łańcuchu. Poziom oleju jest prawidłowy? I czy masz czujnik poziomu oleju w misce - brak oleju = brak możliwości uruchomienia motoru, jak jest to sprawdzić poprawność działania. Pompa podaje ciśnienie na wtryski ? Dużo pytań ale silnik to nic...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod...
Do sprawdzenia luz zaworowy, ssący 0.15 mm, wydech 0.20 mm. Do ustawienia luzu są znaki, na kielichu zabieraka i osłonie koła zamachowego. Jeżeli silnik posiada czujnik poziomu oleju, spróbuj go odłączyć. Istnieje możliwość zerwania klina koła zamachowego. Kompresja powinna mieścić się w granicach 6 - 8.5 atm. Zalewanie świecy może być spowodowane,...
Czy paliwo dostaje się do gaźnika? Czy poziom jego w gaźniku jest odpowiedni, czy jest kompresja w cylindrze, może bez związku ale jest to jeden z elementów niezbędnych do zassania paliwa. Jeżeli gaźnik jest OK jeśli chodzi o paliwo, daj kilka kropli oleju przez otwór na świecę i próbuj kopać do zassania paliwa.
Zrób jak kolega wyżej podał. Mam też pytanie, czy nie kosiłeś na pochyłościach terenu, gdyż silniki 4 T nie tolerują koszenia na takim terenie i mogą pojawiać się opisane przez Ciebie efekty. W przypadku, gdy silnik jest sprawny (ma właściwą kompresję), to po pewnym czasie (wypali olej) przestanie nadmiernie dymić. Jeśli jednak kosisz na terenie zmiennym,...
Jeep Wrangler YJ, prod. 1995, silnik 2,5 AMC 150 88kW, bez instalacji gazowej, przebieg 180.000km. Silnik na wtrysku wielopunktowym. Na temat spalania xxx l/km nie mogę się wypowiedzieć, bo nigdy tego nie sprawdzałem. Przy oponach 33" zawsze palił tyle ile się wlało do zbiornika. W okresie dwóch tygodni po wymianie oleju (semi-syntetyk) - przejechane...
Proszę o pomoc, dwa tygodnie temu nabyłem V40 z silnikiem 1.6 16V (kod silnika B4164S2) nie zdążyłem się nawet nacieszyć, bo trakcie jazdy zaczęła się lekko żarzyć/mrugać kontrolka ciśnienia oleju, oczywiście od razu sprawdziłem poziom oleju i był pomiędzy min. a max. i po przejechaniu kilku kilometrów silnik zgasł bez żadnego stukania czy zgrzytu,...
Mnie to wygląda na wypalanie płynu, wiatrak nieco zmienia ciśnienie w układzie chłodzenia bo jest bezpośrednio przy chłodnicy która składa się z wielu cienkich kanalików, zresztą wystarczy odkręcić korek od chłodnicy i przyjrzeć się jak poziom się zmienia z włączonym i wyłączonym wiatrakiem. W zależności od miejsca w którym uszczelka pod głowicą "puściła"...
Szukając jakiś dodatkowych informacji w tym temacie trafiłem na całkiem ciekawy post na temat "puszczania" oleju przez turbo, ale nie związanymi z uszkodzeniem samej turbiny. A w nim między innymi: Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria. Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze...
Zanim rozebrałeś, mogłeś - mając sprężarkę i manometr do ciśnienia w cylindrach - połączyć jedno z drugim i wdmuchnąć w ten sposób ciśnienie powietrza do cylindrów po kolei, ustawiając każdy w górnym martwym punkcie tak by zawory były zamknięte. Następnie posłuchać czy dmucha pod korkiem oleju (pierścienie), albo w dolocie bądź wydechu (zawory). Co...
Witam jak nie masz kompresji to a) zawory nie domykają się lub coś w tym stylu. b) zapieczone pierścienie na tłokach. c) poluzowane świece zapłonowe Co do kontrolki ciśnienia oleju to jaki masz jego poziom (czy aby nie za mało) Co do panewek po czym wnioskujesz że sprawne (no chyba że rozebrałeś silnik i zrobiłeś oględziny) a co do stukotu może masz...
Może jednak przytarłeś silnik, czy miałeś właściwy poziom oleju w silniku. Jeśli oglądałeś tłok (i cylinder ?), to zapewne niewłaściwie ustawiłeś rozrząd, więc dla spokoju sprawdź poprawność ustawienia na znakach. Regulowałeś luzy zaworowe a jakie dałeś luzy na zaworach. W razie potrzeby zbadaj kompresję silnika.
Witam po długiej przerwie ,Mam problem z moim traktorkiem sabo cliper z silnikiem BS . Po zimie z linki odpalil za pierwszym strzałem ale trzeba było uzyc troche siły. Z aku ciężko kreci (nowe aku) ,pozim oleju ok. myślę ze to zawory bo jak kombinowałem przy nich to kręcił jak głupi na aku ale nie zapalił (chyba za mała kompresja ) po regulacji znowu...
Pojemność/il. cylindrów:0573 / 4 Średnica/skok tłoka: 59,2/52 [mm] Oktan/ilosc suwów: 91/4 Luz zaworowy - ssanie: 0,10-0,14 [mm] Luz zaworowy - wydech: 0,10-0,14 [mm] Kompresja: 11-14 [bar] Ciśnienie oleju: 5 [bar/min-1] Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 2,8 [Ohm] Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 99-121 [Ohm] Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 15/1500...
Z tego co czytałem w sieci to jest dość powszechne zjawisko. Wada napinacza i łańcuch się urywa. Po odkręceniu pokrywy można zobaczyć czy uderzał o obudowę bo widziałem kiedyś takie zdjęcia w sieci jak ktoś miał "wżery" od łańcucha w tym silniku. Ale moim zdaniem u Ciebie to alternator jeśli po zdjęciu paska jest oki. Dodano po 8 A z tego co się dowiedziałeś...
odnośnie poprzedniego postu Stawiam hipotezę że sonda jest kaput i za bogata mieszanka- bena idzie do oleju - olej rozrzedzony - silnik go spala Na ile słuszna ta teoria - nie wiem, nie spotkałem się z tym w takiej sytuacji, ale jeśli benzyniak przykapca na czarno to ewidentnie za dużo paliwa Do założyciela tematu: nie zauważyłeś zbyt dużego spalania?...
Usuń zanieczyszczenia z gaźnika, udrożnij dysze, zamontuj poprawnie gaźnik, wlej świeżą mieszankę paliwa z olejem, sprawdź filtr powietrza i w drogę. Oczywiście silnik "zaskoczy" pod warunkiem, że jest sprawny tj. że ma on właściwą kompresję. O badaniu sprawności ssania jest wiele informacji na forach internetowych. Moduł nie ma wpływu na poziom paliwa...
Panowie, VW Polo/07 1,2/44 BBM głowica splanowana, nowe zawory, nowy rozrząd, kompresja 13/14BAR wszystkie trzy cylindry, sprawdzony na szczelność głowicy, dobrze wchodzi na obroty objawy: - od startu zimnego silnika biały dym z rury, więcej gaz=więcej spalin (duże dymienie) lecz poziom oleju pozostaje bez zmian, - po zalaniu płyny chłodniczego poziom...
Panowie mam problem identyczny jak w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Nawet podciśnienia wartości są identyczne, wymienione: -cewka NGK -świece -przepustnica czyta i zaadoptowana -łańcuch rorządu(już hałasował) -poziom oleju(nowy 10w40) w normie Nieszczelności wydaje mi się że nie ma obroty są w normie około...
Zwykle poziom oleju wskazywany jest przez kontrolkę (symbol oliwiarki) i raczej nie jest "wpięta" pod moduł zapłonu. Czy próbowałeś uruchomić silnik po wlaniu (np.około 1 cm3) benzyny wprost na tłok. Jeśli silnik nie "zaskoczył" po takiej próbie, to albo nie ma kompresji (zatarty lub zużyty), albo też szwankuje elektronika tj. moduł, impulsator, świeca...
A więc tak. Mechanik dłubał,dłubał i oto jego wnioski: 1)Samochód ma już ponad 200tys i może trochę dymić 2) Dolał płyn oczyszczający shella co zmiejszyło troche dymienie 3) Wymienił świece na BOSHa i wszystkie filtry 4) Można by wymieniać sprężarkę ale nie jest to niezbędne 5) NAJLEPSZE:) - " dopóki jeździ to do mnie nie przyjeżdżaj" Prawda jest taka...
Witam Pkt. 1, 3, 4, 6, 7 - odpada, ponieważ zauważyłbyś wyciekający płyn na zewnątrz. Rozumiem z Twojego opisu, że płyn nie wycieka na zewnątrz - nie zauważyłeś żadnych plam ? 2. Obsadach wtryskiwaczy - to jakaś ściema - może uciekać kompresja, ale nic związane z płynem 5. uszczelniaczu do oleju - nie wiem co masz dokładnie na myśli, ale odpada Jeżeli...
Witam, mam taki problem byłem z autem na przeglądzie jeżdżę tam od conajmniej 6 lat. Dzisiaj był jakiś inny diagnosta którego nigdy nie widziałem. Samochód był odpalony on wsadził tylko prawą nogę i dał raz gaz do dechy trochę zakopcił na czarno i mu się to nie spodobało. Dał więc drugi raz gaz do dechy i się rozbiegał. Próbował go gasić ściskając wąż...
Pierwsza rzecz to zorientuj się gdzie ten olej tracisz. Czy wyciek (wyczysc silnik i pojezdzij troche, potem obejrzyj, moze gdzies masz nieszczelnosc), sprawdz czy nie masz oleju w plynie chlodniczym, a na bagnecie nie osadza ci sie cos brzydkiego (to by wskazywalo na uszczelke pod glowica). Moze tez palic olej. Sprawdzenie kompresji powie Ci cos o...
Ems4390 Tytuł: Zapewnienie równowagi cylindra, cylinder 6 Usterka: Osiągnięto maksymalną wartość cyklicznego zasilania tego cylindra silnika, na co zezwala jednostka sterująca. Powody: Średnie ciśnienie efektywne w jednym z cylindrów silnika jest niższe niż w pozostałych. Przyczyny mogą być następujące: Obecność powietrza w układzie zasilania paliwem,...
Okej, kupiłem naftę oświetleniową, zaleję na noc. Pytanie tylko jak szybko będzie ubywać. Bo chcę zalać "do pełna", mam nadzieję, że nie będzie niknąć w oczach. Jutro drugi raz "do pełna". A takie pytanie jeszcze mam. Czy po tym wlaniu oleju i uzyskania kompresji na poziomie 13 barów silnik powinien odpalić ?
Czytałem od początku. UPG to w skrajnych przypadkach olej w płynie czy płyn w oleju. Najczęściej kompresja idzie do płynu a płyn do cylindra jakoś nie chce, chociaż w moim "wspaniałym" golfie II 1.3 po roku jeżdżenia z przedmuchem jak rano zapalał na 3 garki a 4-ty zaskakiwał po 100 - 200m to oznaczało że jednak nadszedł czas na wymianę. Do tego momentu...
Witam! Kupiłem auto z wyskakującą kontrolką ciśnienia oleju, zmierzyłem i wyszło, że jest ono ok, a więc wymieniłem czujnik, olej i filtr i podziałało-na kilka dni. Potem wyskoczyła znów-poziom oleju niski (okazało się, że auto pali olej, tak więc zrobiłem generalke silnika-pierścienie, uszczelniacze, uszczeleczki, rozrząd, no ogólnie wszystko. Wymieniłem...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
Witam. Problemy jak wyżej w temacie. Po dłuższym postoju bardzo ciężko pali zarówno na benzynie jak i na gazie. Po odpaleniu potrafi za chwilkę zgasnąć. Aktualnie spalanie na poziomie 14-15l LPG (było nawet 20l/100). Wiem, że to stanowczo za dużo nawet jak na ciężką nogę, bo miałem już takie auto z takim samym silnikiem i było to max 11-12l. Auto ma...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Sprowadza mnie nie maly problem a mianowicie chcialbym sie poradzic co zrobic z moim autem. Pacjent to Hyundai Coupe GK 2.0 CVVT 16V 2005r. 157tys.km przebiegu. Co mu dolega ? pije mi olej 5W40 w tempie 250ml na 1000km przy normalnym uzytkowaniu. Dodatkowo podczac anaizy spalin wyszly weglowodory na poziomie...
Po co ten stres? Od samych krzyków nic się nie naprawiło...... jeżeli masz czujnik poziomu oleju (żółty przewód z silnika) odłącz go i spróbuj.
Auto ma 20 lat nie będę złomował, zarabia na siebie, jeździ na LPG. Tak (at)tzok, układ przez 4 lata pracował sensownie, zaglądałem w tamtym roku do filtra gazu był w bdb stanie, myślę że jeszcze nie pora na regenerację parownika, problem leży gdzieś indziej jak możesz sugerować. Sprawdziłem kompresję u mechanika. Na wszystkich cylindrach 10,5-11.5...
Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane....
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Kolego takie pytania bez "zbadania pacjenta" to sam rozumiesz - do wróżki. Jeśli nie masz zaufania do mechanika to nie dawaj mu zarobić. Jeśli silnik ma przedmuch do komory korbowej i bierze olej to pierścienie do wymiany (objawem może być dymienie spad korka wlewu oleju i wyrzucanie bagnetowego wskaźnika poziomu oleju z miski olejowej). Kompresję można...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Samochód: Renault Scenic I ph II, 1.6 16v + LPG sekwencyjne AG Compact Opis: Samochód 250 km temu odebrany po naprawie głowicy (były opiłki na zaworach - 4 wymienione), wymianie uszczelki pod głowicą + planowaniu głowicy (była skrzywiona, mimo, że wg. wskaźnika temp. auto nigdy się za mojej kadencji nie przegrzało). Po wejściu na obroty samochód wyrzucał...
Dziwi mnie tylko, dlaczego ten osad czarny jest tylko i wyłącznie poniżej poziomu denka tłoków, wyżej jest znacznie częściej. Wiem, że EGR był zapchany z deka i odma całkowicie pełna. Jedyne sensowne rozwiązanie to chyba bardzo wąska szczoteczka lekko druciana i ręczne szorowanie czego się da. Użyłem trochę K2 Akra, niby wszystko schodzi, lecz strasznie...
Liqui Moly 500ml za 49zł - 45minut na nim był uruchomiony (czyści wtryski). Dodatkowo zmiana oleju na 5W50 Castrol do Diesli, wymiana świec żarowych (4szt., nowe), wymiana łańcucha rozrządu z rolkami i resztą (470zł w warsztacie), ponowne ustawienie pompy wtryskowej; czyszczenie baku i przewodów paliwowych; wymiana wszystkich podciśnień (przewodów)...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Silnik raczej chodzi dobrze,jedyne co to odczuwalne są nierówne obroty na jałowym biegu,dym z pod tego korka ma raczej jasna barwę i sprawdzałem to w ciepły dzień,więc raczej wilgoci nie było,zanim zgubiłem korek z miarka oleju to zrobiłem nim około 6tys km i nie zauważyłem spadku poziomu oleju,wiec świadczyło by to o szczelnych pierścieniach,ale dla...
Witam moze w czyms pomoge mam takiego seata ibize 1.4mpi 8v z lpg i kod AKK cacko dbane i dopieszczane fakt ze pali ale zalezy jak kto jezdzi:) ale do tematu mialem taki problem z tym zamarzaniem i bylo to w mroz okolo -30 tego roku koncem stycznia jak na zlosc zaparkowalem autem w miejscu takim ze go nie owiewalo zabardzo prawie ze w blaszaku i po...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Najprostszy sposób, żeby sprawdzić stan silnika, to należy sprawdzić ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach. Powinien to wykonać każdy porządny mechanik samochodowy. Natomiast sposobów "zajeżdżenia" silnika jest mnóstwo. Od np: nieutrzymywania prawidłowego poziomu oleju po "zakatowanie" przy sportowym używaniu auta.
Wyniki pomiarów kompresji 1,5MPa ± 0,1MPa Wg instrukcji serwisowej kompresja nowego silnika 1,0 do 1,3MPa, czyli jest za wysokie. Limit zużycia 0,75MPa, maks. różnica pomiędzy cylindrami 0,3MPa. Próba olejowa na 4 cylindrze (nie miałem czasu robić reszty) wynik 1,75MPa Ciśnienie wolno narasta - potrzebnych kilkanaście obrotów wału żeby "zaskoczyło"....
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
Witam wszystkich Mam nurtujące mnie pytanko, a mianowicie co może być przyczyną ubytku oleju w mojej E 11? Chleje mi 0,5l na 300km. Mierzyłem kompresję i wyszła następująco: 14,2 14,5 14,5 14,5. Podejrzewam pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Chociaż nie wiem czy dobrze mówię ale jakby była kompresja na poziomie 8 czy 10 to już możnaby było podejrzewać...
Witam Mam dość duży problem mianowicie mój chiński silnik 48ccm w ogóle nie odpala, tak jak już wcześniej wspominałem wymieniłem cewko moduł na ten z chińskiego skuterka, mimo to iskra się pojawia, gaźnik jest nowy, ustawiałem iglice na każdym poziomie i dalej nic, próbowałem także kręcić śrubka od biegu jałowego. Dodam jeszcze że wymieniłem wszystkie...
Oprócz tego, klin kola zamachowego, luz zaworów, ssący 0.16mm - wydech 0.24mm. Możesz zmierzyć kompresje, powinna mieć około 6 atm. Świeca, po próbie odpalenia, jest sucha czy zalana? Silnik ma czujnik poziomu oleju?
świece grzeją, tzn przynajmniej dochodzi napięcie, jednak jest o jakieś 0,8V mniejsze niż mierzone na akumulatorze. Ponadto zauważyłem, że grzeją również po uruchomieniu silnika i to bardzo długo. Odpalanie rano wygląda tak jakby łapał na jeden cylinder a po chwili łapała reszta, czyli jakby nie były podgrzane. Czy ta różnica napięcia może świadczyć...
Znam niemiecki, wiem co oznaczają komunikaty, napisałem że już je zrobiłem (bremsbelag) podobnie jak problem ze wskaźnikiem oleju i poziomu płynu. Światła hamowania to ostatni błąd do naprawy z którym jeszcze nie udało mi się dojść do ładu.
Ale rozrusznik kręci sam, czy kręci silnikiem? Jeśli to "litróweczka" z przebiegiem 150tys+, to możliwe że auteczko na złom. A to niby dlaczego? Moja corsina ma przejechane 320tys i nie jest na złomie lecz u mnie. To gratuluję. Pewnie jeszcze na fabrycznym oleju, bo go wcale nie ubyło od nowości. Przyjmij do wiadomości, że okolice 150tys km. to granica...
Witam. Kompresor chodzi, wszystko fajnie, ciśnienie ustawione, Tyko kompresor utrzymuje stałe ciśnienie, często się włącza. Mi by zaś pasowało, żeby nabił do tych 8, 9 Bar, ubytek do 5 BAR i dopiero potem, żeby się włączył. Istnieje możliwość ustawienia takich nastaw w samym kompresorze czy w grę wchodzi tyko zamontowanie jakiegoś dławika, zaworu za...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Silnik wypłukać możesz czystą naftą, większość płukanek ma ja jako bazę z jakimiś dodatkami. Sam ostatnio przy zmianie zostawiłem około litr oleju w silniku, dolałem do stanu oleju opałowego, po tym jazda z 15km zlanie wszystkiego nowy filtr i olej vavoline 5w50 jest ok, ale wiem że uszczelniaczami zaworowymi mi puszcza olej z rana pierwsze odpalenie...
Pokaż skan faktury lub cokolwiek, co przybliży nam model urządzenia lepiej, niż kolega :-)
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Zdecydowanie pomiar kompresji i próba olejowa. Jak wymieniłeś pierścienie, mogłeś strzelić jakiegoś babola. Raczej tutaj bym szukał. Rozumiem, że pierścienie wymieniane ze względu na ginący olej? Ile brał tego oleju i jak wyglądało to "z poziomu rury wydechowej"? Dymienie? Jaki kolor spalin? Coś mi się tu w ogóle nie podoba. Pomiar kompresji konieczny.
Dziś dopiero miałem czas wziąć się dalej za składanie. Poskładałem cały silnik, kompresja niby jest na poziomie 10,2 bara aczkolwiek nie wiem czy nie zawyżona, ponieważ przy składaniu silnika nie żałowałem oleju (wszystko smarowałem tanim olejem 2T). Do w miarę nowego silnika trochę brakuje. Zostało mi jeszcze sprawdzić szczelność silnika, czekam na...
kolega Grala1 nie otwierał wszystkich plików! bo nic nie mówi o całym procesie dotarcia do popychaczy i ich regeneracji przedstawionych na zdjęciach w pliku jak również o przeprowadzaniu procedury autoadaptacji .A diagnostyka za pomocą lexia to na prawdę "banalna sprawa o którą wciąż są pytania".Samochodzik dotarł w takim stanie po serwisach w Niemczech...
Jadę właśnie do warsztatu zrobić tę próbę, zobaczymy. Ale właśnie na pierścionki albo uszczelniacze to wygląda bo z tłumika trochę olejem pluje. Jak wyciągnąłem sondę po badaniu to trochę mi zajęło jej doczyszczenie. A co do przekroczenia to 7x bo tu w irsku norma 0,3 :) pozdro i dzięki. Będę informował. A więc ... Wyregulowałem zawory bo były za ciasne....
Ogrzewanie działa. Dodam że temperatura podnosi się wywali wodę lub jej część i opada znów do poziomu. Czy może to być wina termostatu ze blokuję się i ciśnienie w układzie rośnie? Bo woda jest czysta bez oleju oraz olej jest bez wody gdy by była uszczelka pod głowica raczej coś by się działo z kompresja a silnik pracuje rowno nie ksztusi się nie dymi
Dlaczego nie chce działać, sprawdzałeś iskrę, gaźnik? Silnik ma czujnik poziomu oleju? Ustawienie znaków, na pewno jest prawidłowe? Może to co bierzesz za znak, nim nie jest. Tłok nie będzie w GMP, jeżeli znaki są ustawione naprzeciw siebie. W jaki sposób ustawiasz te luzy zaworowe? W jakim stanie jest kompresja, po tym szlifie?
kompresja poziom dźwięk agregat poziom oleju poziom oleju mercedes
amplituner pioneer kolumna kabel ethernet przerywa z18xe wymiana silnika
wkrętarka przeskakuje podłączenie korektora graficznego
Pompa CO Grundfos, Wilo – różne ciśnienie na biegach, wysokie ciśnienie 4,2 bar, brak przelewu Stihl FS 200 – regulacja gaźnika Zama C1Q, ustawienie śruby L, mieszanka i ochrona przed przegrzaniem