Zacząłbym od podstaw czyli poziom płynu hamulcowego.
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
Sprawdzić poziom płynu wspomagania, czy nie ma wycieków, a najlepiej wymienić na nowy płyn i obserwować, może pompa wspomagania kończy życie .
witam.na moje oko to może być padająca pompa wspomagania,u mnie też padŁa 2 miesiace tamu.pompa jest hydraukiczno-elektryczna i pobiera duzo prądu bo nawet ma bezpiecznik 80A,może masz słabo przykrecona masę od pompy do akumulatora,brazowy gruby kabel.jak krecisz kierownicą to jakie masz napiecie na akumulatorze nie powinno spadać ponizej 14V,moze też...
płunu hamulcowego się nie dolewa chyba ze był przeciek , mala ilosc płynu to efekt zcierania klocków , płyn przezroczysty to dot4 pozdrawiam płyn hamulcowy się dolewa ! istnieje jednak mozliwosc ze jak stan plynu zeszedl ponizej minimum to uklad mogl sie zapowietrzyc !
Auto pojechało, sprawdzę jutro. Na co zwrócić uwagę?
Witam, mam problem i może ktoś podpowie sensowne rozwiązanie. W Oplu Astra h, 1.6 benzyna, 2004, pękł mi zbiornik na płyn chłodniczy. Kupiłem zamiennik, przełożyłem i wszystko było ok. Po paru dniach zaczął się wyświetlać komunikat, że niski poziom płynu. Było lekko poniżej min, dodałem żeby było dużo, ale komunikat nie znika. Przy poprzednim zbiorniku...
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
Też myślałem nad tym ale poziom płynu bardzo sie zmienia niestety.
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
Witam szanownych Forumowiczów! Przymierzam się do zakupu samochodu (w tym konkretnym przypadku chodzi o Opel Astra J Hatchback). Samochód był uderzony w lewy przód (na tyle delikatnie, że zderzak został ten sam, ucierpiał błotnik, który został wymieniony i prawe drzwi, również wymienione). Uderzenie nie spowodowało "odpalenia" poduszek, czy uszkodzenia...
Mam dwie takie Astry. Obie 2008. Jedna 90 tys. km. Druga 190 tys. km. Olej zawsze najtańszy 5W-30 z Dexos2 (w praktyce GM albo Lotos), co roku, niezależnie od przebiegu) żadnych płukanek, ale że po gwarancji wymieniam sam, to stary sobie ścieka godzinę, a nie minutę. Nie mam aktualnie potrzeby rwać pokryw, ale przez wlew wałki wyglądają jednak lepiej....
PEIL RUITE SPROEIER - kończy się płyn do spryskiwaczy REMVOERINGEN - klocki hamulcowe OLIETEKORT - niski poziom oleju w silniku MOTOROLIEPEIL -brak oleju w silniku KOELvLOEI-STOFPEI - niski poziom płynu chłodniczego DIMLICHT ACHTERL - spalona żarówka
A więc, problem tkwił w oleju do wspomagania był stary stracił swoje właściwości, gdy było zimno wspomaganie nie działało. Jeśli ktoś bd miał podobny problem sprawdź poziom płynu 2 bezpiecznik bo to elektryczne 3 taki problem jak wyżej pisze
Tam nie ma przekaźnika ... Pompa wspomagania dostaje następujące sygnały .. Plus po kluczu , sygnał ładowania , zasilanie bezp 80A , masa , ew diagnoza tech ... Sprawdz Podłaczenie tej małej wtyczki dwupinowej czasami gubi styk (jest koło małej skrzynki bezp w komoze silnika po prawej stronie ... ) Pompa posiada sterownik w sobie i czasami niestety...
Co do układu kierowniczego to sprawdź czy masz dobry poziom płynu. Co do odgłosów to podejrzewam że tłumik środkowy ci się posypał albo osłona termiczna oberwała, wszystko do weryfikacji od spodu samochodu. Nieszczelności układu wydechowego też będą widoczne od spodu samochodu.
Na zimnym silniku stan chłodziwa w zbiorniku jest do połowy po rozgrzaniu stan max. Dodam że jak dodaje gazu to ilość płynu w zbiorniku rosnie. Temperatura cały czas 90 st. Dzieje się tak samo jak odkrece korek w zbiorniku. Czy ktoś miał podobny problem? Pierw to ten silnik porządnie zagrzej i odpowietrz układ chłodniczy. Zagrzej to znaczy prawie "zagotuj"...
Pompka wspomagania jest elektryczna, i taki pobór jest normalny, jeżeli piszczy to raczej objaw "kończącej" się pompy, sprawdź jeszcze poziom płynu wspomagania.
Astra h gyc 1,6 2005 Co znaczy " gyc" , bo chyba nie "GTC" .....1,6....Z16XEP Dodano po 1 Może "GTC-LINE"...:D :D :D Dodano po 1 Jeżeli masz poprawny poziom płynu chłodniczego ,to czym się martwisz..? To nie tylko pływak , bo jest integralną częścią zbiornika wyrównawczego.
Witam, Czy udało się znaleźć jakieś schematy? Moja astra zaczęła wyświetlać błędy z abs, esp później z czujnika map, następnie niski poziom płynu hamulcowego, serwis i przestała działać szyba w drzwiach kierowcy, a później przestał zapalać. kontrolki gasną po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu. Podejrzewam uszkodzenie BCM. Próbowałem odczytać...
Nie możesz od razu napisać o jaki silnik chodzi, jakie auto itd.......??? OPEL Astra F 1.6, dlaczego pytam?? dziś odbierałem samochód od mechanika, pokazywał mi co zrobił i ja przy okazji sprawdziłem sobie poziom oleju i płynu chłodniczego, były ok, ale mechanik stwierdził, że to, że po przekręceniu korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego...
a więc na moje oko kolega SZTOMEL ma rację prawdopodobnie uszczelka pod głowicą wywalona nadmierny poziom oleju i osad pod korkiem to według mnie dowód
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Zalezy jaka masz różnice stanu pomiedzy cieplym i zimnym. Po nagzraniu auta płynu robi sie wiecej, bo zwieksza swoja objetośc,ale oczywiscie mowimy tutaj o granicach rozsadku(np na zimnym poziom min w zbiorniczku a na cieplym maks)
Rozumiem że poziom sprawdzasz jak auto jest zagrzane i w momencie pokazania komunikatu niskiego poziomu ?? Oczywiscie, nie inaczej. Mam świadomość tego że jak auto jest rozgrzane to jest ciśnienie i płynu może ubyć w zbiorniczku. Ale niestety, płyn był wlany idealnie w kreskę cold oraz potem 1cm nad i 1.5cm nad, aby sprawdzić czy coś to da. Niestety...
Kiedyś miałem taki objaw: auto odpalało przejechało kilka kilometrów i gaz przestawał działać. Po wyłączeniu i odczekaniu kilku minut sprzęt zapalał i chodził normalnie. Sytuacja powtarzała się regularnie w chłodne dni. Powód był idiotyczny - niski poziom płynu w chłodnicy (parownik nie dawał rady). Pojeździłem trochę po serwisach gazu - nic nie mogli...
Weż kogoś do pomocy i przy skrecaniu posłuchaj przy pompie wspomagania. Sprawdż poziom płynu do wspomagania czy jest odpowiedni.
Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia: 1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś...
Jak się na gazie nie znasz, to lepiej nie tykaj... Sprawdź termostat i poziom płynu Zima!
Napisz jaka elektronika jakie wtryski i redukror i przebieg instalacji,i przydałyby się screny z ustawień sterownika może masz ustawioną zbyt niską temp minimalną gazu, sprawdz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
To tylko teoria (ale potwierdzona praktyką w moim samochodzie) - sprawdź po wystąpieniu tych objawów na gazie temperaturę parownika. Jeśli masz uszkodzony układ podgrzewania parownika (np. zbyt niski poziom płynu chłodzącego), to parownik po pewnym czasie jazdy na gazie wychłodzi się. I gaz do cylindrów dociera schłodzony - powodując niepoprawną pracę...
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie (czyszczenie) całego układu, a następnie zalać...
Póki samochód nie jest ruszany poziom wody jest taki sam.
Hmm więc tak nie ma żadnej zgnilizny ani nic wszystko wygląda ok. Co do obrotów no jest znaczna poprawa ale delikatnie sobie tam obroty spadną. Co do temperatury w jedną strone jechałem naprawdę lekko 2000-2,200 zmiana biegu wentylator ani razu się nie włączył temperatura osiągnęła max ok 91 stopni i spadała do 88 w powrotna stronę natomiast katowałem...
Poziom płynu mie ma związku z palącą sie kontrolką.
Proponuje sprawdzić akumulator i jego ładowanie! Ma to istotny wpływ na pracę wsp. w Astrze II bo jest tam wsp.elekryczno-hydrauliczne. Sprawdz też poziom płynu w zbiorniczku od wspomagania ! Użyj funkcji szukaj, było tego sporo !!!
Powiem tak że oczywiście trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie podciśnienia i gumowe przewody doprowadzające powietrze do silnika,nie bez znaczenia jest także poziom płynu w chłodnicy ale jak słyszę że silnik brał olej to na podejrzenie pada ODMA czyli odpowietrzenie silnika, może było zatkane a teraz je po prostu rozerwało. To tylko sugestie ale warto...
Aha i jeszcze jedno ten wąż co idzie z silnika ten górny jest wg pusty jak byście mieli jakiś pomysł co mogła się stać proszę o odp No, a prozaiczne pytanie, jak z poziomem płynu? Dużo kolega pisze, ale nie istotnych rzeczy, a takich jak to jaka jest temperatura chłodnicy i węża do chłodnicy (tego górnego), jak jeździ poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym...
Jesteś pewien, że silnik się grzeje? Może wentylator się nie włącza, bo temperatura silnika jest prawidłowa, a tylko wskaźnik pokazuje nadmierne podgrzanie silnika. Jeśli masz wątpliwości zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury (zakładam, że poziom płynu jest dobry). Pozdrawiam.
Witam, auto astra h 2007 z16xer kombi Problem jest ze wspomaganiem, mianowicie praktycznie całkowicie przestaje działać na jakieś 1-2s przy nagłym skręceniu kierownicą (np. stoję i chcę skręcić kierownicę, skręcam, kierownica stawia olbryzmi opór (jakby całkowicie nie było wspomagania) a po jakiś właśnie 1-2s już normalnie leciutko się obraca), przy...
Dolej płynu w zbiorniczek wyrównawczy do pełna i nie zakręcaj korka dodaj gazu do 2 - 2,5 tys. obr. i tak trzymaj przez jakieś 30 s. zobacz co się dzieje w zbiorniczku. Jeżeli będziesz miał mały gejzer to znaczy że puszcza gdzieś ciśnienie do układu chłodzącego (typowy objaw nieszczelności uszczelki pomiędzy cylindrami a kalałem cieczy chłodzącej. Ja...
Witam. Może ktoś mi pomorze? Mam Astrę II 2.0 DTI. Problem polega na tym że kręciłem się po mieście i po wyjściu ze sklepu Astra odmówiła posłuszeństwa ( kręci a nie zapala). 1. Sprawdziłem czy jest paliwo( zatankowałem samochód) 2. Sprawdziłem immobilizer - po wyjęciu transpondera z kluczyka miga kontrolka a po włożeniu gaśnie to powinien działać....
Tak jak napisał kolega Jacek 79 , sprawdź w jakim masz stanie klocki - jeżeli masz szczelny układ hamulcowy - nie ma potrzeby dolewania płynu - po wymianie klocków na nowe - jego poziom się podniesie, a jak dolejesz to nadmiar się wyleje. Przy okazji Warto pamiętać że płyn w układzie hamulcowym należy wymieniać co 2 lata. Jest to wskazane dla naszego...
Faktycznie, zapomniałem napisać co to za samochód. :) Jest to Opel Astra F z silnikiem 1.7D 44kW GM. Zbiorniczek wyrównawczy na pewno jest w porządku, bo ostatnio jak prowadziłem przewód zasilania do Car-Audio to go demontowałem bez odpinania od instalacji. Jest w dobrym stanie, lekko zżółkły, czysty. Nadkole nad którym wisi też jest czyste, bez jakiegokolwiek...
Jak kupiles auto nowe to co ty wogole robisz na forum i zadajesz dziwne pytania,jedz do sprzedawcy bo takie auto ma byc 100% sprawne. Pogadamy za pare lat dopiero jak sie gwarancja skonczy.
Termostat OK, poziom płynu OK, pompa, chłodnica sprawdzone, uszczelka pod głowicą wymieniona, płynu nie ubywa, a cały czas szybko się grzeje.
Witam znajomy miał kolizje uszkodziły się 2 chłodnice od klimy i od płynu chłodniczego. Chłodnica od płynu chłodniczego została wymieniona zalany płyn. Chłodnice od klimy założyłem narazie starą niechce się znajomy pakowac w koszty.Wszystko pozapinane poziom płynu ok temperature silnika pokazuje na zegarach lecz jest problem ponieważ świeci się cały...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
...dlatego że jest zapowietrzony i bomble powietrza "biegają" po całym układzie chłodzenia i jak trafią na nagrzewnice to masz zimno. U mnie był problem z reduktorem że czasem nie chciał przełączyć na gaz przy 90°C mimo że mam ustawione przełączanie na 20°C i powodem właśnie było zapowietrzenie. Z tego co wiem to w Astrach nie ma odpowietrznika i musisz...
poziom płynu astra płynu astra poziom
instrukcja obslugi blaupunkt naprawa platformy poziom próżni
zmywarka whirpool mruga start ariva reset
HP Color Laser 150w – czujnik papieru, błędy „No Paper” i „Jam”, wymiana RC4-6135 Jak odzyskać hasło do poczty WP?