https://obrazki.elektroda.pl/9210602900_... Witam Wszystkich. Chciałem zaprezentować wykonaną przeze mnie parę miesięcy temu wytrawiarkę PCB. Pewnie mało kto będzie miał cierpliwość czytać całość, dlatego dla ułatwienia opis podzielę na kilka etapów i każdy może przeczytać co go interesuje. Staram się zawsze opisywać wszystko bardzo...
Mam pytanie. Mam żarówkę Led w aucie zamiast tradycyjnej p21/5. I wszystko jest ok ale chciałem zwiększyć różnice między pozycją a stopem - czyli trochę osłabić pozycje. Próbowałem na oporniku wstawianym na świecenie pozycji i dałem opornik 300 Ω, 0.25 W i ściemniło o tyle ile chciałem. Czyli jest większa różnica, bo pozycja świeci słabiej, a stop...
Odpowiedź na pytanie tytułowe - zgodnie z instrukcją obsługi. Podłączony tak jak na schemacie i nie działa. Jaki to schemat? Może taki https://steinhof.pl/file/89-smp13 Co nie działa? pozycyjne? STOP? Nic? Tam na końcu są opcje 11 i 12 z czego 11 dotyczy żarówki jednowłóknowej pozycja/stop. Należy podłączyć oba sterowania - pozycji oraz stopu do tej...
Tam są zwykłe żarówki dwuwłóknowe, oddzielne zasilanie dla pozycji i stopu, oświetlenie nie ma żadnej elektroniki
Wszystko działa dobrze tylko te gaśnięcie przednich pozycji przy stopie załączonym To wygląda jakby przednie pozycyjne dostawały masę nie bezpośrednio tylko przez włókna żarówek STOP. Tylne pozycyjne też ci gasną razem z przednimi tylko tego nie widzisz bo to dwuwłóknowa żarówka.
Z tego co wiem to ta dolna żarówka rurka Są dwa typy lamp tylnych, z oddzielną żarówką pozycji (wtedy żarówka stopu jest jednowłóknowa) i z żarówką dwudłóknową obsługującą stop i pozycję
no z pod maski będzie daleko ale to znajdziesz w kabinie w bezpiecznikach, lewy prawy pozycja a stop może o lampy z tyłu jeśli nie będzie zbierał tych 3,8 volta tak najbezpieczniej myśle bo z tymi modułami co byś chciał robić na rozróżnianie napięc to dopiero rzeźba. a gdzie ten moduł oryginalny co steruje pozycjami i stopem jest ?
Witam, w Altei XL światła stopu i pozycji jest realizowane poprzez jedna żarówkę, która zasilana jest innym napięciem do pozycji a innym do stopu. Chcę zamontować hak i podłączyć poprzez moduł haka 1K0 907 383. Czy ten moduł rozdziela sygnały pozycji i stopu do przyczepy, czy jest w instalacji dołożony jakiś dodatkowy moduł?
Ha ja też miałem kiedyś Jawke i nie tylko.... Instalację odtwarzam ponieważ kolega kupił tego Simsona w worku , poskładał wszystko i została jeszcze tylko elektryka - jak mi to przyprowadził wyglądało żałośnie . Część elementów na 6V część na 12V rozwalona stacyjka i poodłączane kable.Dużo części poprzekładał z wózka inwalidzkiego na bazie Simsona.
Masa pozostaje. Pozycję przekodowujemy, aby była pozycją i stop. A ze stopu poprzez kodowanie robimy kierunkowskaz.
Jest szansa, zamontuj moduł haka który rozróżnia sygnał pozycji i stopu
Do stopu -w klapie [trzeci stop] Do pozycji -oświetlenie tablicy rejestracyjnej Klikasz pomógł
Kolego sprawdź omomierzem czy masz przejście między kostką 6-pin a 2-pi i 4-pin i będziesz wiedział. Druga sprawa to przyjrzyj się drugiej lampie, prawdopodobnie przed tą lampą rozchodzi się wiązka na drugą. Najprościej sprawdzać miernikiem lub żarówką na których pinach pojawia się napięcie przy włączonych pozycjach, stopie, kierunkach, cofania i p-mgielnym....
No raczej patrząc po tym schemacie będzie ciężko to ot tak "przetnij kabelek i wlutuj włącznik", bo jak widzę to do stacyjki osobno wchodzi światło tylne i światło przednie :( . I z tego co widzę to stacyjka właśnie sobie rozdziela prąd pomiędzy kilka rzeczy :( . Najłatwiej to chyba by było ugryźć problem z odwrotnej strony. Zamiast grzebać przy stacyjce,...
Wièc masz zwarty stop z pozycjà w przyczepce
Masz prawidłowo wyregulowaną dźwignię zmiany biegów pod buty motocyklowe, czyli powyżej naturalnej pozycji stopy na podnóżku? Czy maksymalnie nisko jak p* w trampkach? Widzę że w tym modelu oś dźwigni zmiany biegów umieszczono poniżej wysokości podnóżka, dlatego zmiana biegów w górę samą stopą będzie utrudnione (końcówka dźwigni przez geometrię przesuwa...
Zamontuj w tylnych lampach poprawnie i właściwe żarówki dwu-włóknowe P5/21W. Pewnie siedzą jedno-włóknowe i stopka żarówki mostkuje pozycję ze stopem
Skoro na 5 i6 jest zasilanie po hamulcu i pozycji, masa na 3 to nie ma bata, musi przyczepka świecić pozycją i stopem o ile w niej wszystko ok.
Toć to te same czerwone ledy świecą dla pozycji i stopu w tych lampach. Zmiana intensywności świecenia jest poprzez zmianę prądu ledów w lampie. W aucie jest "moduł świateł przyczepy" ? Może on robi detekcję podłączonej przyczepy po żarówkach świateł stop? Podepnij swoją przyczepę do innego auta dla testu.
Wygrzebałem jeszcze jakiś stary radiomagnetofon, który prawdopodobnie jutro wymienię w pewnym markecie budowlanym na wrzosy, ale jeszcze dzisiaj na jego przykładzie postaram się w wielkim skrócie opisać jak działa auto-stop. Po włączeniu odtwarzania, sanki z głowicą, rolką dociskową i wyłącznikiem auto-stopu przesuwają się do przodu. Zatrzask (blokada)...
To się nie kręci tylko wyciąga przed montażem i pedał powinien sam wcisnąć do pozycji pracy .
Rysy to raczej po śrubokręcie, a zgięcie? Kurcze no nie wiem. To teraz tak, jaak mam wszystko wyjęte to listwa jest w pozycji stop. Jak ja przepchnę śrubokrętem w pozycję start i puszczę to wraca w pozycję stopu. To tak ma być?
Range Rover Evoque 2017r, nie odpala po wypadku, uszkodzony przód, wystrzelone poduszki, pierwsza pozycja start/stopu uruchamia zegary, później auto nie kręci, jaka może być przyczyna?
Jak wszystko nagle padło to może po prostu i najpewniej brak masy na lampach? Przecież nagle wszystkie przewody od stopu, kierunków, pozycji się nie upaliły/rozłączyły.
Ja w borze kombi mam R5W jako jedna pozycja i 5/21W jako druga pozycja i stop.Świeci wtedy normalnie.
Witam, u mnie występuje właśnie zapalanie pozycji po wciśnięciu stopu... proszę o pomoc... Rafał
po zmianie działa wszystko oprucz świateł pozycyjnych z lewej strony i świateł stop. ale trzeci w klapie działa. żarówki sprawdzone ale nie dochodzi + i wywala błąd o bezpiecznikach pozycji i stopu. teraz pytanie dlaczego ?
Dla jednej diody podpinasz 1 rezystor najlepszy ten REZYSTOR METALIZOWANY 0.6W 160R 1% Porkyyy ma gotowe listwy na 12VDC z rezystorami. Problem tkwi w tych dwóch listwach z wylutowanymi diodami. Porkyyy sprawdź te dwie listwy czy same świecą podłączone do 12VDC i czy na wyjściu listwy jest 12VDC. chcę żeby wszystkie diody świeciły na "pozycji" normalnie...
Wygląda że jest OK. Jeśli brama osiągnie położenie skrajne zamknięcia, ma zaświecić się kontrolka F (i w tym momencie napęd powinien się zatrzymać) , jeśli otwarcia - kontrolka G. Nie halo jest tylko, jeśli zaświeci się kontrolka A, czyli zadziała antyzgniecenie. Pooglądaj ze zrozumieniem rysunki w instrukcji - kręciołkami D i E ustawiasz pozycje stopu...
Po podłączeniu modułu haka zgodnie z instrukcją brak światła stop oraz pozycji po podłączeniu stopu oraz postoju pod kabel postojowy w samochodzie pala się światła postojowe wewozku brak stopu ktoś jakiś pomysł jak to podłączyć
Kierunkowskazy są połączone przód - tył i jeśli problem jest z tyłu, to też się wszystkie będą świecić. Demontaż opraw żarówek, czyszczenie, NOWE przewody masowe. Kierunkowskazy zapalają się razem z pozycjami, czy stopem?
W Audi Q7 odróżnia pozycje od stopu na żarówce jednowłóknowej taki moduł (150zł) - Link
Po wyjęciu kluczyka gaśnie wszystko oprócz silnika a Stacyjka do wymiany Jesteś pewien? To z żarówkami odpada Masz zwartą pozycję ze stopem w tylnych lampach.
W chwili obecnej światło świeci przy włączonej pozycji a stopu nie było. (at)Strumien swiadomosci swia Ale w tej lampie chyba tylko żarówka jednowłóknowa będzie świecić prawda? A Ty mówisz żeby tak podpiąć, to pozycja i stop będą świecić z jednego włókna? Czy mam tu włożyć żarówkę dwuwłóknową? nie za bardzo rozumiem, jaśniej mów bo jestem zielony w...
Brak masy. A jak się boisz to jedź do elektryka.
Witam forumowiczów. Mam następujący problem. Pomimo iż żarówka jest dobra na fisie pokazuje że tak nie jest. Rzeczywiście światło stop i pozycja nie działa. Bezpiecznik jest ok. Gdy zaczepiłem przyczepkę i podłączyłem wtyczkę jest to samo. Brak pozycji i stopu. Czy jest jakiś moduł świateł itd? Nie wiem już gdzie szukać :( .
Czemu taka kombinacja alpejska? Nie łatwiej to zrobić symetrycznie - p. mgielne dać po obu stronach? Przecież to i tak jest wbrew homologacji, a wystarczy jedna dioda (nie ma potrzeby wygaszania włókna 5W, bo przy włączonym 21W będzie niezauważalne). http://obrazki.elektroda.pl/2775472300_1... Pozycje działają jak działały, "górny" stop...
Z tyłu nie ma świateł mijania, są pozycyjne. Sprawdź bezpiecznik lewej pozycji i zamontuj prawidłowo i właściwą żarówkę w tylnej lampie bo teraz zrobiłeś nią zwarcie stopu z pozycją
Z pewnością w górnej tylnej lampie założona żarówka jednostkowa 21 W i zwiera pozycyjne ze stopem.
jest na właczonym swietle mijania Ale św. mijania jest z przodu, a stop z tyłu ... Może już na pozycyjnych zapala się stop :?: Wtedy źle włożona żarówka dwuwłuknowa może zwierać styki w gnieździe, ale to też powinno powodować zapalania pozycji po naciśnięciu stopu.
No i w czym problem? Te lampki mają pełnić funkcję kierunkowskazu/pozycji/postojowych. Światło stopu w motocyklach jest oddzielne/centralne. Sam zresztą piszesz; Zakupiłem kierunkowskazy do moto Więc ?
Nie zamieniłeś "stron" wtyku? Tzn pin 6 z pinem 2 oraz pin 5 z pinem 3?
musisz prawidłowo ustawic sobie parametry wyjscia coaxialnego. Najczesciej domnuje ustawienie "PCM" Ustawiasz w SETUP'ie urzadzenia (przy zatrzymanej płycie do pozycji permanentnego STOPu)
Swiatlo przeciwmglowe jest zamontowane fabrycznie osobno w zderzaku. Jezeli chodzi o nastepna odpowiedz, elektryk mial troche odmienny pomysl, gdyz chcial zalozyc jeden rezystor na kablu pozycji przed kostka-modulem, w ktorym diody sa polaczone szeregowo. Zakladajac same rezystory za ta kostka jak Pan proponuje uzyskam zapewne obnizenie jasnosci swiecenia...
Warto spróbować - trzeba podłączyć żelazko i nim potrząsnąć (delikatnie). Żelazko po wykryciu ruchu powinno się odblokować. Blokada działa w dwojaki sposób i włącza się, gdy: - przez ok. 8 minut żelazko stoi w bezruchu w pozycji pionowej - przez ok. 30 sekund do minuty, leży nieużywane na stopie w pozycji poziomej
Po jakich światłach to się dzieje (po pozycjach czy po mijania) jeśli po pozycjach to szukaj zwarcia w tylnych lampach. Jeżeli masz moduł kontroli żarówek - odłącz go na chwilę i podaj napięcie na pozycje i stopy omijając moduł.
Zasilania i masy sterownika FCU sprawdzałem są ok i to sprawdzałem obciążeniem by sprawdzić ich drożność jest ok. Innych punktów nie sprawdzałem jeśli chodzi o masę , dodam jeszcze że odpinałem wyjścia na światła stop bezpośrednio przy kasecie bezpiecznikowej by wykluczyć zwarcie pomiędzy pozycją a stopem problem nadal występował ale tylko po włączeniu...
Bo to w oryginale działa w USA troszkę inaczej. Dla stopu jest stała masa i podaje plus. Dla kierunku podaje plus i jednocześnie przerywa masę stopu. A pozycje mają swoją osobną masę.
Tak jeszcze zastanawiam się...na jakiej zasadzie miałoby działać wykrywanie światła stopu czyli pojawienia się +12V na przewodzie który idzie już bezpośrednio do żarówki. Do wtyczki w którą wpięta jest żarówka (posiada dwa ziarniki) dochodzą 3 kabelki. jeden masowy, drugi podaje +12V na pozycje stopu, trzeci podaje +12V na stop po wciśnięciu pedału...
Żarówka 12V z samochodu i dwa kabelki, albo jeden. Najfajniejsze są te z głównych świateł, np H4 ma nawet dziurki, pewnie po to, aby przetkać sobie przez nie kabelki :) Moc może przyduża, ale nie powinieneś ubić bezpiecznika - mimo wszystko bezpieczniejsza byłaby jakaś od pozycji, kierunkowskazów, stopu... To najprostszy wykrywacz napięcia, świeci-nie...
stopem lichtenberga cynowanie stopem świecą światła stopem
wymiana kondensatorów zasilacz palnik kotła serwisówki samochodów
polerowanie ekranu bateria hilti
Migająca cyfra na płycie indukcyjnej - co oznacza? Nakrętka mocująca GX16-8 – gdzie kupić, zamienniki, sklepy TME, RS, Allegro, Kenwood