https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Jeśli trzeba wymienić, to wymieniasz cały przełącznik zespolony od wycieraczek, części do niego nie ma. Czasem wystarczy rozebrać i wyczyścić styki, bo robi się warstwa przewodząca z wytartych ścieżek i smaru, czasem są wytarte rowki w ścieżkach i wyłącznik jest do kosza. Tak czy inaczej, przy koszcie przełącznika jest to nieopłacalne. Przełącznik jest...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Obydwa przewody do pompki idą z wyłącznika wycieraczek. Jeden z pinu H a drugi z pinu T. Wyłącznik przy włączaniu spryskiwacza przedniego łączy jeden do + a drugi do -, a przy włączeniu spryskiwacza tylnego łączy odwrotnie. Zrób jak radzi /viper555/ zamień końcówki na pompce. Przekaźnik pracy przerywanej przednich wycieraczek powinien być w pozycji...
pozycja robi Ci gdzieś zwarcie do "15" A gdzie : wiązka klapy tył (ta harmonikja),kostka stacyjki, wyłącznik świateł lub: ha!!! i tu zaczynaja się schody instalacja do przekopania ps:zaczął bym od klapy, tam "siedzi" "15" na silnik wycieraczek i szybę (trzeba by sprawdzić w schematach)
Witam. Silnik wycieraczek; -niebiesko-czarny ,stałe zasilanie po kluczyku -czarny masa silnika -niebieski praca ciągła wycieraczek(pozycja 2 wyłącznika wycieraczek) -niebiesko-biały zatrzymanie wycieraczek w pozycji krańcowej ,podawana masa,w pozycji (0) wyłącznika wycieraczek Przełącznika nie pamiętam (bardzo dawno to było) Łatwo prześwietlić przewody...
Jak UCH widzi pozycję włącznika wycieraczek prawidłowo tzn. szybki , wolny ..... to stawiam na UPC . Jak nie widzi pozycji to wyłącznik w najgorszym razie UCH. A czy na wtyczce silnika pin 2 pojawia się " masa " w pozycji spoczynkowej wycieraczek :?:
Może też byc to wyłącznik krańcowy w silniku wycieraczek. Regulator czasowy wycieraczek jest w skrzynce bezpieczników "R2"
Albo awarii uległ wyłącznik wycieraczki i mimo ustawienia w pozycję OFF wycieraczka jest nadal zasilana albo zepsuł się wyłącznik krańcowy wycieraczki. To drugie wydaje się bardziej prawdopodobne.
Witam, Problem z czujnikiem deszczu nie powinien wplywac na normalna prace w trybie "recznym". Sprawdz, czy masz solidna mase na pinie 1 wtyku silnika i czy odnajdyjesz te mase na pinie 2 w pozycji spoczynkowej przy podlaczonym silniku (wylacznik pozycji spoczynkowej). Pozdrawiam, Georges
Silniczek nie posiada żadnych oznaczeń cyfrowych przypisanych pinom silnika? Czy jak podasz (+) na czerwony styk , a (-) na obudowę silnik , czy działa? Wyłącznik wycieraczek ile ma pozycji 0-1, czy 0-1-2. Dodano po 13 Z silnika wychodzą tylko te dwa przewody ,czerwony i czarny?
Najprawdopodobniej programator wycieraczek 19ewentualnie99 albo wyłącznik
Silnik według schematu innego podłączony powinien być tak; -1 (+) -2(-) -3 zacik wyłącznika (lewy) -4 zacisk wspólny wyłącznika -zacisk prawy wyłącznika podłączony do (-) Pozycja (0) stop wycieraczek -zwarte 3-4 Pozycja (1)praca wycieraczek 4 podłaczona do masy
Sprawdzić napięcie na silniku wycieraczek w różnych pozycjach wyłącznika, jeśli będzie dla niskich obrotów to przyczyna tkwi w silniku, jeśli nie szukaj w przełączniku.
Witam wszystkich Czy ma ktoś może schemat instalacji wycieraczek DAF LF ,Problem polega na tym ,że wycieraczki nie wracają do pozycji spoczynkowej i brak czasowej funkcji ,spryskiwacz działa ale przy uruchomieniu funkcji spryskiwania nie właczają się wycieraczki .Silnik ,wyłącznik ,przekaźnik jest sprawny ,chciałem dołożyć przekaźnik czasowy ale bez...
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia http://obrazki.elektroda.net/71_12587206... W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik kręci się...
Witam. Po włączeniu wycieraczki w Star 266 pali bezpiecznik. Silniczek wycieraczek jako źródło zwarcia wyeleminowany bo na "krotko" działa. Stawiam na włącznik ale przed demontażem chciałem zapytać. Z włącznika do silniczka biegną m.in 2 przewody zasilające. Na jednym(dajmy na to przewód niebieski) napięcie pokazuje się po włączeniu włącznika na pozycję...
pewnie trzeba rozebrać przekładnię tam powinien być wyłącznik na tym dużym trybie
Styk chyba jest sprawny bo zawsze się zatrzymują w jednym miejscu ( pionowo) i gdy je uruchamiam idą ok. 10 stopni w lewo i dalej pracują normalnie lecz gdy je wyłącze zawsze się zatrzymują w tym samym miejscu Tam nie ma żadnej regulacji, ani czujników położenia piór wycieraczek, jak to ktoś sugerował wyżej(?!!!). Prawie wszystkie auta mają część mechaniczną...
Co do regulacji wycieraczce kto było to takie pokrętło na desce ale to nie było w wersji podstawowej. To pokrętło chyba sterowało szybkością kręcenia silniczka od wycieraczek, w tych starych wersjach (kapliczka) chyba w ogóle nie było pracy przerywanej (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). "Pokrętło" sterowało czasem przerwy. Wersja podstawowa...
Brakuje ci podtrzymania pracy silnika do punktu parkowania. Nie pamiętam, jak to jest tam rozwiązane, ale jeśli tradycyjnie, to szukaj styku na przekładni silnika. Sprawdź też najpierw, czy do silnika dociera stały plus po stacyjce, niezależny od wyłącznika wycieraczek (on zasila silnik do położenia parkowania piór).
Jak Ci nie potrzebny wyłącznik pozycji neutralnej to po prostu go pomiń.
Zasada łączenia jest zawsze ta sama - robisz mostek H z wyłaczników. Wg numeracji z twojego opisu, dodam tylko a - dla sekcji z lewej strony rysunku i b- dla tej z prawej (+)silnika 2a,4a (-)silnika 2b,4b (+)zailania 1a,1b (-) zasilania 3a,3b Możesz spotkać dwie niespodzianki, pierwsza - jeśli wyłaczniki są typu make-before-brake będzie zwarcie przy...
Dysponuję programatorem wycieraczek Lublina. Ma on taką fajną funkcję jak w kilku opisywanych na forum konstrukcjach DIY. Machnięcie wyłącznikiem wycieraczek z pozycji 0 na 1 zaczyna odmierzać czas i oczywiście wycieraczki robią jeden ruch... Po chwili gdy szyba jest już mokra włączamy na pozycję 1 i zostawiamy... czas mamy ustalony. Nie wiem jak się...
Sprawdziłeś co jest na szarym przewodzie ?, do wyłącznika powinna raczej również dochodzić masa .Sprawdź poszczególne pozycje wyłącznika gdy dasz (+)na zacisk (1).
Po włączeniu I i II biegu, wycieraczki dochodzą do pozycji skrajnej i zatrzymują się. Więc wydawało mi się, że winą jest brak napięcia na powrocie. Lecz po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu wycieraczki wracają na pozycję zero i po ponownym starcie zatrzymują się w pozycji skrajnej. III bieg działa, lecz jeśli chcemy wyłączyć wycieraczki bądź...
Jak to 'odkręcić'? Przecież masz odkręcone. Podważasz śrubokrętem za koniec korby i zejdzie. Po prawidłowym założeniu oś korby pokrywa się z osią założonej na nią dźwigni. To jest krańcowa, dolna pozycja spoczynkowa. A czy ta korba osi silniczka może też mieć wpływ na to,że na auto czasami przestają wycieraczki w ogóle machać? Niestety nie. Patrząc...
Zauważ kolego że tu nie chodzi o uszkodzenie czasówki bo co wspólnego ma I (wolno) II (szybko) bieg z wyłącznikiem czasowym.Tu problem kolega ma zatrzymaniem ramion wycieraczek (brak wyhamowania) . Jeśli mam racje to spróbuj po przełączeniu wyłącznika wycieraczek na zero przytrzymać (spowolnić) pióra w pozycji spoczynku a zobaczysz że ramiona się zatrzymają...
Wycieraczki mają obwody: zasilania, podtrzymania i hamowania. Nie działa u Ciebie obwód hamowania, usterka może być w złym kontakcie złączek (poruszać, wyjąć, włożyć), może być uszkodzony wyłącznik, może być uszkodzony układ stykowy w silniku wycieraczek. Wycieraczki można zatrzymać ręką, gdy wyłącznik jest w pozycji OFF i piórka znajdują się na dole...
A ja radził bym ci, jesli to możliwe i są otwory, zrezygnować z tego styku i poprowadzić wiązkę górą klapy przy zawiasach. Te złącza, to moim zdaniem pomyłka; korodują, wypalają się, łapią luzy, łamią się... Wiązka poprowadzone mądrze (z uwzględnieniem ruchu klapy) pożyje znacznie więcej. A do wyprowadzeń dojdziesz sam. Tam jest tylko masa (albo i nie...
sprawdz wyłącznik krańcowy w silniczku od wycieraczek
Zostaw bezpiecznik w spokoju. Jeśli wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby pracuje to bezpiecznik jest cały. Jeden bezpiecznik (F25) zabezpiecza oba obwody wycieraczek. Pomierz w pasie bagażnika na stykach czy dochodzi prąd. Po podniesieniu klapy bagażnika na dole w pasie masz dwie kostki ze stykami . Lewa w ilości 4 i prawa od zamka w ilości dwóch....
Jeśli wycieraczka zatrzymuje się w dowolnym miejscu to znaczy że BSI nie dostaje informacji że ramię jest w pozycji spoczynkowej. Powodem tego najprawdopodobniej jest uszkodzony wyłącznik krańcowy w mechanizmie wycieraczek lub przerwane połączenie z wycieraczki do BSI.
Silniczek jak najbardziej będzie poprawnie pracował przy taki podłączeniu jak na schemacie ( bardzo dobrze narysowany). Trzeba tylko zamienić między sobą punkt 1 i 2 (przełącznik ustawiony w położeniu 2 - silnik pracuje na biegu pierwszym w pozycji 3-bieg drugi) Silnik po zamontowaniu i podłączeniu ( bez mechanizmu wycieraczki) uruchomić i zatrzymać....
Sprawdź wyłącznik lampki który powinien mieć trzy pozycje
Jeszcze jedno czy klapka ma pozostawać jakiś czas w pozycji otwartej, czy tylko praca otwórz-zamknij? Przyszło mi coś takiego do głowy... http://obrazki.elektroda.net/49_12226474... Kilka słów objaśnienia: -silnik od wycieraczek (praktycznie dowolny byle odpowiednio "silny" polecam z poczciwego Malucha :)) -do osi przekładni ślimakowej dołączysz...
Gdy są ustawione na pracę cykliczną też jest ok, tylko jak wyłączę wyłącznik gdy wycieraczki są odchylone od pozycji spoczynkowej to wtedy skaczą gdyż nie mają już zasilania z włącznika tylko powinno być podtrzymanie potrzebne do opuszczenia wycieraczek do pozycji spoczynkowej. Rozumiem, że aby rozebrać przekładnię muszę wyjąć cały silniczek, tak? Pozdrawiam.
Zerknij w układzie do opóźniania wyłączania. Tam powinien być wyłącznik krańcowy. Wyłącznik główny daje sygnał do układu, wtedy wyłącznik krańcowy wyłącza.
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce sterować jedną wycieraczką, to najlepiej zakupić silniczek...
Panowie, Potrzebuje pomocy w znalezieniu problemu czemu w VW T3 (silnik 1,6 TD) brakuje kierunków i pracy wycieraczek Sprawdzone: - bezpieczniki (jakieś były połamane, niekontakty, wymienione) - żarówki kierunków w momencie włączenia manetki lewo/prawo na desce pojawia sie zielone dioda, która świeci na stale, kierunki ciemne - nie do końca rozumiem...
Zdejmij kapturek z przekaźnika, przełącz wyłącznik w pozycję pracy i ręcznie wyzwól przekaźnik. Na pewno nie ma oznaczeń cyfrowych przy konektorach lub rysunku na obudowie?
I oczywiście dodatkowo w takim mechaniżmie korbowym jest sprzężony z nim wyłącznik krańcowy który powoduje że po wyłączeniu zasilania głównym wyłącznikiem w dowolnej chwili, wycieraczki zawsze ustawiają się w typowym krańcowym położeniu.
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Ja też mam problem w Marei z wycieraczkami, ale ja jestem prawie pewnien co jest przyczyną, tylko że latem nie chciało mi sie za to zabrać, a teraz... na samą myśl że miałbym tam grzebać źle mi się robi :-) Mianowicie, u mnie problem powoduje stycznik na silniku, odpowiedzialny za powracanie wycieraczek do pozycji spoczynkowej po wyłączeniu wyłącznika...
Coś czuję że bez znajomego elektryka/elektronika się nie obejdzie. Zrób połączenia KRÓTKIMI kabelkami tak,żeby WSZYSTKIE były widoczne a nie połowa uciekała z kadru. Płytkę sfotografuj pionowo z góry - pod takim kątem jak teraz kompletnie nie widać, który przewód gdzie idzie. Np schemat który dałeś wcześniej nie pasuje do kolejności wyjść sterownika...
chyba nigdy nie rozbieraliście silniczka wycieraczek,wolny bieg realizowany jest przez trzecią szczotke [niema żadnego dodatkowego uzwojenia na stojanie są same magnesy a silnik ma 3 szczotki - 1 wolny bieg , 2 szybki, 3 masa] Sprawdż czy dochodźi napięcie do silniczka przy pozycji wyłącznika 1 bieg , silniczek musi być rozłączony. Jak niema napięcia...
Witam Posiadam micre k11 bardzo nie podoba mi się rozwiązanie załączania tylnej wycieraczki. Występują tylko dwa tryby pracy 1. na stałe - wycieraczka chodzi caly czas 2. na żądanie po przekręceniu przełącznika (trzeba trzymać aby wycieraczka chodziła a popuszczeniu wyłacznik odbija spowrotem No i chciałem zrobić cos takiego żeby w pozycji na stałe...
Hej W moim seicento przednie wycieraczki dzialaja tylko w trybie szybko i w trybie okresowym ( ciągłe trzymanie prawej dźwigni przy kierownicy) W pozostałych trybach czyli; - ruch ciągły wolny - ruch przerywany wolny wycieraczki nie działają Pozatym wycieraczki przy przerwaniu pracy nie wracają do pozycji spoczynkowej - zostaja tam gdzie przerwano ich...
Czyli nie szukaj uszkodzenia w przekaźniku. Albo wyłącznik, albo styki na silniku. Na czasowym pewnie nie wracają do pozycji wyjściowej... Słabo się schyliłeś, są dwa przekaźniki na końcu puszki, ale to zostaw.
pozycja wycieraczek pozycja wyłącznik wyłącznik pozycja
tylny lampa naczepa 433mhz moduł sterownik tyrystor spawarka
cyfral cosmo kabel brake radio
Schemat zapłonu Citroen Jumpy 1.6 benzyna 1999 Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa Fiat Ducato 2.8 JTD