Witam. Silnik wycieraczek; -niebiesko-czarny ,stałe zasilanie po kluczyku -czarny masa silnika -niebieski praca ciągła wycieraczek(pozycja 2 wyłącznika wycieraczek) -niebiesko-biały zatrzymanie wycieraczek w pozycji krańcowej ,podawana masa,w pozycji (0) wyłącznika wycieraczek Przełącznika nie pamiętam (bardzo dawno to było) Łatwo prześwietlić przewody...
Jak UCH widzi pozycję włącznika wycieraczek prawidłowo tzn. szybki , wolny ..... to stawiam na UPC . Jak nie widzi pozycji to wyłącznik w najgorszym razie UCH. A czy na wtyczce silnika pin 2 pojawia się " masa " w pozycji spoczynkowej wycieraczek :?:
Albo awarii uległ wyłącznik wycieraczki i mimo ustawienia w pozycję OFF wycieraczka jest nadal zasilana albo zepsuł się wyłącznik krańcowy wycieraczki. To drugie wydaje się bardziej prawdopodobne.
Może też byc to wyłącznik krańcowy w silniku wycieraczek. Regulator czasowy wycieraczek jest w skrzynce bezpieczników "R2"
Najprawdopodobniej programator wycieraczek 19ewentualnie99 albo wyłącznik
Silniczek nie posiada żadnych oznaczeń cyfrowych przypisanych pinom silnika? Czy jak podasz (+) na czerwony styk , a (-) na obudowę silnik , czy działa? Wyłącznik wycieraczek ile ma pozycji 0-1, czy 0-1-2. Dodano po 13 Z silnika wychodzą tylko te dwa przewody ,czerwony i czarny?
Sprawdzić napięcie na silniku wycieraczek w różnych pozycjach wyłącznika, jeśli będzie dla niskich obrotów to przyczyna tkwi w silniku, jeśli nie szukaj w przełączniku.
Witam. Po włączeniu wycieraczki w Star 266 pali bezpiecznik. Silniczek wycieraczek jako źródło zwarcia wyeleminowany bo na "krotko" działa. Stawiam na włącznik ale przed demontażem chciałem zapytać. Z włącznika do silniczka biegną m.in 2 przewody zasilające. Na jednym(dajmy na to przewód niebieski) napięcie pokazuje się po włączeniu włącznika na pozycję...
Witam wszystkich Czy ma ktoś może schemat instalacji wycieraczek DAF LF ,Problem polega na tym ,że wycieraczki nie wracają do pozycji spoczynkowej i brak czasowej funkcji ,spryskiwacz działa ale przy uruchomieniu funkcji spryskiwania nie właczają się wycieraczki .Silnik ,wyłącznik ,przekaźnik jest sprawny ,chciałem dołożyć przekaźnik czasowy ale bez...
Silnik według schematu innego podłączony powinien być tak; -1 (+) -2(-) -3 zacik wyłącznika (lewy) -4 zacisk wspólny wyłącznika -zacisk prawy wyłącznika podłączony do (-) Pozycja (0) stop wycieraczek -zwarte 3-4 Pozycja (1)praca wycieraczek 4 podłaczona do masy
Jak Ci nie potrzebny wyłącznik pozycji neutralnej to po prostu go pomiń.
Po włączeniu I i II biegu, wycieraczki dochodzą do pozycji skrajnej i zatrzymują się. Więc wydawało mi się, że winą jest brak napięcia na powrocie. Lecz po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu wycieraczki wracają na pozycję zero i po ponownym starcie zatrzymują się w pozycji skrajnej. III bieg działa, lecz jeśli chcemy wyłączyć wycieraczki bądź...
Dysponuję programatorem wycieraczek Lublina. Ma on taką fajną funkcję jak w kilku opisywanych na forum konstrukcjach DIY. Machnięcie wyłącznikiem wycieraczek z pozycji 0 na 1 zaczyna odmierzać czas i oczywiście wycieraczki robią jeden ruch... Po chwili gdy szyba jest już mokra włączamy na pozycję 1 i zostawiamy... czas mamy ustalony. Nie wiem jak się...
Wycieraczki mają obwody: zasilania, podtrzymania i hamowania. Nie działa u Ciebie obwód hamowania, usterka może być w złym kontakcie złączek (poruszać, wyjąć, włożyć), może być uszkodzony wyłącznik, może być uszkodzony układ stykowy w silniku wycieraczek. Wycieraczki można zatrzymać ręką, gdy wyłącznik jest w pozycji OFF i piórka znajdują się na dole...
A ja radził bym ci, jesli to możliwe i są otwory, zrezygnować z tego styku i poprowadzić wiązkę górą klapy przy zawiasach. Te złącza, to moim zdaniem pomyłka; korodują, wypalają się, łapią luzy, łamią się... Wiązka poprowadzone mądrze (z uwzględnieniem ruchu klapy) pożyje znacznie więcej. A do wyprowadzeń dojdziesz sam. Tam jest tylko masa (albo i nie...
W pierwszej kolejności należy dojść jak silnik działa, czy na 1 lub 2 biegi i jak działa krańcówka zatrzymania , na których przewodach.Następnie dojdziemy jak działa wyłącznik na poszczególnych pozycjach.
Silniczek jak najbardziej będzie poprawnie pracował przy taki podłączeniu jak na schemacie ( bardzo dobrze narysowany). Trzeba tylko zamienić między sobą punkt 1 i 2 (przełącznik ustawiony w położeniu 2 - silnik pracuje na biegu pierwszym w pozycji 3-bieg drugi) Silnik po zamontowaniu i podłączeniu ( bez mechanizmu wycieraczki) uruchomić i zatrzymać....
Jeśli wycieraczka zatrzymuje się w dowolnym miejscu to znaczy że BSI nie dostaje informacji że ramię jest w pozycji spoczynkowej. Powodem tego najprawdopodobniej jest uszkodzony wyłącznik krańcowy w mechanizmie wycieraczek lub przerwane połączenie z wycieraczki do BSI.
Zauważ kolego że tu nie chodzi o uszkodzenie czasówki bo co wspólnego ma I (wolno) II (szybko) bieg z wyłącznikiem czasowym.Tu problem kolega ma zatrzymaniem ramion wycieraczek (brak wyhamowania) . Jeśli mam racje to spróbuj po przełączeniu wyłącznika wycieraczek na zero przytrzymać (spowolnić) pióra w pozycji spoczynku a zobaczysz że ramiona się zatrzymają...
sprawdz wyłącznik krańcowy w silniczku od wycieraczek
Jak to 'odkręcić'? Przecież masz odkręcone. Podważasz śrubokrętem za koniec korby i zejdzie. Po prawidłowym założeniu oś korby pokrywa się z osią założonej na nią dźwigni. To jest krańcowa, dolna pozycja spoczynkowa. A czy ta korba osi silniczka może też mieć wpływ na to,że na auto czasami przestają wycieraczki w ogóle machać? Niestety nie. Patrząc...
Brakuje ci podtrzymania pracy silnika do punktu parkowania. Nie pamiętam, jak to jest tam rozwiązane, ale jeśli tradycyjnie, to szukaj styku na przekładni silnika. Sprawdź też najpierw, czy do silnika dociera stały plus po stacyjce, niezależny od wyłącznika wycieraczek (on zasila silnik do położenia parkowania piór).
Gdy są ustawione na pracę cykliczną też jest ok, tylko jak wyłączę wyłącznik gdy wycieraczki są odchylone od pozycji spoczynkowej to wtedy skaczą gdyż nie mają już zasilania z włącznika tylko powinno być podtrzymanie potrzebne do opuszczenia wycieraczek do pozycji spoczynkowej. Rozumiem, że aby rozebrać przekładnię muszę wyjąć cały silniczek, tak? Pozdrawiam.
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia http://obrazki.elektroda.net/71_12587206... W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik kręci się...
Coś czuję że bez znajomego elektryka/elektronika się nie obejdzie. Zrób połączenia KRÓTKIMI kabelkami tak,żeby WSZYSTKIE były widoczne a nie połowa uciekała z kadru. Płytkę sfotografuj pionowo z góry - pod takim kątem jak teraz kompletnie nie widać, który przewód gdzie idzie. Np schemat który dałeś wcześniej nie pasuje do kolejności wyjść sterownika...
Sprawdź wyłącznik lampki który powinien mieć trzy pozycje
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce sterować jedną wycieraczką, to najlepiej zakupić silniczek...
Styk chyba jest sprawny bo zawsze się zatrzymują w jednym miejscu ( pionowo) i gdy je uruchamiam idą ok. 10 stopni w lewo i dalej pracują normalnie lecz gdy je wyłącze zawsze się zatrzymują w tym samym miejscu Tam nie ma żadnej regulacji, ani czujników położenia piór wycieraczek, jak to ktoś sugerował wyżej(?!!!). Prawie wszystkie auta mają część mechaniczną...
Zerknij w układzie do opóźniania wyłączania. Tam powinien być wyłącznik krańcowy. Wyłącznik główny daje sygnał do układu, wtedy wyłącznik krańcowy wyłącza.
Ja też mam problem w Marei z wycieraczkami, ale ja jestem prawie pewnien co jest przyczyną, tylko że latem nie chciało mi sie za to zabrać, a teraz... na samą myśl że miałbym tam grzebać źle mi się robi :-) Mianowicie, u mnie problem powoduje stycznik na silniku, odpowiedzialny za powracanie wycieraczek do pozycji spoczynkowej po wyłączeniu wyłącznika...
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Co do regulacji wycieraczce kto było to takie pokrętło na desce ale to nie było w wersji podstawowej. To pokrętło chyba sterowało szybkością kręcenia silniczka od wycieraczek, w tych starych wersjach (kapliczka) chyba w ogóle nie było pracy przerywanej (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). "Pokrętło" sterowało czasem przerwy. Wersja podstawowa...
Zdejmij kapturek z przekaźnika, przełącz wyłącznik w pozycję pracy i ręcznie wyzwól przekaźnik. Na pewno nie ma oznaczeń cyfrowych przy konektorach lub rysunku na obudowie?
I oczywiście dodatkowo w takim mechaniżmie korbowym jest sprzężony z nim wyłącznik krańcowy który powoduje że po wyłączeniu zasilania głównym wyłącznikiem w dowolnej chwili, wycieraczki zawsze ustawiają się w typowym krańcowym położeniu.
Hej. Pomóżcie. Jak włączam światło przeciwmgielne w moim mini to lekko unasza się wycieraczki. Muszę włączyć około 5 lub 6 razy aby wycieraczki doszły na samą górę. Nie wracają na swoją pozycje. Trzeba to zrobić normalnie wyłącznikiem do wycieraczek. Zasugerujcienprosze co sprawdzić i gdzie szukać problemu. Dzieki
Panowie, Potrzebuje pomocy w znalezieniu problemu czemu w VW T3 (silnik 1,6 TD) brakuje kierunków i pracy wycieraczek Sprawdzone: - bezpieczniki (jakieś były połamane, niekontakty, wymienione) - żarówki kierunków w momencie włączenia manetki lewo/prawo na desce pojawia sie zielone dioda, która świeci na stale, kierunki ciemne - nie do końca rozumiem...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Jeszcze jedno czy klapka ma pozostawać jakiś czas w pozycji otwartej, czy tylko praca otwórz-zamknij? Przyszło mi coś takiego do głowy... http://obrazki.elektroda.net/49_12226474... Kilka słów objaśnienia: -silnik od wycieraczek (praktycznie dowolny byle odpowiednio "silny" polecam z poczciwego Malucha :)) -do osi przekładni ślimakowej dołączysz...
chyba nigdy nie rozbieraliście silniczka wycieraczek,wolny bieg realizowany jest przez trzecią szczotke [niema żadnego dodatkowego uzwojenia na stojanie są same magnesy a silnik ma 3 szczotki - 1 wolny bieg , 2 szybki, 3 masa] Sprawdż czy dochodźi napięcie do silniczka przy pozycji wyłącznika 1 bieg , silniczek musi być rozłączony. Jak niema napięcia...
Witam! Panowie mam podobny problem, teraz po włączeniu zapłonu na kostce do tylnego silnika wycieraczek pojawia mi się napięcie niezależnie od pozycji wyłącznika. Sprawdziłem wszystkie przekaźniki pod kolumną kierowniczą i żaden nie jest zwarty czy podpalony, gdzie szukać zwarcia? Wszystko zaczęło się od przecieku płynu do spryskiwaczy tuż za plastykowym...
Czyli nie szukaj uszkodzenia w przekaźniku. Albo wyłącznik, albo styki na silniku. Na czasowym pewnie nie wracają do pozycji wyjściowej... Słabo się schyliłeś, są dwa przekaźniki na końcu puszki, ale to zostaw.
Jeśli trzeba wymienić, to wymieniasz cały przełącznik zespolony od wycieraczek, części do niego nie ma. Czasem wystarczy rozebrać i wyczyścić styki, bo robi się warstwa przewodząca z wytartych ścieżek i smaru, czasem są wytarte rowki w ścieżkach i wyłącznik jest do kosza. Tak czy inaczej, przy koszcie przełącznika jest to nieopłacalne. Przełącznik jest...
Hej W moim seicento przednie wycieraczki dzialaja tylko w trybie szybko i w trybie okresowym ( ciągłe trzymanie prawej dźwigni przy kierownicy) W pozostałych trybach czyli; - ruch ciągły wolny - ruch przerywany wolny wycieraczki nie działają Pozatym wycieraczki przy przerwaniu pracy nie wracają do pozycji spoczynkowej - zostaja tam gdzie przerwano ich...
Mnie zdjęcia pomogły, nie musiałem sobie wyobrażać, tylko patrzeć na zdjęcie. No i nie ma obawy że się pomylę. Pomogły mi zdjęcia wnętrza przekładni i sposobu działania drugiej szczotki, i oczywiście rozrysowanie sposobów połączeń. Najgorzej było z tym hamowaniem, bez tego ta regulacja nie miała sensu. Regulacja działa oczywiście w manetce pozycji 1-...
Witam . Zakładam nowy wątek bo nie znalazłem odpowiedzi na problem z moimi wycieraczkami. Samochód Audi A4 B6 AVJ. 1. Wycieraczki chodziły, ale po jakimś czasie zatrzymały się na środku, z tym że po chwili znowu ruszyły same i tak kilka razy lecz do czasu kiedy zatrzymały się na AMEN i ani w jedna ani w drugą. 2.Oczywiście pierwsze co zatarte trzpienie...po...
Mam problemik z tylną wycieraczką. Wycieraczka nie kończy swojej pracy nawet po jej wyłączeniu.Pracuję różnie (czasem raz a czasem nawet kilkanaście razy za dużo) Jakby tego było mało nie zatrzymuje się na właściwej pozycji tylko gdzie popadnie , bez żadnego schematu.-- To wszystko sugerowałoby awarię wyłącznika krańcowego , ale jest jeszcze jeden numer...
Witam. To mój pierwszy post więc przepraszam jeśli coś zrobię nie tak jak trzeba. Ostatnio odpaliłem moją ibizkę i po kilku minutach postoju włączyły się przednie wycieraczki i nie mogłem ich wyłączyć ( manetka w pozycji wyłączonej a wycieraczki działają ciągle, normalne tempo, manetka pozycja włącznika czasowego - wycieraczki działają ciągle, normalne...
Witam, Problem z czujnikiem deszczu nie powinien wplywac na normalna prace w trybie "recznym". Sprawdz, czy masz solidna mase na pinie 1 wtyku silnika i czy odnajdyjesz te mase na pinie 2 w pozycji spoczynkowej przy podlaczonym silniku (wylacznik pozycji spoczynkowej). Pozdrawiam, Georges
faktycznie tak jak mówi Gerri , u mnie tak było, kupiłem nowy wyłącznik zespolony bo padło mi włączanie spryskiwacza, po założeniu nowego , spryskiwacz ożył , ale zonk po przekreceniu kluczyka odrazu włączały się wycieraczki , wymienili mi w sklepie na inny i działa wszystko jak powinno.
Silnik do wycieraczek jest jak najbardziej ok. ja takim silnikiem napędzałem drzwi przesuwne do pokoju właśnie za pomocą linki w pętli. na osi silnika było koło "pasowe" i tam przewinięta linka na drugim końcu też koło drzwi przymocowane do tej linki jechały lewo i prawo w zależności od kierunku obrotów silnika. ESP musi Ci wysterować dwa przekaźniki...
Obydwa przewody do pompki idą z wyłącznika wycieraczek. Jeden z pinu H a drugi z pinu T. Wyłącznik przy włączaniu spryskiwacza przedniego łączy jeden do + a drugi do -, a przy włączeniu spryskiwacza tylnego łączy odwrotnie. Zrób jak radzi /viper555/ zamień końcówki na pompce. Przekaźnik pracy przerywanej przednich wycieraczek powinien być w pozycji...
Szukając w sieci, nie uświadczysz takiej konstrukcji przycisku dwustopniowego, która by odpowiadało Twoim założeniom Jak najbardziej znajdzie. Właśnie wspomniany przez (at)andrzej20001 wyłącznik tylnej wycieraczki z poloneza. ten bez elektroniki, czy czego tam w tym aluminiowym radiatorku. Pierwsza pozycja na stałe - załączenie wycieraczki, druga pozycja...
Trójkąty będą regulowane nie zależnie od wałka napędowego czyli po założeniu np łańcucha i naciągnięciu go dopiero później będę regulował płaszczyznę trójkątów(każdy trójkąt regulowany niezależnie) a łączna długość łańcucha czy paska będzie miała około 3,2-3,5 metra bieżącego . Napęd chcę dać w pozycji pionowej więc nie będzie zwisania czy zsuwania...
Pierwszy obrazek chyba bez tłumaczeń. Silnik napędza wycinek koła zębatego. By było to samohamowne i nie opadało przekładnia ślimakowa. Drugi: koło napędowe jest połączone z obudową korbowodem. Przemieszczając punkty mocowania wzdłuż czerwonych linii można uzyskać różny wychył, siłę. Dwa wycięcia współpracują z wyłącznikiem krańcowym, który podtrzymuje...
Powodem tego, że wycieraczki nie wracają ,a tylko zatrzymują się na środku szyby jest wyłącznik krańcowy. 1.wyciagnij silnik. 2.odkręć platstikową osłone (czarny plastik) 3.w środku zobaczysz wiazke przewodów będa polutowane i bedzie mniej więcej coś takiego |,| jest to wlaśnie wyłącznik ktancowy sa do tych bocznych blaszek dolutowane przewody niestety...
Obaj Panowie macie i nie macie racji! W większosci reduktorów silniczków wycieraczek jest styk przełączny, w pozycji parkowania otwiera się obwód podtrzymania, a załącza się obwód hamowania (druga szczotka jest zwierana do masy). Jeżeli jest uszkodzony obwód podtrzymania, to piórka zatrzymują się w dowolnej pozycji, jeżeli uszkodzony obwód hamowania,...
pozycja robi Ci gdzieś zwarcie do "15" A gdzie : wiązka klapy tył (ta harmonikja),kostka stacyjki, wyłącznik świateł lub: ha!!! i tu zaczynaja się schody instalacja do przekopania ps:zaczął bym od klapy, tam "siedzi" "15" na silnik wycieraczek i szybę (trzeba by sprawdzić w schematach)
Diagnostyka i będziesz wszystko wiedział - już kiedyś Ci to wyłożyłem klik na linka Dodano po 11 Ponadto koniecznie patrz co mówię o hamowaniu momentem. Jakby ten obwód był sprawny, to wycieraczki nie mają prawa kręcić się w kółko, a Ty dalej swoje. (czytaj nie mogą się kręcić, bo wirnik ma zwarcie do minusa z manetki w pozycji 0) Sterownik nie ma do...
Witam, mam problem z tylną wycieraczką w Punto, problem polega na tym że wycieraczka nie zatrzymuje się w pozycji poziomej tylko zatrzymuje się wtedy gdy ją wyłączę. Jest to o tyle drażniące że jak bym chciał sobie spryskać tylną szybę to wycieraczka pracuje tylko w chwili włączenia spryskiwacza, nie wykonuje pełnego cyklu. Pytanie czy to ma tak być?...
Dzień dobry, od pewnego czasu mam problem z tylną wycieraczką w HB. Uruchamia się czasami samoczynnie podczas: - otwierania centralnego zamka, - otwierania klapy, - dotykania za trzpień wycieraczki, - po prostu sama podczas jazdy. Sprawdzone: Przełącznik pod kierownicą w Lexii - w pozycji 0 jest informacja,że nieaktywny. W pozycji wycierania - w Lexii...
Dzięki za pomoc ,dokumentacja przydatna ,dałem sobie spokój z fabryczną instalacją pod PTO ,poprowadziłem przewody do oryginalnego włącznika i wszystko działa ,tylko kontrolka na desce nie sygnalizuje. Co do wycieraczek to walczę dalej i tak silnik zmieniłem na nowy ,bez zmian ,nadal są tylko wolne i szybkie ,brak czasowek i nie wracają do pozycji 0...
Witam. Przeglądam internet już chyba z tydzień i nie znalazłem podobnego problemu więc postanowiłem że poproszę o pomoc osoby które mają więcej pojęcia w temacie. Pacjent fiat Panda2 rok 2004 1.1 benzyna z LPG. Problem: Po przekręceniu kluczyka uruchamia się tylna wycieraczka , wykona kilka cykli i zatrzymuje się w dowolnym miejscu. Po odpaleniu silnika...
To, że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej w większości samochodów jest rozwiązane jako ścieżka na dużym trybie z przekładni ślimakowej. Po prostu jest w tryb wtopiony kawałek blaszki do którego dociskają się 2 szczotki. Blaszka jest w kształcie literki C i w momencie jak jedna ze szczotek wyjedzie poza ścieżkę, to silnik ma przerwany obwód i wyłącza...
Nie wystarczy dać impuls, a nawet nie wolno tego robić. Napęd wycieraczek posiada obwód hamowania, w dolnej pozycji piórek obie szczotki silnika są dołączone do masy, przy włączaniu wycieraczek, spryskiwacza itp. obwód hamowania jest rozłączany. Stosując impulsator, aby nie go nie uszkodzić, należy w obwód hamowania włączyć dodatkowy rezystor np. żarówkę...
Witam Ostatnio w naszym ciągniku zepsuł się przełącznik zespolony świateł (wyłamało pokrętło) Postanowiliśmy zrobić go na krótko zostawiając tylko jeden tryb wycieraczek(1 bieg) Teraz pytanie jest 5 kabli dochodzących Biały (przechodzi z szaro czarnego) - jest napięcie Czerwony - jest napięcie Zielony - brak napięcia (1 bieg) Niebieski - brak napięcia...
Wielkie dzięki kolego Robewit za schematy. Masz może schemat rozmieszczenia przekaźników szukam dokładnie przekaźnika czasowej pracy przedniej wycieraczki (w pozycji pierwszej czasowa praca nie działają w pozostałych działają normalnie ) dostęp tam jest paskudny i nie mogę go zlokalizować. Może masz także schemat podgrzewanych siedzeń grzeją czasami...
Mam jeszcze takie pytanie bo wycieraczki nie działają mi na najwyższym biegu (czyli najszybszym) na innych pozycjach działają czy to może miec wpływ na spryskiwacze i siłowniki do lamp ? Poza tym znajomy powiedział mi że załączenie spryskiwaczy lamp oraz uruchomienie siłowników do tych spryskiwaczy następuje tylko na najszybszym biegu i że przyczyną...
(at)LED5W - niestety ten wyłącznik jest akurat po drugiej stronie od pozycji "wyłączone" więc to by było baaaardzo niewygodne i przy tym komplikowało by program niepotrzebnie. Oczywiście zrobić można tylko czy warto? (at)sztajger - jak wspominałem po włączeniu ciągłych wycieraczek nie traci się zapamiętanego interwału więc można sobie na chwilkę przełączyć...
Przełącznik będzie chodził razem z nakrętką. Dojdzie do pewnego momentu, a jakiś bolec przestawi dźwignie w drugą pozycję co spowoduje przełączenie obrotów silnika. Czy nie lepiej dać dwa wyłączniki krańcowe zamocowane nieruchomo na listwie a do nakrętki przymocować ramię uruchamiające krańcówki? Wycieraczki poprzez przekładnie ślimakową mają dużą...
Witam. Mam problem z silnikiem tylnej wycieraczki.(Polonez Caro 94 GLE),czy mikrokontroler też jest odpowiedzialny za prace tego urzadzenia? Wymieniłem już 2 silniki i żaden nie pracuje,napiecie jest na pomarańczowym kablu i co dziwne jest cały czas bez wzgledu na pozycję wyłącznika,nawet po wypięciu klawisza z kostki cały czas jest na kablu prąd dopiero...
No to przynajmniej teraz widać wkład własny! Bo po pierwszym poście, sam przyznasz, wyglądało inaczej... Skoro już się dokopałeś do tego silnika, bo na to wygląda, to prosta sprawa - pomiary napięć. Na pewno idzie tam zasilanie z wyłącznika, zasilanie stałe (do powrotu silnika do pozycji wyjściowej) i masa. Najpierw podłącz silnik na krótko i sprawdź,...
Jest wykonalny, tylko musisz się liczyć z gabarytem i prądem pobieranym przez taki element. Dlatego też proponowałem alternatywne rozwiązanie. Robiąc to na silniku z wycieraczek (powinien spokojnie wystarczyć) na końcu ramienia montujesz wyłącznik krańcowy który będzie załączał elektromagnesy zmiany biegów. Na łopatkach też dwa wyłączniki - jeden na...
Witam Na wstępie przepraszam, jeśli post zamieściłem w niewłaściwym dziale. Zawsze mam problemy z "topografią" na tak rozbudowanych stronach, ale... do rzeczy: moje auto, to Honda City z 2009 roku http://obrazki.elektroda.pl/4471504700_1... , zbudowana na płycie podłogowej Hondy Jazz. Niestety, mimo dość "młodej" konstrukcji, (chociaż...
Witajcie :) U mnie w Astrze F też pojawił się objaw podobny do opisywanych przez Was. Wycieraczki zaczęły powoli nie wracać, a po paru dniach wogóle przestały. Wziąłem więc schemat i po analizie doszedłem do wniosku że powodem może być albo przekaźnik czasowy pracy wycieraczek, albo wyłącznik krańcowy przy silniku wycieraczek. Przekaźnik czasowy było...
Witam! Teraz też mam Escorta (97) kupiony z premedytacją więc nie jest z tymi samochodami aż tak źle. Co do wad wyłącznika to jest spora lista: 1/ najszybciej pada element odpowiadający za odbijanie (wracanie) dźwigni od kierunków. 2/ w drugiej kolejności pada przełącznik zmiany świateł (mijania-długie) czyli podczas używania dźwigni od kierunków wraz...
http://obrazki.elektroda.pl/1579057600_1... Przedstawiam mój pierwszy projekt który powstawał hobbistycznie od ponad roku ale wreszcie znalazłem czas aby go dokończyć. Samą ideą projektu było zautomatyzowanie pokoju i silnik który został z rozbiórki samochodu. Może nie jest zbyt estetycznie wykonane ale mam dopiero 15 lat i jeszcze...
Witam, Niedawno nabyłem Punto II i zaniepokoił mnie taki problem, gdy była zima i zmieniałem światła mijanie na drogowe, światła mijania gasły i świeciły tylko drogowe, po zmianie pozycji wyłącznika załączały się najpierw mijania i po około sekundzie drogowe gasły dosyć logiczne, natomiast teraz jest już ciepło i gdy zmieniam z mijania na drogowe to...
pewnie trzeba rozebrać przekładnię tam powinien być wyłącznik na tym dużym trybie
http://obrazki.elektroda.net/57_12621693... Witam Po raz pierwszy pokazuje swoją konstrukcje na łamach forum. Jest to tak jak w temacie mechanizm otwierania bramy panelowej garażowej. Układ sterujący to znany nam wszystkim pomysł http://obrazki.elektroda.net/37_12621693... http://obrazki.elektroda.net/29_12621693... http://obrazki.elektroda.net/26_12621693...
Witam, mam pacjenta w postaci Peugeota 206 z silnikiem 1.1 2003r. Sterownik Magneti Marelli IAW 48P2.76. Komunikacja z BSI jest prawidłowa i da się wysterować z komputera podzespoły elektryczne typu wycieraczki, światła. Brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Objaw jest taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, na desce rozdzielczej brak...
Projekt ten powstał rok temu jako praca zaliczeniowa z elektroniki. Jest to tylko częśc teoretyczna, w praktyce jeszcze nie wykonywałem tego ale powinno działać. Jak wspomniałem jest projekt robiony na zaliczenie więc jest tu sporo niepotrzebnych rzeczy jak np. dzielniki na rezystorach, które można spokojnie zastąpcić np. stabizatorami. Układ jest troche...
Najlepsze są w takim przypadku silniki od tanich chińskich wiertarek czyli kumutatorowe. Problemem jest tylko znalezienie takiego który da sie sterować bezproblemowo w obie strony za pomocą przekaźników. A co z redukcją obrotów, przeniesieniem napędu ??? Bzdury Waść prawisz !. Napisałem na początku - Silnik wycieraczki samochodowej, bywaja większej...
I.Programowanie automatycznego domykania i otwierania szyb z pilota Opuścić szybę na dół następnie do góry i przytrzymać przez 5 sek .gdy szyba jest już zamknięta .Tak należy zrobić z każdą szybą. Sprawdzenie czy działa polega na przytrzymaniu przez ok. 4-5 sek przycisku od pilota otwierania lub zamykania drzwi w zależności, co chcemy zrobić II.Opis...
Dzięki za odpowiedź: Ad.1. Powoli skłaniam się ku łańcuchowi, jednak trochę martwi mnie smarowanie - pasek byłby trochę czystszym i mniej obsługowym rozwiązaniem. No ale łańcuch będzie na pewno trwalszy. Choć z drugiej strony nie będzie dużych obciążeń. Ale jak na razie to chyba wybiorę łańcuch. Ad.2. Właśnie myślałem o krańcówkach w postaci czujników...
Zostaw bezpiecznik w spokoju. Jeśli wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby pracuje to bezpiecznik jest cały. Jeden bezpiecznik (F25) zabezpiecza oba obwody wycieraczek. Pomierz w pasie bagażnika na stykach czy dochodzi prąd. Po podniesieniu klapy bagażnika na dole w pasie masz dwie kostki ze stykami . Lewa w ilości 4 i prawa od zamka w ilości dwóch....
Wracam do propozycji z silniczkiem, oczywiście sprzęgło elektromagnetyczne (np. takie, jak załączajace wiatrak chłodzacy chłodnicę - nie pamiętam, w jakim samochodzie to było) jest dobrym pomysłem, ale całość bym uzupełnił zasilaniem z akumulatora, podpiętego buforowo pod prostownik. W ten sposób można by wykorzystać wszystkie istniejace elementy,...
Witam Posiadam micre k11 bardzo nie podoba mi się rozwiązanie załączania tylnej wycieraczki. Występują tylko dwa tryby pracy 1. na stałe - wycieraczka chodzi caly czas 2. na żądanie po przekręceniu przełącznika (trzeba trzymać aby wycieraczka chodziła a popuszczeniu wyłacznik odbija spowrotem No i chciałem zrobić cos takiego żeby w pozycji na stałe...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam Chciałbym poruszyć moim zdaniem ważną kwestię obracania kolektora do słońca. Jak na razie doczytałem do 82 strony i próbowałem wyszukać w całym wątku coś o tym, ale było jedynie parę wzmianek, że to duże koszty, że na silniczku od wycieraczek jakoś, ale nic konkretnego (jeżeli się mylę to już było to przepraszam). Wiele osób pisze również, że...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Czytać , czytać i jeszcze raz czytać! Napisałem co ma być na "blaszkach"i kiedy.
Drugą możliwą przyczyną jest to, że brakuje stałego zasilania do silnika.
Jest jezsze czasami problem ze stałym plusem do silniczka w niektórych samochodach - jak go nie ma też objaw że wycieraczki nie wracają.
Proszę. Nr nadwoziaVF32KRHYF42976973 model206 DAM09572 83 1 0126 Fabryka (kod)83 Początek obowiązywania gwarancji2003-04-11 Informacja serwisowa Karoseria0220458 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM XS SILNIKDIESEL TURBO DW10TD PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA MECHA 5 PODSTAWA...
Rozładowany akumulator na postoju<br/><br/>Wystarczyło zaledwie kilka dni postoju auta a akumulator rozładowywał się prawie całkowicie, że nie można było ruszyć rozrusznikiem. Trzeba było ładować akumulator ponownie, który oczywiście sam w sobie był sprawny. Dziwne było też to że podświetlenie wyłączników szyb elektrycznych cały czas świeciło...
pozycja wycieraczek pozycja wyłącznik wyłącznik pozycja
bulgocze lodówka brother pasek wydruk regulacja taśmociągu
zrobić wiatromierz zrobić wiatromierz
Winkler – brak parkowania w piecu piekarniczym, diagnostyka czujnika i napędu Prądnica Honda GCV 520 – budowa, schemat, ładowanie akumulatora, regulator MOSFET