Ma prawo zadziałać, ledy są małej mocy i nie powinny przy tym "zażyć" świateł pozycyjnych.
Padły światła po prostu. Masz 3 przewody tak? Zasilanie, masa i wygaszanie. Radio nic do tego nie ma jesli masz napiecie. Odlacz do testu przewód gaszenia ten od pozycyjnych.
Skoro to tylna lampa to masz tam stop i pozycyjne. Światła drogowe to inaczej "długie"... wielu tego nie odróżnia. Z jednej strony masz 3 przewody i z drugiej też 3, w czym masz problem? Próbuj do skutku.
Chodzi po prostu żeby dać bezpośrednio prąd na każde oświetlwnie osobno? Dobrze zrozumiałem? Tak. Narysowałem Ci z pamięci; https://obrazki.elektroda.pl/4463076200_... Akurat jestem w trakcie przesiadki na nowy komputer i nie mogę dokładnie sprawdzić (kopiowanie danych). Każdą podejrzaną lampkę odłączaj (słabiej świeci, mruga lub...
Możliwe że ktoś zrobił przeróbkę pod przełącznik VAG albo inny wynalazek dlatego nowe nie działają W sumie prosta robota, tam idą 3 kable, na zero nic nie powinno łączyć więc masz te kable źle podpięte już na starcie. Jesteś wygodny chcesz tylko pstryk kostkę i pojechał a tutaj ktoś namieszał i trzeba się przyjrzeć co z tą kostką jest nie tak bo obstawiam...
Zasilania nie ma w oprawce W5W. A w złączu lampy? Może problem jest w samej lampie. I zasilanie sprawdź taką samą żarówką, bo woltomierz może mieć za duży opór i sterownik nie poda napięcia, bo będzie traktował miernik jak przepaloną żarówkę.
Masę do masy, plus do plusa, najlepiej do takiego obwodu, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, a sterowanie do żarówki pozycyjnej.
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
Tak, postojówki a raczej pozycyjne światła przód/tył, oświetlenie tablicy. Oczywiście one się świecą nadal przy przekręceniu na swiatła mijania wiec odłączanie LEDów też oczywiście działa. Poprostu LEDy mają się wyłączać już przy włączeniu świateł pozycyjnych.
Jeśli z przodu świeci to bezpiecznik można wykluczyć. Trzeba by obejrzeć samo BSI, jego złącza, możliwe że tam coś ugniło, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów, a że to francuz, możliwe jest po drodze jakieś nie kontaktujące złącze. Dorzucam schemat do analizy.
Moduł do naprawy, zdarzyło mi się naprawiać te moduły.
ktoś maczał w tym palce, co tu się mogło wydarzyć ? Zgniła kostka i ktoś poodcinał przewody, i złączył je z pominięciem tej kostki. Kwestia teraz tego jakiego rodzaju są to połączenia, może coś się znowu utleniło. Może rozpakuj tą niespodziankę: https://obrazki.elektroda.pl/2901959100_...
Wg tego co widać na obrazku to pozycyjne i przeciwmgielne (lub pozycja i stop) jest na żarówce 2-włóknowej, czyli muszą być oddzielne przewody zasilające.
Powodem awarii był samoczynny obrót żarówki ze względu na niewłaściwy trzonek, spowodowało to zwarcie obwodu świateł pozycyjnych z obwodem świateł stopu i stop zaczynał świecić gdy załączało się pozycyjne . Światła stopu zasilane są z obwodu zapłonu a więc po przyciśnięciu pedału hamulca i wyłączeniu zapłonu obwód ten był dalej zasilany. Dopiero zwolnienie...
Światła do jazdy dziennej NIE mogą siecią razem z pozycyjnymi. Nawet więcej, wieczorem one OŚLEPIAJĄ. Światła dzienne powinny się wyłączać kiedy się świecą pozycyjne i jakiekolwiek i ne światła razem z pozycyjnymi. Wyjątek - mogą się świecić razem z drogowymi podczas tzw „mignięcia”. Do do lampek ze zdjęcia - jeśli nie mają homologacji jako...
Można kolego wymontować włącznik i sprobować rozebrać bo jest rozbieralny wykręcić 4 wkręty i trzeba odlutować chyba 4 połączenia i styki wyłącznika na wierzchu a wtedy tylko przeczyścić styki i znowu działa ,a gdy by ta operacja była zatrudna to proponuję jeszcze sprawdzić który obwód świateł pozycyjnych na wyłaczniku niema przejścia i zmostkować go...
To co można sprawdzić to instalację elektryczną z lampy do modułu ,który nią steruje (BSI) . Jeśli ta będzie sprawna uszkodzony jest element sterujący w BSI
Connector A (11-pin) Pin 1: Terminal 30 right Pin 2: Dipped beam right Pin 3: Main beam right Pin 4: Fog light right Pin 5: Vacant Pin 6: Flasher front right Pin 7: Side light front left Pin 8: Flasher side left Pin 9: Terminal 31 left Pin 10: Electric fuel pump relay Pin 11: Terminal 50 relay Connector B (12-pin) Pin 1: Reversing light right Pin 2:...
Napisałem ci: rozdział pozycyjnych na przód i tył następuje poza skrzynką. Tak więc jak przód swieci to skrzynka jest dobra.
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Pokombinuj z żarówką 24V. Równie dobrze możesz zastosować kilka pomarańczowych LED
Skoro kierunkowskazy zastępują światła pozycyjne to znaczy że te są niesprawne.
Po otwarciu drzwi kierowcy, z boku deski rozdzielczej masz skrzynkę bezpieczników. Skrzynka u góry ma (nad pierwszym rzędem bezpieczników) wypukłości pod którymi są dwa przekaźniki. Między nimi jest (mniejszy) przekaźnik od świateł pozycyjnych. Obwód wygląda tak: Akumulator -> przekaźnik -> bezpieczniki: trzeci w pierwszym rzędzie (prawe lampy) trzeci...
Jak nie zrobił dziury w PCB, to można wymienić. Pasuje moeć jednak odrobinę sprzętu, bo często mają wkładkę chłodzącą lutowaną do płytki drukowanej. Zdjęcie przykładowe https://obrazki.elektroda.pl/7784464100_... https://obrazki.elektroda.pl/2290903000_... :
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
dzięki. Oczywiście chodziło mi o pozycyjne światła.
Często wypalają się styki w BSI.
Przełącznik świateł, jest szansa na naprawę, ale cena nowych prod. Valeo nie jest powalająca.
Źle wkładasz żarówkę. Ewentualnie masa. Tam nie da się źle włożyć żarówki. Jak namierzyć, w którym miejscu jest problem z masą? Nie da się hełmu na lewo wywinąć. A żarówkę jak najbardziej.
Bypass masy na płytkę lampy powinien pomóc
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... jest cały schemat.
Wątpię w te sprawne bezpieczniki. Któryś 58 będzie przepalony.
Światła pozycyjne świecą się cały czas, nie pomaga mruganie, włączanie i wyłączanie świateł krótkich, długich na włączonym silniku i wyłączonym. Świecą nawet jak wyciągnąłem przełącznik świateł. Jak odłączę akumulator to gasną :) ale jak podłączę to świecą. Pomocy. Rynce Opadajo
Zacznij od szukania prądu .
Oświetlenie fasady. Norma ISO dzisiaj już nie wystarcza i konstruktorzy adaptują ja do własnych potrzeb. Stąd odchyłki od normy m.in. w 206.
Witam w moim JCB 3cx 1992 roku, jest gdzieś zwarcie instalacji, wywala mi ciagle jeden bezpiecznik po właczeniu świateł pozycyjnych, światła pozycyjne świecą dalej ale nie świecą mi tylne światła które podświetlają mi koparkę, doradzi ktoś jak szukać zwarcia?
Te ciągniki były wyposażone w światła pozycyjne a nie postojowe.
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
najlepiej zrobić diagnostykę bo jak vis nie widzi włącznika świateł to sam może włączać światła
W tych samochodach montowane były zestawy H3 + H7 lub dwuwłóknowa H4, jeżeli miałeś włożoną H3, to taką powinieneś ponownie zamontować :)
biały masa od akumulatora np? a czarny plus od pozycyjnych?
W tych autach jest to znany problem. Szukaj na połączeniu oprawki z płytą tylnej lampy. Pod wpływem ciepła ze styków topi sie plastik i styki osiadają powodując brak kontaktu.
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
Na radiu może?
Jeżeli mam podłączyć żółty do plusa w aku ,to pytanie co będzie w tym przypadku wyłączać światła dzienne ??? Ten żółty przewód musi byś podpięty do kabelka przy lampie od świateł pozycyjnych bo raz jeszcze powtórzę ,że gdy silnik nie pracuje to wszystko działa tak jak powinno .. Włączam zapłon i dzienne świecą normalnie . włączam pozycyjne ,dzienne...
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
Masa zegarów jest współna z podświetlaniem,.
jeszcze pytanie wyłacznik włacza osobno lewa i prawa strone Tak. Wyjmij włącznik i zmostkuj szaro/fioletowy z jakimś czerwonym i zobacz czy pali się prawa strona
Jak naprawić ta usterkę można wymienić ten przekaźnik czy trzeba cała płytę ?
W sprinterach pierwszej i drugiej generacji i w Vito pierwszej generacji. Tu jest mowa o późniejszym modelu Vito z innym przełącznikiem. Ale jak widać dla ciebie to wszystko jedno. Poza tym nawet jak siądzie styk we wcześniejszym modelu to nie świeci przód i tył bo mają wspólny styk i wspólny bezpiecznik. Nie ma tak, żeby z powodu styku w przełączniku...
on ma w wyłączniku zespolonym taki rozdział do załącznia przełącznikiem kierunków każdej strony z osobna
A próbowałeś odłączyć górne obrysy na kabinie? Jeśli są diodowe to one są prawdopodobnie winowajcą. Miałem już kilka takich przypadków.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
Witam jeśli masz jedną żarówkę na światła pozycyjne i stop to źle zostały włożone.
No faktycznie tak szybko migających świateł przy samochodzie jeszcze nie widziałem. A nie sygnalizują one przypadkiem problemów z zabezpieczeniem, alarmem w tym że samochodzie :?: Bo jeśli by tak było to można spróbować wyłączyć alarm, zabezpieczenie W moim Fordzie nie w S Max-sie A w mondeo mk3 jest taki wyłącznik, który to trzeba przekręcić, wyłączyć...
Witam, problem ciągnik Case CVX 1195. Brak światła pozycyjnego na wyjściu gniazda elektrycznego. Gdzie szukać problemu? Dodam, że bezpieczniki są przepatrzone, wszystkie wyglądają na dobre.
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
Aż pojde teraz i sprawdzę czy po wylaczeniu i zamknieciu auta zgasną światła pozycyjne
Powitać.przejdę od razu do rzeczy,brak świateł pozycyjnych prawej strony tylnego i przedniego, po sprawdzeniu bezpieczników spalony( 33. światła pozycyjne prawe (5A) po wymianie bezpiecznika kiedy włączam przełącznikiem światła pozycyjne zaczęły się świecić wszystkie tylne światła to znaczy,pozycyjne i stopu . ktoś pomoże....
W P807 przednie światła pozycyjne aż się prosi zastąpić led-ami do jazdy dziennej. Czy ktoś to robił?
Cytat z ogłoszenia: ''W zestawie specjalny przekaźnik dzięki, któremu ringi będą włączać się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a wyłączać po włączeniu świateł mijania.'' Przecież można go wykorzystać do tego. Zasilanie ringów dać po zapłonie, a odcięcie z plusa np. światła pozycyjnego.
Po przełączeniu przełącznika raz są światła pozycyjne a po przełączeniu dwa razy są światła mijania Dodano po 44 pozycyjne=postojowe. Drobny błąd
Najpierw sprawdź czy świeci oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Następnie zobacz czy pozycja w tylnej lampie też świeci - są tam po dwie żarówki w każdej lampie na światła pozycyjne, jak się spali jedna to prawie nie widać różnicy. Pzdr.
Ja miałem też w C4GPII takie komunikaty. Najpierw pojawiły się aby sprawdzić światła mijania i kierunkowskazy. Finalnie okazało się iż uszkodzone zostały kable w prawym lusterku (spękała najpierw izolacja na kablach, potem kable w miejscu składania lusterka), przyczyna została znaleziona gdy jako kolejne spękały się kable od czujnika temperatury w tymże...
Mam Skuter MBK Booster Spirit 50. Problem polega na tym, że nie ma kierunków a światło z przodu zaświeca się przy dodaniu gazu, a przy zmniejszaniu gaśnie. Światło stopu działa normalnie.
Uważam że usterka jest na tylnej wiązce tzn. przez światła pozycyjne prąd się dostaje na światło stopu które jest po zapłonie, przed włącznikiem stopu.P
Dzień dobry. Mam problem z kierunkowskazami w Fiacie Ducato z rocznika 2007. Mianowice, kiedy włączone są światła pozycyjne lub mijania tylne kierunkowskazy (awaryjne również) przestają działać. Przy wyłączonych światłach pozycyjnych kierunkowskazy (światła awaryjne) działają prawidłowo. Problem dotyczy również podpiętej przyczepy - przy włączonych...
Czarny - masa pod krańcówkę drzwi. Czerwony - zasilanie pod światła pozycyjne, czy łatwiej pod podświetlenie zegarów.
Musi być coś z zielonym przewodem podającym sygnał z pozycyjnych.
2 kablowe to pewnie + z akumulatora i - przez żarówkę pozycyjnych.
Przewód plusowy który zasila kontroler przecinasz i podłączasz pod przekaźnik do styków 30 i 87a. Cewkę przekaźnika podpinasz pod żarówkę świateł postojowych czyli 85 i 86 podpinasz pod masę i plus z żarówki postojowej. Gdy żarówka od postojowych nie świeci to styk 30 i 87a przekaźnika jest zwarty i podaje plusa na sterownik DRL, gdy zapali się żarówka...
Napisz który żarnik - pozycyjny, czy stopu. Jeżeli pozycyjne to nie ma masy w tej lampie. Wtedy obwód zamykany jest przez masę żarówki i szeregowo przez włókno światła pozycyjnego... Bynajmniej najpierw sprawdź, czy masz masę na tej lampie. Pozdrawiam
Ok. Napisane było u góry komora silnika. Stąd szukałem dalej. Dziękuję. Zostawię dla potomnych. Browarek dla ciebie. Miłego.
da się taki włącznik zamontować w taki sposób aby po włączeniu zapłonu zapalały się z przodu światła mijania, Da się zamontować każdy moduł w ten sposób ale to nie jest zgodne z przepisami, światła mijania nie mogą świecić samodzielnie. Dodano po 1 samochód biorąc sygnał z czujnika zmierzchu włączał dodatkowo światła mijania tylne oraz pozycyjne itd....
Bo to są na 12V a w Ursusie o ile dobrze kojarzę jest instalacja na 24V. Jest 12V więc rada o łączeniu dwu przekaźników szeregowo jest bezsensowna . Każdy z przekaźników który ma obciążalność styków 20A i ma styki zwierne będzie się nadawał. Jeden przekaźnik wystarczy na dwie żarówki - czyli musisz mieć dwa przekaźniki - na mijania i drogowe. Dodano...
Sprawdź te żarówki
Najczesciej manetka, mozesz zasymulowac.
Witam miałem problem z wyświetlaczem, okazało się, że problemem był dławik i biała kostka. W tej chwili wyświetlacz nie gaśnie, zegar się nie resetuje, ale po właczeniu świateł pozycyjnych wyświetlacz traci ostrość,świeci ale bardzo jasno. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy są właczone światła pozycyjne. Co może być problemem?
E, poważnie? Zostawiasz nocą nieoświetlony pojazd na nieoświetlonym poboczu lub drodze? Chyba jednak powinien świecić w tym wypadku. Jeśli nie musi, to czemu światła pozycyjne świecą bez uruchamiania silnika?
Skoro światła przeciwmgielne maja moc 55W i światła mijania też mają 55W, to po co na siłę przerabiać je na dzienne? Przy włączeniu świateł mijania świecą się również światła pozycyjne z tyłu, co powoduje że jesteś lepiej widoczny również dla tych jadących za Tobą, a oszczędność energetyczną przy dziennych będzie znikoma, wręcz niezauważalna.
Po podłączeniu przyczepki, kablem 7 pin i zapaleniu świateł pozycyjnych, jest wszystko ok. Jednak po załączeniu awaryjnych, kierunki w przyczepce nie świecą a migają pozycyjne.
Szybciej będzie to podpiąć pod włącznik świateł - tam masz wszystkie przewody jakie są Ci potrzebne a do stacyjki jest niedaleko. Podłączając pod przekaźnik (o ile taki w aucie jest) zostają jeszcze do podłączenia światła pozycyjne.
57/58- światła pozycyjne 30- napięcie ze stacyjki 56a- światła drogowe 56b- światła mijania 49- sygnał co do 56a i 56b mogę się mylić na pewno są to światła tylko mogą być odwrotnie Nie do końca! 30 to zasilanie STAŁE, czyli zasilanie stacyjki idące z akumulatora. Zasilanie po stacyjce to 15. 49 to wejście przerywacza kierunkowskazów, a nie sygnał!...
Teoretycznie komputer zgłasza usterkę prawej żarówki światła postojowego/pozycyjnego. Na zdjęciu wygląda jednak jakby świecił się lewy kierunkowskaz (ale może się mylę i to właśnie jest postojówka). Może być też problem (korozja, przegrzanie) z kostką połączeniową lampy.
Najbardziej prawdopodobne to brak masy w lampach. Dziwnie formułujesz zdania.
Ja to robie odkrecając reflektor z tych dwóch śrub, co prawda on nie wyjdzie cały bo jest jeszcze przykrecony pod zderzakiem, ale odsunie sie na tyle że mozna wyjąc klapke i wymienic żarówke. Kontrolka sie na zapali na deste bo układ kontroli zerówek w body komputerze kontroluje tylko światła pozycyjne przednie i tylne oraz światła stop, reszty nie...
Jeśli już musisz zasilić to tak po partyzancku z żarówki reflektora czy jej przekaźników to daj 2 diody prostownicze, np 1N5408 katodami do tylnego światła, anoda do przekaźnika świateł mijania, druga anoda do przekaźnika świateł drogowych.
Witam. Problem polega na nie działającym światełku pozycyjnym z tyłu z prawej strony. Z tego co się zorientowałem to w jednej żarówce są dwa żarniki i ta sama żarówka rozpala się podczas naciśnięcia pedału stopu. Co ciekawe, gdy nacisnę wspomniany stop to drugi żarnik się zapala i ładnie świecą obie lampy. Natomiast po puszczeniu stopa żarówka gaśnie...
58 nie ma nic do wycieraczek, 58 to światła pozycyjne. Zobacz błędy (i parametry ) w CIM i UEC, zresztą w Tech masz wybór samych wycieraczek.
Ze schematu wynika, że zasilanie pozycyjnych i regulacji wychodzi z tego samego styku wyłącznika, ale bez pomiarów trudno powiedzieć. Zacząć trzeba od żarówek, bezpieczników itd....
Weź miernik i tam gdzie cewka przekażnika podłaczasz długie, dodatkowo dublujesz ten kabelek od długich do samego zasilania leda. Przkaźnik musi załaczyć jednocześnie przesłonę oraz low beam. Może prościej zobacz narysowany schemat tam gdzie masz napisane HI musi otrzymać zasilanie od świateł długich czyli w 2 miejscach !!! w trybie wyłaczonym przekaźnik...
Masz pozycyjne światła?
Na 95% uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Ta auta tak mają. Przełącznik dobrze przylega do skrzynki (złącze wielostykowe)?
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Witam serdecznie Niby pierdółka ale drażni otóż nie świeci się kontrolka od pozycyjnych, światła działają prawidłowo, przy światłach mijania wszystko ok, ktoś ma jakiś pomysł gdzie tkwi problem? Dziękuję
Z lewej strony pod światłem stop/pozycyjne żarówka 21W
Akurat tutaj nie ma problemu bo VW tak ma że na wyłączonym kluczyku i włączonym kierunkowskazie palą się pozycyjne tak ma i prawa i lewa strona, a co do tego że nie ma pozycyjnych przy normalnym użytkowaniu trzeba poszukać usterki, może wyłącznik od świateł on chyba dzieli na prawe i lewe światła pozycyjne. Wiązka raczej nie bo wtedy to by też nie działały...
mechanika pojazdowa to w podpisie. Ile by wynosiła naprawa takiego czegoś bo chciał bym to oddać do mechanika bo samemu ciężko było by mi to zrobić To w poście. Zdecyduj się. Gwoli ścisłości ,problem nie leży w przełączniku zespolonym.
Troche czytałem o tej awarii i dlatego pisze.. chce sprawdzić czy wychodzi zasilanie z SAMA na światła pozycyjne.
światła pozycyjny światła pozycyjny przyczep światła pozycyjny laguna
chrysler instrukcje kaseta webasto zelazko parowy
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Jak odłączyć kabel od żelazka z zacisków? BoosterJet 1.0 - Czy to dobry silnik? Opinie i analiza