otrzebuje zrobić układ załączania świateł przeciwmgłowych. Przyciskiem typu reset chciałbym załączać w następujący sposób. 1 impuls włącza pierwszy przekaźnik 2 impuls dołącza drugi a 3 impuls rozłącza obydwa. Czy zastanawiał się Kolega nad funkcjonalnością takiego rozwiązania podczas jazdy? Z reguły jest tak, że potrzeba jest włączyć tylko przednie...
Chodzi po prostu żeby dać bezpośrednio prąd na każde oświetlwnie osobno? Dobrze zrozumiałem? Tak. Narysowałem Ci z pamięci; https://obrazki.elektroda.pl/4463076200_... Akurat jestem w trakcie przesiadki na nowy komputer i nie mogę dokładnie sprawdzić (kopiowanie danych). Każdą podejrzaną lampkę odłączaj (słabiej świeci, mruga lub...
Jeśli z przodu świeci to bezpiecznik można wykluczyć. Trzeba by obejrzeć samo BSI, jego złącza, możliwe że tam coś ugniło, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów, a że to francuz, możliwe jest po drodze jakieś nie kontaktujące złącze. Dorzucam schemat do analizy.
Możliwe że ktoś zrobił przeróbkę pod przełącznik VAG albo inny wynalazek dlatego nowe nie działają W sumie prosta robota, tam idą 3 kable, na zero nic nie powinno łączyć więc masz te kable źle podpięte już na starcie. Jesteś wygodny chcesz tylko pstryk kostkę i pojechał a tutaj ktoś namieszał i trzeba się przyjrzeć co z tą kostką jest nie tak bo obstawiam...
Zasilania nie ma w oprawce W5W. A w złączu lampy? Może problem jest w samej lampie. I zasilanie sprawdź taką samą żarówką, bo woltomierz może mieć za duży opór i sterownik nie poda napięcia, bo będzie traktował miernik jak przepaloną żarówkę.
Moduł do naprawy, zdarzyło mi się naprawiać te moduły.
Można kolego wymontować włącznik i sprobować rozebrać bo jest rozbieralny wykręcić 4 wkręty i trzeba odlutować chyba 4 połączenia i styki wyłącznika na wierzchu a wtedy tylko przeczyścić styki i znowu działa ,a gdy by ta operacja była zatrudna to proponuję jeszcze sprawdzić który obwód świateł pozycyjnych na wyłaczniku niema przejścia i zmostkować go...
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
Connector A (11-pin) Pin 1: Terminal 30 right Pin 2: Dipped beam right Pin 3: Main beam right Pin 4: Fog light right Pin 5: Vacant Pin 6: Flasher front right Pin 7: Side light front left Pin 8: Flasher side left Pin 9: Terminal 31 left Pin 10: Electric fuel pump relay Pin 11: Terminal 50 relay Connector B (12-pin) Pin 1: Reversing light right Pin 2:...
ktoś maczał w tym palce, co tu się mogło wydarzyć ? Zgniła kostka i ktoś poodcinał przewody, i złączył je z pominięciem tej kostki. Kwestia teraz tego jakiego rodzaju są to połączenia, może coś się znowu utleniło. Może rozpakuj tą niespodziankę: https://obrazki.elektroda.pl/2901959100_...
Po otwarciu drzwi kierowcy, z boku deski rozdzielczej masz skrzynkę bezpieczników. Skrzynka u góry ma (nad pierwszym rzędem bezpieczników) wypukłości pod którymi są dwa przekaźniki. Między nimi jest (mniejszy) przekaźnik od świateł pozycyjnych. Obwód wygląda tak: Akumulator -> przekaźnik -> bezpieczniki: trzeci w pierwszym rzędzie (prawe lampy) trzeci...
Wg tego co widać na obrazku to pozycyjne i przeciwmgielne (lub pozycja i stop) jest na żarówce 2-włóknowej, czyli muszą być oddzielne przewody zasilające.
To co można sprawdzić to instalację elektryczną z lampy do modułu ,który nią steruje (BSI) . Jeśli ta będzie sprawna uszkodzony jest element sterujący w BSI
Napisałem ci: rozdział pozycyjnych na przód i tył następuje poza skrzynką. Tak więc jak przód swieci to skrzynka jest dobra.
Źle wkładasz żarówkę. Ewentualnie masa. Tam nie da się źle włożyć żarówki. Jak namierzyć, w którym miejscu jest problem z masą? Nie da się hełmu na lewo wywinąć. A żarówkę jak najbardziej.
Często wypalają się styki w BSI.
Pokombinuj z żarówką 24V. Równie dobrze możesz zastosować kilka pomarańczowych LED
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Jak nie zrobił dziury w PCB, to można wymienić. Pasuje moeć jednak odrobinę sprzętu, bo często mają wkładkę chłodzącą lutowaną do płytki drukowanej. Zdjęcie przykładowe https://obrazki.elektroda.pl/7784464100_... https://obrazki.elektroda.pl/2290903000_... :
Witam, jak w VCDS aktywować światła do jazdy dziennej ? Samochód posiada lampy po liftingu wraz z żarówkami P21W które mają pełnić taka funkcję, jednak za nic nie wiem jak je aktywować, wersja Bortnetz to 7H0 937 086 B, czy trzeba jeszcze wymieniać wyłącznik oświetlenia ? W tej chwili mam 3 pozycyjny + przeciwmgielne tył. Pozdrawiam
Bypass masy na płytkę lampy powinien pomóc
najlepiej zrobić diagnostykę bo jak vis nie widzi włącznika świateł to sam może włączać światła
Widzę gościu że masz alergię na mój login . Ale nic to to mój ostatni wpis bo właśnie likwiduję konto na tym forum .Te twoje dwie czerwone wizytówki przekonały mnie że .... a co tam . To rozpoczynała się dyskusja co może być powodem pulsowania świateł a nie stawianie diagnozy , sam jej też nie postawiłeś .
Zacznij od szukania prądu .
Przełącznik świateł, jest szansa na naprawę, ale cena nowych prod. Valeo nie jest powalająca.
Oświetlenie fasady. Norma ISO dzisiaj już nie wystarcza i konstruktorzy adaptują ja do własnych potrzeb. Stąd odchyłki od normy m.in. w 206.
W tych samochodach montowane były zestawy H3 + H7 lub dwuwłóknowa H4, jeżeli miałeś włożoną H3, to taką powinieneś ponownie zamontować :)
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
W sprinterach pierwszej i drugiej generacji i w Vito pierwszej generacji. Tu jest mowa o późniejszym modelu Vito z innym przełącznikiem. Ale jak widać dla ciebie to wszystko jedno. Poza tym nawet jak siądzie styk we wcześniejszym modelu to nie świeci przód i tył bo mają wspólny styk i wspólny bezpiecznik. Nie ma tak, żeby z powodu styku w przełączniku...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... jest cały schemat.
Wątpię w te sprawne bezpieczniki. Któryś 58 będzie przepalony.
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
Skoro kierunkowskazy zastępują światła pozycyjne to znaczy że te są niesprawne.
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
Pozycyjne powinien być szary z paskiem. Pociągnij mocno zapewne jest zielony w środku .
Masa zegarów jest współna z podświetlaniem,.
jeszcze pytanie wyłacznik włacza osobno lewa i prawa strone Tak. Wyjmij włącznik i zmostkuj szaro/fioletowy z jakimś czerwonym i zobacz czy pali się prawa strona
Witam. Jako że przyszedł czas na pomoc sąsiedzką, trzeba było obniżyć gniazdo przyłączeniowe do przyczepy (zamontowany hak prawidłowo ale gniazdo schowane za zderzakiem) oraz sprawdzenie czy działa prawidłowo. Postanowiłem zbudować własny sprzęt do testów tego typu gniazda oraz oświetlenia samej przyczepki. Jako, że dioda jest słabym wskaźnikiem tego...
on ma w wyłączniku zespolonym taki rozdział do załącznia przełącznikiem kierunków każdej strony z osobna
A próbowałeś odłączyć górne obrysy na kabinie? Jeśli są diodowe to one są prawdopodobnie winowajcą. Miałem już kilka takich przypadków.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
Jak naprawić ta usterkę można wymienić ten przekaźnik czy trzeba cała płytę ?
No faktycznie tak szybko migających świateł przy samochodzie jeszcze nie widziałem. A nie sygnalizują one przypadkiem problemów z zabezpieczeniem, alarmem w tym że samochodzie :?: Bo jeśli by tak było to można spróbować wyłączyć alarm, zabezpieczenie W moim Fordzie nie w S Max-sie A w mondeo mk3 jest taki wyłącznik, który to trzeba przekręcić, wyłączyć...
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
Witam , niedawno zakupiłem hyundai ix35 i mam problem ze światłami. Manetka jest ustawiona na pozycji świateł mijania , wychodzę z samochodu naciskam dwa razy zamykanie samochodu na pilocie i gasną światła mijania ale nie pozycyjne, spotkał się już ktoś z takim tematem ?
Witam Zakupiłem swiatła do jazdy dziennej LED (te za dwoma przewodami: + i masa). Mam jednak problem z podłączeniem, a mianowicie: Gdy zastosuję przekaźnik, żeby światła do jazdy dziennej LED załączały się automatycznie po zapłonie, a po włączeniu świateł pozycyjnych zostaną wyłączone LEDy to jest OK, ale wtedy nie mam świateł pozycyjnych tylnych razem...
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
Witam. W dużym Fiacie i Polonezie z lat '80 Maluch typowy na linkę maił w stacyjce 3 przewody. -Zasilający, -napięcie na światła i resztę -napięcie na zapłon. Polonez i 125 miały przekaźniki było to tam ciut inaczej rozwiązane ale funkcja stacyjki ta sama bo ta sama kostka z dodatkowym kablem - rozruch. Gdzie często w maluchach były montowane te kostki...
Te ciągniki były wyposażone w światła pozycyjne a nie postojowe.
Najpierw sprawdź czy świeci oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Następnie zobacz czy pozycja w tylnej lampie też świeci - są tam po dwie żarówki w każdej lampie na światła pozycyjne, jak się spali jedna to prawie nie widać różnicy. Pzdr.
pozycyjny światła światła pozycyjny skuter tylny światła pozycyjny
bateria smartfon prąd pobierać rozrusznik skuter turbo sprezarki
czujnik renault niebieski najlepszy termostat pokojowy
Zegar czasu rzeczywistego z DS1302 – schemat, podłączenie, typowe usterki, Arduino Bosch Tronic 0128 – stacja klimatyzacji R134a, kody błędów, instrukcja, serwis