kolego z tego co pamietam jest to silnik sofimy . Więc na górze na wałku rozrządu masz znak koło ma tam nacietą szczelinkę a na pokrywie zaworów jest widoczny ząbek dodam ze naciencie na kole musi znajdowac sie na górze . Jak zdejmniesz zdejnmiesz osłone paska zobaczysz koła pompy wtryskowej tam powinien być otwór na wiertło 5 , jest tam też otwór w...
A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę To dla mnie niezrozumiałem jak może pójść o pół ząbka tak samo napięty rozrząd bez sciągania kół zębatych po wymianie paska.
Wyciągnął w sensie że przeskoczył na tyle że zmieniły się fazy rozrządu? Z mojego doświaczenia wiem że ten łańcuch szybciej pęknie lub spadnie niż przeskoczy o ząbek lub dwa. Żeby przeskoczył musiał by być bardzo luźny, możesz to sprawdzić przez otwór technologiczny w obudowie łańcucha na wysokości pierwszego od przodu wałka rozrządu, tam jest duży...
W takim razie głowica do zdjęcia, zawory na pewno pogięte, dzisiaj wymieniałem komplet rozrządu, w troszkę nowszej, bo z '10 roku, konstrukcje bliźniacze w 100% kolizyjne, odrazu proponuje zaopatrzyć się w blokady, cena śmieszna, koło 150 zł. Wszystkie koła pływające, nie ma żadnych klinów. Oczywiście miska w dół, pokrywy nie zdejmiesz bo smok przeszkadza:)
Jedno pole na dole koła wału ,drugie pole na górze wałka rozrządu.
Kąt wtrysku to chodzi ci o pole drugie grupy 000? 50 to całkiem dobrze. Może wtryskiwacz któryś leje?
Załóż z powrotem, albo tak poobracaj żeby pasowało. Rozebrales rozrzad na pierwszym culnidrze w suwie pracy. A blokady będą pasować jak tłoki są w jednej lini. Czyli z pół obrotu wału musisz przekręcić.
Tradycyjny, gdyż przy danej szerokości ma największe pole przekroju i powierzchnie tarcia
Ktoś tu bzdety opowiada. Jeśli zawór poda ciśnienie oleju na veba, to zawory są podwieszane , a nie otwierane i nie ma możliwości kolizji, chyba że były bardzo ciasno wyregulowane, z veb 1,8 mm. bez veb 0,3 mm. Więc 1,5 mm robi różnicę. Ja osobiście stawiam na złe ustawienie wałka rozrządu, pomijam fakt że przy splanowaniu głowicy należy bezwzględnie...
W silniku słabszym w głowicy sa 3 świece. ZObacz czy masz szczelny dolot zwłaszcza połaczenie turbiny z rurami.
Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Niby tak, ale jakoś nie odpala. Kolega ma wszystko rozebrane i na wierzchu, sprawdzenie tego zajmie mu kwadrans, góra pół godziny na spokojnie. Kompresja 5 bar nie za bogata. Trzeba po kolei eliminować. Co więcej można radzić na odległość?
Ten silnik i jego bliźniak 1.4 16v to największy syf VAGA wszystkie kończą podobnie. Ja miałem przypadek że wał przeciwwagą walił po bloku, pół księżyc oczywiście leżał w misie. Spowodowane jest to brakiem ciśnienia oleju, sprawdź obowiązkowo stan obudowy wałków rozrządu -pewno wałki mają po 1mm luzu. Użytkownik zimą przy zamarzniętej odmie bez oleju...
Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!
Jak patrzę na zdjęcia łańcuchów rozrządu, to druga znaczona płytka wypada jako 10-ta z kolei: „złota” 1 2 3 4 5 6 7 8 9 „złota” Schemat z tematu na elektrodzie pokazuje rozrząd na łańcuchu rolkowym/tulejowym a nie silent chain, tam przypada jako 9-ta z kolei. Niektórzy japońcy producenci motocykli przedstawiają w ten sposób ustawianie rozrządu „na ogniwa”....
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
Jak ustawisz na blokady i zero będzie widoczne to nie ważne czy będzie pół czy od lewej czy prawej. Jak byś przesunął żabek na rozrządzie wał to zero odjedzie ci na zamachu że dwa centy i we wzierniku go nie zobaczysz. Blokujesz wal blokada tak żeby zero byli we wzierniku. Zębatka jest na klinie i o ile go nie ścina to będzie prawidłowo.
Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka. Żartujesz? Uważasz ,że pół ząbka jest ok? Wklej jeszcze raz zobaczymy czy poprawiłeś. A potem dodatkowo wklej grupy 1,2,32,33
A po co 2 godziny podszybie demontowałeś? Tak z ciekawości tylko pytam. Bo, jak kolega angelica_n wyżej napisał - to jest samochód dla takich co nie chcą zarobić a chcą się napracować. Żeby tam coś naprawić trzeba najpierw pół samochodu rozebrać ;)
carrot - nie koniecznie potrzeba blokad. Jak ktoś sprytny to można popatrzeć jak jest i tak samo złożyć, przy założeniu oczywiście że stary rozrząd jest na swoich miejscach... Ja już kiedyś tak sobie po patrzyłem dobrze i przyszło mi potem 16V z bloku zrzucać(oczywiście na własny koszt),bo nie chciało się jednej takie śruby odkręcić, gdzie można było...
Nie kąt wtrysku tylko synchronizacje 4 grupa 4 pole ma być 0.0 chociaż są zwolennicy na -1. Jeśli poznaczysz przed ściągnięciem to masz pewne że bedzie ok ale procedura ma się tak że blokujesz wałek rozrządu (bolec 6mm,wiertło itp) potem znaczysz ładnie kółko na wale korbowym tylko idealnie (nie farbką, najepsza wg mnie ryska) potem zwalasz pasek nowe...
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Na wale nie powinno być podkładki dystansowej? Dodano po 2 Choć i ta łapa wygląda jakby była za blisko koło wałka.
Sterownik wymieniony ale teraz jest błąd czujnika stukowego.... Błędy 1032 i 1033 również obecne - z tego co się dowiedziałem te błędy znikną same jak się samochodem pojeździ. Samochód miał zmieniany rozrząd pół roku temu, pasek przez wlew oleju wygląda wzorowo
Parę lat temu jak zaglądnąłem pod maskę świeżo wyjechanego z salonu Volvo Xc90 Cross Country, to lekko się zdziwiłem, cewka Bosch made in Czech Republic, Pompa made in Romania, wiązka Made in Poland, coś tam made in Croatia, Gdzie tu szwedzki producent, skoro to auto składali w Anglii z podzespołów wyprodukowanych, gdzie akurat fabrykę postawili ? Na...
Sześć lat temu wymieniany był rozrząd, a ten uszczelniacz to autor napisał że był wymieniany później. No ale fakt, mechanik może już się zasłaniać "niepamięcią" Założyć pasek i jak to mówią: jeździć, obserwować. Nie ma sensu teraz pół silnika rozbierać żeby dojść do tego co jest tam nagrzebane.
Zgadza się, blokad nie potrzeba i wszystko jest świetnie oznaczone. Dodam jeszcze, że przy zakładaniu rozrządu może wystąpić problem, że nie zgadza się o pół ząbka. Wtedy należy poluzować pompę wody, ona ma luz na otworach i wtedy wszystko cacy pasuje. 💪 Na YT hamerykańskim można znaleźć filmik, jak typ to objaśnia.
Ja bym się przyczepił do pierwszego zrzutu ekranu z diagnostyki (pierwszy post). Jeśli ten komputer pokazuje prawdę (a mam takie 50:50) to wartość -2,94 w grupie 4 pole 4 (synchronizacja rozrządu) jest na granicy. Nie masz czasem po zgaśnięciu błędu synchronizacji rozrządu? Dwa zadany przepływ EGR 220 a ty masz 395 ( EGR się nie otwiera?).
Trzeba zebrać pół zęba + -, zależy jaką jest droga paska.
Witam wszystkich. Mam tą samą sytucję w GV 1.9. Wyrzuca płyn na zimnym silniku. Wymienione już w samochodzie prawie wszystko (rozrząd, pompa wody oryginalna, chłodnica, termostat, przewody wodne drożne aż w końcu drugi silnik po generalnym remoncie) sytuacja nadal bez zmian - pomocy bo ręce opadają walczę już pół roku z tą bestią. Pozdrawiam.
Pół roku temu wymieniłem rozrząd. Sprawdzę w przyszłym tygodniu , obecnie auto jeździ, tylko moc jest dopiero po przekroczeniu 3 tyś. Obrotów A nie jak było wcześniej id 2 tyś.
Tutaj w Norge w 2010 roku robiłem dwa takie w jednym poszła uszczelka głowicy ( plan, nowa uszcz. i auto jeżdzi, rozrząd też nowy :) ), w drugim natomiast padły pierścienie i straszne spalanie oleju siln. Po wymianie pierścieni (uszczelniacze zaworowe poszły też nowe) i autko jeżdzi. Klient jeżdzi niewiarygodnie dużo, bo w ciągu pół roku nastukał 33tyś....
Auto sprowadzone z Niemiec. Niemiec płakał jak sprzedawał :) Mam je od czterech tyg. Nie, nie zalewalem raz zatankowałem za 50 zł, później po przejechaniu paru km. za 100 zł. Jak kupiłem to np. świeciła się rezerwa a wskazywało pół zbiornika. Wymieniłem rozrząd i po tym wskaźnik pokazywał już pół zbiornika a rezerwa się nie świeciła, dolałem paliwa...
Bardzo proste zadanie. Zdejmujesz pokrywę rozrządu, z tyłu wałka jest nacięcie w które wchodzi płaskownik 5 mm, ale tylko w położeniu wałka na sprężanie 1 cylindra (jnacięcie wykonane niesymetrycznie, gdy 1 cyl. w GMP to nacięcie zgodne z płaszczyzną głowicy) koło pompy wtryskowej blokujesz długą nasadką 10 mm z zestawu kluczy ( może mało profesjonalne...
Panowie jest sukces. Przestawiłem wałek rozrządu w przód i nie zagadał wcale. Oczywiście zrobiłem sobie znak i pocisnąłem go w drugą stronę i odpalił na pół obrotu, więc wasza diagnoza w tym kierunku to był strzał w dziesiątkę. W takim wypadku dziękuję i kłaniam się nisko.
Tutaj robiłem logi pod obciążeniem. Było to właśnie pół roku temu, kiedy CF w gr. 93 wynosiło -3. Teraz jest identycznie, z tym że jest -4. Sprawdzałem to w czasie jazdy, ale nie zalogowałem. Nie wiem, czy da się to jakoś poprawić i co może powodować taki stan rzeczy. Mam zagwozdkę, czy stroić auto tak, jak jest, czy jednak dać komuś do sprawdzenia...
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
1.Rozumiem, że wyjąć wtryski i dać do analizy do firmy , która się tym zajmuje tak ? 2. Rozrząd był wymieniany ok. pół roku temu, nie słychać żadnego grzechotania. 3. EGR jest całkowicie zaślepiony aktualnie
Grupa 4, albo w Basic Settings drugie pole. Jaki silnik?
Z tego co słyszałem to w tych silnika rozrząd sam nie może się przestawić a i silnik był rozbierany bo wymieniałem tłok rok temu w wakacje i do tej pory silnik jeździł bez żadnych stuków. Później silnik dusił się bez ssania na pół obrotach ale okazało się że to wina świecy i po 2 przejażdżkach usłyszałem że coś stuka w silniku. Bo nie chce rozbierać...
Mówisz o takim silniku? http://obrazki.elektroda.pl/3857291900_1... a tutaj bez pokrywy: http://obrazki.elektroda.pl/4998180000_1... To już Ci współczuję. Co do części, to ja też na SKF = pasek Gates-a. Robiłem już kilka razy (3 ostatnie wyjątkowo pamiętam) i nie ma problemu. Oczywiście auta jeszcze nie przejechały na...
Można zmieszać proszek aluminiowy z proszkiem miedzianym i z żywicą i powstanie taki powiedzmy "antyferryt". Czyli coś w czym nie ma prądów wirowych ale magnetyczne też nie jest. Zadowala? Przy czym nie ma sensu tak kombinować bo zwykłe tworzywo sztuczne działa tak samo. Pewnie tutaj chodzi nie o coś co jest niemagnetyczne, ale o coś co jest magnetyczne...
Grupa 04 pole 4 - synchronizacja wałka rozrzadu 0.00 Nie miałem wczoraj jak sprawdzić.
Ja bym wymienił niby pasek co 10 lat i 180 tyś km. Czyli wg naklejki nawet nie ma pół okresu. Ale na pewno bym zajrzał w jakim jest stanie. I raczej zmienił bo naklejkę łatwo nakleić i napisać na niej co się chce. A może się okazać że jest oryginalny fabryczny i już jest na końcówce życia a tylko naklejka nowa.
Czy zamiast blokad od strony skrzyni nie można by dać uniwersalną blokadę do silników 16v ? Czyli ustawić na GMP , zablokować wałki i wymienić pasek (?) Wg mnie tak, w jaki sposób zablokujesz wal, jest nieistotne. Ważne by go zablokować w odpowiednim położeniu. U mnie wszyskie moje blokady powodowały przesunięcie wału o pół zęba. I skończyło się że...
Na naklejce umieszczonej w górnej części obudowy rozrządu.
Przestawienie o pół zęba koła zębatego na wale korbowym. Niewiele z tym zrobisz, możesz ustawić rozrząd z przesunięciem w jedną lub drugą stronę. Gdybyś chciał mieć idealnie, to by trzeba by kombinować z grubościami uszczelek pod cylindrem, pod głowicą, wysokościami głowicy i cylindra. Tylko wtedy trzeba zwrócić uwagę czy łańcuch nie będzie za mocno/za...
Jakie są objawy krzywych (zgiętych) półosi napędowych? Próbuję zdiagnozować przyczynę lekkiego podskakiwania samochodu podczas przyspieszania. Co dziwne, usterka nie występuje zawsze lecz losowo. Na bardzo równiuteńkiej prostej mam identyczne wrażenie, jak guz w oponie. Co zrobione? Nowe markowe opony Test amortyzatorów w SKP Test sprężyn w SKP Luzów...
rozrząd poła poła rozrząd poła pasek rozrząd
awaria telefon samsung wymiana kondensatorów zasilacz apollo multimedia
Przewód głośnikowy a instalacja 12V - czy to bezpieczne? Styki do regulatora w Vaillant VUW PL202/2-56 R2