Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę To dla mnie niezrozumiałem jak może pójść o pół ząbka tak samo napięty rozrząd bez sciągania kół zębatych po wymianie paska.
W silniku słabszym w głowicy sa 3 świece. ZObacz czy masz szczelny dolot zwłaszcza połaczenie turbiny z rurami.
A może to jest fragment ze szklanki, sama góra widać że po tym pracował wałek rozrządu?
W takim razie głowica do zdjęcia, zawory na pewno pogięte, dzisiaj wymieniałem komplet rozrządu, w troszkę nowszej, bo z '10 roku, konstrukcje bliźniacze w 100% kolizyjne, odrazu proponuje zaopatrzyć się w blokady, cena śmieszna, koło 150 zł. Wszystkie koła pływające, nie ma żadnych klinów. Oczywiście miska w dół, pokrywy nie zdejmiesz bo smok przeszkadza:)
Wyciągnął w sensie że przeskoczył na tyle że zmieniły się fazy rozrządu? Z mojego doświaczenia wiem że ten łańcuch szybciej pęknie lub spadnie niż przeskoczy o ząbek lub dwa. Żeby przeskoczył musiał by być bardzo luźny, możesz to sprawdzić przez otwór technologiczny w obudowie łańcucha na wysokości pierwszego od przodu wałka rozrządu, tam jest duży...
Na tym programie nic więcej nie pokazuje , wartość -2,94 w grupie 4 pole 4 (synchronizacja rozrządu) jest na granicy. Możesz powiedzieć jaka powinna być wartość prawidłowa ?,silnik pali od strzału na zimnym i ciepłym , Chcę jeszcze zrobić podmianę EGR na sprawny
Ktoś tu bzdety opowiada. Jeśli zawór poda ciśnienie oleju na veba, to zawory są podwieszane , a nie otwierane i nie ma możliwości kolizji, chyba że były bardzo ciasno wyregulowane, z veb 1,8 mm. bez veb 0,3 mm. Więc 1,5 mm robi różnicę. Ja osobiście stawiam na złe ustawienie wałka rozrządu, pomijam fakt że przy splanowaniu głowicy należy bezwzględnie...
Pół roku temu wymieniłem rozrząd. Sprawdzę w przyszłym tygodniu , obecnie auto jeździ, tylko moc jest dopiero po przekroczeniu 3 tyś. Obrotów A nie jak było wcześniej id 2 tyś.
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Jedno pole na dole koła wału ,drugie pole na górze wałka rozrządu.
te silniki maja mała wade że sa tam dwie rolki pokryte plastikową powierzchnią i ona potrafi sie połamać wiec na rozrzad jest 5lat lub 90tyś.
Tam się rozrząd wymienia pół godziny. 250PLN to dużo.
Na wale nie powinno być podkładki dystansowej? Dodano po 2 Choć i ta łapa wygląda jakby była za blisko koło wałka.
kolego z tego co pamietam jest to silnik sofimy . Więc na górze na wałku rozrządu masz znak koło ma tam nacietą szczelinkę a na pokrywie zaworów jest widoczny ząbek dodam ze naciencie na kole musi znajdowac sie na górze . Jak zdejmniesz zdejnmiesz osłone paska zobaczysz koła pompy wtryskowej tam powinien być otwór na wiertło 5 , jest tam też otwór w...
Parę lat temu jak zaglądnąłem pod maskę świeżo wyjechanego z salonu Volvo Xc90 Cross Country, to lekko się zdziwiłem, cewka Bosch made in Czech Republic, Pompa made in Romania, wiązka Made in Poland, coś tam made in Croatia, Gdzie tu szwedzki producent, skoro to auto składali w Anglii z podzespołów wyprodukowanych, gdzie akurat fabrykę postawili ? Na...
a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania Zapytam inaczej, ile trzeba splanować głowicę żeby rozrząd nie pasował o pół zęba?
O łańcuch się nie martw a o np. pogięte zawory ,pęknięte prowadnice ,połamane dźwigienki itp. Koszt będzie duży, a jaki i co ,i czy nie lepiej "nowy" silnik tylko po rozebraniu i weryfikacji. Komputer nie pomoże.
Witajcie, Dziwne odgłosy z rozrządu zmusiły mnie do jego szybszej wymiany. Przy wymianie okazało się, że pompa wody jest zatarta i ma 3 połamane łopatki. Mam zatem pytanie, czy fragmenty łopat mogą krążyć w obiegu czy zatrzymały się np. na nagrzewnicy ? Boję się, że uszkodzi się nowa pompa, dziś jadę gadać z mechanikiem który wymieniał rozrząd czy udało...
Moim zdaniem (jeśli te rzeczy o których piszesz były rzeczywiście wymienione) - 90% kąt synchronizacji do korekty. Mierzy się go vagiem, reguluje luzując 3 śruby na kole zębatym rozrządu. Pół godziny roboty max. Tu masz instrukcję:
Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka.
ale jest to może być coś nie tak? Nie wiem może źle to widzę może to wina perspektywy ale na górnym zdjęciu/koło rozrządu/też jest przesunięcie o pół ząbka.
Załóż z powrotem, albo tak poobracaj żeby pasowało. Rozebrales rozrzad na pierwszym culnidrze w suwie pracy. A blokady będą pasować jak tłoki są w jednej lini. Czyli z pół obrotu wału musisz przekręcić.
Bardzo proste zadanie. Zdejmujesz pokrywę rozrządu, z tyłu wałka jest nacięcie w które wchodzi płaskownik 5 mm, ale tylko w położeniu wałka na sprężanie 1 cylindra (jnacięcie wykonane niesymetrycznie, gdy 1 cyl. w GMP to nacięcie zgodne z płaszczyzną głowicy) koło pompy wtryskowej blokujesz długą nasadką 10 mm z zestawu kluczy ( może mało profesjonalne...
Zazwyczaj się rozbiera i weryfikuje. Widziałem wszystko, od drobiazgów typu tylko połamane dźwigienki, przez uszkodzone prowadnice aż do urwanego grzybka który rozwalił głowice, narobił bałaganu w cylindrze, rozwalił tłok i jeszcze korbę pogiął.
Rozrząd już pół roku temu wymieniony. Największy problem miałem z wyjęciem ramienia silnika który jest zamocowany pomiędzy paskiem:)
[url=http://www.mapco.de/pl/unternehmen/... Tu jest ich strona. pytam ponieważ zaproponowano mi w sklepie rozrząd za pół ceny tej marki. Niestety brak jakichkolwiek opinii na ten temat. Wiem że rozrząd to ryzyko ale gwarancja jest na 90 tys. km a ja nie zrobię tym samochodem więcej niż 60 tys. i go sprzedam.
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą. Żeby do odmy się dostać muszę zrzucić tylko kolektor dolotowy wraz z gaźnikiem i nie muszę rozbierać pół silnika "rozrząd, głowicę" ? Pytam się bo jeszcze nie miałem z tym do...
Tam powinno tylko przy szczęściu dźwigienki polamac, i nie skrzywic zaworów. Też tak uważam, osobiście znam 4 takie przypadki że połamało tylko dźwigienki.
O czym w ogóle ten temat? Jest wrażenie że aparat jest przestawiony o 180 stopni. Przecież to oczywiste, wał korbowy robi obrót to wałek rozrządu pół obrotu. Zostaw ten palec w spokoju i nie szukaj usterki tam gdzie jej nie ma.
Pozniej wrzuce filmik jedynie mogę powiedzieć byl robiony rozrząd jakieś ponad pół roku temu i bardziej bym obstawiał że zawory albo wtryskiwacze
Jak można przestawić o pół ząbka ???
Rozrząd ustawiłem zwyczajnie. Zrobiłem znaki zanim pozbyłem się starego paska. Po zdjęciu pokrywy nad zaworami mamy dokładne znaki jak mają być wałki ustawione, czujnikiem zegarowym ustawiłem wał idealnie w GMP. Potem sobie sam wykonałem strzałki tak aby na wale korbowym zachować GMP i już nie kożystać z czujnika zegarowego. Do górnego koła dopasowałem...
No krzywki były wszystkie połamane i zostały założone nowe
Jakieś pół roku temu był wymieniany rozrząd i przy okazji płyn,ale poziom płynu jest cały czas taki sam.
Grupa 4, albo w Basic Settings drugie pole. Jaki silnik?
Koledzy podpowiedzcie w którym bloku jest odczyt czujnik wałka rozrządu w BLS. 004 pole czwarte.
Podobno był robiony rozrząd, jakieś pół roku temu. Plus wymiana płynów. Klient jeździ sporadycznie-samochód to pamiątka.
1.Rozumiem, że wyjąć wtryski i dać do analizy do firmy , która się tym zajmuje tak ? 2. Rozrząd był wymieniany ok. pół roku temu, nie słychać żadnego grzechotania. 3. EGR jest całkowicie zaślepiony aktualnie
ociz-robiłem taki silnik tylko w 807 też po strzale rozrządu. Silnik oczywiście na zewnątrz.Problem był z wyjęciem wtryskiwaczy.(ciełem ,niszczyłem-ratowałem głowicę.)W głowicy połamane "łapki".wałki całe(są dwa) łańcuch i napinacz z ślizgami spinający wałki też ok.No niestety firma nie dała rady rozfrezować "resztek "wtrysków i poszła "nowa-używana"...
Auto sprowadzone z Niemiec. Niemiec płakał jak sprzedawał :) Mam je od czterech tyg. Nie, nie zalewalem raz zatankowałem za 50 zł, później po przejechaniu paru km. za 100 zł. Jak kupiłem to np. świeciła się rezerwa a wskazywało pół zbiornika. Wymieniłem rozrząd i po tym wskaźnik pokazywał już pół zbiornika a rezerwa się nie świeciła, dolałem paliwa...
To nie jest pasek. W tym silniku nie ma nawet pół centymetra paska. Czy to rozrządu czy osprzętu.
witam dzięki za pomoc problemem okazał się źle ustawiony rozrząd o pół otworu po poprawnych nastawach wszystko jest w porządku, błąd nie wyskakuje świeca żarowa się nie zapala
Siła przenoszona przez pas zębaty jest identyczna i niezależna od tego, którym z elementów będziesz kręcił, bowiem wynika wyłącznie z oporów jakie stawiają poszczególne mechanizmy. Opory zaś nie zależą od miejsca przyłożenia siły. Szanowny kolego. Bardzo proszę o ponowne przeczytanie tego, co kolega napisał. Następnie proszę sobie rozrysować przekładnię...
Załóż nowy wałek, nowy pasek oczywiście sprawdzasz napinacz (a najlepiej to wymień go) i do tego dochodzi jeszcze pompa wody (sprawdż/wymień), poustawiaj wszystko zgodnie z instrukcją i spróbuj zapalić. Jeśli zapali i będzie słychać stukot to poczekaj i nagrzej silnik na maxa (ok.95*C) i jeśli stukot nie ustąpi to masz pogięte zawory. Oczywiście przed...
Odgrzewam temat. dalsze próby walki z autem, podstawiony drugi aparat zapłonowy , bez efektu, sterownik silnika tak samo , wymieniony pasek rozrządu i tu jest zagadka, wał na znak, palec rozdzielacza na 1 cylinder, a wałek rozrządu pół ząbka do tyłu względem znaku OT, każde przesunięcie o ząbek na każdym z kół powoduje zbyt dużą odchyłkę. może właśnie...
Pompa jest z przodu wału razem z podstawą filtra oleju. Sam i tak nie wymienisz więc po co pytasz, trzeba zwalić rozrząd i pół silnika.
Zapomiałem zrobić zdjęcia ale osłone pokleiłem klejem CX-80. Genialny klej, robi robotę :) Dziś udało się założyć rozrząd i odpalić gruza. Blokadowy "marki" FALCON. Ogólnie nie są złe jak na rasową chińszczyznę. Luz na wałku to około pół zęba koła rozrządu. Ustawiłem to "jakoś" tak że po wykonaniu obrotu, aby 1 cylinder był w GMP (na czujnik zegarowy)...
Sorki ale tam nigdzie nie ma żadnego czujnika poza tym od oleju wiem bo wymieniałem pasek rozrządu niespełna pół roku temu, a moduł zapłonowy wymieniałem razem z cewką.
kolego ja to miałem podobną przygodę w swojej 406 2.0 hdi mi pękło koło napędu osprzętu i spadło na bok i spadł pasek rozrządu miałem jakieś 130 km/h sam to zrobiłem bo hdi 2.0 90 i 110 KM jest bezkolizyjny połamało dźwigienki popychaczy zdjąłem pokrywę zaworową i wyjąłem wałek założyłem nowe popychacze, pasek, rolki, poskładałem i gania do dziś.
Tradycyjny, gdyż przy danej szerokości ma największe pole przekroju i powierzchnie tarcia
Jakby kogoś mogło to zainteresować, to u mnie w Volvo S40 2007r z tym samym silnikiem co w temacie, był ten sam problem. Mechanicy trzymali mi auto kilka dni, rozebrali mi pół silnika wliczając rozrząd i wtryskiwacze i nie poradzili sobie. Nawet przyprowadziłem im Focusa z tym silnikiem żeby czujniki po podmieniali, i du...a. Zirytowany tą niekompetencją...
mi się urwał rozrząd w Kadecie 1.6D i się też ułamał jeden konik, wymieniłem, a widać były ślady że kiedyś i inne były połamane i wymieniane "na hama" więc to już nie pierwszy jego urwany rozrząd był i bez zdejmowania głowicy to wymieniłem, założyłem pasek i jeździ do dziś kiedyś też kupiłem C15D w Warszawie za 500zł ze spadniętym paskiem i tam jak...
Można zmieszać proszek aluminiowy z proszkiem miedzianym i z żywicą i powstanie taki powiedzmy "antyferryt". Czyli coś w czym nie ma prądów wirowych ale magnetyczne też nie jest. Zadowala? Przy czym nie ma sensu tak kombinować bo zwykłe tworzywo sztuczne działa tak samo. Pewnie tutaj chodzi nie o coś co jest niemagnetyczne, ale o coś co jest magnetyczne...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam dość spory kłopot z moim Peugeot 407. Po dość dużych zmaganiach z autem (w przeciągu pół roku wymieniłem rozrząd, egr (Delphi), świece żarowe oryginalne, przepływomierz) parę dni temu wyskoczył błąd na zegarach (trójkąt) i nie można przekroczyć 3 tys obrotów. Diagbox pokazał błąd: "P2137 Sygnał pedału przyspieszenia...
Witam. Miałem niemiłą przygodę z pewnym mechanikiem. Silnik 2.0tdci, robiony rozrząd i wymieniona pompa wtryskowa. Po tych zabiegach silnik uległ awarii, nie odpalił. Okazało się że do wymiany wałek, krzywki itd czyli raczej wina źle ustawionej pompy lub rozrządu. Akurat wydarzyło się to po 300km od kupna samochodu (te wszystkie naprawy robił sprzedawca...
Ja mam słabą pamięć do symboli,ale pamiętam jak dzisiaj jak starą suwmiarkę tam pchałem i kilka płytek ze szczelinomierza bo nic innego pod ręką nie było. Najlepiej się zawsze robiło silniki bezkolizyjne,założyłeć pasek albo nie założyłeś,niczym to nie groziło można było kręcić bezkarnie,a teraz potrafią niektóre dostać w zawory jak Ci o pół zęba ucieknie...
Tak ja też go poszukuje ale widzę ze przez pół roku nikt nie znalazł :D
oddaj całą i niech ci zrobią na gotowo.Sam nie zrobisz tego dobrze.Podejrzewam że prowadnice też połamane i do wymiany.Naprawa ogólnie nieopłacalna ,kosztuje około 600 zł a za tyle kupisz sprawną głowicę.
Witam. Obroty wahają się między 500-600 ( powinno być być 720-880 w automacie ), do tej pory wymieniłem przepustnicę, silnik krokowy, oraz przepływomierz. Nie wiem czy to ma wpływ ale na przepływomierzu nie działa regulacja wolnych obrotów. Sprawdziłem przewody podciśnieniowe, szczelność układu dolotowego i nadal bez zmian zarówno na benzynie jak i...
ale chodzi o to czy faktycznie jest coś takiego możliwe by w silniku 16 zaworowym zaistniało az takie szczęście... Nie, nawet jak połamało dźwigienki to zaistniała kolizja wiec to jest niemożliwością że przy zerwanym pasku nie było kolizji.. Chyba że coś nie mówisz a pasek się nie zerwał a tylko przestawił..
Witam mam problem z Renault trafic a mianowicie odpala jak ma na to ochotę... wyświetla mi błąd " Wiarygodność -czujnik wałka rozrządu/czujnik prędkości silnika" kupiłem nowe org czujniki ale problem pozostał Podejrzewam, że problem z przewodami Sprawdziłem przewód nr 2 i 3 od czujnika wałka (1625) zaznaczony czerwoną strzałką na foto poniżej są ok...
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
Ustawiałeś wałki i wał na blokady? Miałem identyczny przypadek rozrząd był przestawiony o pół ząbka
Witam, problem z fiatem marea 1.8 16v. Na początku dodam że rozrząd wymieniony pół roku temu, od tamtej pory małe przebiegi. Podczas jazdy autem zaczeły piszczeć paski i się uspokajać , miałem nadzieje że uda się dojechać do domu, jednak nagle wspomaganie kierownicy przestało działać i zaczął klekotać rozrząd. Auto od razu zgasiłem. Dopchałem do warsztatu....
to sprawdz rozrząd.. jest pewnie przestawiony o pół zęba..
Pasek przesunięty o jeden ząbek na wale korbowym daje przesunięcie o pół ząbka na wałku rozrządu. I tak u Ciebie jest. Czyli chcesz powiedzieć że mam źle ustawiony rozrząd?Dodam że ta plastikowa obudowa ze znakiem OT jest nie oryginalna , zmieniałem ją kiedyś. Ale jest dobrze przykręcona na swoim miejscu
To może szukać coś z 1.8 turbo? Czy później w Audi były jeszcze jakieś dobre benzyny? (at)kantylena BMW N47 miało przebieg 180 tys km wtedy a Audi prawie 400 tys może to miało wpływ. Za to Leon 1.4 miał podobny przebieg co BMW ale jechał tragicznie. Co ciekawe w ramach ciekawostki dodam, że to audi dobija do 500 tys km i to na fabrycznym łańcuchu rozrządu....
w A jeśli chodzi o 1.6 8V to nie zawsze jest "bezkolizyjnie". Zależy w jakim stanie jest silnik i czy nie jest przegrzany. Jak jest przegrzany to dzwigienki zaworów są osłabione i mogą się pokrzywić a w lepszym p A jakim cudem jeśli to jest silnik z założenia konstruktorów bezkolizyjny ?
Więc rozłóż ten silnik i dowiedz się co się stało... Przypominam sobie corsę A 1,2 którą lat temu kilka robiłem po kolizji. Samochód po zrobieniu głowicy i klawiatury ( połamana) przejechał około 100 kilometrów i zdechł. Pierwsze oględziny - pęknięte klawisze, przestawiony rozrząd. Pierwsze pomysły - popełniłem błąd, oczywiście klient wkur... krzyki...
carrot - nie koniecznie potrzeba blokad. Jak ktoś sprytny to można popatrzeć jak jest i tak samo złożyć, przy założeniu oczywiście że stary rozrząd jest na swoich miejscach... Ja już kiedyś tak sobie po patrzyłem dobrze i przyszło mi potem 16V z bloku zrzucać(oczywiście na własny koszt),bo nie chciało się jednej takie śruby odkręcić, gdzie można było...
Dziękuje przedmówcy za rozwiązanie tematu właśnie to się stało, zmieniłem mechanika i wskazałem na ta właśnie usterkę czyli ścięty klin na kole rozrządu. Naprawa trwała pół dnia i samochód jeździ, jeszcze raz dziękuje.
Spokojnie, nie jestem w gorącej wodzie kąpany. Zakaz wydał mi się dziwny dlatego o to pytam. Niestety ktoś komu kiedyś zleciłem tą pracę tak dociągnął to koło pasowe że połamałem dziś dwa klucze (imbus i poligon szóstkę) a żadna śruba nawet nie drgnęła. Podczas tych prób wał obrócił się ciut w lewo i właśnie to wzbudziło mój niepokój. Nie mam zamiaru...
Witam wszystkich, Opiszę po kolei co się już wydarzyło: - po ok 120tys km rozjechał się rozrząd, po rozebraniu okazało się że na pasku są powyrywane zęby. Dodam że mam to auto od nowości więc znam przebieg i historię. Silnik 2.0blue hdi stosowany w psa i fordach. - straty jak to zwykle w tych silnikach - połamane dzwigienki i przekręcone krzywki. -...
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!
rozrząd zobaczyć trzeba rozebrać pół silnika , Podjechać i zrobić? Większość takich problemów miałem z VW i Iveco, brak synchronizacji z czujnika wału i wałka rozrządu wprowadzała silnik w stan awaryjny. Przyczyna zawsze ta sama. 95% przeskoczony rozrząd, 5% badziewne, często oryginalne, czujniki.
Witam. Posiadam vw polo 1.4 tdi 2006 r. i niestety problem z napinaczem łańcucha rozrządu i pompy olejowej. Ostatnio w ciągu pół roku już drugi raz pękł łańcuch rozrządu i pompy olejowej. Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia taką awarią? Może wiecie jaka jest tego przyczyna i czy często się to zdarza? Pozdrawiam
Teraz nawet łańcuchy mało wytrzymują. Co do wymiany najlepiej jest się nauczyć i robić samemu częściej. Ryzykować można w bezkolizyjnym rozrządzie a tutaj awaria po zerwaniu paska może kosztować pół wartości samochodu.
Pawel wawa- nie wiem jaki błąd popełniłem jeśli możesz to napisz w jaki sposób mam zmienic post? Carrot- nie mam możliwości pomierzenia zębów bo stare koło ma je połamane a pozatym ogulnie już popękało. Więc tak rozebrałem ponownie mlca dla pewności sprawdziłem jeszcze raz rozrząd w 100% jest założony dobrze, znaki się idealnie pokrywają. Co do koła...
Udało ci się uporać? Dodano po 6 Mam podobny problem. Do 2-2.5tys. silnik pracuje idealnie powyżej zaczyna drżeć i dymić na biało-niebieskie. Problem jest na Prawej głowicy. Wtryski sprawdzone, dolot odpięty przy kolektorach, kolektor wydechowy zdjęty. Rozrząd po prawej stronie przestawiony o pół zębu 10°. Ale wątpię żeby to skutkowało takim problemem....
wydaje mi sie ze to kolo na walku rorzadu sie przekrecilo To znaczy tylko przypuszczasz?Skąd wiesz że przestawiło się.Czyżby oprócz zatarcia połamało zawory?
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
Tak,to prawda. Kołek od koła zamachowego można sobie wetknąć w ... przy ustawianiu rozrządu. Silnik poskładany, rozrząd ustawiony ale wciąż nie pali. Pojawia się błąd -zbyt długi czas oczekiwania na synchronizacje. Może nie dosłownie ale coś takiego. Podczas tych wszystkich manewrów został jeszcze uszkodzony czujnik wałka rozrządu. Juto się przekonamy....
Zgadza się, blokad nie potrzeba i wszystko jest świetnie oznaczone. Dodam jeszcze, że przy zakładaniu rozrządu może wystąpić problem, że nie zgadza się o pół ząbka. Wtedy należy poluzować pompę wody, ona ma luz na otworach i wtedy wszystko cacy pasuje. 💪 Na YT hamerykańskim można znaleźć filmik, jak typ to objaśnia.
Właśnie o takie wykresy mi chodzi. Szukając na forum nie mogłem tego znaleźć, podobnie w google i właśnie zastanawiam się czy nie łatwiej i szybciej by było sprawdzać ustawienia rozrządu za pomocą oscyloskopu niż demontować silnik, wstawiać blokady itp. W niektórych silnikach gdy jest łatwy dostęp to owszem, nie ma problemu żeby sprawdzać rozrząd w...
już sam niewiem co robić,na każdej świecy iskra jest. tłoki normalnie chodzą bo sprawdzaliśmy. Powiem tak,że normalnie pojechałem do niego,odpaliła mi wczoraj rano jak zawsze-bez problemu.Potem wzięliśmy się za wymianę. Ten kawałek metalu wyleciał na ziemię bo go podnosiłem,to nie wpadł nigdzie. Nawet gdybyśmy o pół ząbka przestawili rozrząd to nie...
Jak w temacie. Błąd jaki wyskakuje to 19463 Czujnik położenia wałka rozrządu, dodam że ktoś już kombinował bo kostka jest połamana i przewody są na krótko podłączone(dwa czerwone z żółtym paskiem i jeden brązowy z niebieskim). Podpowie mi który pin do którego w czujniku? I jakie wartości powinien mieć? Pozdrawiam
Jak śruby odkręcone, to zwaliłbym głowicę, sprawdził zawory, dal nowa uszczelkę pod głowicę. Przy okazji sprawdził czujnikiem zegarowym GMP, wystawanie tłoków i czy sa już duże pęknięcia miedzy zaworami 😉 Pompę wtryskowa i wal się ustawia na znaki, a walek rozrządu na znak ( ale to orientacyjnie, bo kolo walka rozrządu nie ma klina) i przy...
Jak ustawisz na blokady i zero będzie widoczne to nie ważne czy będzie pół czy od lewej czy prawej. Jak byś przesunął żabek na rozrządzie wał to zero odjedzie ci na zamachu że dwa centy i we wzierniku go nie zobaczysz. Blokujesz wal blokada tak żeby zero byli we wzierniku. Zębatka jest na klinie i o ile go nie ścina to będzie prawidłowo.
No tak, pół samochodu porozbierałem a do rozrządu się nie chciało zajrzeć, pasek luźny jak szmata. Biorę się za ustawianie i poinformuję czy wróciło sterowanie wtrysków i zapłonu. Na pewno on jest bezkolizyjny?
Kąt wtrysku to chodzi ci o pole drugie grupy 000? 50 to całkiem dobrze. Może wtryskiwacz któryś leje?
Na naklejce umieszczonej w górnej części obudowy rozrządu.
Mam problem z quadem 110 po zmianie głowicy na nowo zaczął dymić biały dym po dniu jazdy tłok uderzył w zawór wydechowy po zmianie zaworu ze starej głowicy znów to samo. Moc miał palił na dotyk wszystko dobrze ustawione 3 miesiące temu był wymieniany celinder tłok i pierścionki rozrząd dobrze ustawiony i zawory łańcuszek rozrządu też wymieniany pół...
Często problem jest z wtyczką od przepustnicy. Jak po zgaszeniu i odpaleniu będzie ok to zmień tą wtyczkę. Niestety w Golfie 5 i pochodnych zmienili sposób reakcji na błąd, dawniej po ustąpieniu usterki ECU przywracało normalny tryb pracy. Teraz jak już wejdzie w tryb awaryjny to zdejmie go dopiero po zgaszeniu silnika. Efekt wystarczy że na ułamek...
W tym silniku rozrząd jest na pasku, wymieniony jakieś pół roku temu.
W silniku jakiś czas temu około pół roku padł rozrząd . Pękł pasek podczas rozruchu silnika . Ale został silnik naprawiony , głowica była już trzy razy weryfikowana , mierzone były krzywki wału rozrządu jak i sprawdzane były koła rozrządu .Ostatnio kilka dni temu znowu po raz trzeci kolejny zakład weryfikował wałek , głowicę , wzniosy krzywek bo nawet...
poła rozrząd poła rozrząd poła poła pasek rozrząd
interfejs ft232rl elektryczne lusterka sterowanie instalacja gazowa mercedes
sterownik sid209 lampa solarna
Klucz odzyskiwania BitLocker Windows 10 – gdzie znaleźć, Microsoft, AD, Azure, Dell, HP Zamiennik tranzystora IPW60R045 – Infineon, STW56N60M2, FCH041N60, TK55N60W5, parametry