Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę To dla mnie niezrozumiałem jak może pójść o pół ząbka tak samo napięty rozrząd bez sciągania kół zębatych po wymianie paska.
Załóż z powrotem, albo tak poobracaj żeby pasowało. Rozebrales rozrzad na pierwszym culnidrze w suwie pracy. A blokady będą pasować jak tłoki są w jednej lini. Czyli z pół obrotu wału musisz przekręcić.
Sterownik wymieniony ale teraz jest błąd czujnika stukowego.... Błędy 1032 i 1033 również obecne - z tego co się dowiedziałem te błędy znikną same jak się samochodem pojeździ. Samochód miał zmieniany rozrząd pół roku temu, pasek przez wlew oleju wygląda wzorowo
kolego z tego co pamietam jest to silnik sofimy . Więc na górze na wałku rozrządu masz znak koło ma tam nacietą szczelinkę a na pokrywie zaworów jest widoczny ząbek dodam ze naciencie na kole musi znajdowac sie na górze . Jak zdejmniesz zdejnmiesz osłone paska zobaczysz koła pompy wtryskowej tam powinien być otwór na wiertło 5 , jest tam też otwór w...
Tradycyjny, gdyż przy danej szerokości ma największe pole przekroju i powierzchnie tarcia
Jedno pole na dole koła wału ,drugie pole na górze wałka rozrządu.
Kąt wtrysku to chodzi ci o pole drugie grupy 000? 50 to całkiem dobrze. Może wtryskiwacz któryś leje?
Ja bym się przyczepił do pierwszego zrzutu ekranu z diagnostyki (pierwszy post). Jeśli ten komputer pokazuje prawdę (a mam takie 50:50) to wartość -2,94 w grupie 4 pole 4 (synchronizacja rozrządu) jest na granicy. Nie masz czasem po zgaśnięciu błędu synchronizacji rozrządu? Dwa zadany przepływ EGR 220 a ty masz 395 ( EGR się nie otwiera?).
Pół roku temu wymieniłem rozrząd. Sprawdzę w przyszłym tygodniu , obecnie auto jeździ, tylko moc jest dopiero po przekroczeniu 3 tyś. Obrotów A nie jak było wcześniej id 2 tyś.
Na wale nie powinno być podkładki dystansowej? Dodano po 2 Choć i ta łapa wygląda jakby była za blisko koło wałka.
Parę lat temu jak zaglądnąłem pod maskę świeżo wyjechanego z salonu Volvo Xc90 Cross Country, to lekko się zdziwiłem, cewka Bosch made in Czech Republic, Pompa made in Romania, wiązka Made in Poland, coś tam made in Croatia, Gdzie tu szwedzki producent, skoro to auto składali w Anglii z podzespołów wyprodukowanych, gdzie akurat fabrykę postawili ? Na...
Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!
a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania Zapytam inaczej, ile trzeba splanować głowicę żeby rozrząd nie pasował o pół zęba?
Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka.
Tam się rozrząd wymienia pół godziny. 250PLN to dużo.
carrot - nie koniecznie potrzeba blokad. Jak ktoś sprytny to można popatrzeć jak jest i tak samo złożyć, przy założeniu oczywiście że stary rozrząd jest na swoich miejscach... Ja już kiedyś tak sobie po patrzyłem dobrze i przyszło mi potem 16V z bloku zrzucać(oczywiście na własny koszt),bo nie chciało się jednej takie śruby odkręcić, gdzie można było...
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
Jak ustawisz na blokady i zero będzie widoczne to nie ważne czy będzie pół czy od lewej czy prawej. Jak byś przesunął żabek na rozrządzie wał to zero odjedzie ci na zamachu że dwa centy i we wzierniku go nie zobaczysz. Blokujesz wal blokada tak żeby zero byli we wzierniku. Zębatka jest na klinie i o ile go nie ścina to będzie prawidłowo.
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
Ten silnik i jego bliźniak 1.4 16v to największy syf VAGA wszystkie kończą podobnie. Ja miałem przypadek że wał przeciwwagą walił po bloku, pół księżyc oczywiście leżał w misie. Spowodowane jest to brakiem ciśnienia oleju, sprawdź obowiązkowo stan obudowy wałków rozrządu -pewno wałki mają po 1mm luzu. Użytkownik zimą przy zamarzniętej odmie bez oleju...
Niby tak, ale jakoś nie odpala. Kolega ma wszystko rozebrane i na wierzchu, sprawdzenie tego zajmie mu kwadrans, góra pół godziny na spokojnie. Kompresja 5 bar nie za bogata. Trzeba po kolei eliminować. Co więcej można radzić na odległość?
ale jest to może być coś nie tak? Nie wiem może źle to widzę może to wina perspektywy ale na górnym zdjęciu/koło rozrządu/też jest przesunięcie o pół ząbka.
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
A po co 2 godziny podszybie demontowałeś? Tak z ciekawości tylko pytam. Bo, jak kolega angelica_n wyżej napisał - to jest samochód dla takich co nie chcą zarobić a chcą się napracować. Żeby tam coś naprawić trzeba najpierw pół samochodu rozebrać ;)
Grupa 4, albo w Basic Settings drugie pole. Jaki silnik?
1.Rozumiem, że wyjąć wtryski i dać do analizy do firmy , która się tym zajmuje tak ? 2. Rozrząd był wymieniany ok. pół roku temu, nie słychać żadnego grzechotania. 3. EGR jest całkowicie zaślepiony aktualnie
[url=http://www.mapco.de/pl/unternehmen/... Tu jest ich strona. pytam ponieważ zaproponowano mi w sklepie rozrząd za pół ceny tej marki. Niestety brak jakichkolwiek opinii na ten temat. Wiem że rozrząd to ryzyko ale gwarancja jest na 90 tys. km a ja nie zrobię tym samochodem więcej niż 60 tys. i go sprzedam.
Moim zdaniem (jeśli te rzeczy o których piszesz były rzeczywiście wymienione) - 90% kąt synchronizacji do korekty. Mierzy się go vagiem, reguluje luzując 3 śruby na kole zębatym rozrządu. Pół godziny roboty max. Tu masz instrukcję:
Rozrząd już pół roku temu wymieniony. Największy problem miałem z wyjęciem ramienia silnika który jest zamocowany pomiędzy paskiem:)
Zgadza się, blokad nie potrzeba i wszystko jest świetnie oznaczone. Dodam jeszcze, że przy zakładaniu rozrządu może wystąpić problem, że nie zgadza się o pół ząbka. Wtedy należy poluzować pompę wody, ona ma luz na otworach i wtedy wszystko cacy pasuje. 💪 Na YT hamerykańskim można znaleźć filmik, jak typ to objaśnia.
Jak patrzę na zdjęcia łańcuchów rozrządu, to druga znaczona płytka wypada jako 10-ta z kolei: „złota” 1 2 3 4 5 6 7 8 9 „złota” Schemat z tematu na elektrodzie pokazuje rozrząd na łańcuchu rolkowym/tulejowym a nie silent chain, tam przypada jako 9-ta z kolei. Niektórzy japońcy producenci motocykli przedstawiają w ten sposób ustawianie rozrządu „na ogniwa”....
Pozniej wrzuce filmik jedynie mogę powiedzieć byl robiony rozrząd jakieś ponad pół roku temu i bardziej bym obstawiał że zawory albo wtryskiwacze
Zapomiałem zrobić zdjęcia ale osłone pokleiłem klejem CX-80. Genialny klej, robi robotę :) Dziś udało się założyć rozrząd i odpalić gruza. Blokadowy "marki" FALCON. Ogólnie nie są złe jak na rasową chińszczyznę. Luz na wałku to około pół zęba koła rozrządu. Ustawiłem to "jakoś" tak że po wykonaniu obrotu, aby 1 cylinder był w GMP (na czujnik zegarowy)...
Jakieś pół roku temu był wymieniany rozrząd i przy okazji płyn,ale poziom płynu jest cały czas taki sam.
Jak można przestawić o pół ząbka ???
Tak,to prawda. Kołek od koła zamachowego można sobie wetknąć w ... przy ustawianiu rozrządu. Silnik poskładany, rozrząd ustawiony ale wciąż nie pali. Pojawia się błąd -zbyt długi czas oczekiwania na synchronizacje. Może nie dosłownie ale coś takiego. Podczas tych wszystkich manewrów został jeszcze uszkodzony czujnik wałka rozrządu. Juto się przekonamy....
O czym w ogóle ten temat? Jest wrażenie że aparat jest przestawiony o 180 stopni. Przecież to oczywiste, wał korbowy robi obrót to wałek rozrządu pół obrotu. Zostaw ten palec w spokoju i nie szukaj usterki tam gdzie jej nie ma.
Koledzy podpowiedzcie w którym bloku jest odczyt czujnik wałka rozrządu w BLS. 004 pole czwarte.
Właśnie o takie wykresy mi chodzi. Szukając na forum nie mogłem tego znaleźć, podobnie w google i właśnie zastanawiam się czy nie łatwiej i szybciej by było sprawdzać ustawienia rozrządu za pomocą oscyloskopu niż demontować silnik, wstawiać blokady itp. W niektórych silnikach gdy jest łatwy dostęp to owszem, nie ma problemu żeby sprawdzać rozrząd w...
Udało ci się uporać? Dodano po 6 Mam podobny problem. Do 2-2.5tys. silnik pracuje idealnie powyżej zaczyna drżeć i dymić na biało-niebieskie. Problem jest na Prawej głowicy. Wtryski sprawdzone, dolot odpięty przy kolektorach, kolektor wydechowy zdjęty. Rozrząd po prawej stronie przestawiony o pół zębu 10°. Ale wątpię żeby to skutkowało takim problemem....
Tak ja też go poszukuje ale widzę ze przez pół roku nikt nie znalazł :D
Rozrząd ustawiłem zwyczajnie. Zrobiłem znaki zanim pozbyłem się starego paska. Po zdjęciu pokrywy nad zaworami mamy dokładne znaki jak mają być wałki ustawione, czujnikiem zegarowym ustawiłem wał idealnie w GMP. Potem sobie sam wykonałem strzałki tak aby na wale korbowym zachować GMP i już nie kożystać z czujnika zegarowego. Do górnego koła dopasowałem...
To może szukać coś z 1.8 turbo? Czy później w Audi były jeszcze jakieś dobre benzyny? (at)kantylena BMW N47 miało przebieg 180 tys km wtedy a Audi prawie 400 tys może to miało wpływ. Za to Leon 1.4 miał podobny przebieg co BMW ale jechał tragicznie. Co ciekawe w ramach ciekawostki dodam, że to audi dobija do 500 tys km i to na fabrycznym łańcuchu rozrządu....
To nie jest pasek. W tym silniku nie ma nawet pół centymetra paska. Czy to rozrządu czy osprzętu.
Odgrzewam temat. dalsze próby walki z autem, podstawiony drugi aparat zapłonowy , bez efektu, sterownik silnika tak samo , wymieniony pasek rozrządu i tu jest zagadka, wał na znak, palec rozdzielacza na 1 cylinder, a wałek rozrządu pół ząbka do tyłu względem znaku OT, każde przesunięcie o ząbek na każdym z kół powoduje zbyt dużą odchyłkę. może właśnie...
A jeżeli mam ściągniętą konsolę wałków to z góry gdzie sprężyny zaworów widać by było że są pogięte?
witam dzięki za pomoc problemem okazał się źle ustawiony rozrząd o pół otworu po poprawnych nastawach wszystko jest w porządku, błąd nie wyskakuje świeca żarowa się nie zapala
poła rozrząd poła rozrząd poła poła pasek rozrząd
zdjąć obudowę pieca junkers odbiera poczt radio symphony
bateria parkside bateria parkside styki
Volvo XC60 I 2.4D5 brak sygnału kierunkowskazów przy zamykaniu, lusterka się składają Maxcom mBook 15 BIOS – dostęp, aktualizacja, wejście do UEFI, InsydeH2O, klawisze bootowania