rozłącz złącze ,powinieneś mieć tam 3styki, patrząc z góry dwa są obok siebie i jeden niżej. Te u góry (od lewej) to A i B, ten pośrodku niżej C. Sprawdź miernikiem oporności : pomiędzy A i B 4000-9000 om (przepustnica zamknięta) pomiędzy B i C 1000-3000 om (przepustnica zamknięta) pomiędzy B i C 5000-10000om (przepustnica otwarta) po połączeniu kostki...
Ciągnie ci lewe powietrze.Ew.zwarcie wtryskiwacza.
Potencjometr jest tu /zdjęcie/ Zmierzyć czy napięcie na kablu niebieskim,przy zwolnionym pedale gazu wynosi około 0,7V i płynnie przyrasta do napięcia około 4,5V podczas powolnego stopniowego naciskania na pedału przyśpieszenia.
Witam Czujnik położenia przepustnicy czyli potencjometr wielokrotnie rozkręcałem przemywałem WD-40 i osuszałem delikatnie flanelą. Zawsze były pozytywne efekty.Nie wolno myć benzyną,rozcieńczalnikiem czy spirytusem niczym co odtłuści ścieżki oporowe.To zupełnie ta samo jak ze sprzętem audio, po przemyciu potencjometru benzyną czy spirytusem w głośniku...
Kod błędu i jego opis jest dość klarowny ( to wina czujnika przepustnicy) Jeżeli sterownik na wyjściu potencjometru zobaczy +zasilania czujnika, to ograniczy wtrysk, aby zapobiec zniszczeniu silnika itp.
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Potencjometr ten sam co w polonezie,koszt nowego (CTS) to około 96zł.
Witam.Lewy pin to przewód w którym znajdziesz przewód z napięciem 5V po zapłonie,prawy pin to tam gdzie będziesz miał masę i ostatni na środek.
To musisz ustalić który z tych czarnych idzie do którego pinu sterownika. Pin 89 to będzie sygnałowy, 90 masa. Sygnałowy podepniesz do środkowego pinu czujnika, a pozostałe nawet jak na próbę dasz odwrotnie to nic złego się nie stanie.
:arrow: slawson3 ] na PW wysłałem Ci materiały szkoleniowe Jeśli będą pytanie to pisz...... Pozdrawiam.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
A może tak czujnik położenia przepustnicy do bani i nie pokazuje tego co powinien na wolnych co owocuje uchylonym EGR ?
Czy nastawnik położenia przepustnicy ma wtyczkę cztero, czy sześciostykową?
Wymieniłem potencjometr pedału gazu lecz nic to nie dało Po co ?, ten błąd dotyczy potencjometru - czujnika położenia przepustnicy
Często wina leży w TPS czujniku położenia przepustnicy .
Tak, będą błędy korelacji położenia przepustnicy.
Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy "potencjometr"
Diagnostyka komputerowa wszystko wyjaśni - mozliwe uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy. Pozdrawiam.
Na 99% czujnik położenia przepustnicy w 125 jest inny niż w 50ccm. Odnośnie ilości pinów najlepiej by doszedł po schemacie.
Silnik 2E? Sprawdź przewody idące do czujnika położenia przepustnicy przy wtyczce.
Niczym kupisz krokowca , sprawdz czujnik położenia przepustnicy , może być podtarty potencjometr w okolicach biegu jałowego.
najczęściej się sypią czujniki położenia przepustnicy (TPS)i od tego musisz zacząc,trafna diagnoza.
czujnik położenia przepustnicy ale moge sie mylić trzeba wywołać kody błyskowe
Sprawdź potencjometr położenia przepustnicy Trafiłeś w dziesiątkę - gratuluję. Pozdrawiam.
ale jakie ma mieć prawidłowe wskazania na mierniku ten czujnik na zamkniętej i otwartej przepustnicy
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
Chce go zaadoptować do innego skutera który niema czujnika położenia przepustnicy Nie zadziała bez czujnika może iść w trbie awaryjnym (tylko wolne ewentualie średnie obroty) ale porawnie nie będzie działać
Witam, Mam Insignie 2010 2.0 cdti i ciągly problem z jednym błędem bodajże p0122. Czujnik położenia przepustnicy. Przepustnica wymieniona na regenerowaną i to samo. Może miał ktoś podobny orzech do zgryzienia, bo ile już hajsu i czasu w nią poszło to nie wspomnę.
witam rozbierz i wyczysc przepustnice sprawdz swiece i przewody WN jezeli nie pomoze to do ASO pod TECH-a prawdopodobnie padł czujnik położenia przepustnicy pozdro T
Na początek kupić uszczelki pod przepustnicę,potem ją zdemontować i umyć porządnie. Czujnik położenia przepustnicy teź oczyścić. Potem poskładać na nowych. Przypuszczam że od dawna nie była czyszczona.
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy jeśli slizgacze na potencjometrze są zużyte to układ wtryskowy dostaje błędne informacje i wariuje. Ja miałem tak w tipo. Pozdrawiam
Witam, To cięgło służy do regulacji wydatku smarowania. Tam jest pompka membranowa zasilana podciśnieniem ze skrzyni korbowej a ilość oleju zależy od położenia przepustnicy. Na wolnych obrotach zaworek jest całkowicie zamknięty brak smarowania.
Zapłon 10stopni przez zwrotem tłoka, TPS (czujnik położenia przepustnicy) informuje sterownik silnika o kącie otwarcia przepustnicy. A kontrolka z obrysem silnika się nie świeci na desce rozdzielczej ?
Sprawdź wtyczki od czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika położenia przepustnicy. Są identyczne i chociaż daleko od siebie to można się pomylić wpinając. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, może któryś strzelił. Pod maską też są bezpieczniki :)
Zanim wymienisz znów przepustnice to SPRAWDŹ wiązkę pomiędzy nią a sterownikiem silnika.
Błąd ten oznacza ; Błąd czujnika położenia pedału przepustnicy - dane są błędne, sporadyczne lub nieprawidłowe
witaj procekkk ustawiłem te 0.6v na wyjsciu i obroty falują ssnnie włanczasię normalnie prosze o porade pozdrawiam
może byc regulator biegu jałowego oraz przerwa w czujniku położenia przepustnicy. pewność będzie gdy podłączysz kompa chodź to tez nigdy nie daje 100% pewności
Ale od czegoś trzeba zacząć.
Ewidentnie na pierwszy rzut oka ja widzę uszkodzony CPP- czujnik położenia przepustnicy, a tym bardziej mnie umieścileś w przekonaniu gdy napisałeś, ze na kompie wyskakuje błąd przepustnicy. Sprawdź omomierzem czy wmiare równo zwiększa wartość i nie przerywa ten potencjometr.
Po pierwsze , to diagnostyka , bo ten model śrubokrętem i miernikiem nie zrobisz. Po drugie , to czujnik temperatury chłodziwa / dla ECU/ , potencjometr pedału gazu/podwójny/ lub czujnik położenia przepustnicy / też podwójny potencjometr/.
To auto nie ma samodiagnostyki, musisz więc wykonac diagnostykę komputerową wtrysku, a potem możesz wynienić sam uszkodzony element. Prawdopodobnie masz uszkodzony silnik położenia przepustnicy albo źle ustawiony. Pozdrawiam.
A jeżeli w miejscu podgazujesz to obroty też się zawieszają?? Jeżeli to jest monowtrysk to przy przpustnicy z prawej strony pod obudową filtra powietrza jest siłownik przepustnicy - spróbuj podmienić na inny, może być też czujnik położenia przepustnicy jest przy siłowniku. Jeżeli obroty się zawieszą, wyłącz silnik i zobacz w jakim położeniu będzie przepustnica....
Witam,prawdopodobnie zacina się panu silniczek krokowy (tzn.biegu jałowego),a jeśli nie on to wtakim układzie może dostawać złe parametry ze sterownika,spowodowane awarią kturegoś z czujników , prawdopodobnie czujnik położenia przepustnicy.
Mono wtrysk Boscha jak się nie mylę. Oficjalnie się TPS-u nie rusza, wymienia się tylko z całą przepustnicą. Nieoficjalnie ma być 0.2V-0.25V na drugim pinie, nastawnik całkowicie cofnięty.
Ewidentnie jest problem z niskimi obrotami. Nie wiem, jaki masz gaźnik, ale na początek dobrze byłoby sprawdzić czy śruba regulacji położenia przepustnicy nie wykręciła się lub w ogóle nie wypadła. Mile widziane zdjęcia gaźnika bez pokrywy filtra powietrza.
Czy sonda lambda wpływa w oplu na obroty Nie. Po odpieciu czujnika położenia przepustnicy obroty sa równiutkie Dobry trop. Sprawdż, czy przepustnica zamyka się do końca.
Na przepustnicy,trzeba zdjąć przepływomierz i dopiero jest dostęp.
http://obrazki.elektroda.net/24_12342778... 1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy 2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V. Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
Witam wszystkich W dziale samochody jestem nowy i potrzebuje pomocy , posiadam Lanosa 15 16 V + LPG , problem z wolnymi obrotami krótko mówiąc obroty na biegu jałowym falują Po podpięciu pod skaner wyszło iż komputer nie widzi czujnika położenia przepustnicy Z tego co poczytałem na forum prawdopodobnie są dwie przyczyny albo wiązka albo czujnik , wizualnie...
Prosze reszty szukaj sam http://www.ross-tech.com/vag-com/ Dodano po 1 http://www.ross-tech.com/Search-Results.... Dodano po 1 18001/P1593/005523 - Dostosowanie wysokości: Signal Out of Tolerance Ewentualne objawy Nieznany Komentarz To jest jeden z tych kodów błędów, gdzie ECU wie, że coś jest nie tak, ale nie można określić przyczynę. Możliwe...
Sprawdz napięcie nie opór.Zasilanie 5v , masa i płynna zmiana.Najlepiej widać na podłączonym kompie ew. oscyloskopie wykres.
1 z czujnika do B9 ECU połaczony z 1 czujnika ciśnienia bezwzględnego i czujnikiem tem.chłodzenia i czujnikiem tem. powietrza. 2 z czujnika do B12 ECU 3 z czujnika do B10 ECU 4 z czujnika do B11 ECU połączony z 3 czujnika ciśnienia bezwzglednego
Spytam inaczej. Jak przekręcałeś kluczyk to było słychać takie charakterystyczne cyknięcie? Bo mi to wygląda za zawieszone szczotki w rozruszniku. Koszt koło 200-300 zł u elektromechanika. Wspominałeś o nie odpuszczaniu gazu na luzie, jeżeli problem będzie się powtarzał to albo silnik krokowy albo czyjnik położenia przepustnicy bym najpierw sprawdził....
To, że gaśnie po wkręceniu śruby składu mieszanki to bardzo dobrze. Jeżeli masz dalej za wysokie to reguluj śrubą położenia przepustnicy ( trzeba ją wykręcać aby obroty spadały ). Jeżeli nie będzie reakcji do sprawdź czy linka gazu gdzieś się nie zacina, zdarza się też że pedał gazu się zacina, albo brak sprężyny powrotu przepustnicy.
Witaj, Jakiś czas temu walczyłem z falującymi obrotami w Audi A3. Błędy jakie siedziały to : - błąd czujnika położenia przepustnicy, uszkodzony silniczek krokowy, sonda lambda. Adaptacja przepustnicy nic nie pomogła. Czyszczenie też nie, ale wzrokowo widać było ze ślizgi potencjometru są dosyć dobre, wymieniać całej przepustnicy nie miałem zamiaru jeszcze....
5 + po zapłonie a 11 masa 1,2,7,8 Połączenie silnika krokowego 3 obroty silnika 4 zawór gazowy 6 Wyjście czujnika lambdy (emulacja) 9 Wejście czujnika lambdy 10 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Mam nadzieje że pomogłem
Zmieniłem czujnik położenia przepustnicy (TPS).
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
No zimnym silniku jest ok, a się rozgrzeje i wariuje
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
Należy poddać wnikliwej analizie czujnik położenia przepustnicy.
Teoretycznie da sie ustawić,potencjometr,a właściwie płytę ścieżek oporowych,bo ma eliptyczne otwory.Praktycznie sie nie ustawia(jest ustawiona fabrycznie),nawet śruby są typu security.Zrób tak-zaznacz miejsce,popuść śruby,włącz zapłon,o przemieszczaj płytę.Kręcąc w odpowiednim kierunku cofnie sie trzpień silnika nastawczego przepustnicy.Przemieść płytę...
1. Sprawdź połączenia pomiędzy pokrętłem sterowania siły nawiewu a rezystorem dmuchawy (znajduje się na obudowie dmuchawy pod schowkiem, podłączony 6-pinową wtyczką) 2. Sprawdź rezystancje na nóżkach rezystora. Złącze wygląda mniej więcej tak: __-__ |3 2 1| |6 5 4| |____| między nóżkami powinno być: 1 a 2 - ok 2,4 ohm 2 i 4 - ok 1,2 ohm 2 i 6 - ok 0,4...
Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy na używany. Błąd się nie pojawia, silnik pracuje prawidłowo.
Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem może łapać lewego powietrza Dodano po 1 Iglica na którym rowku? Powinna być na środku. Sprawdź też śrubę położenia przepustnicy. Dodano po 45 Był czyściutki ale umyłeś go ponownie? Czy rozkręciłeś i zostawiłeś twierdząc że czysty? Dysze wykrecales?
tak nap.5v,masa,sygnał prawie do 5v.
Wszystkim dziękuję za podpowiedzi część już była robiona Ostatnio został wymieniony czujnik położenia wału i na razie jest ok. Jeszcze raz dziękuję i zamykam temat
Skoro wymieniałeś silniczek to czy robiłeś adaptacje przepustnicy?
Skorzystam. Może ktoś przerabiał: błąd P0638 nastawnik przepustnicy nieciągły bład p0638 za wysokie napięcie z czujnika polozenia przepustnicy staly Może ktoś orientuje się czy to błąd czujnika czy bład przepustnicy jako takiej
A gdzie dokładnie mieszkasz? Dodano po 17 Reset czujnika położenia przepustnicy polega na zmostkowaniu odpowiednich styków w jego wtyczce. Co i jak w seacie to nie wiem ale ściągnij sobie jakąś książke, tam będzie to opisane.
Sprawdź czujnik wyciągając wtyczkę i mierząc miernikiem czy opór równomiernie się zmienia podczas otwierania przepustnicy. Jeśli uda Ci się wymontować ten czujnik z przepustnicy to możesz spróbować psiknąć do wnętrza czujnika spray do czyszczenia potencjometrów.
moze ktos mnie oswiecic po co jest masa w np. czujniku polozenia przepustnicy.sa tam 3 przewody jeden zasilajacy 2 wyjsciowy ,te musz byc a po co masowy??
Klape gaszaca posiada?
Wymiana na nowy, ale używany chyba dopiero za 3 razem się udało. Pozdrawiam.
Witam po problemach z przepustnicą ,wymieniłem ją na używaną o takich samych numerach . Przepustnica zaadoptowała się bez problemów.A silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą. Silnik pracuje bez problemów i jakichkolwiek błędów.Pozdrawiam i dziękuje. Wiesz co? Nie ośmieszaj się i nie brnij, rozumiem że nie wiesz jak funkcjonuje silnik krokowy,...
Jeżeli jest to czujnik 5 pinowy tu masz parametry jakie powinien mieć: napięcie zasilania końcówka 5: 5 V napięcie wyjściowe, końcówka 2: 0 - 5 V napięcie wyjściowe, końcówka 4: 0 - 5 V opór pomiędzy 1 i 5: 520 - 1 300 omów.
Silnik krokowy do wymiany moim zdaniem. A co mówą nam kody błędów sterownika? - Mówią coś w ogóle? Pozdrawiam.
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
TPS musiałem odłączyć. Teraz jest dobrze. Zobaczymy jak będzie dalej.
Witam kolegów jestem tu nowy ale mam problem ponieważ padł mi czujnik położenia przepustnicy/potencjometr i trzeba go wymienić ale niestety nie wiem jak się za to zabrać i czy w ogóle można go wymienić czy trza będzie kupić drugą kompletną przepustnice??:cry:
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
Omomierzem mierząc rezystajcję obu ścieżek Woltomierzem mierząc napięcie na obu ścieżkach Oscyloskopem, analogicznie jak woltomierzem
Dziwne że wogle odpalił bez przepływomierza, tak samo jeśli dolot będzie nieszczelny - a ja napisze że ten silnik odpaliłem jak nie było sondy, przepływki i czyjnika położenia przepustnicy :) Dokladnie chodzi o silnik c20ne. A może te dziwne zachowanie jest związane ze wspomaganiem hamulców??? W dolocie przy 4 cylindrze jest podłączone. Sprawdził bym...
Nie wiem czy na pewno jestem w dobrym dziale. Przygotowuje prezentacje związaną z czujnikami położenia przepustnicy i ogólnie o potencjometrach. O ile o potencjometrach jestem w stanie coś powiedzieć to ciężko jest wyszukać jakiekolwiek informacje na temat potencjometru obrotowego który ma zastosowanie we wspomnianej wcześniej czujniku położenia przepustnicy....
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
Ad.1 - Już odpowiedziałem Ad.2 - Nie.
tak...jade sobie np na 4 biegu na 2,5 tys. obrotów i jak dojeżdżam do skrzyżowania hamuje silnikiem...to wtedy predkość obrotowa spada i gdy potem wciskam sprzęgło to samochód gaśnie.problem tez jest jak np. parkuje bo korekta parkowania wymaga podjeżdżania.i gdy troche podjeżdżam na 1 biegu wtedy i wciskam sprzęgło samochód gaśnie albo bardzo spadają...
On się zalewa paliwem więc dodanie plaka tylko pomoże mu zgasnąć. Jeśli to Motronik czy coś podobnego to czujniki temp, położenia przepustnicy i sonda służą do obliczania korekt podstawowowej mieszanki wynikającej z ilości powietrza. Inaczej mówiąc jeśli po odpaleniu odłączyć mu czujniki temp, lambdę i tps to i tak jakoś nawet w miarę stabilnie powinien...
Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy czy jest dobry?
Witam kolegów.Problem z odpaleniem na pb.zapali i po sekundzie gaśnie i tak bez końca... Nie mozna wejsc na wyzsze obroty bo samoczynnie go coś odcina. Na gazie bez zarzutu.Chodzi jak ta lala, Jak odłącze TPS to chodzi na Pb tylko troche przygasa na wolnych i co o tym sadzicie?
a moze kolega chce nazbierac punktow od tych co nie wiedza jak to wyglada
a czy na obu przewodach powinno być te 5v? bo zakładam ze ten trzeci przewód to masa.
Jeszcze raz powtórzę: TPS podaje informację o położeniu przepustnicy, komputer czytając ten sygnał porównuje go z POPRZEDNIMI odczytami sondy lambda dla DANEGO POŁOŻENIA przepustnicy i niejako z góry reguluje attuatorem Powtarzasz i powtarzasz i popełniasz te same błędy. Tyle, że słowne a nie myślowe - bo jak rozumiem pisząc "porównuje go z POPRZEDNIMI...
Szukam czujnika położenia przeputnicy(TPS). W jakiej cenie można go nabyć(używka lub nowy)? Silnik to sekwencyjny wtrysk 1.4 jak w temacie. Dziękuję za odpowiedź.
ja tu sie nie będe wymądrzał i zapodem koledze kierunek na [url=http://sevam.narod.ru/others/vitara... ....w innym wątku pytałeś o kody i procedurę wywołania Należy odnaleść białą kostkę złączdiag w komorze silnika. Do kostki wchodzą cztery przewody. Za pomocą kawałka przewodu łączymy dwa kable: CZARNY i FIOLETOWO-ŻÓŁTY. Teraz...
Witam. Również posiadam problem z tym czujnikem. Czy czujnik położenia przepustnicy z astry g bedzie pasowal ? Są identyczne, ale nie wiem czy maja taka sama zasade działania?
Błąd oczywiście odczytany. Błąd składu mieszanki p0170 . problem tyczy się kondensatora , gdyż wpadł mi w pod maskę i nie mogę go zlokalizować. Jakim kondensatorem go mogę zastąpić ? 0.5 UF nie Znalazłem 12 voltowego
Zibi ma rację.Voila 180 sama się "programuje" tzn.musi "zczytać" sygnał z sondy lambda(b.ważne prawidłowo pracującej) i z TPS-u(czujnika położenia przepustnicy) w pełnym zakresie od zamknięcia do pełnego otwarcia.Po tej "OPERACJI" dioda powinna mrugnąć tylko w momencie zmiany parametrów.Na biegu jałowym ma świecić ciągle chyba że jest żle ustawiona(voila...
czujnik położenia przepustnicy regulacja położenia przepustnicy regulator położenia przepustnicy
zablokowanie wirnika ustawienie anteny warszawa kalibracje baterii
YNG90R-13 Firmware: Aktualizacja i Wskazówki Maszynka do tatuażu na początek: rotacyjna czy pen?