Tak myślałem, w silniku 613 nie ma nastawników wałków jak pisałeś. Błąd 1610-001 dotyczy działania przekaźnika zasilania sterownika silnika. Jeżeli sam przekaźnik jest ok, to znalezienie przyczyny jest ponad twoje możliwości. PZDR.
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Filtr paliwa oczywiście nowy, na czujnikach położenie walka i wału 5v , brak prędkości obrotowej silnika. Błędy czytam launch x431 pro
HUGO987 czytaj post od początku co ma filtr paliwa do szarpania na gazie?? Rozrząd możesz sprawdzić na znakach ale tak jak pisałem wcześniej zdarzają się przypadki w lanosach, że znaki pasują a koło na wałku rozrządu potrafi się przesunąć i wtedy jest lipa. Najlepiej rozrząd w lanosi ustawić na znakach i sprawdzić położenie tloka na pierwszym cylindrze...
Czyli konsensus pada na ten napinacz powiązany z temperatura oleju tak ?? Że nie odpowiednio napina paska i wal ma inne położenie względem walka rozrzadu i auto mocno rozgrzane gaśnie?? Bo gdyby mocno był przedstawiony rozrząd to auto czy zimne czy gorąca chodziło by nierówno?? Dodano po 41 Jak jest silnik zimny to odepnij wtyczkę czujnika wałka i zobacz...
Witam przychodzę z problemem z moim mercedesem. Cały czas swieci mi się check engine błędy typu: położenie walka rozrządu typu A : opóźniony, położenie walka rozrządu typu B: opóźniony, cylinder jeden
Komputer wykrył błąd położenie walka rozrządu Zacznij od sprawdzenia instalacji od czujnika do komputera.Jeśli jest ok podmień czujnik.
Witam. Mam problem z mazda a mianowicie udałem sie do serwisu mazdy w Cie zdiagnozowania błędów. Wyskoczył mi P0011,p0012 oraz p0016 w mojej mazdzie 3 2012 rok 2.0 benzyna. Wymieniłem rozrzad i został mi błąd p0012 - regulacja faz rozrządu zaworów ssących - zbyt duże opóźnienie (rząd cylindrów 1). Podmieniłem czujnik położeni walka rozrządu oraz czujnik...
duże koło napędu wałka rozrządu jest tak skonstrułowane że pasuje na wałek(pokrycie otworów) tylko w jednym miejscu czyli jak zgrasz koło wału z kołem rozrządu (kreska z kropką) będzie dobrze.Dla pewności możesz sprawdzić położenie pierwszego tłoka , będzie on w pozycji górnej zawory zamknięte-praca
Witam. Mam problem z przeplywomierzem. Wymienilem uszkodzony przeplywomierz na chińczyka po przejechaniu okolo 2km wywalilo bledy P0100 - przeplywomierz goraca warstwa P0335- blad czujnika położenie walka rozrządu Po pojawieniu sie tych błędów auto przechodzi w tryb awaryjny P0335 kasuje sie bez problemu P0100 powraca po dodani gazu. Pierwsza myśl to...
Ustaw najpierw MGP czyli pierwszy tłok ma być na u samej góry i zobacz potem położenie wałka.
Płetwa wałka ssącego ma tylko jedno położenie do ustawienia, więc nie można tego wałka ustawić inaczej. Wałek wydechowy też ustawiasz tylko w jednej pozycji na blokadę od strony rozrządu.
Jeżeli nie odkręcałeś koła rozrządu na wałku rozrządu to ustaw wałek rozrządu na pierwszym cylindrze krzywkami do góry aby obie krzywki były równomiernie wychylone + ustawienie pierwszego tłoka w górne położenie i powinno zadziałać .
ponieważ wydaje mi się że skrajne położenie jest dość dziwne i wg mnie powinno być ustawione w połowie zakresu. Teoretycznie tak, ale może akurat ktoś przedstawił o zęba w jedną stronę i skrajne położenie dało idealne ustawienie rozrzadu. Ta regulacja jest dlatego, że każdy pasek jest minimalnie inny a to umożliwia precyzyjne ustawienie rozrzadu mimo...
Witam temat dosyć pilny. Ustawienie rozrządu wg schematu. Jak ustawić wałki rozrządu? Jak mają być ustawione krzywki walka ssącego i wydechowego? Chodzi o położenie GMP 1*4 cylinder. Pytanie ze względu na dwa wycięcia na kołach zębatych. Gdzie można obracać wałki 180°. Jak ustawić to dokładnie żeby nie doszło do kolizji zaworów z tłokiem? https://obrazki.elektroda.pl/3484900800_...
https://obrazki.elektroda.pl/8023455600_... https://obrazki.elektroda.pl/8951461800_... https://obrazki.elektroda.pl/8395976900_... https://obrazki.elektroda.pl/6020467000_... https://obrazki.elektroda.pl/2814748900_... Temat zamykam po wymianie 2 walków (blaszki...
No tak ale skoro wszystkie blokady grają to i fazator powinien być w swoim zerowym położeniu. Co innego gdyby blokada fazatora grała a ta na wałki nie. To by znaczyło,że fazator żle przesunął wałek. Bo to nie koło zmienia położenie tylko wałek. Jak fazator nie gra względem drugiego koła to rozrząd jest źle złożony.
Patrząc na wałek rozrządu ustalisz prawie idealne położenie wały w gmp. A wtedy już może któryś znak na kole będzie się zgadzał.
Pytałem o wałek rozrządu. Rozumiem, że na opory podczas rozruchu wpływ mają jedynie opory w układzie korbowo-tłokowym?
Kolego włączę się w temat jeszcze raz. Sam przyznajesz, że sprawdzałeś rozrząd, ale tylko położenie tłoka i koła magnesowego. W tym samym czasie należy dokładnie ustawić wałek rozrządu (na znaki) i wówczas zapłon będzie dobrze ustawiony, oczywiście plus odpowiedni luz na zaworach. Czynności te są dokładnie pokazane na forach internetowych.
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Nalezy pamietac, ze kolo zebate mozna zamontowac niezaleznie od ustawienia walka rozrzadu. Przy zalozonych blokadach, znak na kole powinien pokrywac sie z plaszczyzna glowicy po odpowiedniej stronie. Jasna sprawa.Moje pytanie to jakie jest położenie krzywek wałka rozrządu przy zablokowanym wałku rozrządu.Podejrzewam że mam felerną blokade.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
P0340 to usterka w obrębie czujnika wałka rozrządu, cięzko to zrozumieć? A wiesz co to wogóle wałek rozrządu, i po co jest czujnik wykrywający jego kątowe położenie?
http://www.proficentrum.pl/217,blokada-r... tak wyglądają blokady do tego modelu/silnika, wykonałem sobie je sam i tak wałek ssący zblokowany, wałek wydechowy zblokowany, koło zamachowe zablokowane, pasek założony, sprawdzam nie ma kolizji odpalam chodzi jak na 3 gary i rzuca silnikiem. Jest tylko jedno ale jak można...
ten trzpień wkłada się od góry skrzyni czy gdzieś przy dole? już raz zmieniałem pasek ale nie miałem takiej zagadki. Prubowałem ustawić tłok w górne martwe położenie na drut przez świece, ustawiłem wałek na znak silnik odpalił ale nie tak chodził. Kulał jak kulawy tak jak by był o kilka zębów przestawiony.
Jak położy dekiel z wałkami to nie będzie to sobie samo z siebie przylegać. Wałki w deklu, zawory ze sprężynami w głowicy :D To tak jak byś montował wałek rozrządu. Sam od siebie nie leży na wszystkich półpanewkach. Sprężyny zaworowe nie pozwalają.
przyczyną dymienia było uszkodzenie popychacza pompy wtryskowej,scioł się kołeczek zabezpieczający odpowiednie położenie popychacza ,popychacz przesunął się kawałek wzdłuż swej osi i tuleja(wałek) popychacza pracował na wału rozrządu nie prostopadle do niego przez co uszkodził się wałek i popychacz
Wałek rozrządu jest napędzany łańcuchem dwurzędowym, ale posiada napinacz hydrauliczny. Stąd może występować odrobinę inne położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego, dlatego ten czujnik. Ot, takie zmienne fazy rozrządu. Rozrząd był sprawdzany przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Zero luzów, łańcuch sztywny, poprawnie ustawiony,...
Długo to trwało, ale nareszcie doszedłem do tego stukania. Mechanicy nie dawali rady, byłem na diagnostykach i też nic nie wykazywało, aż jak rozebrałem kolektor dolotowy i zobaczyłem, że jest sporo oleju, to doszedłem, że turbina musi przepuszczać, a nie miałem ani trochę oleju przed remontem. I wtedy olśniło mnie, że były wyciągane zapieczone śruby...
Wiem, że to nie łatwe bo wszyscy mi to powtażają. Podczas demontażu koło z wałka rozrządu odkręciłem razem z tą płytką do czujnika więc to powinno pasować. Ja myślę że dam radę to trafić w odpowiednie położenie kół między sobą ale martwi mnie ta regulacja na śróbach koła wałka rozrządu. Czy jeżeli na tej regulacji nie trafię dokładnie na właściwe miejsce...
Rozebrałem wszystko jeszcze raz. Kupiłem blokady i sprawdziłem rozrząd. Pod pokrywą wszystkie elementy całe a rozrząd ok. Po złożeniu dokładnie badałem co to klekocze. I wychodzi że to jakby wałek valvetronika uderzał o skrajne położenie. Jakby miał mocne przeregulowanie serwonapęd. Dotykając silnika czuć że to sewo tłucze. Na inpie widać było że nie...
Ano źle jest, że kolega oddał sprzęt w nieodpowiednie ręce. Określone położenie mają zajmować wał korbowy i wałek rozrządu a łańcuch dość dowolne. Spotkałeś się ze sposobem na unikanie powtarzalnego ułożenia mechanizmów w celu unikania miejscowych zużyć. Szczegółów nie podam bowiem nie widziałem silnika na oczy. Tzw luz zaworowy ustawiasz dla wartości...
Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem i jednocześnie bardzo przepraszam za tak długi okres czasu potrzebny mi do sprawdzenia Waszych podpowiedzi, ale rozebrana kosiarka jest na działce. Dopiero teraz mogłem pojechać i dokładnie zobaczyć. I jest tak, że na zębatce wałka rozrządu jest przy jednym zębie strzałka, natomiast na zębatce wału nie...
Sprawa trochę się wyjaśniła. Kontrolka oleju zapaliła się podczas jazdy. Sprawdzałem ustawienie rozrządu na znakach ale nie pasowało mi położenie zębatki w otworze na czujnik wałka rozrządu. Rozebrałem , ustawiłem wałek na mijance czwartego cylindra i http://obrazki.elektroda.pl/6305269000_1... Klin na kole nienaruszony jednakże wałek...
nie ma klina. Mogło cos mu uciec . Blokady są tak ale kont ustawia sie juz bez blokad łańcuch juz napewno jest nieco wyciągnięty . Podaj jeszcze kod błędu . Bo zbraku synchronizacji wynika że rozrząd jest przestawiony względem pompy. Dodano po 3 Masz dwie wartości w live data położenie wału korbowego i pompy wtryskowej wałek pewnie niema czujnika. Jakie...
silnik 2E czy gaźnik 2E ?? jeśli silnik 2E to aparat zapłonowy z czujnikiem położenia jest na wałku pośrednim - (w dieslu w tym miejscu jest vacupompa) i może tu coś się dzieje - może jakieś luzy lub temu podobne - sprawdziłeś położenie wału względem wałka rozrządu mówisz że jest ok, a wałek pośredni? jak to masz na 100% ok to poszukaj aparatu ze sprawnym...
Potrzebuję fachowej rady, 2 tygodnie temu podczas jazdy poczułem ostry zapach gumy spod maski, po zatrzymaniu się okazało się, że pasek rozrządu jest oblepiony po zewnętrznej jakąś guma, zholowałem auto do domu i następnego dnia rozegrała. Okazało się, że koło na którym chodzi pasek od wspomagania, a które jest przymocowane do kółka od wału korbowego...
Ustaw rozrząd to się przekonasz. Nawet jak chcesz zmierzyć ciśnienie to i tak musi być poprawnie ustawiony rozrząd. Mam nadzieję że na dole jest w pozycji bo pokazujesz tylko górę. Jak zrobisz 2 obroty to wtedy wałek zrobi pełny obrót, pompa paliwa też więc dziwne że co 8 obrót coś Ci tam stuka. Tak naprawdę to 2, 4, 6 i 8 obrót to to samo położenie...
Po wymontowaniu czujnika położenia wału, poświeć w tą "dziurkę" i poobserwuj w lusterku "otwory". Druga osoba kręci rozrządem. Tylko jeden otwór nie będzie miał 3 mm kryzy z prawej strony, tj będzie szeroki jak szeroki jest otwór w bloku silnika. I to jest miejsce zerowe. Jak dobrze pamiętam lewy cylinder powinien znajdować się około 2 cm od górnej...
Witam witam. Jestem od jakiegoś czasu już w posiadaniu Yamahy XS 400 1983r ostatnio przytrafiła mi się taka sytuacja że zaczęło coś ostro nap***dalac za przeproszeniem w cylindrze zdjąłem pokrywę zaworową i ujrzałem pęknięty wałek rozrządu ssący jak się nie mylę (ten z tyłu) zamówiłem wałek i teraz nie wiem jak ustawić ten rozrząd poniżej podaję zdjęcia...
Możesz po prostu wyjąć świece i cewki położyć na czym i nich ktoś pokręci kluczy tylko po ciemku będziesz widział jak daje iskrę na każdej parze cewek. Gdyby był walnięty czujnik wału mogły by nie pracować wcale lub nie byłoby - synchronizacji góra wałek zaworów i jego czujnik z czuj wału dół. Może sprawdź przy okazji mapy czy się nie rozjechały.
chociaż po sondzie by nie odpaliła ŻE CO ??? Wałek można sobie obracać o 180° przy ustawianiu rozrządu, kręci się 2 x wolniej od wału korbowego i jest to jego normalne położenie (zapłon na 4 cyl) Jak silnik nie chodzi na wszystkie cylindry, to trzeba sprawdzić czemu: kompresja, iskra, paliwo
Zaznacz położenie śrubek na kole rozrządu i popuść.Spróbuj obrócić wałkiem.Będziesz chociaż wiedział czy góra czy dół stoi. Góra raczej nie głowica cała po remoncie wałki szklanki itp nowe, jutro ściągam miske nie mam wyjścia Pisałeś ze turbo a tu kapitalka😀, może być wszystko Glowica itp szklanki walki byly robione 20k temu, teraz tylko turbo
Pytanie dla znawców tematu ośmiozaworówka i położenie krzywek. Ten chyba nie jest OK? http://obrazki.elektroda.pl/7421088400_1...
Położyć i porównać = kupić, a jak już kupię to i wymienię, a porównanie to tylko z ciekawości. To troszkę za dużo od razu, (390zł wałek żeliwny lub 490zł stalowy ceny najtańsze) plus dodatki, ale jak będzie trzeba to trudno. Czytałem na innym forum wypowiedzi, że nie jest możliwe wzrokowe rozpoznanie przestawienie lub skrzywienie wałka, a Nawet ułamki...
Według manuala wanosy zakłada się jak leci, tak jak np w renault. Trzeba tylko zablokować te dwa koła z przodu bo z nich czyta położenie. Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem. Problem zgrać to z gmp jak nie ma znaków ani punktu na blokadę. Będę musiał dorobić końcówkę żeby wkręcić zamiast świecy i włożyć tam czyjnik zegarowy
moje koło miało uszczypaną ścieżkę magnetyczną a książka nakazuje wymienić kategoryczne w takim przypadku.. rozrysowałem sobie położenia wału i wałka rozrządu i wychodzi że to koło co zmieniłem nie powinno mieć nic do rzeczy bo skoro zapłony są tak cyl 1 (gdzie korekcje mam +2) położenie wału 0st. cyl 3 (gdzie korekcje mam +2) położenie wału 180st....
Witaj, to są jakieś głupoty. Fazy są nieważne- ważne jest żeby wałek rozrządu był ustawiony w pozycji > dany zawór jest całkowicie zamknięty. Kręcisz wałem korbowym i to widzisz na młoteczkach. Otóż tak i nie. Może być sytuacja ze niedokrecisz wałem na odpowiednią pozycję a popychacz delikatnie będzie napieraal na krzywke przez co automatycznie luz...
Kombinujesz jak „koń pod górę” Daj spokój głowicy, jak kolega już napisał jakikolwiek długi śrubokręt i sprawdź położenie tłoka, jak pisałem zdejmij kapę zaworową i będziesz wiedział wszystko łącznie z prawidłowym ustawieniem palca. Wałek na pierwszym krzywki musza być skierowane do góry a na czwartym być w pozycji mijania wał w GMP.
czujnik położenie walka rozrząd walka rozrząd czujnik położenie walka rozrząd silnik
odpadać płytka zacina papier toshiba bęben drukarka ricoh
schemat sterownika masters schemat sterownika masters
Ford S-Max 2.0 B – gaśnie po rozgrzaniu silnika, czujnik wału, diagnostyka, objawy Kontrolka zużycia okładzin hamulcowych a moc silnika