jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Do tego numeru podwozia ma być A0131541002 Jeżeli chodzi o połączenia alternatora, to jest ich kilka co najmniej. W początkowych autach był zwykły kabel "z kontrolką" na wzbudzenie, później weszła komunikacja LIN i już było inaczej. Niektóre mają jeden kabelek, inne dwa - musiałbym przestudiować. Nawet jest...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Jak dla mnie to nie ma połączenia między alternatorem a akumulatorem. Weź jaką żarówę reflektorową i zobacz na stojącym silniku czy normalne zaświeci się między korpusem alternatora a śrubą plusową.
Witam wszystkich serdecznie chciałbym się podpiąć pod prośbę o schemat elektryczny do opla Tigra 1.4 2005.problem jest z dachem nie otwiera się.Znalazłem jeden spalony bezpiecznik,przewinołem silniczek pompy dachu i nic nie działa za wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
Kupić kabel i końcówki Zaprasować.
Musiałbyś wykorzystać trzy przewody wchodzące w skład standardowej instalacji pod prądnicę, tj. czarny, niebieski i zielony, do połączenia alternatora z regulatorem napięcia (zamontowanym pod deską rozdzielczą w miejscu oryginalnego regulatora prądnicy). To są połączenia: D+ (zielony, tak jak do kontrolki), DF i masa. Masa pomiędzy alternatorem a deską...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
W skrzynce na akumulatorze są bezpieczniki blaszkowe . Bezpiecznik nr 1 - 175 A jest do alternatora . Sprawdż połączenia śrubowe.
Witam. To tak często jest,że jak usterka znika, to trudno ją zlokalizować. Prawdopodobnie jest problem z alternatorem albo układem regulatora. Zacznij od sprawdzenia połączeń w układzie alternatora i sam alternator. Pozdrawiam
Dużo za małe. Alternator->połączenia elektryczne z akumulatorem.
mam założony polski ERNA jutro wrzucę coś na temat schematu dokładnego połączenia
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Sprawdź połączenia plusy i masy akumulatora alternatora
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
http://obrazki.elektroda.net/96_12586167... Już kiedyś pokazywałem.P
Pytanie jest inne, czy połączenie alternator <-> Izolator <-> regulator ładowania <-> Aux Battery jest poprawne? Otóż to, regulator ładowania zapewnia Ci izolację akumulatorów jednak musisz zapewnić by nie ładował on LiPo z akumulatora głównego podczas postoju ;)
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Witam. Leć do elektryka. Masz coś mocno skopane bo tam powinno być 12-14,4V max Obstawiam ale głowy nie dam że słaby styk na połączeniu alternator- akumulator. Dlatego tak skacze. Ciekawe cop jeszcze uwaliło z elektroniki. Pozdrawiam.
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Tak podpinasz jak do Skody 105, 120. Są już na forum odpowiednie tematy, słowo-klucz to Magneton.
(at)ElektrodaBot jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Jak na razie to bot pokazuje zmianę kierunku obrotów. To w większości promnic ze względu na ułożenie szczotek ja już prawie niemożliwe znaczy da się ale dość szybko się rozsypie dlatego powinni większość prądnic ma strzałką zaznaczone kierunek wirowania.
Potrzebuję schematu sterownika komputera do Fiata Tipo 1.4, 95 KM z 2020 r. Start-Stop AI: Potrzebujesz schemat całego sterownika ECU, czy interesuje Cię konkretny fragment lub układ (np. zasilanie, komunikacja, czujniki)? Potrzebuję połączenia alternator–sterownik. AI: Do jakiego celu potrzebny jest Ci ten schemat – naprawa, diagnostyka, modyfikacja...
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
witam mam zamówione owe łożysko sam jestem ciekaw co mi przyjdzie pomajsterkował bym przy tym pańskim alternatorze
Sprawdzić połączenia alternatora, podaj jakie masz napięcie ładowania teraz, sprawdzić masy i połączenia alternator akumulator.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze, na prawej podłużnicy masz łączenie przewodów zasilających, sprawdź stan tego połączenia.
Brak dobrego połączenia alternator akumulator.
Może ktoś podpowie co robić. Sprawdzić połączenia na alternatorze - przewody, wtyczki jak sprawne to wymienić alternator.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Zobacz: http://obrazki.elektroda.net/66_12335095... masz przykładowy schemat połączenia alternatora, powinno to rozjaśnić temat. Jeśli alternator sprawny (ładuje), to najprawdopodobniej usterka jest w obrotomierzu.
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
Piszesz ,że jak odkręcisz na max to alternator ma około 14V, a akumulator 12V . Nie wiem co to za auto ale zwykle + akumulatora łączony jest grubym przewodem z + alternatora, a - akumulatora łączy się z karoserią , a potem karoseria z silnikiem czyli -alternatora. Taki spadek napięcia ( około 2V ) świadczy o złym połączeniu albo: 1. +alternatora z +akumulatora...
Witajcie, Zico63 widać ,że alternator z regulatorem :D , potrzebne ci tylko dwa przewody , jeden do połączenia alternatora z plusem akumulatora, może być do włącznika rozrusznik, drugi do kontrolki ładowania. :D http://obrazki.elektroda.pl/9503451300_1... O ile mnie wzrok nie myli. :D
A ewentualne połączenia między alternatorem a rozrusznikiem i akumulatorem? Też wchodzą w grę?
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
rozważam połączenie uzwojeń alternatora szeregowo. Trzeba to przetestować. Tak, tak, to znane połączenie. Nazywa się łączeniem w ... trójkąt! Nie próbuj odkrywać Ameryki i skoncentruj się jednak na dwóch fazach.
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
Nie masz ładowania - 13.8V to napięcie zbyt niskie. Do sprawdzenia pasek, połączenia alternatora i sam alternator. Akumulator już do wyrzucenia.
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Ale połączenia alternatora a nie szyby.
sprawdz połączenia alternatora z instalacją elektryczną a w szczególności przewód prądowy do akumulatora pozdrawiam
Zauważyłem inne objawy - silnik pracuje; włączam krótkie, przełączam na długie - na parę sekund spada strzałka poziomu paliwa w zbiorniku. Wypadałoby sprawdzić połączenia masy akumulatora i alternatora z nadwoziem. Może chwilowe zaniki i skoki napięcia są powodem łapania błędów i ciągłego świecenia kontrolki Check Engine? Przejrzałbym też i przeczyścił...
Poszukaj schematu połączenia alternatora od żuka 6-cio diodowego, schematy są na elektrodzie.
Przesyłam Ci skany schematu połączenia alternator z regulatorem mechanicznym i elektronicznym.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Tak na marginesie - nie zalecam czyszczenia klem, słupków i jakichkolwiek innych styków papierem ściernym ponieważ wykruszone z niego twarde ziarenka mogą się wbić w powierzchnię klemy, styku zwiększając rezystancję połączenia.
Przede wszystkim sprawdź bardzo dokładnie połączenie Webasta z masą pojazdu, a także połączenie akumulatora i alternatora również z masą pojazdu. Mnie to wygląda na typowy brak masy. Połączenia śrubowe powinny być rozkręcone, wyczyszczone do gołego metalu, odrdzewione zabezpieczone i skręcone porządnie powtórnie.
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, Czyli, żeby to zrealizować, wchodziłeś do wewnętrznych połączeń alternatora?
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Zakres rozszerzyc do 60A. Amperomierz włączyć między alternator a akumulator. Kabel łączący stacyjkę z akumulatorem połączyć w punkcie połączenia alternatora i amperomierza. Amperomierz będzie wskazywał czy prąd płynie do czy z akumulatora. Jednocześnie nie będzie płynął przez niego prąd rozrusznika oraz prąd z alternatora do odbiorników w samochodzie.
Witam serdecznie.Jak tam inne odbiorniki? Sprawdź napięcie ładowania i połączenia alternatora oraz akumulatora.Może tez się ślizgać bendiks.Pozdrawiam.
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Dzięki kolego za pomoc. Skoro piszesz, że zbytnio nie nadaje się do rozruszników to nie będę zawracał sobie tym głowy. Muszę jedynie gdzieś zdobć te sprzęgiełka do połączenia z alternatorem, bo też ich nie było. Za ten stół dałem 800 zł. Myślisz, że to dobra cena? Jeszcze raz dzięki.
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Witam W ciągniku tym, napięcie wzbudzenia wynosi ok. 0,7V Mam pytanie - z jakiego modułu leci napięcie wzbudzenia do alternatora (BCU,EPC ?). Może ktoś posiada schemat i podzieli się chociaż tym fragmentem z połączeniami do alternatora :). Informacja z jakiego modułu leci te napięcie też wystarczy. Chciałbym zaoszczędzić trochę czasu i nie szukać po...
Przerwane połączenia alternator-akumulator,po prostu ugnite okablowane albo złaczka na elektromagnesie rozrusznika.
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Może ja spróbuję wytłumaczyć. Masz 3 jednakowe uzwojenia - każde produkuje 14V. Jeśli połączysz je w gwiazdę to otrzymasz napięcie fazowe 14V, międzyfazowe 14V * 1,73. Jeśli połączysz je w trójkąt to otrzymasz międzyfazowe 14V a fazowe (niedostępne bezpośrednio) 14V / 1,73. http://obrazki.elektroda.pl/4330272500_1... Te grube kreski...
Wychodziły dwa rodzaje alternatorów Dodaj zdjęcie od strony połączeń elektrycznych.
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Z tego co piszesz i jak dobrze zrozumiałem to połączenia alternatora i rozrusznika masz dobre.Cienki przewód ,to znaczy jaki??Ze stacyjki wychodzi przewód do uruchomiania rozrusznika(50) ,ażeby można było podać napięcie do rozruchu musi być doprowadzone napięcie do stacyjki,więc te przewody masz chyba też dobrze.
Jak pasują wszystkie połączenia i mocowania to może być 90A
Zadajesz pytanie, że nawet kolegom elektrykom nie chce się odpowiadać, i prawie sam sobie udzielasz odpowiedzi. :) Sprawdź wszystkie połączenia, od akumulatorów po alternator i tablicę bezpieczników. Na nos mechanika, tu nie tylko masa ale i prąd może być luźny. :) Odłącz ogrzewanie całkowicie i zobacz co się będzie działo.
Obstawiam że regle jest ok, Są spore szanse. Zadbaj o połączenia alternatora z reg i reg z aku. Mają być solidne. Nie mogą się grzać! Poczekaj, aż śnieg trochę :D stopnieje i ...szerokości.
Jak zachowuje sie kontrolka po przekręceniu kluczyka [czy sie zapala] jeżeli tak to problem tkwi w alternatorze lub połączeniu alternator - akumulator .A kontrolka w procesie wzbudzenia jest bardzo ważna.
sprawdzić główne diody i połączenia w alternatorze.
szukam schematu elektrycznego ciągnika rolniczego Władimirec T-25A a w szczególności połączenia alternatora i regulatora napięcia wszystkich dostępnych modeli bo z tego co woem byłi ich kilka
Witam Wymieniam alternator na mocniejszy (180A), i przy okazji chciałbym poprawić połączenia alternator-aku+, aku-karoseria i silnik-karoseria. Jakich kabli użyć do tego? Zasilających do car audio? Spawarka nie wytrzyma chyba zmiennych warunków pod maską. Są jakieś wytrzymalsze typy izolacji? A może dodatkowo wpakować w jakieś specjalne peszle? Jak...
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Jeżeli on ci dobrze odpala to połączenie między akumulatorem a rozrusznikiem jest prawidłowe.Sprawdź połączenia alternator-amperomierz-rozrusznik na tej drodze, musi być coś zaśniedziałe lub wystąpił zimny lut.
Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka. Pozdrawiam vcc.
Jak na mój gust to troszkę za duże skoki napięcia. Znień miernik i pomownie dokonaj pomiaru. Sprawdź połączenia alternator - akumulator.
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
połączenia alternatora denso schemat połączenia alternatora odrzuca połączenia
szary kabel centralny zamek stabilizator lm317 potencjometr alarm super forteca instrukcja
Nissan Qashqai radio fabryczne – opis gniazd, pinout ISO, 20/32/52-pin, FAKRA, CAN, USB Podłączenie taśmy LED 4-pin 7,2W/M IP20 12VDC do sterownika WiFi z muzyką