Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod albo tyrystorów - nie pamiętam, połączenie takie, jak w samochodowym alternatorze. Jeśli 3 diody (w minusie) i 3 tyrystory (w plusie), to można regulować kąt otwarcia tyrystorów i uzyskamy regulację obrotów. Ten prąd wyprostowany...
Prawdopodobnie urwany kabel od zaciski B+ alternatora uszkodzona wiązka lub licznik. Sprawdź połączenie od alternatora D+ do diody na żółtej podstawie pod bezpiecznikami.
Ale jak to zrobić? Dodano po 10 https://obrazki.elektroda.pl/9345036800_... https://obrazki.elektroda.pl/9470992200_... Dodano po 2 A może by tak spadek napięcia uzuskać poprzez szeregowe połączenie diod prostowniczych z alternatora samocbodowego, bo takie posiadam, jakie spadki napięć są ma takich diodach ? Z góry...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Nie chodzi o połączenie diod od strony drutów - tu jest zgrzewane, to sobie tutaj polutujesz. Chodzi o połączenie obudowy diody z obudową mostka. Dioda ma anodę i katodę i obie strony muszą być podłączone. Masz dwa typy diod w tym mostku - z anodą na obudowie i katodą na obudowie. Zobacz nr aukcji: 5955653968
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Wygląda na oberwane połączenie diody, jak stukali po alternatorze to bardzo prawdopodobne.
Jeżeli wszystko dobre poskładaj alternator i nie wkładaj regulatora i podaj wartości na B+ i D+/ miernik na skali diody/ względem masy.P
Któraś dioda padła w alternatorze. Trzeba go rozebrać i pomierzyć. Upewnij sie jeszcze czy wszystkie główne połączenia typu masa-silnik itp są w porządku
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Przed wymianą sprawdzałem wszystkie były ok a da się jakoś sprawdzić regulator i czy może ktoś mi rozrysować jak powinny być połączone diody w tym mostku bo przy spaleniu diody spaliło też połączenie miedzy diodami połączyłem ale nie wiem czy dobrze ponieważ wszystkie łączenia są wtopione w podstawę
Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika. On jest dołączony bezpośrednio do rozrusznika. Do sprawdzenia żarówka ładowania (bez niej alternator się nie wzbudzi) oraz połączenie tej kontrolki i diod wzbudzenia do potrójnego konektora na szczotkotrzymaczu.
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
sprawdzić główne diody i połączenia w alternatorze.
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
W rozrusznikach szybkoobrotowych ma ktoś pomysł na zgrzewanie wirników (uzwojenia do komutatora)? lub czy ewentualnie istnieją dedykowane do tego celu urządzenia. Chyba wszystkie są szybkoobrotowe. Dobrze oblutować i będzie trzymać. wprasowanie to mały problem, Większy niż się zdaje. Do wtórnego prasowania były diody w nadwymiarowych obudowach - bodaj...
Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV Strumien swiadomosc.. pomiar diod jutro bo na dworze już ciemno i nic nie zrobię
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Najpierw sprawdź czy wszystkie końcówki przewodów na alternatorze dobrze łączą bo ta rdza też może być przyczyną żarzenia się kontrolki. Jeżeli połączenia są dobre to w alternatorze są uszkodzone diody wzbudzenia. Czarny przewód prowadzi właśnie do nich.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
sprawdź połączenie kabli na rozruszniku , jeszcze szczotki w alternatorze , jak nie pomoże to jedna dioda jest spalona
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
witam może ktoś posiada jakiś schemacik do tego lub podobnego typu alternatora chodzi o połączenia uzwojeń stojana diod i uzwojeń wirnika albo jakiś zarys budowy elektr. alternatora pozdrawiam
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
A o jakim właściwie alternatorze mówicie skąd wiadomo czy ma diody wzbudzenia.P
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Podpowiem jeszcze że możesz zastosować diody z alternatora, sa dość wytrzymałe na przeciążenia. Trzeba tylko zastosować dwa radiatory i dwa rodzaje diod.
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Jeśli chodzi o sam obwód ładowania to zacisk 30 alternatora ma być połączony z plusem instalacji ,kondensator nie musi być ,złącze 15 ma mieć połączenie przez żarówkę z regulatorem też 15 oraz z wyjściem diod wzbudzenia ,złączka obok szczotkotrzymacza na wsówkę .Do ciągnika pasuje każdy z wymienionych alternatorów musi być do niego odpowiedni regulator...
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
Wszytkie były rozłączone i prze każdą przepuszczałem 10A w jednym i drugim kierunku. Podczas tego sprawdzenia trzeba było mierzyć napięcie pomiędzy wyprowadzeniem diody, a radiatorem. Czasami są właśnie problemy na połączeniu dioda - radiator.
Witam.Dokonaj pomiaru napięcia bezpośrednio na alternatorze i na zaciskach akumulatora wyniki powinny być jednakowe 14V tolerancja około0,2V.Sprawdź połączenia masowe.
R-MIK zaskoczyła mnie Twoja odpowiedź. Twierdzisz, że zwarcie mało prawdopodobne, a jeśli tak to wynikiem tego będzie uszkodzenie następnych diod. Czym się różni dioda w alternatorze od diody np. w spawarce czy zasilaczu telewizora lub jakiegoś innego urządzenia. Różni się jedynie parametrami, a zasada działania taka sama. Serwisując urządzenia najczęściej...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia na linii alternator - akumulator - masa - masa silnika. Diody nie padają z przeciążenia tylko ze skoków napięcia ponad normę (np. upalone połączenie między alternatorem i odbiornikiem), chyba że ktoś wsadził chiński mostek. Gorsze spalanie na zimnym silniku zawsze szkodzi, więcej sadzy, jakiś odsetek nie spalonej...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
czy chodzi o połączenie fazy w (prąd i3) z górnym prostownikiem mającym 6 diod?
No dobrze kombinujesz, druty(końce uzwojeń stojana) są zgrzane razem z prostownikiem diodowym. Musisz to rozdzielić mechanicznie, np szczypcami otworzyć te krawedz zgrzaną i odczepić zgrzane druty, jednak jesli nie wiesz jak sie za to zabrac to sadze,ze mozesz dalej sobie nie poradzić z pomiarami itd. Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? Pamiętaj,ze...
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
W zasadzie można do tego wykorzystać przetwornicę mocy kilku kW. Prąd minimalny 20A, maksymalny gruby 160-200A. Tylko, jedna mała skucha i będzie po przetwornicy. Przy większej ilości skuch może być po akumulatorowni/garażu. Słownictwo dopasowałem do poziomu pytającego. Ile grubych amperów może pobrać akumulator? Chwilę po rozruchu silnika natężenie...
Szkoda, że nie wiemy z jakim to pojazdem i alternatorem walczysz. Dlaczego robisz z tego tajemnicę? Z tych ogólnikowych informacji ja zakładam, że źle sie dzieją na układzie prostowniczym. Czyli występuje okresowy zanik połączeń na diodach lub przewodach wewnątrz alternatora. Zakładam też, że regulator w zespole ze szczotkami.
zacznijmy od tego czy po podaniu masy lub plusa (nie pamiętam) na przewód od kontrolki zapala się ona czy nie jesli się zapala to wina leży w alternatorze jesli nie to w układzie kontrolki a co do sprawdzania Ladowania przez zdjęcie klemy to wcale nie musiały polecieć diody alternator nie może pracować bez obciążenia a nie bez akumulatora a układ zapłonowy...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Zapewne marne połączenia tylko pytanie gdzie. Ja skłaniam się do rozlutowania lub uszkodzenia diody pomocniczej a do tego marne połączenie masy regulatora.
Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka. Pozdrawiam vcc.
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
Myślę że na starych przewodach raczej nie robią się ze starości bąble-ale mogę się mylić :D Tak,ten przewód łączy zacisk prądowy 30 alternatora z rozrusznikiem a potem na akumulator.Z tego co widać, zwarcie albo mocne przeciążenie nastąpiło przy albo w alternatorze.Gdyby było zwarcie w alternatorze musiałyby być zrąbane diody plusowe,a gdyby tak było...
Na poczatek to dolej wody do akumulatora i spr. klemy, później połączenia przy alternatorze a na końcu wymień diody wzbudzania (trzy małe zastapić możesz szybkimi 1 amper ) w prostowniku alternatora.
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
Wygląda jakby nawalił jednak regulator napięcia, może luźne szczotki na alternatorze. Bo rozumiem że posprawdzałeś że nie ma luźnych połączeń, słabo zaciśniętych konektorów - szczególnie przy alternatorze ? Ogólnie możliwych przyczyn nie jest wiele: akumulator, rozrusznik, alternator (szczotki albo diody), regulator napięcia, stan połączeń styków/kostek,...
Może to być uszkodzenie regulatora. Jednak podejrzewam, że jest to spowodowane tolerancją wewnętrznych elementów regulatora (dzielnika napięcia lub diody zenera). Na wszelki wypadek sprawdź połączenie regulatora z alternatorem (masę). Może występuje gdzieś spadek napięcia i regulator "widzi" niższe napięcie niż jest w rzeczywistości.
Dla pewności polutowałem wszystkie połączenia dziekuje za poradę. Pozdrawiam.
Sprawdz szczotki , diody , uzwojenie wirnika, przeczysc połączenia to bedziesz wiedział czy alternator padł.
Tak podejrzewam że alternator był zmieniany, ma oznaczenia D+ i W gdzie wg. info z katalogu jest to odpowiednio D+ kontrolka i W - obrotomierz. Zacisk W jest podłączony bezpośrednio do uzwojeń stojana alternatora (nie sprawdziłem tylko czy na połączeniu trzech uzwojeń czy na wyjściu jednego). Więc jest on na pewno sygnałem AC (przed diodami prostowniczymi)....
Twój alternator 150-cio A jest wystarczającym, by naładować akumulatory w granicach 250 A/h. Po przeczytaniu kilkunastu postów najlepszym rozwiązaniem jest połączenie równoległe z diodą między akumulatorami. W takim wypadku jeden akumulator służy do obsługi elektr. samochodu drugi tylko (do rozruchu lub webasta). Jezdzilem samochodami ktore do alternatorow...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Sam sprawdził bym ładowanie, jakość połączeń kabel minus aku karoseria silnik, jakość połączeń kabla alternator aku plus. Jeśli tu będzie ok, to alternator do wyciągnięcia, jeśli nie masz wprawy oddaj na regenerację. A jeśli czujesz się na siłach to go rozkręć rozlutuj połączenia mostka prostowniczego, pomierz każdą diodę, przede wszystkim diody wzbudzenia....
Stojan przebicia do masy nie ma, wirnik do pierścieni połączenie prawidłowe (zmieniałem pierścienie bo stare się skończyły), diody jeszcze przetrzaskam.
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Schemat podłączenia tego modułu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/5774707500_... Posprawdzaj połączenia pomiędzy żarówką, a nim oraz nim a alternatorem Sprawdź też diodę wewnątrz
Di o dy i tak musisz dać na osobny większy radiator, więc jaki widzisz problem? Poza tym, układ ich połączeń z alternatora jest zły do tego rozwiązania.
(at)mpietras dzięki za odzew. Czyli pod tym radiatorem będzie tylko tranzystor który załącza kontrolkę na desce rozdzielczej ? Tyle że tak, z jednego odczepu na uzwojeniu poprzez 3 diody idzie połączenie na jedną szczotkę bezpośrednio.
Biorę to pod uwagę oczywiście i pod tym kątem będę go sprawdzał zdziwiło mnie tylko, gdy sprawdzałem na szybko, że na wskaźniku od ładowania są dwa plusy i oba względem masy pokazują 25,5V no i do tego sposób połączenia, jaki opisałem w pierwszym poście, tak mi jeszcze przez głowę przeleciało czy instalacja silnika i alternator nie mają plusa na obudowie,...
Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem...
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Nie napisałeś czy masz alternator, czy prądnicę. Jeżeli jest to prądnica to popraw luty (obejrzyj dokładnie połączenia) na komutatorze, sprawdż szczotki i przeszlifuj komutator. A jeżeli to alternator to sprawdż diody.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Ta drabina z tych diodek to chyba jakiś żart producenta? :D Nie masz przypadkiem jakiegoś mostka z alternatora, może być nawet z demontażu, aby diody w dwóch fazach były sprawne. Co do przełącznika to możesz wstawić jednotorowy, wystarczy mała przeróbka. Ten przełącznik łączy uzwojenia szeregowo na 24 V, a równolegle na 12 V. Połącz je w szereg, następnie...
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
Właśnie najprostszy w montażu alternator, to ten, który ma na sobie zabudowany regulator. Najmniej połączeń, mniej komponentów do montażu. A elektronika jest dużo lepsza od starych mechanicznych rozwiązań.
Wykorzystujesz jeden mostek cały i połowę drugiego. Łączysz na podstawie rysunków połączeń mostka alternatora (narysuj sobie mostek alternatora z sześcioma diodami i mostek z czterema, to zobaczysz). W sumie to łatwiej było od razu kupić mostek trójfazowy i miałbyś jeden.
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Wszystkie diody są ok? Bo piszesz tylko w diodach wzbudzenia, a tam zazwyczaj uszkadzały się diody prostownika głównego
Jeśli wskaźniki nie przygasają, to problem może leźeć we wkładce stacyjki, koszt nowej to kilkadziesiąt złotych. Najlepiej sprawdzić na kostce, czy po przekręceniu w pozycję rozruch odpowiednio styka. Ewentualnie połączenia z alternatorem
Aż się prosi wniosek iż będą to diody. Ale skoro na pewno sprawdzone to pozostaje słabe połączenie przy regulatorze lub sam regulator. Zakładam, że nie kombinowano z żarówką lampki kontrolnej. Z lampka kontrolna nic nie kombinowalem. Diody sprawdzalem pod obciazeniem (zasilaczem z ograniczeniem pradowym), bo raz (w innym altku) mialem przypadek ze...
tak Napięcie na alternatorze to ok 3V.... połączenia również sprawdziłem, jednym słowem niema ładowania.. tylko czemu? diody wymieniłem.. czyżby szczotki?
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Będzie działać. Miejsce wzajemnego połączenia tych dwóch dodatkowych diod będzie po prostu "wisieć w powietrzu" a same diody będą w takiej sytuacji podłączone zaporowo, więc nie wpłyną na działanie alternatora. Tak na marginesie to masz po prostu stojan z trzema wyprowadzeniami (bez wyprowadzonego punktu wspólnego) bo to że ma trzy uzwojenia to akurat...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
połączenie alternator alternator połączenie szeregowe połączenie alternator aster
wytwarzać podciśnienie zimnego nawiewu iveco czujnik obrotów
zmywarka samsung dw60m6050 philips 32pht4503
Immobilizer Active Safety - Czy można jeździć? Volkswagen Golf Plus 5: Błąd "Aktiv Saga" i Niedziałające Przyciski