Rozmawiałem z osobę która mi przezwajała tą prądnicę z 48 V . Powiedział że nie da się jej przezwoić na trójkąt i musi być tylko w gwiazdę, ale jak wcześniej z nim rozmawiałem to mówił coś zupełnie innego, firma jest z Konina. Nie znam się na prądnicach i nie wiem czy to prawda czy raczej nie. Obawiam się tylko czy mój inwerter da radę pracować z tą...
Na korpusie prądnicy są wybite numery i takie same są na regulatorze, ale jak pisze emeryt2 lepiej pomyśl o alternatorze. Prądnica z regulatorem elektromagnetycznym to źródło wiecznych problemów.
Ciągłość przewodu należy sprawdzić omomierzem. Problemy mogą sprawiać połączenia przewodu z prądnicą. Kłopotliwe może być też połączenie z masą.
A skąd to wiesz? Robiłeś jakieś pomiary? Motocykl ma jaką prądnicę? Połączenia przewodów do prądnicy są pewne?
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
Witam. Mam kilka silniczków elektrycznych i chciałbym aby pracowały jako prądnice połączone ze sobą w ten sposób aby wytworzony przez nie prąd sumował się. Czy jest to możliwe i jaki jest schemat takiego połączenia? Mogę liczyć na odpowiedź?
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Co już sprawdziłeś. Właśnie tak. Dyskusja się rozwija i brak czasu na działanie w materii. Jak wyglądają połączenia, przewody i ogólnie sama prądnica? Jeśli to prawda, że gdzieś tam stwierdzasz napięcie 10 V to może sugerować niedomagania regulatora (np brak połączenia masowego) lub gorzej zwarcie w instalacji. Na temat sprawdzania prądnic trochę informacji...
Przypominają mi się stare czasy, wykonałem ten schemat gdy mój kolega miał taki sam problem przy połączeniu w trójkąt. Prądnica również stawiała opór przy połączeniu w trójkąt. Połączyłem tak jak na zał. schemacie i działa do dzisiaj.
Zastosować osobne regulatory do ładowania akumulatora i dopiero za regulatorami połączyć równolegle, być może będą potrzebne diody separacyjne, ale regulatory załatwią sprawę równomiernego rozłożenia obciążenia na poszczególne prądnice.
Najprostsza możliwa do realizacji konstrukcja, to połączenie 2 prądnic: samowzbudnej o niewielkiej mocy (z neodymami), która da prąd wzbudzenia dla alternatora, i normalnego alternatora o "użytkowej" mocy np. 1kW. Te prądnice mogą być na sztywno połączone na wspólnym wale, bo gdy już prądnica samowzbudna daje prąd, to znaczy, że z małym obciążeniem...
Zaczynam się teraz zastanawiać nad połączeniem cewek ze sobą, może tu popełniłem jakiś błąd To ma być prądnica jednofazowa, czy trójfazowa ? Połącz wszystkie uzwojenia szeregowo - koniec pierwszego z poczatkiem nastepnego i wtedy zmierz. Ten wirnik faktycznie jakiś dziwny , :D zauważył (at)januszkk1
Połączenie 8 cewek w prądnicy 1-fazowej http://obrazki.elektroda.pl/4740588800_1...
Witam Jeżeli masz oznaczenia które podałeś na rysunku ,to jest prądnica z Malucha.Prądnica z C-360 ma oznaczenia 16 i 18 .Jak wcześniej zauważył kolega Wpsowa692,prądnica z ciągnika wzbudza się minusem ,natomiast z Malucha plusem .Mając do dyspozycji regulator z Malucha można by zaadoptować pod prądnicę z ciągnika.Należy jedynie zmienić połączenie stojana...
Wg mnie, z tego opisu wynika, że coś nie tak jest z samym regulatorem lub z jego połączeniem z prądnicą. Przypuszczam, że w regulatorze może nie być przejścia, miedzy końcówkami podłączonymi do D+ i DF w prądnicy lub któryś przewód łączący regulator z prądnicą ma przerwę. Przy bezpośrednim zwarciu D+ i DF, prądnica powinna się wzbudzić (dać napięcie)....
Kondensatory robią jako obciążenie. Co prawda potrzebują głównie mocy biernej ale ta nie bierze się z niczego. Kiedy jest połączenie z siecią on dostarcza tej mocy. Proponuję na każdą fazę założyć przekładnik prądowy i oscyloskopem obserwować wartość i kształt prądu.
Jeśli ten schemat jest poprawny to wygląda mi iż żaden bezpiecznik nie ulegnie uszkodzeniu nigdy jako, że nie wiem jakim cudem wystąpi połączenie prądnicy z tzw masą. Przewód czarny omija prądnicę.
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Można kupić stanowisko do badania silników, można zrobić prymitywną hamownię. Dawno temu robiłem taką do badania silników gokartowych. Z wałem silnika połączyłem prądnicę czołgową obciążaną opornikiem wodnym. Proste jak budowa cepa i tanie. Gdzies pod Warszawą wyprzedają sprzęt wojskowy, tam szukać.
Jak masz Plamitzera to przeczytaj cały podrozdział: "Właściwości ruchowe prądnic przy pracy równoległej" masz tam opisane wszystkie interesujące przypadki :D
Jeżeli mogłeś zapalić skuter przy wyłączonej stacyjce to rozłączyłeś kostkę tam od stacyjki jest taka sprawdź połączenie do prądnicy.
Szczelność skrzyni korbowej to bym sprawdził tak że po uruchomieniu silnika spryskał bym samostartem podejrzane miejsca , tzn. połówki silnika , i okolice uszczelniacza pod prądnicą , połączenie cylinder - obudowa , króciec gażnika .... .
Do Stefek 206 Prezentowany regulator (jak podano RG 15K) jest przeznaczony do współpracy z prądnicami z (+) na masie, a prądnica malucha ma (-) na masie, oprócz tego ten regulator ma nieco inne parametry niż regulator przeznaczony do poprawnej współpracy z tą prądnicą. Jeśli jednak ktoś lubi eksperymentować, to podaję jak powinno się połączyć prądnicę...
Jaka moc? Można kupić elektronikę z UPSa o odpowiedniej mocy i połączyć z prądnicą przez zasilacz dający na wyjściu prąd stały o odpowiednim napięciu.
Przy magneto nie musi być regulatora. Jeżeli jest tam 12V to nawet łatwiej mi podać napięcia. Po uruchomieniu silnika napięcie na baterii powinno być nie mniejsze niż 13,8 V i nie większe niż 14,5 V. Kable masowe to ważna rzecz. Skoro uruchamia się z baterii, to problem jest z połączeniami między prądnicą, prostownikiem i baterią. Tylko tam szukaj....
Kolega nie koniecznie będzie zadowolony z tych kontrolerów. Co prawda są wiatrowe, ale nie do końca wiadomo jak dobierane jest obciążenie turbiny. To w połączeniu z nawijaną prądnicą i łopatami z przypadku sprawi że trudno będzie ustalić słabą produkcję.
Witam. To schemat połączeń do tego generatora, o ktorym pisałem. pozdrawiam janhen
Proponuję sprawdzić masę silnika do budy. Zwykle połączenie pomiędzy alternatorem (prądnicą), a tylną belką.
Podaj mi chociaż powód dlaczego sądzisz że to połączenie jest błędne.
Mała poprawka do tego co napisałem wcześniej, a dotyczy pukania w wał od strony silnika. To jest niewłaściwa rada, ponieważ, to zluzuje połączenia na stożku, a wręcz je wzmocni. Właściwy sposób jest tylko od strony wentylatora.
Teraz nie wiesz który koniec przewodu jest początkiem a który końcem. Prawidłowo skonfigurowanie prądnicy można wykonać w Gwiazdę lub w Trójkąt. Dla naszych potrzeb lepiej jak zrobimy to w gwiazdę będzie o 1.7 raza wytwarzać wyższe napięcie niż w trójkąt. Najpierw te dwa mostki jednofazowe połącz w jeden mostek poprzez połączenie PLUSÓW i tak samo połącz...
Daj jakies foto jak to wyglada ta pradnica i cewkomoduł Dodano po 52 Z tego co kojarze to w cewkomodule tez sa kolorowe kabelki tez jest czarny czerwony zielony i chyba pomaranczowy Polacz kolorami a z silnika 2 zolte to jeden ladowanie a drugi na swiatla prawdopodobnie
Tak jak napisał kol. kaz przyczyna może leżeć po stronie wzbudzenia. Masz dwie możliwości wzbudzenia- 1- Wyjście ze stojana silnika napięcia zmiennego i wyprostowanego przez dodatkowy mostek, który może być zamontowany już w stojanie silnika, lub w obudowie prądnicy /czasami w puszce z wyłącznikiem/. Pod spodem spawarki jest połączenie między silnikiem...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
Prądnice można przerobić z jednego typu na drugi zamiast kupować regulator. Wystarczy zmienić połączenie w środku prądnicy(robiłem tak wielokrotnie i działa) ale bardzo polecam założenie alternatora, ponieważ ładuje akumulator już od małych obrotów.
AVR do tej prądnicy nie zadziała. Musisz przywrócić oryginalne połączenia mostka diodowego. Prądnica wzbudza się przez diody prostownicze i jest brak kontroli elektronicznej. Aby prądnica pracowała prawidłowo trzeba utrzymywać stałe obroty 3000 obr./min.
Zasilanie układu wzbudzenia jest nie z aalternatora. Napiecie to uzyskuje sie ze specjalnego trafo ktorego uwojenie pierwotne połączone jest w szereg z twornikiem prądnicy. Im wieksze obciazenie prądnicy tym wieksze napięcie na wyjsciu z tego trafo .trafo jest 3~ . Wyjscie trafo połączone jest po przez mostek prostowniczy3~ z uzwojeniem wzbudzenia....
Czy można jakoś w prosty sposób połączyć 2 prądnice, równolegle aby zsumować prąd? Nie.
A czy z prądnicą jest połączenie tylko żeby dostawać prąd, czy i do jej regulowania? W większości pojazdów prądnica jest regulowana przez uzwojenie wzbudzenia, i jest połączona z regulatorem dwoma kablami: jeden gruby do prądu z prądnicy (i ten prąd służy do ładowania akumulatora - wraca przez masę), drugi cienki do regulacji. To, co piszesz o zachowaniu...
Czy napisałby ktoś jakie zalety i wady w prądnicach będzie miało połączenie uzwojeń w gwiazdę lub w trójkąt? Co przy tej samej prądnicy się stanie z napięciem i prądem jaki wytworzy się w uzwojeniach.
Bigfoot, Maksymalne napięcie osiągniesz łącząc cewki szeregowo (w jednej fazie). Natomiast maksymalny prąd osiągniesz łącząc cewki równolegle (również w fazie). Najważniejsze w Twoim przypadku to właściwe sfazowanie cewek - przy niewłaściwym połączeniu prądnica będzie działać marnie albo prawie wcale.
Mniej skomplikowane byłoby kupno używanego silnika samochodowego ( koszt ok. 500-1000 zł ) i połączenie bezpośrednie sprzęgła z prądnicą 10 kW.
To przesunięcie zwór o 45% daje taki sam efekt jak połączenie prądnicy 2 fazowej w zygzak. (przy połączeniu 3 fazowej są 3 szczyty na jednym boku sinusoidy) Wykres wygląda wtedy jak trapezowy. To nie jest coś nowego.
Nie będę przewijał, silnik-prądnica ma na jednej fazie 9 cewek [3 sekcje po 3 cewki] połączone równolegle. Ja tylko zamienię na połączenie szeregowe. Wyjdzie jedna sekcja z 9 cewek na fazę, aby zwiększyć napięcie. Później wyprostuję mostkiem trójfazowym. Zachować jak dotychczas układ trójkąta czy połączyć w gwiazdę?
Myślałem że chodzi o prądnicę wykonaną z silnika trójfazowego z obrotami nad synchronicznymi co w sumie niewiele zmienia, kondensator ładowany do ok.200V i połączenie do wzbudzenia.
Może coś takiego Silnik prądu zmiennego połączony z siecią energetyczna , drugi silnik połączony elektrycznie z prądnicą wiatraka, oba silniki połączone wałami z prądnica prądu zmiennego na dom też mechaniczni połączenie , ze stabilizatorem -buforem skoków napięcia , jakieś obejście awaryjne układu na wypadek totalnej awarii lub braku energii ze zródła...
A mostek prostowniczy? Na zdjęcia nie widać diod. Wszystkie cewki są połączone szeregowo? W mojej ocenie to powinna być prądnica trójfazowa, ma 6 magnesów, 18 cewek... połączenie każdej cewki szeregowo raczej nie będzie najefektywniejszym połączeniem. To mi przypomina typową trójfazową amerykankę. Pewnie oryginalna prądnica się spaliła i ktoś pewnie...
Dodano po 55 dokładnie to bęben robi tylko jeden obrót A czy ten jeden obrót jest wykonany z normalną prędkością? Czy jest to jeden szybki obrót bębnem i koniec pralka stoi? Jeśli tak sprawdź sobie wszystko, co jest związane z tacho-prądnicą na silniku, czyli: - tacho-prądnicę, - połączenie pomiędzy zaciskami prądnicy, w kostce silnika a wejściem modułu,...
Planuję to połączyć następująco: Prądnica -> mostek prostowniczy -> Akumulator 6V 4.5Ah Zapomniałeś chyba o niezbędnym regulatorze ładowania (między mostkiem, a akumulatorem), ograniczającym zarówno prąd ładowania, jak i końcowe napięcie ładowania. Opisy takich układów znajdziesz z łatwością na forum (np. z użyciem LM317). Pozdrawiam.
Niestety po podłączeniu więcej niż dwóch zarówno szeregowo jak i równolegle spadki napięć tudzież za mały prąd powodują to, iż nie świecą się więcej niż dwie sztuki w przypadku połączenia równoległego lub po podłączeniu trzeciej diody szeregowo świecą trzy bardzo słabym światłem Jedyne co możesz zrobić to zastosować diody Schottky'ego w prostowniku...
Jak mogę sobie zrobić awaryjne oświetlenie i ogrzewanie (220 V) na (działkę bez prądu) bez żadnych agregatów i paneli słonecznych? Z góry dziękuję za odpowiedź. Kupić od Ruskich RTG 200 czyli Izotopowy Generator Termoelektryczny i zakopać w ogródku. Albo zbudować połączenie prądnicy z silnikiem elektrycznym w/g You Tube. Kolejny Koleżka który chce...
Silnik i prądnice 3f można połączyć w trójkąt lub w gwiazdę, nic innego ci nie pokazałem. Przewody o które pytałeś idą dalej do modułu generatora i można je pominąć. http://obrazki.elektroda.pl/7568343200_1... Może łaskawie podasz typ i markę generatora? Bo prądnice tak jak czułem masz Mecc alte spa. W tej samej instrukcji z której zamieściłeś...
Co u Ciebie jest w prawo. Jeśli prądnica jak twierdzisz "Prądnica kręci się w prawo", to w którym kierunku kręci się napęd. Dla generatorów kierunek matematyczny jest dodatnim. Pogłęb troszkę wiedzę i poczytaj np. o "pracy samobójczej" prądnicy prądu stałego w układzie samowzbudnym, co między innymi warunkami (odwrotne połączenie początku i końca uzwojenia...
Ten typ tak ma hamulce są hydrauliczne ale jeżeli jest to model z silnikiem elektrycznym zamiast osi przedniej(hybryda,tzn połączenie silnika spalinowego+prądnica+silnik elelktryczny) to dodatkowo hamowanie odbywa sie poprzez ten silnik elektryczny zaraz po puszczeniu pedału gazu no i oprócz tego powinien być normalny hamulec ręczny( linka) jak w samochdzie
Jak w temacie, potrzebuję schemat połączeń wewnętrznych- prądnica=>elektronika regulacyjna. Alternator ten pracuje z silnikiem VETUS DIESEL ( pomocniczy silnik na jachcie). Prawdopodobnie też taki model występuje w samochodzie Mitsubishi Galant ( bliższych szczegółów co do modelu nie znam).
Stachu_I dziękuję Ci za odpowiedź. Tak generator prądu stałego jest sprawny i działa, musiałem tylko szczotki rozruszać i poprawić styk. Rozumiem że pisząc F2 masz na myśli D1? Bo nie mam nigdzie oznaczenia F2. Jakoś muszę zasilić generator prądu stałego napięciem zmiennym aby wzbudzic i teraz nie wiem czy dobrze myślę że z zacisków wyjściowych 3 fazowych...
Ale dalej dymi? Wymień ten regulator na dedykowany do danego typu prądnicy i sprawny. Nie używaj tego przegrzanego. Zapewnij dobre połączenie prądnicy z regulatorem i akumulatorem.
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Witam kupiłem używany agregat z włoską prądnicą jak w tytule. na naklejce prądnicy jest takie info o połączeniu uzwojeń prądnicy : gwiazda 3x400V 3f i 1f 230V 2kVA trójkąt 3x230V 3f i 1f 230V 4kVA na skrzynce jest też miejsce na przełącznik którego brakuje 230V/400V tabliczka znamionowa mówi tak 6,5kVA 400V 4kVA 230V no i są podane prądy i cos fi 2...
Oj, podejrzewam, że szybko skorodują - woda + prąd dają bardzo korozyjne połączenie. Są spirale grzejne, zwykłe żarówki...
Sprawdź stan szczotek i komutatora wzbudnicy. Także poprawność połączeń na tabliczce zaciskowej. Tu masz schemat. https://obrazki.elektroda.pl/1074819800_...
Oświetlenie w rowerze ,ciąg dalszy. Niestety połączenie dwóch prądnic równolegle spowodowało całkowite spalenie diod. Wstawiłem żarówki,Przód halogen 2,4watt,tył zwykła 0,6watt. Po krótkiej jeździe spaliły się obie żarówki. Więc skonstruowałem sobie własną lampe na ledach. Ledy plus odbłyśnik wyciągnięty z latarki, Obudowa i przełączniki z odzysku....
Witaj! Z tego co piszesz to mi wygląda na brak dobrej masy. Prądnica-akumulator. muszą być połączone dokładnie plus na plus a minus na minus. przy takim połączeniu i połączeniu świateł musi nastąpić spadek napięcia a światła jasno świecić. Podłącz żarówkę pod akumulator i zobaczysz że jasno będzie świecić. Masa ma być połączona dodatkowym kabelkiem,prądnica,nadwozie,reflektor......
Niedawno przecie gderałem że do smarowania silników tłokowych stosuje się olej. Nie widziałem żadnego przegubu przy połączeniu tłoka z tym prętem co przenosi napęd na prądnicę. Jeżeli tłok nie jest na przegubie to nie pójdzie jak po maśle, nawet jak będzie smarowany.
Sprawdź masę regulatora napięcia i napięcie na akumulatorze. Oprócz spalonych żarówek możesz mieć ugotowany aku. Prawdopodobnie regulator kaput, ale najpierw sprawdź połączenia jego prądnicą i resztą instalacji.
Szkoda że zanim zabrałeś się za tworzenie nie poczytałeś trochę na temat uzwojeń tj. ilości par biegunów połączeń itd. gdyby było 9 cewek zrobiło by się prądnicę 3 fazową w tym wypadku trudno o sensowne połączenie .
Witam, mam takie założenie: budowa agregatu prądotwórczego w oparciu o silnik spalinowy(np fiat 126p, lub inny, od motocykla, itp.) w połączeniu z prądnicą, agregat będzie wykorzystywany doraźnie - jego czas pracy to około 2 - 5 godzin tygodniowo. Koszt paliwa pomijamy. Moc jaka mnie interesuje to około 3-5KW, prąd trójfazowy.Więc proszę o radę jaką...
Nic nie napisałeś o wieku akumulatorów, a to jest dość ważne. Posprawdzaj poziom elektrolitu. Wyczyść wszystkie klemy i połączenia przy rozruszniku, przeczyść połączenie akumulatora z masą. Jeśli masz prądnicę to zamień na alternator, tak jak ja to zrobiłem:[url=http://www.elektroda.pl/rt... Całkiem inne światła, ładowanie...
Witam - prawdopodobnie jest to silnik szczotkowy DC . http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam. Dotyczy postu Grzegorz madera-pytam grzecznie w którym miejscu znajduje się śruba nr 16. Jak pisałem powyżej na stojanie są dwie śruby nr 10 nr.18. Czy podłączenie może być z tyłu na denku nr.16 które ma połączenie z szczotkami dalej z komutatorem wirnika. Czekam na podpowiedź.
Rezystancja uzwojenia powinna wynosić około 3Ω. U Ciebie jest podobnie, więc może mały błąd pomiarowy... A sprawdzałeś czy nie ma napięcia pomiędzy obudową a zaciskami wyjściowymi ? No i czy jesteś w 100% pewien, że dobrze połączyłeś wszystkie fazy prądnicy?
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Obroty na praniu są dobre. Na wirowaniu obroty są takie same jak na praniu. Sprawdziłem potencjometr od regulatora obrotów, silnik, programator i połączenia elektryczne. Prądnica tachometryczna na wolnych obrotach ma ok. 8V AC. Podejrzewam , że to regulator obrotów MR116-750T. Nie wiem jakie napięcie powinna wytwarzać prądnica tacho?
Z silnikiem będzie połączona prądnica do malucha, czy to wystarczy??
Miałem podobny problem z moim skuterkiem Chińskim. A mianowicie także nie chciał palić; iskra była na kilku świecach sprawdzałem w razie gdyby biła po bokach, paliwo również świeca mokra, zawory sprawdzałem ustawiałem idealnie jak się tylko dało, przewód od cewki do świecy, a tu nadal cisza, postanowiłem zakupić nowy moduł zapłonowy ledwo obrócił rozrusznik...
Są gotowe zasilacze do diod. Na wejściu mostek, za nim filtr i przetwornica. Zasilanie do 24 V, prąd wyjściowy 0,35 A lub inny. Można kupić za 5-10 zł i używać. Wady - prądnica musi być odizolowana od masy albo połączenie z lampą musi być dwuprzewodowe. W zamian otrzymujemy wysoką sprawność i stabilne świecenie. Akumulator lub bateria akumulatorów może...
dioda i kondensator do masy co z nich za korzyść przy takim połączeniu ? A licznik napewno 16 bitowy bo obrotów przy wirowaniu jest wiecej niz 255/min. zreszta sposób pomiaru to juz inna sprawa. albo okres albo czestotliwosc.
Jeśli masz tam jakieś zwarcie lub inne błędne połączenia i prądnica jest nadmiernie obciążona, bo ile razy wymienisz, tyle razy się zepsuje. Więc elektryka do przeglądu. To jest prosty układ i nie ma tam cudów. Schematy ogólnie dostępne. PS. Może przejdź na prądnicę z malucha? to tylko kwestia niewielkiego podtoczenia. A skończą się problemy z prądem...
Błąd F07- to uszkodzony triak, ale sprawdź sobie szczotki, prądnice tachometryczną i połączenia.
Remontuję agregat prądotwórczy jednofazowy o mocy 2 KW ( prądnica AEG typ AMEB 90LY2Y55, 9,5 A, kondensator CBL-50 uF/450 V ), w którym uszkodzony jest silnik spalinowy ( urwał się korbowód ). Po rozebraniu prądnicy usiłowałem rozłączyć wał silnika z wirnikiem prądnicy, lecz mam trudności z rozłączeniem. Rozbierałem i naprawiałem już agregaty małej...
Najpierw musisz rozpoznać typ prądnicy. Jakieś fotki? Widok zacisków, czy widać wnętrze (wirnik, stojan, ich uzwojenia, pierścienie zasilające wirnik). Powinien być także regulator. A znajdź także tabliczkę znamionową. 3 fazy 400V to sugeruje połączenie w trójkąt.
Pełna instrukcja od prądnicy dostępna jest tu http://www.leroy-somer.com/documentation... Próbuje odtworzyć połączenia pomiędzy prądnicą a skrzynka rozdzielczą ponieważ kupiłem agregat bez skrzynki rozdzielczej ( gołą prądnice z silnikiem spalinowym). Z załączonego schematu wynika że gniazdko 220 v podłączone jest z wyjścia...
Echhhh. Działa to w skrócie tak: Trzy przekładniki prądowo - napięciowe. Na każdym toroidzie nawinięte jest uzwojenie prądowe ( o małej impedancji) połączone w szereg z uzwojeniem prądnicy a wyjściem - odbiornikiem, uzwojenie napięciowe (o dużej impedancji) połączone równolegle z uzwojeniem prądnicy i uzwojenie wtórne. Trzy uzwojenia wtórne połączone...
Poległeś po raz któryś z rzędu, Robocie. Mówimy tu o prądnicy prądu stałego, samowzbudnej , stosowanej niegdyś w samochodach i motocyklach. Znowu wysmażyłeś elaborat, tyle że nie na temat. Co my tu z tobą mamy....ehhhh. Przepraszam za moją pomyłkę! Rzeczywiście, skupiłem się na prądnicach prądu przemiennego i kompletnie umknął mi kontekst prądnicy...
Niestety już nie mam dostępu do prądnicy, schematu połączenia niestety nie znalazłem, podłączył ją znajomy według własnej wiedzy i jakoś zaczęła działać. Niestety nie pomogę Ci.
Tak wiem o tym myślę nad połączeniem trzech takich silników i wtedy mniejsze obroty by wystarczyły do uzyskania większego napięcia
Mógłbyś podać typ model może zdjęcie Dodano po 9 co znaczy połączenie przez uzwojenie bo piszczy miernik
Witam ponownie. Otrzymałem wczoraj inny egzemplarz regulatora napięcia. Przed podłączeniem zrobiłem test obciążeniowy prądnicy za pomocą żarówek. Prądnica sprawna. Podłączyłem więc kolejny podesłany regulator. Efekt znowu ten sam- brak napięcia na wyjściu. Nie dałem za wygraną i podłączyłem ''na krótko" trochę inny regulator z innego skutera ale też...
Są dwa rodzaje uzwojeń które są w postaci kilku cewek które przykręca sie je do stojana, jak dokładnie je połączyć??
W sumie się da, mały kocioł opalany węglem, parę z kotła puszczasz na małą turbinę połączoną z prądnicą. Idea jest prosta, trudniej to wykonać w praktyce. ;)
Wymień akumulator na sprawny. Bo to on może rozrabiać. Na żarówce napięcie przemienne trochę poniżej minimum, ale po podstawieniu akumulatora powinno być ok. Popraw połączenia elektryczne. Może się okazać konieczna wymiana regulatora. Niemniej zrób, jak już ci wcześniej radzono - zamontuj SPRAWNY akumulator.
Na samym wejściu, przy założeniu, że żaden biegun prądnicy nie ma połączenia z masą układu. A jeśli musi być połączenie jednego bieguna prądnicy z masą, to jedna dioda, a nie mostek.
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
Zaciski prądnicy łączysz z identycznymi oznaczeniami na regulatorze napięcia:10 z 10, 18 z 18 i 16 z 16 (10 jest połączony z masą)
Witam Próbuję połączyć prądnicę z magnesami trwałymi z falownikiem fotowoltaicznym deye 3kW. Przy 150obr/min mam 310V , gdy go obciążam to spada 200V Falownik ma tabliczkę na której jest napisane max Voltage DC 550V Niewielkie dodanie prędkości (bez obciążenia) powoduje natychmiastowy wzrost napięcia w okolicę 500V. Gdy przekroczę 550V to nastpi eksplozja...
I oto właśnie chodziło :) Czyli to co tak nieporadnie może starałem się opisać sprowadza się do zdania :" Co myślicie połączeniu silnika Stelzera z prądnicą w której wirnik nie wiruje , a posuwa się ruchem posuwisto zwrotnym".
Proponuję nawijać pojedyńczym drutem , będzie przy połączaniu do komutatora mniej problemów z identyfikacją wyprowadzeń . Jeśli chodzi o stojan to nie miałem potrzeby przezwajania i nieznam danych nawojowych . Jeśli z punktu połączenia cewek jest wyprowadzony odczep to powinno być ok . Na odczepie max. ładowanie , a na końcu 0,45 małe . Pozdrawiam .
Sprawdź jakimś wskaźnikiem które styki są zwierane i na ich początki połącz przewody z prądnicy a na końce przewody do gniazda agregatu
No i... jak to zrobić? http://www.vetus.com/electricity-on-boar... http://obrazki.elektroda.pl/5504981600_1...
mam pytanie , bo pisałeś że może się spalić prądnica po połączeniu N z PE czyli to raczej też nie rozwiązuje problemu .
Ale czy będzie możliwe połączenie równolegle akumulatorów tak aby je połączyć i zsumować czas pracy Ah akumulatory 12 Łazy po 180ah po połączeniu ich równolegle jaki będzie wynik
schemat połączenie prądnica połączenie równoległe cewek prądnica prądnica amerykanka prądnica amerykanka
master tempomat dziwna dźwięk pralka biquad reflektor
śrutownik bijakowy harman kardon reset
Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza po załączeniu sterownika Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza w sterowniku ST-72