Typowy problem - stara, poczciwa neonówka jest dla jednych nieocenionym narzędziem, dla innych źródłem utrapień. Przyłóż jeszcze starszą i poczciwszą próbówkę (żarówkę 15W) i napisz czy zaświeciła i co na to neonówka. :D
Na szybko to się robi próbówkę z żarówki oprawki i 2 drutów. przerwa najczęściej tam gdzie się najwięcej zgina przy wtyczce i przy obudowie.
https://obrazki.elektroda.pl/7734979600_... Wiarygodną próbówką jest żarówka tradycyjna (żarowa) w oprawce z kablem. O taka.
Na allegro masz stary typ przerywacza. W nowszym GM powinien być przerywacz z wąskimi pinami w jednej linii. Przestań spekulować i idź wyciągnij przerywacz z samochodu. Do sprawdzenia instalacji elektrycznej w samochodzie potrzebujesz mocniejszej żarówki z przewodami, np. H7. Potrzebujesz tylko określić pod którymi pinami co jest co. Na początek sprawdzić...
Gdzie najlepiej podłączyć przewód z do świateł postojowych ? Do przewodu zasilającego żarówkę świateł postojowych. Próbówka z żarówką lub woltomierz i sprawdź w kostce zasilającej przedniego reflektora .
Jakie to żarówki się przepalają? Może to kiepskie żarówki. Zmierz napięcie na zasilaniu do domu na bezpiecznikach, miernikiem, nie próbówką.
Najlepiej do testów gniazda zrobić sobie próbówkę z żarówki 21W. A co do testów przyczepy to mały akumulator AGM 12 V 7-10 Ah.
Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
Spo` Z narzędzi mam tylko próbówkę do prądu, sprawdzałem na kablu świeci się dioda (1), natomiast przed uzwojeniem (2) (za bezpiecznikiem, który wygląda na dobry) już nie świeci si dioda, czy to normalne? Nie jest normalne, ale upewnij się prawdziwą próbówką (żarówka, oprawka, dwa kawałki przewodu) a nie wskaźnikiem neonowym który potrafi oszukiwać....
No i prawidłowo. W próbówce jest "żarówka" która świeci przy przepływie bardzo małego prądu. Niektóre nawet świecą jak się włoży do gniazda, nie trzeba niczym dotykać. Nie masz się czym przejmować.
Pomyślałem o instalacji uniwersalnego sterowania zamkiem przycisk na konsoli zamyka i otwiera centralny Podłącz się dodatkowym sterownikiem do wiązki przycisku na konsoli. Podaj masę przez próbówkę z żarówką i znajdziesz właściwy przewód. (oczywiście wszystkie drzwi zamknięte w czasie testów)
1. Do sprawdzenia czy na zaciskach L i N jest napięcie 230 V ( miernik ,potem weryfikacja próbówką/żarówką). 2. Czy na wyjściach N1 i L1 po załączeniu (czili przełącznik na 1 ,pokrętło regulacji na 40 C dioda czerwona świeci) jest 230 V ( miernik ,potem weryfikacja próbówką/żarówką). 3. Odpięcie (od regulatora bo może zafałszować wynik) i sprawdzenie...
Po pierwsze dzięki za normlaną odpowiedź :) Po drugie - tak, podejrzeam, że jest tam zasilacz 12V albo 24V , ale nie moge chwilowo z pewnych przyczyn tego wyjąć - pewnie dlatego żarówka nie działa Teraz takie jeszcze pytanko mi sie nasuwa, czy jeśli chce kupić żarówkę ktora będzie dawała mocne światło np. LEDowa z dużą ilością Lumenów to z góry założyć...
A w kostce pod stopniem, w miejscu odpowiadającym temu światłu pozycyjnemu było sprawdzane czy się prąd pojawia? Najlepiej wpiąć tam żarówkę, lub sprawdzić próbówką z żarówką. Trzeba by zmierzyć rezystancję tych przewodów z kostki pod stopniem do lampy. Jeżeli jest tzw. kontroler żarówek to przez zwiększony opór na przewodach, moduł może nie podawać...
Rozumiem że "jest prąd" sprawdzasz próbnikim neonowym? Wygląda mocno namieszane, bo żółto-zielony powinien być przewodem ochronnym i tam próbnik nie powinien wykazywać obecności fazy. Całe szczęście twój wentylator to urządzenie kl.II i nie wymaga przewodu ochronnego. Co do dalszych prób - zmontuj sobie próbówkę z żarówki 15W/230V, oprawki i dwu przewodów,...
ok otworzyłem cokół i nic, grzałka na miejscu kable na miejscu.Jak to teraz zdiagnozować,,powiedzcie mi to na chłopski rozum. najprościej jak można to.tzw próbówka czyli żarówka z oprawka podłączona do zacisków grzałki (tylko nie pod zacisk z przewodem żółtozielonym-jest to przewód ochronny!)która powinna sie zaświecić w momencie grzania wody jeżeli...
Wszelkie pomiary miernikami, próbówkami napięcia itp.o dużej wewnętrznej oporności nie wykażą usterek tego typu, dlatego każdy elektryk kiedyś nosił próbówkę wykonaną z żarówki /znałem takich co mieli żarówki nawet 500 W :D /. Można dostać próbniki napięcia, które mają możliwość wymuszenia obciążenia, poniżej zdjęcia. /typu nie podaję/. Są tam dwa przyciski...
Co nie działa po przepaleniu bezpiecznika? Zamiast niego podłącz zwykłą próbówkę z żarówką na zwarciu będzie świecić, wtedy odłonczj odbiorniki jak zgaśnie to trafiłeś.
Jaki schemat , żarówek ? Próbówka i zobaczysz gdzie co jest . Tak będzie jeszcze szybciej.
Jak wywaliło ceramiczny bezpiecznik to możliwe że wcześniejsze dojście, gdzie jest to np. skrzynka przed posesją tam może być też bezpiecznik przepalony. Sprawdź każdą fazę na tych bezpiecznikach ceramicznych, silniki nie chcą się uruchomić bo brak jednej fazy. Weź tzw. próbówkę na zasadzie - żarówka 230V i sprawdzaj każdy bezpiecznik względem ziemi...
Zamiast mierzyć próbówką zmierz żarówką 60W do przewodu N. Czym sprawdzałeś czy bezpiecznik dobry?
Opisywany objaw jest sytuacja normalną. Kiedy masz drzwi otwarte żarówka oświetlenia wnętrza ma z jednej str. + a z drugiej masę, w momencie, kiedy drzwi są zamknięte a ty próbówka podłączasz się jednym końcem do masy a drugim do przewody krańcówki to przez żarówkę oświetlenia wnętrza + dochodzi do próbówki. I tyle tych czarów, po prostu się tam podłącz...
Dobry elektryk nie używa próbówki tylko żarówki.:D
Palec to nieco za mało do naprawy i diagnozy. Komputer też tego nie załatwi. Konieczne będzie użycie chociaż próbówki/żarówki. Pewno uszkodzona opornica i ją trzeba będzie usprawnić lub wymienić.
zobacz czy po przekręceniu stacyjki przychodzi plus na cewkę tego przekaźnika (próbówką/żarówką a nie miernikiem) względem masy akumulatora, jak tak to potem sprawdź czy z kolei masa cewki też jest (żarówka między plus akumulatora a tą masę cewki przekaźnika) masą z kolei zwykle steruje komputer dając zezwolenie lub nie, pewnie nie daje bo cośtam, możesz...
Witam Podłączyłem nawet swoją próbówkę (żarówka w oprawce) za WR w skrzynce pod bezpiecznik i WR dalej wybija. Drugi koniec kontrolki gdzie podłączyłeś.
Żeby spalić ten transformator, to trzeba się postarać, ewidentnie brak zasilania, a posługując się miernikiem jak na zdjęciu, to trzeba wiedzieć co on mierzy, najlepsza była by próbówka, zwykła żarówka 230V w oprawce, ok 60W /nie led/.
Sprawdź jeszcze żarówka jak pisałem, lub czy próbówka zaświeci na tym przewodzie po wkręceniu bezpiecznika bo jeśli na przewodzie zaświeci a na bezpieczniku nie to masz problem z tym gniazdem.Oczywiście o reszcie nie wspominając...
Witam serdecznie. Mam pytanie, przeprowadziłem się na inne mieszkanie i w piwnicy mam brak światła. Pytałem właściciela, mówił, że trzeba żarówkę zmienić, ale to nic nie dało. Podobno w piwnicy nie ma 230 V, bo jest obniżony. Na korytarzu zwykła żarówka 230 V świeci ciemniej i jakby mrugała. Natomiast sprawdziłem najpierw próbówką, czy prąd dochodzi...
Pewnie się wpiąłeś szeregowo z żarówką i wyłącznikiem. Miernikiem nie sprawdzisz bo się zamyka obwód przez żarówkę to tego najlepsza próbówka z żarówki 60W na kablach .
Taki próbnik trochę za mało obciąża badany obwód, ale ewidentny brak zasilania bądź masy wykryjesz bez problemu. Przy słabym połączeniu np. utlenionym żarówka w Twojej próbówce z racji dużej rezystancji może się świecić, ale przy większym poborze prądu napięcie spadnie (stąd sugestia użycia żarówki 21W- bezpiecznika nie spali, a da lepsze rozeznanie...
To co zaznaczyłeś to prawdopodobnie komputer od gazu, czyli ECU instalacji LPG. Przekaźnik podwójny to nie jest zwykły przekaźnik. http://obrazki.elektroda.pl/2798746300_1... A ten przekaźnik znajduje się za komputerem ECU samochodowym. On znajduje się za akumulatorem, z wierchu masz osłonę złacza i na tym trzyma sie 2-pinowa wtyczka...
Tylko kto tak robi??? Prosiłbym Kolegę o wyjaśnienie, jak wyjęty bezpiecznik, sprawdza się próbówką z żarówką? bo ja tego nie potrafię.
Lipa :) ale może w tej formie pojawi się kiedyś coś lepszego. Wspomniana próbówka na dwóch żarówkach miała jeszcze jedną funkcję, obciążała obwód więc wiedzieliśmy czy neonówka wykryła napięcie indukowane czy jest tam zasilanie. Obecnie są multimetry z funkcją LoZ na tym zakresie impedancja miernika jest niska, wersje z wychyłowym wskaźnikiem miały...
Próbówka (żarówka 12V)do ręki ,jeden koniec na masę a drugi na świece i po kablach w kierunku akumulatora aż znajdziesz miejsce gdzie nie przewodzi napięcia.
Przekaźnikiem o którym piszesz steruje ECM ,jak masz schemat to widać to wyraźnie. Nie wiem czy wiesz ale przeważnie ECM dostaje "pierwszy prąd" z linii 15, a potem dopiero steruje resztą ,jak przekaźnik główny silnika ,pompa, itd. Także weź probówkę/żarówkę i sprawdź to.
jakie mogą być konsekwencje tego, że źle kabelki podłączę? Dom wybuchnie, spalą się LEDy, czy po prostu nie będzie działać? ;P Są źródła światła odporne na złą polaryzację i po prostu nie działają, po zamianie działają normalnie, ale są też nieodporne i ulegają uszkodzeniu. Jeśli dodatkowo powodują zwarcie, to może się uszkodzić też zasilacz (jeśli...
A po co szukać? Próbówka z żarówki i trzeba sprawdzić na wtyczce silniczka. Jak bezpiecznik w kabinie, lampy z przodu, to co da szukanie bezpiecznika, gdyby coś zgniło po drodze? Jest coś jeszcze na tym bezpieczniku? U mnie były mijania, więc trudno nie zauważyć :lol:
No po przeczytaniu książki udało mi się zrobić na 80proc zrobiłem tak próbówkę Z żarówki i dostałem się do kabli co przychodząc do impulsatora i tak tam są 3kable brązowy masa czarno biały to jest od bezpiecznika i niebiesko biały to jest od impulsatora i tak jak podłączyłem próbówkę z żarówki na kabel czarno biały i brązowy i włączyłem stacyjkę to...
Wyciągnij piekarnik zdejmij tylną osłonę i ustaw grzanie góra dól włącz i sprawdź taką próbówka zwykła żarówka 60W na przewodach czy grzałki maja napięcia. Wsuwki kabli na grzałkach nie podpalone? Tam jest z tyłu albo na górze bezp. termiczny przykręcony do blachy, do sprawdzenia albo zmostkuj na próbę. A jak to nie to to wina sterownika styki przekaźników.
Sprawdź może najpierw, czy masz tam zasilanie po przekręceniu zapłonu. Próbówką 12V lub żarówką samochodową nawet, na którymś z przewodów czarnym z niebieskim paskiem i brązowym z czerwonym. Bo z tego co kojarzę, to te roczniki miały radia ze stałym zasilaniem a włączanie było realizowane szyną Can.
Jaki ten prąd? podłącz próbówkę wykonaną z żarówki 230V np.60W.
Weź zrób próbówkę oprawka żarówka 60W i szukaj zasilania bez względu na przełączniki w w innych pokojach wtedy znajdziesz N i L.
Dla tego masz używać próbówki lub żarówki a nie miernika.
Dotykając próbówką z żarówką (jeden biegun do masy) podanych przewodów (wszystkie drzwi zamknięte) centralny zamek otworzy się lub zamknie. Zależy którego przewodu dotkniesz.
Jeżeli poprawnie podłączyłeś przewód L i N Sprawdź - bo wątpię czy w wiekowej chałupie PE wystaje ci z sufitu. Obecność napięcia zasilania między L i N sprawdź próbówką (żarówka w oprawce z podłączonymi dwoma przewodami). Wskaźnik neonowy potrafi oszukiwać.
Rozkodowany musi mieć zapłon żeby go ponownie skonfigurować. Próbówka z żarówką i szukać gdzieś przerwy na głównych zasilaniach jak było mówione.
Prądu jeszcze nie zmierzyłem. Spróbuje jutro.Z żarówką próbowałem jak były otwarte drzwi i paliło się światło wewnętrzne to próbówka świeciła. Po zamknięciu drzwi żarówka próbówki gasła.
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
Po teście żarówki alternator wystartował od razu, znaczy to że próbówka się nie nadaje Zawsze działała bez problemów. A masz probówkę z żarówką czy jakiś wynalazek z diodą? Zapomniałem o tym napisać i potraktowałem wszystkie na równi,ale tych z diodami się nie używa bo po prostu Cię uszukają tak samo jak miernik w wielu przypadkach.
Pewnie coś z masami ,zrób sobie próbówkę z żarówki i do dzieła nie ma tam wielkiej filozofi .
Powinno być na przełączniku do szyb. Samo sprawdzenie woltomierzem nic nie da. Musisz sobie zrobić próbówkę z żarówki. Masę podpinasz pod karoserię, i szukasz 12V - "zobaczysz" właściwe po jasności świecenia.
Tak robiłem miernikiem. W zasadzie co za różnica jeśli widzę że na kostkę od halogenów dochodzi napięcie, czy podpinałbym próbówkę? Zakupiłem najtańsze żarówki H7 włożyłem i wszystko działa jak należy. Co mogło się stać z poprzednimi żarówkami że obydwie padły na raz? W zasadzie one nie są w żadnym stopniu przepalone.
zamiast cewki podłącz żarówkę 21w i zobacz czy będzie migać. Tak właśnie sprawdzałem próbówką żarówka miga Dodano po 3 Tam na lewej podłużnicy jest chyba sterownik,wentylatorów i klimy jak w vw.Często padają. I tu bym szukał przyczyny A ten sterownik to nie jest przekaznik tylko do wentylatorów ,czy też do elektromagnesu sprężarki ? Bo myślałem że...
Kupiłem nowe świece na wszelki wypadek, zarówno stare jak i nowe maja takie same parametry 0,8 ohma , założone są oczywiście teraz nowe. Dodano po 10 Próbowałem na wykręconych świecach, założyłem kopułki i przyłożyłem masę do świec. Przekręciłem zapłon i lekko rozgrzała się świeca tylko na 4 cylindrze, po zmianie kolejności świec znowu gorąca się zrobiła...
Wyłącznikiem wyłącz światło w pokoju, wykręć żarówkę i próbówką sprawdź czy pomimo wyłącznika rozwartego jest faza na oprawce. Sprawdź zarówno na gwincie i na styku który dotyka "dupki" żarówki. Jak kontrolka zaświeci to masz włącznik na PEN a nie na L.
Ok już jestem i rozwiązałem u mnie problem ,mianowicie żarówkę sprawdziłem miernikiem i wzrokowo , była ok lecz rozwiązałem to w ten sposób że zrobiłem taką próbówkę z takiej samej żarówki z dwoma przewodami ,wyjąłem żarówkę z oprawki ,plusowy przewód próbówki do plusa oprawki a minus z karoserii i eureka ,zadziałało ,po włączeniu światła przeciwmgłowego...
Zobacz neonówką na który przewód przychodzi faza,potem próbówką z żarówki zobacz gdzie jest zero.Dalej powinienneś dać rade
witam , najczęstszą przyczyną takich awarii jest ułamanie kabla zasilającego - najczęściej zaraz przy wtyczce , trzeba wziąć próbówkę z normalną żarówką i sprawdzić czy jest napięcie na kablu zasilającym i po wyłączniku pilarki , miernik niezbyt się nadaje , dopiero jak jest zasilanie na stykach silnika (śrubach do których przykręcone są kable zasilające...
Na rysunku masz schemat i umiejscowienie grzałki. Najlepiej próbówką z żarówki sprawdź obecność napięcia na grzałce. https://obrazki.elektroda.pl/9546129400_...
Próbowałem z próbówką samochodową na żarówce i nie migała.
Zamiast miernikiem, można próbówką "samochodową" sprawdzić.. Nawet żarówką ok. 5W/12V na przewodzie.. ;)
słuchaj kolego ;) bierzesz próbówkę ;p i tam gdzie świeci to masz "fazę" hehe :) i to podłączasz do CZARNEGO przewodu. Drugi przewód czyli tam gdzie próbówka nie świeci czyli "neutralny" podłączasz do ZIELONEGO. I teraz tak... w tym momencie masz podłączony czujnik... teraz trza żarówkę... czyli tak... czerwony przewód z czujnika podłączasz do żarówki,...
czyli co? mam zrobić próbówkę ze zwykłej żarówki np. 21W
Próbówką i miernikiem ;-). Żarówki odłączone...
Wszystko sprawdzaj na odłączonych żarówkach. Ta probówka ma niskowatową żarówkę dlatego wprowadza Cię w błąd. Najpierw posprawdzaj masę na lampach później ustal który kabel jest od jakich swiatel.
w tym zyrandolu w kable idą do żarówek N i L a zółto zielony to masa (uziemienie) jezeli chcesz podzielić lampy musisz przejrzeć co tam masz a pewnie masz tak jak na tym obrazku http://obrazki.elektroda.net/3_117299606... aby zapalać żarówki w trybie 2/3 musisz zrobić aby kable wewnątrz żyrandola wyglądały tak http://obrazki.elektroda.net/87_11729960...
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
Bierzesz probówkę z żarówki 75W i sprawdzasz gdzie nie masz fazy mierząc do przewodu N, proste.
Trzeba wcisnąć moze ten bialy termik wylaczylo, napiecie pomierzyć trzeba od zasilania kolei po kablach najlepeij probówka z żarówki 60W starego typu.
Różnicówka powinna zadziałać pomiędzy 15-30mA. Prowizorycznie aby ją sprawdzić, to połączyć próbówką (oprawka żarówki i dwa przewody) z żarówką np 20W (może być większa) przewód L z PE.
1. Znaleźć rozpiskę gniazda 2. Podłączyć światła według rozpiski 3. Rozpiska = schemat połączeń. Można zrobić próbówkę z kabli i żarówki 5 W/12 V, ale po co wyważać otwarte drzwi? Ze schematem zajmie to od 30 do 60 minut w zależności od twojej sprawności i umiejętności.
Zgodnie ze schematem z wersji 1995 i 1996 r. stacyjka ma tylko pozycję ON i OFF (bez pozycji świateł pozycyjnych, co mnie trochę zdziwiło). Są trzy przewody, jedno wyjście jest na instalację elektryczną, a drugie wyjście na zasilanie wentylatora chłodnicy, też trochę dziwne rozwiązanie. Sprawdź czy na przewodzie czerwonym przy stacyjce jest napięcie,...
,zasilanie do żarówki dochodzi Sprawdzałeś próbówką?
To teraz zrozumiałem. Teraz pozostaje poszukać schematu świateł mijania i drogowych i patrząc od lamp trzeba się cofać po przewodach - próbując próbówką (najprościej żarówka 5 Wat+ kawałek przewodu) czy świeci po włączeniu odpowiedniego światła.
W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
Jak grzałka dostaje napięcie i nie grzeje to tylko oznacza że jest spalona. Pytanie tylko jak sprawdzałeś te napięcie. Najlepszym miernikiem w tym przypadku jest próbówka zrobiona z żarówki .
Narzędzia to jedno, ale ich dobra organizacja, rozmieszczenie to drugie. Nie mam tu na myśli typowego wózka warsztatowego z kluczami, ale na przykład mam pudełko, w którym jest lutownica, cyna, koszulki termokurczliwe, taśma izolacyjna, konektorki etc. Robiąc coś z elektryką biorę taki zestaw do samochodu i mam praktycznie wszystko pod ręką. Warto zorganizować...
Kolega jutro kupi tę żarówkę a i mirnik by się przydał. Może uda się kupić próbówkę 12V czyli żarówkę z kabelkami. Kolega nich stosuje takie kolory kabli - nibieski - minus. Czerwony - plus. Kontrolki dowolny inny kolor, byle jednakowy, np. Zielony. Będzie łatwiej sprawdzać układ.
Witam wszystkich. Nissan X-trail 1.6 96 kW z 2014 roku, silnik R9M. Problem dotyczy przekaźnika grzałek żarowych. Błędy: P1641, P1642, P1643 nie da się normalnie wykasować, ale znalazłem pewną (być może) wskazówkę. Mianowicie, gdy połączę zwykłą próbówkę (żarówkę o oporze 6 Ohm) do fioletowego i brązowego przewodu oraz wykasuję błędy, jeden z nich znika....
A jak podłączysz lampkę to masz 0V czyli jest styk ale nie do końca taki jak powinien być. Po drugie przy pomiarze woltomierzem bez obciążenia powinno być napięcie akumulatora (różnica może 0,1 V). Możesz pomierzyć też czy po podłączeniu na żarówce jest masa czy plus 12V (masa brakuje +12V i odwrotnie) to wskaże który przewód jest urwany. Ps wielu elektryków...
Pomysł jest taki żeby sprawdzić czy wychodzi coś z tego regulatora miernikiem lub choćby "próbówką" 12V (żarówka w oprawce ze szpikulcem, kawałkiem przewodu i żabką do masy). Potem sprawdzić stacyjkę i przełącznik drogowe mijania. Trzeba "wyśledzić" drogę zasilania od źródła zasilania (akumulator/cewka) do żarówki i posprawdzać, gdzie ginie, czy w ogóle...
Jeśli dobrze widzę i rozumiem, to przejściówka z gniazda trójfazowego na dwa jednofazowe? więc po co takie kombinacje? Najrozsądniej byłoby poprowadzić nowy kabel tymczasowy z miejsca zabezpieczeń zalicznikowych. A jeżeli musisz, upierasz się że z tego miejsca, to przymocować do ściany przewód poniżej tego nieszczęsnego starego gniazda, zdemontować...
Mierzysz napięcie i jaka to różnica czy miernik analogowy czy cyfrowy. Ja od 30 lat nie używam i nie będę używał analogu do pomiaru napięcia. Kolego Bronku! Rasowy elektryk większość prostych usterek "wyczai" używając zwykłej neonówki. I doskonale zdiagnozuje, czy neonówka pokazuje napięcie fazowe, czy "echa" od innych układów przewodów. A jak nie...
Sprawdź WSZYSTKIE bezpieczniki próbówką.
A jaka ta próbówka z jaką żarówką ? Masz +12V na cewkach zapłonowych po załączeniu tego nie działającego przekaźnika ? Sprawdź czy masz +12V na czujniku wałka rozrządu ale tego dwu-pinowego.
Musisz jakoś sprawdzić czy dochodzi tam prąd. Nic innego nie wymyślisz. Możesz miernikiem jak masz, a jak nie to zrób jakaś próbówkę z diody Led lub jakieś żarówki 12v. Prąd musi być na +12v i na pamięci według tego schematu (u ciebie kostka czarna mniejsza) https://goo.gl/images/cXfRUR
Próbówka to jest do napięcia 230V W takim razie - jak się nazywa próbówka na 12V? Próbówka 230V (z neonówką i służy do sprawdzania napięcia sieciowego) a próbówka 12V (z żarówką służy do sprawdzania zasilania 12V). Samo pojęcie próbówka jest bardzo ogólne i może być różnie rozumiane. W żadnym wypadku pojęcie "próbówka" nie należy rozumieć, że chodzi...
Sprawdzałeś "próbówką" żarówkową czy neonowym wskaźnikiem napięcia? Neonówka to bardzo czuły "narząd" - do świecenia wystarcza jej niewiele prądu; dlatego czasami świeci od sprzężeń pojemnościowych między przewodami. Zrób sobie "próbówkę" z żarówki 230V/15W z gwintem E14 i sprawdź na suficie pomiędzy przewodem zerowym a tymi od przełącznika.
To wszystko sprawdzisz, żarówką sygnalizacyjną tzw. próbówką, jedziesz po przewodach od zasilana do transformatora, jak tylko potrafisz ;elektrycznie ; myśleć ale kolega do pomocy by się przydał.
zapnij wtyczkę do kompa i podaj zasilanie na pin 24 przez żarówkę ( próbówka) powinna odezwać się pompa paliwa i powinieneś mieć zasilanie cewek
1. To nie są żarówki. 2. Napięcia nie mierzy się próbówką-neonówką. Jedno to zapewne "indukowane śmieci". 3. Jest szansa, że twój sąsiad z góry uszkodził przewód w podłodze. Ten do twojej lampy sufitowej. Tak się kiedyś robiło, że przewód ciągnęło w wylewce sąsiada z góry. 4. Zweryfikuj czy włącznik światła działa dobrze (styki mogą nie przewodzić).
Albo se weź próbówkę z żarówką jednym końcem do plusa a drugim wtykasz w odłączoną kostkę świec od sterownika. Dla pocieszenia powiem ci że świece w CDI lubią się ukręcać zapiekac itp. Kolega miał w ten sposób głowicę w plecy.
A mnie się wydaje że ten włącznik tylko załącza awaryjne a pulsują tylko kierunki w liczniku ,ale dla pewności możesz ten włącznik i sprawdzić w wtyczce z załączonym włącznikiem czy próbówka z żarówką będzie pulsować w raz z kierunkowskazami przerywanym ciągiem .Jeszcze jedno zrób zdjęcie wtyczki tego włącznika od awaryjnych chodzi mi o instalacje .
Witam. Robie maly remoncik mieszkania i odkrylem pewna (przynajmniej dla mnie) ciekawostke. Otoz w jednym pomieszczeniu przy wylaczonym wlaczniku swiatla dalej jest prad (sprawdzam probnikiem w srobokrecie 100-250v i sie swieci) lecz gdy wloze zarowke energooszczedna to sie nie swieci. wskaźnik napiecia ktory nazywasz próbnikiem nie jest wiarygodnym...
Ja przypuszczam,ze przedmówca ma rację. Możesz to łatwo sprawdzić, czy pozostałe gniazda są pod RCD. Pytanie 2 to czy w pozostałych gniazdach jest podłączony przewód PE. Sprawdzisz to probówką -żarówka 15W z przewodami. W każdym gnieździe podłączenie probówki faza-bolec, powinno: - dać zrzut RCD jeżeli gniazdo jest pod RCD - jeżeli probówka świeci,...
witam Mam problem ze swoją pralką jest to mastercook pfe-73 programator bez wyświetlacza po załączeniu zaczynają mrugać dwie diody na zmianę, ta od płukania i od końca programu, nie wiem co to oznacza. Wiem że gdy sprawdzałem grzałkę to przez przypadek dotknąłem ochronnego z fazowym przez żarówkę (próbówka z żarówki). Pierwszym problemem prawdopodobnie...
Schemat w rękę i sprawdzaj zasilanie na przerywaczu, ciągłość wiązki na przełącznik... Nawet miernika nie trzeba. Wystarczy probówka z żarówki 21 - 45 W/24V
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Generalnie chodzi o zlokalizowanie fragmentu instalacji w którym jest zwarcie. W ilu punktach nie masz napięcia po wykręceniu tego bezpiecznika który się przepala? Zrób sobie próbówkę z żarówki np 100W i przyłóż przewody zamiast bezpiecznika, żarówka powinna zaświecić. Teraz odłączasz jakiś fragment chronionego tym bezpiecznikiem obwodu i tak sprawdzasz...
próbówka dioda dlaczego próbówka próbówka miernik
zmywarka amica silnik amplituner pioneer kolumna mechanizm delonghi
radio internetowe naprawa forum lodówk
Joystick jako potencjometr i przełącznik soft Wydajność tonera startowego HP LaserJet M110w