Sprawdź sprężanie oraz zrób próbę olejową.
Czy problem leży po stronie zaworów, czy pierścieni tłokowych, odpowiedź da próba olejowa bez rozbierania całego silnika. Jeśli twój mechanik nie wie, co to próba olejowa, zmień mechanika... ;)
Dziękuję, ale jak robi się próbę olejową. Pozdrawiam Próba olejowa na nic się zda, bo musiało by wypalić wszystkie zawory albo dziury w tlokach. Nie tu problem...
Test kompresji i próba olejowa.
Kup sobie 5l Diesla i testuj na tym paliwie. Jak odpalisz i będzie działał to podłączysz sobie ponownie to stare. Dyszę po tylu latach trzeba wymienić bo raczej będzie zalepiona lub będzie lała.
Około 26 to dobry wynik na ten silnik . Na 1 i 4 zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrośnie, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny spadku kompresji.
Kolego może zawory nie trzymają próba olejowa. Żadnych prób olejowych w dieslach. Można tylko kuku sobie zrobić. Tylko pomiar szczelności.
Jak silnik bierze olej to kompresja jest wysoka. Możesz jeszcze próbę olejowa zrobić dla pewnosci
Kompresja w normie czyli ile , zrób próbę olejową.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową , będziesz wiedział więcej . Popryskaj spryskiwaczem z wodą po przewodach wysokiego napięcia Przewody WN w tym silniku !? Przy kompresji = 0 próba olejowa nic nie da. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Jak wyjdzie niskie sprężanie t0 niech zrobią jeszcze próbę olejową.
pomiar kompresji + próba olejowa podczas pomiaru kompresji (prośba poszukaj na google jakiś howto jak to zrobić, bo to proste wręcz prostacie). ZTCP jak kompresja wzrośnie, to do roboty pieścienie, jeśli nie zmieni się, to do roboty uszczelniacze zaworowe. Czasami jest też tak, że pierścienie są już tak zabite, że oleju nad tłokiem jest tyle, że próba...
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Przy takim przebiegu by nie brał by oleju na pewno , Sprawdź czy masz wycieki,podjedź do jakiegoś mechanika na sprawdzenie kompresji i próbę olejową i wszystko się wyjaśni Pozdrawiam
Panowie wytłumaczy ktoś jak taką próbę olejową zrobić?? wlej olej do cylindra tak zeby osadzil sie na scianie tulei a nie w komorze zawirowania rusz silnikiem 1 obrut zeby rozprowadzic poczym zmierz sprezanie
No to niech zrobi próbę olejową :) Nie wiem jak jest w tym silniku, ale w wielu modelach można łatwo i szybko sprawdzić uszczelniacze na zaworach. Może się okazać, że właśnie jeden nie trzyma i podaje olej. Jeśli okaże się, ze to uszczelniacz - to zrobi na miejscu niewielkim kosztem.
Witam. Szanownych. Dokonałem pomiarów na silniku Perkinsa ww ciągnika i wyszły 24 23 23 23 bary na cylindrach. Dziś jeszcze zrobię próbę olejowa i pomiar innym manometrem. Zastanawia mnie to słabe ciśnienie i co z tym fantem zrobić. Czy klient ma trzymać ten sprzęt.
Niestety nie wiem jaka powinno być prawidłowe ciśnienie w tym silniku jednak przyjmuje się że powinno wynosić od 25 do 35 atm, jednak powinno ono być równe we wszystkich cylindrach a różnice nie powinny być większe niż 10 %. Jeśli w którymś będzie niższe robisz próbę olejową, tzn badasz ciśnienie normalnie i po wlaniu około 50 gram oleju do cylindra....
1 lub 2 płukanki i ponowna próba olejowa. To chyba jeden z najglupszych pomyslow. Po plukance wogole wyzionie ducha.
cylindry zjechane zero honow To po co to było składane ? Zrób pomiar kompresji i próbę olejowa , raczej się potwierdzi że dół do roboty
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
Niestety nie znam tych silników R5. VAG-owskich VR5 robiłem kilka i tam nigdy nie było problemów z dołem, zawsze głowica była winna. Zrób tą próbę olejową, zawsze to będzie więcej wiadomo i łatwiej Ci będzie podjąć decyzję ;)
Witam. Co mi wiadomo, to te 5 to źle, a zrób próbę olejową, to będziesz wiedział, czy pierścienie. Pozdrawiam.
Dzięki za odpowiedź. Mechanik powiedział mi 3,5 tysiąca za wymianę całego silnika, więc pewnie koszty samych pierścieni będą niższe. Czy można sprawdzić np. czy to wina pierścieni poprzez próbę olejową? Mechanik nie zrobił tego.
Trochę chaotycznie odbywa się ta naprawa. Jakoś nie potrafię wyczytać związku działań z efektami. Chyba nie jestem pewien, czy silnik daje się uruchomić (rzęzi na jednym tłoku). Ciśnienie sprężania nie jest porywające, tylko nie wiemy dlaczego. Konieczne testy szczelności. Czyli przynajmniej próba olejowa. Lecz jeśli pracuje na jednym tłoku to pozostaje...
No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte... Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie...
Sprawdź ciśnienie i zrób próbę olejową, na 90% problem wyjdzie. Pozdrawiam.
Uszczelniacze zaworowe praktycznie już nie istnieją. Zrób jeszcze dla pewności próbę olejową.
dobierane od innego silnika.Według katalogu Mahle to pochodzą od F.Ducato. Może tu jest problem. Jeżeli średnica nie zgadza się 0.2 mm, to trochę potrwa zanim się to dotrze. Nie znam tego silnika. Ale stopień sprężania nie przekracza pewnie 15. Kompresja pewnie będzie oscylowała między 15 a 20 atm.
Próba olejowa nn da jakiś pogląd co jest słabe. Jak po oleju kompresja skoczy to masz kłopoty z "dołem". Jak nic się nie zmieni to głowica"góra".
Próba olejowa była robiona?
Iskra wygląda na dobrą. Zawór nie jest podparty, można regulować luz. Czy da się sprawdzić stan pierścieni, tłoka i cylindra bez rozbiórki ? Na przykład wlewając olej w celu uszczelnienia i wtedy zmierzyć kompresję? Ile tego oleju wlać ? Może zalać naftą na noc ? W jakiej pozycji ustawić wtedy tłok ? Czy jest możliwość nieodpalania ze względu na złe...
Jakby był zawór to próba olejowa nic by nie dała. Jeżeli masz swój lub możesz od kogoś pożyczyć tester szczelności cylindrów to on prawdę Ci powie.
Zobacz najpierwej czy próba olejowa przyniesie efekt , jeśli tak można zaryzykować z naftą nie masz nic do stracenia. Ale jeśli próba olejowa nie spowoduje wzrostu ciśnienia to zrzucaj głowicę.
Kompresja na ciepłym + próba olejowa Gazownia jest?
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Próbę olejową zrób.
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
Była robiona próba olejowa przy pomiarze ciśnienia sprężania.
Zrobił(eś) próbę olejową przy pomiarze kompresji?
Próba olejowa dużo pokaże. Koszt wykonania niewielki.
Zaryzykuję, a Ty za bardzo mnie nie słuchaj bo nie jestem mechanikiem. Zrób próbę olejową. Trzeba wlać trochę oleju na 1 tłok i sprawdzić kompresję. Jak dalej lipa to podobno dół dziurawy, jak pomoże to góra do naprawy. Jakoś tak to leciało. A nie nie, na odwrót. Jak lipa do góra do naprawy bo zawory puszczają, jak pomoże to pierścienie na tłoku dziurawe,...
Dziwi mnie, że przy takiej kompresji samochód dobrze jedzie, Mnie też, magia.. Silnik do roboty. Zrób próbę olejowa to się dowiesz czy góra czy dół.
Ciśnienie mierzone na rozgrzanym czy na zimnym silniku? Robiona była próba olejowa?
A jak na czym polega próba olejowa?
Zmierz kompresję i zrób próbę olejowa, a może wlałeś paliwo do piły spalinowej z olejem?
(at)arteksmrek Ciśnienie na cylindrach liczone od strony rozrządu 12-6-12-12 bar po próbie olejowej 12-12-12-12 bar. 2 razy pomiar dla pewności. Punto 1, Silnik 1.1 8V 55KM, przebieg ok. 200 tys. km. PB + LPG Sprawdzane manometrem wkręcanym na gwint, ciepły silnik, gaz w podłogę, wykręcone wszystkie świece. Próba olejowa - 15ml oleju świeżego dolanego...
Sprawdź kompresję z próba olejową. Ogólnie mnie to wygląda na kończący zajeżdżony silnik który jeszcze ratuje się sam i próbuje jechać. Ale jego agonia to kwestia czasu. 8 bar to sporo za mało. Może uszczelkę wydmuchało mpiędzy cylindrami
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
Próba olejowa po to by stwierdzić czy puszczają pierścienie czy góra czyli głowica.
Zrobiłem próbę wytrzymał
Dla czego próbę olejową nie ma sensu robić?. nie wykryje padniętych zaworów, olej posmaruje przylgi i dociśnie grzybki zaworów. Po zawodach, zawory które będą podbijane w czasie pracy silnika na oleju są szczelne, w tłokach trzeba wypalić dziury żeby próba olejowa coś dała. Do silnika 2 suwowego tak, 4 suwowy nie. Wiem że ujawnią się zwolennicy tej...
A robił próbę olejową do pomiaru ciśnienia w cylindrach?
Nowe tuleje mahle z tlokami Tuleje i tłoki mierzone przed montażem? Zawory po docieraniu sprawdzane na szczelność? Próbę olejową robiłeś przed demontażem i po naprawie?
Zrobić próbę olejową i wszystko będzie wiadome.
Tak i próba olejowa
Zmierz ciśnienie sprężania z próba olejową.
Jak próbę olejową tzn? :)
A co z kompresją? Może peknieta tuleja? Sprawdzałes ciśnienie sprężania? Może zrób próbę olejową.
Jak by to była Syrenka to jeszcze kompresja do zaakceptowania. A tak...... Zrób jeszcze próbę olejową. Ciśnienie paliwa też mi nie bardzo pasuje.
Cykają Ci zaworki a co z kasatorami luzu zaworowego ? Szklanki ? Jeśli jest nie prawidłowy luz zaworowy to tam szukasz problemu jeśli nie jest za późno i nie masz wypalonego gniazda. A po za tym przy tym miałbyś strzał w kolektor albo w wydech. Hm.. mierzysz kompresje po próbie olejowej? przecież to logiczne, że wyjdzie super, gdyż olej uszczelni pierścienie...
Zrób próbę olejową by sprawdzić czy to pierścienie czy zawory, ale bardziej obstawiam pierścienie.
Szukac glowicy ? Robiłeś próbę olejową?.
Obstawiam że coś z pierścieniami skoro po próbie olejowej podbiło ciśnienie, natomiast gdyby był krzywy zawór próba olejowa nie przyniosła by żadnego skutku.
Jeżeli ASO sprawdzało ciśnienie sprężania to ile ono wynosiło. Jeszcze raz zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Zrób próbę olejową , może pierścienie do wymiany.
Witaj możesz wykonać próbę olejową,po takiej próbie mechanik może wykluczyć zużycie pierścieni tłokowych.
To zostaje próba olejowa .Daj znać co po próbie wyszło.
Czy próba olejowa była robiona? Czy sprawdził ktos rozrzad? Jak wygląda emisja spalin?
Zmierz ciśnienie sprężania ,zrób próbę olejową, coś będziesz wiedział.
Troszkę mało,czy mechanik robił próbę olejową ?.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową . Sprawdź skąd olej leje po kolektorze ssącym.
Przy dziewięć barów to powinien jeszcze chodzić na ten gar.A czy naprawiać i co to nie wiadomo.Bo albo rysa w cylindrze albo podpalone gniazdo.Na początek zrób próbę olejową.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania tym razem z próba olejową .
Google: próba olejowa.
Zrób próbę olejową wyjaśni czy wina głowicy czy pierścieni
Trzeba było najpierw poczytać jakie powinno być ciśnienie sprężania. Nie potrzebnie robiłeś próbę olejowa.
Próba olejowa przy sprężaniu była zrobiona?
Coś nie poszło z zestawami naprawczymi - próba olejowa sugeruje. Tuleje nowe, w zestawach z tłokami i pierścieniami?
1 Jedz na próbę olejową do mechanika wyjdzie co dokładnie mu dolega. 2 To zależy co jest do zrobienia ale jak to mówią "Panie to nie są tanie rzeczy" 3 Zależy ile będziesz chciał nim pojeździć Dużo taka próba olejowa kosztuje? Tak orientacyjnie taka wymiana pierścieni ile z 1,5k ? To i tak będzie jego 1/3 wartości.. No będę chciał co najmniej trzy,...
Masz czym zmierzyć ciśnienie sprężania? Po opisie można podejrzewać upalony zawór, ale to tylko gdybanie, zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową i zdaj relację.
Ciśnienie po dolaniu oleju do cylindrów wzrasta niewiele, czyli problem z zaworami a nie tłokami i pierścieniami. Widzę, że jesteś zorientowany w temacie i miałbym kilka pytań. Jeśli robimy próbę olejową i zakładamy, że zawory są szczelne, to o ile mniej więcej następuje wzrost ciśnienia? Robiąc próbę olejową ile dodajemy do cylindra oleju? - ja dodałem...
Mierzyłeś kompresję, to trzeba było zrobić próbę olejową, może wystarczy zrobić głowicę. Wymiana samej uszczelki raczej niewiele zmieni.
Gdzie próby głowicy przed założeniem? głowica standardowo zabielona przed złożeniem? Próba olejowa zrobiona?
A co na to próba olejowa. Pozdrawiam.
Wykonaj "próbę olejową". Jęsli nie masz przyżądu do sprawdzania ciśnienia sprężania udaj się do mechanika, który to za odpowiednią odpłatnoscią wykona ten test dając Ci od razu jakąś odpowiedź co do tematu.
Pomierz kompresję i zrób próbę olejową.
I próba olejowa ustali czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworów.
nom a robiłeś próbę olejową ?
Próba olejowa była, świece jak wyglądają?
Całkiem nie ma? Robiłeś próbę olejową?
Zrobiłeś to o co prosiłem tj. pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową .
Zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania wraz z próba olejową.
Co tam , te 32 bary powinno być , jeżeli mniej i są duże różnice między cylindrami to oczywiście próba olejowa musi być , aby mieć odpowiedż co zawiniło - pierścienie i tłok , czy zawory?? Dodano po 1 A tak zapytam , dobrze zapala? , jak z dymieniem , kolorem dymu ??.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Próbę olejową robiłem i sprawdzałem szczelność zaworów wydechowych. Do sących niechciało mi się demontować kolektora. Po zalaniu olejem było ok 20/skala się skończyła i dlatego skłaniałem się na wytartą krzywkę zaworową (zbyt małe otwarcie zaworu)
Dzięki chłopaki jutro robię próbę olejową.
ciśnienie sprężać próba olejowy próba zwarciowa próba izolacji
speed renault klawiatura zalać spirytus pilot mrugać
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Mercedes Sprinter 651.955 2.2 316CDI - Brak doładowania, schemat sterowania turbiną Błąd 600608 w Mercedes W212 - Napinacz Pasa