Chwalisz się czy żalisz ? Tym badziewiem możesz mierzyć napięcie ....tylko na poszczególnych celach (2 V). A przerobić można - kupując jeszcze 5 (pięć) identycznych probników i łącząc oporniki szeregowo. Moim zdaniem zakup calkowicie nieudany, chyba że wózki widlowe ale to zbyt maly prąd.
http://obrazki.elektroda.net/20_12761129... I wtedy klient ma kolorową karteczkę i popsuty akumulator i nigdy nie zamienię mojego wysłużonego mierniczka na kolorowe gadżety.P
A nie myślałeś o rezystorze i miliamperomierzu?
Tak, bezkwasowa, taka jak na klemy akumulatorów. I ochrania przed korozją, i smaruje.
Jedna z cel ma 0,83 V, ,może jest mocno zasiarczona. Inna ma 3,1V, ale gęstość 1,15 :|'. Dziwne. Próbnik akumulatorów mam ale na wszystkie cele naraz / 12 V /. Pozdrawiam.
Akumulator, bezpieczniki ,napięcie przed i za stacyjką ,miernik ( próbnik z żaróweczką) w dłoń i sprawdzaj
Interesu życia na tym nie zrobisz. Trochę elementów prawdopodobnie z wojskowych serii. Kilka szkolnych mierników, jakieś graty z łącznicy telefonicznej. Tranzystory germanowe. Transformator z telewizora lampowego, który bez przewinięcia nie na wiele się zda. Próbnik akumulatorów, ale o takim zakresie, że nie na wiele się dziś zda... Generalnie sam "delikates".
podłączyłem próbnik do akumulatora do masy i po przekręceniu włącznika pokazuje się prąd na końcówce przy żarówce.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Z opisu wychodzi że chcesz zrobić próbnik do akumulatorów z obciążeniem. Grzałka od pieca do topienia mosiądzu. Lub rozrusznika olejowego silników pierścieniowych. Tramwaj, elektrowóz- co jakiś czas wymieniają na nowe.
czyli na tym przewodzie ma się masa pojawić czyli zacisk próbnika na + akumulatora i ma świecić jak przekręce kluczyk?
Jest to tzw próbnik akumulatorów ołowiowych. Pomiaru dokonywało się na poszczególnych ogniwach co nie jest możliwe przy obecnych akumulatorach z racji budowy. Owe pokrętła to zaciski kolejnych oporników (obciążeń). chodzi o to , że dla różnych wielkości ogniwa (pojemności) stosuje się różne obciążenie próbne/oporność. A wskazania to głównie napięcie...
https://obrazki.elektroda.pl/7420391500_... Sonda odłączona od gniazda. Podłączyłem akumulator, przekręciłem zapłon. Miernik ustawiony na Volty. Probnik do przewodu czerwonego (fioletowy w sondzie), drugi próbnik do minusa w akumulatorze - 0,77V Drugi pomiar, próbnik do zielonego przewodu (beżowy w sondzie), drugi próbnik do po plusa...
Do sprawdzenia tyrystora i wielu innych rzeczy wystarczy zwykła latarka (ze zwykłą żaróweczką), albo próbnik zbudowany na podobnej zasadzie działania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Powiem tak że próbnik do akumulatorów pobiera 150A zimny 100A nagrzany i można 1 minute gwałcić nim akumulator. Po drugie czy nie można na pracującym silniku samochodu używać wyciągarki ,wszak zapewni to ok 50A prądu.
Akurat przy elementach wykonawczych, pobierających znaczne prądy, próbnik jest bardziej wiarygodny... Błąd P0380 to dość ogólny błąd zasilania świec żarowych. Skoro był przepalony główny bezpiecznik, to nic dziwnego że jest obecny. Swoją drogą tak wszystko skrupulatnie sprawdzałeś, a nie sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do świec... Co do samych świec,...
No i stało się - kupiłem 4 szt. AGM (VRLA) Marathon M12V155FT 12V/155Ah nieużywane z rezerwy (2015.08) po 600 PLN sztuka. Trzymają napięcie bardzo dobrze a znajomy testował próbnikiem do akumulatorów - test wyszedł na piątkę. Po zrobieniu łączówek 16 mm2 (oczka M6) podpinam i planuję ustawić prąd rozładowania max. 20A, co da w ciągu 5 godzin możliwość...
Już sprawdzałem i rozróżnię bardzo prosto, w trybie z akumulatora próbnik świeci się mocno na jednym kablu a na drugim tylko lekko żarzy, a jak podłącze ups normalnie do sieci (sieć do wejścia ups-a) to już tylko na jednym kablu się świeci próbnik (tym samym co z akumulatora się świeci mocno).
Witam Z łączeniem dwu mostków jest ten sam problem co z łączeniem równoległym dwu diod. O ile po stronie pierwotnej (~)(~) wystarczy dać odpowiednie przewody połączeniowe to po stronie wtórnej należy dać opornik wyrównawczy ze środkiem wyprowadzonym pod zacisk odbiorczy a końce opornika dołączyć do tego samego bieguna obu mostków. Może to być na tym...
Kolego, czy jesteś pewien właściwego ładowania przez alternator, pewnie masz jeszcze stary akumulator. Próbnik do dłoni i zbadaj ładowanie. Czy w Twoim aucie masz wspomaganie elektryczne. Popraw czystość klem w akumulatorze oraz sprawdź, czy masz pewną masę w aucie. Auto już letnie i różnie może być z elektryką a jest to "Francuz".
Sprawa jest trudna. Centralka, zawory, kable, reduktor, kable itd, wszystko do sprawdzenia. Bez czujnika może może chodzić. Zawory sprawdź zasilając na chwilę, bezpośrednio kablem z akumulatora. Usłyszysz czy cykają. Jeżeli tak to żarówką-próbnikiem sprawdź czy dochodzi napięcie i masa. Ale ostrożnie z gazem. Jedna osoba uruchamia silnik druga sprawdza.
U mnie mam taki problem, że po przekręceniu stacyjki kontrolka świec żarowych na moment błyśnie i tyle zmierzyłem miernikiem i napięcie jest na listwie zasilającej świece żarowe, czyli powinny grzać, sprawdziłem też świece( odłączyłem klemę + i do listwy świec przyłożyłem próbnik napięcia i do + akumulatora i próbnik świecił przez co mogę stwierdzić,...
Wtyczka diagnostycznaWtyczka diagnostyczna: 1 = Próbnik łącza danych (FEN) 3 = kody błędów uruchomienia (TEN) 4 = dodatnia końcówka akumulatora (+B) 5 = uziemienieOdczyt-Podłączyć próbnik z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora i końcówki 1 wtyczki diagnostycznej. -Podłączyć końcówkę 3 wtyczki diagnostycznej do uziemienia. -Włączyć zapłon....
Kolego świece sprawdź próbnikiem np. żarówką reflektorową, bo pomiar miernikiem może okazać się niewystarczający. Jeden kabelek do plusa akumulatora a drugi do świecy i sprawdzaj każdą oddzielnie. Zima tuż tuż, więc pospiesz się.
1. spróbuj sprawdzić czy po załączeniu rozrusznika kluczykiem stycznik się zamyka, powinien zadziałać elektromagnes i stycznik, będzie słychać stuknięcie. 2. Jeżeli nie pracują to znaczy że problem jest po stronie sterowania rozrusznikiem, weź próbnik z żarówką podłącz do +12V w akumulatorze i sprawdź czy cewka ma przejście następnie możesz rozłączyć...
Witam Nie działa mi raz po raz pokrętło węntylancji w Mercedesie A klasa. Jak przyłożę próbnik do bezpiecznika i do plusa na akumulatorze to jest napięcie,tak jakby masa była na bezpieczniku.Jak zadziała wentylator to wtedy plus pojawia się na bezpieczniku.Czy to będzie wina kostki w stacyjce? Pozdrawiam
Napisy na akumulatorze niewiele świadczą o jego jakości. Kolega polega na automatyce ładowarki a to może zawieść. Nic nie wiemy o czasie ładowania, ale napięcie 11,56 V to dość marne, ale i tak o wartości akumulatora zdecyduje możliwość jego obciążenia. Inaczej mówiąc konieczny byłby próbnik obciążeniowy. Ale pewno akumulator tęskni za składnicą surowców...
Jak będziesz sprawdzać na aucie bezpieczniki omomierzem to każdy będzie dobry, trzeba wyciągnąć lub sprawdzać próbnikiem.
po zapaleniu auta odłącz akumulator zacisk plusowy aby sprawdzić czy jest ładowanie z alternatora jeżeli auto pracuje to sprawdź napięcie jakie daje powinno być większe od napięcia aku ok. 14.4v, sprawdź przy okazji poziom elektrolitu czy nie trzeba dolać wody destylowanej a przy okazji możesz też sprawdzić gęstość elektrolitu po naładowaniu akumulatora...
To tak: - gniazdo jest oryginalne, bo ma firmowe oznaczenie Renault, samochód sprowadzony z Belgii, - na przestrzeni ok. 25 lat miałem 3 samochody z hakami i nigdy nie sprawdzali mi gniazda na przeglądzie. No ale dobrze wiedzieć, że jest taka możliwość. - zrobiłem jak radził stanisław1954 i zdziwko - multimetr co prawda pokazuje napięcia 12V na wszystkich...
Czy aby nie wciskasz nam kitu? Ja nie bardzo rozumiem dlaczego przy wyjmowaniu bezpieczników spada oporność obwodu. A poza tym dlaczego nie mierzysz poboru prądu? Jeśli jkest to pobór który rozłądowuje akumulator przez noc ro nawet próbnik żarówkowy może wykazać przepływ prądu.
Tak sobie ostatnio czytałem o akumulatorach bo przyszedł mróz i musiałem doładować akumulator prostownikiem. Mam akumulator tzw. bezobsługowy i nie mogę zmierzyć poziomu naładowania aerometrem. Aby ocenić poziom naładowania takich akumulatorów stosuje się próbniki widełkowe obciążające akumulatory prądem 80 A. Znalazłem w necie, że taki rezystor ma...
Bardzo dziękuję. Czy nie można podłączyć PENa do wyjścia zasilacza awaryjnego? Przed chwilą sprawdziłem próbnikiem z neonówką gniazdko wyjściowe. Podczas pracy z podłączeniem do sieci ma wyraźnie fazę i N (brak świecenia neonówki), natomiast po przejściu na zasilanie z akumulatora faza jest sygnalizowana neonówką próbnika nieco słabiej natomiast N również...
Możliwe... Fajną "próbówkę" można szybko zrobić z żarówki https://www.google.pl/search?q=żarówka+h... Dziurki ma, trzeba jeszcze dwa kabelki do tych dziurek, i próbnik jak znalazł... Masz ty drugi akumulator, który mógłbyś...
Jasne, można zaznaczyć, że post nie bierze udziału w mini konkursie, gdyż ważne jest to że możemy w temacie opowiedzieć o tym co własnoręcznie wykonaliśmy. Tak jak piszesz często zrobiliśmy takich rzeczy bardzo wiele. Pamiętam, że będąc dzieckiem gdy LEDy służyły tylko jako wskaźnik a o ozdobach i reklamach LED praktycznie nikt nie słyszał podarowałem...
dzięki za podpowiedz. czyli nie wystarczy na akumulatorze podpiąć próbnik. Powinien przy regulatorze, problem że muszę ściągnąć bak aby się do niego dostać a wtedy nie jestem w stanie odpalić (jedyne co to paliwo które jest w gaźniku). Niemniej mam same przeszkody, bo nie jestem go w stanie odpalić z uwagi na to iz stał długi czas, nie wiem czy akumulatora...
Jak zawsze w takich przypadkach należy pomyśleć trochę i sprawdzić czy nie dochodzi PLUS czy MINUS - obstawiam to ostatnie... Nie potrzeba nawet miernika a próbnik wykonany z żarówki samochodowej i 5 metrowego przewodu sięgającego od akumulatora do tyłu samochodu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Wielkie dzieki narazie tyle mi sie udalo rozszyfrowac -Podłączyć dodatnią końcówkę próbnika z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora. -Podłączyć ujemną końcówkę próbnika z diodą świecącą do końcówki 1 wtyczki diagnostycznej. -Włączyć zapłon. -Podłączyć końcówkę 1 wtyczki diagnostycznej do masy na 3 do 5 sekund. Ale nie wiem co dalej ta diode...
sprawdzałem próbnikiem diodowym musiałby dobrze przypatrzeć aby zobaczyć różnice nieraz w dzień niemożliwe Jezeli pomiar wskaze ci 0V lub mniejsza wartosc niz jest na akumulatorze zobaczyć róznice czy 5 czy 12 no chyba że ma miernik diodowy (taki tester napięcia akumulatora) a nie próbnik na którym pokazuje, czy jest albo niema napięcia
Może najlepiej sprawdzić gęstość elektrolitu ( próbnik można kupić w każdym sklepie z częściami)
Stały plus (napięcie np z akumulatora),bez względu czy włączona stacyjka czy nie. Jak podepniesz próbnik ma być napięcie na tym zacisku
szkoda ze nik nie pisze jak szuka ja zrobiłem tak amperomierz na akumulator - występuje pobor prądu spoczynkowego 0.35A pomiar próbnik które bezpieczniki maja napięcie i ustaliłem ze po wyjęciu bezpiecznika nr 7 wewnatrz samochodu brak poboru pradu bez nr 7 to zasilanie radia.
Zasilanie z akumulatora, wyjście na zasilanie po stacyjce (możliwe, że dwa - rozłączane przy rozruchu i nie rozłączane), wyjście na rozrusznik. Sprawdź najpierw za pomocą miernika lub próbnika z żarówką, gdzie masz ciągłe zasilanie, gdzie jest zasilanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, a gdzie przy rozruchu. Połącz zasilanie z wyjściami,...
Z tego co wiem próbnik pokazuje zwarcie cel czy coś takiego - takie dostałem informacje. Jest to nagminne i w co drugim aucie się pojawia.
Bezpieczniki sprawdzisz próbnikiem samochodowych ,ale bez urazy jeżeli piszesz że jesteś w tym temacie zielony to oddaj go do elektryka będzie szybciej.
Nie, to żaden przekaźnik. Na początek próbnik z żarówki i sprawdzasz gdzie ginie zasilanie. Pewnie poruszyłeś utlenionymi mocno przewodami i awaria gotowa.
Przypuszczenie: - przyczepa ma wymagane światła - pozycje, kierunki, stop, cofania i przeciwmgłowe - przyczepa nie używa dodatkowego zasilania - nie potrzebne podłączenia styków 9-13 - Przyczepa ma jedno światło cofania i jedno przeciwmgłowe, jedno z nich w lewej lampie a drugie w prawej. - w takim wypadku kolory mogą być poprawne ale należy je ciągle...
Nawet nie wiadomo w jakim samochodzie wystąpiła usterka. Model/rocznik ? pilne Pilnie musisz odpowiedzieć czy zapalają się długie światła i mijania gdy pociągniesz na chwilkę manetkę do siebie - błysk ? Następnie sprawdzić bezpieczniki, przekaźniki, manetkę świateł, przełącznik świateł, punkty podłączenia masy do karoserii , złącza w wiązce przewodów....
Przepalona jest jedna (lub więcej) ze świec żarowych. Świece należy rozłączyć i wykonać pomiar omomierzem, lub samochodowym próbnikiem z żarówką małej mocy. Próbnik włączyć pomiędzy plus akumulatora, a króciec zasilania świecy (odłączonej od innych). Żarówka powinna zaświecić. Przy pomiarze omomierzem, świeca nie będzie wykazywała przejścia w zakresach...
Witam ponownie. Więc zabrałem się jeszcze raz za dokładne sprawdzenie. Najpierw sprawdziłem próbnikiem. Podłączyłem jeden koniec do + przy akumulatorze, drugi sprawdzałem naprzemiennie przy białym i białoczarnym zamykając z drzwi. Próbnik zapala się raz na jednym raz na drugim w zależności czy otwieram czy zamykam. Jest OK. Następnie podłączyłem do...
Witam Nie działa mi raz po raz pokrętło węntylancji w Mercedesie A klasa. Jak przyłożę próbnik do bezpiecznika i do plusa na akumulatorze to jest napięcie,tak jakby masa była na bezpieczniku.Jak zadziała wentylator to wtedy plus pojawia się na bezpieczniku.Czy to będzie wina kostki w stacyjce? Pozdrawiam
Wepnij się w przewód świateł mijania przed bezpiecznikami L i P strony w skrzynce koło akumulatora. Znajdziesz go za pomocą próbnika z igłą. W skrzynce będziesz miał wszystkie potrzebne do zamontowania automatu przewody: +12 po stacyjce i masa.
Może i kiedyś zbuduję. W sumie to poprawne działanie wymaga dobrego skalibrowania/dobrania wszystkich rezystorów. Wszystko to zależy przecież od rzeczywistego napięcia przebicia diody Zenera i od napięć diód świecących. Jedynym pewnym parametrem jest tutaj tak naprawdę napięcie na akumulatorze. A ten próbnik przecież nie jest raczej przeznaczony do...
Dziś miałem trochę czasu więc posiedziałem przy aucie. Problemem okazały się zepsute świece żarowe. Pomogła wymiana i autko pali jak jest zimne. Stare świece sprawdzałem przykładając do akumulatora i próbnikiem. Nie wykazywały żadnej reakcji ,a jak je wyciągnąłem były przykopcone. Wcześniej pomagało tylko odpalenie "na suszarkę" czyli wdmuchanie ciepłego...
Zrób sobie próbnik z żarówki od mijania i 2 przewody, podłączasz pod akumulator ma świecić jak w lampie, później zostawiasz 1 kabel na plusie klema a 2 przewód pod masę silnika ma świecić jak nie to masz urwaną masę od akumulatora (- ) do silnika lub karoserii. Prostownik piszczy bo to automat masz wykrył za niskie napięcie i nie będzie ładował. A jak...
Ja świece żarowe sprawdzam w ten sposób: biorę próbnik z żarówką 12 V o mocy min. 21 W i jeden z przewodów próbnika łącze z plusem akumulatora a drugi dotykam do każdej świecy oddzielnie ( po wcześniejszym odłączeniu od świec szyny zbiorczej ). Jeśli żarówka się zaświeci uznaję, że dana świeca jest sprawna. Dodaję, aby podczas tego badania nie włączać...
Podłączyłem PINY 1 i 2 (patrząc od kropki na obudowie) odpowiednio do MINUSA i PLUSA Akumulatora, a na następnych dwóch PINACH sprawdzałem napięcie próbnikiem.
Nie słychać charakterystycznego "bzyczenia" pompy. Pompa jest nowa tylko 3 miesiące działała. A poprzednia pompa działała 8 lat.... Jak podłączyłem pompę do akumulatora następująco:(+) pompy do (+) akumulatora, natomiast (-) akumulatora do (-) pompy ale za pośrednictwem próbnika. Efekt taki że stara pompa przewodzi prąd a w nowej -próbnik sie nie zapalił.
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
Z takich objawów można wywnioskować że gdzieś "siada" napięcie , na którymś połączeniu , ale gdzie to już trzeba poszukać , bo " siada" dopiero jak ma płynąć większy prąd . Kiedyś miałem taki przypadek w BMW . Weź żarówkę lub próbnik 12V , podłącz najpierw do samych końcówek akumulatora ( końcówek nie klem ) zobacz co się dzieje przy próbie uruchomienia...
Rzeczywiście, napięcie skakało jak głupie do niecałych 16 V. Teraz proszę przeczytać post kolegi maszan i wyciągnąć odpowiednie wnioski. A może inaczej - czy w samochodach są przekaźniki ? Odpowiem - wiadomo że są. Czy to przypadkiem przy wyłączeniu cewki przekaźnika nie występują przepięcia ? Też odpowiem - występują. I co jakoś się nic nie pali, nie...
Mierzenie sygnału sterującego elektrozaworem za pomocą miernika nie da miarodajnego wyniku. Najlepszy oscyloskop, a przy odrobinie wprawy próbnik Led z dwoma diodami przeciwsobnie. Sterownik pada bardzo rzadko. Najpierw trzeba sprawdzić wiązki na zwarcie, przerwę, zwarcie do innych przewodów. Sprawdzić zasilanie i masy sterownika pod obciążeniem np....
Powtarzam jak mantrę, jeżeli nowy akumulator (jednoroczny) w lecie i na jesieni odpala auto OK a szwankuje przy pierwszych mrozach, to skoro go naładowałeś w domu chociaż raz ale właściwie i tak troszkę na zapas 10% to powinien na mrozie sprawować się OK ale jeżeli nadal przy mrozie nie będzie się sprawował, to jedynie sprawdź stan elektrolitu, bo jeżeli...
Ten gruby połączony jest z akumulatorem i odpowiedzialny jest za ładowanie jego jak go odłączysz i dotkniesz do śruby stykowej alternatora i zaiskrzy lub podłączysz kontrolkę w szereg i zaświeci to alternator do naprawy. Ten cienki jest od kontrolki ładowania wyciągnij go i podłącz próbnik a drugi koniec podłącz do plusa akumulatora jak świeci to OK...
Witam, Mam takie małe pytanko do metody sprawdzania świec za pomocą próbnika domowej roboty. Czy w czasie tego manewru klemy maja być podłączone do akumulatora? Czy zapłon ma być włączony? Pzdr
Witam Jak skonstruaowc odczyt kodow bledow wiem ze pzrez diode led ale czy pzrez rezystor? jak to ma wygladac. silnik 1.1i citroen AX 1993r. dzikuje Dodano po 3 Mam takie cos opisane w programie moze ktos sie zorjetuje oco tu biega? -Podłączyć dodatnią końcówkę próbnika z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora. -Podłączyć ujemną końcówkę próbnika...
wymiana diod poskutkuje Na 1 wyjdzie.Taniej i sprawniej całość. Sprawdziłem te diody miernikiem i próbnikiem z żarówką taką podłużną i akumulatorem 12V. W jedną świeci w drugą nie. Chcę zaznaczyć, że płaski okrągły koniec diody dla jednych diod był katodą dla innych anodą i nie wiem czym tak powinno być. Wychodzi na to, że mostek sprawny chyba, że...
Greg ma rację . Jedna tylko uwaga do tego tematu. Mianowicie nie ma sensu sprawdzanie akumulatora przy pracującym silniku, gdyż alternator nawet przy wykańczającym sie akumulatorze będzie utrzymywał takie właśnie napięcie na jego biegunach. Napięcie akumulatora powinno się sprawdzać po zatrzymaniu silnika i to po upływie paru minut. Poza tym chąc określić...
sprawdż alternator najprościej podepnij vaga i zobacz w blokach mierzonych jakim napięciem zapodaje a najlepiej podjechac do jakieś firmy co ma próbnik i sprawdzi ci prąd ładowania
Witam, wepnij próbnik napięcia między przewody D+ (kontrolka ładowania) i B+ (odbiorniki) przy regulatorze napięcia. Uruchom silnik, jeśli żarówka próbnika zachowuje się tak samo jak lampka kontrolna akumulatora to problem jest po stronie alternatora, w przeciwnym wypadku winne są przewody, należy wtedy posprawdzać wszystkie styki od stacyjki przez...
Proszę o pomoc. Gdzie dochodzi główna masa do rozrusznika (silnika) w BMW e46 320d. Rozrusznik po dodaniu bezpośrednio masy z akumulatora na obudowę działa. Jak sprawdzam próbnikiem to jakaś słaba masa jest, bo próbnik świeci. Lampy mijania działają normalnie, a rozrusznik nie kręci bez podania bezpośrednio masy na obudowę. Proszę o pomoc gdzie lub...
Jest już zimno jak zauważyłeś, więc świece żarowe winny grzać, a jak jest w Twoim aucie. Może mechanik nie podłączył zasilania świec. Czy kontrolka sygnalizuje grzanie świec. Sprawdź działanie świec np. z użyciem próbnika z żarówką o mocy min. 21 W. Jeden kabelek podłącz do plusa akumulatora a drugi do świecy (każdej oddzielnie) i jeśli żarówka będzie...
U mnie jedna sekcja pompy nie podawała. Dla pewności sprawdziłem kompresję. Naprawiłem pompę i problem znikną nie straszcie kolegi po: 1. sprawdź bezpiecznik świec żarowych( np. w golfie jest on w górnej części skrzynki bezpieczników - napewno go poznasz, jest około 3x większy od innych, lub pod podszybiem) 2. sprawdź świece - na szybko - zdejm przewody...
Najlepiej jest sprawdzić gęstość elektrolitu specjalnym próbnikiem, który można bez problemu kupić. Jeżeli gęstość elektrolitu jest nieodpowiednia to należy wylać całą zawartość akumulatora, wypłukać wodą destylowaną i ponownie wlać gotowy elektrolit i wtedy sprawdzić jak ładuje się akumulator.
Jeśli zasilanie z akumulatora jest ok to teraz zwykła lampkę -próbnik na 12V jednym końcem do masy drugim do przewodu załączającego rozrusznik i będziesz wiedział czy wina lezy w automacie rozrusznika czy brak napięcia z układu rozruchu. blaszka na aku też jest ok po włożeniu karty kierownica się odblokowuje nie są wyświetlane żadne komunikaty o karcie....
nic nie uleciało podłączaj licznik i kasuj service oil zworką a nie próbnikiem LED. pozdro
O.k to by wykluczało potencjalne uszkodzenie pamięci procesora i nietrzymanie pamięci. A po odłączeniu zasilania radio pyta o kod za każdym razem? Może lepiej sprawdzić dwa razy, niż coś przegapić. Weź może próbnik z żarówką i zobacz czy na pinie 7 masz faktycznie 12V stałe z akumulatora i nie znika ono po wyjęciu kluczyka. https://obrazki.elektroda.pl/3258838000_...
A to pech. Co po podłączeniu aku od skody sprawdzałeś? CZy zadziałały jakieś kontrolki/stop/wskaźnik poziomu oleju itp. zadziałał? masz jakiś miernik lub choćby próbnik anu sprawdzić obecność napięcia aku?
No właśnie nigdzie nie widzę napięcia 12V a klapa działa, podpinam kabelk w miejscu zamykania klapy(idiotą nie jestem :)) tam gdzie jest bolec co się w zamku zatrzaskuje. kiedy dotykam do brązowego kabelka od przycisku klapy ( w Twoim schemacie zielony) ,zamek staruje bez przyciśniecia, wiem że styk jest na 100% Mam też przytargany akumulator i klemy...
Raczej nie spięcie :) , tylko pobór prądu jak już coś :P , umiesz posługiwać sie Amperomierzem ?? sprawdź pobór prądu na postoju . Możesz też naładować prostownikiem AKu do maxa , i podjechać do dowolnego elektryka aby ci zrobił próbę prądową AKU {próbnikiem prądowym }, będziesz wtedy wiedział o stanei swojego AKU.
Hej, Niestety jak mierzyłem napięcie wyjścia z LM2596 HW-411 przy pomocy DT830D próbnik miałem w złym porcie i przy pomiarze akumulator zagulgotał złowróżbnie. Ofiara to żelowy bezobsługowy akumulator 12V 7.0Ah teraz na wyjściu daje 13.15V [Po zakupie miał piękne 12.00V] i jeżeli się nie mylę napięcie bardzo powoli rośnie - pomiar prawidłowy zaraz po...
Kup próbnik 12V za 6zł. Odkręć plastikową osłonę silnika, zdejmij jedną z fajek świec. Krokodylek próbnika do masy a dzióbek do środka fajki i druga osoba zapali silnik. Same świece sprawdzamy - krokodylek do + akumulatora a dzióbek do końcówki świec. Świeci-dobra świeca.
Do tych co próbują się dostac do aku z 'oczkiem' powiem że jest prosta metoda żeby żeby atak byl skuteczny. Mi udalo sie plaskimi bardzo ienkimi wkretakami podważyć uszczelkę Oczka i wyciagnąc go na wierzch! Mam dostep do elektrolitu widze nawet jego poziom - jest o centymetr ponad płyty! Moge też przeczycić sam próbnik z róznych osadów co sie przez...
Rysunek połączenia diod jest OK, ale spotkałem już diody o błędnych oznaczeniach (to były jakieś z rodzaju 1N4001). Diody mocowane "na śrubkę" są wykonywane w 2 wersjach: "zwykłej" i oznaczanej "R" o odwrotnym kierunku przewodzenia. Sprawdź omomierzem! Dopuszczam jeszcze mozliwość, że jest przebicie (lub zwarcie) cewki prądnicy do masy, co mogło być...
Ale później wkręciłem żarówkę tradycyjną o mocy 25W i też zupełnie nic a nic. Bardziej "smyrała" antena telewizyjna, na którą przedostawało się napięcie z odbiornika (o zerowej wydajności prądowej). Próbnik świecił, ale po dotknięciu momentalnie było 0V, jednak ciut smyrało. Tutaj kompletnie nic, tak jakbym dotykał akumulatora 12V.
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Jeśli masz problem z uruchomieniem silnika (w zimie), który dymi na biało w początkowej fazie pracy, to na początek m.in. sprawdź działanie świec żarowych. Test ten przeprowadź z wykorzystaniem próbnika wykonanego np. z żarówki o mocy min. 12 V/21 W, po zdemontowaniu "fajek" zasilania, badając każdą świecę oddzielnie. Świece żarowe uszkodzone należy...
moze to byc jeszcze przekaznik Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić przekaźnik: Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej. Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, i wyjście cewki do uziemienia. Powinien kliknąć przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to należy...
Moim zdaniem na żarówkach najprościej będzie tak (dwa warianty): https://obrazki.elektroda.pl/4807669300_... Górny rysunek. Tylko dwie żarówki 12V. Po podłączeniu do akumulatora świecą obie słabym światłem bo na nich jest po 6V na każdej. Dołączenie igły do "+" , świeci dolna żarówka pełnym światłem, górna nie świeci. Dołączenie igły...
Chodzi Ci o próbnik napięcia, w sumie nie sprawdzałem nim. Objawów innych nie ma porostu nie załącza się wentylator na żadnym biegu.Nawet jak spalony rezystor będzie to powinno się załączyć na 4 biegu. Mierzyłem w taki sposób że wypiąłem rezystor, przewody z miernika do wtyczki zasilania.Dmuchawa na 1 bieg nic żadnego napięcia 2 bieg to samo i 3 na...
Akumulatory rozruchowe szybko tracą pojemność. Przerabiałem ten temat i nie sprawdziły się. Jeśli ktoś ma dostęp do takich nieco powyżej ceny złomu to można przyjąć, że się opłaca, bo jak trzeba będzie je wymienić, to odda na złom prawie bez straty. Natomiast aku żelowe mają o wiele dłuższą żywotność. Można szukać używek w punktach skupu. Czasem trafiają...
autko jest po dzwonie ,dziwi mnie czemu przy wyjętej wtyczce od krańcówki gdy podłączam próbnik i sprawdzam maseczy na oby dwóch kabelkach jest stała masa czy na jednym to jak dotykam próbnikiem który jest pomiędzy diodą a krańcówką to zapala się kontrolka od akumulatora?na tym odcinku pomiędzy diodą a krańcówką nie ma stałej masy czyli niema zwarcia...
Pod deską rozdzielczą w kabinie na grodzi od komory silnika jest wyłącznik iniercyjny pompy paliwa - odłącza masę na pompę paliwa by ograniczyć ryzyko pożaru. Teoretycznie musi się uruchomić od dużego wstrząsu (kolizji) ale kto wie czy pod wpływem małego wstrząsu nie zadziałał. Wystarczy go wcisnąć u góry. Jednak teraz myślę że ukłąd jaki mamy w tych...
Witam Chcę wykonać próbnik led do instalacji samochodowej, który będzie zasilany przez 2 krokodylki z masy oraz + akumulatora. Urządzenie to ma wykrywać czy np w bezpieczniku jest napięcie o potencjale dodatnim czy ujemnym. Stany ty mają sygnalizować odpowiednio diody LED zielona gdy - oraz czerwona gdy +. Do urządzenia mają dochodzić 2 przewody krokodyli...
Z twojego posta wnioskuję że nie ma nic tzn światła żadne nie świecą awaryjnych też brak , nie mówiąc o lampce sufitowej i radiu. Na twoim miejscu sprawdziłbym połączenia na klemach ,oraz wszystkie przewody które podpięte są przy akumulatorze i na śrubie elektromagnesu rozrusznika.Sprawdż też czy jest napięcie na +B alternatora . Bez próbnika się nie...
Witam, Po kilkudniowym pobycie nad jeziorem, w warunkach sporej wilgotności, zaczął się problem z odpalaniem auta. Rozrusznik kręcił i auto po dłuższej chwili odpalało ale kilkukrotnie gasł. Jak się rozgrzał, było ok. Akumulator sprawny, wymieniony rozrusznik i przekaźnik. Przy wymianie kostki stacyjki doszło do zwarcia na próbniku. Działa tylko radio,...
Mniejszego się nie dało? Masz tam oznaczenie 15. To zasilanie po przekręceniu kluczyka. Miernik, albo nawet próbnik z żarówki w rękę i szukasz. Na zacisku 15 cewki po przekręceniu kluczyka powinieneś mieć zasilanie. Z innych oznaczeń, to 30 na stacyjce. Zasilanie stałe z akumulatora.
stare akumulatory, które miały mostki między ogniwami na wierzchu, można było sprawdzać na "amperaż" tzw. próbnikiem ogniw - był to woltomierz z zerem pośrodku skali na zakres 2V z równoległym opornikiem obciążającym aku prądem np. 100A, czasami ten opornik był wymienialny. Przy 12 V wydziela się zbyt duża moc by taki eksperyment był bezpieczny. Owszem,...
P. Kolego powinieneś sprawdzić, czy masz sprawne świece i czy dochodzi do nich zasilanie. Nawet prostym próbnikiem jak np. kablem z żarówką (12 V/21 W) można sprawdzić, czy świece żarowe są sprawne i w jakim czasie grzeją. Należy zdjąć "fajki" (listwę zasilającą ze wszystkich świec) i każdą oddzielnie badać tym próbnikiem. Jeden koniec próbówki podłączyć...
Z prądem trzeba uważać. Ja osobiście wymieniam włączniki pod napięciem. Jeśli nie robiłeś tego nigdy wcześniej - proponuję poprostu wyłączyć korki. Nawet po wyłączeniu korków sprawdź próbnikiem czy napewno w gniazdku które rozkręcasz nie ma prądu. Wszystkie działania wykonuj tak jakby prąd płynął - będzie to dobre ćwiczenie na przyszłość, a i unikniesz...
sekcja próbnik próbnik tranzystorów iskra próbnik
opornik dmuchawy citroen makro kolor komórki gniazdka angielskie
ekspres siemens inwerter wyspowy
Jak odzyskać stare konto na Facebooku? Odbieranie rozmów WhatsApp na Xiaomi Redmi Note 12 Pro bez odblokowywania