Jaka jest rezystancja uzwojeń i co się stanie jak podasz wyprostowane nawet jednopołowkowo 220 VDC ? Siły już do Was nie mam. Oj Krzysiu zaraz co się stanie😉 Odstrzelą diody, albo zabezpieczenie gniazda. To jeden scenariusz. Drugi to taki że diody dostaną zwarcia i maszyna będzie pracowała radośnie dalej. aczkolwiek w takiej maszynie raczej...
Grzanie odłożyć na bok. Zasilenie silnika prądem stałym to hamowanie silnika.
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Jeżeli podajesz prąd stały na taki silnik to oczywiście bardzo ładnie hamuje, ale w postoju siła "trzymania" jest zerowa?! W Twoim przypadku - można przyjąć, że 80% z prądu znamionowego (~5A) =4A i dla takiego prądu dobrać napięcie zasilania prądem stałym (doświadczalnie to ok. 40-55 Vdc)
Witam, ja używam hamulce dynamiczne: RTC 40 HD 12-5, RTC 40 HD 12-6 / RTO 12.. firma Relpol S.A. pozdrawiam
Pamiętaj, że prąd pobierany przez silnik będzie sie zmieniał w zależności od jego obciążenia (czytaj hamowania wirnika)
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Rozumiem, że chcesz zachować oryginalny sterownik, a zmienić jedynie końcówkę mocy. Jeśli tak to w samym sterowniku MUSISZ dokonać drobnych zmian bo inaczej wszystko pójdzie z dymem. Zmień (zwiększ zarówno wartość jak i moc) rezystora 750R1W z którego zasilane jest 5V. Zwiększ rezystor R16 w dzielniku napięcia. Jeśli używasz rezystora w tam jest 0,001...
Bipolarne tranzystory powinno się emitery łączyć rezystorami np 0,1ohm by wyrównać prądy.
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Witam Mam schemat sterowania i hamowania pilarek produkowanych Wrsztaty Szkol- ne.Wkonywałem takie układy.Działają szybko i skutecznie.
...Jeżeli na obu są H lub L to mamy hamowanie elektryczne (zwieramy silnik). Czyli, że podaję PWM na jeden, albo na drugi półmostek? Czy też na drugi podaję odwróconą fazę z pierwszego? A jeśli na obydwa półmostki jest podany stan niski to układ dalej pobiera prąd - hamuje silnik?
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Silnik to maszyna. Ta moc się nie wydziela jako ciepło, lecz wykonuje pracę. Jak w każdym silniku - zatrzymaj wał pod napięciem, to zobaczysz co się dzieje z silnikiem. Parametry silnika, podaje się ZAWSZE dla silnika pracującego z obciążeniem 100%. Może on pracować na luzie - co zwykle też jest podawane w danych technicznych, albo z niepełnym obciążeniem....
Zmniejsz prąd w driverach .W momencie gdy silniki stoją i jest uruchomiony MACH są hamowane i pobierają sporo prądu.Nie powinieneś nic spalić z takim ograniczeniem prądu . Warto podać parametry silników ewentualnie dobrać prąd max. zgodnie z ich możliwościami lub przy próbach ograniczyć do 30% . Stracisz jedynie na dynamice . Powodzenia .
Napięcie na wirniku (prąd) będzie większy niż przy rozruchu. Zawsze hamowanie przeciwprądem czy to w silnikach DC czy asynchronicznych wymusza większy przepływ prądu.
Witam! Chcę sprawdzić jak takie hamowanie się spisze z silnikiem 3f 0,55KW z motoreduktorem. To jest napęd transportera rolkowego. Teraz po odłączeniu zasilania paleta jeszcze przejeżdża z kilka centymetrów. znalazłem post o tym temacie z rysunkiem http://obrazki.elektroda.net/97_11710970... i teraz pytanie: Silnik oczywiście podłączony w gwiazdę....
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika.
Połącz i zmierz prąd na obiekcie.
poszukuje schematu ukladu hamowania silnikow 3 faz prądem stałym
Wpisz w google " hamowanie prądem stalym"
Witam jeśli chcesz żeby silnik wogóle nie hamował wystarczy dioda zenera w obwodzie silnika na odpowiedni prąd oczywiście.
czy w silniku centralnym, w kasecie, przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedałami do tyłu silnik wyłącza napęd? A może nawet powoduje hamowanie? Odpowiedź będzie różna w zależności od sytuacji. Kręcenie korbami pedałów rozpoznawane jest przez czujnik (określany skrótowcem PAS). Ten wysyła informację do sterownika "z prośbą" o uruchomienie napędu. Sterownik...
zamiast przekaźników zastosowałbym mostek H na mosfetach wraz z pomiarem prądu (wykrywanie hamowania silnika) ,krańcówki podpięte oczywiście pod uC układ w ten sposób będzie bardziej bezpieczny dla samego silnika ,podczas chamowania czy nie oczekiwanego zatrzymania wyłącza silnik ( oczywiscie chodzi o zatrzymanie które nie wykrywają fotokomórki )
Sprawdzałem na 2,2 kW (połączony na stałe w gwiazdę) - prąd hamowania był mniejszy od prądu zasilania. Wiadomo - trzeba zastosować układy czasowe, aby jak najkrócej zasilać silnik w trakcie hamowania. Ten sposób hamowania jest skuteczny tylko wtedy kiedy silnik się obraca; w postoju siła hamowania jest zerowa a prąd płynie...
Warto przemyśleć zastosowanie regulatora prądu hamowania.
O jakim silniku mowa. 3-f, 1-f, prądu stałego ? ? ?
W moim spalinowym i przy moim stylu jazdy (70% trasa - 30% miasto) hamulce też starczają na 100 tyś. km. Pyłu z klocków i tak będzie znacznie mniej niż z opon. Porównajcie masę opony, a okładzin na klockach i jak szybko zużywają się opony. Nowsze (no już nie takie nowe) spalinowce mają inteligentne zarządzanie energią. Alternator na biegu jałowym i...
Jak to nie twoje pieniądze, to wrzuć falownik udostępniający możliwość hamowania prądem stałym.
Hamowanie silnika można uzyskać podając munapięcie stałe na 2 fazy (rzędu 24V, bez przekraczania prądu znam.).
Witam. Jeżeli zasilasz silnik przez prostownik niesterowalny (diodowy) to nie ma sensu przeprowadzania takiej symulacji (hamowanie prądnicowe). Tak jak napisałeś nie da się przepchać energii z silnika do sieci, operując tylko na diodach. Hamowanie przeciwwłączeniem zadziała. przy zasilaniu jednopulsowym po zamianie biegunowości będzie wymuszony przepływ...
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
Zastanów się, co ma hamować silnik prądu stałego?
Jeżeli masz silnik trójfazowy to jest on zasilany przez falownik z baterii a nie bezpośrednio z baterii. Źle kombinujesz podłączając prostownik tak by ładował akumulator w czasie hamowania. Do odzyskiwania energii z hamowania potrzebny jest stosowny układ jej odbioru. Obecnie stosuje się w tym celu superkondensatory, które można ładować krótko dużym...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma tak wysterować tranzystorami mostka by odtworzyć prąd zadany....
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Skoro silnik będzie pracował z przekładnią ślimakową to nie ma problemu hamowania.
Wejdz na strone www.relpol.com.pl ,nasze produkty -urzadzenia do sterowania silnikow.Znajdziesz tam modul do hamowania pradem stalym z regulacja pradu (sily) oraz czasu hamowania. Mam zamontowany taki hamulec przy walcarce ,moc silnika 18 kW-zatrzymuje maszyne w ciagu 5 sek. polecam.
tam jest silnik prądu stałego z 15 kW Więc jaki silnik chcesz hamować? Prądu stałego, czy indukcyjny? pozdrawiam
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
(at)plumbum22 Masz jakiś patent na najprostszy elektryczny napęd bez bajerów absolutnie minimalistyczny? Mam, silnik DC + regulator PWM na NE555 + najtańszy sterownik mosfetów + mosfety z zabezpieczeniem przed indukowanym prądem + odcięcie prądu w dźwigniach manetek przy hamowaniu.
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
Marcin, czy my mamy odgadnąć Twoje wytłumaczenie? to że prąd wzrasta w hamowanym silniku spowodowane jest zmniejszeniem SEM samoindukcji silnika... Ja bym zagłosował za czymś takim. ;)
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Napięcie musi być tak obrane, by prąd hamowania (stały) był równy lub nieznacznie mniejszy niż prąd znamionowy silnika. Pozdrawiam.
Mają też kilka innych ficzerów jak choćby możliwość kształtowania charakterystyki momentu obrotowego w funkcji RPM oraz możliwość hamowania. Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów.
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
To oznacza że zwierając te przewody lub rozwierając to zależy od sterownika. Wyłączasz prąd na silnik. To nie jest hamowanie silnikiem.
Nawet najtańsze migomaty mają hamulec przez docisk paska blachy, sprężyna dociskająca podkładkę itd. Opóźnienie wyłączenia prądu powoduje że drut który jest wysuwany w czasie spawania do końca jest na nim prąd i zawsze będzie miał tą samą długość. Hamowanie silnikiem owszem zatrzymuje silnik ale nie zatrzyma szpuli 15kg która wygląda jak szpulka nici...
Cały problem polega na tym że nie mam tej uszkodzonej. Lampka sygnalizuje działanie hamowania silnika indukcyjnego (hamowanie prądem stałym), więcej informacji nie jestem jeszcze w stanie podać.
Prąd przemienny: AC-1 obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2 silniki pierścieniowe: rozruch, wyłączenie AC-3 silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) AC-4 silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5A włączanie lamp wyładowczych AC-5B włączanie lamp żarowych AC-6A włączanie...
Zależy jak stara jest maszyna. Wcześniej był hamulec mechaniczny na wał (zwalniak). Jakiś czas stosowali hamowanie prądem stałym na silnik. Nie sprawdzałem jak działa zwarcie faz silnika a w żadnej maszynie tego nie mam. Dodano po 4 Może być jeszcze takie rozwiązanie https://archimedes.pl/oferta-produkt/nap...
Transil na tranzystorze ochroni go. silnik sieje strasznymi zakłóceniami, np. czasem nastawy oscyloskopu zmieniają się same itd. ale źródłem w tym układzie jest silnik (element indukcyjny). Zakłócenia trzeba tłumić u źródła najlepiej przy samym silniku. Bardzo szybkie, wysoko napięciowe impulsy rządzą się własnymi prawami - nie żebym tu tworzył nową...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Małe podpowiedzi od strony przemiennika: - styk 28 na wejściach cyfrowych jest tutaj pozwoleniem na pracę - bez niego nie będzie płynął prąd na silnik (czyli jak chcemy hamować w sposób kontrolowany to dopóki hamujemy musi być podane) - takie tąpnięcia przy ruszaniu/zatrzymywaniu są dopiero eliminowane w naszych (Lenze) nowszych przemiennikach (gdzie...
Witam. Parametr 1121 to jest czas zwalniania i nie powinien być 0, ponieważ falownik może wchodzić w błąd. Parametr 1232 jest odpowiedzialny za czas hamowania i tam jak będzie 0 to falownik nie bedzie hamował prądem.
Przecież odzysk energii jest przez hamowanie silnikiem a nie hamowanie cierne...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Hmm... nie miałem styczności z czymś takim, ale czy nie możesz zastosować jakiegoś falownika - wtedy możesz ustawić czas hamowania (prądem stałym) i czas rozruchu - dodatkowo winda będzie płynniej jeździć ;)
Hamulec przeważnie w takich pojazdach to po prostu zwarcie zasilania silnika. Wtedy silnik pracuje jako prądnica a zwarcie jej wyjść skutecznie hamuje. Wygląda na to że nie do końca odłączane jest zasilanie z silników i zwarcie wyprowadzeń silnika powoduje spalenie bezpiecznika. Druty pewnie pełnią role rezystorów hamujących na nich wydziela się cześć...
Witam, mam za zadanie stworzenie modelu silnika szeregowego prądu stałego w Matlabie, a następnie zbadać jego regulacje prędkości oraz hamowania. Z góry dzięki za każdą pomoc. :) https://obrazki.elektroda.pl/1479890900_...
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
Witaj. Niezbyt jasno określasz o co ci chodzi z tym hamowaniem, dlaczego musisz go hamować ? co on napędza. opornicą rozruchową nie zahamujesz silnika tylko bedziesz mu stopniowo zmniejszał obtoty a nie hamował. Hamować możesz przeciw prądem z oprnicą ustawioną na największy opór lub dynamicznie tzn. prądem stałym podanym na stojan.
Po co to robisz? To nie ma prawa zadziałać. Chcesz mieć sterownik LENZOD to kupujesz też wyświetlacz LENZOD kompatybilny ze sterownikiem tylko po co? Zamykasz sobie możliwość modyfikacji oprogramowania. Dodatkowo ten LENZOD ma swoje wady: mały prąd na silnik oraz zapewne brak funkcji hamowania silnikiem. Kup oryginalny sterownik i po problemie. Mam...
Warto wiedzieć jaki jest "prąd zwarcia" tego silnika, to znaczy jaki popłynie prąd gdy wirnik zostanie zahamowany. Do tego nie trzeba hamować i mierzyć tego prądu. Wystarczy zmierzyć omomierzem rezystancję nie podłączonego silnika, i z prawa Ohma mamy prąd zwarcia dla danego napięcia. Znając prąd zwarcia, jest rozeznanie co do wartości bezpiecznika....
(at)smyk55 Alternator może i ma sprawny ale co z akumulatorem :?: Jest w pełni naładowany :?: W jaki sposób to stwierdzisz :?: I osiwiejesz albo spowodujesz wypadek kiedy zaczniesz zastanawiać się nad skokami prądu kiedy dziecko będzie się bawiło wyłącznikiem do szyb. Ford focus w dizlu. Hamujesz silnikiem i prąd wzrasta o 40A dlaczego :?:
Potrzebne ze względy na moment przy ruszaniu który jest duży , a regulator lotniczy jakiego użyłem ma zabezpieczenie prądowe , że jak jest za duży opór na silniku to się wyłącza i jak ruszałem z miejsca na pełnym gazie to był obrót może 2 kołami w miejscu i szlusss wyłączał się regulator. Dlatego zastosowałem sprzęgło i teraz działa jak trzeba bo silnik...
A co ten sterownik ma robić? Regulacja obrotów? Łagodny start? Hamowanie prądem stałym?
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Jesli chodzi o hamowanie pradem stalym to nie da sie calkowice zatrzymac wirnika. Jest to zwiazane z sama idea mozliwosci takiego hamowania. Moment hamujacy nie jest wytwarzany jesli wirnik jest nieruchomy. Mozna by to zrobic tak, ze najpierw hamowac go pradem stalym a dopiero potem zablokowac hamulcem mechanicznym. Tym samym by sie nie scieral.
Silnikowi niewiele szkodzi, gorzej z reszta...Paskami i klinami kół pasowych. Ale że bezwładność tych elementów jest niewielka, też niewiele szkodzi. Zrobiłem kiedyś układ hamowania silnika trójfazowego do jakiejś maszyny na zasadzie odłaczenie faz przez stycznik, i w tym samym momencie kilkusekundowy impuls pradu stalego, tak dobranej wartości, by...
fajny pomysł ale z tym zuzywaniem się akumulatora i alternatora to przesadziłeś nie chodzi mi o to że zaoszczędzisz 0.3% na paliwie bo to jest racja, mniejszy prąd mniejsze "hamowanie" silnika przez alternator . 5 lat jeździłem polskim autem kupionym jako 2 letni uzywany, zawsze jeździłem na światłach zawsze odpalałem na światłach, nie robiłem nic kompletnie...
Chodzi mi o silnik, który jest zasilany (wirnik lub stojan) prądem stałym, tak jak przy hamowaniu dynamicznym.Pozdrawiam
Szukam obecnie przełącznika zmieniającego biegunowość silnika, by uzyskać bieg wsteczny. Co wybrać? Prądy pewnie nie przekroczą 20A.
witam ponownie, Nie chcę regulować obrotów. Potrzebuję tylko łagodnego startu. STOP może zostać taki jaki jest (bezwładność maszyny - wystarczy). Co to za układ z rezystorami?? Pozdrawiam Witam Jeżeli silniki asynchroniczne , moment hamujący stały to każde ograniczenie prądu spowoduje spadek momentu w kwadracie. Softstarty są dobre, nawet bardzo dobre,...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Oczywiście kilka silników może pracować na jedno obciążenie, kilka identycznych silników może napędzać wspólne koło zębate (lub pasowe) pracując z identycznymi obrotami, gorzej kiedy silniki są różne, da się to zrobić, ale jeśli źle dobierzesz przełożenia, powstaną róże SEM i straty z powodu prądów płynących pomiędzy silnikami pracującymi jako prądnice,...
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Mam taką propozycję. Wiem, że z wykonaniem byłoby trudno, ale zawsze można spróbować. Otóż: Silniki bezszczotkowe są również prądnicami trójfazowymi. Nie myślałeś nad tym, żeby przy pedałowaniu ładować akumulatory? Robiłoby to owszem opór na kole, ale zawsze można ładować mniejszym prądem. Przy hamowaniu można ten prąd ładowania zwiększać (wyłączyć...
Silnik krokowy pozwolił im na precyzyjne ruchy windą w górę i w dół, a co za tym idzie na zatrzymanie windy w określonej precyzyjnie pozycji w pionie. Sam silnik krokowy z sterowanie m jest więc tu ułatwieniem, bo takie precyzyjne ruchy na zwykłym silniku DC nie osiągniesz. Musiałbyś zastosować silnik DC z przekładniom. krańcówki sprawdzały tam czy...
Mostek jest po to żeby zapewnić przepływ prądu w jednym kierunku. Silnik prądu stałego może być generatorem przy obrotach w obu kierunkach. Sterowanie tranzystorem przewiduje tylko jeden kierunek prądu.
Prosta sprawa - skoro silnik wykonuje pracę w jednym kierunku, więc nie ma zmian polaryzacji na jego zaciskach. Czyli ma masę podaną na stałe. Więc pozostaje ci założenie przekaźnika zwierającego drugi zacisk do masy. Może to zrealizować bardzo prosto za pomocą jednego przekaźnika ze stykiem przełącznym. Styk COM (przełączny) podłączasz do silnika,...
Silnik bez impulsów step jest zahamowany prądem hamowania aby samoczynnie się nie przemieszczał napęd, czyli robi za hamulec, załatwia to sterownik. Aby swobodnie kręcić silnikiem trzeba podać sygnał na wejście Enable. Obrotów silnika się nie zatrzymuje przy zmianie kierunku, podaje się tylko przeciwny stan na wejście DIR.
A wskazanie kierunku na linie DIR co definiuje? W zależności od stanu na wejściu DIR silnik po podaniu STEP obraca się o 1 krok w jedną, bądź w drugą stronę. Ale niekoniecznie trzeba używać sterownika, który ma wejście DIR. Prymitywne sterowniki podają na silnik pełne napięcie zasilania i nie mają wejść DIR i STEP, a wejścia do określania stanów poszczególnych...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
L298N to driver, coś jak wzmacniacz mocy. Na pierwszej stronie PDFa masz schemat ideowy scalaka + 2 oporniki + 2 kondensatory, ale z pewnością nie jest to schemat aplikacyjny. Aplikacja pojawia się dopiero na stronie 6. Ale nadal jest to tylko driver, potrafi podać maksymalny prąd w lewo lub w prawo, albo hamować silnik. (no jest jeszcze chyba coś do...
W ten sposób rozwiązuję wyłączenie BHP w maszynach, gdzie zostaje wmontowany falownik. Normy wymagają pewnego odcięcia energii (z reguły stycznikiem), natomiast wiadomo, że skuteczniejsze od wybiegu jest hamowanie falownikiem. Grzybek wyłącza więc stycznik, a styk NC stycznika daje sygnał hamowania dynamicznego albo DC na silnik. Energii wystarczy na...
Sterując prądem płynącym przez drugi silnik za pomocą: a) opornicy b) (sztucznego obciążenia) potencjometru, tranzystora i rezystora mocy c) regulowanym prądem wstecznym (w przypadku zbyt małej siły hamowania przy zwarciu biegunów drugiego silnika) A przy okazji, to co dokładnie chcesz mierzyć?
Będąc swojego czasu konstruktorem w Fabryce Urządzeń Dźwigowych S.A. w Mińsku Mazowieckim sterowanie falownikami z kasety rozwiązywaliśmy na kilka sposobów: 1) W kasecie stosowaliśmy przyciski potencjometryczne. Im głębiej go wcisnąłeś, tym suwnica szybciej jechała. 2) W kasecie stosowaliśmy standardowe przyciski dwubiegowe. W falowniku programowaliśmy...
dodatkowym silniku krokowym, siłę hamowania bębna z drutem można regulować prądem uzwojeń. Wystarczy mały silnik DC z potencjometrem drutowym jako hamulec dynamiczny.
czy zastosowany regulator silnika podczas hamowania oddaje prąd do akumulatora czy pobiera go jeszcze więcej aby zahamować deskę?
No pasowało by ,żeby hamulec się wyłączył po zatrzymaniu silnika, ale to wiem jak wykonać. Co do prądu hamowania bez regulacji...to mam dobrać trafo o odpowiedniej wydajności prądowej do prądu silnika? (żeby nie przekroczyć prądu znamionowego silnika w czasie normalnej pracy)
Dobrym wyjściem by było zrobić napęd przez wolnobieg, z górki by się turlał bez oporów silnika. Ale jak chce zrobić odzysk prądu przy hamowaniu to wtedy się tak nie uda.
Moim zdaniem ten rezystor służy tłumieniu przepięć pojawiających się na szczotkach w chwili przerwania prądu, a za zmniejszenie prędkości odpowiada układ, który ogranicza prąd/napięcie silnika.
Im szybsze mają być obroty, tym większe potrzebne jest napięcie, by skompensowało SEM generowaną przez silnik, i jeszcze coś zostało. Silnik DC można opisać dwoma parametrami: 'k' (stała silnika) i 'R' (opór uzwojeń). U=I*R+Ω*k, gdzie U i I to napięcie i prąd, a Ω to obroty. Jeśli Ω>U/k, to prąd płynie w przeciwną stronę (I<0) i...
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
hamować silnik prąd falownik silnik prąd stałego hamować silnik gasnąć hamować silnik
spalić bezpiecznik kondensator transoptor dobór rezystorów 65535 internal moduł memory error
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Opóźnienie włączania silników na jednej fazie Zasięg hulajnogi elektrycznej przy 3 kreskach baterii i -1°C