Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Witam. Jaki powinien być prąd wzbudzania alternatora w Fiacie 126 p? Mam 2,5 - 4A. Czy to nie za dużo?
Zrobiłeś z alternatora 24V alternator 12V. Podaj ile amper masz ma prądzie wzbudzania ?
Jak ci to bardzo przeszkadza to dołącz równolegle do żarówki rezystor żeby zwiększyć prąd wzbudzania.
zibiwar Dlaczego mam widzieć czarno ???. Już ruszyłeś w dobrym kierunku, wstępne założenia nakreśliłeś, teraz sprawdzenie ile z tego jest rzeczywiście do uzyskania. Sprawdź jeszcze na mini hamowni jakie są rzeczywiste możliwości alternatora, ile potrzeba prądu do wzbudzania cewki alternatora. Będziesz miał cały obraz swoich założeń. Przyjemnej zabawy...
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
Mam pytanie jakim prądem jest wzbudzany alternator i czy jest to chwilowe czy ciągłe?
Próbowałem przetwornic obniżających napięcie, ale te najzwyczajniej w świecie przy ruszaniu albo dostają głupawki, albo po chwili dokonują żywota. Prąd na wyjściu przed wirnikiem próbowałem filtrować, ale bezskutecznie. Jakieś pomysły? Są dwie możliwości, albo przepięcia na zasilaniu spowodowane impulsowym poborem prądu przez sterownik silnika, co...
:arrow: GSMUnlock: We wszystkich "współczesnych" samochodach sprzedawanych w UE zasilanie gniazda zapalniczki jest odcinane po wyłączeniu zapłonu (ew. po wyjęciu kluczyka ze stacyjki). Jednocześnie podłączanie jakiegokolwiek dodatkowego obciążenia (i to jeszcze indukcyjnego) pod kontrolkę ładowania jest stanowczo niewskazane i może być szkodliwe, zarówno...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Wymieniłem mostek dużych diód prostowniczych (przelutowałem) a one nie są w komplecie z diodami od wzbudzenia. Myśle że nie chodzi tu o prąd wzbudzania ponieważ dla alternatorów prąd wzbudzania to jakieś 10% mocy, ta "kontrolka" jest tylko po to aby gdy samochód jest na włączonym zapłonie, lub rozruchu a obroty nie są na tyle wysokie aby uzyskać jakąś...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Po to jest lampka akumulatora na desce. To właśnie przez nią płynie prąd, który wzbudza alternator. W prądnicach jest zresztą chyba podobnie. Warto też pamiętać, że "alternator" to tak z technicznego punktu widzenia "trójfazowa prądnica synchroniczna, prądu przemiennego" - a tylko potem ktoś...
I jeszcze problem co ma kręcić tym alternatorem i jak go będziesz wzbudzał. Bo jak widzę nie będzie to prąd z ładowania w ciągniku.
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Regulator jest elektroniczny.Jak rozpoznać gdzie jest wejscie a gdzie wyjscie aby sprawdzić te napięcia? Czy mógłbyś nieco rozwinąć temat pomiarów ? Jak sprawdzić uzwojenie ? Czy jak sprawdze omomierzem przykładając jeden koniec do obudowy alternatora a drugi do pinu od wzbudzenia to wystarczy ? Ile powinien wynosić prąd wzbudzania ? Do alternatora...
Mam wrażenie, że jak to Pyzdra mawiał coś gdzieś "źre" prąd. Nowy alternator ( zakładam, że nowy, a nie ze szrotu) i w zasadzie brak ładowania. Kontrolka gaśnie, bo alternator się wzbudza i prąd wytwarza. Tylko gdzie on znika?
Problem z przerobieniem alternatora 12V na 24V jest tylko z wirnikiem i regulatorem napięcia. Alternator 12V ma stojan z grubszego drutu i trochę mniej zwojów ale będzie pracował na 24V razem z diodami. Wirnik 12V ma ok 4 omy a 24V ma aż 16 omów i tu jest problem jak ograniczyć prąd wzbudzania.
1N4007 mają 1A prądu i może być trochę mało.Wstawiałem BY 299(więcej prądu).
Alternatory o większym amperażu mają mniejszy opór uzwojenia wirnika przez co prąd wzbudzania jest większy.
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Co Wy wypisujecie z tymi obrotami? Ten alternator wzbudzi się już przy 1000 rpm, jak jest kiepski to max 1200 rpm. Do sprawdzenia stojan pod kątem zwarć międzyzwojowych i przebić na obudowę, ale nie multimetrem. Jaki jest prąd wzbudzania?
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Ten co idzie do BSI wzbudza z drivera montowanego w BSI. MIernikiem po kablu dojdziesz. Ale szczerze jeszcze nie zdarzyło mi się aby nie było wzbudzenia z BSI.
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie...
Możesz połączyć śrubę nr 1 i 2 ale koniecznie przez żarówkę 21W. Ograniczy to prąd wzbudzania i nie spowoduje uszkodzenia alternatora i akumulatora.
Panowie na rysunku jest błąd bo kontrolka ładowania nie jest zasilana z zacisku 30 ale z 15 czyli po stacyjce, Po włączeniu stacyjki wirnik alternatora jest magnesowany prądem płynącym przez żarówkę kontrolki a po wzbudzeniu wirnik jest zasilany bezpośrednio z diod wzbudzających a prąd wzbudzania a co za tym idzie napięcie wyjściowe alternatora reguluje...
Tak, prąd przepływa przez żarówkę i dzięki temu alternator się wzbudza.
Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
Sprawdź czy jest elektrolit. Wątpię by był zamontowany fabrycznie alternator wzbudzany prądem z akumulatora (6 diodowy) a tylko taki ma regulator napięcia z oznaczeniem 15. Prześlij zdjęcie alternatora i regulatora. Może to być alternator z fiata 125p wtedy do kontrolki ładowania potrzebny jest specjalny przekaźnik.
Być może, chociaż mało prawdopodobne, alternator jest mocno obciążony, więc prąd daje, ale nie widzisz przyrostu napięcia. Nie widzę takiej opcji. Po odpaleniu silnika, napięcie na akumulatorze zawsze wzrośnie. Przy mocno obciążonym alternatorze niewiele ale da się zauważyć. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Czyli alternator...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Dla 100% pewności trzeba by zdobyć tylko charakterystykę altka. To zdobądź i wtedy napisz co z tego wynika. Jesteś elektrykiem samochodowym. więc idź do warsztatu i zobacz koła przekładni alternatora. Zmierz je dokładnie a potem wyciągaj wnioski. Altki samochodowe zwykle wzbudzają się przy 100 do 1500 rpm Chyba ci się zero zgubiło... Poza tym wzbudzają...
No i kolega grala1 wszystko wyjaśnił. Ja dodam tylko, że w nowszych regulatorach kontrolka nie ma wpływu na ładowanie, lub jego brak. Tam regulator wykrywa kiedy wirnik się obraca, włącza prąd wzbudzania i gasi lampkę kontrolną.
Regulator się wzbudza i puszcza prąd na wirnik.
Zara panowie. Przecie taki silnik można częściowo potraktować jako klasyczny alternator. Wzbudzamy wirnik prądem stałym, oczywiście po regulatorze. A ze stojana odbieramy napięcie. Prostownik plus inwerter off grid lub falownik. Dlaczego miało by nie działać?
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
06061947 nie bierz mnie pod włos dobrze wiesz jakie są prawa fizyki , już nie jeden alternator przerobiłeś . Ale mimo wszystko odpowiem bo pytanie dotyczy konkretnego zagadnienia " Czyli wychodzi, że moc wzbudzenia jest poniżej 1Wata, czy dobrze zrozumiałem ???? " . Tak moc wzbudzania jest poniżej 1W . Tylko co przez to rozumiemy : uzyskanie napięcia...
W audi 8l wszystkie alternatory wzbudzane były lampką, więc jeżeli lampka na desce jest, to problem z regulatorem. Po przekroczeniu pewnych obrotów alternator wzbudza się poprzez prąd szczątkowy. Sprawdź jeszcze ładowanie pod obciążeniem, jeżeli nie masz amperomierza cęgowego to włącz światła drogowe i grzanie tylnej szyby, jeżeli pod obciążeniem nadal...
To jest brak zasilania wzbudzania prądem ktory płynie przez kontrolkę.Czasami alternator sam się wzbudzi ale często do rozpoczęcia ładowania jest mu potrzebny bardzo mały prąd ktory płynie przez kontrolkę.
Okazało się że alternator się wzbudza i ciągnie prąd. Czemu nie wiem ale po wymianie prodlem zniknął i błędy na kompie też zniknęły. Reasumując do Forda nie można dawać zamienników ( oczywiście nie we wszystkich przypadkach). Mam nadzieje że komuś to pomoże. Dzień dobry - mam właśnie ten sam problem - pytanie po wymianie czego? problem zniknął - po...
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Witam ale kolega uparty nie da się zastosować silnika jako alternatora nie ma uzwojenia wzbudzania a jak sama nazwa mówi uzwojenie wzbudza prąd w uzwojeniach i reguluje podczas pracy wytwarzane napięcie.Alternator jest co prawda trujfazowy ale z silnkia nie zrobisz alternatora. pozdrawiam.
Z alternatora spokojnie wygenerujesz znacznie wysze napięcie. Ograniczenia pojawiają się w układzie wzbudzania, który wytrzymuje długotrwałe prąd do 3,5A dla 12V. Poczytaj nawet na tym portalu o spawarce z alternatora. www.elektroda.pl/rtvforum/topic1053350.h...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
również stawiam na diody wzbudzania - często zdżają się problemy z zabrudzonymi / zawieszonymi ścieżkami.
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
Dlatego podałem taki rezystor aby się nie grzał. Dodatkowo panowie dyskutanci nie policzyli tej zarówki którą założy autor postu. Więc te prądy będą się sumować, co wystarczy do wzbudzania alternatora po lekkiej "przygazówce". Przeczytajcie co napisał kolega carrot dokładnie to miałem na myśli + ta zamontowana już żarówka. Im mniejsza oporność rezystora...
ale zagmatwane dochodzenie do diagnostyki problemu , ktoś zamieścił dość cenną wskazówkę żeby podać na wzbudzenie alternatora D+ masę przez amperomierz , trzeba by jeszcze dołączyć schemat jak to zrobić w tym przypadku jak najbardziej powie nam czy prąd wzbudzenia z układu dochodzi (z licznika) i jaka jest jego wartość powinno w/g mnie być około 200mA...
Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Można by wnioskować, że regulator ma wmontowany kalendarz. Zgadza się, że regulator reaguje temperaturę, ale alternatora, bo jest z nim zintegrowany i ta reakcja mnie się wydaje, że jest zabezpieczeniem...
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
Zmierz pobór prądu, jak wyjdzie w okolicach 5A, to najprawdopodobniej regulator w alternatorze wzbudza się i cały czas podaje napięcie na wirnik
Ok. Zadam proste pytanie. Czy miałeś w swoich rękach alternator samochodowy ? Widziałeś jakie posiada w ogóle mocowanie ? Napędzałeś go ? Wzbudzałeś go ? Próbowałeś obciążyć czymkolwiek ? O pomiarach prądu i napięcia oraz obrotów już nie wspomnę.
Alternatory większej mocy zazwyczaj regulowane są prądem wzbudzania dodatkowej cewki na wirniku, tak działają samochodowe i te w agregatach. Alternatory małej mocy jak w motocyklach, regulowane są poprzez zwieranie wyjścia tyrystorem. Jeśli twoja prądnica ma działać jak te motocyklowe, ale z większą mocą to musiał byś taki regulator zbudować samodzielnie....
Witam. Problem z autkiem jak wyżej. Wymieniony niedawno alternator z uwagi na wzbudzanie się dopiero po wejściu na obroty i domniemane pobory prądu. Obecnie założony alternator z numerem 0 124 415 025, nie wzbudza się, generuje w sterowniku błąd P0621, kontrolka ładowania zapala się i gaśnie by po chwili świecić ciągle, Po zasymulowaniu obwodu, przez...
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Witam. Nie alternator tylko regulator napięcia. Miałem na myśli alternator jako cały zespół wytwarzający prąd w pojeździe. Za Wikipedią: W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze.
A gdyby z oryginalnego regulatora wykorzystać przekaźnik lampki sygnalizacyjnej, a do regulacji prądu wzbudzania wirnika wykorzystać regulator od malucha????? nie chce mi się rozbierać alternatora i dokładać diody.
W Partenrach ( i Belingo HDI) dawnej zawsze przerabiałem to w ten sposób. -od plusa za stacyjką mała żaróweczka która wzbudzała alternator -ale po wyłączeniu zapłonu lubiał brać prąd na wirnik, regulator nie był "gaszony" więc dawałem przekaźnik, który zwierał z masą zacisk wzbudzenia po wyłączeniu kluczyka ( przez opornik 220 om o ile pamiętam) Później...
Tam jest ciekawy alternator, wirnik zasilany jest z głównej gałęzi B+, zaś kontrolka to zezwolenie włączenia prądu na wirnik. Jak jej nie ma, to regulator śpi.
Dość tego bredzenia. Udaje się silnik wkręcić, bo na bardzo niskich obrotach alternator przestaje się wzbudzać - nie produkuje prądu, generowane przez niego pole magnetyczne spada do minimum. To cała filozofia tegoż "cudu". Nie chcesz słuchać co się Tobie doradza, więc wybacz, zamykam wątek.
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Kolego, nikusert! Upomnienie ci na przyszłość! Przy eksploatacji Т- 25 zawsze należy pamiętać - zagłuszył motor - odłącz masu, owak prąd akumulatora przedłuża ciec przez uzwojenie wzbudzania i zdolny rozgrzać do temperatury uszkodzenia izolacji.
Alternator jest maszyną SYNCHRONICZNĄ i tylko taką można wzbudzać prądem stałym. Do zasilania grzałek możesz maszynę wzbudzić magnetyzmem szczątkowym (czyli praktycznie sama się wzbudzi) i moc bierną kompensować kondensatorem. Były już takie wątki na tym forum.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
No i taki alternator około 60A chciałbym zastosować, najlepiej od jakiegoś poloneza albo ciągnikowy. Alternator nie powinien stawiać dużego oporu gdyż będzie współpracował ze sterownikiem. W dzień będzie tylko ładował akumulatory a w nocy oświetlał podwórko. Najlepiej od poloneza ponieważ łatwo jest odłączyć kabel dochodzący od regulatora do szczotek...
Można sprawdzić jaki prąd będzie przepuszczał elektroniczny regulator napięcia z duzego fiata stosowany do alternatora 6 diodowego. Regulator taki dostawał prąd po stacyjce i przepuszczał na wirnik prąd w granicach 3 amper. Regulator taki ograniczał prąd ładowania regulując natężenie prądu wzbudzania.
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
Vectra A, lampka ladowania się nie spaliła, wziąłem ten przewód od lamki przy alternatorze i zwarłem z masą i lamka świeci. właśnie nie wiadomo czy regulator czy ten mostek prostowniczy. Szczotki są dobre, patrzałem miernikiem bo tych diodach prostowniczych, jest ich tam 6 więc w jedną stronę miernik mi piszczał, a gdy zmieniłem bieguna miernika to...
Oglądam drugi film: Zdecydowanie masz zmierzony niebieskim multimetrem prąd postojowy jako niższy niż ~20 mA co jest bardzo dobrą wartością. No właśnie. Wygląda na to, że jest dobrze, a nawet bardzo dobrze skoro pomiar na (+) i na (-) się potwierdza i tylko 20mA. Więc jakaś dziwna sytuacja z tą druga wiązką. Robiłem identyczne pomiary w Maździe CX-3...
Tylko jak mają wytrzymać taki prąd diody wzbudzania (fabrycznie mają 1A)? Pracują na granicy wytrzymałości.
To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.
czarny przewód to + z mostka od wzbudzania, zasila jedną szczotkę a regulator zwiera drugą do masy poprzez kabelek zielony.
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. Ciekawe z tym alternatorem, jednak jak ona ma sie sam wzbudzać? Skoro nie ma prądu to nie ma też pola magnetycznego. A jak nie ma pola to nie ma indukcji. Jeśli sam sie wzbudza to musi mieć magnesy w środku.
Nawiązując do postu wyżej. Wydaje mi się że udało mi się "ożenić" regulator od alternatora z dwoma wyprowadzeniami z alternatorem z pięcioma wyprowadzeniami. Sprawa nie jest zbyt prosta. Z moich dociekań wynika iż jedna końcówka uzwojenia wzbudzania w starszym alternatorze jest podłączona do"masy" czyli - musi być sterowany z plusa, w nowszym alternatorze...
Alternator jest obco wzbudzany i bez zwiększenia obrotów nie ładuje, a jak był padnięty aku to może nie miał prądu żeby pociągnąć dalej.
Prąd żarówki w pierwszym momencie przepływa przez uzwojenia wirnika i bierze udział we wzbudzaniu się alternatora w pierwszej fazie pracy - dlatego może się zdarzyć, że przy braku żarówki (lub kiedy się spali) nie będzie ładowania, podobnie jeśli ten prąd będzie zbyt mały. Czasem jest to cecha osobnicza danego alternatora - ot niektóre trudniej się...
Trochę jest nieścisłości w tym co napisał kolega jannaszek. Nie da się odpalić samochodu na popych przy akumulatorze rozładowanym do zera, właściwie to nigdy on nie jest on rozładowany do zera - przecież wciąż nam działa komputer silnika, zapłon, kontrolki świecą. W przeciwnym wypadku samochodu by się nie odpaliło, a alternator musi być początkowo wzbudzony,...
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do (D+) gaśnie Słabo czytałeś. W układzie, który jest...
(at)mpietras. Czyli nie będzie przygasania świateł stojąc na wolnych obrotach. To co napisałem oznacza tyle że przy ~1100 obr/min (alternatora) napięcie przy obciążeniu 20A będzie wynosiło ok 13V. Moja wypowiedź jest oparta na metodzie testowania alternatorów w firmie, w której pracuje, gdzie obroty przy których wzbudza się alternator ustala się gdy...
Witam wszystkich Oto mói problem auto jak w tytule, po odpaleniu silnika swieci się kontrolka od ładowania, , sprawdzam napięcie na aku i pokazuje 12,3v, czyli alternator padł. Alternator zawiozłem do punktu, który specjalizuje się tylko w alternatorach i rozrusznikach i tu moje zdziwienie - alternator na stole mierniczym pokazuje 14,5 v Dodam iż po...
To sprawdź szczotki albo pierścienie.Ale jak ta kontrolka nie działa to alternator wzbudza się doiero powyżej 4000 obr.silnika,ta kontrolka daje prąd na wzbudzenia ,bez nie sie wzbudza z pozostałości magnetycznej.Jak to diesel to w ruchu miejskim rzadko takie odbroty dostaje więc tu źródło kłopotów.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Zwiększ prąd płynący przez kontrolkę (tu są diody) do regulatora napięcia.Alternator rozpoczyna wzbudzanie właśnie tym małym prądem z kontrolki.Na probę podaj mu plus do przewodu od kontrolki (pobor ok.2,8A) i sprawdź jak szybko wtedy się wzbudzi.
Sprawdź opór wirnika. Alternatory 60A mają opór ok. 4Ω a 90A ma już ok. 2Ω przez co zwiększa się prąd wzbudzania i regulator może go nie wytrzymać.
przewód wzbudzania alternatora regulator wzbudzania wzbudzania prądnicy
rygiel domofonu ustawienie prądu spawania odczytać matrycy
schemat wfl1200 satel perfecta
Lodówka Polar TS136 nie wyłącza się - termostat działa bez przerwy Pin 4 RA3/MCLR/Vpp w mikrokontrolerze PIC12F1571