To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Sr 50 miał akumulator 6V. Ale nie wiadomo, czy działa tzw. Elba, czyli moduł ładowania i przerywacz kierunkowskazów (psuły się). Prądnica jest w magnecie.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
goldwinger a co to jest twoim zdaniem ?? prądnica ??
a który idzie do zapłonu ???
czyli tak jak mam obecnie to podłączone jak na zdjęciu widać to nie jest źle?
Myślę że tutaj coś znajdziesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/16-cze-...
Prostownik o takich parametrach to raczej do ładowania akumulatora od ciągnika lub ciężarówki - jesteś pewien tych parametrów? Skąd tej mocy prądnica w Simsonie?
witam próbowałem kiedyś zrobić ładowanie w simsonie dałem cewkę od ładowania przez mostek prostowniczy i bezpośrednio do akumulatora niestety nie było nawet mowy o tym aby napięcie ładowania przekroczyło 14 V prądnica w simsonie jest na tyle mało wydajna że regulator nie był potrzebny. pozdrawiam
Jest to bardzo chaotyczne, w dodatku bez najistotniejszych danych: jaki typ instalacji, jakie napięcie, iskrownik itd. Nie szukaj w googlach problemu i "cudownej" na niego odpowiedzi a raczej schematów dokładnie odpowiadających posiadanej wersji Simsona. W/g tychże, odbudowuje się instalację, gdyż w tym konkretnym wypadku u Kolegi podejrzewam jakieś...
Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą Nazywało się to SEM, małe magneto, jak w simsonie
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Łaaaaaaaaaaaaał. Co ty nie powiesz. Jak żem kiedyś rysował schemat simsona S51B, to jak przyszedł mi pomysł na ładowanie rometa prądnicą od simsona to od razu do niego spojrzałem. Jeśli chodzi o koło magnesowe, to coś już może sklinię i wam zapodam. Pzdr.
Ok. Coś rozumiesz. Ale: Próg otwarcia wg. datasheet to 2-4 V. Spory rozrzut. Nie uważasz? Przeczytaj sobie a będziesz wiedział dlaczego spaliłeś tranzystor: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... A jak przeczytasz to sam sobie odpowiesz na moje pytanie: Czy ten regulator to żart? W takim układzie tranzystor powinien pracować impulsowo. Jak...
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
Jeżeli światło tylne postojowe jest zasilane z odczepu tej samej cewki co stop, to jest to zjawisko normalne. Starsze instalacje ze słabymi prądnicami tak miały.
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Wykonalne jest, jak najbardziej - konwersja częstotliwości (zapłon lub prądnica) w napięcie i komparator + przekaznik.
witam jestem tu nowy potrzebuje jak najobszerniejszego schematu instalacji elektrycznej do motocykla awo simson sport (mam tu na myśli skrzynka bezpieczników prądnica itp rzeczy oraz ich parametry)
witam jestem tu nowy potrzebuje jak najobszerniejszego schematu instalacji elektrycznej do motocykla awo simson sport (mam tu na myśli skrzynka bezpieczników prądnica itp rzeczy oraz ich parametry)
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale napisałęś mi że po wyłączeniu stacyjki kabel idący od cewki pierwotnej zasilania (czyli tej od iskownika) zwierany jest z masą i wtedy no niby ten prąd chyba nie będzie szedł do cewki wysokiego napięcia, ale będzie zwora i prąd będzie płynał przez tylko ten kabel plus który idzie do stacyjki. I w ten sposób będzie...
najpierw zobacz ile mocy może dostarczyć prądnica ( lub alternator - nie wiem co tam jest w simsonie), odejmij od tego moc żarówek z przodu i tyłu ( zdajsie , ze trzeba jeździć na światłach ) to co ci zostanie to moc którą możesz ewentualnie bezpiecznie uzyskać, nie rozładowując akumulatora. obawiam się, że będzie tego znacznie mniej niż 44W, a musisz...
Skoro prądnica daje 45V, to jakie to ma znaczenie czy pod obciążeniem czy nie. Najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator napięcia.
Aby się nie powtarzać proponuję poczytać temat: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... AVO problemy z prądnicą.
Krzysiek 8588 . Nie denerwuj się na niektóre posty. Czasem brak doświadczenia, czasem nadmierne "ego". A wracając do pytania czemu żarówka 6 V świeci ciemniej, aniżeli 12 V ?. Masz uszkodzony układ zasilania i ma on małą wydajność prądową. Przy tej samej mocy żarówek, a sądzę, że podłączyłeś żarówki reflektorowe o takim samym cokole, przy napięciu...
No ta ja gratuluję. Nie podjąłbym się takiego przedsięwzięcia. Wiem, że są też konstrukcje SHL i one mają rozrusznik i prądnicę w jednym. No to może demontować magneto i zainstalować np. prądnicę PF126? :-) pzdr
Narysuj schemat istniejącego układu regulacji. Opisz prądnicę. Czy to jest prądnica 1-fazowa prądu przemiennego?
Witam, remontuje ostatnio Simsona s51. Problem polega na tym że żeby zapalił cewka zapłonowa musi być podpięta pod takie coś (zdjęcia poniżej). Bez tego nie zapali. A pytanie brzmi:co to jest to na zdjęciu i co zrobić żeby motor palił bez tego podpinając cewkę zapłonową od razu do prądnicy.
Narysuj schemat Twoich połączeń z wyraźnym zaznaczeniem do której cewki i jak podłaczonej (lub nie) do masy. Nie wiadomo co chcesz osiągnąć, bo piszesz: żółty kabel ze statora czyli ładowanie i światła, Ze statora (prądnicy) Simsona w oryginale nie wychodzi żółty kabel.
Witam, remontuję ostatnio simsona s51. Poprzedni właściciel dość mocno go poprzerabiał. Znalazłem w nim takie coś (zdjęcia poniżej). A pytanie brzmi co to jest ta srebrna tuba i czarne "klocki"? Wiem tyle, że było to potrzebne do zapalania. Poza tym ten czarny kabel jest podłączony do prądnicy.
Rezystancje cewek zapłonu prądnicy-iskrownika Simsona w wykonaniu NRDowskim (były montowane jescze co najmniej dwa inne rodzaje prądnic) wynoszą: 1. Dla układu z przerywaczem : 0.7 - 0.9 om - były co najmniej dwa rodzaje 2. Dla układu CDI : 500 - 750 om - były dwa rodzaje Bzdura. I rozróżniaj cewkę WN, od cewki zasilającej. Przed stwierdzeniem że ktoś...
Odświeżam.
mierz napięcie pod obciążeniem. Robiłem w takim motorze ładowanie bo oryginalny regulator a w sumie prostownik padł więc po prostu dałem mostek prostowniczy bez żadnych tam regulatorów bo to przy tych prądnicach nie ma sensu i tak nie przeładuje. działa do dzisiaj. Jak chcesz założyć ten od simsona to on jest razem z przerywaczem kierunków za ładowanie...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
To nie jest tak hop, musisz dać regulator napięcia tak żeby utrzynywać te 12V. Zobacz jak to jest rozwiązane np. w samochodach, masz alternator i relulator napięcia który przepuści w instalację max 14,4V bo oczywiście alternator może więcej. Po prostu zdobądz gdzieś nawet na szrotach regulator napięcia do prądnicy.
a tak w ogóle to o co chodzi co to za motor ładowanie jest czy go nie ma. napięcie niestabilne jak piszesz a co tam siedzi alternator czy prądnica jak prądnica to jaka ze szczotkami (np. jawa) czy koło magnesowe (np. simson)
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... A co do przeróbki go na 6v jest tam zdjęcie na którym jest wszystko pokazane. Pozdrawiam
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Sprawdź jakie napięcie masz przed uruchomieniem silnika, a jakie po uruchomieniu. Być może simson ma zbyt duże napięcie na prądnicy... Pozdrawiam
Może to "musztarda po obiedzie", bo już kupiłeś PVL, ale moje doświadczenia z tą prądnicą są negatywne. Przez ok 2 lata była montowana w nowych Simsonach a później było montowane VAPE. W PVL po ok. 2-3 kkm regularnie padała cewka ładująca CDI. Trzeba było przewijać, co jest możliwe. Natomiast z VAPE nie było problemów.
masz moze uszkodzoną prądnice, mostek gretza bądz regulator napięcia. musiosz posprawdzac przewody czy nie mają przerwy.
No ,, simson" ma prądnice taka jak tu: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=sho... na srodkowym zdjeciu no ale sluszałem ze akumulatory zelowe nie moga byc ładowane takim pradem jakie wytwarza to żródło Dodano po 3 po pierwsze jest za duze i zmienne dlatego trzeba jakis stabilizator do tego musi wynosic max 0,3-0,7 A o wartosci 13,7v a wynosi...
Pojedyncze Ohmy lub mniej. Nie chodzi o dokładną wartość, bo nie na wiele się ona zdaje. Sprawdzamy czy nie ma przebicia do masy i czy obie cewki wzbudzenia mają równą rezystancję. Ważniejsze jest sprawdzenie wirnika. Każda sekcja komutatora powinna mieć taka sama rezystancję. Pomiary są trudne, bo mało który amator dysponuje miernikiem rezystancji...
Stacyjki w Simsonach były cztero-,sekcykne, co z resztą widać na schematach. Można użyć praktycznie każdą "Simsonowską" modyfikując schemat do aktualnego zestawu osprzętu. Napisz jaką masz prądnicę. Szczególnie jak wygląda cewka ładowanie- światło stop. Jaki regulator napięcia (ELBA) i czy jest regulator napięcia światła przedniego. Jaki zapłon No i...
Może to ma być połączone do prądnicy. Nie wiem, ile biegunów ma taka prądnica, więc może to by i działało. Może system prostowania napięcia byłby wtedy inny (alternator 3 fazowy??)
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
możesz sprawdzić 6 voltową, ale nie wiem ile wytrzyma, szczególnie jak przygazujuesz. Ładowanie ma sens jeżeli napięcie jest większe od napięcia aku. Prądnica daje dużo wieksze napięcie od 6V ( w zasadzie chodzi tu prąd), które ogranicza regulator. Dla mnie na 90% regulator. Cewka jeżeli nie jest zniszczona mechanicznie napewno jest dobra.
Robiło się ciepło więc rozpocząłem próby na "żywym organizmie" po wstępnych próbach na simsonie układ podłączyłem do transformatora 24V (przy prądnicy simsona parametry dostarczane do układu są bardzo niestabilne i trudno go ustawić), i co się dzieje: po włączeniu napięcia układ reaguje na zmiany wartości potencjometru, ale miernik pokazuje niecałe...
Dostałem simsona s51 do naprawy silnika złozyc 1 z dwóch i mam dylemat bo troche instalacji jest na 6 volt a troche na 12v jak odróznić cewki ,prądnice oraz platynki czy są na 6volt czy na 12volt. dziekuje jak wybrałem zlą kategorie to prosze mi napisac to zmienie na dobre
do żarowek dochodzi przemienny prąd I taki ma być. Na żarówkach, bo z nimi jest problem, jest nawet 30V~ Może masz za małej mocy żarówki i za słabo obciążają prądnicę, wtedy też napięcie idzie w górę. Przy wyłączonych światłach nie ma to znaczenia, może być nawet i 50V, ale po włączeniu świateł nie powinno być więcej jak 14-15V. Żarówki masz o właściwej...
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
Nic z tego nie będzie bo prądnica jest za słaba, H4 pobiera 55W mocy. Poza tym policja ma prawo zabrać dowód widząc takie przeróbki. Żarówka i reflektor to całość i razem są homologowane.
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą.
Pomysł zapłonu bateryjnego w Komarze uważam za chybiony, nawet pomijając problemy z ciężarem aku. Prądnica ma za małą moc i nie jest w żaden sposób przygotowana do obsługi aku. Najlepiej doprowadzić ori zapłon do sprawności. W ostateczności przewijał bym cewkę zapłonu prądnicy i zrobił zpłon iskrownikowy na wzór Simsona/Jawki czyli z zewnętrzną cewką...
maras52 i co to ma dać??? Układ jak WSK 125 tylko tam w oryginale nie było kierunkowskazów (prawdopodobnie autor tematu chce je zamontować) a moc prądnicy była większa. I po co ten rezystor ? W Simsonach z "tamtych lat" był dławik! Dużo lepsze rozwiązanie a i tak prądnica była mocniejsza. Rozwiązanie sprawdziło by się w jazdach poza miastem i BEZ świateł,...
Jeśli to jest prądnica jak w Jawie albo MZ to zakłóceń jako takich jest mniej, dużo mniej niż np w Simsonie czy WSK gdzie jest iskrownik i raczej nie powinien się wieszać. Co do napięcia zasilania to np. Mega8L może być zasilana napięciem w przedziale od 3.3V do ponad 5V. Po prostu poszukaj procka z literką L w nazwie jak proponowana przeze mnie ATmega8L...
Obawiam się że nie będzie pasować (chociażby wymiarami, wyprzedzeniem zapłonu, chińskie skutery są 4 suwowe). Lecz znalazłem lepszy pomysł: wyjąć 2 cewki świetlne (z tego co wiem 2 są świetlne, a jedna jest zapłonowa). Są one 3V 15W (połączone szeregowo). Chciałbym włożyć 2 cewki od simsona (12V 42W) połączone równolegle. Proszę o weryfikację, pozdrawiam.
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie.. Pisałem o wersji 12V. Co miał i co ma aktualnie autor tematu, tego nie wiadomo. Choć pisze: Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe. Z tymi cewkami w Simsonie jest niezłe zamieszanie. W trakcje rozwoju konstrukcji...
Trzeba próżniowo nasączyć lakierem. Ciekawe jak to sobie wyobrażasz? Czyżbyś miał takie ssanie w sobie? :D Z tym lakierem to mam złe doświadczenia. W Simsonach wersja przed VAPE stosowane były prądnice z cewką bardzo solidnie zalaną żywicą/lakierem. Wytrzymywały ok 2-3 k km. Po przewinięciu ( nie przeze mnie - taki szalony to nie jestem:D) nie zalewałem...
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
Prawdopodobnie nic Ci to nie pomoże. Twoja prądnica daje za mało energii. Zmierz jakie napięcie masz na żarówce 6V po włączeniu świateł, przy średnich obrotach silnika. Pokombinuj może inaczej, może da się zamienić zwykłą żarówkę na mocne LED-y.
Koło magnesowe wewnątrz. Jednak nie znam szczegółów technicznych aby stwierdzić czy może to być wina łożysk wału korbowego, rozcentrowania wału wzg. zgięcia czopu czy odkręcenia się wirnika. W Simsonie na DDR-owskich zapłonach jest taki bajer, że przy zbyt mocno zużytych łożyskach wał opiera się w podstawce nie dopuszczając do ocierania o cewki, jednak...
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki oraz końce. Zrobiłeś to zupełnie na pałę nie uwzględniając...
To nie żaden skuterek tylko stary (ale jaki jary) motorower IFA Simson - mój sposób na cały wolny czas... (tam zastosowano prądnicę niestety) Napięcie na akumulatorze waha sie w granicach 12.5...14.4V ale jak to nie przeszkadza to kamień z serca. No i jeszcze pojawił się oddzielny wątek - otóż miałem zegar temperatury z Poloneza ale pobawiłem się w...
Tym razem ja muszę poprawić kolegę mpczapskiego, bo przerwa przerwywacza w pozycji rozwarej ma wynosić 0,4mm. Natomiast przy ustawianiu zapłonu iskra wytwarzana jest gdy przerwa ma około 0,03mm. Ustawia się to za pomocą folii aluminiowej włożej między styki. W momencie gdy ma być iskra folia musi się swobodnie dać wyciągnąć. Co do kondensatora to mogę...
Od 1983 roku mogło z Simsonem dziać się wiele rzeczy. Zmiany w prądnicy (ceki , koło magnesowe) zmiany w instalacji, usterki oraz niefachowe naprawy. Za mało informacji podałeś. Jakie cewki prądnicy? Jakie koło magnesowe? Jakie żarówki masz zamontowane. Czy instalacja była przerabiana? Ściągnij sobie schemat i obejrzyj. W Simsonach od momentu ich powstania...
A może on ci po prostu prawdę pokazuje --> tzn. przy zwiększonym obciążeniu prądnica nie wyrabia i odbiorniki zaczynają pobierać prąd z akumulatora i układ prawidłowo wskazuje, że akumulator nie jest w tym momencie ładowany i tyle. Możesz spróbować zwiększyć pojemność kondensatora między nogą 2 a 4 do np 100mikro.
mam takie małe pytanko: posiadam cudowny motorower ogar200 i chciałbym zrobić instalacje 12v (prądnica 6v ) czy dało by sie zastosować powielacz napięcia z 2 diodami i 2 kondensatorami ? problem leży w tym że nie wiem czy częstotliwość prądu ma znaczenie dla pracy takiego układziku i jak mam policzyć pojemność kondensatoruw? (6v 2A) zg dzienki
Witam Jaką masz pojemność Akumulatora w motorze, bo simsony mają 12V 5,5Ah . Jeżeli Masz podobny to zastosowałbym regulator od simsona który ma w sobie jeszcze przerywacz kierunkowskazów a schemat znajdziesz na stronie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... regulator można dostać na allegro http://www.allegro.pl/simson_elba_12v_ni...
+ do +akumulatora - masa lub - akumulatora pozostałe dwa do prądnicy (magneta)
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Mocniejszej nie zastosujesz bo prądnica w Charcie ma tylko 25W. Więc jeśli chcesz coś "nieco" lepszego to zastosuj BA20d 6V 25/25W SEMIHALOGEN. Te żarówki dają nieco bielsze światło przez co dają wrażenie jaśniejszego światła. Nie wiem kto to produkuje, ale nie miałem nigdy problemu z ich trwałością, jakością wykonania. Z tym, że ja akurat kupowałem...
waljo Wybacz, ale twoje rady i opisy słabo się maja do rzeczywistości. Bardziej są opisem własnych i to wciąż nie rozwiązanych problemów. Iluminator Na razie napiszę Ci, że błądzisz i miotasz się. Regulator można sprawdzić poza motorem i prawie na 100% stwierdzić jego sprawność. Poza tym większość można otworzyć i naprawić lub tylko ulepszyć. Prądnicę...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Prądnica była zakupiona w pobliskim sklepie razem z magnetem i innymi częściami... tak wląsnie myślałem, że przedobrzyli z tymi magnesami i cewkami, tak akumulator był podłączony, przed odpaleniem były kierunki, i po odpaleniu zniknęły, ale jak złącze kable z elby oznaczone 49 i 49a to świecą.... Miałem taki zamiar, żeby wstawić mocniejszą żarówkę na...
Nie mam oscyloskopu, odłączyłem akumulator od prądnicy i dalej ten sam efekt.
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Czy trzeba akumulator żeby była iskra czy wykorzystuje prąd z prądnicy? Jeśli z prądnicy to ja zastosowałem układ z simsona 12v moduł 50 zł i cewka i smigało aż miło.
Witam. Simson w prawdzie stary ale silnik wymieniony na 4-ro biegowy.Po wymianie jakiś czas chodził,tylko że podejżanie kopćił. Problem z tym że nie pali na kopkę,tylko na zapych ,z tym że tylko na jedynce i przy bardzo wysokich obrotach.Chodzi(tzn wyje) pod warunkiem że manetka gazu odkręcona do końca,a wystarczy puśćić gaz o centymetr a gaśnie. Iskra...
Mozna wykozystać przetwornice napieciową i zastosować układ podobny jak w simsonie (moduł zapłonowy jest b.prostym układem opatrym na 1 tyrystorze + 2 diody mostek prostowniczy oraz potencjometr i kondensator wysokiego napięcia, zapewnia sporą energie iskry) przetwornice mozna zasilić prądnicą z instalcji el. moto. Przetwornica wytwarza napiecie 200-400V...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Gdybyś miał 6V akumulator można bez większego problemu dorobić doładowywanie akumulatora. ale zmieniając go na 12V jest to raczej nie możliwe bez zmieniania wszystkiego na 12V. Prądnica daje Ci 6V więc nie będzie Ci doładowywać 12V aku... Możesz zastosować 12V aku jeśli przerobisz instalację tak by kierunkowskazy i dzwonek były przystosowane do 12V(...
wyczytałem że aby sprawdzić czy cewki ( w iskrowniku/prądnicy w simsonie) są dobre prostą metodą można wykorzystać żarówkę. A więc tak jak mi radzono ( mam rozpiętą całą instalacje nie wiem czy miało to wpływ czy nie..) wziąłem jeden kabel do żarówki a końcówkę do ramy silnika i kopałem i na żadnym z 5 kabli (Simson elektronik) nie zaświeciła się żarówka...
Niestety w prostych motocyklach z prądnicą napięcie jest uwzglądnione od obrotów silnika. Niestety nie można zastosować rezystorów. Musimy zakupić stabilizator napięcia np LM317. Diody się spaliły ponieważ musiałeś go źle podłączyć / wyregulować. Ja podłanczam dwie diody szeregowo + stabilizator 6V np. 78L06 - 80gr. szt.
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Generalnie nie lepiej niż tak kombinować z tym wszystkim, po prostu przewinąć uzwojenia alternatora/prądnicy? Sam wzmacniałem zasilanie w swoim motorowerze (simson) i teraz mam zamiast żarówki 6V 35W żarówkę 12V 65/55W (pełne H4, oczywiście z wymienioną lampą z powodu homologacji). Aczkolwiek podziwiam za kreatywność, ciekawe tylko jak z wodoodpornością...
Prawdopodobnie targa lewe powietrze. Winny za to może być uszczelniacz od strony prądnicy albo okaleczony/źle uszczelniony karter. Jeśli składałeś na jakieś silikony to możesz rozbierać od nowa.
jedynym powodem by magneto wchodziło "za płytko" jest zbyt wysoki klin, innej przyczyny być nie może, może i klin być odpowiedniej wysokości lecz poprzedni mógł być ścięty i nie został w całości wyciągnięty, mógł ktoś go po kawałku wycinać np i jakaś część jego pozostała w kanale, jeśli kanał klina jest czysty jak powinien to ściągnij prądnicę całkowicie...
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Widzę kolejne podejście do stworzenia perpetum mobile lub nalewania z próżnego. Tego ostatniego nawet Salomon nie potrafił. sebasuper co tak na prawdę chcesz osiągnąć? Jeżeli tylko uzyskać instalację 12V, to no problem. Gorzej będzie z żarówką reflektora, bo takich samochodowych na 5W nie produkują... No może trochę przesadziłem.. Zasada jest taka,...
Do skutera jedynie 6V mocniejszym można popalić elektryke. Co najwyżej poszukaj o większej pojemności. Ale licz się z tym że aku większej pojemności trzeba dłużej ładować więc na krótkich trasach alternator go nie doładuje. Sugerujesz że skuter nie moze mieć instalacji innej niz 6V ? Bo wszystkie skutery (chińczyki) maja 12V jedynie simsony miały 6V...
podłączyć prądnica simson regulator prądnica simson regulator prądnica simson układ
alarm toyota corolla zamykanie unifon analogowy podłączyć samsung niestabilne połączenie
elektryczny samochód miska olejowa wymiana
Radio lampowe Relaks - przepalający się rezystor R-9 Podłączenie czujnika PMS7003 do Arduino GIGA