W zależności od wersji pompy. Korpus pompy cały metalowy- ok 220 om, częściowo z tworzywa- ok 240 om.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
będzie działać poprawnie bez dodatkowych rezystorów
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Do sprzedania cewka, prądniczka tacho. Obie części pochodzą z demontażu z silnika pralki. Cześć może pasować do silnika w pralce a także do pompy myjącej w niektórych typach zmywarki. Przed zakupem BARDZO PROSZĘ zweryfikować uszkodzony element bo zwrotów nie przyjmuję. Dla ułatwienia podaję rozmiary i rezystancję; - z białymi kabelkami 40 Ohm, Średnica...
Sprawdź czy na module tam gdzie wchodzą przewody od prądniczki tacho nie ma przypadkiem zwarcia. W niektórych modelach jest tam kondensator SMD i on dostaje zwarcie.
Kolego zabezpieczenie przed samorozbiegiem wykonane jako elektroniczne jest dosyć skomplikowane ,najprościej by było zastosować rozwiązanie prądniczki tacho i układu elektronicznego.Porównaj jak to jest rozwiązane w pralkach automatycznych. Najłatwiej by było zastosować obciążenie mechaniczne tego silnika co by zapobiegało jego rozbieganiu się.
Dodatkowo źle działa opcja otwierania dźwiczek, czyli w każdej chwili można je otworzyć jak pralka działa Objaw braku obwodu prądniczki tacho - na tym się koncentruj.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Ja mam prze różne prądniczki. http://obrazki.elektroda.pl/8382781800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6745782400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1074504000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3991616800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8859102000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9072929700_1...
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Kolego ten silnik uruchomisz ale miej na uwadze fakt iż on pracuje z elektronicznym regulatorem obrotów pobierającym dane z prądniczki tacho. Łącząc go bez użycia regulatora możesz sobie zrobić krzywdę bo silnik będzie się rozbiegał co w konsekwencji go zniszczy a tobie narobi kłopotu. Silnik ten będzie tak chodził ale musi być obciążony by nie dopuścić...
Nie wiem skąd wiesz że to jest FB - a nie Fb ...a może F6 w tej pralce raczej trudno tak jak w kalkulatorze posługiwać się literami dlatego może to duże "F" i małe "b" co by oznaczało F6 a to już jest błąd tachometra i pralka nie będzie wirowała i zacznie się zatrzymywać sygnalizując awarię.... zdejmij "plastikową" pokrywkę z prądniczki "tacho" i zobacz...
Poszukuję pilnie części do pralki gorenje model WA 801 nr art.605198, chodzi mi o prądnicę tachometryczną umieszczony na tylnej osi silnika komutatorowego, ta część w serwisie nie występuje osobno, tylko razem z silnikiem, gdyby ktoś miał np.spalony lub uszkodzony silnik i mógł mi tą część sprzedać to byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie poradził jaką...
dwa czerwone biegnące do łożyska to przewody od prądniczki tacho zostaw je nie podpiete,230V daj na 3 i 5 przewód a 4 i 6 zmostkuj.Podając napiecie na 3 i 5 przewód podłącz w szereg żarówkę (zmniejszysz w ten sposób obroty).Prościej jest pomierzyć rezystancję zarówno pradniczki tacho(dwa czerwone )jak stojana(siwy i brązowy) oraz szczotki (biały i niebieski)
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Tu masz schemat płytki: https://obrazki.elektroda.pl/9091976500_... Sprawdź wartości elementów i napięć oraz czy jest sygnał z prądniczki tacho. Na Twoim zdjęciu tranzystor Q2 wygląda podejrzanie - lekko spękana obudowa. Raczej nie on tu jest winny, ale mimo to sprawdź go. Kilka punktów lutowniczych na płytce też warto poprawić.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Wygląda na błąd prądniczki tacho. Jak zachowuje się przed wyświetleniem błędu?
podgrzej prądniczkę np . opalarką i zobacz czy nie przerywa obwodu
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Witam . Jeżeli tacho-prądniczka sprawna to sprawdź ciągłość przewodów od niej do modułu,gdyż mogą być złamane.
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Zastanawiają mnie te dwa niepodłączone przewody (ktoś już grzebał): Może jest tam prądniczka tacho lub coś podobnego i układ stabilizuje obroty w sprzężeniu zwrotnym coś jak w silnikach z pralek? https://obrazki.elektroda.pl/2784261600_...
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Witam, podpiąłem mierniczek i zakręciłem kołem pasowym, daje niewiele ponad 1 volt. A dlaczego wydaje mi się, że trochę za dużo ? Bo to pierwsza prądniczka o tak dużej oporności jaką mierzyłem :D. Pozdrawiam.
wyciągnij silnik, zdejmij plastikową osłonę tacho-prądniczki, pod osłoną będzie magnes wciśnięty na oś silnika. musisz przykleić ten magnes.
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
Wprawdzie piszesz 30-300Hz, ale zakres obrotów 1000-3000/min to 17-50Hz. Nie jest to bardzo dokładny przetwornik, ale za to kosztuje ok. 5zł :) Tu zasymulowany dla 1000, 1500 i 3000 obr/min. Prądniczka tacho również daje 0V napięcia tylko dla 0 obrotów. https://obrazki.elektroda.pl/1758451400_... IN to twoje impulsy, OUT to napięcie...
Witam. Kupię cewkę prądniczki tacho do pompy myjącej zmywarki Electrolux ESL 66020. PNC: 911936230/03. Pozdrawiam.
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
Prądniczka tacho sprawna?
Ten biały komponent na silniku to termistor czy kondensator? Dodano po 2 Ogólnie czerwony i czarny to faza i neutralny, między białym i czerwonym ma być kondensator. Druga wtyczka cię nie interesuje bo to prądniczka tacho lub czujnik halla (raczej to drugie)
prądniczka tacho jest dosyć droga- do 200 zł
Witam Uszkodzone elementy w obwodzie prądniczki tacho silnika. Proszę podpowiedzieć co tam było albo dać zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/7573195800_... https://obrazki.elektroda.pl/7118662100_... https://obrazki.elektroda.pl/1930348900_...
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Witam, Wykonałem podłączenie silnika jak narysował kolega. Silnik obraca się ok 8000 obr/min lecz brak regulacji obrotów Prądniczka tacho ok 42ohm, napięcie ok 20v Prośba o pomoc Pozdrawiam
Tak jak kolega podpowiada, do sprawdzenia prądniczka tacho, ewentualnie moduł jeśli prądniczka dobra :)
A prądniczka tacho i jej obwód - sprawdzone ?
F- 01 Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
Po ruszeniu silnika brak sygnału tacho - uszkodzona prądniczka tacho.
Prądniczka tacho to jest ;dynamo; nie można wydłubać bo straci parametry, jak wcześniej pisałem jak nie ma oryginału to tylko dobieranie i nie można zamieniać wirników ze stojanami bo działać nie będzie.
Witam Posiadam pralkę Amica comfort 800 która przy próbie odwirowywania prania nie nabiera odpowiednich obrotów. Cały cykl prania przebiega prawidłowo do momentu kiedy trzeba odwirować pranie. Próbowałem i na funkcji samego odwirowywania jak i podczas normalnego cyklu pracy błąd jest ten sam Podejrzewam uszkodzenie prądniczki tacho która odpowiada za...
Witam ! F06 Błąd prądniczki tacho, silnika, modułu, okablowania silnika ! W załączniku kody błędów !
Więc tak silnik musi utrzymywac zadane obroty niezależnie od obciążenia ! Poprostu chcę zrobic moduł sterujący silnikiem do pralki ! Obroty w prawo, obroty w lewo oraz płynne wejście na wirówkę to znaczy aby silnik obracał prawo lewo i wchodził na duże obroty (czyli wirówkę) stopniowo tak aby pranie równomiernie się rozłożyło ! Może ktoś ma coś na ukł....
Brak sygnału z prądniczki tacho , która jest umocowana na silniku.
Popieram. Silnik wygląda na indukcyjny z kondensatorem i regulatorem "triakowym" na płycie JW. Ze schematu nie wynika co jest podłączone do trzech "dodatkowych kabli silnika. Może to być prądniczka tacho, ale nie musi. Podobne zadanie spełniłby enkoder lub impulsator z Hallem. Najlepiej podłączyć miernik wskazówkowy lub multimetr z " linijką" i powoli...
Sądzisz, że walnęła prądniczka tacho? U mnie jest tylko stopiona kostka przyłączeniowa przy silniku. Nie bardzo rozumiem dlaczego odsyłasz mnie do tego posta.
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Czy udało się naprawić ta zmywarkę? Mam to samo, nie grzeje wody. Grzałka ma oporność 26Ω, a prądniczka tacho 225Ω. Zastanawiam się jak sprawdzić ten 4 pinowy czujnik temperatury?
Do sprawdzenia prądniczka tacho.
Problem z obwodem prądniczki (tacho), prądniczka, przewody (?) kostka, opornik 2,7 kiloma na module, zimny lut
Prądniczka tacho?
Ten do kupienia powinien pasować. Elektronika na poziomie z lat 2010 powinna to tolerować. Nie czyta mocy, prądu, a czyta ruchy prądniczki tacho.
Do sprawdzenia na początek prądniczka tacho silnika.
Na początek do sprawdzenia prądniczka tacho, magnes i połączenia.
Falownik nic nie da. Tam w oryginale był regulator na jednym tyrystorze jak do wiertarki tylko miał sygnał zwrotny prędkości (z prądniczki tacho) i tak regulował załączaniem tyrystora by uzyskać zadane obroty. Na allegro są takie regulatory ale bez sprzężenia zwrotnego ( regulacji i stabilizacji zadanej prędkości).
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
Czyli zostawiam czerwone, bo to prądniczka tacho, a niebieski i fiolet to szczotki. Nie widzę dokąd idą czarny, brązowy i pomarańczowy, ale to pewnie stojan. Czyli mostkuję pomarańczowy z fioletowym, a czarny i brązowy do sieci...? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Cytuję (op.cit kod 7) : -silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho...Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Sprawdź jeszcze szczotki na silniku! Ps.a czy na pewno kontrolka miga 7 razy???
Zacznij od sprawdzenia prądniczki tacho.
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i okablowanie z prądniczki do programatora
podobno prądniczka tacho też ok Mimo to do sprawdzenia.
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
Prądniczka tacho,czyli silnikiem id programatora???
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Silnik, a raczej prądniczka tacho.
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Do sprawdzenia szczotki, kostka, połączenia i prądniczka tacho.
Jak nie to skorzystam z Twojej rady i kupię nową pralkę - No to kolega pojechał sobie po bandzie- gdzie ja radziłem żeby kupić nową pralkę, no gdzie? ale mam pojęcie o działaniu i projektowaniu urządzeń analogowo-cyfrowych. Więc kolega powinien wiedzieć że podstawowym czynnikiem wpływającym na prawidłowe działanie każdej elektroniki są właściwe napięcia...
Jak w temacie. W moim module przepaliło ścieżki i elementy od silnika. Uszkodzona prądniczka tacho.
Sprawdź czy się magnes z prądniczki tacho nie wykręcił.
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i triak sterowania silnikiem.
Wymień prądniczkę tacho w silniku. Pewnie po jakimś czasie przerywa.
Witam. Przegląd prądniczki tacho, okablowania - czy podaje napięcie do modułu?
miałem podobny przypadek przyczyną była wygięta blaszka prądniczki tacho -lekko ocierała o magnes po wymianie cewki usterka znikła
Sprawdź rezystancję prądniczki tacho (z tyłu silnika), oraz ciągłość jej połączeń - także na module. Jeśli nie wiesz o czym piszę - wezwij serwis.
Do sprawdzenia silnik, prądniczka tacho, kostka na silniku oraz okablowanie do samego modułu.Pozdrawiam.
Jak spojrzysz na silnik zobaczysz od przodu taka małą wtyczkę z dwoma kabelkami wchodząca pod metalowy dekielek. Musisz ten dekiel podważyć śrubokrętem. Pod nim jest cos podobnego do śrubki „ prądniczka tacho „ która zlicza ci obroty silnika. Ona się wykręciła. Posmaruj lekko klejem gwint, wkręć i nałóż dekiel. Powinno wszystko wrócić do...
Sprawdż , czy magnes prądniczki tacho z tyłu silnika się nie odkręcił.
..a do prądniczki tacho przy silniku patrzyłeś?, magnesik jest na miejscu?
Kolego jeśli w tym modelu jest prądniczka tacho na pompie to sprawdź jej oporność oraz magnes czy nie jest obluzowany.
Sprawdziłbym też szczotki silnika oraz rezystor smd prądniczki tacho na module sterowania Pozdrawiam
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
Po odłączeniu prądniczki tacho nie będzie grzania. Natomiast opisana sytuacja może byc normalną pracą tej zmywarki.
Jaką rezystancje powinna mieć prądniczka tacho ? Bo u mnie miernik pokazuje jakieś 20 kiloohm.
Prądniczka tacho jest na silniku po drugiej stronie jak koło pasowe silnika!!! Nie na bębnie!!:D
Jest to szarpanie.Chciałem zaznaczyć, że prądniczka tacho była wypchnięta z korpusu silnika mimo zabezpieczenia blaszką. Czy może się wykręcać magnes na wirniku silnika?
czyli winą jest Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
tacho prądniczka prądniczka tacho napięcie sprawdzić prądniczka tacho
telewizor philips gniazdo antenowe prądu gniazdku zapalniczki pendrive zniknął
Mrugająca ikona 5L na piecu gazowym - co oznacza? Jak ładować baterie guzikowe w domu?