Nie wprowadzam w błąd, akumulatory które wskazałem są akumulatorami AGM przystosowanymi do pracy cyklicznej, a nie akumulatorami rozruchowymi. Te akumulatory powinny wytrzymać kilkaset cykli głębokiego rozładowania, a w UPSie będą pracowały głównie jako zasilanie buforowe i do tego celu nadają się idealnie. Oczywiście nie są to jakieś super markowe...
Praca cykliczna polega na cyklicznym rozładowaniu i potem naładowaniu. Przy czym w czasie rozładowywania ładowarka jest odpięta od akumulatora. Przy pracy buforowej akumulator jest cały czas podpięty pod urządzenie ładujące. Jeśli jest napięcie zasilające to ono zasila obciążenie i jednocześnie ładuje akumulator a gdy nastąpi zanik zasilania to energia...
Nie należy pozostawiać akumulatora pod napięciem 14,4V na dłuższy czas, to mu zaszkodzi. Producent określa dwa tryby ładowania: buforowy (w tym trybie akumulator jest na stałe podpięty do zasilacza, który daje do 13,9V - rolą akumulatora jest zasilanie urządzenia, kiedy zasilacz nie będzie działał) i cykliczny (ładujemy akumulator do określonego napięcia,...
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Hihihi a to dobre bo zawsze wysyła linki w ten sposób argumentując swoje racje. Parametr rozładowania ściśle określają prądy rozładowania jak i parametry ładowania dla pracy cyklicznej dla danego typu akumulatora producenta. Niestety nie wróżymy tutaj z fusów. Nie wiemy jakie parametry zapewniasz podczas ładowania cyklicznego, nie znamy prądów rozładowania,...
Tylko agregat prądotwórczy cię ratuje. Dlaczego? Jeżeli będzie słoneczny dzień oraz panel o odpowiedniej mocy to będzie pompować. I jak to jest jak pompa na 20w to panel musi mieć tyle samo czy może mieć np 100w. Panel musi mieć zdecydowanie większą moc niż pompa bo gdy chmurka będzie zasłaniać i odsłaniać słońce to pompa dostanie czkawki. Najlepiej...
Lepiej ładować odrazu, choć jeżeli napięcie nie spadło poniżej 12,6 V to nie jest to konieczne, Nie bardzo wierzę, że po dwóch godzinach grania napięcie nadal utrzymuje się powyżej 13 V, jesteś pewny pomiarów?
Zerknij na kartę katalogową: https://www.lechpol.eu/sites/default/fil... Charakterystyki rozładowania tego akumulatora obejmują 60A prądu wyjściowego. 14,5V-14,9V to dopuszczalne napięcie ładowania, które stosuje się przy pracy cyklicznej. Akumulator sam z siebie tyle nie utrzyma, bo po odłączeniu od ładowarki spada....
To czytałem, ale to nie jest typowy samochodowy akumulator, tylko pod solary deep cycle przystosowany do pracy cyklicznej. Karta katalogowa dystrybutora podaje: " Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest ciągle podłączony do sieci jednak tylko w czasie przerwy w dostawie prądu podtrzymuje działanie innych urządzeń. Praca cykliczna - akumulator...
Musisz wiedzieć, że rozróżnia się pracę buforową akumulatora od pracy cyklicznej. Przy pracy buforowej napięcie na ogniwo w temperaturze 20°C powinno przypadać 2,275V (dla baterii 40,95V). Ładowanie cykliczne akumulatora powinno odbywać być prądem 10-godzinnym ale też maksymalnie prądem 5 godzinnym, 2,45 V/ogniwo (dla baterii 44,1V) przez maksymalnie...
Akumulatory nie są komiczne. Akumulatory mają parametry użytkowe i techniczne. Akumulatory kwasowo - ołowiowe są produkowane i stosowane. Takie zgłoszenie wpłynęło: "Akumulatory kwasowe nie służą do pracy cyklicznej. Akumulatory kwasowe są zazwyczaj używane jako rozruchowe. Prąd podczas jazdy nie jest pobierany z akumulatorów od razu po uruchomieniu!"...
Witam Mam takie pytanie czy akumulator samochodowy można ładować bez przerwy małym prądem tak jak np. ogniwa Ni-Cd? Jeżeli tak to jakim prądem? Dokładnie chodzi mi o to żeby akumulator w każdej chwili był w pełni naładowany i gotowy do użycia. Na czasie ładowania specjalnie mi nie zależy, może on wynosić nawet kilkadziesiąt godzin. Pozdrawiam
Witam. Temat wygląda następująco, mam pół roczny akumulator w aucie, którym bardzo dużo jeździłem, ale od pewnego czasu wyjeżdżam tym właśnie autem raz na 2-3 tygodnie, krótkie odcinki rzędu 2-3km. I przyszedł dzień kiedy wsiadłem do auta a akumulator padnięty, nie zakręcił. Teraz go naładuje i co dalej ? Zostawić akumulator w domu i włożyć do auta...
Akumulatory się nie różnią tylko tryb pracy. Buforowy to taki, w którym akumulator jest cały czas naładowany. Cykliczny jak sama nazwa wskazuje, po naładowaniu jest rozładowywany do określonego poziomu.
Wszystko zależy od tego jak często zestaw będzie wykorzystywany. Jak to będzie 1-3 razy rocznie, to lepszy byłby akumulator typu AGM VRLA, gdy praca będzie częsta, cykliczna, to akumulator typu trakcyjnego. Kompromisem miedzy wytrzymałością, a ceną mógł by być wzmocniony akumulator kwasowy np jenox hobby, lub podobne.
Witam. Szukam akumulatora do pracy cyklicznej. Nie wiem czy dobrze to nazywam. Ciężko gdzieś mi znaleźć odp jaki ma to być. Proszę dla tego o pomoc w wyborze jaki ma to być: Czego potrzebuje: akumulator będzie zabierany w teren w miejsca z brakiem zasilania. Za pomocą niego będą ładowane telefony, jakieś przenośne oświetlenie itp. Dość często będzie...
Pytanie : Jak ładować akumulator samochodowy najlepiej(aby działał jak najdłuzej) -stalym napieciem (poleca EDW) -prostownikiem jednopołówkowym (np.RE'87) na forum też są różne zdania. Może ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
Potrzebuję zrobić ładowarkę do akumulatorów z wykorzystaniem energii... hmmm i tutaj mam problem. Nie może to być energia słoneczna i wodna. Urządzenie musi być przenośne, a nawet bardzo przenośne. Oczywiście do wykonania w warunkach amatorskich.
Witam serdecznie !! Bardzo proszę o pomoc !? Posiadam wózek widłowy akumulatorowy lecz akumulatory są już do wymiany ,a koszt jest bardzo wysoki po drugie wózek jest rzadko używany ,dlatego zwracam się z prośbą do autorytetów tego forum o pomoc co w takiej sytuacji mogę zrobić by móc uruchomić w/w wózek ?/ Może jest jakieś urządzenie które by zastąpiło...
http://obrazki.elektroda.net/76_12044018... W końcu naszła mnie chęć na porządny prostownik do ładowania akumulatora w moim motocyklu. Dodatkową zachętą było to, że właśnie kupiłem nowy akumulator- szkoda byłoby go zepsuć poprzez złe ładowanie. Tutaj max prąd to 750mA, ograniczany przez żarówkę:) Transformator to zdobycz z dekoderu polsatu...
Odświeżam temat. Wiele osób zapewne tak jak ja stara się spalić co nieco ciałka ćwicząc na rowerku w domu lub stepperku. Szkoda zatem by ta energia miała się marnować i iść w gwizdek. Tym bardziej że jak widać już się to da zrobić: http://gadzetomania.pl/6429,pomyslowy-st... Zatem czy ktoś...
Posiadam Schodołaz dla osoby niepełnosprawnej mam go juz 4 lata i pojawiają sie kłopoty z bardzo szybko wyładowująca sie baterią Z początku trzymała 3 tygodnie teraz zaledwie 1 zjazd lub wjazd ze schodów i koniec. Czy jest jakis sposób na regeneracje czy trzeba kupic nową??? Bardzo bym prosił o pomoc
Cześć. Chce w furtce dodać elektrozaczep z pamięcią 320mA, który będzie się otwierało przyciskiem wewnątrz posesji ale zasilany z akumulatora 7Ah 12v. Czy to ma prawo bytu? Co należy wziąć pod uwagę chcąc użyć do tego akumulatora? Jak tak liczyłem to powinien wystarczyć na długi czas jeden cykl akumulatora. 7Ah = 7000mAh / 320mA = 21h. Teoretycznie...
Witam. Ostatnio byłem w znanym supermarkecie i natknąłem się na prostownik z funkcją symulowania jazdy samochodem, czyli włączam prostownik i akumulator zachowuje się tak jakby go ładował alternator. Czy ktoś miałby jakiś pomysł schemat jak takie coś zrobić ?
Witam Sprzedam Cyclon Monoblok X6 6V-5Ah, monoblok składa sie z trzech ogniw Cyclon X Dane akumulatora: • długi czas eksploatacji (10 lub więcej lat /20°C/), • szeroki zakres temperatur pracy (dla ogniw cyclon od -65°C do +65°C), • możliwość szybkiego ładowania (w ciągu 1h do 90% pojemności), • duża odporność na głębokie rozładowanie,...
Witam, posiadamy w pracy 6 pojazdów ciężarowych, które w zimę służą do odśnieżania i posypywania solą. Są to pojazdy z instalacją 24V (2 akumulatory 12V połączone w szereg). Pojazdy w temperaturach dodatnich odpalają bez problemu, gorzej w ujemnych. Problem jaki zauważyłem jest taki, że pojazdy nieraz stoją tydzień lub dłużej (w oczekiwaniu na wyjazd)...
Czy ktoś posiada schemat ładowarki do akumulatorów 80V Ponieważ posiadam prostownik zasilany trójfazowo który na wyjściu ma 90V 30A. Prostownik składa się tylko z transformatora i prostownika i nie ma żadnego układu elektronicznego a taki układ chciałbym dorobić.
Pacjent - akumulator w motocyklu. Odstawiam motocykl w sezonie "zimowym" do garażu. Kupiłem dedykowaną do motocykli automatyczną mikroprocesorową ładowarkę., Ma ona takie tryby pracy: - ładowanie - stan naładowania - przejście w tryb rozładowania - przejście ponownie w tryb ładowania - tak w kółko Podłączałem ją tak na cały martwy sezon. Taka podobno...
Witam. Poszukuję osoby która może zregenerować prądnice/prostownik w agregacie Carrire Vector 1800 lub posiada taką część może być używana.
Firma budowlana, 2-3 busy. Zima się zbliża, i zaraz zaczną się problemy z rozruchem aut w firmie. Do tej pory robotnicy używali jakiegoś no-name prostownika transformatorowego z pokrętłem do regulacji prądu ładowania i wskaźnikiem poboru wychyłowym. Przy czym ostatnio się załamałem bo okazało się że strzałeczka wskaźnika dawno urwana, a procedura ładowania...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Trzeba tylko zwrócić uwagę na ich żywotność. Jak będą rozładowywane do 20% pojemności, tak jak to się ustawia w przypadku akumulatorów litowych, to przy pracy cyklicznej po roku będą do wymiany.
To nie są typowe aku samochodowe tylko takie jak do UPS, przez ~10 lat były w dobrych warunkach (prawie stała temperatura w piwnicy, praca buforowa 55V). I mamy kolejny problem. To są akumulatory do pracy buforowej, jak sam zauważyłeś. Przystosowane do bycia ciągle naładowanymi, ale rozładowanie tylko okazyjne w awaryjnej sytuacji. Ty natomiast chcesz...
akumulator AGM Działało około roku Zależy jak go rozładowywałaś i ładowałaś. To nie są aku do cyklicznej pracy. Wymień na LifePo4, teraz już są w przystępnej cenie. Taki 100Ah za 600-700zł
Niestety co około 2 tygodnie muszę wymieniać akumulatory na naładowane, co jest uciążliwe. To niem czy nie warto rozważyć opcji z bateriami słonecznym i jakąś małą turbiną wiatrową na wszelki wypadek.
Bo ta ładowarka ładuje jeszcze mniejszym prądem i ma zbyt niskie napięcie końcowe - w pracy cyklicznej powinno wynosić 14,4V-14,8V.
W tej cenie kupisz tylko trakcyjne z płynnym elektrolitem. Będą z resztą trwalsze w pracy cyklicznej niż Gel i AGM.
bawiłem się z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi i nie nadają się one do pracy cyklicznej Nie właściwe/zbyt głębokie rozładowanie/za mocne ładowanie. Zwróć uwagę na pracę akumulatorów w pojazdach, kilkaset amper poboru przy rozruchu a następnie ileś kilometrów przejechane z ładowaniem. Jest to praca cykliczna. Jakość/trwałość obecnych akumulatorów jest...
Polecam zastosowanie do zasilania awaryjnego https://greencell.global/pl/inwertery-so... Lub klon https://sanyu.eu/produkt/falownik-solarn...
Akumulatory Ni-Mh nie są przystosowane do pracy buforowej. Ciągłe ładowanie istotnie skróci ich żywotność. Niepełne rozładowywanie będzie z kolei powiększało efekt pamięciowy. Właściwości akumulatorów Ni-Mh predysponują je do pracy cyklicznej, nie mogą więc skutecznie zastąpić akumulatorów AGM, które są najtrwalsze przy pracy buforowej. Prawidłowa eksploatacja...
O wiele zdrowsza dla akumulatora ołowiowego jest praca buforowa ze stale podłączonym ładowaniem i utrzymywaniem napięcia 2.4V/ogniwo dla akumulatorów mokrych lub 2.3V/ogniwo dla żelowych od pracy cyklicznej. Akumulator przy pracy buforowej pracuje latami, a ilość cykli ładowania/rozładowania przy pracy cyklicznej jest ograniczona dość mocno. Najlepsze...
Popatrz za akumulatorami mokrymi EFB maja wzmocnioną płyte dodatnią i są do pracy cyklicznej.
a cykliczną to wydaje mi się że bardziej właściwa jest praca cykliczna akumulator ładowany jest że dwa razy dziennie po 20 min a przez resztę doby jest rozładowywany przez rozruch i na podtrzymanie różniej pamięci w samochodzie. A jak ktoś jeździ cały dzień? Przecież po naładowaniu (a żeby naładować akumulator po pojedynczym rozruchu trzeba kilkanaście...
15.5V to nie jest nawet. Bo np przy -10°C temperatury akumulatora wymagane napięcie ładowania akumulatora przy pracy cyklicznej wynosi około 16.5V.
Posiadam typowe akumulatory żelowe, marki MaxPower i Vipow 12V 7Ah, na ich obudowach jest nota : Tryb czuwania - 13.6-13.8V, praca cykliczna 14.5-14.9V To są typowe akumulatory AGM, a nie żelowe i możesz je spokojnie lądować napięciem 14,7V.
I tu się kolego zapędziłeś. Nie lubią być pod pełnym naładowaniem. Optymalne to 90- 95%, gdyż po pewnym czasie przy pracy cyklicznej objawiają się anomalie podobne do przeładowania.
Podejrzewam że lodówka posiada coś w rodzaju termostatu i nie pracuje non stop. Wystarczy jeden duży (około 110ah) akumulator żelowy odporniejszy na pracę cykliczną. Do tego alarm o niskim stanie baterii na wszelki wypadek- są gotowce do aku 12 voltowych. W dzien pracuje jako źródło a w nocy się ładuje. Ewentualnie 2 Akumulatory do pracy na zmianę....
14,4 V jest całkowicie bezpieczne w pracy buforowej, 14,7 V w pracy cyklicznej. Ładowanie do 14,4 V zgromadzi w baterii mniejszą energię, ale wydłuży jej żywotność.
Patrząc na tytuł, to najpewniej wiedzy, to fakt :D Cześć Wam! Bez zbędnego przedłużania, chciałem się Was zapytać, jaki układ potrzeba mi nabyć, aby akumulator zbliżając się do dolnej granicy napięcia rozładowania, został automatycznie odłączony od odbiornika? Chodzi o żelowy akumulator 12V przeznaczony do pracy cyklicznej.
Za LiFePO4 kupisz zapas akumulatorów kwasowych na 10 laty Ciekawa teoria, zwłaszcza przy pracy cyklicznej, gdzie aku kwasowe padają jak muchy. Dziś można kupić LFP po 100$ za 300 Ah. 100$ x 4 = 400$ + dobrej klasy BMS do pakietu LFP 4S jakieś 100 $ = 500 $ x4 = 2kzł.
Edytował post i dodał link do tych baterii. 80% rzekomo żelowych okazują się być żelowymi tylko "potocznie" No i 3 należało by dodać, te akumulatory nie nadają się do pracy cyklicznej, tylko do pracy buforowej.
Niby po co katowac agm do 15v? To są aku do pracy cyklicznej.
samochodowy, ew. dwa akumulatory spięte szeregowo, poj. ok. 30 Ah każdy Samochodowy akumulator rozruchowy się nie nadaje - one szybko padają przy pracy cyklicznej. Zainwestuj w akumulatory przystosowane do pracy cyklicznej (chociażby tzw. trakcyjne).
A od kiedy pełne naładowanie żelowego akumulatora pracy cyklicznej to 12V? Przy pracy buforowej to 13,7V a do pracy w hulajnodze, jak każdy akumulator kwasowy 14,4 do nawet 14,8V
Jak się obsługuje akumualtory to ja wiem, mam pytanie, co Ty masz na myśli. Wyłączanie ładowania stosuje się przy pracy cyklicznej, nie buforowej. Praca buforowa oznacza, że akumulator jest podłączony do stobilizatora napięcia.
Cóż jeśli to akumulator klasycznej konstrukcji - czyli rozruchowy z tzw. mokrym elektrolitem to do takiego zastosowania się nie bardzo nadaje. Akumulatory rozruchowe mają bardzo delikatną konstrukcję i szybko ulegają zużyciu przy pracy cyklicznej. Lepszym rozwiązaniem byłby akumulator AGM (kwasowy z uwięzionym elektrolitem) przystosowany do głębokich...
Jak akumulator przeznaczony do głębokiego rozładowania a mający elektrolit płynny będzie znosił pracę buforową ze sporadyczną pracą cykliczną. Akumulator ma pracować w układzie zasilania awaryjnego. Podczas zasilania z sieci będzie on naładowany czekał na wyłączenie zasilania i przełączenie na zasilanie bateryjne. Praca z zasilaniem bateryjnym sporadyczna....
Cztery akumulatory po 12 V? To generalnie dobry pomysł, ale nie akumulatory samochodowe, bo raczej nie wytrzymają głębokich rozładowań. Aby można było sterować prędkością, potrzebny jakiś sterownik (na przykład z modulacją szerokości impulsów) i przełącznik kierunku obrotów, jak chcemy jechać do tyłu (chyba że sterownik jest już dwukierunkowy). Co...
2x centra 60Ah z demobilu wojskowego datowana na lata 80 (500zł/szt) Datowanie, składowanie, postępowanie z towarem -was nie straszy Trakcyjne -przeznaczone do pojazdów dlatego mają wzmocnione płyty, głębokie rozładowanie raczej nie jest potrzebne, Proponuję napisać parę maili do poważnych dystrybutorów akumulatorów. Koniecznie napisz o pracy cyklicznej...
Spadek pojemności do 80% znamionowej. Rozładowanie za każdym razem do 20% pojemności. Akumulator samochodowy rozruchowy 10-30 cykli przy pracy cyklicznej. Specjalne mokre akumulatory do pracy cyklicznej 600 cykli (np. Trojan) Żelowe zwykłe – do 100 cykli. Żelowe do pracy cyklicznej 200 cykli. Przy obciążaniu akumulatora żelowego dużymi prądami...
Akumulator żelowy należy ładować do napięcia MAX 14V, najlepiej nie przekraczać 13,8V. Bzdury. Akumulator żelowy w pracy cyklicznej ładuje się tak jak wszystkie aku kwasowe do napięcia 2,4 V/celę czyli 14,4 V dla aku 12 woltowego. Napięcie 13,8 V jest odpowiednie dla pracy buforowej. AGM można ładować i do 16V, Jeszcze większe bzdury i w dodatku porada...
Akumulator 12V jest ładowany do 14,4-14,7V praca cykliczna tego typu akumulatory źle znoszą głębokie rozładowania. Ma to sens jeśli akumulator pracuje z np podpiętym panelem słonecznym. Zasilanie fotopułapki odbywa się albo poprzez baterie w koszyku albo zasilanie zewnętrzne MAX 12V ale Chińczyk specjalnie zaznaczył 9V aby ludzie nie podpinali sobie...
Akumulator 44 Ah, ma dopiero rok. Stosuję go do pastucha. Transformator od starego prostownika produkcji polskiej na 6 V i 12 V. Akumulator głęboko rozładowany czy uszkodzony? Powinien być ładowany prądem 4 A. Do takich celów powinno używać się specjalnych akumulatorów przeznaczonych do pracy cyklicznej (do głębokich rozładowań). Akumulatory samochodowe...
Odnośnie tabeli z postu 30, to napięcia są dla pracy cyklicznej akumulatora. Natomiast tabela z ilością cykli to niestety od dużo lepszego akumulatora niż ja mam. Karta mojego jest w linku z postu 15. Układy są drogie ok. 50 zł sztuka. Można poszukać nowsze rozwiązania. Teraz niesety tak jest, że tego typu rozwiązania robione we własnym zakresie to...
a jak w przypadku pracy cyklicznej ? dodam że moje akumulatory to dokładnie VRLA AGM 100 Ah i mogą podobno pracować cyklicznie....
W opisie pisze ze akumulator 6 V ma napięcie wyjściowe pracy cyklicznej 7,2 V, dlaczego tak jest?
Wygląda na to, że ten układ z diodą służy do tego, żeby w razie zaniku napięcia zasilania ładowarki zapobiec niekontrolowanemu rozładowaniu akumulatora przez obwód ładowarki. Taki "zawór zwrotny". Wadą tego prostego rozwiązania jest właśnie spadek napięcia na diodzie, przy tak niskich napięciach to 0,7 V jest znaczną wartością niestety. Nieobciążona...
akumulator praca cykliczny praca cykliczny akumulator cykliczny
sonda x18xe dobór agregat chłodniczy internet radiowy instalacja
ubiquiti unifi unifi konfiguracja
Generowanie klucza ECDSA w PuTTY dla OpenATV Lokalizacja zaworu PCV w Ford Transit Connect 1.8 DI 2003