Albo uszkodzony!- Sprawdź napięcie podczas pracy na biegu jałowym.
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
Albo nie bawić się w kombinowanie w przerabianie kół pasowych i zwiększyć minimalnie obroty biegu jałowego i po zawodach. Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach :D
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Wiele nowszych samochodów nie ładuje akumulatora na biegu jałowym ani podczas przyspieszania (komputer je odłącza), a najnowsze w zasadzie obrotów jałowych nie mają, bo wyłączają silnik całkowicie... i jakoś dają radę. Stare TDI ma znikome zapotrzebowanie na prąd, w przeciwieństwie do benzynowej V6. Również zakres użytecznych obrotów w TDI jest znacznie...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Jeśli chodzi Ci o klemę z akumulatora... TO NIE ODŁĄCZAJ JEJ PODCZAS PRACY SILNIKA! Grozi to uszkodzeniem alternatora.
Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Sprawdź ilu amperowy masz alternator Chodzi o pracę silnika na biegu JAŁOWYM. Co z tego, że max moc alternatora ma np. 90 A?
Kolego ok 15 Ohm i tak ze 20W. Dodano po 1 Tylko widzisz akku w stanie jałowym ma ok 12,5V a podczas pracy alternatora ma ok 14V. Dodano po 2 Kłania się prawo Ohma. W miarę gdy jest większe napięcie jest i też większy prąd. Gdy napięcie maleje maleje i prąd. Więc napięcie na wyjściu będziesz miał róznych wartości. Lepiej jest zastosować stabilizator...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Odłącz alternator i zobacz czy się nie uspokoi bieg jałowy. To nie żart.
Mi np. padły ok pol roku temu obie sondy lambda. Objawiało się to check enginem i błędami P030 i P0139. W tej pod maską przed katalizatorem błąd grzałki, zamiennik nie współpracował za dobrze Magnetti Merelli. Mam teraz oryginał NTK japoński i jest ok. Objawy to falujące obroty, zwłaszcza chwilowe podskoki na jałowym,nierówna praca silnika. Oryginalny...
Chodzi ci o pracy przy biegu jałowym silnika spalinowego
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Ogólnie zmierzyłem dzisiaj napięcie na kostce jednej z lamp i podczas prawidłowej pracy alternatora, na biegu jałowym napięcie na zaciskach alternatora utrzymywało się w granicach 13,8, natomiast na wspomnianej kostce było to już 11,6V. Wirnik alternatora się obraca bez problemów, nie czuć żadnych oporów, brak również luzów. Wspomniałeś o pompie wspomagania,...
Zobacz jak zachowuje się wtedy rolka napinajaca pasek napędu alternatora ,kompresora klimatyzacji i pompy wspomagania. Jeśli drga dość mocno ( ruchu po 1-2 cm) to zaciera się sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora.
Witam mam problem z ładowaniem akumulator. A mianowicie nie ładuje i świeci się kontrolka akumulatora. Wymieniłem kabel masowy i regulator napięcia. Sprawdziłem styki kabli i ich ciągłość. Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Podczas pracy na akumulatorze pokazuje 12.37V na jałowym biegu a na zgaszonym silniku...
A jakie obciążenie tej przetwornicy? Bo jej prąd jest zależy od jej obciążenia obciążenie 1500w Jaki czas pracy tej przetwornicy? W jakim cyklu? czas pracy ok 6 godzin w cyklu ciągłym Jakie obroty silnika, bo to też istotne dla pracy alternatora? na biegu jałowym, czyli ok 1000 obr/min
Panowie, sprawdziłem masę w samochodzie metodą na żarówkę. Czyli podłączyłem jeden koniec żarówki reflektorowej do plusa i szukałem masy na samochodzie. Masa jest wszędzie, mimo pomalowania niektórych elementów. Z resztą tak jak mówiłem, wzbudzenie jest, także masa też musi być. Przyjże się jutro bliżej samemu alternatorowi, gdyż wydaje się ze to on...
przecież cała ta dyskusja dotyczy tego,że akumulator w maluchu nie jest ładowany na biegu jałowym silnika. Możesz wyjaśnić (jeżeli to nie będzie wielki problem) dlaczego czepiasz się braku ładowania na biegu jałowym? Bo zastanawia mnie jak Ty użytkowałeś samochód, że było to dla Ciebie problemem. Bo u mnie (i zapewne u większości użytkowników tego...
Witam, Pacjent: Peugeot 307 2.0hdi 110km 2003r Problemem jest głośna, wręcz nierówna praca silnika na jałowych obrotach, która się pogarsza przy ruszaniu na tzw. półsprzęgle (towarzyszą przy tym piski). Podczas dodania nawet delikatnie gazu, bądź jazdy problem znika Ostatnio były wymieniane: rozrząd, pompa wtryskowa(używana), regulator ciśnienia paliwa,...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Nie jestem kompletnym laikiem i T4 jeżdżę już kilka lat, przeważnie nie potrzebuje pomocy aby zdiagnozować usterkę, tym razem nie wiem jednak jak to ugryźć. Wymieniłem filtr paliwa i zalałem nowego ON ponieważ pojawiła się woda w paliwie, niewiele, ale jednak. Wymieniłem wszystkie podciśnienia na nowe na wszelki wypadek, Wylizałem cały intercooler aż...
Te wahania napięcia są zastanawiające, ja bym ściągnął wtyczkę z alternatora, wtedy na wolnych obrotach się nie wzbudzi, albo zdjął pasek napędu osprzętu i zobaczył czy dalej faluje
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
Witam Mam tez focus e dieslu i tez tak kiedys miałem ze głośno pracował silnik wymieniłem łożyska na alternatorze i na łapie mocującej alternator (chyba jakos tak to sie fachowo nazywa) i sie uciszył :) pozdro....
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Czyli jak pobiera prąd z akumulatora podczas pracy silnika to psuje sie alternator? Tak zawsze jest jak jest max obciążenie i jałowe obroty.
Witam Proszę przeanalizować taką sytuację do awaryjnego zasilania domu (piec CO, lodówka, oświetlenie) chciałbym użyć przetwornicy wytwarzającej pełen sinus o mocy znamionowej 2000 W (moc szczytowa 3000W do 10 sek) Średni pobór mocy będzie wynosił 800-1000W czyli po przeliczeniu na napięcie 12V i założeniu sprawności ok 90% prąd pobierany z akumulatora...
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Auto ma 20 lat koszt wyeliminowania drgawek będzie większy od wartości samochodu. Ale jak chcesz przyczyn może być masa. Od dwumasy ,luzow w skrzyni ,różnicy w kompresji na poszczególnych cylindrach ,luzów na zaworach , lekko podtartych wałkach (to zmora TDI PD) samych pompwtryskach i ich uszczelnianiach , po napinacz paska alternatora i jego sprzęgło...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
do zrobienia spawarki TIG wystarczy transformator którym spawa się elektrodą w otulinie. Ważne jest napięcie uzwojenia wtórnego 60-70V na pracy jałowej jeżeli będzie niższe napięcie to będą problemy z zajażeniem łuku. Jeżeli będziemy chcieli spawać aluminium potrzebne będzie napięcie przemienne czyli nie montujemy mostaka prostowniczego, ale wtedy jonizacja...
Czy takie podłączenie do akumulatora wpiętego w instalcje samochodu na biegu jałowym, może czemuś zaszkodzić np instalacji elektrycznej samochodu tudzież samemu akumulatorowi. W sumie najważniesze dla mnie jest by nie uszkodzić auta podczas pracy silnika (bo bez silnika to mogę sobie AKU samochodowy odpiąć z klem). Pomijam zużycie silnika na biegu...
Takie coś co łączy akumulatory do pracy równoległej to przekaźnik sterowany sygnałem ładowania. Nie ma bata żeby 2 akumulatory współpracowały równolegle w stanie jałowym, zawsze będą prądy wyrównawcze , spore.
Dziekuje za sugestie mam zamiar sprawdzić jak widzi komputer pedał przyspieszenia oraz czujnik temperatury oleju i pracę alternatora , zobaczymy co powie komputer .
Elekrycznego podgrzewania w tym samochodzie nie ma, chociaż bezpieczniki w komorze silnika są (60A i 15A), jak również kable i wtyczki w konsoli. Nic nie wskazuje aby pod akumulatorem był czujnik temperatury - nie ma żadnych przewodów. Temperatura akumulatora jest raczej obliczana. Znalazłem za to jakiś stary zasilacz i okablowanie do telefonu. Po usunięciu...
Alternator dawał około 30 A (przy tych 13 A na akumulator) ,ale włączone były światła czyli też 12-15 A na same światła. Alternator 70 A. Czyli pracował na połowie mocy. A jak ma się "moc" alternatora w funkcji obrotów jego wirnika? Da te deklarowane 70A na biegu jałowym silnika? Może dla tej prędkości obrotowej wirnika alternatora był to właśnie max...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Witam, Biorąc pod uwagę, że to "dizel", to przy ok. 1500obr/min konkretnie rzuca gablotą, która wpada w swoisty rezonans drżąc z częstotliwością f1 = 16,1646Hz (to proste i wynika ze wzoru: f1 = [masa fury z kierowcą] / [długość ramy + średnica kierownicy] * przyspieszenie ziemskie * sinus logarytm naturalny z 1500obr/min i wszystko do sześcianu). Idąc...
Silnik krokowy może się zatrzeć a nie zapchać - a jeden z objawów to m. in. nierówna praca na biegu jałowym . Jeśli na benzynie chodzi dobrze (np. odpal go i poczekaj aż się ustabilizują obroty i włącz światła mijania - obroty powinny spadnąć (obciążenie alternatorem) i po paru sekundach się podnieść (działanie silnika krok. - kompensacja - stabilizacja...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
światła zawsze przygasną pompa abs podczas pracy pobiera duży prąd a alternator pracuje praktycznie na biegu jałowym no widzisz wystarczyło zapytac no niestety jeśli tym sprzętem diagnostycznym narobiłes kłopotów to lepiej dalej nie wnikaj daj lepiej zarobic za diagnoze chociaż mówie ci wyjdzie taniej niejeden ci to potwierdzi pozdr.
Witam Silnik ustawi się sam bo jest w pętli sprzeżenia zwrotnego utrzymującego obroty biegu jałowego w zależności od obciążenia, temp itd. Alternator nie ma wpływu na pracę silnika krokowego ponieważ jest on sterowany ze sterownika wtrysku. Chyba, że jest uszkodzony regulator napięcia i daje za duże napięcie. Pozdrawiam.
Witam. Mam A4 B5 rocznik 2000 od pewnego czasu piszczy alternator przy obciążeniu tzn. samochód pracując na biegu jałowym przy włączonych światłach oraz ogrzewaniu tylnej szyby wydaje świergoczący dźwięk, gdy wyłączę światła i ogrzewanie cichnie, pasek jest dobrze naciągnięty. Czy to może być wina łożysk, czy też może sprzęgiełka? Pozdrawiam.
A słyszałem jeszcze że jeżeli przy zapalonym silniku, to powinno się odpalać na biegu jałowym- czy to prawda? stąd pytanie, a dlaczego nie na podwyższonych obrotach? Przecież wtedy alternator ma lepsze warunki pracy i idzie większy prąd?
Wózek 30-letni w dobrym stanie technicznym. Napięcie mierzone w czasie pracy na akumulatorze: 12,8 na biegu jałowym, 13,5 V na wyższych obrotach. Regulator mechaniczny. Alternator 6 diod. Chciałbym zmodernizować układ. Czy jest możliwa zmiana regulatora na elektroniczny? Czy ma ktoś schemat elektryczny do DV 1792.33.23 ? Ja mam oryginalny ale zawiera...
Ja, mając Mereę to koło na wale wymieniałem 3 albo i 4 razy. Rozlatywalo mi się ono. Coś tam pewnie było na rzeczy, ale po prostu wymieniałem i jeździło znów z 1,5 roku, czasem ze 2 lata. Ale co chciałem napisać, to to, że jak się rozleciało to faktycznie ładowania nie było, choć reszta działała i nawet auto jechało. Różnica taka, że moja była z 2001...
Przepustnica była czyszczona. Też zastanawiałem się nad regulacją biegu jałowego. Zrobiłem test i jeden dzień jeździłem z odpiętą kostką alternatora. Akumulator nie był ładowany i przy włączonych obciążeniach obroty biegu jałowego były normalne, nie spadały i silnik pracował normalnie. Nie wiem czy na takiej podstawie można wykluczyć źle wwyregulowane...
Cześć! Mam dwa problemy z samochodem Citroen C3 1.1 HFX 2007 z LPG (niefabryczne) A. Elektryka Szukam informacji jaki model alternatora był oryginalnie w Citroenie C3 1.1 z 2007 roku. Niestety http://public.servicebox-parts.com nie jest już dostępny. Nawet jakbym chciał się zarejestrować i zapłacić, to pod koniec rejestracji występuje nieokreślony błąd....
usterka przechodzi po włączeniu jakiegokolwiek obciążenia Zmierz napięcie ładowania, odpal bez paska micro-v, może alternator sieje jakimiś dziwnymi impulsami w instalację i zakłóca pracę sterownika
Witam, Chciałbym przedstawić problem jaki występuje w Oplu Corsie C z silnikiem 1.2 Twinport. Po odpaleniu auta (zimny silnik) dziwnie zaczyna wyglądać praca silnika tj. trzęsie nim delikatnie oraz przygasają światła drogowe jak i te w środku auta. Objawy te występują czy to na ciepłym czy zimnym silniku. Po dodaniu gazu efekt przygasania znika. Postarałem...
Muwie w tym modelu tak jest bo alternator pracuje dobrze na deko wyższych obrotach niż na biegu jałowym. Jak dodasz gazu to światła chodzą dobrze bo alternator daje tyle prądu ile trzeba. Ja akumulator mam 4 miesięczny i jest tak samo. PZDR mcoola
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
Cuda ! Z alternatora wychodzi 13 VDC , na podłączonym bezpośrednio do niego akumulatorze tyleż samo a na akumulatorze podłączonym poprzez przekaźniki jest 14.8VDC. Istne perpetum mobile. Masz schemat, posprawdzaj, czy tam przypadkiem rzeczywiście ktoś nie pozamieniał jakiś połączeń. Zmierz napięcie na samym wyjściu alternatora względem masy silnika....
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
U kolegi z pracy we Fiacie przy słabym akumulatorze i spadku napięcia do 7V pojawiał się na liczniku błąd wysokiej temperatury silnika po odpaleniu (kreski na liczniku rosły i spadały), a wymiana czujnika nic nie zmieniła. Akumulator od nowości, silnik 1.4 bez systemu inteligentnego ładowania, rocznik 2018. Fiaty mają wspomaganie kierownicy elektryczne....
Taki silnik jak podałeś aby osiągnął swoją moc i był się w stanie schłodzić pod stałym obciążeniem musi pracować na pełnych obrotach. Jego obroty pracy to pewnie ponad 10 tys obrotów, natomiast obroty biegu jałowego to pewnie 2 tys., więc nie wiem skąd wziąłeś ten 1 tys.
1. Na wolnych obrotach silnik nie oddaje na wale żadnej mocy gdyż cała wytworzona w nim moc jest zużywana na pokonanie oporów wewnętrznych i do napędu osprzętu. Koło zamachowe nie pobiera energii podczas pracy silnika ze stałą prędkością obrotową (w uproszczeniu, ponieważ, jak sam zauważyłeś, występuje pewien pulsacyjny przepływ mocy do i z koła wykorzystywany...
dziś jeszcze raz spojrzałem z miernikiem na to... sytuacja mnie trochę przytłacza :(. Zmierzyłem masę silnika (głowicy), alternatora i klemy akumulatora a różnica to zaledwie 0,2 ohma. Czyli masa zkładam że jest. Posłuchałem dłużej rozgrzanego silnika i pojawia sie jeszcze delikatnie nierówna praca synchronicznie z przygasaniem, ale to może wynikać...
Witam. Problem polega na tym iż kiedy mam podpiętą kostkę 2 pin do alternatora silnik nie pali. Wymieniłem już regulator napięcia bo w starym szczotki się skończyły. Kiedy kostka jest wpięta silnik pali niezbyt równo (po chwili pracy chodzi równo) i alternator wzbudza się w okolicach 2000 obr. Obr jałowe 950. Wypiąłem kostkę, po czym odpaliłem i na...
Witam. Tematów o ładowaniu w Lublinach było wiele i sporo z nich przeczytałem, ale nikt nie pytał o to co ja, więc: Mam Lublina II w oryginalnej zabudowie pomocy drogowej (Szummar), silnik 4CT90 i do tego słaby alternator 55A. Hydraulika w w/w aucie jest napędzana przez elektryczną pompę. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem...
Autko nabawiło się dziś problemów z ładowaniem akumulatora. Napięcie na klemach przy wyłączonym silniku wynosi 11,8V. Po uruchomieniu silnika, na obrotach jałowych, praktycznie bez żadnych dodatkowych obciążeń napięcie spada do 10,6V i obserwuję na mierniku powolne obniżanie się tej wartości. Cały czas świeci się kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej...
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
Witam. Potrzebuję rejestrować czas pracy maszyny budowlanej. Wiadomo że maszyna ma licznik motogodzin. Ale licznik działa też gdy maszyna jest na biegu jałowym i nic nie robi. Potrzebuję urządzenie które generuje impuls do licznika czasu pracy gdy maszyna jest obciążona. Pomyślałem żeby pobrać tę informację z alternatora. Ale nie wiem czy to najlepszy...
W golfie mogą być innej średnicy koła pasowe, przez co alternator ma wyższe obroty przy tych samych obrotach silnika. Włączenie klimy obciąża silnik mechanicznie co jest korygowane przez komputer podbiciem obrotów, nie obciąża za to alternatora, bo klima to sprężarka czynnika napędzana mechanicznie a nie elektrycznie. Dziś właśnie grzebałem w elektryce...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Cześć W Polsce warunki wiatrowe nie są najlepsze. Z tego powodu istotne wydaje się żeby wiatrak wykorzystał każdy podmuch. Problemem jest ustawanie pracy prądnicy przy pełnym obciążeniu. Wiatrak ma być mały. Średnica do ok. 2 m Prądnica na magnesach stałych po przeróbce alternatora. Obciążenie - grzałka w bojlerze. Przejrzałem już chyba wszystkie posty...
20A plus wiatraki, reasumując 50% mocy maksymalnej alternatora odbierane na jałowym, trzeba spojrzeć na charakterystyke alternatora, myślę że to będzie na granicy altka ale jeśli akumulator sprawny i naładowany a UPS będzie chodził 20 min to powinno to nawet zdać egzamin.
W ForScanie, podczas pracy silnika rozgrzanego, na obrotach jałowych (850/870 rpm) i ciśnieniu na szynie FRP=30530/30400 kPa, odczyty są następujące (dwa odczyty 1/2): CylBal_1: 0.82471144/0.73473848. CylBal_2: 1.01375232/1.09328744. CylBal_3: 1.02165700/1.00972368. CylBal_4: 1.13458100/1.15976000. Błędy odczytane: B10EE. Symptomy (15). Status (-6c)....
Jeśli napięcie spada ponizej sem jałowego to prąd idzie z aku. Tak. To że napięcie nie spada dalej to tylko zasĺuga aku. A nie alternatora? Wynika to z tego że np pobierając 1A z aku napięcie spadnie o te powiedzmy 0,3V w stosunku do jałowego i przez długi czas będzie się takie utrzymywać. Tak, bo wtedy alternator przejmie całą "prace" (jak jest sprawny)....
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Nie wystarczy alternator dużej mocy: potrzebne są akumulatory, które można ładować taką mocą. Sensowna moc ładowania dwóch akumulatorów 12V 100Ah to jakieś 700÷800W - taka powinna być moc silnika. Akumulatorów może kiedyś być więcej ( rzadziej odpalany silnik) Myślałem nad silnikiem hondy gx 160, ale koszt to około 1300zł + rozrusznik. Ile on spali?...
Witam posiadam problem z Nissan quashkai 2.0 benzyna+lpg Spod maski wydobywa się dziwny dźwięk jakby wycie Problem pojawił się po kompletnej regeneracji głowicy Wymieniony rozrząd Byłem już u kilku mechaników z tym problemem lecz żaden nie był w stanie pomóc, jeden mówił że łożyska drugi że pompa oleju trzeci że rozrząd niestety nie mam możliwości sprawdzić...
Samochód stoi blisko pieca. Po paru godzinach pracy UPS podłączam kable do auta żeby doładować AGM. Mogę w sumie podłączyć samochód od razu na jałowym. Szczerze to myślałem nad agregatem w pierwszej kolejności, lecz spotkałem się z opiniami, że jak stoją dłuższy czas nieużywane, to lubią nie odpalić, gdy są już potrzebne. Moje podstawowe pytanie jest...
Witam serdecznie. Jest to dość nietypowa sprawa ze względu tego, iż zamierzam nabyć Astrę 1.4 E. Pisałem,że chodzi wszystko elegancko odpala, jedzie itd. Tylko sęk jest w tym, że na 3 biegu przy wciśnięciu gazu, żeby przyśpieszyć pojawiają się lekkie szarpnięcia, jakby przez setną sek.nie dostawała paliwa i później jest wszystko ok. Dalej i jak chodzi...
Alternator jest przetwornikiem mocy mechanicznej na moc elektryczną, o sprawności ok. 90%. Te 10% to ta część energii mechanicznej, która nie jest przetworzona na energię elektryczną, tylko na ciepło i dlatego jest stracona. Moc mechaniczna = moment x obroty, Moc elektryczna = napięcie x prąd. Tak więc, jeśli alternator nie jest obciążony, to CAŁA dostarczona...
zepsuty czujnik spalania stukowego Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc. czujnik położenia wału korbowego To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Tylko na jałowym, czy podczas...
Witam. Mam problemy z rozruchem zimnego silnika w CC900, gaźnik WEBER. Poniżej nagrania z rozruchu : https://filmy.elektroda.pl/12_1270588902... https://filmy.elektroda.pl/43_1270588880... Poradzcie co to może być? (rozrusznik, gaźnik?) Dodatkowo dodam, że mam problemy z alternatorem, diody lub szczotki (cały czas się tli kontrolka ładowania). Akumulator...
Jak to 0.3V zmierzyłeś? Co sprawdzałeś w drugim motocyklu? Po kolei. Sprawdziłeś, co się dzieje na szczotkach alternatora podczas pracy? Pojawia się tam prąd wzbudzenia? Może masz dość częstą usterkę w tych alternatorach, czyli wyrwało drucik z pierścienia ślizgowego i jak silnik zacznie kręcić, to przerywa.
A więc tak: Na zgaszonym silniku: Jeden z czujników nie ma całkowitego zwarcia, Multimetr nie piszczy, wyświetla wartość rezystancji 272. Drugi czujnik wogóle nie zwiera. Po odpaleniu silnika: Pierwszy czujnik nadal daje wartość 272. Drugi ma zwarcie z masą. Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu na 2500-3000. Pierwszy czujnik bez zmian - 272. Drugi czujnik...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Witam Napotkałem na problem z ładowaniem, który objawił się faktem, że samochód po pracy nie chciał odpalić - rozładowany akumulator. Alternator Valeo 2607372. Przebieg <50kkm. Ogólnie nie miałem dotąd problemów z akumulatorem. Zacząłem robić dochodzenie, przy czym mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki. Otóż podczas jazdy, czyli na wyższych...
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem. Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku,...
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. Czyli napięcie na multimetrze rzędu 12.9-13V nie oznacza naładowanego akumulatora do pełna do 100%? Wydaje mi się że oznacza bo po takim naładowaniu alternatorem to po podłączeniu automatycznej ładowarki, ładowarka kończy pracę po niecałych...
kkknc napisał: ..., to silnik przemysłowy i powinien działać, 0/1 czyli albo bieg jałowy albo praca ma max obrotach. Tego nie wiemy. Autor tematu nie podał takich informacji Cewka jest tak dobrana, aby przy tych obrotach napięcie nie przekroczyło dopuszczalnego. Wręcz utrzymuje się we widełkach dla pracy buforowej akumulatora, a nie dorywczej. Może...
Witam, posiadam rovera 214 SI. jakieś 2/3 tygodnie temu pojawił się problem, mianowicie wszystkie światła mijania, drogowe, stopu, cofania, czy to kontrolki, lampka w kabinie i podświetlanie zegarka (dosłownie wszystko), mruga do mnie... nie tak żeby gasły zupełnie tylko trochę przygasają, nie raz na jakiś czas tylko że tak powiem migają jak kolorofon....
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Witam, mogę się dowiedzieć jak się skończyło z tym problemem? Bo ostatnio z dnia na dzień pojawił mi się dokładnie taki sam problem, gdy jechałem do domu po pracy i było ok, a jak chciałem jechać następnego dnia rano już był p obym, szampana na wstecznym i gaśnięcie na biegu jałowym, też stracił moc. Przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem...
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Rozrusznik raczej nie jest napędzany. Przecież tam jest sprzęgło jednokierunkowe. Sygnał blokowania można brać choćby z alternatora. Tak miał to rozwiązane, uwaga!, zaporożec :D Można brać z układu zapłonowego - jeśli częstotliwość impulsów z cewki wzrośnie do obrotów jałowych silnika. Wiadomo, że rozrusznik nie zakręci z taką prędkością. Można by też...
Do większości diagnozy przy alternatorze nie bardzo jest konieczny pobór maksymalnego prądu alternatora. Akumulator sam w sobie pobiera max 3-6A w czasie ładowania. Końska część mocy idzie na urządzenia pracujące w czasie jazdy -> światła, podgrzewania elementów, wentylatory, a także na cała elektronikę pojazdu (włączając w to czasami prądożerne układy...
Witam, Posiadam Akumulator Bosch Silver S5 77Ah 780A Natomiast alternator Magnetii Marelli 70A Chciałbym się dowiedzieć ponieważ kwestie są sporne czy takie wyniki napięć akumulatora są prawidłowe czy coś się dzieje. Dodam, że od kilku dni jeździłem z urwanym kablem z alternatora do kontrolek i zgnitym kablem od ładowania pociągnąłem nowe. A oto wyniki:...
praca stać jałowy praca jałowy transformator nierówny praca jałowy
przewodzie zerowym uszkodzony czujnik obrotów wirnika kabel koncentryk
Wymiana tonera w drukarce Kyocera FS-820 krok po kroku Dioda D3 na płytce Bosch Athlet 25,2 V - identyfikacja