Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Możliwe kilka przyczyn, nie do końca udrożnienia odpływ, najlepiej wyjmij wąż i sprawdzc czy jest dobre ciśnienie (zdążyło mi się że klientka wyczyscila filtr po czym ja go jeszcze dwa razy czyściłam bo ciągle coś z niego wypadało) , uszkodzony hydrostat lub zapchany wężyk od niego, Uszkodzona cewka tacho ale to rzadziej. Pralka żeby wejść na obroty...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Witam, czy rozwiązał Pan problem pralki? U mnie identycznie, czczotki nowe cewka tacho nowa
Jeśli cewka tacho siedzi sztywno w korpusie silnika, to znaczy, że masz już poprawioną wersję (wątpię, ale wyjdzie w praniu). Natomiast schematy różnią się znacznie. Wersję do EW1043s masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... I pin 10 wcale nie idzie na pompę spustową, tylko do hydrostatu (sprawdź hydrostat). Jeżeli coś...
Witam, coś podobnego miałem w starszym modelu Electrolux, uszkodzona była cewka tacho (chociaż pomiary wychodziły ok). Nie pamiętam jak dokładnie, ale zacinała się w różnych momentach (prawdopodobnie po nagrzaniu silnika), a błąd był z grupy błędów silnika.
Dzięki za zainteresowanie się tematem. Cewka tacho ma 64,4 Ω, a więc raczej jest ok, chyba zabiorę się za moduł. Wymontowałem moduł, dużo modułów już widziałem ale taki widzę pierwszy raz, cała płytka jest zalana jakąś przezroczystą masą, tak że nie bardzo da rady coś tam pomajstrować. Na oko wygląda jak nówka, zresztą pralka jest prawie nowa, tyle...
Kondensatora nie wymieniłem jeszcze, bo nie wiem w końcu jaki czy 10 nF czy 100 nF. Cewka ma oporność ok 150 Ω trzeba ją rozebrać żeby sprawdzić wizualnie? Generuje napięcie, ale tylko zwykłym multimetr mierzyłem. Pierwszy raz naprawiam taką usterkę. Proszę o poradę co oprócz wymiany kondensatora jeszcze zrobić w tym momencie? Dzięki z góry za pomoc
Witam. Posiadam pralkę Whirlpool AWM 6007. Chciałem dzisiaj wstawić pranie i na początku prania weszła na wysokie obroty po puknięciu kreci normalnie co to może być? Silnik i cewka tacho sprawne. Poniżej przesyłam zdjęcie pralki https://obrazki.elektroda.pl/5800038200_...
Dzień dobry, Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem: Przygotowane pranie, ustawienie programu na programatorze i teraz tak, każdy z programów wyświetla to samo: czas 1:27, obroty 0, programy (napuszczenie wody, odwirowanie, wypuszczenie wody nie wyświetlają nic). Po zamknięciu drzwiczek zamek się blokuje, programator zaczyna mrugać mniej więcej...
Gdyby cewka tacho była uszkodzona to pralka szarpałaby i to ostro.
Pralka AWG 681, silnik C.E.SET MCA 45/64-148/IRA. Cewka prądniczki tachometrycznej ma przerwę gdzieś wewnątrz. W sklepach raczej nie do kupienia. Poradźcie gdzie szukać. Czy może ktoś z Was ma taki stary silnik ze sprawną ceweczką tacho i mógłby ją odstąpić? Pozdrawiam wszystkich, Krzysztof
Witam, poszukuję cewki tacho do silnika ACC 20684.520. Pralka Amica obr. wirowania 1200.
W pralce została zalana wtyczka silnika oczywiście nastąpiło zwarcie i uszkodziło silniczek tacho, na płycie programatora wypalone R71, R72 które wymieniłem na nowe. Cewkę tacho wymontowałem z innej pralki Mastercook, ale z innego silnika obudowa identyczna cewki. Niestety, ale nie pracuje pralka dalej pobiera wodę, ale nie kreci normalnie tylko szybkie...
Zobacz czy tacho się nie odkręcił, poluzował.To cewka na silniku w tylnej części
Nie może być. Zawsze po wymianie tych rezystorów pralka odpalała normalnie. Cewka tacho lub źle wlutowane rezystory , ścieżki przepalone i nic więcej.
Witam. Opis wskazuje na uszkodzenie tachogeneratora. Uszkodzeniu mogła ulec cewka tacho lub mages na wirniku silnika jak również sterownik pralki. Proponuję zacząć od oględzin silnika.
Trzeba sprawdzić czy na wtyczce silnika nie ma wypaleń , jeżeli są to masz uszkodzony programator i do wymiany złącze (gniazdo - wtyczka) przy silniku. Jeszcze cewka tacho może być spalona.
Sprawdź styki na kablach przy silniku i przy module. W razie konieczności wyczyść je i podoginaj blaszki. Napisz jaką rezystancję ma cewka Tacho w silniku
Cewka tacho sprawdzona?
Dziękuję Faktycznie cewka tacho spalona była. Założona nowa i pralka działa Dzięki jeszcze raz i zamykam temat
Tacho mierzyłem na wypiętym silniku multimetrem. Wskazywało 1Ω, a jak zacząłem kręcić wałem to podskoczyło do 277 sądzę, że cewka może być dobra co do magnesu to nie wiem bo jest montowany razem z plastikiem i był pokiereszowany jak go wyjąłem, (ale pokiereszowałem go sam). Pralkę kupiłem używana dla córki rzekomo była diagnozowana na awarie silnika....
W Twoim przypadku jeśli silnik nie podejmuje pracy w ogóle to uczepił bym się szczotek. Czasem szczotki o długości 10 mm mogą już być zbyt krótkie. Wszystko wyjaśni podłączenie silnika na "krótko" poza pralką, oczywiście przy zastosowaniu napięcia 230V silnik może pracować tylko krótką chwilę. Cewka tacho raczej powinna mieć w okolicach 150-180Ω....
Wymontowałem silnik, na upływność do masy-jest OK. Cewka tacho natomiast ma oporność 12,8 ohma. Pralka przed awarią podczas wirowania chciała wyjść z łazienki. Czy taka impedancja cewki jest prawidłowa?
Dziękuje kolegom za pomoc. W pralce oprócz , uszkodzonego regulatora, uszkodziła się cewka tacho. Aby zasymulować /prymitywnie/prace regulatora na warsztacie wystarczyło zamiast cewki tacho podłączyć R ok180 om. temat uważam za zamknięty
Właśnie to już też przerabiałem. Silnik miałem dwa razy na stole. Magnes wygląda w porządku. Żadnych pęknięć czy coś w tym stylu. Cewka nawet była podmieniana. Sprawdzałem napięcie podczas próby wirowania. W najwyższym punkcie obrotów napięcie na przewodach cewki tacho było w granicach 28V. Przewody sprawdzałem. Uparta jak osioł.
witam w w/wym pralce objaw jest nastepujacy po wlaczeniu pralki na dowolny program silnik zakreci pare razy ale wchodzi odrazu na wysokie obroty i pralka sie wylacza cewka tacho ma opornosc 225ohm i tu pojawia sie moje pytanie cewka, silnik czy cala plyta
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
Może być pęknięty magnes od tacho lub cewka tacho ma przerwę.
Dzięki za podpowiedzi, szczotki mają pawie 2cm, niestety dopiero jutro sprawdzę tacho (załącze również zdjęcie płytki PCB do której jest podłączone), bo coś mi się wydaje, że cewka tacho miała rezystancję (jutro zmierzę jaką) tylko w pewnych ustawieniach wału silnika, a chyba powinna być mierzalna niezależnie od pozycji wału?
zajrzyj do silnika czy aby napewno cewka tacho jest dobrze umocowana,jezeli tam jest ok to wymien triaka na module sterujacym , powodzenia
Przeważnie cewka tacho rozlutowuje się na połączeniu cieniutkiego przewodu cewki z kabelkiem idącym do silnika.Sprawdz to połączenie iewentualnie przelutuj.Kilka razy w ten sposób uratowałem cewkę.Powodzenia.
Dzięki za podpowiedz . Faktycznie nieopacznie podczas robienia zdjęcia silnik stał na Boschu , a obok stała inna pralka i mogła zmylić czytających . Na przyszłość się poprawię . Jak dobiorę cewkę to napiszę jak wyszło . Dodano po 22 A tak przy okazji , czy za liczenie "zerojedynkowe" w sterowniku odpowiada procesor główny ? Pytam bo mam podobną sytuację...
Przekaźniki ok. błąd E52 cewka tacho 180Ω, magnes ok. co jeszcze sprawdzić?
Tacho do sprawdzenia, cewka i magnes:)
Witam Dzięki uprzejmości Kolegi jozek_i problem rozwiązany. Cewka tachometru wymieniona, pralka realizuje programy jak należy. Ta uszkodzona w stanie zimnym ma oporność ok 183 ohm, podgrzanie jej do ok 30~40 stopni powoduje pojawienie się przerwy w obwodzie i ogłupienie pralki czyli bład nr 8. Ponieważ konstrukcja to plastykowy pierścień nie podjąłem...
A gdzie znajduje sie ta cewka tacho ?????
Mam jeszcze pytanie, ta cewka tacho siedzi sobie w takiej plastikowej obudowie na 3 zaczepy (oznaczony na zdjeciu czerwony owal/elipsa). Jak złapie za te dwa kabelki i wypustkę (czerwona strzałka) to czuc luz tej cewki i to całkiem spory. Zauważylem że ze jak pralka nie działa i poruszam cewką to na jakis czas jest spokój i wszystko jest ok. Zastanawiam...
Niestety suszarka nic nie da. Cewka nie ma przejścia. W serwisie jak zapytałem o tacho to powiedzieli że do tej pralki tylko cały silnik, ale poszukają.
jak stwierdziłeś, że jest uszkodzona cewka tacho silnika. u mnie pralka nie wiruje natomiast są powolne obroty w prawo i w lewo. natomiast po zwarciu triaka silnik próbuje wystartować i się wyłącza.
Tachoprądnica znajduje się z tyłu silnika i składa się z cewki i magnesu na osi wirnika. Sprawdż czy cewka ma rezystancję i wyniki pomiaru podaj na forum. Zweryfikuj również stan magnesu. Nie może być pęknięty lub ukruszony. Od cewki tacho biegną 2 przewody do kostki przyłączeniowej silnika.
cewka tacho tacho cewka cewka tacho silnik pralka
xsara czujnik sprawdzenie głowicy canon zalana klawiatura laptopa samsung
ustawienie lodówki bosch ustawienie lodówki bosch
Termistory w przetwornicy 3000W Volt Polska Układ ładowania w rębaku ZH 1115 z prądnicą 3-przewodową