Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Witam. Posiadam pralkę Whirlpool AWM 6007. Chciałem dzisiaj wstawić pranie i na początku prania weszła na wysokie obroty po puknięciu kreci normalnie co to może być? Silnik i cewka tacho sprawne. Poniżej przesyłam zdjęcie pralki https://obrazki.elektroda.pl/5800038200_...
Dzięki za podpowiedz . Faktycznie nieopacznie podczas robienia zdjęcia silnik stał na Boschu , a obok stała inna pralka i mogła zmylić czytających . Na przyszłość się poprawię . Jak dobiorę cewkę to napiszę jak wyszło . Dodano po 22 A tak przy okazji , czy za liczenie "zerojedynkowe" w sterowniku odpowiada procesor główny ? Pytam bo mam podobną sytuację...
W Twoim przypadku jeśli silnik nie podejmuje pracy w ogóle to uczepił bym się szczotek. Czasem szczotki o długości 10 mm mogą już być zbyt krótkie. Wszystko wyjaśni podłączenie silnika na "krótko" poza pralką, oczywiście przy zastosowaniu napięcia 230V silnik może pracować tylko krótką chwilę. Cewka tacho raczej powinna mieć w okolicach 150-180Ω....
Tacho mierzyłem na wypiętym silniku multimetrem. Wskazywało 1Ω, a jak zacząłem kręcić wałem to podskoczyło do 277 sądzę, że cewka może być dobra co do magnesu to nie wiem bo jest montowany razem z plastikiem i był pokiereszowany jak go wyjąłem, (ale pokiereszowałem go sam). Pralkę kupiłem używana dla córki rzekomo była diagnozowana na awarie silnika....
Pralka AWG 681, silnik C.E.SET MCA 45/64-148/IRA. Cewka prądniczki tachometrycznej ma przerwę gdzieś wewnątrz. W sklepach raczej nie do kupienia. Poradźcie gdzie szukać. Czy może ktoś z Was ma taki stary silnik ze sprawną ceweczką tacho i mógłby ją odstąpić? Pozdrawiam wszystkich, Krzysztof
jak stwierdziłeś, że jest uszkodzona cewka tacho silnika. u mnie pralka nie wiruje natomiast są powolne obroty w prawo i w lewo. natomiast po zwarciu triaka silnik próbuje wystartować i się wyłącza.
Dzięki za podpowiedzi, szczotki mają pawie 2cm, niestety dopiero jutro sprawdzę tacho (załącze również zdjęcie płytki PCB do której jest podłączone), bo coś mi się wydaje, że cewka tacho miała rezystancję (jutro zmierzę jaką) tylko w pewnych ustawieniach wału silnika, a chyba powinna być mierzalna niezależnie od pozycji wału?
Właśnie to już też przerabiałem. Silnik miałem dwa razy na stole. Magnes wygląda w porządku. Żadnych pęknięć czy coś w tym stylu. Cewka nawet była podmieniana. Sprawdzałem napięcie podczas próby wirowania. W najwyższym punkcie obrotów napięcie na przewodach cewki tacho było w granicach 28V. Przewody sprawdzałem. Uparta jak osioł.
witam w w/wym pralce objaw jest nastepujacy po wlaczeniu pralki na dowolny program silnik zakreci pare razy ale wchodzi odrazu na wysokie obroty i pralka sie wylacza cewka tacho ma opornosc 225ohm i tu pojawia sie moje pytanie cewka, silnik czy cala plyta
Do sprzedania cewka, prądniczka tacho. Obie części pochodzą z demontażu z silnika pralki. Cześć może pasować do silnika w pralce a także do pompy myjącej w niektórych typach zmywarki. Przed zakupem BARDZO PROSZĘ zweryfikować uszkodzony element bo zwrotów nie przyjmuję. Dla ułatwienia podaję rozmiary i rezystancję; - z białymi kabelkami 40 Ohm, Średnica...
Witam Znajomy ma w/w pralkę która przestała wirować. Poprosił mnie jako elektronika o zaglądnięcie do niej i wypadło, że wybiorę się do niego jutro tj. sobotę. Ponieważ nie jestem specem to mam pytanie co mogło paść? Domyślam się iż jest tam cewka tachometru i pewnie silnik 2 biegowy który chętnie bym sprawdził ale nie wiem jak z wyprowadzeniami by...
Magnes jest na swoim miejscu, Cewka posiada imp ok 40Ω przy kręceniu ręką z prędkością podobną jak przy praniu tacho generuje ok 1,5 do 2V AC
mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś może zna jaki opór ma cewka tacho znajdująca sie przy silniku chciałbym mieć pewność że ona jest ok
Witam Pralka trafiła do mnie z objawem szarpania. Po transporcie na warsztat okazało się, że wszystko jest w porządku, więc rozpocząłem opukiwanie. Po puknięciu (oczywiście izolowanym trzonkiem wkrętaka) w radiator widać było iskrę na module. Uszkodził sie rezystor R99 33R w obwodzie tacho. Cewka tacho ma rezystancję 15R. Silnik zamienny, produkcji...
z filmu .... tak mi wychodzi ze silnik wchodzi na pelne obroty, tu bym powiedzial ze uszkodzona cewka tacho albo obluzowana lub cos w tym rodzaju, ale pozniej mialem taki przypadek i blad tkwil w silniku uszkodzone uzwojenie
Witam Mam problem z powyższa pralka co prawda ma ona 10 lat bezawaryjnej pracy, mianowicie pobiera wodę (możliwe ze więcej niż powinna) i startuje na parę sekund z wysokimi obrotami. Od dwóch dni przeglądam forum podobnych tematów jest mnóstwo... Sprawdziłem: - hydrostat (dmuchając przestaje pobierać wodę); - triak ponoć ok (wymontowałem programator,...
Witam wszystkich. Mam pralkę Indesit Wil 105 i od około tygodnia mam z nią pewien problem. Zaczęło się od tego, że spalił się silnik. Kupiłem na allegro drugi używany, ale sprawny. Dodam tylko, że był to silnik od innego modelu, bo od WIL 107 ale silnik taki sam model. Pralka ożyła, ale zrobiła tylko jedno pranie, po czym robiąc kolejne zatrzymuje się...
Gdyby cewka tacho była martwa to by silnik od razu ruszał z maksymalnych obrotów, ale nie można wykluczyć, że ma przerwę i warto poruszać przewodami przy jej pomiarze. Powinna wykazać rezystancję w Ω. Przyczyną może być również uszkodzony silnik, ale wówczas w trakcie tych zrywów silnika przygasają diody na module sterującym i wyświetlacz. Warto...
Nie wiem jaką oporność powinna mieć cewka. Magnes dokręciłem do końca, gwint jest dobry. Obroty silnik osiąga maksymalne takie jak na wirowaniu. ----------------------------------------... Proszę o odpowiedź czy cewka tacho powinna wskazać minimalne napięcie na mierniku i jaką powinna mieć oporność. Czy wchodzenie...
w mojej pralce silnik wchodzi na obroty wirowania tylko wtedy jak zdejme pasek klinowy , obroty wolne sa ok. cewka tacho ma opornosc okolo 168 ohm szczotki sa ok silnik jest komutatorowy co moze byc popsute???????? jakby to byl silnik indukcyjny to bym wiedzial kondensator a jezeli chodzi o silnik ze szczotkami to nie bardzo prosze o pomoc Treść tematu...
Witam ponownie wejście sterownika tacho sprawdziłem tranzystory i rezystory smd dobre procek również dobry rozebrałem silnik i ma uszkodzony magnes tak jak sugerowaliście, cewka jest dobra mam pytanie czy samo tacho dostane czy cały silnik do wymiany pierścień magnesu pęknięty na cztery części na końcu wału wirnika została tuleja od magnesu którą spróbuje...
Na początku bardzo dziękuję kolegom za pomoc. Podzielę się teraz swoją analizą: - po pierwsze jest pod wrażeniem rozwiązania konstrukcyjnego pralki, oprócz zdjęcia górnego blatu nie udało mi się głębiej dostać :-( Obudowa pralki została wykonana z dwóch blach wygiętych w literę C i jest jednocześnie konstrukcją nośną dla silnika i pozostałych podzespołów....
Żeby czegoś nie przeoczyć zacznę od początku. Żona stwierdziła że pralka przestała wirować, sprawdziłem ją (pralkę) po swojemu i okazało się że również nie kręci bębnem podczas prania okazało się że zużyły się szczotki. Po wymianie szczotek silnik ruszył i zaczęła nawet wirować ale po wykonaniu prania okazało się że ubrania są mokre, sprawdziłem jeszcze...
Silnik ma 6 wyjść 2 cewka tacho nie interesują ciebie (cienkie przewody) i pozostają 4 masz dwa na stojanie i dwa na wirnik (szczotki) łączysz stojan z jednej strony ze szczotką zworką a z drugiej strony podłączasz do sieci dwa zostają więc nie ma problemu z podłączeniem (np. szczotka- faza , stojan -zero).
Nie bo prawde mówiąc nie wiem jak, do silnika dochodzi 7 przewodów, 2 do tacho , 2 do szczotek i 3 do uzwojenia miedzy tymi trzema jest przejście między każdym i opór 1 ohm. Po wymianie kondensatora na płytce sterującej podaje prąd na programator ale ten nie mógł ruszyć, już go rozebrałem i uruchomiłem dzisiaj sprawdzę czy chodzi pralka, ale dziwne...
Po dość długiej przerwie dalej odgrzebuję temat. Pralka cały czas wyrzuca błąd F03... Zasilania procesora poprawne NTC - ok (połączenia do procesora ok) Triak silnika - ok Inne triaki - ok Przekaźniki - ok Silnik i cewka tacho - ok ULN - podmieniony Pozostają chyba tylko dwie rzeczy: albo procesor albo EEPROM. EEPROM zaprogramowałem niby poprawnym wsadem...
tacho sprawdzilem jest ok chyba 43 ohm ale dokladnie nie pamietam jak krece podaje napiecie zastanawia mnie dlaczego spalil sie ten uklad spalila sie tez cewka elektro zaworu do wody wczesniej walnal filtr p.z. i go wypiolem calkowicie bo mial przebicie moze przez to ze tego filtru niema robia sie jakies szpilki czy co? tak sie zastanawiam nad tym silnikiem...
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Pralka została przewrócona na bok celem oczyszczenia pompy i woda nakapała na kable wychodzące z programatora (do wewnątrz się nie nalało) i zrobiła zwarcie na kablach. Zwarcie poszło na moduł Bitron MCV 124 i tam rozwaliło elektrolit C9 47uF/63V oraz przepaliło dwie ścieżki. Wyczyściłem sadze powybuchową wokół kabli wychodzących z programatora, a w...
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
NIEAKTUALNE. Zamówiłem u kolegi Józka z tut. forum podpierając się tematem w załączeniu. Jeżeli ktoś poszukuje innych cewek to można śmiało kontaktować się z forumowiczem. Tematu jeszcze nie zamykam. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Pomierz rezystancję grzałki jak napisał kolega (at)jakubserwis i jeśli grzałka będzie ok to następnie pomierz cewkę tachogeneratora i to najlepiej dokonaj pomiaru zanurzając cewkę w gorącej wodzie: https://expertagd.pl/pl/p/Cewka-Tacho-si... Cewka znajduje się tutaj: https://shop.electrolux.pl/zmywarki/zmyw...
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Witam. Kupię cewkę tacho prądnicy silnik Pralki Whirpool AWO/D 41105, AWO/D 3113/P. Silnik 1BA5736-OWC 461975033611. Wymiary cewki : średnica wew.22,1mm, średnica zew.35,0mm, grubość 10,6mm, a oporność w/g instrukcji serwisowej 68,7 oma. Pozdrawiam Andrzej http://obrazki.elektroda.pl/4998836800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1766361200_1...
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Poszukuję informacji jaka powinna być oporność cewki tacho silnika do pralki Whirlpool AWT5088/4 800. Mam uszkodzoną a nie znam oporności aby coś dopasować innego. Na silniku jest oznaczenie MCA45\64-148/ALB1
Oddałem wymontowaną cewkę tacho silnika pralki do przewinięcia w warsztacie. Zamontowałem ją wzmacniając miejsca przy nitach klejem. Pralka do chwili obecnej działa prawidłowo. Zamykam temat i dziękuję wszystkim.
Sprawdź styki na kablach przy silniku i przy module. W razie konieczności wyczyść je i podoginaj blaszki. Napisz jaką rezystancję ma cewka Tacho w silniku
pralka cewka tacho silnik pralka tacho cewka tacho
bojlery bosch zasilacz lutowniczą splitter internet
hotpoint ariston zmywarka karta dźwiękowa
Komunikat "LOC" na wyświetlaczu suszarki Hoover - co oznacza? Jura J5: Komunikat "Dosyp ziaren" - młynek kręci, ale nie robi kawy