Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
NIEAKTUALNE. Zamówiłem u kolegi Józka z tut. forum podpierając się tematem w załączeniu. Jeżeli ktoś poszukuje innych cewek to można śmiało kontaktować się z forumowiczem. Tematu jeszcze nie zamykam. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Pomierz rezystancję grzałki jak napisał kolega (at)jakubserwis i jeśli grzałka będzie ok to następnie pomierz cewkę tachogeneratora i to najlepiej dokonaj pomiaru zanurzając cewkę w gorącej wodzie: https://expertagd.pl/pl/p/Cewka-Tacho-si... Cewka znajduje się tutaj: https://shop.electrolux.pl/zmywarki/zmyw...
Oddałem wymontowaną cewkę tacho silnika pralki do przewinięcia w warsztacie. Zamontowałem ją wzmacniając miejsca przy nitach klejem. Pralka do chwili obecnej działa prawidłowo. Zamykam temat i dziękuję wszystkim.
Witam. Ponieważ już kupiłem w/w cewkę zamykam ofertę kupna.
Sprawdź styki na kablach przy silniku i przy module. W razie konieczności wyczyść je i podoginaj blaszki. Napisz jaką rezystancję ma cewka Tacho w silniku
sprawdż cewkę tacho na silniku:?:
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Witam. Cewka czy magnes??
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Sprawdź dokładnie silnik > cewkę tacho i przewody na wtyczce silnika.
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Witam, poszukuję cewki tacho do silnika ACC 20684.520. Pralka Amica obr. wirowania 1200.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
jak stwierdziłeś, że jest uszkodzona cewka tacho silnika. u mnie pralka nie wiruje natomiast są powolne obroty w prawo i w lewo. natomiast po zwarciu triaka silnik próbuje wystartować i się wyłącza.
:arrow: _PREDATOR_ Niewiele się pomyliłeś: R81- 1kΩ R109- 4,7kΩ R82- 8,2kΩ :D Jak pali R81, to uszkodzona cewka tacho silnika (prawdopodobnie). Pozdrawiam.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Poszukuję informacji jaka powinna być oporność cewki tacho silnika do pralki Whirlpool AWT5088/4 800. Mam uszkodzoną a nie znam oporności aby coś dopasować innego. Na silniku jest oznaczenie MCA45\64-148/ALB1
Moduł nie "czyta" tacho z silnika. Sprawdź kable i moduł może poszło przepięcie na układ odczytu pracy silnika na module. No i oczywiście cewkę tacho na silniku.
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
Witam. Opis wskazuje na uszkodzenie tachogeneratora. Uszkodzeniu mogła ulec cewka tacho lub mages na wirniku silnika jak również sterownik pralki. Proponuję zacząć od oględzin silnika.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Trzeba sprawdzić czy na wtyczce silnika nie ma wypaleń , jeżeli są to masz uszkodzony programator i do wymiany złącze (gniazdo - wtyczka) przy silniku. Jeszcze cewka tacho może być spalona.
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
Wkręciłem go do końca. Nie wystarczy tylko wkręcić do końca , trzeba silnie dokręcić . Magnes musi być nieruchomy w stosunku do osi silnika , kręcić się razem z nim .Cewka tacho wciśnięta do końca i zabezpieczona przed wysunięciem podkładką koronkową . Może nie dałeś tej podkładki bo na zdjęciu jej nie widać .
Witam. Potrzebuję cewkę tacho do silnika. Może ktoś wie czy pasuje od innego modelu
Witam. Posiadam pralkę Whirlpool AWM 6007. Chciałem dzisiaj wstawić pranie i na początku prania weszła na wysokie obroty po puknięciu kreci normalnie co to może być? Silnik i cewka tacho sprawne. Poniżej przesyłam zdjęcie pralki https://obrazki.elektroda.pl/5800038200_...
Witam, szukam schematu do pralki jak w tytule. Spaliła się wtyczka przy silniku oraz obwód tacho. Wymieniłem cewkę, ale niestety nie znam wartości spalonych elementów na płytce.
Zobacz czy tacho się nie odkręcił, poluzował.To cewka na silniku w tylnej części
Dobry wieczór, głupio mi zawracać Ci głowę. Kupiłem tacho od Beko Cewka tachogeneratora silnika do pralki Beko 372205505, taka była rada AGD komuś na elektroda i to wyszło. Jak pisałem tacho ma takie oznaczenia. Pomiar oporności pokojowy 90 Ohm, pod lampą rosło i dojechało do 150 Ohm, dłużej nie trzymałem. Wczoraj pod szkłem dopatrzyłem się tych znaków....
Jak sprawdzić cewkę tacho
witam w w/wym pralce objaw jest nastepujacy po wlaczeniu pralki na dowolny program silnik zakreci pare razy ale wchodzi odrazu na wysokie obroty i pralka sie wylacza cewka tacho ma opornosc 225ohm i tu pojawia sie moje pytanie cewka, silnik czy cala plyta
Pralka AWG 681, silnik C.E.SET MCA 45/64-148/IRA. Cewka prądniczki tachometrycznej ma przerwę gdzieś wewnątrz. W sklepach raczej nie do kupienia. Poradźcie gdzie szukać. Czy może ktoś z Was ma taki stary silnik ze sprawną ceweczką tacho i mógłby ją odstąpić? Pozdrawiam wszystkich, Krzysztof
W pralce została zalana wtyczka silnika oczywiście nastąpiło zwarcie i uszkodziło silniczek tacho, na płycie programatora wypalone R71, R72 które wymieniłem na nowe. Cewkę tacho wymontowałem z innej pralki Mastercook, ale z innego silnika obudowa identyczna cewki. Niestety, ale nie pracuje pralka dalej pobiera wodę, ale nie kreci normalnie tylko szybkie...
W Twoim przypadku jeśli silnik nie podejmuje pracy w ogóle to uczepił bym się szczotek. Czasem szczotki o długości 10 mm mogą już być zbyt krótkie. Wszystko wyjaśni podłączenie silnika na "krótko" poza pralką, oczywiście przy zastosowaniu napięcia 230V silnik może pracować tylko krótką chwilę. Cewka tacho raczej powinna mieć w okolicach 150-180Ω....
Sprawdź miernikiem czy nie ma przerwy.Nie pamiętam kolorów przewodów ale tam masz parami: stojan ,komutator i cewka tacho. Poza tym do sprawdzenia moduł.
Może ta pasuje : http://mors.bazarek.pl/opis/2872546/cewk...
wykręć silnik wyjmij cewkę tacho i wklej kropelką magnes na wałku silnika .i po problemie
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Najważniejsze jest podłączenie by w kostce silnika było wszystko tak samo. Musisz pominąć cewkę tacho i możesz go sobie podłączyć poza pralką ten, który chcesz założyć i po wyjęciu tamtego będziesz wiedział czy ma ten sam rozkład przewodów. Ten orginalny silnik może mieć uszkodzony wirnik i dlatego "zjada" jedną szczotkę. Zresztą na tabliczce silnika...
Witam, coś podobnego miałem w starszym modelu Electrolux, uszkodzona była cewka tacho (chociaż pomiary wychodziły ok). Nie pamiętam jak dokładnie, ale zacinała się w różnych momentach (prawdopodobnie po nagrzaniu silnika), a błąd był z grupy błędów silnika.
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Cewkę sprawdziłeś czy nie jest uszkodzona? Wymieniłeś też kondensator o którym mowa w temacie?
Sprawdź cewkę tacho na silniku jest po przeciwnej stronie koła pasowego. Pozdrawiam.
Mówiąc krótko, po sprawdzeniu silnika - działa, tacho generator daje napięcie a jego cewka sprawna, pozostało jedno, uszkodzony sterownik. Rozwiązałem problem kupując nową pralkę.
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Tachoprądnica znajduje się z tyłu silnika i składa się z cewki i magnesu na osi wirnika. Sprawdż czy cewka ma rezystancję i wyniki pomiaru podaj na forum. Zweryfikuj również stan magnesu. Nie może być pęknięty lub ukruszony. Od cewki tacho biegną 2 przewody do kostki przyłączeniowej silnika.
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Skończyło się na wymianie silnika - znalazłem używany. Jednak jak się okazuje da się go rozebrać, przy odrobinie wprawy wymienić samą cewkę. Z ciekawostek dodam, że szukając cewki tacho do tego silnika natchnąłem się na jednym z francuskich portali na magnesy do tacho - niestety za kilkanaście €.
Kolego bez urazy, programator nie wyrzuca bezpiecznika 16A. Skończyły się szczotki, spalił wirnik silnika i bum- moim skromnym zdaniem.To, że szczotki dotykają komutatora nie oznacza, że są OK zresztą wyżej Ci o tym napisano. Niestety trzeba wyjąć silnik i sprawdzić te szczotki . Przy tej okazji proponuję również jednocześnie przemierzyć wirnik silnika,...
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Moduł nie czyta tacha na silniku. Sprawdź cewkę tacho oraz magnes osadzony na osi wirnika. Ponadto może być przerwa na okablowaniu silnik-moduł.
Wstawiałem jakieś silniki ze zezłomowanych, starych Amic - aby tylko uchwyty pasowały. A co z tachoprądniczką? Mam na myśli tutaj prąd wytwarzany, wszystkie prądniczki amiki mają takie same wartości? Prąd wytwarzany przez tachoprądniczkę zawsze mieści się w tolerancji elektroniki jej sterującej. Bez względu na wartość oporności cewki. Cewka wytwarza...
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Spróbuje podmienić cewkę tacho ze starego silnika bo widzę ze był on połączony bezpośrednio z nią. Myślałem, że to jest oczywiste i nie pisałem nawet o potrzebie przetestowania samej cewki tacho (było wielokrotnie na forum opisywane)...
silnik od pralki tej samej firmy Brandt, tylko starszy model WTM0912KD/D Ten silnik ma inne podłączenie, ale cewka tacho może być taka sama.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko:
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś może zna jaki opór ma cewka tacho znajdująca sie przy silniku chciałbym mieć pewność że ona jest ok
Niestety suszarka nic nie da. Cewka nie ma przejścia. W serwisie jak zapytałem o tacho to powiedzieli że do tej pralki tylko cały silnik, ale poszukają.
pralka startuje na kilka sekund i wyrzuca błąd. Pewnie cewka tacho spalona jak również rezystory w obwodzie tacho na płycie głównej ( smd 133 ). Wtyczka ewidentnie zalana.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
z filmu .... tak mi wychodzi ze silnik wchodzi na pelne obroty, tu bym powiedzial ze uszkodzona cewka tacho albo obluzowana lub cos w tym rodzaju, ale pozniej mialem taki przypadek i blad tkwil w silniku uszkodzone uzwojenie
zajrzyj do silnika czy aby napewno cewka tacho jest dobrze umocowana,jezeli tam jest ok to wymien triaka na module sterujacym , powodzenia
Przepraszam autora za błąd. Co prawda w North jest dostępna tylko cewka tachogeneratora: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Mimo to można go nabyć tutaj: https://allegro.pl/magnes-tachogenerator...
Do sprzedania cewka, prądniczka tacho. Obie części pochodzą z demontażu z silnika pralki. Cześć może pasować do silnika w pralce a także do pompy myjącej w niektórych typach zmywarki. Przed zakupem BARDZO PROSZĘ zweryfikować uszkodzony element bo zwrotów nie przyjmuję. Dla ułatwienia podaję rozmiary i rezystancję; - z białymi kabelkami 40 Ohm, Średnica...
A sprawdzałeś może wtyczkę na silniku, cewkę tacho? Bo tu może być przyczyna. To nie jest problem wsadu eepromu.
Wymontowałem silnik, na upływność do masy-jest OK. Cewka tacho natomiast ma oporność 12,8 ohma. Pralka przed awarią podczas wirowania chciała wyjść z łazienki. Czy taka impedancja cewki jest prawidłowa?
Magnes tacho na silniku rozsypał się. Jest to możliwe, jednak należy sprawdzić również cewkę tacho jak również cały obwód odpowiedzialny za sterowanie obrotami.
(at)MarcinRKl Silnik wymontowany - zmierzona rezystancja cewki tacho - 54 Ω, a jak mierzyłem zaraz po praniu, było 60 (kabel nie dodaje tych 6 Ω). Magnes nie ma pęknięcia. Przedmuchałem pył szczotek, szczotki się nie zacinają, wymieniane kilka miesięcy temu. Obstawiam, że jest to problem związany z temperaturą - cewka, a nie wybieraka. Jak kupię nową...
nie wykryłem nic poza tymi do pralki nie mam fizycznego dostępu Wiem o tym, a raczej tak myślałem ( sam tak mam za każdym razem) lecz wiedz, że to tylko wynik powstały. Natomiast skutki przyczynowe (na te styki wchodzi tacho), a zatem trzeba sprawdzić czy cewka tacho nie ma zwarcia lub nie powstało coś na kostce przyłącza silnika (zalanie czy wypalenie)....
To pewnie jest cewka tacho no jak jest zanitowana to może oznaczać źe silnik jest tak zrobiony aby nie dało się wymienić łożysk.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Tak samo jak pokazano w załączniku. Przewody od tacho (ta cewka z tyłu) zostawiasz w spokoju :sm9:
Witam, cewka tachometra zmierzona?ma prawidłową oporność,jeżeli wiruje gdy ma mieć wolne obroty rewersyjne,uszkodzenie w obwodzie tacho,zakładając że silnik prawidłowo podłączony, pozdrawiam
Nie ma dziwnego zachowania się pralki. Wodę wlewa i wylewa? Do sprawdzenia (na pewno nie elektronika!!): 1. Jeszcze raz pompa. 2. silnik (wszystko- szczotki, tacho). 3. grzałka (ew. czujnik NTC). 4. elektrozawór (cewka- 3,5 kilooma) Pozdrawiam. PS. Nic więcej!
Dzięki za podpowiedzi, szczotki mają pawie 2cm, niestety dopiero jutro sprawdzę tacho (załącze również zdjęcie płytki PCB do której jest podłączone), bo coś mi się wydaje, że cewka tacho miała rezystancję (jutro zmierzę jaką) tylko w pewnych ustawieniach wału silnika, a chyba powinna być mierzalna niezależnie od pozycji wału?
Masz przecież silnik pralkę i wiesz gdzie ten magnes ma cewkę czytająca więc robisz wymiar przyblizony, a potem po przymiarkach dokładny. To nic trudnego.
podmieniłem inny używany sterownik - od innej takiej samej pralki i dalej robi to samo Tacho cewka na silniku ma przerwę lub coś z przewodami między nią a modułem.
Zdejmij pasek z koła silnika zobacz gdzie są podłączone przewody od cewki tacho do płytki podłącz woltomierz i obracając silnikiem powinien przyrząd wskazywać napiecie, jeżeli tak nie jest to sprawdź cewkę tacho czy nie ma przerwy i przewody łączące z płytką modułu
Cewka po prostu ulega awarii gorzej gdy awaria tachogeneratora pociąga za sobą moduł sterujący, ale w Twoim przypadku ustaliliśmy, że cewka ma przerwę. Szukałeś cewki po numerze PNC pralki czy jak? Przecież sklepy oferują te cewki co potwierdzają linki do części. Po prostu kupujesz to co jest dostępne i tyle. Może podejdzie ta z silnika, który kupiłeś,...
Pralka po zapaleniu się i spaleniu kostki silnika. Jak to zwykle w takich wypadkach bywa poleciało po całości: silnik ocalał, ale z tachoprądniczki i jej obwodu nic nie zostało. poszukuję: - wartości R71 (patrz foto) - wartości R72 (patrz foto) - info na temat uzwojeń tachoprądniczki (cewka ze smażona tak, że nie dało się policzyć zwoi) - czy nawijać...
Witam Sprawdź cewkę tacho bo do świąt nie naprawisz tej pralki Witaj, Cewka sprawdzona jest git (miernik na "piszczałce" pika). Jak kręcę silnikiem miernik wykazuje, że napięcie się pojawia. Zauważyłem , że ten triak, który jest na radiatorze jest przegrzany tzn ma bardzo matowy materiał więc wymienię go na nowy. Dokładnie ten : BTB16-600BWRG Triak;...
Magnes jest na swoim miejscu, Cewka posiada imp ok 40Ω przy kręceniu ręką z prędkością podobną jak przy praniu tacho generuje ok 1,5 do 2V AC
Jeśli cewka tacho siedzi sztywno w korpusie silnika, to znaczy, że masz już poprawioną wersję (wątpię, ale wyjdzie w praniu). Natomiast schematy różnią się znacznie. Wersję do EW1043s masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... I pin 10 wcale nie idzie na pompę spustową, tylko do hydrostatu (sprawdź hydrostat). Jeżeli coś...
Pralka musi widzieć wszystkie podzespoły, czyli też cewki silnika, wirnik i cewkę tacho oraz czujnik temperatury. Pompę, blokadę, zawory i grzałkę, musi być widoczne na płytce programatora, jeśli czegoś nie widzi to klops i nie ruszy. Nie wspomniałeś o lutach pomiędzy płytka i płytką z procesorem, a potrafią popękać! Kondensator napisaleś OK !, to wg...
W elektroluxach kilkakrotnie spotykałem sie z sytuacją że przerywa cewka tachoprądnicy po podgrzaniu się obudowy silnika w trakcie pracy.
pralka cewka tacho cewka tacho cewka tacho pralka electrolux
bojler panel solarny schemat buderus dobry elektronik gliwice
ps663 termostat ps663 termostat
Symbol kwadratu na elemencie SMD - znaczenie i zastosowanie Telefon Panasonic IC45682EX rozłącza połączenie po 2 sygnałach